Kazde 100 km

1 view

Kefir

Dzien dobry
nie zebym malpowal Watsa ;o) jednak, z pewnym od paru tygodni bawilem sie w
liczykrupe. Interesowalo mnie wszystko poza paliwem. Dokladniej: ile
kosztuje przejechanie kazdych 100km nie liczac wizyty na stacji paliw. Z
zalozenia dobre materialy eksploatacyjne i fachowa obsluga (nie autoryzowany
serwis lecz mechanik ktoremu ufam choc warsztat ma daleko ;-)
-opony: 1200/kpl, przelot ~12 tkm , =10 PLN/ 100 km (niemalo!)
-olej: wymiana (syntetyk+filtr) litr na dolewki 250 PLN/10 tkm, = 2,5
PLN/100 km
-reszta (przeglady, plyny, OC, smarowanie, 1/2 zest. naped., klocki) bez
napraw: 1500 PLN/10 kkm=15 PLN/100 km
-amortyzacja motocykla. Tu trudno cos zalozyc - dla siebie przyjalem 15
tkm/rok, zakup uzywki. Roczna utrata wartosci ~4 kPLN = 27 PLN/100 km (o w
morde!)
Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km
Oczywiscie mozna taniej, zreszta dlatego nieco rozbilem wyliczenia, lecz
niech mi ktos nie mowi ze jazda motocyklem jest tania. Podliczony zostal
litrowy turysta o ktorego dbam. Mam pomysla na singielka (XT600+
semi-szosowe kapcie) do kulania sie szuterkami i rowami do pracy, znajomych
i czasem troche funu wokol komina.

--
Pozdrawiam, Artur / Kefir, CHlor eksportowy w Piesecznie
Ceska350 & Czarny STanik 955i

adamcio

"Kefir" <ke...@riders.pl> wrotki:

> [...]
> sie w liczykrupe. Interesowalo mnie wszystko poza paliwem. Dokladniej:
> ile kosztuje przejechanie kazdych 100km nie liczac wizyty na stacji

Strasznie duzo ci wyszlo. Ja po podsumowaniu pieciu lat na FZR mam sredni wynik 18,5
zl na kazde 100km Co i tak uwazam za spory wydatek.

adamcio gg:4405
http://adamcio.ben.pl/galeria
"Bo jazda na etezecie jest najlepsza jazda na swiecie"

Kamil Nowak 'Amil'

adamcio wrote:

> Strasznie duzo ci wyszlo. Ja po podsumowaniu pieciu lat na FZR mam sredni wynik 18,5
> zl na kazde 100km Co i tak uwazam za spory wydatek.

razem z paliwem? chyba nie?

--
Kamil Nowak 'Amil' i Piaggio Czy Zwoje
Krakuf - Elyta Gróp

Kefir

Elou!
"adamcio" <ada...@nielubiespamu.ben.pl> wrote in message

> "Kefir" <ke...@riders.pl> wrotki:

> Strasznie duzo ci wyszlo. Ja po podsumowaniu pieciu lat na FZR mam sredni
> wynik 18,5
> zl na kazde 100km Co i tak uwazam za spory wydatek.

Sam jestem w szoku, lecz to tlumaczy moja wyrwe budzetowa po przejechaniu 7
kkm w 8 tygodni ;-) Najwiekszy udzial maja opony i amortyzacja sprzeta (37
PLN- moze tam liczyles mniej).
Amil, to jest bez paliwa i przy zalozeniu ze wszystko robi fachowiec.

adamcio

"Kefir" <ke...@riders.pl> wrotki:

> [...]
> amortyzacja sprzeta (37 PLN- moze tam liczyles mniej).
> Amil, to jest bez paliwa i przy zalozeniu ze wszystko robi fachowiec.

Tak amortyzacja i opony, to tutaj znacznie przyoszczedzilem ale jesli chodzi o olej
to wyszlo drozej.

zdrowia

ArturVF500

ieee.. przesadzasz, wybierajac chyba najwyzsze mozliwe ceny

> -opony: 1200/kpl, przelot ~12 tkm , =10 PLN/ 100 km (niemalo!)

opony zza miedzy, nowsze niz w PL, kpl Pilot Sport =800zl+wymiana 50 (7/100)

> -olej: wymiana (syntetyk+filtr) litr na dolewki 250 PLN/10 tkm, = 2,5
> PLN/100 km

Motul5100+filtr 125zl (1,25/100)

> -reszta (przeglady, plyny, OC, smarowanie, 1/2 zest. naped., klocki) bez
> napraw: 1500 PLN/10 kkm=15 PLN/100 km

ja bym dal jakies 600 (6/100)

> -amortyzacja motocykla. Tu trudno cos zalozyc - dla siebie przyjalem 15
> tkm/rok, zakup uzywki. Roczna utrata wartosci ~4 kPLN = 27 PLN/100 km (o w
> morde!)

tez tak nie do konca; jak kupisz nowego sprzeta za 30 to po 10 latach bedzie
warty z 10, wiec srednio 2000/rok (20/100)

czyli wychodzi nieco ponad 35zl za leasing motocykla do ktorego musimy lac
tylko paliwo; no tak taniej wypozyczalni to ja nie widzialem;)

pozdrawiam
Artur

doktorski

***6, tu doktorski;

> -opony: 1200/kpl, przelot ~12 tkm , =10 PLN/ 100 km (niemalo!)

