świat motocykli..

jeDrASS

..hmm.. albo ja jeszcze muszę walnąć kawę albo ten fragment jest też
pisany bez kawy:

"...Niemal zawsze wyświetlana/pokazywana prędkość jest niższa od
prędkości rzeczywistej, m.in. dlatego, aby nikomu, kto jedzie równe 50
km/godz., nie można było zarzucić, że jechał szybciej. Przy bardzo
wysokich prędkościach pojawia się kolejny problem. Koło napędzane, wg
którego zwykle (w nowszych motocyklach) dokonywany jest pomiar, kręci
się znacznie szybciej niż jedzie motocykl..."

a tu całość:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,3541873.html

--
jeDrASS

Piotr Rezmer

Użytkownik "jeDrASS" <j...@internet.pl> napisał >

>Przy bardzo wysokich prędkościach pojawia się kolejny problem. Koło
>napędzane, wg którego zwykle (w nowszych motocyklach) dokonywany jest
>pomiar, kręci się znacznie szybciej niż jedzie motocykl..."

Fakt ze przy 300 km/h tylne kolo ma 10% poslizgu i rzeczywiscie kreci sie
szybciej, co oznacza wyzsze obroty silnika, ale mysle ze predkosciomierz
nadal bierze obroty z przedniego kola a nie przelicza sobie obrotow *
przelozenia * cos tam.

Piotr
XLR250 bmw_f650_gs_dakar

Maciej Dubis

> ale mysle ze predkosciomierz
> nadal bierze obroty z przedniego kola a nie przelicza sobie obrotow *
> przelozenia * cos tam.

W wielu motocyklach prędkość jest wskazywana na podstawie sygnału z czujnika
znajdującego się przy zębatce zdawczej.

Pozdrawiam
Maciej Dubis
VFR800FI

blur

Użytkownik "jeDrASS" <j...@internet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rzeczywistej, m.in. dlatego, aby nikomu, kto jedzie równe 50 km/godz., nie
> można było zarzucić, że jechał szybciej. Przy bardzo

a nie odwrotnie że pokazywana jest wyższa ? mi w aucie w/g gps pokazuje o
8km/h więcej

blur
Kobuz - łobuz
Simson SR1 old scool :)
XT350 do zabawy :)

Maciej Dubis

> a nie odwrotnie że pokazywana jest wyższa ? mi w aucie w/g gps pokazuje o
> 8km/h więcej

Tak właśnie jest. Autor tekstu popełnił błąd.

Hinek

Użytkownik "Maciej Dubis" <maciej_dub...@poczta.onet.pl> napisał

> Tak właśnie jest. Autor tekstu popełnił błąd.

To absurd. Ten Autor nie popelnia bledow :]
Pozdr

--
Hinek
gsx750 Inazuma

tech.Wheelman

Użytkownik "jeDrASS" <j...@internet.pl> napisał w wiadomości

> ..hmm.. albo ja jeszcze muszę walnąć kawę albo ten fragment jest też
> pisany bez kawy:

Liczniki nie moga zanizac, a ze pomiar predkosci linka czy czymtam jeszcze
nie jest dokladny to musza zawyzac (zeby nie zanizyc :). Mowi sie, ze
roznica siega 10 % od predkosci, przy czym im szybciej tym bardziej
niedokladnie. Mialem kiedys golfa, ktory zawyzal o 60 km/h przy 100.
Lecialem z kumplem, on na CB 500 ja na Sevenfifty, ja mialem 180 a on sie
chwali, ze 200.
Moze jest jakas tabela pokazujaca predkosc na danym biegu przy okreslonych
obrotach ( uwzglednione wielkosci opon) ? To wtedy chyba byloby miarodajne,
co mowi producent.

www.ryciak.com - amatorskie filmy.
gg:4331408

Maciej Dubis

> Użytkownik "Maciej Dubis" <maciej_dub...@poczta.onet.pl> napisał

> To absurd. Ten Autor nie popelnia bledow :]

Aaaa to przepraszam.

Pozdrawiam
Maciek