No cóż... o Unidenach oficjalnie i z pierwszej ręki :-(

Waldek Godel

Szanowny Panie Redaktorze,
Uprzejmie informuję, że przedmiotowy radiotelefon został już poddany
badaniom w Centralnym Laboratorium Badań Technicznych Urzedu Komunikacji
Elektronicznej. Wynik badania był negatywny, co oznacza, że radiotelefon CB
UNIDEN 520XL nie spełnia wymogów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady
w sprawie urządzeń radiokomunikacyjnych i telekomunikacyjnych urządzeń
końcowych oraz wzajemnego uznawania ich zgodności z dnia 9 marca 1999r. - w
zakresie mocy w kanale sąsiednim i niepożądanych emisji nadajnika w stanie
nadawania.
Zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. (z
późn. zm.), Urząd Komunikacji Elektronicznej wszczął na podstawie wyników
w/w badań postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. W ramach kontroli
przeprowadzonej w firmie DAK pobrano próbki kilku urządzeń do badania.
Badanie wykazało, że urządzenia: Uniden Pro 510XL, Uniden Pro 520XL oraz
Midland 1001Z - nie spełniają wymagań zasadniczych.
W związku w negatywnym wynikiem badania 21 lutego 2006 r. została wydana
decyzja o zakazie dalszego przekazywania przez firmę DAK tych produktów
(DAK jest importerem sprowadzającym urządzenia na polski rynek). Firma DAK
ma 2 miesiące od daty wydania decyzji na to aby:
- wycofać urządzenia z rynku i pobierać zwroty od konsumetów, którzy będa
chcieli oddać wadliwe urządzenia CB w ramach rękojmi,
- zadeklarować, że na własny koszt firma DAK doprowadzi do spełniania przez
te urządzenia europejskich wymagań zasadniczych.
W przypadku, gdy firma DAK nadal będzie wprowadzac do obrotu handlowego ww.
urządzenia i nie dostosuje ich do wymagań zasadniczych, wówczas zostanie
powiadomiona prokuratura. Za takie przestepstwo grozi kara pieniężna do
100.000 zł, orzekana przez sądy powszechne.
O fakcie stwierdzenia braku zgodności z wymaganiami zasadniczymi przez te
trzy urządzenia CB został powiadomiony Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów, który jako organ nadzorujący cały polski rynek wpisuje te
urządzenia na tzw. "czarną listę" produktów, które nie moga być wprowadzane
do obrotu na terenie Unii Europejskiej.
W fimie Canex również stwierdzono wprowadzanie do obrotu handlowego
wspomnianych urządzeń, juz po przeprowadzeniu badań próbek z firmy DAK.
Aktualnie UKE kończy postępowanie w sprawie wydania na rzecz firmy Canex
takiej samej decyzji o zakazie przekazywania urządzeń na okres 2 miesięcy
(Jest to maksymalny okres wstrzymania dystrybucji danego urządzenia przez
firmę, w której po raz pierwszy stwierdzono występowanie tego urządzenia.
Przez ten czas "karencji" firma musi zadeklarować czy wycofa produkt, czy
doprowadzi go do spełniania wymagań zasadniczych).
Łączę pozdrowienia
Jacek Strzałkowski
Rzecznik Prasowy
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa
tel. 022 53 49 143, fax. 022 53 49 228
http://www.uke.gov.pl
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy waszego dobra!!!" - powiedzial premier Marcinkiewicz do Polaków.

Stasio Podróżnik

Waldek Godel napisał(a):

> przeprowadzonej w firmie DAK pobrano próbki kilku urządzeń do badania.
> Badanie wykazało, że urządzenia: Uniden Pro 510XL, Uniden Pro 520XL oraz
> Midland 1001Z - nie spełniają wymagań zasadniczych.

Nie napisali z ilu partii ... a co do 1001z - po bandzie ;>

> powiadomiona prokuratura. Za takie przestepstwo grozi kara pieniężna do
> 100.000 zł, orzekana przez sądy powszechne.

<lol>

> Aktualnie UKE kończy postępowanie w sprawie wydania na rzecz firmy Canex
> takiej samej decyzji o zakazie przekazywania urządzeń na okres 2 miesięcy

No niestety, muszą zrobić też badania ...
--
|______ Stasio Podróżnik
o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

Waldek Godel

Dnia Fri, 07 Apr 2006 15:06:23 +0200, Stasio Podróżnik napisał(a):

> Nie napisali z ilu partii ... a co do 1001z - po bandzie ;>

To już sobie pewnie importer zrobił kuku - zapewne wszystkie partie
traktowali identycznie i jechali na jednym oświadczeniu o zgodności, więc
zapewne decyzja dotyczy wszystkich urządzeń.