***Wiesz co Kefir... Ciesz sie. Kryhowi tyl starcza na 6kkm :)

> -reszta (przeglady, plyny, OC, smarowanie, 1/2 zest. naped., klocki) bez
> napraw: 1500 PLN/10 kkm=15 PLN/100 km

***IMO nieco zawyzyles. Bo widze tu miejsce na 1 przeglad, od czasu do czasu
plyn chlodniczy (grosze), OC to tez grosze, jedynie 1/2 zestawu napedowego i
klocki moga nieco zawazyc... - obstawiam do 1200.

> -amortyzacja motocykla. Tu trudno cos zalozyc - dla siebie przyjalem 15
> tkm/rok, zakup uzywki. Roczna utrata wartosci ~4 kPLN = 27 PLN/100 km (o w
> morde!)

***A tu to juz mysle, ze mocno przesadziles. Ile STanik byl wart? 12kzl? I co?
Kazdego roku traci 4kzl? IMO przesada.

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

***Ja bym proponowal 10+2,5+12+17 = 41,5 zl/100km. To i tak nie malo. Ale nikt
nie mowil ze motocykle sa tanie wiec wole nie liczyc tych kosztow dla FJRy...

pzdr, dr
1300/EXC

Stanisław Starek

Użytkownik "Kefir" <ke...@riders.pl> napisał w wiadomości

witaj....

> -opony: 1200/kpl, przelot ~12 tkm , =10 PLN/ 100 km (niemalo!)

a nie przesadzasz troche z tymi oponami? na jakich jeździsz? pytam bo moje
D220 (fakt, ze jeżdżone bez palenia gumy i większych szaleństw) po 10kkm
wyglądają na prawie nowe, zużyte lekutko i równiutko... i ide o zakład, że
kolejne 10kkm zrobie na nich i jeszcze zostanie miejsca do wskaźnika
zużycia. chyba, że mowa o jeździe innej niż turystyczna, ale wtedy chyba nie
ma sensu w ogóle przeliczać kosztów na kilometry.

pozdro
s. sv650s lublin

Terror

ArturVF500 w atatur...@TOo2.pl napisał(a);

> tez tak nie do konca; jak kupisz nowego sprzeta za 30 to po 10 latach
> bedzie warty z 10, wiec srednio 2000/rok (20/100)

Akurat w tym miejscu uśrednianie to niedobra opcja. Największy spadek
wartości masz przeciez w ciągu 3 lat od zakupu, później już wolniej tracisz
kasę.

--
Terror | B12 | GG: 52182
Głupota nie zawsze czyni złym, złość zawsze czyni głupim

Magic

Kefir wrote:

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

Hmmm, zastanawiam się czy liczyć swoje :) W sumie wolę żyć w błogiej
nieświadomości, bo z innych wyliczeń (i nie tylko moich ;) wynika że i
tak żyję ponad stan :)

> Mam pomysla na singielka (XT600

Singiel nie musi być tańszy, zwłaszcza, jeśli bedziesz musiał zrobić po
drodze remont, co w singlu nie jest czymś nadzwyczajnym.

--
Pozdrawiam - Maciek,SRX250 i VFR800.
Archiwum: http://news.riders.pl

Kefir

Elou!
"doktorski" <dokt...@poczta.onet.pl> wrote in message
> ***6, tu doktorski;
dziewionc

> ***A tu to juz mysle, ze mocno przesadziles. Ile STanik byl wart? 12kzl? I
> co?
> Kazdego roku traci 4kzl? IMO przesada.

Haaa :-) Nie uwazasz ze czy 5 czy 15 tkm to jest pewna roznica? Duga rzecz:
podana amortyzacja jest GRUBYM uproszczeniem: nowka, zalozmy 40 kPLN,
przebieg, zalozmy srednio 15 kkm rocznie. Po dziesieciu latkach robi sie 150
kkm. (40/10) Czy ktos ode mnie kupi taki motocykl?
Troche gotowki za sprzedaz w czesciach, lub skrecenie licznika do 80 kkm.
Oszustem nie jestem wiec licze realnie.

Pozdrawiam
Artu / Kef

doktorski

***6, tu doktorski;

> Haaa :-) Nie uwazasz ze czy 5 czy 15 tkm to jest pewna roznica?

***Nie rozumiem do czego Wasc pijesz. Do tego ile ja jezdze? Bronciepanieboze,
liczylem dla Twojego przebiegu (2500zl/15kkm).

