PS3 vs. X BOX 360? Alez skad!

Artur Bross

Jakis czas temu bylem w Japonii. Tam, w hotelowej lozy natknalem sie na
bardzo ciekawy artykul, ktory mnie olsnil, a mam nadzieje, ze i co niektorym
z Was da do myslenia...

W owym artykule rozchodzilo sie o to, ze jeden z przedstawicieli firmy Sony,
dywizji PS3, otwieral dziennikarzowi oczy na fakt, iz iksboks nie jest zadna
konkurencja dla PlayStation 3 - i TO slyszeliscie juz pewnie setki razy,
ale...

Otoz, 360, pomimo swej wprowadzajacej w blad nazwy (jako, ze za sprawa "3"
na poczatku sugerowana jest wersja 3) stanowi odpowiedz Microsoftu na
konsole Sony poprzedniej generacji: PS2. Jako, ze pierwszy iksboks byl
totalnym niewypalem, nie tylko w Japonii, ale i na calym swiecie, Microsoft
ze swoim 360 ala 260 probuje do dzis doganiac PS2... I pomyslec tylko; na
zwyklym TV, bez HD, bez HDMI gry z iksboksa 360 zaledwie nieznacznie
przewazaja te na PS2! Pan z Sony ma racje!

GranTurismo 4 jest na dobra sprawe gra lepsza niz Forza 2. Taki, dajmy na to
BLACK na PS2, w zaleznosci od gustow, moze z latwoscia konkurowac z HALO 3,
a FFXII do dzis nie ma odpowiednika na iksboksie...

Sony traktuje iksboksa 2 (bo tym wlasnie jest produkt MS, pomimo blednych
asocjacji do trojki; przez "360") jak bezposredniego rywala dla PS2 - nie
PS3!

Budujac PlayStation 3, Sony powrocilo do korzeni swojej markowej filozofii:
drogi sprzet, najwyzsza jakosc, odbiorczosc raczej wybiorcza niz masowa.

Pamietam swoj oczojebny orgazm, na jednej z wystaw gier komputerowych w USA,
gdzie na wielkich, panoramicznych, wrecz (tutaj pasuje ta cyferka! :-) 360
stopniowych ekranach firmy (m.in. chyba EA) prezentowaly zapowiedzi swych
gier... Wiele wody uplynie w Wisle, zanim takie ekrany zagoszcza w Polskich
domach (jesli gdzie/kolwiek na swiecie... ;-) ale w czasach gdy zdecydowana
wiekszosc ludzi decyduje sie na zakup wielkich TV (mowiac wielkich mam na
mysli ponad 50") czy projektorow, PS3 ze swoim suportem prawdziwego HDMI
jest jak uszyte na miare dla "koneserow".

Bedac uzytkownikiem zarowno 360-tki jak i PS3, niejednokrotnie zastanawialem
sie w czym lezy "oslawiona przewaga" PS3 nad iksboksem. Nie bylo latwo dojsc
do rzeczowych wnioskow. W momencie podlaczenia PS3 do 100" TV zrozumialem
wszystko!

Widzieliscie gry z PS2 na TV LCD? No wlasnie... Tak w przyblizeniu wyglada
roznica pomiedzy nowa konsola Sony, a X BOX 360. Nie bede tutaj wnikal w
szczegoly odnosnie podobnych roznic w dzwieku, kiedy sprzet podlaczymy do
NAPRAWDE DOBREGO kina domowego, bo to juz raczej finezja. "Jeden obraz mowi
wiecej niz 1000 slow" (dzwiekow) dlatego spragnionym testowania, bardziej
polecam wielki TV (projektor).

Sony sprzedalo ponad 100 milionow PS2, a... konca nie widac. Microsoft z
pierwszym iksboksem, bez dalszego wsparcia dla tej konsoli wypada na tym tle
bardzo blado. 360-tka jest latka na nieudany projekt, ktory mial konkurowac
z PS2, a nie konkurowal tak na prawde z niczym. Ta latka, na ktora naklozyla
sie nowa latka, w postaci psujacych sie maszyn MS miala na dzien dzisiejszy
sprzedac sie w liczbie podwojnie przebijajacej ilosc sprzedanych PS3. Tak
mowi Microsoft...

