Potrzebny przepis

Kasia Orzeł

Przydalby mi sie przepis jakiegos smaczniutkiego ciasta ktore mozna zrobic
bardzo szybko
pozdrawiam Kasia .

Jola L-L

Użytkownik Kasia Orzeł <kasia...@wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9jrrn8$8j3$1...@news.onet.pl...

> Przydalby mi sie przepis jakiegos smaczniutkiego ciasta ktore mozna zrobic
> bardzo szybko
> pozdrawiam Kasia .

No to masz , moje wyprobowane od lat...
Ja je uwielbiam.

Ciasto Joli L-L
4 jaja,
1 szklanka cukru,
2 szklanki maki,
kostka masła,
1 lyzeczka proszku (plaska)do pieczenia,
szczypta soli ( tak 1/2 lyzeczki plaskiej),
aromat waniliowy lub pomaranczowy,
1-2 lyzeczki koniaku (niekoniecznie),
10 dkg rodzynek,
starta skorka cytrynowa

Jajka ubijamy mikserem z cukrem, dodajemy wszystkie pozostale skladniki
hurtem ,
na koniec domieszac lyzka namoczone rodzynki.
Ciasto przelozyc do podłuznej, keksowatej formy (posmarowanej resztka
masla i posypanej bulka tarta ).Wygladzic z wierzchu i wstawic do goracego
piekarnika, piec w temp. 180-200 ok. godziny( ja w gazowym - to na 200).
Wrzucam do piekarnika jak jest 150 i tak lepiej wyrasta. Jak bedzie
gotowe,dobrze zlote a nie blade - wyjac z foremki na 10 min. aby odparowało.
Po 10 min.zakryc spowrotem formą i tak zostawić
do wystudzenia.
Robi sie je naprawde szybko- jakies 5 minut. Mozna przeszkolic
dzieciaka- tak dajmy na to w wieku wczesnopodstawowkowym:)))- jak sie ma
...a jak akurat brak pod reka takowego- ustawiamy narzeczonego pod wlos ,
jaki to on zdolny i wszystko potrafi....:)))

Jola L-L

Dana

Użytkownik "Jola L-L" <jol...@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> ...a jak akurat brak pod reka takowego- ustawiamy narzeczonego pod wlos ,
> jaki to on zdolny i wszystko potrafi....:)))

Robie bardzo podobne, ale z owocami (bakalie tylko wowczas jak nie mam
owocow).
5 jaj
1 szklanka cukru
2 szklanki maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
20 dkg masla (1 kostka) - roztopione, cieple
Ubic jajka z cukrem, dodac make z proszkiem, na konbiec cieply tluszcz.
Sredniej wielkosci blache smaruje tluszczem i posypuje tarta bulka, na to
wylewam ciasto i klade owoce. Wiekszosc sie zapada, niektore lekkie (jablka,
wbrew pozorom - czeresnie) zostaja na wierzchu i tworza ladne dolki i
pagorki. po upieczeniu posypuje cukrem pudrem.
Przeszkolilam moich synkow, potrafia poubijac blyskawicznie i sprawia im
przyjemnosc chwalenioe sie, ze "sami" zrobili ciasto.
Starszy, Borys, na ubiegloroczne andrzejki wymyslil modyfikacje : do ciasta
dodal pol tabliczki gorzkiej czekolady, czesciowo startej, czesciowo
posiekanej i kilka gruszek pokrojonych na osemki. Bylo pyszne. Ja
najbardziej lubie z czeresnismi albo wisniami jeszcze cieple, do kawy.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

Maria U.

Ciasto orzechowe

Ubic 3 bialka, gdy juz ubite wsypac 12 dag cukru pudru (zwykly tez moze byc),
gdy juz ubite dosypac 12 dag zmielonych orzechow wloskich. Wylozyc do
tortownicy wysmarowanej i wysypanej bulka tarta. Ja w ten sposob robie tort
orzechowy: pieke 3 takie ciasta i przekladam masa (czekoladowa lub kawowa).
Ale na szybko mozna sobie upiec 1 taki krazek i zjesc - jest smaczny. Mozna go
tez np nasaczyc kawa a na wierzch wylozyc serek homo wymieszany z
koglem-moglem (ja robie z toski 450 gram + kogel mogel z 4 zoltek i 4 lyzek
cukru) i schlodzic.

Smacznego
Maria

Maria U.

Chyba najszybsze ciasto jakie znam, pojawialo sie tu zreszta:

4 jajka zmiksowac ze szklanka cukru do bialosci, dodac szklanke maki
wymieszana z 1 lyzeczka proszku do pieczenia. Przelac do blaszki wysmarowanej
i wysypanej bulka tarta, na wierzch powrzucac dowolne owoce: pokrojone jablka,
wisnie (nie krojone :-), truskawki... Mi owocki czesto sie zapadaja na dno
(moze trzeba by je obsypac w mace?), ale i tak mi smakuje.

Smacznego
Maria