Technika sępienia

mirzan

Jak należy sępić? Dotychczas miałem przyjemność dając coś komuś.
Skoro to politycznie niepoprawne, chcę zdobyć nowe umiejętności.
Tymczasem mogę odsępić trochę masion złotego jaja, bo obrodziło
bardzo obficie.
Pozdrawiam, zasępiony Mirzan

JerzyN

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl>
> Jak należy sępić? [...]

Z umiarem.
;-)

--
Pozdrawiam zajeżony,
Jerzy

---

Kronopio

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Skoro to politycznie niepoprawne, chcę zdobyć nowe umiejętności.
> Tymczasem mogę odsępić trochę masion złotego jaja, bo obrodziło

Kodeks Sępa w opracowaniu , publikacja nastąpi w terminie nieodległym ,acz
jeszcze nie ustalonym.

Pozdrawiam
Teresa

Basia Kulesz

Użytkownik "JerzyN" <N000...@megapolis.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl>
>
> Z umiarem.
> ;-)

Zdefiniuj umiar:-))))))

Pozdrawiam, Basia.

JerzyN

Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N000...@megapolis.pl>

> Zdefiniuj umiar:-))))))

Na trzeźwo?
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

Basia Kulesz

> Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl>

> Na trzeźwo?
> :-)

Definiowanie na trzeźwo czy umiar jest trzeźwy?

Pozdrawiam, Basia.

Miłka

> Z umiarem.
> ;-)

A może ze swoistym stylem ???

Serdecznie Miłka

JerzyN

Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl>

> Definiowanie na trzeźwo czy umiar jest trzeźwy?

No i jak tu gadać z kobietami o IQ dużo większym od przeciętnego.

Miłka

> Tymczasem mogę odsępić trochę masion złotego jaja, bo obrodziło
> bardzo obficie.

Wiesz co ja bym chciała od Ciebie Mirzanku ... ???
Bardzo mi się podobały Twoje papużki ;-)

Serdecznie sępa Miłka

Lilka

>   Jak należy sępić? Dotychczas miałem przyjemność dając coś komuś.

No własnie,Twój 'przypadek' jest chyba najprostszy.Obdarowałeś tu sporo
ogrodników różnymi ciekawymi roślinami.Zrób listę chciejstw i ogłoś.
/ O czym może marzyć Mirzan,który ma w ogrodzie tyle cudaków?/
A potem tylko pilnuj,żeby Ci się skrzynka nie zapchała :)))
Powodzenia w sępieniu, Lilka

wesoly.sa...@buziaczek.pl

>   Jak należy sępić?

Prawa i obowiązki sępa

§3

1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.
2. Zrzeszenie w SiS SOS jest dobrowolne i zwolnione z jakichkolwiek
opłat za wyjątkiem daniny w naturze na rzecz któregoś sępa ze Starszyzny.
Danina będzie ustalana indywidualnie.
3. Podstawowym obowiązkiem sępa jest sępić ile wlezie, a jak nie wlezie
to sępić do torby, skrzynki, kartonu, reklamówki, bagażnika swojego i cudzych
(wedle fantazji).
4. Sępić należy taktownie i dyplomatycznie, tak by można było jeszcze
kiedyś wrócić w miejsce z którego się wysępiło.
5. Sęp powinien organizować spotkania tak, by umożliwić sępienie innym.
6. Niedopuszczalnym jest, by sęp przyjechał na jakiekolwiek spotkanie
bez zielonego. Nawet jeśli zielonym miałaby być nać pietruszki albo wiązka
szczypiorku. Z tego obowiązku sęp może być zwolniony tylko na wyraźne sugestie
Starszyzny, np. w przypadku kiedy spotkanie odbywa się w terminie nie
sprzyjającym sępieniu.
7. Sęp uczestniczący w spotkaniu nie powinien narażać ofiary na zbytnie
wstrząsy, w związku z tym powinien czuć się zobowiązany pomóc przy
dostarczeniu padliny stricte nie ogrodowej innym sępom w postaci stałej lub
płynnej. Padlina może być wykonana własnoręcznie, przy pomocy rodziny,
kucharki a także nabyta w supermarkecie. Mile widziane swojskie dobra z własnej
uprawy postaci stałej, półpłynnej, a szczególnie płynnej.
8. Sęp musi reprezentować Stowarzyszenie godnie i nie narażać jego
dobrego imienia na szwank, tak by już nigdy więcej nikt z zewnątrz nie nazwał
go szarańczą.
9. Rozpychanie się skrzydłami, deptanie sąsiadom po pazurach i
uniemożliwianie oglądania wysępionego jest zabronione.
10. Nie wolno w czasie krótszym niż 5 minut sępić świeżo wysępionego od
innego sępa. Niech się sęp nacieszy. Potem już można.
11. Absolutnie i po żadnym pozorem nie należy wydłubywać, wyłuskiwać itd.
żadnego zielonego za pomocą palców, sekatorów, noży, łyżek, łopatek, widełek,
szpadli, wideł i innych zbrodniczych narzędzi z ogrodu ofiary bez jej wyraźnej
zgody i przyzwolenia.
12. Nie należy sępić pojedynczych egzemplarzy, chyba że ofiara nie ma nic
przeciwko.
13. Nie należy sępić kwitnących egzemplarzy, chyba że ofiara nie ma nic
przeciwko.
14. Nasiona można sępić w ilościach dowolnych.
15. Sępienie o niewłaściwej porze rozmnażania może być ukarane odebraniem
łupu.
16. Sęp powinien wykazać się cierpliwością i bardzo dobrą pamięcią.
Dozwolone jest używanie pamięci zewnętrznej w formie dowolnej, tj. tradycyjnej
lub elektronicznej, a nawet zapisywanie na łapie z wiązaniem sznurków na
wielkim pazurze prawej łapy włącznie.
17. Zabronione jest sępienie od członków Czarnej Listy. Zezwala się na
sępienie pośrednie, tj. za pomocą innego sępa, ale tak, by Wykluczony nie
wiedział.
18. Jeśli wysępione padło, to ma się prawo do ponownego wysępienia tylko
w przypadku, gdy padło z przyczyn wyższych i innych niż zaniedbanie.
19. Jeśli wysępiło się coś niechcący, to należy dokonać wszelkich starań,
by się dowiedzieć dla kogo było przeznaczone i oddać nawet z bólem serca i
wątroby. Jeśli ustalenie właściciela okazało się niemożliwe, to należy posadzić
i zadbać jak o własne.
20. Celem sępienia jest zaspokojenie własnych chciejstw, upiększenie
ogrodu i obowiązkowo rozmnożenie i podzielenie dla innych sępów, a także
niewtajemniczonych i pisklaków. Wyrzucanie na kompost jest dopuszczalne jak
nikt inny już nie chce.
21. Sęp ma obowiązek publikowania listy dostępnych u niego roślin wedle
najlepszej posiadanej wiedzy, nawet jeśli żadnej z nich nie ma zamiaru nikomu
oddać.
22. Sęp powinien pozyskiwać zielone także w inny sposób niż sępienie, by
nie dopuścić do sytuacji, kiedy listy wszystkich sępów staną się kompatybilne.
23. Rasowy sęp sępi głównie osobiście lub za pośrednictwem innych sępów,
tudzież za pośrednictwem poczty (najbardziej prymitywna forma sępienia).
24. Sęp ma obowiązek dzielić się z innymi sępami na temat nowych łupów do
zdobycia, tzn. gdzie rosną, w jakich ilościach i czy jest szansa na godne
wysępienie.
25. Sęp ma obowiązek zwalczania wszelkich zachowań niegodnych sępa.
26. Sęp ma obowiązek reklamowania grupy w gronie jeszcze nie
zagrupionych, a dobrze rokujących piskląt i Starych Ogrodowych Wyjadaczy!