> Duga rzecz:
> podana amortyzacja jest GRUBYM uproszczeniem:

***To oczywiste.

> nowka, zalozmy 40 kPLN,
> przebieg, zalozmy srednio 15 kkm rocznie. Po dziesieciu latkach robi sie 150
> kkm. (40/10) Czy ktos ode mnie kupi taki motocykl?

***A czemu nie? Ja sprzedalem swojego STanika z przebiegiem licznikowym
127kkm, a bukjedenraczywiedziec ile ich bylo naprawde... Juz PP mial
watpliwosci czy przy zakupie nie mial 146kkm (tak stalo w kwitach)...

Kefir

Elou!
"Stanisław Starek" <band...@gazeta.UsunTo.pl> wrote in message

Przewiez sie czyms co ma duze Nm (niutonometry) (ST 955 ma ich ponad 100):
wymaga dobrej, przyczepnej opony -> sa to kapcie raczej miekkie, kolko sie
zamyka. Jazda turystyczna, czasem male conieco lecz bez gumowania.
Zaznaczam: objasnilem i odpisuje w razie watpliwosci jak liczylem. Nie
upieram sie ze kazdego obowiazuje taka kalkulacja: jeden kupi tanszy olej,
drugi uzywane kapcie, jeszcze kto inny sprzeda moto drozej niz kupil.
Wszystko jest wzgledne, jednak kupic to jedno, utrzymac zas to juz inna
bajka.

Kefir

> ***6, tu doktorski;

> ***Nie rozumiem do czego Wasc pijesz. Do tego ile ja jezdze?
> Bronciepanieboze,
> liczylem dla Twojego przebiegu (2500zl/15kkm).
Do niczego specjalnie. Motocykiel zuzywa sie szybciej niz auto. Przy duzym
przebiegu trzeba tez liczyc inwestycje pominiete przeze mnie - sprzeglo,
rozrzad, amortyzator(y) tarcze hamulcowe, jakis trybik w skrzyni, jakas mala
gleba :-)

> ***A czemu nie? Ja sprzedalem swojego STanika z przebiegiem licznikowym
> 127kkm, a bukjedenraczywiedziec ile ich bylo naprawde... Juz PP mial
> watpliwosci czy przy zakupie nie mial 146kkm (tak stalo w kwitach)...

Paneuroplan to piekny wyjatek, tam sie niemal nie zaglada przed 100 kkm ;-)
Silnik jak z auta. Swoje tez jednak kosztuje.

Marcin Kasprzyk

Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości
> Dzien dobry

Dzień dobry.

> Oczywiscie mozna taniej, zreszta dlatego nieco rozbilem wyliczenia, lecz
> niech mi ktos nie mowi ze jazda motocyklem jest tania. Podliczony zostal
> litrowy turysta o ktorego dbam.

Niestety ale warto.

>Mam pomysla na singielka (XT600+ semi-szosowe kapcie) do kulania sie
szuterkami i rowami do pracy, >znajomych i czasem troche funu wokol komina.

Tak to jest :-) Od jednego motocykla to lepszy jest tylko drugi motocykl :-)
Są też plusy ujemne, przy którymś sprzęcie zawsze jest coś do zrobienia.

Pozdr.
--
Marcin vel Marcinek
Sv650s, DR350s i wiesława w puzlach

Stanisław Starek

ale wciąz nie napisałes na jakich gumach jeździsz. :)

> [...]
> drugi uzywane kapcie, jeszcze kto inny sprzeda moto drozej niz kupil.
> Wszystko jest wzgledne, jednak kupic to jedno, utrzymac zas to juz inna

zgadza się i absolutnie nie przecze kalkulacjom ani dyskusji w tym temacie
poruszać nie chce... choć przyznaje, ze po prostu mnie nieco zaskoczyła w
kwestii opon. a uznałem, ze warto mieć na przyszłość rozeznanie.

pzdr
s. sv650s lublin

alf

Kefir wrote:
> Dzien dobry
> -opony:
> -olej:
> PLN/100 km
> -reszta
> -amortyzacja motocykla.

Witaj,

u mnie za oceanem:
-tak na oko amortyzacja puszki (klasa pomiedzy econobox a luxry) ==
amortyzacja moto (FZ-1)
-oszczednosci na paliwie pokrywaja roczne ubezpieczenie
-buty na moto wychadza 2x drozej od moich puszkowych

Inne kalkulacje: kiedys wyliczylem ze przecietnie puszka przejezdza tyle
paliwa ile jest sama warta w ciagu swojego zycia. z moto bedzie podobnie.

Ja bym jeszcze dodal koszt ciuchow/helmy/obuwia oraz ubezpieczenia.
Ciekawe ile Ci wyjdzie?

--
zdrowko, alfz1

Michal

Kefir napisal

> Paneuroplan to piekny wyjatek, tam sie niemal nie zaglada przed 100 kkm
> ;-) Silnik jak z auta. Swoje tez jednak kosztuje.

