[Trzesacz] Czyzby koniec? :-((

emski

Po dluzszej przerwie zawitalem dzisiaj do Trzesacza i zostalem mocno zaskoczony.

Tradycyjny wjazd zostal przegrodzony jakims nowym ogrodzeniem "w budowie".
Powstaje nowa inwestycja - co to bedzie nie ustalilem bo nie ma zadnej tablicy informacyjnej.
Faktem pozostaje, ze na startowisko mozna sie "ledwo-ledwo" przecisnac obok slupkow nowego ogrodzenia.

Na startowisku nie ma zadnych sladow paralotniowej aktywnosci - nawet resztek foliowych wiatrowskazow.
Startowisko porasta sobie spokojnie coraz wyzsza trawa.
Powrot z plazy metoda "na skrot" jest coraz trudniejszy - o paralotniowych schodkach chyba mozna zapomniec.

W zamian za to wlodarze Rewala podobno szykuja nam "pasztet" w postaci nowych schodow pod kosciolkiem wraz z
UWAGA !!! - pomostem widokowym.

Czyzby mial by to byc POCZATEK KONCA jedynego, zachodniopomorskiego nadmorskiego startowiska??

Pozdrawiam zaniepokojony, emski

PS. Pomimo 120% prognozy, zaobserwowano jedynie legendarny "brak wiatru z kierunkow zmiennych" :-((
Moze innym razem warun bedzie laskawszy?

Piotr Sz.

Byłem w Trzęsaczu jakie¶ dwa tygodnie temu i płotu nie było, trawa jak
zawsze wysoka, klif trochę zmieniony po sztormach. Polatałem i wróciłem do
domu z nadzieja na następne latanie.
Jeżeli to co piszesz się sprawdzi to zostanie nam do latania Dębina.
A może trzeba sie zorganizować i udać się do "włodarzy Rewala" i
podyskutować o naszych potrzebach?
Piotr

Darek F.

Napewno mozna podyskutowac jak sie da w łapę,bbo cos mi sie zdaje ze bez
tego to ani rusz.Ale chciałbym sie mylic.
pozdrowionka Darek z Koszalina
p.s.
jak nic nie wyjdzie to mozemy sami rozebrac ten płotek :)

Użytkownik "emski" <no-e...@no-spam.com> napisał w wiadomości

jaro...@op.pl

Darek F. pisze:

> Napewno mozna podyskutowac jak sie da w łapę,bbo cos mi sie zdaje ze bez
> tego to ani rusz.Ale chciałbym sie mylic.

Podobno nic się w Polsce nie zmieni dopóki nie wymrze ostatni wychowany
w PRLu. Kiedy czytam posty takie, jak ten zaczynam w to wierzyć.
Moim zdaniem należy postąpić wykorzystujac narzędzia państwa
obywatelskiego (choć wiem, jak dęto to brzmi).
Ja bym zaczął od tego, ze istnieje w końcu PSP, które jak twierdzą jego
członkowie zarządu "Chetnie wspiera inicjatywy lokalne pilotów". A zatem
-proponuję zacząć od pisma do gminy Reval. Pismo moze wygladać np. tak:

Do Burmistrza Gminy Rewal

W imieniu Polskiego Stowarzyszenia Paralotniowego zwracamy się do Pana z
prośbą o wyznaczenie w miejscu dogodnym dla Gminy Reval i dla nas –
paralotniarzy miejsca do startów paralotniowych w obrębie klifu.
Nasza wieloletnia obecność na terenie gminy Reval (niezorganizowane do
tej pory loty nad klifem i organizowane na terenie Gminy Reval zawody
motoparalotniowe) dowodzą, że obecność paralotniarzy w obrębie Gminy
oznacza dla tutejszej wspólnoty liczne korzyści, a przede wszystkim:
- jesteśmy dla turystów atrakcja turystyczną. Chętnie przyglądają się
naszym startom, obserwują loty, fotografują
- jesteśmy – poprzez ilość potencjalnie zainteresowanych lataniem na
rewalskim klifie – atrakcyjną grupa klientów dla tutejszej bazy
turystyczno-usługowej. Odwiedzamy chętnie Reval również poza sezonem,
nocujemy tutaj, stołujemy się w lokalnych barach i restauracjach.
- doświadczenia płynące ze współpracy Miasta Gdynia z Paralotniową Grupą
Poszukiwawczą wskazują, ze nasza obecność daje się również znakomicie
spożytkować z korzyścią dla Gminy i lokalnych społeczności.

W celu uporządkowania naszej obecności na terenie Gminy Reval
proponujemy, by wespół z Przedstawicielami Gminy wyznaczyć stosowne
miejsce przewidziane do startów i lądować paralotniowych. Takie
rozwiązanie pozwoliłoby nam – paralotniarzom czynnie włączyć się opiekę
nad tym terenem (podobnie, jak dzieje się to na klifie na przykład w
Płocku), oraz pomóc w ochronie klifu przed jego niszczeniem.

Z poważaniem

Tu kilka podpisów i pieczątka PSP

Do pisma mozna dołaczyć list pochwalny użyskany od prezydent Gdyni
poprzez GGC.