Janusz Czapski

Użytkownik <wesoly.sa...@buziaczek.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5d7a.00001a...@newsgate.onet.pl...

> Prawa i obowiązki sępa

Kurczę! Już mnie na jakąś czarną listę wciągnęli :-((((
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Jerzy Wierzchnicki

Użytkownik <wesoly.sa...@buziaczek.pl> napisał:
> Prawa i obowiązki sępa [...]

Jak powstanie kodeks, opublikujemy tekst jednolity ;-)))
Gratuluję autorowi (wiem kto!)
Pozdr. Jurek

calv...@poczta.onet.pl

No kto, kto? Pewnie jakiś kret uskrzydlony;-)

Grzybek (całuski)

Bogda

Użytkownik <wesoly.sa...@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

> Prawa i obowiązki sępa
>
> §3
>
> 1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
> jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.

Witam
doczytałam do pktu 19 - chcę się zapisać do zrzeszenia.
Ponieważ do grupy należę? ( mam taką nadzieję) od niedawna a ogród mam 7 lat
jestem pewna , że macie dużo roślinek, które by mi się przydały.
Jednocześnie mam cichą nadzieję, że u mnie znajdzie się coś co Wam się
spodoba. Przez te 7 lat nie próżnowałam i nigdy nie wyszłam z żadnego
centrum ogrodn. żeby czegoś nie nabyć.
Polecam się, pozdrawiam,
Bogda - z północy (20 km od Gdyni)
BTW - gratuluję autorowi regulaminu rozumiem, że to Starszyzna!
: http://niusy.onet.pl

Miłka

> No kto, kto? Pewnie jakiś kret uskrzydlony;-)
>
> Grzybek (całuski)

To napewno kobieta !!!
;-)

Serdecznie Miłka

Basia Kulesz

Użytkownik "Bogda" <bogda...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| jestem pewna , że macie dużo roślinek, które by mi się przydały.
| Jednocześnie mam cichą nadzieję, że u mnie znajdzie się coś co Wam się

Lista, lista! Ja wciąż sępię tymczasowo listy[1], skoro sezon się nie
zaczął....

Pozdrawiam, Basia.

[1] i wciąż bez powodzenia!

Krecik

> Bogda - z północy (20 km od Gdyni)
> BTW - gratuluję autorowi regulaminu rozumiem, że to Starszyzna!

Starszyzna ma obowiązek dawać przykład innym członkom Stowarzyszenia ze
szczególnym uwzględnieniem sępienia i jego metod.

Paragraf 2, punkt 1:)

Pozdrawiam Cię serdecznie
Krecik:)

Tadeusz Smal

hehe
zapewne masz racje
bo prawdziwych mezszczyzn juz nie ma...
:))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Bogda

Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> napisał w wiadomości

> Lista, lista!
To tak trudno zrobić listę! Tylko proszę się nie śmiać, że to takie tam
zwykłe roślinki -Mam sadzonki iglaków sporo odmian ( sama robiłam), podobnie
bukszpany w dwóch odmianach. Floks szydlasty(cudowna roślina) w czterech
kolorach, kostrzewa siwa i berberysy czerwone - same się wysiały. dereń
syberyjski, wierzba kulista i ta japońska różowa, migdałek, kiścienie, irysy
syberyjskie niebieskie, pełno rozchodników, żeniszki, tawuły, trzmieliny :
ziel.-żółta i ziel-biała,(chętnie zamienię na oskrzdloną), wrzosy i wrzośce
(też udało mi się rozmnorzyć), mam trochę róż pnące czerwona i blado-rózowa,
okrywowe:różowa, żółta i czerwona, no i wielkokwiatowe. Bluszcze: hedera,
winobluszcz, hortensja pnąca, wiciokrzewy:żółty i różowy.Maki, złocienie,
sporo lawendy, melisy,funkie (mam 4 odm. - szukam niebieskiej) , groszek
ozdobny wieloletni,...
-trochę się zmęczyłam, więcej grzechów nie pamiętam.
Zapraszam , tylko nie wszystkich razem.
Pozdrawiam, Bogda

Miłka

> Lista, lista! Ja wciąż sępię tymczasowo listy[1], skoro sezon się nie
> zaczął....
>
> Pozdrawiam, Basia.
>
> [1] i wciąż bez powodzenia!