Czy podobnie jest z PC 800 Pacific Coast ?
Tez ma taki dlugowieczny silnik ?

--
Michal
Majesty 125D.

Kefir

Elou!
"Magic" <poc...@bss.com.pl> wrote in message

> [...]
>
> Singiel nie musi być tańszy, zwłaszcza, jeśli bedziesz musiał zrobić po
> drodze remont, co w singlu nie jest czymś nadzwyczajnym.

XT to prosciutki traktorek, nawet liczac koniecznosc remontu. Wymarzony
drugi sprzet do taniego codziennego uzytkowania, mysle ze koszt to gora 1/4
tego co mi pozera oplasticzony litr..
Cale, zreszta, wyliczenie obrazuje wniosek ktory jakis czas temu
wyciagnalem: moj turysta-specjalista jest wystarczajaco zwinny, poreczny,
takze w miescie dostarcza kupe funu, ale...
Szkoda go troche na jazde do pracy, zostaje traktorek lub wrecz skuterek :-)

Kefir

> Użytkownik "Kefir" <ke...@riders.pl> napisał w wiadomości

> ale wciąz nie napisałes na jakich gumach jeździsz. :)

Obecnie BT020, ale to kupa. Przesiadam sie na Pirelli Diablo Corsa.

Watson

Kefir wrote:
> Dzien dobry
> nie zebym malpowal Watsa ;o)
Kurde, nie mogłe¶ jutro tego wysłać? ;-)

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

To co sprzedajemy motongi i wydajemy kase na laski?
Toż to będzie całe lachonarium (copright pewien kabaret)
--
Watson [Pomarańczowe] [Tytanowe] {Uni5 3:378:9}

Kefir

Elou!
"Watson" <wat...@riders.pl> wrote in message

> Kurde, nie mogłeś jutro tego wysłać? ;-)

Fakt, byles pierwszy, lecz tylko o minuty, a mnie kopara juz pare dni
grozila wyrwaniem z zawiasow :-)

> To co sprzedajemy motongi i wydajemy kase na laski?
> Toż to będzie całe lachonarium (copright pewien kabaret)

A wzyciu nie :-) Trzeba bylo sie wyszalec kiedy bylo za darmo :-p

Kefir

Elou!
"alf" <ask@me> wrote in message

> Ja bym jeszcze dodal koszt ciuchow/helmy/obuwia oraz ubezpieczenia.
> Ciekawe ile Ci wyjdzie?

Wyjdzie (C.B.D.O.) ze w Polsce moto jest bardzo droga zabawka. Wielu
uzytkownikow motocykli porywa sie nieswiadomie z motyka na slonce i pozniej
jezdzi bez stosownych ubranek czy tez zajezdza powoli swe sprzety nie
dysponujac wystarczajacymi srodkami finansowymi na porzadne przeglady i
wymiany eksploatacyjne. Ilosc parchow z drugiej reki swiadczy o tym dosc
dobitnie. Przeciez nie zaczalem liczyc bez powodu :o) tyle ze nie obarczony
rodzina moglem wybrac zycie na budowie, dojazdy do pracy komunikacja
publiczna i zastanawianie sie z czego jeszcze mozna zrezygnowac by moc
jezdzic wiecej i wiecej zanim jazda nie zrezygnuje ze mnie.
Nie narzekam, raczej otwieram oczy na aspekty pomijane na codzien. I
przypominam: warto marzyc a pasje miec trzeba.

Piotrusgsx

Użytkownik "Kefir" <ke...@riders.pl> napisał w wiadomości
> Dzien dobry
Siema

> nie zebym malpowal Watsa ;o) jednak, z pewnym od paru tygodni bawilem sie
> w liczykrupe.

Przekonales i mnie :-) Moje moto to Suzuki GSX600F '97 rok a koszty
wygladaja nastepujaco (większość rzeczy typu wymiana świec, oleju itp robie
sam, jedynie zawory+gazniki oddaje fachowcom) :

> -opony: 1200/kpl, przelot ~12 tkm , =10 PLN/ 100 km (niemalo!)

900 PLN, przebieg podobny, wychodzi 7,50 PLN/100km

> -olej: wymiana (syntetyk+filtr) litr na dolewki 250 PLN/10 tkm, = 2,5
> PLN/100 km

5L półsyntetyka (razem z dolewką)+filtr to 155 PLN/ 6000 km, wychodzi 2,60
/100km

> -reszta (przeglady, plyny, OC, smarowanie, 1/2 zest. naped., klocki) bez
> napraw: 1500 PLN/10 kkm=15 PLN/100 km

Przez 12000 km bede musial zrobic 2x zawory + gazniki (600 PLN), wymienic
swiece (120 PLN), zuzyje mi sie polowa zestawu napedowego (300 PLN), komplet
klockow (250). Razem 1270 co daje 10,50 PLN/100km

> -amortyzacja motocykla. Tu trudno cos zalozyc - dla siebie przyjalem 15
> tkm/rok, zakup uzywki. Roczna utrata wartosci ~4 kPLN = 27 PLN/100 km (o w
> morde!)