A co mowi Sony? Nic. Ich PS3, z wbudowanym odtwarzaczem "Blu-Ray",
mozliwosciami prawdziwego HDMI, Wi-Fi na pokladzie, padem ala Nintendo Wii,
dzwiekiem kinowym "DTS", mozliwosciami ATRAC 352kbps (a nie marnego MP3),
opcja podlaczenia (taniego) dysku twardego dowolnej pojemnosci, itd, etc...
jest produktem na jaki czekali wielbiciele hardwarowego ;-) hewi metalu...

I po co obnizac ceny PS3, skoro tutaj nie o wojne z MS chodzi? ;-)

SirMike

Artur Bross wrote:
> [...]
> zwyklym TV, bez HD, bez HDMI gry z iksboksa 360 zaledwie nieznacznie
> przewazaja te na PS2! Pan z Sony ma racje!

Troche sie zgadzam ale PS2 jak mocno by sie nie zapierala to i tak XBOX
360 ma wieksze mozliwosci :) IMHO nie ma co porownywac tych dwoch
zabaweczek bo dzieli je przepasc.

> GranTurismo 4 jest na dobra sprawe gra lepsza niz Forza 2. Taki, dajmy na to
> BLACK na PS2, w zaleznosci od gustow, moze z latwoscia konkurowac z HALO 3,
> a FFXII do dzis nie ma odpowiednika na iksboksie...

A Lost Odyssey? ;)

Zartowalem :D

> Sony traktuje iksboksa 2 (bo tym wlasnie jest produkt MS, pomimo blednych
> asocjacji do trojki; przez "360") jak bezposredniego rywala dla PS2 - nie
> PS3!

Oni sobie moga traktowac ale to nic nie zmienia :) Gracze wybiora XBoxa
bo przeciez nikt przy zdrowych zmyslach nie kupi starocia - chyba, ze
jakis desperat co nie ma kasy.

> Budujac PlayStation 3, Sony powrocilo do korzeni swojej markowej filozofii:
> drogi sprzet, najwyzsza jakosc, odbiorczosc raczej wybiorcza niz masowa.

No i wtopili :D Co z tego, ze jest droga i piekna skoro niezbyt dobrze
sie sprzedaje? Wierzysz, ze ktos wydaje kupe "siana" na produkcje zeby
nie miec z tego zysku? Gracze pokazali, ze wola Wii (to przede
wszystkim) a potem XBoxa (nawet w Japonii). PS3 kupili fanatycy i Ci
bardziej zamozni.

> [...]
> do rzeczowych wnioskow. W momencie podlaczenia PS3 do 100" TV zrozumialem

I dochodzimy do sedna sprawy - ilu graczy stac na taki ekran?
Mysle, ze dalsza dyskusja bedzie zbedna.

> [...]
> sprzedac sie w liczbie podwojnie przebijajacej ilosc sprzedanych PS3. Tak

Ale czy to zle? Firma wypuszcza produkt na rynek, okazuje sie wadliwy
ale robi wszystko, zeby sprawnie wymienic konsole / naprawic ja.
Widziales kogos kto by jakos mocno narzekal na support MS?

> [...]
> jest produktem na jaki czekali wielbiciele hardwarowego ;-) hewi metalu...

A co ma mowic? W sumie niewiele ma mozliwosci manewru ;)
XBox ma ta przewage, ze jest tani - obecnie wrecz smiesznie tani. Cala
otoczka z nim zwiazana (XBL i inne takie) jest bardzo dobrze przemyslana
i zaprojektowana. Tez dlugo sie zastanawialem na ktora konsole wydac
pieniadze - jednak xbox wydal mi sie bardziej przyjazny dla typowego
gracza. Nie potrzebuje "dzwieku z kosmosu", to, ze w glosnikach leci MP3
ma dla mnie trzeciorzedne znaczenie. Wi-Fi mam w dupie bo i tak mam
router przewodowy :) HDMI mam w konsoli... i nie uzywam bo i tak
podlaczam calosc pod monitor LCD 22" - mysle, ze znakomita czesc graczy
podchodzi do sprawy podobnie.

--
SirMike - http://www.sirmike.org
C makes it easy to shoot yourself in the foot;

Artur Bross

A.D. 08-10-07 19.03, SirMike napisał:

> mysle, ze znakomita czesc graczy
> podchodzi do sprawy podobnie.