Myślę że trzeba by tu wysupłać odpowiedni tytuł postu aby w min wisiały
ewentualne podania o byliny i inne zielone lub zamienniki ( nie dolary;-))

Serdecznie Miłka

Basia Kulesz

| Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> napisał w wiadomości

| To tak trudno zrobić listę!

Jak się zdenerwuję, to naprawdę zrobię grafik! Wiersze - rośliny, kolumny -
grupowicze i krzyżyki w odpowiednich miejscach na przecięciach! Tylko
krzyżyki to już sami będziecie stawiać;-)

, groszek
| ozdobny wieloletni,...

Może biały?

Z ożywieniem i sępiąco pozdrawiam, Basia.

Bogda

> [...]
>
> , groszek
>
> Może biały?
>
> Z ożywieniem i sępiąco pozdrawiam, Basia.

groszek lila-różowy .
Bogda
,

Janusz Czapski

Użytkownik Bogda <bogda...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cp2ial$5sb$1...@wejherowo.who.vectranet.pl...

> Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> napisał w wiadomości
> Floks szydlasty(cudowna roślina) w czterech> kolorach,
W jakich?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Bpjea

<wesoly.sa...@buziaczek.pl> wrote in message

> Prawa i obowiązki sępa
> §3
> 1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
> jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.

Czy moze byc zielony plot? ;)

> 6. Niedopuszczalnym jest, by sęp przyjechał na jakiekolwiek spotkanie
> bez zielonego. Nawet jeśli zielonym miałaby być nać pietruszki albo
wiązka

> szczypiorku. [...]

Odtad najlepiej na spotkania jechac ubranym na zielono ;)
(chociaz mozna tez miec zielono w glowie)
Poczatkujacy ogrodnicy sa mile widziani, wszak sa oni jeszcze calkiem
zieloni w tych sprawach ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

mirzan

>    Wiesz co ja bym chciała od Ciebie Mirzanku ... ???
>    Bardzo mi się podobały Twoje papużki ;-)
>
>    Serdecznie sępa Miłka
>
> Nasiona papużek czyli trojeści syryjskiej już dziś
jadą do Ciebie. Siać należy wiosną do doniczki, po połowie
maja wysadzić do gruntu.Możesz porozsadzać, albo wybić
z doniczki i posadzić całą bryłę.
Pozdrowienia. Mirzan

Katarzyna Tkaczyk

Użytkownik <wesoly.sa...@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

> 18. Jeśli wysępione padło, to ma się prawo do ponownego wysępienia tylko

> w przypadku, gdy padło z przyczyn wyższych i innych niż zaniedbanie.

Ten punkt mi sie nie podoba, do reszty się dostosuję :))
I pytanko czy ja należę do starszyzny czy nie?

Pozdrawiam Kaśka

Ewa Szczęśniak

"Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> wrote in

> , groszek

> Może biały?

A chcesz?
To czemu dopiero teraz sie przyznajesz?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Katarzyna Tkaczyk

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <ewa...@biol.uni.wroc.pl> napisał w wiadomo¶ci

> "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> wrote in

> A chcesz?
> To czemu dopiero teraz sie przyznajesz?

Białego Lathyrus vernus sepiłam kiedy¶ u Bogusława, Basia chyba też. Chwalił
się trzema kolorami :) Pamiętam ;)

Pozdrawiam
Ka¶ka

Ewa Szczęśniak

"Katarzyna Tkaczyk" <kat...@elblag.com.pl> wrote in

> Białego Lathyrus vernus sepiłam kiedyś u Bogusława, Basia chyba też.

> Chwalił się trzema kolorami :) Pamiętam ;)

Zaraz, a chodzi o vernus czy latifolius? Oba wieloletnie, oba moga byc
biale :-)
Ja mam ten drugi :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Basia Kulesz

Użytkownik "Ewa Szczę niak" <ewa...@biol.uni.wroc.pl> napisał w wiadomości

| "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> wrote in

| A chcesz?
| To czemu dopiero teraz sie przyznajesz?

Brak systematyczności:-( Znaczy trzy razy już siałam i nic, będę próbować
znowu w przyszłym roku.

Pozdrawiam, Basia.

Basia Kulesz

Użytkownik "Bpjea" <bpj...@v.pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cp33tl$6oe$1...@atlantis.news.tpi.pl...

| <wesoly.sa...@buziaczek.pl> wrote in message

| Czy moze byc zielony plot? ;)

"z czymś zielonym i żywym"?

| Odtad najlepiej na spotkania jechac ubranym na zielono ;)

| (chociaz mozna tez miec zielono w glowie)

Można? A jest tu ktoś, kto nie ma zielono w głowie? To może nich taki ktoś
lepiej zmieni listę dyskusyjną?
Koszulki to bardzo dobry pomysł i apeluję, by "Starszyzna" się tym zajęła.
Może jakieś logo, godło?

| Poczatkujacy ogrodnicy sa mile widziani, wszak sa oni jeszcze calkiem
| zieloni w tych sprawach ;)

"Grasz w zielone?.....Masz zielone?...." jak to było dalej?

Pozdrawiam, Basia.

Krystyna Chiger

Basia Kulesz wrote:

(...)

> Koszulki to bardzo dobry pomysł i apeluję, by "Starszyzna" się tym zajęła.
> Może jakieś logo, godło?

Koszulki zielone z aktualnym godłem roku - akurat w zimie można
przygotować.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

Maria Maciąg

> Brak systematyczności:-( Znaczy trzy razy już siałam i nic, będę próbować
> znowu w przyszłym roku.

Jeśli Cię to pocieszy, to ja też nie mogę się dochować żadnego i też mam
parę prób za sobą. Złe nasionka, czy co?

Z pozdrowieniami, Maria

Ewa Szczęśniak

"Maria Maciąg" <ma...@NO-SPAMciekawe-rosliny.pl> wrote in

> Jeśli Cię to pocieszy, to ja też nie mogę się dochować żadnego i też
> mam parę prób za sobą. Złe nasionka, czy co?