> <lol>

z czego? sprzedaż pomimo zakazu to JEST przestępstwo...

> No niestety, muszą zrobić też badania ...

skoro kończy postępowanie, to pewnie już są zrobione....
Tak między nami mówiąc, "kończenie" zapewne polega na czekaniu, aż wreszcie
będzie osoba, która będzie miała prawo podpisać decyzję, więc Canexowi się
upiekło i pewnie jeszcze z 2-3 miesiące będzie mieć spokój.

Airacobra

Waldek Godel napisał(a):
Ciekawy jestem, czemu nie napisano wskutek czego zostały przeprowadzone
te badania. Dobrze by było wiedzieć, czy podobnie sprawdzili też inne
marki wprowadzane na nasz rynek np. Alan 100+, Alan 199, i pare sztuk
modeli Presidenta. Poza tym przydałaby się opinia kolegów z grupy np.
Kolegii Green'a który ma w swoim serwisie odpowiednie urządzenia na ten
sam temat - czy rzeczywiście te Unideny tak sieją.
Po drugie w piśmie rzecznika nie pisze nic na temat tego co zrobić z
zakupionymi już wcześniej Unidenami - są legalne czy nie ?
Pzdr wszystkich

--
Airacobra vel Radosław Olesiński PMS=>Honda Accord '92 PMS edition
PRRC=>>Mobil Jackson+AT71 << >>Baza Lincoln + 5/8 <<

Waldek Godel

Dnia Fri, 07 Apr 2006 15:10:57 +0200, Airacobra napisał(a):

> Po drugie w piśmie rzecznika nie pisze nic na temat tego co zrobić z
> zakupionymi już wcześniej Unidenami - są legalne czy nie ?

Owszem, napisano, wystarczy dokładnie i ze zrozumieniem czytać:

Stasio Podróżnik

Waldek Godel napisał(a):

> z czego? sprzedaż pomimo zakazu to JEST przestępstwo...

Chodzi mi o to, że wypowiadał się najwidoczniej "biegły" z
zakresu wyroków w rp ;)

Jak precyzyjnie wycenił co grozi ... Ja tam tego się w KK nie
doczytałem ;)

Stasio Podróżnik

Airacobra napisał(a):

> Po drugie w piśmie rzecznika nie pisze nic na temat tego co zrobić z
> zakupionymi już wcześniej Unidenami - są legalne czy nie ?

WIesz ... jakby ktoś stwierdził, że nie są - to pomówiłby
Ministra o składanie fałszywego oświadczenia ;) Preparowania
dokumentów etc ...

Waldek Godel

Dnia Fri, 07 Apr 2006 15:19:37 +0200, Stasio Podróżnik napisał(a):

> Jak precyzyjnie wycenił co grozi ... Ja tam tego się w KK nie
> doczytałem ;)

Może to nie z KK a z ustaw o UKE, albo podobnych.

Waldek Godel

Dnia Fri, 7 Apr 2006 15:14:01 +0200, Waldek Godel napisał(a):

> "Firma DAK ma 2 miesiące od daty wydania decyzji na to aby:
> - wycofać urządzenia z rynku i pobierać zwroty od konsumetów, którzy będa
> chcieli oddać wadliwe urządzenia CB w ramach rękojmi,

Hi hi... dopiero teraz zauważyłem jakiego byka strzeliło UKE.... :-)
Fajny klimacik...

PesTYcyD

No i co ja mam zrobic teraz z moim Unidenem? MOze da sie oddac i odzyskac
100% kosztów a reszte dozucic do Herbatnika:)

Stasio Podróżnik

PesTYcyD napisał(a):

> No i co ja mam zrobic teraz z moim Unidenem? MOze da sie oddac i odzyskac
> 100% kosztów a reszte dozucic do Herbatnika:)

Lepiej palnąć sobie ... :P

Krzysztof 45

PesTYcyD napisał(a):

> No i co ja mam zrobic teraz z moim Unidenem?