Tak! To bez watpienia. Nie o to jednak do konca chodzi. Najwyrazniej "kazdy"
sprzedaje i kupuje co lubi i nie ma zadnej wojny konsol...

LittleBigPlanet znajdzie tylu zwolennikow, ze zarowno Sony, X BOX za swoim
HALO 10 czy Wii z Marianem v 11.1 sprzedadza swoje produkty.

Ghost

Użytkownik "SirMike" <sir...@localhost.com> napisał w wiadomości
> Artur Bross wrote:

> XBox ma ta przewage, ze jest tani - obecnie wrecz smiesznie tani.

Mi sie zdaje, ze po prostu ps3 jest dla ludzi chcaych miec pelna opcje i
chcacych na to wydac pieniadze - wtedy ps3 jest raczej tanszy.

Mithos

Ghost napisał(a):

> Mi sie zdaje, ze po prostu ps3 jest dla ludzi chcaych miec pelna opcje i
> chcacych na to wydac pieniadze - wtedy ps3 jest raczej tanszy.

To 360 to jest jakas niepelna opcja ? Ja kupilem najtansza wersje
(Arcade) i gram zupelnie tak samo jak na PS3. Tyle, ze konsola
kosztowala mnie niecale 600 PLN.

--
Mithos

SirMike

True.

KILu

Artur Bross wrote:
> PS3 ze swoim suportem prawdziwego HDMI jest jak uszyte na miare dla
> "koneserow".

Co jest Twoim zdaniem nie tak z Xboksowym HDMI? Jest "nieprawdziwe"? Tylko
nie mów prosze o "niemierzalnych, acz dobrze widocznych róznicach na
100-calowym ekranie", bo przychodza mi na mysl audiofilskie historie o
zlotych kablach. ;)

k,

Katanka

Mithos wrote:

> To 360 to jest jakas niepelna opcja ? Ja kupilem najtansza wersje
> (Arcade) i gram zupelnie tak samo jak na PS3.

Nie tak samo, grać na X360 warto z nausznikami ;)

--
Kacper Potocki | PSN: Katanka_PL
PS3_250GB/LCD52/1080p/WiFi/2xSixax/Pilot/PlayEye

Mithos

Katanka napisał(a):

> Nie tak samo, grać na X360 warto z nausznikami ;)

Ja pomimo, ze mieszkam na uboczy to halas za oknem jakis tam mam. Poza
tym lubie miec glosny dzwiek wiec akurat problem wyjacego odkurzacza
mnie nie boli.

--
Mithos

Ghost

Użytkownik "Mithos" <fa...@adres.pl> napisał w wiadomości

Zeby miec wifi trzeba doplacic, blueraya nie poogladasz.

Mithos

Ghost napisał(a):

> Zeby miec wifi trzeba doplacic, blueraya nie poogladasz.

BD i tak nie poogladam, bo nie ma w PL filmow w tym standardzie. Co do
wifi to zgoda (o ile komus wifi jest potrzebne). Ja mam wifi w laptopie,
w telefonie i jakos nie korzystam.

--
Mithos

Katanka

No widzisz, cały czas piszesz "ja". Pomysl, że inni moga mieć naczej :) Na ten
przykład "ja" nie mógłbym grać z tak wyjącym napędem, nie mówiąc o oglądaniu
DVD.

Katanka

Mithos wrote:

> BD i tak nie poogladam, bo nie ma w PL filmow w tym standardzie.

LOL :) Kolejny :) Na siłę, z uporem maniaka ... to, że nie chce ci się czekać na
przesyłkę z z zagranicy, nie chce ci sie placić za te filmy w Polsce, nie
oznacza że nie można ich mieć :) Jakims cudem mi się obrodziła kolekcja BD,
tylko jak to się stało, skoro ich nie ma??

Mithos

Katanka napisał(a):

> No widzisz, cały czas piszesz "ja". Pomysl, że inni moga mieć naczej :)
> Na ten przykład "ja" nie mógłbym grać z tak wyjącym napędem, nie mówiąc
> o oglądaniu DVD.

No dobrze ale do ogladania DVD to ja mam co innego. Konsola jest do
grania, reszta jej "ficzerow" to tylko dodatki.

--
Mithos

Katanka

Mithos wrote:

> No dobrze ale do ogladania DVD to ja mam co innego.

W przypadku X360 to trzeba miec coś innego. W przypadku Ps3 juz nie ;)

> Konsola jest do
> grania, reszta jej "ficzerow" to tylko dodatki.