Hmm, dziwne.. moj sie sam sieje i rozlazi po ogrodku (tu uklony dziekczynne
dla Marty, ze sie zlitowala nad takim jednym spod schodow i dala sobie go
wtrynic, wiec nie skonczyl zadeptany :-).
Btw. jak to nazwac w kategoriach sepienia? Takie wtrynienie lupu sepowi?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

T.W.

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <ewa...@biol.uni.wroc.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:Xns95B866405C8AAew...@156.17.1.38...

> Btw. jak to nazwac w kategoriach sepienia? Takie wtrynienie lupu
sepowi?

Tuczenie sępów na stłuszczone ogródki? ;-)

Pozdrawiam
Ewa

skryba ogrodowy

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl> napisał w wiadomości
> Jak należy sępić? Dotychczas miałem przyjemność dając coś komuś.
> Skoro to politycznie niepoprawne,

> Pozdrawiam, zasępiony Mirzan

Poprawne jak najbardziej na tej grupie. To wręcz sens istnienia tej grupy.
Statystyczny Jurek pewnie potwierdziłby, że około połowy postów na grupie
dotyczy właśnie sępienia. Tak powstają znajomości, sympatie i przyjaźnie
między grupowiczami.
Fakt, nie przepadam za określeniem 'sępienie'.
Bardziej podoba mi się: obdarowanie, podarowanie. To milsze dla mojego ucha.
Ale to tylko takie moje - indywidualne. Skoro jednak, demokratycznie
maskotką roku wybrany został sęp, to muszę się demokratycznie z takim
wyborem pogodzić.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

Basia Kulesz

Użytkownik "T.W." <tomekwojcik2_sp...@wp.pl> napisał w
wiadomości news:cp3sbn$ri8$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Ewa Szczę niak" <ewa...@biol.uni.wroc.pl> napisał w
> wiadomości news:Xns95B866405C8AAew...@156.17.1.38...

> sepowi?
>
> Tuczenie sępów na stłuszczone ogródki? ;-)

Nasępianie? Albo wsępianie?

Pozdrawiam, Basia.

skryba ogrodowy

> Nasępianie? Albo wsępianie?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Może 'usępienie'.
:-))
Pozdrawiam
skryba

JerzyN

Użytkownik "skryba ogrodowy" <zyg...@op.pl>
[...]

> Ale to tylko takie moje - indywidualne. Skoro jednak, demokratycznie
[...]

Demokratyczne mają to do siebie, że z reguły odbywają się w tajnym
głosowaniu.
I najczęściej znana jest liczba uczestników w tym kto za, kto przeciw i
kto się wstrzymał.
No i wybiera się komisję skrutacyjną.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

mirzan

,

> Może 'usępienie'.
> :-))
> Pozdrawiam
>   skryba
>
> Chciałem odsępić chętnym nasiona złotego jaja, ale chętnych
brak.Pozdrawiam, Mirzan

skryba ogrodowy

> [...]
> [...]
> [...]
>
> Demokratyczne mają to do siebie, że z reguły odbywają się w tajnym

Nikt mi w klawiaturę nie zaglądał gdy glosowałem;-)

> I najczęściej znana jest liczba uczestników w tym kto za, kto przeciw i
> kto się wstrzymał.

Te dane Jurek nawet z procentami wyliczył i wypisał. :-)

> No i wybiera się komisję skrutacyjną.
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Przecież komisją skrutacyjną na grupie Jurek jest od zawsze. :-))

Pozdrawiam
skryba

skryba ogrodowy

> ,

> brak.Pozdrawiam, Mirzan

Przecież ja nie poproszę o nasionka skoro obdarowałeś mnie całym 'jajem'.
:-)))
Pozdrawiam
skryba

Monika Zalewska

a ja odwagi nie mam:)
Pozdrawiam, Monika

GabiS

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl

> brak.Pozdrawiam, Mirzan

Powiem, że zupełnie zabawne strony otworzyly mi się na hasło "złote jajo".
Podrzucisz jakieś informacje o tym co masz do odstąpienia:), bo ewentualnie
mi się kojarzy z tykwą w owalnym kształcie.
Pozdrawiam Gabi

skryba ogrodowy

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl> napisał w wiadomości
> ,
> brak.Pozdrawiam, Mirzan

Może podpowiedz jak i w jakich warunkach się tą roślinkę hoduje. Wówczas
chetnych może być więcej.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

Kronopio

> [...]

> grupowicze i krzyżyki w odpowiednich miejscach na przecięciach! Tylko
> krzyżyki to już sami będziecie stawiać;-)

Chcesz machnąć encyklopedię ?
Na dodatek aktualną ?

Pozdrawiam w osłupieniu
Teresa

mirzan

> [...]
> Powodzenia w sępieniu, Lilka
>

> Na ten sezon mam tylko jedno marzenie - nasiona ferrari.
Pozdrawiam. Mirzan

Ewa Szczęśniak

"mirzan" <lil...@op.pl> wrote in

Cos w tym jest..
Jedno bugatti, byle wykielkowalo..
Ech..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Michal Misiurewicz

wesoly.sa...@buziaczek.pl wrote:

> 1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
> jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.

Zaraz, zaraz... Za zielone to sie po prostu kupuje :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
mmis...@math.iupui.edu

mirzan

> a ja odwagi nie mam:)
> Pozdrawiam, Monika

Nie trzeba odwagi, wystarczy podać adres.
Złote jajo to odmiana oberżyny, uprawia się jak pomidory
z rozsady. Moje rosły cały sezon w doniczkach, ładnie
wybarwiły się i dojrzały.
Nie wiem czy jadalne.
Pozdrawiam Mirzan

Starszyzna

> Basia Kulesz wrote:
>
> (...)
>
> Koszulki zielone z aktualnym godłem roku - akurat w zimie można
> przygotować.

Wszystko w swoim czasie.