Dopisz jedynke koło szybkiej 9, wstaw gniado sześciopinowe i zmień
napis na Johnny i będzie git :-D

--
##### Krzysztof - Wrocław ####
#Johnny+Pan2018+Sirtel S9plus#

To///ek

Użytkownik "PesTYcyD" <pest...@wp.pl> napisał w wiadomości

> No i co ja mam zrobic teraz z moim Unidenem? MOze da sie oddac i
> odzyskac 100% kosztów a reszte dozucic do Herbatnika:)
No wlasnie i co teraz z Unidenami?

--
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi PMS; President Johnson v.RS39 & AT-72 on board

Łukasz

> No i co ja mam zrobic teraz z moim Unidenem? MOze da sie oddac i odzyskac
> 100% kosztów a reszte dozucic do Herbatnika:)

To jest dobre pytanie. Ja też mam Unidena, i własnie się z nim wybierałem do
naprawy gwarancyjnej, bo coś się zje.... Ciekawe czy oddadzą mi naprawiony
sprzęt, czy kasę ? :|

--
Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
XM 3.0 V6 LPG 92r + Alan 48 + Midland ML145 - P.M.S. Edition

Airacobra

Stasio Podróżnik napisał(a):

> [...]
I spełniać nie mogą, zostały zaprogramowane na rynek amerykański gdzie
obowiązują trochę liberalniejsze normy niż w EU. Po tym cholernym nowym
rozporządzeniu kończy się też okres używania urządzeń na które miało się
pozwolenia - obowiązują homologacje ale tylko do dat wykazanych w
homologacjach. Potem urządzenie musi spełniać ostre europejskie normy.
Użytkownik jak i sprzedawca Unidena 520 XL w razie kontroli policyjnej
nie będzie karany (jeśli urządzenie ma znaczek CE lub ma przy sobie
ksero dekl. zgodności) całe postępowanie dotyczy importerów.
W razie kontroli prowadzonej przez UKE można co najwyżej dostać zakaz
korzystania z urządzenia tzn. możesz je posiadać ale nie wolno Ci go
używać. Ponoć te nowe normy PN ETS itd. są dużo ostrzejsze niż te
polskie wcześniejsze, więc ciekaw jestem czy Alany 18,28,87 oraz stare
Presidenty je spełniają. Czyżbym musiał pożegnać się z Jakcsonem ???
I zakupić Georga za jedyne 1680 PLN. Wiedziałem, że PiS jest szkodliwy,
ale żeby aż tak ?!!!
Czuję problemy przy korzystaniu ze stacji bazowych i mobilowych - teraz
byle glina będzie się mógł o to poprzypieprzać.
Ehhh
W pis... z takim państwem.
Pzdr

Przemek

> No wlasnie i co teraz z Unidenami?

To samo co wczoraj, co tydzień temu i to samo co rok temu ... :)

Przemek
VW Golf IV 1.6 (P.M.S.) + Uniden 520XL + AT-71
Fiat Uno 1.0 Fire

Airacobra

Łukasz napisał(a):

> To jest dobre pytanie. Ja też mam Unidena, i własnie się z nim wybierałem do
> naprawy gwarancyjnej, bo coś się zje.... Ciekawe czy oddadzą mi naprawiony
> sprzęt, czy kasę ? :|

Ja bym się tak nie cieszył, ciekaw jestem czy stary herbatnik spełnia te
nowe wymyślone przez EU a wpisane do naszego porządku prawnego przez
Pana Ministra normy PN ETS 300 itd ....
A daty do których stare homologacje były ważne już w większości minęły
więc zgodnie z rozporządzeniem używanie urządeń takichj jak President
Herbert, Jackson, Harry I, Uniden 510xl na podstawie starych homologacji
i pozwoleń jest również w myśl tego rozporządzenia nielegalne.
Reasumując dzięki działalności President Polska i UKE sporo obywateli
będzie piracić. Hihihihihihihi
Jak widać efekty działalności rządu JKM (Jego Kaczorskiej Maści)
P.Premiera Marcinkiewicza i Ministra Ziobry sięgają do wyjmowania spod
prawa coraz to innych grup społecznych - teraz trafiło na CB'stów, kto
będzie następny ?
Proszę o posty z propozycjami

P.S.
Fajny flejmik się szykuje.

Tomek Zagóra

Airacobra <aira...@spam.jest.be.interia.pl> napisał(a):

> [...]