Ale jakie miłe dodatki. Wywaliłem stary DVD do teściowej na dół i nie mam
rupieciarni pod TV :) Tylko jedno pudełko i to super pudełko.

Ghost

Użytkownik "Mithos" <fa...@adres.pl> napisał w wiadomości

W jakim PL? Rynek w ogole jest poki co cienki, ale ja sie juz przymierzam.

Mithos

Katanka napisał(a):

> [...]
> Polsce, nie oznacza że nie można ich mieć :) Jakims cudem mi się
> obrodziła kolekcja BD, tylko jak to się stało, skoro ich nie ma??

Ale na co mam czekac ? Na przesylke z UK czekam juz prawie miesiac.
Jakos nie mam ochoty czekac miesiac na film, ktory mam zamiar ogladac
raz moze dwa razy.

Nie wiem jak w twych okolicach ale w Warszawie filmow BD w sklepach
jakos nie ma. Ani w MM (a sa tu 4 takie sklepy), ani w Saturnach (tez
chyba 4), ani w Electroworldach (chyba 2), ani w Empikach (no tych to
jest z kilkanascie).
A jesli juz cos mozna kupic to przewaznie crapy za 120 zl typu jakas tam
komedia z Vin Dieslem albo starocie, ktore widzialem 50 razy (Helikopter
w Ogniu).

--
Mithos

Mithos

Katanka napisał(a):

> W przypadku X360 to trzeba miec coś innego.

Nie trzeba. Mozna miec.

> Ale jakie miłe dodatki. Wywaliłem stary DVD do teściowej na dół i nie
> mam rupieciarni pod TV :) Tylko jedno pudełko i to super pudełko.

Whatever. Ja jakos nie mam balaganu. Moze sobie kup odpowiedni stolik i
tez bedzie wszystko ladnie poukladane ?

--
Mithos

Mithos

Ghost napisał(a):

> W jakim PL? Rynek w ogole jest poki co cienki, ale ja sie juz przymierzam.

W Polsce ciezko kupic filmy BD. W kazdym razie w porownaniu do DVD to
rynek BD wyglada zalosnie.

--
Mithos

Maciej Bojko

On Tue, 7 Oct 2008 22:21:04 +0200, "Katanka" <kata...@interia.pl>
wrote:

>W przypadku X360 to trzeba miec coś innego. W przypadku Ps3 juz nie ;)

>Ale jakie miłe dodatki. Wywaliłem stary DVD do teściowej na dół i nie mam
>rupieciarni pod TV :) Tylko jedno pudełko i to super pudełko.

Jak sobie radzi z DVD z innych regionów?

--
Maciej Bójko
maciej...@gmail.com

Katanka

Maciej Bojko wrote:

> Jak sobie radzi z DVD z innych regionów?

Nie wiem, nie oglądam DVD :) A filmy na BD, które kupuję odpala bez probblemu.
Tylko raz naciąłem się na jakis koncert, który nie poszedł - moja wina bo nie
doczytałem aukcji. Ale około 50% (może więcej, może mniej) płyt BD jest region
free.

Maciej Bojko

On Tue, 7 Oct 2008 22:37:17 +0200, "Katanka" <kata...@interia.pl>
wrote:

>Nie wiem, nie oglądam DVD :)

Znaczy, PS3 świetnie się sprawuje w roli odtwarzacza DVD, jeśli DVD
się na niej nie ogląda? :)

--
Maciej Bójko
maciej...@gmail.com

Piotr Gnyp

.::On Tue, 7 Oct 2008 22:16:46 +0200, in <gcgg69$ofq$1...@atlantis.news.neostrada.pl>

.::Katanka <kata...@interia.pl> wrote:
> Jakims cudem mi się obrodziła kolekcja BD,
> tylko jak to się stało, skoro ich nie ma??

Ty jesteś niereprezentatywny.
Mi tam zbieranie filmów przeszło, i tak jak pisałem - póki nie będzie w
Beverly Hills sensownego wyboru BD to ten format dla mnie nie istenieje. A co
ciekawsze, teraz to bardziej śledzę, co N na swoim VoD wypuści.

