Polka "Dziadek", czyli "Lato z Radiem"

my.life.is.muzik...//

Witam,

Czy ktos z Grupowiczow wie moze, jaki jest dokladny rok powstania polki
"Dziadek", znanej wiekszosci jako sygnal "Lata z Radiem"?
Probuje cos znalezc w Sieci, ale jedyne informacje jakie odnalazlem to
"koniec XIX wieku" - nie jest to jednak informacja mnie satysfakcjonujaca.
:)

Z gory dziekuje za pomoc.

--
pozdrawiam,
mlim

Boa

> [...]
> Probuje cos znalezc w Sieci, ale jedyne informacje jakie odnalazlem to
> "koniec XIX wieku" - nie jest to jednak informacja mnie satysfakcjonujaca.

Poszukaj w archiwum grup dyskusyjnych: groups.google.com, również pod nazwą
"The clarinet polka".
Znalazłem tylko info, że autor nieznany, więc istnieją spore szanse, że
dokładny rok powstania również jest bliżej nieokreślony ;-)

Boa.

maciek_l4

Użytkownik "Boa" <usunboa...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Słuchałem kiedyś w PRII całą audycję o tym nagraniu. Zapamiętałem tylko że
utwór jest ludowy, a nagrał go autentyczny muzyk ludowy. Mówili, że nikt nie
jest w stanie zagrać tego drugi raz tak genialnie jak tamten mistrz, bo gość
niedawno zmarł.

Adam Szulc

Użytkownik "maciek_l4" napisał

(...)

> Mówili, że nikt nie jest w stanie zagrać tego drugi raz

> tak genialnie jak tamten mistrz...

Słyszałem opowieść o tym jak w Nowym Jorku uliczny pojedynek
stoczyła orkiestra Ellingtona z zespołem polskich muzyków i
publiczność za zwyciężców uznała tych ostatnich. Przegrany
musiał wykonać jakiś utwór z repertuaru konkurencji i zespół
Duke'a zagrał właśnie "Clarinet Polka". Szczerze pisząc,
jakoś trudno mi to sobie wyobrazić choć klarnecistów było u
niego wielu.

Pozdrawiam

maciek_l4

Użytkownik "Adam Szulc" <aszulc...@sgh.waw.pl> napisał w wiadomości

No widzisz utwór obrósł niezłymi legendami (w pozytywnym znaczeniu). Zna
ktoś jeszcze jakąś?

nife...@gmail.com

moj ojciec dzis mi opowiadal o wiejskich kapelach, ktore pamieta z
mlodosci i temat zszedl na ta polke. szukajac informacji o tym utworze
trafilem tutaj.

utwor ten rzekomo skomponowal ludowy muzyk o pseudonimie "Dziadek" a
nazwisku Porębny, mieszkajacy i wystepujacy na weselach itp. w
miejscowosci Budy Łańcuckie (woj. podkarpackie). urodzil sie on ok.
1900 roku, a zmarl ok. roku 1980, wiec utwor ten skomponowac moglby
najwczesniej w latach '20. jak wiadomo okoliczni muzycy ludowi
wymieniali sie repertuarem, a do tego zrodlem tej informacji jest
'wiesc gminna', wiec roznie to moze byc. Dziadek gral na weselu moich
rodzicow, wiec jesli komus zalezy pewnie moglbym zmobilizowac ich
stare znajomosci i uzyskac dokladniejsze informacje (data urodzenia,
imie, cokolwiek).
osobiscie przyznam, ze bardzo zaciekawila mnie historia tego utworu:)

nie wiem czy bede tutaj zagladal w blizszym/dalszym czasie wiec w
razie czego prosze o kontakt.