Moj juz jest starszy wiec mniej trace - trzeba liczyc 1000-1500/rok, co przy
rocznym przebiefu 12tys daje maks 12,50/100km

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

7,50+2,60+10,50+12,50=33/100km, do tego 30PLN/100km za paliwo i wychodzi ze
kazde 100 km kosztuje mnie ponad 60 PLN ;-/

Malo nie jest ale banana na twarzy gdy siadam za sterami mojej Suzi nic mie
nie zastapi :-)

Pozdro

--
Piotrusgsx/Autokompleks
http://autokompleks.pl

Andrzej Lawa

Kefir wrote:

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

Cóż, jak chce się jeździć mocnym, litrowym motocyklem, to trzeba być
gotowym na wydatki...

Kup sobie jakąś lekką 125-tkę lub 250-tkę i od razu będzie taniej ;)

Don Pedro

Kefir napisał(a):

> Przewiez sie czyms co ma duze Nm (niutonometry) (ST 955 ma ich ponad 100):
> wymaga dobrej, przyczepnej opony -> sa to kapcie raczej miekkie, kolko sie

Hyhy, Kef, idę o zakład, że ja bym te D220 na SV-ce zajeździł w 10kkm
również bez palenia gumy i jakichś specjalnych szaleństw :)

pozdr
DP
BIG

Don Pedro

Kefir napisał(a):

> XT to prosciutki traktorek, nawet liczac koniecznosc remontu. Wymarzony
> drugi sprzet do taniego codziennego uzytkowania, mysle ze koszt to gora 1/4
> tego co mi pozera oplasticzony litr..

Tia... wiesz ile kotłuje BIG przy przelotowej 140-160? Bawarka mi mniej
pali przy tych prędkościach :) No i łańcuch zapewne sponiewiera szybko,
razem z tylną oponą ;)

> Szkoda go troche na jazde do pracy, zostaje traktorek lub wrecz skuterek :-)

Odkup XL od Wiecy ;)

pozdr
DP
BIG

Kefir

Eloł!
Don Pedro napisał(a):

O! Nastepny nie umie jezdzic ;-p Wedle XT to pacz mie na usta:
drugi motocykl, fun dookola komina, rura, guma, maly slajdzik,
stoppie eeee uslizg? gleba... nic sie nie stalo, doobre rurki,
doobre :-) jedziem dalej. No... Tylko CZeska znowu musi zaczekac.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef, CHlor eksportowy w Piesecznie
Ceska350 & Czarny STanik 955i owmordealesztolata :o)

".. wypuklosc wieczka jest naturalnym stanem kefiru.."

FAQ: http://www.riders.pl/wacko/MotocykloweFAQ?v=qvj

doktorski

***6, tu doktorski;

> Obecnie BT020, ale to kupa. Przesiadam sie na Pirelli Diablo Corsa.

***Rozwaz Diablo Strada. Powaznie mowie.

pzdr, dr
tysioncdwiesciecostam/piencsgroszami

Kefir

doktorski napisał(a):

> ***6, tu doktorski;

> ***Rozwaz Diablo Strada. Powaznie mowie.

Tak mialo byc ale promocja jest, to co sie bede motal :-)

Kuczu

Kefir napisał(a):

> Troche gotowki za sprzedaz w czesciach, lub skrecenie licznika do 80 kkm.
> Oszustem nie jestem wiec licze realnie.

A po co skrecac ? Powiesz ze ma 50 kkm bo tyle bedzie pokazywac licznik :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

lord_craven

Watson napisał(a):

> To co sprzedajemy motongi i wydajemy kase na laski?
> Toż to będzie całe lachonarium (copright pewien kabaret)

Swoja droga, zakonczenie skeczu zajebiste :-)

--
pozdroffki
Pawel Z

PawelP

Użytkownik "Don Pedro" <no....@op.pl> napisał w wiadomości

> Tia... wiesz ile kotłuje BIG przy przelotowej 140-160? Bawarka mi mniej
> pali przy tych prędkościach :) No i łańcuch zapewne sponiewiera szybko,
> razem z tylną oponą ;)

Ale dlaczego odrazu BIG?
Maly XT - 3,5l / 100 km trasa, teren takze z plecaczkiem.
V-max - 110 na miasto starcza, a porecznosc wspaniala.
1 litro oleju co 1 tkm (wg instrukcji co 3 tkm, ale jestem nadgorliwy).
W terenie super zabawa - 100 kg i 20 KM.
Jako drugi lub trzeci sprzet - super.

PawelP
xv,xt,Piaggio

buzar

Kefir wrote:

> Obecnie BT020, ale to kupa. Przesiadam sie na Pirelli Diablo Corsa.