Pozdrawiamy
Starszyzna SiS SOS

Starszyzna

> Zaraz, zaraz... Za zielone to sie po prostu kupuje :-)

Drogi Michale, na tej grupie "zielone" może oznaczać tylko jedno - rośliny.
Wszelkie inne skojarzenia są błędne i nieporawne - przynajmniej w odniesieniu
do kodeksu sępa.

Pozdrawiamy
Starszyzna

Starszyzna

> Ten punkt mi sie nie podoba, do reszty się dostosuję :))
> I pytanko czy ja należę do starszyzny czy nie?

Nie.
Ale możesz się postarać.

Starszyzna

> Nasępianie? Albo wsępianie?

"Wsępianie" to odpowiednie słowo.
Dziękuję Barbaro, na Ciebie zawsze można liczyć:)
Nie ma nic przyjemniejszego niż praca z inteligentnymi kobietami.

Basia Kulesz

Użytkownik "Kronopio" <cron...@geocad.katowice.pl> napisał w wiadomości

A co mi tam! Mam zaległy urlop!

Pozdrawiam bohatersko, Basia.

Michal Misiurewicz

http://www.paloma.ca/bugatti.html

Zielka

> Nie.
> Ale możesz się postarać.
>
> Pozdrawiamy
> Starszyzna
>
> --
Czcigodna Starszyzno
to ja też z zapytaniem
Czy dająca coś Sępom to Sępodajka???!!! :-))))))
Mam troche nasion, ale to strach dawać :-))

Pozdrawiam, Krystyna

Pozdrawiam, Krystyna

Starszyzna

> Czcigodna Starszyzno
> to ja też z zapytaniem
> Czy dająca coś Sępom to Sępodajka???!!!  :-))))))
> Mam troche nasion, ale to strach dawać :-))

Ależ droga Krystyno skąd u Ciebie takie skojarzenia?
Chyba wolimy nie wiedzieć...

Ktoś kto pozwala się obsępić to zasępiony (ofiara sępa), z tym że ofiara może
być równocześnie sępem.
Bycie ofiarą w rozumieniu kodeksu sępa przynosi zaszczyt i satysfakcję.
Możesz więc ze spokojnym sumieniem dać się obsępić z nasion.

Pozdrawiamy Cię
Starszyzna

Ewa Szczęśniak

Michal Misiurewicz <mmisiu...@indy.rr.com> wrote in news:59itd.50822
$MG3....@fe2.columbus.rr.com:

> http://www.paloma.ca/bugatti.html

E tam, nigdy go nie miala.. tez sobie moge zrobic fotomontaz, ale to nie
to..
Wyhodować sobie takiego od siewki, ech..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Marta Góra

Dnia Tue, 7 Dec 2004 09:51:06 +0100, Kronopio napisał(a):

> Chcesz machnąć encyklopedię ?
> Na dodatek aktualną ?

Obawiam się, że Basia może to zrobić:)

Pozdrawiam
Marta

Basia Kulesz

Użytkownik "Marta Góra" <m...@man.pl> napisał w wiadomości

Po dokładnych obliczeniach okazało się, że zaległego urlopu dni jest
dziewięć;-)
Uspokajająco dodam, że niektórych roślin nie da się znaleźć nawet w
encyklopedii RHS;-)

Pozdrawiam, Basia.

Zielka

> Ależ droga Krystyno skąd u Ciebie takie skojarzenia?
> Chyba wolimy nie wiedzieć...

Jakie skojarzenia? :-D
Nie moglam sie powstrzymac aby nie zapytac :-))

> [...]
> Bycie ofiarą w rozumieniu  kodeksu sępa przynosi zaszczyt i satysfakcję.
> Możesz więc ze spokojnym sumieniem dać się obsępić z nasion.

Pozdrawiam, Krystyna

aniai

mirzan napisał(a):

> brak.Pozdrawiam, Mirzan

To ja się odważę :)
Co prawda już całkiem sporo wysępiłam, ale jak nikt nie chce to ja
przygranę, przytulę do serca ... ;)

Adres jeszcze gdzieś masz czy przypomnieć?
Ania I. (z Opola)

Miłka

> jadą do Ciebie.

Dzięki jak nie wiem co :-D

XXXX

A powiedz mi jeszcze co to będzie, czy pnącze czy bylina, krzewina ...
jakie stanowisko itp. ???

Serdecznie Miłka

Kronopio

Tylko

> A co mi tam! Mam zaległy urlop!
>
> Pozdrawiam bohatersko, Basia.

Wiesz co ?
Całkiem niezły pomysł. Nie dla jednej osoby , ale jako praca grupowa.
Lista z nazwami roślin i odsyłaczami do zdjęć i tekstów które już są
,rozproszone na stronach grupowiczów.
Oczywiste jest , że zgoda autora na podanie linku do jego strony jest
potrzebna.
Taka netowa encyklopedia roślin ,częściowo ilustrowana , mogła by powstać
stopniowo.

Pozdrawiam
Teresa

Bpjea

"Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> wrote in message

> "z czymś zielonym i żywym"?

Plot porosniety glonem :)

> Koszulki to bardzo dobry pomysł i apeluję, by "Starszyzna" się tym
zajęła.
> Może jakieś logo, godło?

Faktycznie dobry pomysl - logo grupy na koszulce :)
Proponuje opracowac logo, zrobic nadruki i zaoferowac w sprzedazy
wysylkowej (chyba, ze organizator zgodzi sie wymienic na rosline). Takie
koszulki oczywiscie nie moga byc drogie.

Pozdrawiam,
Bpjea

Katarzyna Tkaczyk

Użytkownik "Starszyzna" <starszyzn...@vp.pl> napisał w wiadomości

> Nie.
> Ale możesz się postarać.

No zaszczycona się czuje ale co mam zrobić?

Pozdrawiam
Kaśka

Katarzyna Tkaczyk

> [...]
> potrzebna.
> Taka netowa encyklopedia roślin ,częściowo ilustrowana , mogła by

Mi ten pomysł się podba i służę linkami :)) Kurcze niezła robota z tym by
była :) Ile taksonów posiadamy, jako grupa?