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl
"Smelly cat, smelly cat

Piotr Gnyp

.::On Tue, 07 Oct 2008 22:56:42 +0200, in <p6jne4leplpncs4k5...@4ax.com>

.::Maciej Bojko <maciej...@gmail.com> wrote:
> Znaczy, PS3 świetnie się sprawuje w roli odtwarzacza DVD, jeśli DVD
> się na niej nie ogląda? :)

Przecież to Katanka ;>

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

"To nie jest żadna polityczna demonstracja. To jest zwyczajny rzyg."
-- Hiram ben Eliezer, rabin kanału brzeskiego

Meanthord

Artur Bross pisze:

> na
> zwyklym TV, bez HD, bez HDMI gry z iksboksa 360 zaledwie nieznacznie
> przewazaja te na PS2!

Dokladnie to samo mozna powiedziec o PS3 - gry na te konsole puszczone
na zwyklym TV wygladaja nieznacznie lepiej niz gry na PS2 (lub ixa1).

> Bedac uzytkownikiem zarowno 360-tki jak i PS3, niejednokrotnie zastanawialem
> sie w czym lezy "oslawiona przewaga" PS3 nad iksboksem.

To jest jakas "oslawiona przewaga"? Twoj post to czysty flame.

Pozdr.
Meanthord

Katanka

Maciej Bojko wrote:

> Znaczy, PS3 świetnie się sprawuje w roli odtwarzacza DVD, jeśli DVD
> się na niej nie ogląda? :)

Ja nie oglądam, ale ogląda moja córcia. Doskonale się sprawuje w tej roli :)

Maciej Bojko

On Wed, 8 Oct 2008 00:20:50 +0200, "Katanka" <kata...@interia.pl>
wrote:

>Ja nie oglądam, ale ogląda moja córcia. Doskonale się sprawuje w tej roli :)

I jak tam płyty R1?

--
Maciej Bójko
maciej...@gmail.com

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 00:20:50 +0200, in <gcgnf3$bms$1...@atlantis.news.neostrada.pl>

.::Katanka <kata...@interia.pl> wrote:
> Ja nie oglądam, ale ogląda moja córcia. Doskonale się sprawuje w tej roli :)

A czy jesteś w stanie wymyśleć, do jakiej roli PS3 nie nadaje się doskonale?
;>

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

złemu tancerzowi prącie w tańcu mrowi

Katanka

Piotr Gnyp wrote:
> .::On Wed, 8 Oct 2008 00:20:50 +0200, in
> <gcgnf3$bms$1...@atlantis.news.neostrada.pl> .::Katanka
>
> A czy jesteś w stanie wymyśleć, do jakiej roli PS3 nie nadaje się
> doskonale? ;>

Tak, nie nadaje się jako mikrofalówka :)

Katanka

Maciej Bojko wrote:

> I jak tam płyty R1?

Nie wiem, DVD kupuję tylko w Polsce.

RNAcid

Użytkownik Katanka napisał:

> [...] nie mówiąc
> o oglądaniu DVD.

Warto by było nadmienić, że - paradoksalnie - podczas odtwarzania DVD
konsola nie jest głośniejsza niż przeciętny, tani odtwarzacz DVD. :>

Ale to oczywiście nie zmienia faktu, że podczas grania z płyty jest
przerażająco głośna :/
--
pzdr.RNAcid -> GT:RNAcid PL
PolyGamia Devoted Supporter

RNAcid

Użytkownik Mithos napisał:

> BD i tak nie poogladam, bo nie ma w PL filmow w tym standardzie.

Nie, no proszę Cię Mithos... Wiesz, że mi jest najbliżej do określenia
"fanboj MS" i to z wielu względów, nie tylko dlatego, że do dziś nie
posiadam PS3 ale mówienie "nie ma w PL fimów w tym standardzie" to jest
lekkie nadużycie. Nie dalej jak przedwczoraj widziałem w którejś
telewizji polskojęzycznej reklamę "10,000 B.C - już na DVD i BluRay".
Jasne, to nie jest film, który bym kupił ale fakt jest faktem. Co do
Saturnów i MM to jestem przekonany, że widziałem półki z filmami w
formacie BD w każdym z tych sklepów a Toruń to jednak nie jest Warszawa.

yerzo

> Tak, nie nadaje się jako mikrofalówka :)
>
> --

Biorac pod uwage fakt, ze 90% uzytkownikow mikrofalowek korzysta tylko z
funkcji podgrzewania to PS3 przy ilosci "wydalanego" ciepla jak najbardziej
zastapi mikrofale :)

Pozdro
yerzo

Katanka

No dobrze, masz mnie ;) No to pralka (bo suszarkę zastąpi) ...

