Fajne stanowiska w Kletnie.

gorman3

to mine...@man.lodz.pl
Witam.Jestem poczatkującym zbieraczem minerałów.Wybieram sie do Kletna,ale nie wiem gdzie tam można znaleźć jakies dobre okazy.Jeżeli ktoś ma sprawdzone stanowiska bardzo prosze mi o nich napisać.Z góry dziękuje.

Andrzej Pełka

Użytkownik "gorman3" <gor...@o2.pl> napisał w wiadomości news:mailman.73.118441...@man.lodz.pl...

> Witam.Jestem poczatkującym zbieraczem minerałów.Wybieram sie do
> Kletna,ale nie wiem gdzie tam można znaleźć jakies dobre okazy.Jeżeli
> ktoś ma sprawdzone stanowiska bardzo prosze mi o nich napisać.

Można by pisać (nie po raz pierwszy zresztą), ale temat Kletna
jest tu już od dłuższego czasu mocno "eksploatowany", więc
najlepiej zrobisz korzystając z wyszukiwarki (Przeszukaj) na
stronie http://www.man.lodz.pl/MINERALY/ Jeśli jesteś
początkującym zbieraczem Kletno z pewnością zachowało
dla takich jak Ty, jeszcze wiele ze swej dawnej atrakcyjności.

Andrzej

apteka...@neostrada.pl

On 14 Lip, 13:33, gorman3 <gorm...@o2.pl> wrote:
> Witam.Jestem poczatkującym zbieraczem minerałów.Wybieram sie do Kletna,ale nie wiem gdzie tam można znaleźć jakies dobre okazy.Jeżeli ktoś ma sprawdzone stanowiska bardzo prosze mi o nich napisać.Z góry dziękuje.

W kletnie byłem tydzień temu. Jeżeli jesteś początkującym to z
pewnością wystarczy Ci hałda koło parkingu . Jako pierwsze znajdziesz
fioletowe fluoryty i ametysty.

bulba008

apteka...@neostrada.pl pisze:
Wrocilem z Kletna wczoraj, na haldach (na lewo) od parkingu (tym gdzie
zostawia sie samochod w drodze do jaskini niedziwiedzia) pracuje ciezki
sprzet i nie wolno bylo grzebac (podobno to na zawody), pojechalem dalej
w lewo (w prawo jest droga do jaskini niedzwiedzia) po ok 300 m z lewej
strony drogi jest strumien (wylewa sie z jakiejs rury) ktory przecina w
kierunku drogi jakies stare haldy, niestety wjazd samochodem
nie-terenowym niemozliwy i trzeba samochod wcisnac miedzy droge a
wykopany pewnie przez TP row. Co zebralem pokaze wkrotce na zdjeciach
(nie znam sie na mineralach, wie c zbieralem kazdy "inaczej" wygladajay
kamien.

Andrzej Pełka

Użytkownik "bulba008" <bulb...@op.pl> napisał w wiadomości

> Wrocilem z Kletna wczoraj, na haldach (na lewo) od parkingu (tym gdzie
> zostawia sie samochod w drodze do jaskini niedziwiedzia) pracuje ciezki

> sprzet i nie wolno bylo grzebac (podobno to na zawody [...]

W lewo od parkingu - to znaczy, stojąc tyłem do parkingu, dalej asfaltem
w stronę udostępnionej sztolni fluorytowej, czy tak? Jeśli tak, to mistrzostwa
odbędą się chyba w tym samym miejscu, co i w zeszłym roku. I jak się tam
Kletno prezentuje w lipcu? Ludności dużo, czy raczej umiarkowane ilości?

Andrzej

bulba008

Andrzej Pełka pisze:

> Użytkownik "bulba008" <bulb...@op.pl> napisał w wiadomości

> W lewo od parkingu - to znaczy, stojąc tyłem do parkingu,

jak tak stanac to troche do gory (w strone sztolni) i po prawej strony

> [...]
> odbędą się chyba w tym samym miejscu, co i w zeszłym roku. I jak się tam
> Kletno prezentuje w lipcu? Ludności dużo, czy raczej umiarkowane ilości?

raczej malo, ale za te rure o ktorej pisalem sie nie zapuszczalem, do
jaskini i na Snieznik tradycyjnie duzo ludzi