Pozdrawiam
Kaśka

Marta Góra

Dnia 7 Dec 2004 09:04:03 GMT, Ewa Szczę niak napisał(a):

> Hmm, dziwne.. moj sie sam sieje i rozlazi po ogrodku (tu uklony dziekczynne
> dla Marty, ze sie zlitowala nad takim jednym spod schodow i dala sobie go
> wtrynic, wiec nie skonczyl zadeptany :-).

No prawie siłą mi go Ewa wcisnęła;)Wcale brać nie chciałam;)

A dziękczynne ukłony to ja powinnam składać:)
Z groszkiem chodziłam długo po ogrodzie by znaleźć mu odpowiednie miejsce,
mam nadzieję, ze przeżyje do wiosny i będzie cieszyć oczy:)

Przyznaję się, ze chętnie wysępiłabym jeszcze różowy:D
Coś w zamian zawsze się znajdzie.

Pozdrawiam
Marta

Basia Kulesz

| Dnia 7 Dec 2004 09:04:03 GMT, Ewa Szczę niak napisał(a):

| Przyznaję się, ze chętnie wysępiłabym jeszcze różowy:D
| Coś w zamian zawsze się znajdzie.

Różowy sieje się jak głupi:-)

Pozdrawiam, Basia.

Marta Góra

Dnia Tue, 7 Dec 2004 21:38:58 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> Różowy sieje się jak głupi:-)

I to jest bardzo dobra wiadomość:)

Pozdrawiam
Marta

Basia Kulesz

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <kat...@elblag.com.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Kronopio" <cron...@geocad.katowice.pl> napisał w wiadomości

| Mi ten pomysł się podba i służę linkami :)) Kurcze niezła robota z tym by
| była :) Ile taksonów posiadamy, jako grupa?

Najmarniej i najskromniej około pięciu tysięcy:-)

Pozdrawiam, Basia.

skryba ogrodowy

Użytkownik "mirzan" <lil...@op.pl> napisał w wiadomo¶ci

> [...]
> Złote jajo to odmiana oberżyny, uprawia się jak pomidory
> z rozsady. Moje rosły cały sezon w doniczkach, ładnie

Smak nie ciekawy:-))

Pozdrawiam
skryba

mirzan

> Smak nie ciekawy:-))
>
> Pozdrawiam
>   skryba

Może go trzeba ugotować? A może posolić?
Pozdrawiam. Mirzan

Kronopio

> [...]

by
> była :) Ile taksonów posiadamy, jako grupa?

No, niezła :-)
Gdyby podzielić na wiele osób , mniejsza.
Gdyby co też udostepnię zdjęcia i linki.

Jako grupa osiadamy taksonów sporo .
Z tego co obserwuję są i takie których w mojej encyklopedii nie ma.

Pozdrawiam
Teresa

GabiS

Użytkownik "Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> napisał

> Uspokajająco dodam, że niektórych roślin nie da się znaleźć nawet w

> encyklopedii RHS;-)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Mnie pomysł z encyklopedią też b. się spodobał. Właściwie, tylko nie
rozumiem dlaczego dodajesz "uspokajająco". Przecież fakt, że grupowo mamy
rośliny jeszcze nie sklasyfikowane brzmi ELEKTRYZUJĄCO.
Ja np. mam taką wątpliwość co do wiesiołka i omiega olbrzymiego. Niby coś
podobnego a nie to co podają:)
Już przestawiona na wysokie obroty
Gabi

Ewa Szczęśniak

> Najmarniej i najskromniej około pięciu tysięcy:-)

Jakie mozliwosci dla porzadnego sepa...
Az sie rozmarzylam :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. z wizja :-D

Basia Kulesz

Użytkownik "GabiS" <sa...@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> rozumiem dlaczego dodajesz "uspokajająco". Przecież fakt, że grupowo mamy
> rośliny jeszcze nie sklasyfikowane brzmi ELEKTRYZUJĄCO.

Tak, ale ponieważ nie da się tego sklasyfikować wg dostępnej _mi_
literatury, to nie muszę tego robić, zajęcie dla zawodowca:-)

> Ja np. mam taką wątpliwość co do wiesiołka i omiega olbrzymiego. Niby coś
> podobnego a nie to co podają:)
> Już przestawiona na wysokie obroty
> Gabi

Jaki wiesiołek i jaki omieg, znaczy jak wyglądają? Miałam powabny, ale padł
(po zimie)...

Pozdrawiam wychodząc z biegu jałowego, Basia.

Ewa Szczęśniak

"GabiS" <sa...@interia.pl> wrote in news:cp6eqm$krg$1...@polsl.gliwice.pl:

> Ja np. mam taką wątpliwość co do wiesiołka i omiega olbrzymiego. Niby coś
> podobnego a nie to co podają:)

Watpliwosci co do wiesolkow sa stanem naturalnym, zaledwie kilka gatunkow z
kilkudzisieciu daje sie spokojnie oznaczyc, a co do omiega okazalego.. czy
to nie jest aby smotrawa okazala? Czasem ja sprzedaja pod taka nazwa...

http://www.cwikowscy.pl/FL123pop.html
http://www.terra.hu/haznov/jpg/Telekia.speciosa.1.html

Pozdrowienia - Ewa Sz.

mirzan

> [...]
> to nie jest aby smotrawa okazala? Czasem ja sprzedaja pod taka nazwa...

Liście smotrawy ładnie pachną.Upajająco.

GabiS

> [...]

a co do omiega okazalego.. czy
> to nie jest aby smotrawa okazala? Czasem ja sprzedaja pod taka nazwa...