Ghost

Od: "Mithos" <fa...@adres.pl>
Temat: Re: PS3 vs. X BOX 360? Alez skad!
Data: 7 października 2008 22:25

Zrozum, ze w ogole oferta jest slaba - w Polsce w kazdym MM i innym Saturnie
jest troche, na allegro tez mozesz porobowac. Ale ubogosc oferty wynika z
malej liczby wydawnictw.

Ghost

Użytkownik "RNAcid" <rnacid_@_discordia.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik Mithos napisał:

>Saturnów i MM to jestem przekonany, że widziałem półki z filmami w formacie

>BD w każdym z tych sklepów a Toruń to jednak nie jest Warszawa.

Ja wlasnei wczoraj przegladalem polke w Saturnie - do DVD daleko, ael ze
dwa, trzy tytuly mozna byc nabyc.

Katanka

Ghost wrote:

> Ja wlasnei wczoraj przegladalem polke w Saturnie - do DVD daleko, ael
> ze dwa, trzy tytuly mozna byc nabyc.

No bez jaj :) W bielskim MM jest tych filmów kilkadziesiąt (z koncertami). Fakt,
że cena zdrowo porypana, ale są. Niemniej opłaca się ściągać choćby z UK, bo
mozna BD juz po 40-50zł z wysyłką kupić.

Cezar

Użytkownik "Piotr Gnyp" <tor...@NOSPAM.discordia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> co
> ciekawsze, teraz to bardziej śledzę, co N na swoim VoD wypuści.

Czy mi się tylko wydawało ostatnio, czy zauważyłem, że w HD nic nie ma ?

A co do filmów BD - wczoraj w Krakowskim MM widziałem około 50 filmów wraz z
koncertami na BD. Każdy w cenie 79.90, niektóre nawet za 49.90. Faktem jest,
że w większości odgrzewane kotlety, ale na przykład AC/DC następnym razem na
pewno kupię - dla dźwięku i obrazu. A poza tym kocham tą kapelę.

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Katanka

Cezar wrote:

> [...]
> 49.90. Faktem jest, że w większości odgrzewane kotlety, ale na
> przykład AC/DC następnym razem na pewno kupię - dla dźwięku i obrazu.

Koncert jest w pytkę !!! do tego koniecznie Queen oraz Andrea Bocelli :)
Normalnie odpływam na tych koncertach :)

Cezar

Użytkownik "Katanka" <kata...@interia.pl> napisał w wiadomości

> Koncert jest w pytkę !!! do tego koniecznie Queen oraz Andrea Bocelli :)
> Normalnie odpływam na tych koncertach :)

Queen mnie rozwalał na DVD - mam gdzieś składankę ich teledysków. Koncerty
zapewne kupię, bo na czymś muszę przetestować nowy amplituner

strzal...@gmail.com

On Oct 7, 6:41 pm, Artur Bross <go_...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> konkurencja dla PlayStation 3 - i TO slyszeliscie juz pewnie setki razy,

Tak, przedstawiciele Sony maja na pewno obiektywne i uczciwe
spojrzenie na rynek konsol, wogole nie skazone subiektywnymi
odczuciami i kontraktami z pracodawca.

> GranTurismo 4 jest na dobra sprawe gra lepsza niz Forza 2. Taki, dajmy na to
> BLACK na PS2, w zaleznosci od gustow, moze z latwoscia konkurowac z HALO 3,
> a FFXII do dzis nie ma odpowiednika na iksboksie...

W "zaleznosci od gustow" i "na dobra sprawe" to Hello Kitty Online
Adventure jest lepsza gra od World of Warcraft.

> Budujac PlayStation 3, Sony powrocilo do korzeni swojej markowej filozofii:
> drogi sprzet, najwyzsza jakosc, odbiorczosc raczej wybiorcza niz masowa.

Sadzac po wynikach sprzedazy, to z odbiorczoscia mozna sie zgodzic.

> [...]

> do rzeczowych wnioskow. W momencie podlaczenia PS3 do 100" TV zrozumialem

Ja podlaczam 360 do 32'' i GTA4 na X360 wyglada lepiej od GTA4 na PS3.
No ale ja sie nie znam, bo nie mam plazmy na pol sciany.

