stacyjka

FanTomas

witam
przez kilka dni moj motorek na parkingu został wymyty przez deszcze.
wszystko ok tylko zaczeła gorzej działac stacyjka. i tutaj mam pytanie: co
wpsikac do srodka by to dobrze działało?
pozdro

--
Jesli Boga nie ma (co daj Bóg)
- to dzieki Bogu!

slimoks

Użytkownik "FanTomas" <fanto...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> wpsikac do srodka by to dobrze działało?

Mocz wiewiorki szarej.

sanczes

jak nie daj boże zastosujesz których z czarodziejskich wd czy cx - nie
wciskaj do środka rurki któa często jest przy takich sprayach - lubi
zatrzasnąć się pomiędzy zapadkami zamka - i dupa blada, ciało obce w środku,
kluczyk nie wchodzi i kłopociki :-))

--

niebieskie jajo
rf600r wydana

Marian Kozaky

Wóde 40

Bartek
Black Z750'S not dead
Nowy Dwór Mazowiecki<<----->>Warszawa

de Fresz

On 2008-07-16 22:46:45 +0200, "Marian Kozaky" <bartektokio@[NOSPAM]wp.pl> said:

> Wóde 40

Generalnie jakis rzadki smar, coby nie zakleil zapadek. WD40 jest
najlatwiej dostepny. U mnie, jak rok temu wpsikalem, to do dzisiaj jest
spokoj.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

morghul

Podobno lepszy jest smar wysępiony od magika co siedzi w budce i
klucze dorabia. WD40 i klony raczej smar mogą wypłukiwać.

--

Dawid

Kefir

Elou!
"FanTomas" <fanto...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
> wszystko ok tylko zaczeła gorzej działac stacyjka. i tutaj mam pytanie: co
> wpsikac do srodka by to dobrze działało?

Jesli ma dzialac dobrze na krotko to wpsikaj rozrzedzony smar jak poradzi Ci
99 % respondentow. Jesli na dluzej to wyczysc stacyjke i jej nie smaruj.
Jesli uznasz ja za nierozbieralna, mozna wyplukac, np wstrzykiwana benzyna
ekstrakcyjna.
Generalnie: zamki nie lubia byc smarowane. Do smaru przykleja sie wnikajacy
do srodka brud (pyl, kurz) i razem tworza paste scierna zuzywajaca, wykonany
miekkich metali (aluminium / mosiadz), mechanizm w przyspieszonym tempie.
IMVHO oczywiscie.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& czarne majtu ST 955

Arni

Kefir pisze:

> [...]
> miekkich metali (aluminium / mosiadz), mechanizm w przyspieszonym tempie.

i dlatego smaruje sie je suchym pyłem grafitowym

--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Marian Kozaky

> klucze dorabia. WD40 i klony raczej smar mogą >wypłukiwać.

Ja tam używałem WD do zamków itp i nigdy nie musiałem wracac do tematu.

---------

new...@spamcom.com

On Thu, 17 Jul 2008 08:27:29 +0200, "Kefir" <ke...@riders.pl> wrote:

>Jesli uznasz ja za nierozbieralna, mozna wyplukac, np wstrzykiwana benzyna
>ekstrakcyjna.

Polecam szprej do czyszczenia zaciskow hamulcowych. Splukuje wszystko
w cholere, smary, pyl i bloto.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

kamils12

kamils12 pisze:
> i dlatego jak robili wd40 to o tym pomyśleli i zrobili tak ze po wypłukaniu
brudów a nawet i rdzy smar po prostu wnika w materiał i go chroni przed
zanieczyszczeniami i korozją !

Kefir

Elou!
<new...@spamcom.com> wrote in message

> Polecam szprej do czyszczenia zaciskow hamulcowych. Splukuje wszystko
> w cholere, smary, pyl i bloto.

Byle nie badziewny. Kupilem "cos" opisane jako "brake cleaner" lecz, ze
wzgledu na intensywny zapach nitro balem sie traktowac tym elementy z
tworzywa sztucznego (tzw plastikowe ;) ) czy, tym bardziej, gumowe, o co
latwo przy natryskiwaniu.
Niech tam, zareklamuje: dystrybuowany przez Demczuka Valvoline jest o pare
klas lepszy.

> jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta.

;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef

& czarne majty ST 955

Arni

kamils12 pisze:

> brudów a nawet i rdzy smar po prostu wnika w materiał i go chroni przed
> zanieczyszczeniami i korozją !

chcesz powiedziec ze WD 40 nasącza stal czy aluminium ? smiała teoria.
WD 40 wypłukuje smary i rozpuszcza brudy ale nie jest srodkiem
smarującym. Jego znikanie wynika z tego ze nie "wsiąka w metal" tylko
odparowuje i dodatkowo wysusza obszar działania.
Dlatego po zastosowaniu WD 40 nalezy zadbac o czystosc współpracujących
powierzchni jesli pracują na sucho albo własciwe smarowanie jesli tego
wymagają

new...@spamcom.com

On Thu, 17 Jul 2008 10:11:33 +0200, "Kefir" <ke...@riders.pl> wrote:

>Elou!

Elu :>

>Byle nie badziewny. Kupilem "cos" opisane jako "brake cleaner" lecz, ze
>wzgledu na intensywny zapach nitro balem sie traktowac tym elementy z

Gdyz, poniewaz, majfriend nie nalezy oszczedzac i trzeba wydac te dwie
dychy. A wtedy zapach pomaranczy nie szczypie w oczy :-)
Aczkolwiek na opakowaniu jest napisane zeby nie kontaktowac z
plastikiem, skora i guma.

>;)

No co, jolalnie uprzedzam ;)

pozdr

newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

huck

/../

> brudów a nawet i rdzy smar po prostu wnika w materiał i go chroni przed
> zanieczyszczeniami i korozją !
tia ...a świstak siedzi i zawija w te sreberka
wypowiedz godna ścigacza.......

Soulsick

Dnia Thu, 17 Jul 2008 09:17:06 +0200, new...@spamcom.com napisał(a):

> Polecam szprej do czyszczenia zaciskow hamulcowych. Splukuje wszystko
> w cholere, smary, pyl i bloto.

True...
Żeby tylko nie był taki drogi...

--
Soulsick

FanTomas

> True...
> Żeby tylko nie był taki drogi...

pomogł odtłuszczacz w sprayu loctite (taki uzywany do odtłuszczania przed
klejeniem). a potem zapodałem do srodka stacyjki całkiem sporo czegos co ma
napisane DRY LUBE FOR PLASTIC, RUBBER, METAL
pisze ze to smar bezsilikonowy, suchy (zgodnie z waszymi uwagami zeby nic
sie dotego nie kleiło), zaprojektowany aby nie pozostawiał osadów, idealny
do smarowania miejsc narazonych na zapylenie. odporny na działanie wody (tez
dobrze), antystayczny (jeżdżę raczej dynamicznie), antykorozyjny.
dzieki za porady.
przynajmniej wiedziałem czego mam szukac na półkach w pracy:)