A jakies konkrety na temat BT? Wlasne obserwacje?
Bo testy to ja w M tez czytam ;)

Tak, XT jako drugi - na miasto to pikna rzecz jest
Sie jak rower prowadzi a odejscie spod swiatel ma konkretne.

piotr buzar
ST1300A jumbo jet, XT600 skuter polny
www.buzar.skonet.pl

Kefir

Eloł!
buzar napisał(a):

> A jakies konkrety na temat BT? Wlasne obserwacje?
> Bo testy to ja w M tez czytam ;)
Nienie, ja sluchalem Koca, Watsona i jeszcze paru. Potwierdzili
moje obserwacje: przod zabkuje jak durny, opony maja tez bardzo
maly zakres graniczny. Na mokro nie mozna im ufac zupelnie. Duzy
przebieg by je jakos tlumaczyl, lecz tego tez nie maja.

> Tak, XT jako drugi - na miasto to pikna rzecz jest
> Sie jak rower prowadzi a odejscie spod swiatel ma konkretne.

plyty betonowe, lekkie szutry, lesne dukty, rowy - na 15-stu km z
Piaseczna do Janek jest wszystko.

Captor

Dnia Tue, 11 Jul 2006 22:32:24 +0200, PawelP <to_p...@poczta.onet.pl>
napisał:

> [...]
> 1 litro oleju co 1 tkm (wg instrukcji co 3 tkm, ale jestem nadgorliwy).
> W terenie super zabawa - 100 kg i 20 KM.

Zdefinuj pojęcie "Maly XT". Mówisz o XT 250?

--
Pozdrawiam!
Captor + Nowa WFM 125 + KTM

alf

Kefir wrote:
> [...]
> graniczny. Na mokro nie mozna im ufac zupelnie. Duzy przebieg by je
> jakos tlumaczyl, lecz tego tez nie maja.

B020 przod mi sie zesligiwal kilkakrotnie i zabkuje. To pierwsze to
pewno brak umiejetnosci aczkolwiek pomoglo troche obnizenie cisnienia.
Przesiadam sie na Pilot Road w tym roku (juz idzie paczka).

--
alfz1

alf

Kefir wrote:
> Nie narzekam, raczej otwieram oczy na aspekty pomijane na codzien. I
> przypominam: warto marzyc a pasje miec trzeba.

jakosc ma swoja cene - to fakt.

--
alfz1

Hub

albo skuter piadżdzio.

pozdr.
--
Hubert
Diversion

Watson

Kefir wrote:
> A wzyciu nie :-) Trzeba bylo sie wyszalec kiedy bylo za darmo :-p
I nawet coli nie kupiłeś? Normalnie bez serca jesteś!!

Magic

buzar wrote:

> A jakies konkrety na temat BT? Wlasne obserwacje?

A Ty czytasz czy tylko piszesz ? ;)

Miałem to ustrojstwo na przodzie. Nerwowe zachowanie w koleinach, i to
na sucho - nigdy nie wiedziałeś czy wyda między samochodami czy też
nagle nie ściągnie cie na bok. Na mokro tyż niefajnie. Po zmianie na
Pilot Roady żadna z powyższych rzeczy nie występuje, choć one też nie są
idealne.

Kefir

> I nawet coli nie kupiłeś? Normalnie bez serca jesteś!!

Wlasnie! Wisze Ci za Cole :-D

Kamil Nowak 'Amil'

Kefir wrote:
> XT to prosciutki traktorek, nawet liczac koniecznosc remontu. Wymarzony
> drugi sprzet do taniego codziennego uzytkowania, mysle ze koszt to gora 1/4
> tego co mi pozera oplasticzony litr..

Tu sie troche mozesz zdziwic. Opony tansze, ale singiel ma to do siebie,
ze je zjada w oczach. Lancuch tak samo. Na pewno tansze serwisy, bo
wszystkiego ma malo. Palenie niekoniecznie niskie, tym bardziej, ze fun
spory i "trzeba" pokozaczyc od czasu do czasu :) Nie ma letko, jakby nie
liczyc, popierdolone to hobby jest i naprawde nie wiem jak mnie na to
wszystko stac...

Kuczu

Kamil Nowak 'Amil' napisał(a):

> Tu sie troche mozesz zdziwic. Opony tansze, ale singiel ma to do siebie,
> ze je zjada w oczach.

Se mozna kupowac tanie Heidenau-y lub Mitasy. Do smigania do roboty
wystarcza. Do lasu juz nie :)

> Lancuch tak samo.

U mnie w XT600Z Tenere Regina starczyla na jakies 20000 km
turystycznej jazdy.

> Na pewno tansze serwisy, bo wszystkiego ma malo.

Regulacja zaworow w XT to pol godziny roboty. Wymiana oleju tez.

Kamil Nowak 'Amil'

Kuczu wrote:
> U mnie w XT600Z Tenere Regina starczyla na jakies 20000 km turystycznej
> jazdy.