> I po co obnizac ceny PS3, skoro tutaj nie o wojne z MS chodzi? ;-)

Dopiero teraz zrozumialem ironiczny wydzwiek tego posta, mea culpa.

spaceman

Katanka <kata...@interia.pl> wrote:

> W przypadku X360 to trzeba miec coś innego. W przypadku Ps3 juz nie ;)

Są lepsze odwarzacze DVD od PS3. A co do odtwarzaczy płyt w ogóle - dla mnie
to przeżytek. Wolę sobie kliknąć i mieć za parę chwil film na dysku.
Timeline jest taki kino->vod->bd/dvd. Także filmy wypożyczane są naogól
znacznie szybciej niż wydanie np na BD.
--
spaceman

RNAcid

Użytkownik Artur Bross napisał:

> Jakis czas temu bylem w Japonii.

Gratulacje :] Mam nadzieję, że było miło.

> Otoz, 360 [...]
> stanowi odpowiedz Microsoftu na
> konsole Sony poprzedniej generacji: PS2.

Oczywiście - tak samo jak Wii stanowi odpowiedź na PS2 a PS3 jest
_próbą_ powtórzenia sukcesu PS2. Innymi słowy nie technologia, nie
osiągi i moc ale to SUKCES Playstation 2 próbują wszyscy powtórzyć i/lub
na niego odpowiedzieć. Powyższa wypowiedź jest czystą demagogią.

> [...] na

> zwyklym TV, bez HD, bez HDMI gry z iksboksa 360 zaledwie nieznacznie

> przewazaja te na PS2! Pan z Sony ma racje!

W takim samym stopniu jak na telewizorze SD gry z PS3 "nieznacznie"
przeważają nad grami z PS2. Poza tym to kwestia gustu - jakoś jednak
Ghost Recon Advanced Warfighter (którego grałem jeszcze na telewizorze
SD) wygląda imo znacznie lepiej niż gry z poprzedniej generacji.

> GranTurismo 4 jest na dobra sprawe gra lepsza niz Forza 2.

De gustibus. Dla mnie GT4 JEST lepsze niż Forza ale jeśli porównać z
Forza 2 już niekoniecznie. Podziwiam wiele naprawdę rzeczy w tej grze,
choćby edytor winyli i ogromną przyjemność mi sprawiło jej
przechodzenie. Jednocześnie - powiem to po raz kolejny - panowie z
Polyphony są znacznie mi bliżsi jeśli chodzi o mój artystyczny gust
jeśli chodzi o tworzenie shader'ów i pracę z oświetleniem. Doceniam GT4
ale FM2 porównam dopiero z GT5, kiedy się już ukaże pełna wersja.

> BLACK na PS2, w zaleznosci od gustow, moze z latwoscia konkurowac z HALO 3,
> a FFXII do dzis nie ma odpowiednika na iksboksie...

Po pierwsze - BLACK ukazał się również na pierwszego Xboxa.
Po drugie - HALO 2 jest grą z pierwszego Xa, więc mówimy o TEJ SAMEJ
generacji konsol i gier.
Po trzecie - kwestia niedoreprezentowania jrpg na platformach Microsoft
jest powszechnie znana i dyskutowana szeroko przez fanów gatunku. Od
jakiegoś czasu jednakże MS również pozyskuje tytuły ekskluzywne tego
typu i sytuacja zmienia się na lepsze.
Po czwarte - jest tylko jedno Square-Enix na świecie, które [imo]
stanowi klasę samo dla siebie. Owa firma produkuje jednak już także gry
na X360.

> Sony traktuje iksboksa 2 (bo tym wlasnie jest produkt MS, pomimo blednych
> asocjacji do trojki; przez "360") jak bezposredniego rywala dla PS2 - nie
> PS3!

Marketingowy bełkot. Puszenie się i stroszenie piórek. Całkowicie
zrozumiałe.

> Budujac PlayStation 3, Sony powrocilo do korzeni swojej markowej filozofii:
> drogi sprzet, najwyzsza jakosc, odbiorczosc raczej wybiorcza niz masowa.