Smotrawa to raczej nie jest, bo nie ma tak z±bkowanych listkow i takie jakby
troszkę omszone. Płateczki teżjakby troche bardziej zwichrowane. Najbardziej
by mi pasował ten omieg tyle, że mój ma góra 40cm wysoko¶ci ale pozyskany
spomiędzy plyt chodnikowych na osiedlu, więc może się wyrodził. (Chyba czeka
mnie poważne przedyskutowanie prezentu gwiazdkowego, żeby móc pokazać o czym
mówię. ) Sieje się jak głupi, więc tez zgodnie z opisem Radziula.
Gabi

Ewa Szczęśniak

"GabiS" <sa...@interia.pl> wrote in news:cp6ntf$odi$1...@polsl.gliwice.pl:

> Smotrawa to raczej nie jest, bo nie ma tak ząbkowanych listkow i takie

> jakby troszkę omszone. Płateczki teżjakby troche bardziej zwichrowane.
> Najbardziej by mi pasował ten omieg tyle, że mój ma góra 40cm

No, jak to ma 40 cm to na pewno nie smotrawa :-D
Przedyskutuj koniecznie ten prezent i jak już zakwitnie to produkty z
prezentu powie :-)
pozdrowienia - Ewa Sz.

Grzegorz Sapijaszko

"Basia Kulesz" <bku...@interia.pl> writes:

> Najmarniej i najskromniej około pięciu tysięcy:-)

Już jakiś czas temu nad tym myślałem.. Z technicznego punktu widzenia
generalnie jest to do rozwiązania..

Coś na kształt ogólnodostępnej encyklopedii z opisem, zdjęciami.. Dla
zwykłego użytkownika powinno starczyć. Z podziałem na rodzaj, gatunek
i dalej w dół..

Dla zarejestrowanych użytkowników możnaby udostępnić:
- możliwość dodania nowego taksonu,
- zdjęcia, opisu do istniejącego taksonu,
- komentarza (w stylu: rośnie bez problemu, miałam/miałem ale padło,
itd..)
- możliwość tworzenia zestawień w stylu listy posiadanych taksonów,
listy życzeń..
- i co tam jeszcze...

Potrzebne są dwie, trzy osoby, które będą robiły za nadzorców i będą (w ramach
możliwości i rozsądku) sprawdzać wprowadzone przez użytkownika dane..

Co do miejsca -- ale to sprawa wtórna -- możnaby to jakoś pożenić ze
stroną grupową, o ile Rafał zgodzi się na drastyczną rewolucję :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był taki młodzieniec w Insbrucku,
Co strzelał z kutasa jak z łuku.

Basia Kulesz

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <grze...@sapijaszko.net> napisał w
wiadomości news:uy8g8y...@sapijaszko.net...

> Nie.. Wierzę Ci na słowo, że Twój Ulex to Ulex :). Raczej chodziło mi
> o sprawdzanie poprawności opisów/zdjęć.. A czy dany takson występuje u
> danego osobnika, to rzecz wtórna i do weryfikacji przy okazji sępienia.

Pamięć masz niesamowitą...czyżbym obiecała Ulexa? Jeśli zima dalej będzie
tak nietypowa, to może i zakwitnie:-)

Pozdrawiam, Basia.

Basia Kulesz

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <grze...@sapijaszko.net> napisał w
wiadomości news:ur7m1u...@sapijaszko.net...

Grzegorz Sapijaszko

> [...]

o sprawdzanie poprawności opisów/zdjęć.. A czy dany takson występuje u
danego osobnika, to rzecz wtórna i do weryfikacji przy okazji sępienia.

Był młodzieniec z okolic Wygody,
co miał uszy odmiennej urody.
Jedno z nich było mniejsze,
zaś to drugie, sławniejsze
zdobywało rozliczne nagrody.
(C) Grzegorz Gigol

Ewa Szczęśniak

Grzegorz Sapijaszko <grze...@sapijaszko.net> wrote in

> Potrzebne są dwie, trzy osoby, które będą robiły za nadzorców i będą
> (w ramach możliwości i rozsądku) sprawdzać wprowadzone przez
> użytkownika dane..

No kurcze, juz sie mialam na tego jelenia od sprawdzania w miare swoich
mozliwosci zglosic, ale jak to ma sie nadzorca nazywac to ja sie jeszcze
zastanowie :-)
A tak na powazniej - przydaloby sie takie cos. Z konkretnymi inf. co do
uprawy, zimowania, rozmnazania, opartymi na naszych doswiadczeniach.
Byloby widac, co i gdzie sie da, gdzie jest ryzykowne, a gdzie mozna
sobie odpuscic. Nawet po samych nazwach, na poczatek bez obrazkow.
Zreszta zima idzie, moznaby troche teraz w zdjeciach podlubac, chociazby
po to, zeby sobie przypomniec lepsze czasy..
Moze by tez zrobic kategorie NN, gdzie by sie wrzucalo zdjecia
nieokreslonych zielsk, z ktorymi sobie grupa nie poradzila... zawsze
kiedys komus cos kliknie.

> Co do miejsca -- ale to sprawa wtórna -- możnaby to jakoś pożenić ze
> stroną grupową, o ile Rafał zgodzi się na drastyczną rewolucję :-).

Wazne, zeby to bylo jakos krotko wywolywalne.. Bez wchodzenia przez iles
tam pieter.
I szybkie do wybrania - litery alfabetu, pod nimi rodzaje i dopiero przy
gatunkach/ nizszych taksonach informacja + zdjecie, zdjecie male, do
powiekszenia na zyczenie. Takie jakies cos, zeby bylo juz cos widac, ale
sie dalo szybko przewinac. To wszystko do przemyslenia..
Ale na razie podstawowa sprawa, czy ktos jeszcze jest zainteresowany, bo
byc moze sie okaze, ze robimy "Encyklopedie Gruntowych Rolin Ozdobnych
Slaska i Jednej Wysunietej Polnocnej Placowki" ;-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Zielka

> byc moze sie okaze, ze robimy "Encyklopedie Gruntowych Rolin Ozdobnych
> Slaska i Jednej Wysunietej Polnocnej Placowki" ;-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Jestem zainteresowana, nawet bardzo. Chetnie tez pomoge, w miare moich
mozliwosci. Sprawa super :-))

Pozdrawiam, Krystyna

Marta Góra

Dnia 9 Dec 2004 17:47:54 GMT, Ewa Szczę niak napisał(a):

> No kurcze, juz sie mialam na tego jelenia od sprawdzania w miare swoich
> mozliwosci zglosic, ale jak to ma sie nadzorca nazywac to ja sie jeszcze
> zastanowie :-)

Aministrator merytoryczny?:)

Do tego co napisał Grzegorz ja bym jeszcze rozważyła możliwość dodawania
punktów sprzedaży z komentarzem np co można nabyć, jaka obsługa itd.

