drgania kierownicy FAZER 600 2002r

Atlobek

witam. zastanawiam sie nad amortyzatorem skretu do mojego fazerka. jak
puszczam kierownice to zaszyna drgac i wpada w duze wibracje (shimmy)
tak przy 60 km/h. czy ma ktos z Was w fazerze amorek skretu i co o tym
myslicie. mam nowe opony, wywazone, (na starych bylo to samo),
wymienilem w lagach olej, sa proste. nie wiem od czego to moze byc.
podobno motor nie lezal nawet. co dodatkowo daje amorek? dziekuje i
pozdrawiam. ATLO

KJ Siła Słów

Atlobek wrote:
> [...]
> myslicie. mam nowe opony, wywazone, (na starych bylo to samo),
> wymienilem w lagach olej, sa proste. nie wiem od czego to moze byc.

jestes pewien stanu lożysk główki ramy ?

KJ

Magic

KJ Siła Słów napisał(a):

> jestes pewien stanu lożysk główki ramy ?

I koła, łożysk koła też.

--
Pozdrawiam - Maciek, srx250/klx250/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl

Atlobek

> I koła, łożysk koła też.

na poczatku marca zrobilem przeglad w ASO i wszystko sprawdzili. nawet
wyjeli lagi z pulek zeby dokladnie obacac i skrecili inaczej niz byly
(podobno to czasami pomaga) i nic. jest tak samo. dodatkowo przed
przegladem jak puscilem kieryche to troszke sciagal w lewo i zeby
jechac prosto musialem lekko sie wychylac w prawo. teraz duzo mniej
musze sie wychylic ale jeszcze troche jednak :(

Maciej Bodus

Atlobek pisze:

> [...]
> jechac prosto musialem lekko sie wychylac w prawo. teraz duzo mniej
> musze sie wychylic ale jeszcze troche jednak :(

to może krzywe tarcze albo piasta ?
prosty test: zdjąć koło wstawić na wałek u gumiarza i pokręcić, jeśli
coś bije to poprawić.

pozdr
forestg

rupio

w widomosci <Atlobek> napisał/a:

> [...]
jak
> puszczam kierownice to zaszyna drgac i wpada w duze wibracje

7 tez tak ma w okolicach podobnych predkosci zjawisko ustepuje
wzasadzie po zalozeniu nowej opony i wrac wraz ze zuzyciem tej ze.
Stawiam na pozabkowany przod. Co z tym zrobic nie puszczac kierownicy
przy 60 na godzine i tyle ( u mnie wystarczy wzasadzie polozenie
jednej reki na kierownicy zeby zjawisko nie wystepowalo wcale) bo amor
skretu to przerost formy nad trescia

--
rupio&paula
ZR7 & etz 250

jdl...@poczta.onet.pl

No to cos nie do konca prawidlowo sprawdzili - nic nie powinno cie sciagac i
drgac. Kiedys robiłem przeglad Fazera u Michala Demczuka, powiedzial, ze lagi sa
lekko krzywe ok 1-2 mm (ja nic nie czulem - ale to byl poczatek moje przygody z
moto, wiec malo wiedzialem) - wyslal do jakies firmy z poznania co je prostuje
(razem z półka). Pozniej było ok - i teraz juz jak moge sobie pojechac bez
trzymanki nic nie sciaga i nic nie drga.

Pzdr
Łosiu
FaZi 600

Jacek Ł.

No to cos nie do konca prawidlowo sprawdzili - nic nie powinno cie sciagac i

Eskimos

On 25 Mar 2008 15:41:31 +0100, jdl...@poczta.onet.pl wrote:

>wyslal do jakies firmy z poznania co je prostuje
>(razem z półka)

He? A pamietasz moze do jakiej? Bo Poznań wysyła do Bielska :)

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

donia

Magic pisze:

> I koła, łożysk koła też.

I opony, powietrze w oponie też :)

moja jak miała 1.8 z przodu też dostawała pierdolca w taki sposób, po
napompowaniu do właściwego ciśnienia - jak ręką odjął :)

--
pzdrv
donia i VyFRotka 800

micek

Atlobek wrote:
>[ciach! Fazer sciaga i rekami macha...]

do tego co juz wszyscy pisali, moze lozyska w wachaczu maja luz, albo w
tylnim kole? a co do sciagania, tak sie czasem dziej jak przy naciaganiu
lancucha krzywo sie ustawi tylnie(tylne) kolo....

dodam ze moj fazer nigdy nie machal rekami, nie mialem amortyzatora
skretu....
pozDRowionka
micek
--

Gorzów Wlkp - miasto przyjazne :-D

Seba

> witam. zastanawiam sie nad amortyzatorem skretu do mojego
> fazerka. jak puszczam kierownice to zaszyna drgac i wpada w duze
> wibracje (shimmy) tak przy 60 km/h.

Dziwne - ja u siebie w Fazerze tego nie zaobserwowalem - aczkolwiek
na razie b. malo nim przejechalem.

IMO lepiej znajdz przyczyne takie zachowania motocykla - tak to tylko
"zaleczysz" skutek (montujac amortyzator skretu).

Sebastian S.

Seba

> a co do sciagania, tak sie czasem dziej jak przy naciaganiu
> lancucha krzywo sie ustawi tylnie(tylne) kolo....

U mnie zauwazylem takie zjawisko (notabene jak odebralem moto z
serwisu po przegladzie)- zaczelo go (Fazera) b. delikatnie ciagnac w
prawo (przy calkiem puszczonej kierownicy, przy normalnej,
standardowej) jezdzie jest to niezauwazalne.
Bede musial zglebic temat, jak pogoda w koncu to umozliwi.

Sebastian S.

Jacek Ł.

> He? A pamietasz moze do jakiej? Bo Poznań wysyła do Bielska :)

Nie, nawet sie o nazwe tej firmy nie pytałem...
W jakiś 3-4 dni to zostało zalatwione, takze chyba graty po całej Polsce nie
jezdzily, ale kto wie. :)

Jacek Ł.

Atlobek

> 7 tez tak ma w okolicach podobnych predkosci zjawisko ustepuje
> wzasadzie po zalozeniu nowej opony

mam nowiutkie opony :(
a i na starych i na nowych jest tak samo
sprawdze czy tylne kolo nie jest przekoszonei przez to nie sciaga i
sprawdze cisnienie w oponach

dzieki wszystkim za odpowiedzi

ps. sprawdzali w serwisie lagi i polki i ponoc sa proste

Jacek Krzyzanowski

micek <micek81.WYTNIJ_TO> napisali:

> dodam ze moj fazer nigdy nie machal rekami, nie mialem amortyzatora
> skretu....

Moj raz, jak napompowalem opony kompresorem ze skopanym manometrem.
Tutaj cos sie zepsulo i ja wiem co:)

moskal

Ja tez wiem pszepana co sie zepsuło

--
pozdrrr...
moskal

Atlobek

On 27 Mar, 21:09, "moskal" <pmos...@poczta.onet.pl> wrote:

> Ja tez wiem pszepana co sie zepsuło

? ;)
to na ile pompujecie? tak jak w ksiazce serwisowej?