No to ristekpa! Chyba ze Ci sie jedno zero za duzo wcislo ;-)

Kuczu

Kamil Nowak 'Amil' napisał(a):

> No to ristekpa! Chyba ze Ci sie jedno zero za duzo wcislo ;-)

Nie, kiedys Regina Gold miala gwarancje na 20 kkm i tyle mi lancuch
wytrzymal. Moze i wiecej, nie wiem bo po tych 20 kkm moto sprzedalem.

PawelP

Użytkownik "Captor" <marek....@wp.pl> napisał w wiadomości

> Dnia Tue, 11 Jul 2006 22:32:24 +0200, PawelP <to_p...@poczta.onet.pl>
> napisał:
> Zdefinuj pojęcie "Maly XT". Mówisz o XT 250?

Prawie :). 225.

PawelP
xv,xt,Piaggio

Captor

Dnia Wed, 12 Jul 2006 16:51:30 +0200, PawelP <to_p...@poczta.onet.pl>
napisał:

> Prawie :). 225.

Ale to to chiba nie jest tak lekko dostępne w naszej ojczyznie?

lesor

Kefir wrote:

> Obecnie BT020, ale to kupa. Przesiadam sie na Pirelli Diablo Corsa.

Ja tu widze pewna drobna omylke.
Polega ona na tym, ze sie myli jazde turystyczna ze sportowo-turystyczna.
Nie chce mi sie juz szukac w archiwum sprzed 3-4ech lat tych ochow na temat
BT020; sam nabylem po owczesnej lekturze takowe BT020. Najpierw na tyl.
Ujechalem na niej 12tys.km i wiekszych problemow nie zanotowalem. No moze
poza smola na laczeniach.
No ale to ja. jezdze turystycznie. Bez cisnienia na scieranie podnozkow ;).
No i motur mam taki gowniany 73konie.
Na przod se teraz taka zalozylem i jedyne, co potwierdzam to zabkowanie.
Poprzednia BT014 tez mi zabkowala (wiec moze to nie wina opon).
Magic pisal o koleinach, rzeczywiscie motocykl jest nerwowy ale ostatnio
pojechalem se gierkowka (dla [']DC katowicka) fabrycznie nowym motocyklem na
BT020 i jechal jak po sznurku.

Pewnie do sportowej jazdy nie wydaja, pewnie do sportowo-turystycznej (jak
wiekszosc pisze) takze, ale do _turystycznej_ sa jak najbardziej
odpowiednie.
:)
--
pozdrawiam,
lesor, zielony listek

Kefir

Eloł!
lesor napisał(a):

> Pewnie do sportowej jazdy nie wydaja, pewnie do sportowo-turystycznej (jak
> wiekszosc pisze) takze, ale do _turystycznej_ sa jak najbardziej
> odpowiednie.
> :)

Misiuu, Tobie dokucza zbyt dobra pamiec ;-) Kiedys moze nawet i
MacAdamy 50 byly chwalone, lecz weszlo pare nowszych kapci od
BT020, wiesz? ;-) Sztuka jest dac duzy przebieg i trzymac jak
diabli ostrzegajac zanim "sie pusci". Kiedys bylo albo albo. Dobry
kapec nie dlatego ze latam jakos sportowo lecz by milosiernie
tuszowal moj brak umiejetnosci. Plastiki, malowanie, czekanie, nie
chce misie.

PawelP

> Ale to to chiba nie jest tak lekko dostępne w naszej ojczyznie?
Troche malo, ale da sie upolowac.
Chodzilo mi ogolnie o te mniejsze i lzejsze enduro - duzo radochy
w terenie, fajne na miasto, a i koszty utrzymania w miare niewielkie.
Na dluzsze trasy troche slabe, ale pisalem ze to 2-3 sprzet.

A znam relacje z podrozy na XT225 z Anchorage (Alaska) do najdalej plozonego
miejsca na ziemii dostepnego drogami - Ushuaia w Argentynie.
PawelP
xv,xt,Piaggio

El Scyzorro

Kefir napisał(a):
> Dzien dobry

> Podsumujmy 10+2,5+15+27= 54,50 PLN/100 km

Jak ktos kiedys pokaze mojej cudnej urody zonie te wyliczenia, to
zabije...

:)

Pozdr.
El.Scyzorro

Captor

Dnia Wed, 12 Jul 2006 18:59:23 +0200, PawelP <to_p...@poczta.onet.pl>
napisał:

> [...]
> w terenie, fajne na miasto, a i koszty utrzymania w miare niewielkie.
> Na dluzsze trasy troche slabe, ale pisalem ze to 2-3 sprzet.

Mi tu we wszelkich kalkulacjach wychodzi DR 350... :)
Bo to już na prawdę do wszystkiego (oprócz lansu chyba ;-) ) i stosunkowo
tanie w utrzymaniu... tylko skąd ja wytrzasne na nie kase? :(

> A znam relacje z podrozy na XT225 z Anchorage (Alaska) do najdalej
> plozonego miejsca na ziemii dostepnego drogami - Ushuaia w Argentynie.