> P.Premiera Marcinkiewicza i Ministra Ziobry sięgają do wyjmowania spod
> prawa coraz to innych grup społecznych - teraz trafiło na CB'stów, kto

należy więc mieć nadzieję na przedterminowe wybobry... i ich rezultacie na
powrót do (nie)normalności :))

> Proszę o posty z propozycjami

jak tak dalej pójdzie, to cykliści. w końcu kręcą z pedałami...

Krzysztof L

> [...]
> P.Premiera Marcinkiewicza i Ministra Ziobry sięgają do wyjmowania spod
> prawa coraz to innych grup społecznych - teraz trafiło na CB'stów, kto

co ty pitolisz, myślisz że premier wchodzi w takie bzdury?

to są niezawisłe instytucje przepełnione korupcją, ktoś dał więcej kasy to
drugi ma przesrane. ot co

czep się swojej baby!!

Waldek Godel

Dnia Fri, 7 Apr 2006 17:19:28 +0200, Krzysztof L napisał(a):

> co ty pitolisz, myślisz że premier wchodzi w takie bzdury?
>
> to są niezawisłe instytucje przepełnione korupcją, ktoś dał więcej kasy to
> drugi ma przesrane. ot co
>
> czep się swojej baby!!

ROTFL... niezłe na koniec ciężkiego tygodnia...

Krzysztof L

> Wiedziałem, że PiS jest szkodliwy, ale żeby aż tak ?!!!

Pomyśl lepiej kto cię do Unii wprowadził, kto te przepisy narzuca?

Tomek Zagóra

Krzysztof L <lanc...@wp.pl> napisał(a):

> co ty pitolisz, myślisz że premier wchodzi w takie bzdury?
>
> to są niezawisłe instytucje przepełnione korupcją, ktoś dał więcej kasy to
> drugi ma przesrane. ot co
>
> czep się swojej baby!!

hehehe, zareagowałeś jak jakiś przepracowany urzędnik kancelarii premiera...
którego ominęła kopertówka... :):)

Tomek Zagóra

> Pomyśl lepiej kto cię do Unii wprowadził, kto te przepisy narzuca?

przynajmniej ci co wprowadzili nas do unii nie byli tak upierdliwi, by te
bzdurne przepisy egzekwować...

Airacobra

Krzysztof L napisał(a):

> co ty pitolisz, myślisz że premier wchodzi w takie bzdury?
Nie tylko w takie ale jeszcze w sporo innych, w końcu to on kieruje
pracami RM.
Powtórka z Konstytucji by Ci się przydała. W końcu ktoś ponoć sprawuje
nadzór nad tym całym bajzlem; tak czy nie ? W końcu ponoć
odpowiedzialność polityczną i nie tylko ponosi Prezes Rady Ministrów.

> to są niezawisłe instytucje przepełnione korupcją, ktoś dał więcej kasy to
> drugi ma przesrane. ot co

Zacytuję Ci Adama P.: "Udowodnij" !!!

> czep się swojej baby!!

Nie mam za co, a co do rządu Toruńskiego Kółka Różańcowego (TKM) to mam
swoje niezbyt pochlebne zdanie i na razie na zmianę mojej opini się nie
zanosi.
Nie frustruj się tak przy weekendzie.

Airacobra

Krzysztof L napisał(a):

> Pomyśl lepiej kto cię do Unii wprowadził, kto te przepisy narzuca?
Pierd... jak potłuczony, to SLD potrafiło nie sknocić Rozporządzenia w
sprawie CB, a PiS ino się do władzy dorwał to Rozporządzenie będące
kalką starego wycofał z publikacji i poprawił na swoją modłę - coby
CB-ści nie zakłócali Radia co to Ma Ry... oops, hmm Twarz.
Więc odtenteguj się łaskawie i udaj się na stronę Toruńskiego Kółka
Różanćowego, gdzie panują jedynie słuszne opinie. Dziwne tylko czemu
nawet Watykanowi przestają się one podobać. Czyżby kolejny spisek
mediów, żydomasonerii, komuchów oraz byłych eSBeków przeciw wspaniałym
braciom co zapierd... księżyc. PIS = Podp... i Słońce. :P
99!

Scyzoryk

> [...]
> przez
> te urządzenia europejskich wymagań zasadniczych."

ale najpierw ktos musi tych konsumentow zawiadomic bo nie kazdy czyta prrc

Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
Uniden 510 / AT1200
+ Honda MTX 80

J_K_K

Użytkownik "Airacobra" <aira...@spam.jest.be.interia.pl> napisał w
wiadomości news:e15q36$p8j$1...@news.interia.pl...