"Dawanie w łapę" jest pomysłem kuriozalnym i prawem sciganym.
"Rozbieranie płotka" (cudzego) jest czynem karalnym i nielegalnym.
Wykorzystywanie natomiast pozytywnych doświadczeń z innym miejsc w
Polsce oraz korzystanie z istnienia PSP są zupełnie naturalne i
człowiekowi świadomemu swojej w państwie podmiotowości powinny
przychodzić do głowy jako pierwsze, a nie ostatnie.
Ale cóż - jak widać "nic się w Polsce nie zmieni dopóki nie wymrze
ostatni wychowany w PRLu."
I ja niestety juz tego nie dożyję.
jaro (w odróżnieniu od milicji) obywatelski

Rafal 'RAV' Miszczak

Użytkownik jaro...@op.pl napisał:

> [...]
> Odwiedzamy chętnie Reval

> obecności na terenie Gminy Reval
>
> jaro (w odróżnieniu od milicji) obywatelski

Chyba "obyvatelski"... Albo "z Varszavy" ;-) To jakiś novy trend?

Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak r...@e-rav.pl http://www.e-rav.pl/
Skype: rav_wroc_pl GG: 9783 tel: 0606-198315

Zbigniew Gotkiewicz

Użytkownik jaro napisał

> [...]
> członkowie zarządu "Chetnie wspiera inicjatywy lokalne pilotów". A
> zatem -proponuję zacząć od pisma do gminy Reval. Pismo moze wygladać np.

Skoro jest już gotowe pismo, to potrzebna jest tylko osoba która pójdzie z
tym pismem. Osoba chętna proszona jest o zgłoszenie się do prezesa PSP
gozdzpi...@cyberia.pl z prośbą o przesłanie pisma zaproponowanego przez
Jaro, lub o podobnej treści.

basior

P.S. Ja wiem, że takim apelem mozna rozwalić każdą inicjatywę, ale niestety
znalezienie osoby, która coś zrobi jest niezbędne, aby to coś zostało
zrobione.

jaro...@op.pl

Rafal 'RAV' Miszczak pisze:

> Chyba "obyvatelski"... Albo "z Varszavy" ;-) To jakiś novy trend?

Nie to Reval (taka firma niepolska) dodany kiedyś do słownika MSWorda :-)
jaro dablju

Stanisław

emski napisal i wyslal takie slowa:

> Po dluzszej przerwie zawitalem dzisiaj do Trzesacza i zostalem mocno
zaskoczony.

> Tradycyjny wjazd zostal przegrodzony jakims nowym ogrodzeniem "w budowie".

Czy to nie ma jakiegoś związku z tym:

"Rafał Wiechecki kupił od Agencji Nieruchomości Rolnych działkę, o którą
od lat starały się władze gminy Rewal. - Dlaczego was tak to interesuje? -
dziwi się minister gospodarki morskiej."
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=5575

W takim razie władze gminy Rewal niewiele pomogą.

sk

--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news

Jaro XS

Użytkownik "Stanisław" <sko...@uni.torun.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od lat starały się władze gminy Rewal. - Dlaczego was tak to interesuje? -
> dziwi się minister gospodarki morskiej."

jezeli chodzi wlasnie o ta nieruchomosc to chyba pozamiatane...

ale niech to jeszcze ktos potwierdzi ...

Pozdro

Jaro XS

zxc

Wyjscie jest proste, ministra, jego wspolnika, jego zone
lub syna ministra (jak nie ma syna to moze syna wspolnika) trzeba
nauczyc latac ...

pozdrawiam
zxc

"Jaro XS" <flyo...@flyordie.info> wrote in message

Mecenas

Panowie. Bez zbytecznej paniki, zacietrzewienia i spiskowej teorii dziejów.
Otóż jakieś dwa tygodnie temu wybraliśmy się z nadzieją na polatanie i
trafiliśmy na panów, którzy dzielnie omiatali taśmą granice przyszłej budowy.
Zasięgnęliśmy języka i okazało się, że inwestycja należy do właściciela
jednego z domów wczasowych położonych naprzeciwko startowiska (ten łososiowy).
Jego święte prawo. Więc koncepcja z Wiecheckim upadła:)) Poza tym natychmiast
dokonaliśmy oględzin na okoliczność przeprowadzenia drogi dojazdowej 2 metry
obok obecnego wjazdu (tyle wystarczy, bo działka pokrywa jedynie sam wjazd) z
pozytywnym skutkiem. Nawet jeżeli by się nie dało, to te 100 m z glajtem da
się przejść. Właściwie nic się nie zmieniło i zawracanie głowy Gminie Rewal na
obecnym etapie chyba nie ma sensu, bo skoro do tej pory nam nie przeszkadzali
to niby dlaczego mieliby zacząć teraz. Poza tym zarządcą samego klifu jest z
tego co wiem Urząd Morski w Szczecinie, ale głowy nie dam. Oczywiście jeżeli
kiedykolwiek zaczęłyby się poważniejsze problemy z korzystaniem z Trzęsacza to
zapewniam, że jest w Szczecinie grupa chętnych i gotowych do podjęcia rozmów z
kim trzeba, ale naszym zdaniem nie ma teraz takiej potrzeby. Większym
problemem jest przekonanie wiatru aby częściej zachodził do Trzęsacza z
odpowiedniego kierunku:))) Trzęsacz żyje i ma się dobrze.

Pozdrawiam

Mecenas