Masz może tą relację na jakiś nośniku?? :)

W ogole - masz może Mondo Enduro i Terra Circa? Chciałem to kupić, ale to
tylko u tych co i Bóg na wyspe zesłał a nie uśmiecha mi się płacić
astronomicznej kasy za przesłkę, a i sam filmik drogaśny... Może wiesz
gdzie to w Polsce dostac, albo masz możliwość zorganizowania?

Kuczu

El Scyzorro napisał(a):

> Jak ktos kiedys pokaze mojej cudnej urody zonie te wyliczenia, to
> zabije...

Zone zabijesz ? A za co ?

Glon

adamcio napisał(a):
> "Kefir" <ke...@riders.pl> wrotki:

> Tak amortyzacja i opony, to tutaj znacznie przyoszczedzilem ale jesli chodzi o olej
> to wyszlo drozej.

amil nie mowil ze byl w poznaniu ;-)
durexy kosztujo chyba ze 7zeta, a raz w tygodniu pasuje zobaczyc
nie ?
Glon
ps.
ja w sprawie czy jedziecie morze nad może ?

PawelP

To tylko pare stron opisu. http://www.loisontheloose.com/

> [...]
> astronomicznej kasy za przesłkę, a i sam filmik drogaśny... Może wiesz
> gdzie to w Polsce dostac, albo masz możliwość zorganizowania?

Niestety nie.

PawelP
xv,xt,Piaggio

lesor

Kefir wrote:

> [...]
> kapec nie dlatego ze latam jakos sportowo lecz by milosiernie
> tuszowal moj brak umiejetnosci. Plastiki, malowanie, czekanie, nie

Ale ja letko nie o tym. Tez sie wspomagam technika.
Moj wywod dotyczyl przydatnosci BT020.
Ja za Toba nie nadazam, wiem ze sa tacy, co za mna nie nadazaja, wnisek stad
taki, ze BT020 sa kupa dla sport-turystow z 1.0litra i milym laczkiem dla
turystow z <litr.

Captor

Dnia Thu, 13 Jul 2006 08:55:54 +0200, PawelP <to_p...@poczta.onet.pl>
napisał:

> To tylko pare stron opisu. http://www.loisontheloose.com/

DZIEKI!!!

ZBIGI! Zobacz jak ładnie spakowany motocykl :D

> Niestety nie.

Szkoda.

Magic

Kuczu wrote:

> Zone zabijesz ? A za co ?

Żeby się nie męczyć ...

K.M.C.

Kuczu napisał(a):

> Zone zabijesz ? A za co ?

w obronie własnej ja zabije ot co :D i w afekcie pewnie jeszcze

pzdr

--
Krzysiek
Ltd

adamcio

Glon <rknap...@gazeta.pl> wrotki:

> ps.
> ja w sprawie czy jedziecie morze nad moze ?

juz 22 z ranca :-)

pozdrawiam!

Kuczu

Kefir napisał(a):

> Mam pomysla na singielka (XT600+ semi-szosowe kapcie)

Chcesz XT 600 K '91 ?? Pytam bo mam na sprzedaz :)

Kamil Nowak 'Amil'

Kuczu wrote:

> Chcesz XT 600 K '91 ?? Pytam bo mam na sprzedaz :)

Za ile? I czemu kurwa tak daleko? ;-)

Sybi

Użytkownik "ArturVF500":
> opony zza miedzy, nowsze niz w PL, kpl Pilot Sport =800zl+wymiana 50
> (7/100)

A ja moge uprzejmie poprosic namiar gdzie sie Piloty kupuje za 800,- zl
komplet?
Nazwa dealera, adres tel. czy cus
Bardzo serdecznie prosze, bardzo serdecznie;)

--
Pozdr
Sybi

marider

Kefir napisał(a):
> [...]
> przebieg, zalozmy srednio 15 kkm rocznie. Po dziesieciu latkach robi sie 150
> kkm. (40/10) Czy ktos ode mnie kupi taki motocykl?

A kto trzyma motocykl taki czas? W zyciu ;)

Pzdr
--
marider
(ex) Flamed R1'03 & ... i R1 :)

ArturVF500

Użytkownik "Sybi" <sy...@go2.pl> napisał w wiadomości

> A ja moge uprzejmie poprosic namiar gdzie sie Piloty kupuje za 800,- zl
> komplet?
> Nazwa dealera, adres tel. czy cus
> Bardzo serdecznie prosze, bardzo serdecznie;)

a bardzo prosze:
http://cgi.ebay.de/Satz-Michelin-Pilot-Sport-120-70-zr-17-180-55-zr-17_W0QQitemZ300006119204QQihZ020QQcategoryZ82138QQcmdZViewItem

mozna pisac do nich po angielsku

pozdrawiam