> I spełniać nie mogą, zostały zaprogramowane na rynek amerykański gdzie
> obowiązują trochę liberalniejsze normy niż w EU.

A niby np. autka na radio je spełniają ??

Pzdr

wiadomości news:e15rrf$rge$1...@news.interia.pl...

> [...]

> Pana Ministra normy PN ETS 300 itd ....
> A daty do których stare homologacje były ważne już w większości minęły

=======
Potwierdzenie zgodności Nr 160/2004
dla President Electronics Poland Spółka z o.o.
str. 2 z 2
"Na podstawie analizy dokumentacji i pozytywnych wyników wykonanych
wcześniej badań radiotelefonów CB o nazwie President Herbert lub President
Herbert ASC (por. Uzasadnienie nr 01500804), stwierdza się:
- w przypadku pracy radiotelefonu z modulacją częstotliwościową (F3E)
zgodność z wymaganiami zasadniczymi ustalonymi według norm EN 300 135-1/EN
300 135-2;
- w przypadku pracy radiotelefonu z modulacją amplitudową dwuwstęgową (A3E)
zgodność z wymaganiami zasadniczymi ustalonymi według norm EN 300 300
433-1/EN 300 433-2, z wyjątkiem mocy nadajnika, której wartość znamionowa
wynosi 4W (fali nośnej), a wartość graniczna określona w powołanych normach
1W. Odstępstwo to jest dopuszczalne ze względu na przepisy stosowane przez
URTiP.
.............."

> Proszę o posty z propozycjami

Brak

> Airacobra vel Radosław Olesiński PMS=>Honda Accord

Marek

Airacobra

Z napisał(a):

> [...]
> 1W. Odstępstwo to jest dopuszczalne ze względu na przepisy stosowane przez

Wszystko pięknie tylko to dopuszczenie dotyczy nowego Herberta ASC,
który ma ze starym Herbertem się tak jak wół do karety, niestety.

Trafiłeś kulą w płot.
Pzdr

KrzysiekPP

U nas to sie mowi: Ch****em w sęk :)

--
Krzysiek, Krakow

Użytkownik "Airacobra" <aira...@spam.jest.be.interia.pl> napisał w
wiadomości news:e16ft3$k6o$1...@news.interia.pl...

President
> Wszystko pięknie tylko to dopuszczenie dotyczy nowego Herberta ASC,
> który ma ze starym Herbertem się tak jak wół do karety, niestety.
====
Ooooo, naprawdę ? Może przeczytaj jeszcze raz, albo wskaż, co powoduje, że
nie można tego potwierdzenia zgodności zastosować do radiotelefonu Cb
President Herbert.

> Trafiłeś kulą w płot.
====
Dziękuję Ci za wniesiony wysiłek intelektualny.

> Pzdr
Również

Airacobra

Z napisał(a):

> ====
> Ooooo, naprawdę ? Może przeczytaj jeszcze raz, albo wskaż, co powoduje, że
> nie można tego potwierdzenia zgodności zastosować do radiotelefonu Cb
> President Herbert.

Wskazuję President Herbert a Herbert ASC tym się różnią. Stary Herbert
nie miał fabrycznie montowanego Automatic squelcha. Stary Herbert miał
homologację. Pomijam tu fakt iż zwykły policjant prowadzący kontrolę nie
musi o tym wiedzieć. Ale kontroler z UKE już będzie wiedział.

> ====
> Dziękuję Ci za wniesiony wysiłek intelektualny.

Ależ nie ma za co. :>

Użytkownik "Airacobra" napisał w wiadomości

> Wskazuję President Herbert a Herbert ASC tym się różnią. Stary Herbert
> nie miał fabrycznie montowanego Automatic squelcha. Stary Herbert miał
> homologację.
*******
Nie wskazałeś!!! Wymieniłeś jedną różnicę między tymi radiami, a doskonale
wiemy obaj, że jest ich więcej. I nie mówimy akurat o homologacji na
Presidenta Herberta (niech będzie, że starego :-P), bo ta jest nadal ważna.
Dla ścisłości do 31.XII.2006 w zakresie używania.
A na 1 stronie cytowanego przeze mnie potwierdzenia, ASC występuje jako
OPCJA. Zatem wydaje się, że go nie przeczytałeś, albo pobieżnie. Dlatego
jeśli masz czas i ochotę, to potraktuj zaczęty przez Ciebie temacik
akademicko, RTF potwierdzenie i WSKAŻ CO POWODUJE, ŻE NIE MOŻNA ZASTOSOWAĆ
TEGO POTWIERDZENIA ZGODNOŚCI DO RADIOTELEFONU CB PRESIDENT HERBERT. Lub
"odszczekaj " tego woła, karetę i kulę w płocie. LOL

Pomijam tu fakt iż zwykły policjant prowadzący kontrolę nie
> musi o tym wiedzieć.