Jakiś czas temu oglądałam podobny portal, tyle że amerykański.
Pomysł naprawdę świetny.
Szczególnie, że w Internecie są gotowe i darmowe systemy portalowe.
Najfajniejsze jest to, że nie zwala się całej roboty na jedną osobę.
Problem jest tylko taki, że zdjęcia naprawdę muszą być dobrej jakości by
na ich podstawie móc cokolwiek zidentyfikować.

Pozdrawiam
Marta

Kronopio

Użytkownik "Marta Góra" <m...@man.pl> napisał w wiadomo¶ci
> Dnia 9 Dec 2004 17:47:54 GMT, Ewa Szczęśniak napisał(a):

> Do tego co napisał Grzegorz ja bym jeszcze rozważyła możliwo¶ć dodawania

> punktów sprzedaży z komentarzem np co można nabyć, jaka obsługa itd.
>

> Jaki¶ czas temu ogl±dałam podobny portal, tyle że amerykański.
> Pomysł naprawdę ¶wietny.
> Szczególnie, że w Internecie s± gotowe i darmowe systemy portalowe.
> Najfajniejsze jest to, że nie zwala się całej roboty na jedn± osobę.
> Problem jest tylko taki, że zdjęcia naprawdę musz± być dobrej jako¶ci by

> na ich podstawie móc cokolwiek zidentyfikować.

To kiedy zaczynamy i od czego ?

Pozdrawiam
Teresa

Marta Góra

Dnia Sat, 11 Dec 2004 22:32:34 +0100, Kronopio napisał(a):

> To kiedy zaczynamy i od czego ?

Najlepiej to by było zacząć od jakiegoś solidnego serwera:)

Pozdrawiam
Marta

Grzegorz Sapijaszko

"Kronopio" <cron...@geocad.katowice.pl> wrote:

> To kiedy zaczynamy i od czego ?

Już się powoli zaczęło..

Po wstepnych ustaleniach wyglądać to ma mniej więcej tak:

baza danych o roślinach ozdobnych uprawianych w naszych ogrodach/na
naszych parapetach. Nie wszystkich roślin ozdobnych jak leci, a tych,
które sprawdzają się w naszych klimatach.. Podział po grupach:
jednoroczne, cebulowe i kłączowe, trawy, paprocie i skrzypy, pozostałe
byliny, pnącza, drzewa i krzewy liściaste, iglaste..

Opis pojedynczego taksonu składałby się z: rodzaju, gatunku,
podgatunku, odmiany, nazwy polskiej (agielskiej, niemieckiej?), opisu,
zdjęcia, stanowiska: cień/półcień/słońce, suche/wilgotne, podłoża:
kwaśne/zasadowe, koloru kwiatów..

Do tego jakaś możliwość dodawania NN -- w celu rozpoznania przez
bieglejszych.

Do tego możliwość tworzenia na podstawie bazy list tego co się ma,
listy chciejstw i czego tam jeszcze..

Druga działka która wydaje się być spójna z pierwszą to autorskie
informacje o naszych ogrodzach: kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego tak,
co wyszło, co nie wyszł, projekty, zdjęcia, itd.

Trzecia: to co proponuje Marta -- namiary na szkółki/punkty sprzedaży/itp.

Czwarta: Literatura ogrodnicza/ogrodowa.

Piąta: Ogród+kuchnia?

Szósta: ??

Siódma: ??

I w ten sposób z małego projektu powstaje całkiem duży serwis. I w
zasadzie czemu nie? Najchętniej osadziłbym to na stronie grupowej --
ale to już zależy w dużej mierze od Rafała :).

Wszelkie uwagi mile widziane.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Bacę Maćka, co był z Poronina,
Przydybała raz w trawie gaździna.

Teresa

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <grze...@sapijaszko.net> napisał w
wiadomości news:m2sm6cts...@sapijaszko.net...

Więc mam jedną uwagę, aby zdjęcia z roślinami nie pokazywały samych kwiatów
,powinny pokazywać cały pokrój ,{ulistnienie}
Ciężko jest dokładnie określić roślinę po samych kwiatach,:-}}}

Pozdrawiam TeresaR

Basia Kulesz

Użytkownik "Teresa" <tere...@op.pl> napisał w wiadomości

| Więc mam jedną uwagę, aby zdjęcia z roślinami nie pokazywały samych
kwiatów
| ,powinny pokazywać cały pokrój ,{ulistnienie}
| Ciężko jest dokładnie określić roślinę po samych kwiatach,:-}}}

Popieram, musi być możliwość dołożenia co najmniej kilku zdjęć do opisu
jednej rośliny.

Pozdrawiam, Basia.

Marta Góra

Dnia Sun, 12 Dec 2004 12:24:48 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> kwiatów
>
> Popieram, musi być możliwość dołożenia co najmniej kilku zdjęć do opisu
> jednej rośliny.

I zdęcia powinny byc w miarę dobre technicznie.

Pozdrawiam
Marta

Grzegorz Sapijaszko

Marta Góra <m...@man.pl> wrote:

> I zdęcia powinny byc w miarę dobre technicznie.

Już zacznijcie fotografować :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Nowy poczmistrz przybyły do Kodnia
pojął trzy żony w ciągu tygodnia.

Bogusław Radzimierski

Of Kronopio

> dobrej jakości by

> Pozdrawiam
> Teresa
Co do zdjęć to mogę pomóc, za Rafała się nie wypowiadam, ale próbki
zdjęć moich i (Rafała po jego zgodzie) trochę wymodelowanych w Adobe
Photoshop można obejrzeć tutaj
http://www.kazik.com.pl/boguslaw/index.html
Komentarze pozytywne w książce gości mile widziane :-)

Pozdrawiam, Bogusław

It is loading more messages.