******
Ten aspekt może być w przyszłości dosyć istotny :-)

Ale kontroler z UKE już będzie wiedział.

******
Tu, to już trzeba by się wgłębić w szczegóły.

> Ależ nie ma za co. :>

****
No własnie :-)
Pzdr,

Green

Użytkownik "Airacobra" <aira...@spam.jest.be.interia.pl> napisał w
wiadomości news:e15o1f$mk9$1...@news.interia.pl...
przez
> [...]
> Po drugie w piśmie rzecznika nie pisze nic na temat tego co zrobić z
> zakupionymi już wcześniej Unidenami - są legalne czy nie ?

No bez przesady .. analizatora widna do 9-tej harmonicznej nie posiadam...
choć jedno moge powiedzieć o radiach z DAKa - były fatalnie przestrojone,
kilka naprawiałem z ich plombą i były po 1 - 1.3 khz w górze, co już stanowi
przegięcie... a swoją drogą to mam możliwośc zbadani ww. sprzetu na
analizatorze, co prawda skończyła mu sie jakoś pół roku temu legalizacja,
ale mam 100 % pewności że pomiary będą wiarygodne, bo służy on do testowania
nadajników radiopowiadomień, które potem jadą do badań celem uzyskania
deklaracji. . Może w tygodniu znajdę chwilkę, żeby podjechać z U520 do
znajomego do firmy i sprawdzimy.

pozdrawiam green

Airacobra

Z napisał(a):
<ciach>
Ostatnio się leniwy robię, ze względu na to, że strasznie brak mi
wolnego czasu. Skoro takiś uczony to bądź łąskaw jeszcze linka do tej
deklaracji zgodności choć podrzucić, bo google nie chciały nic wypluc w
tym temacie.
Pzdr

Użytkownik "Airacobra" <aira...@spam.jest.be.interia.pl> napisał w
wiadomości news:e195sp$n17$1...@news.interia.pl...

> Z napisał(a):
> <ciach>
> Ostatnio się leniwy robię, ze względu na to, że strasznie brak mi
> wolnego czasu.
=======
wiosna :-))

.......linka do tej

> deklaracji zgodności choć podrzucić, bo google nie chciały nic wypluc w
> tym temacie.

=======
Link prowadzi do schowka w moim blachosmrodzie......

> Pzdr
Toże,

Andrzej Seneczko

Airacobra napisał(a):

> Jak widać efekty działalności rządu JKM (Jego Kaczorskiej Maści)

taaaaa oni nie maja co robic tylko szukaja sobie grup spolecznych do
udupienia
tak sie sklada ze to wymyslilo UE, a rzad niestety te przepisy musi
sukcesywnie wprowadzac, SLD nic nie robilo, dlatego mniej ludziom sie
narazilo
a i Kwacho byl nie szkodliwy, bo sie znieczulal i potem chwial na
spotkaniach he he he
u nas jest zawsze tak ze jak cos sie dobrze sprzedaje i jest relatywnie
tanie to trzeba uwalic, zeby innym podniesc rankingi

a wracajac do watku to mam zamiar dalej uzywac tego radia
w najgorszym przypadku ztuninguje mu przednia scianke napisem president :)
tylko najgorzej jak za rok sie okarze ze juz zadne radio nie spelnia
wymogow :(

--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI

Buster

> [...]

> w najgorszym przypadku ztuninguje mu przednia scianke napisem president :)
> tylko najgorzej jak za rok sie okarze ze juz zadne radio nie spelnia

Rządowe Radio Maryja spełnia.
Swoja droga byłem na stronie tego tam Urzędu telekomuny i nic o CB i Unidenach
orax Daxie nie znalazłem. Moze dla nich to nic nie znaczący temat.
Sam posiadam Unidenka 320XL i działa świetnie. Tez nie myślę go oddawać.

73 /buster