"Raczej wybiórcza niż masowa" w ustach firmy, która sprzedaje
elektronikę użytkową brzmi tak samo jak w ustach przedstawiciela Knorr.
Jeśli to nie jest żart to zaczyna Ci być żal tych typków, bo cóż jest
tak bardzo elitarnego w posiadaniu PS3? Tyle samo ile w zakupie "Fix do
spaghetti Napoli" oznaczonego etykietą Knorr zamiast Winiary.
Na marginesie - nie uważam przy okazji aby cokolwiek elitarnego niósł za
sobą zakup X360. Konsole to nie Rolexy ani Rolls-Royce, rzecz jasna,
moim zdaniem.

> wiekszosc ludzi decyduje sie na zakup wielkich TV (mowiac wielkich mam na
> mysli ponad 50") czy projektorow, PS3 ze swoim suportem prawdziwego HDMI
> jest jak uszyte na miare dla "koneserow".

Tutaj zgoda. 1080p jest lepsze niż 720p jeśli masz odpowiedni ekran.
Mnie nie stać w tej chwili, więc sobie "dorabiam" mówiąc, że 720p mi
wystarczy ;>

> Widzieliscie gry z PS2 na TV LCD? No wlasnie... Tak w przyblizeniu wyglada
> roznica pomiedzy nowa konsola Sony, a X BOX 360.

Ja podłączałem PS2 do 42" telewizora LCD. Zrezygnowałem z tego jednak i,
koniec końców, przesiadłem się na 14" telewizor SD. Dla mnie obraz był
nie do przyjęcia. Do swojego LCD'ka podłączyłem jednak również X360, Wii
i (przez krótką chwilę) PS3. O ile Wii odstaje - podobnie jak PS2,
bardzo niekorzystnie - to między PS3 a X360 nie widziałem różnicy w
jakości wyświetlania ani po kablu component ani po HDMI. Przy czym muszę
zaznaczyć, że obie konsole mogłem porównywać jedynie w 720p oraz 1080i.
Mój telewizor niestety nie pracuje w 1080p.

> szczegoly odnosnie podobnych roznic w dzwieku, kiedy sprzet podlaczymy do
> NAPRAWDE DOBREGO kina domowego, bo to juz raczej finezja.

Jedyną zauważalną różnicą w jakości dźwięku jest ... cicha praca PS3, co
stanowi (bez wątpienia) ogromny jej atut. Jeśli chodzi o sposób
realizacji DD 5,1 na sprzęcie, na który stać mnie i moich znajomych to
wybacz, różnicy nie słyszę. Być może jakiś audiofil potrafił by się nad
tym rozczulać ale dla mnie jej nie ma.

> Sony sprzedalo ponad 100 milionow PS2, a... konca nie widac. Microsoft z
> pierwszym iksboksem, bez dalszego wsparcia dla tej konsoli wypada na tym tle
> bardzo blado.

Moim zdaniem pierwszy Xbox był introdukcją MS na rynku konsolowym.
Debiutem, który się bardzo średnio powiódł. Nie był jednak na tyle
spektakularną klapą aby firma wycofała się z rynku konsol. Dla mnie to
Xbox stał się wybraną platformą (posiadałem przez jakiś czas wszystkie
konsole poprzedniej generacji ale pozbyłem się w końcu dwóch
pozostałych) głównie przez Xbox Live.

> [...]
> sprzedac sie w liczbie podwojnie przebijajacej ilosc sprzedanych PS3. Tak

Awaryjność 360-tek jest przerażająca i oburzająca. Przyznaję to i będę
pierwszym, który wytknie to paluchem. Jednocześnie kupiłem 360tkę i
używam jej do dziś. PS3 pewnie też kupię ale w tej chwili, mając już 360
nie odczuwam poważnego "ciśnienia". Poczekam jeszcze, przyjrzę się swoim
finansom, itd. Co do prognoz sprzedaży - tego typu plany się modyfikuje,
bo sprzedaż konsol nie rozwija się liniowo. Wpływa na nią trochę więcej
czynników aniżeli tylko garnitur dostępnych gier czy preferencje
dotyczące marki. Najlepiej sprzedaje się Wii a tego nie przewidywał
absolutnie nikt, gdy w 2005 roku odbyła się premiera Xbox 360. Słabe
wyniki na rynku japońskim były do przewidzenia ale nikt też nie
przewidywał, że Japonia jako rynek zacznie _tracić_na_znaczeniu_ do tego
stopnia, że tamtejsi deweloperzy zaczną myśleć najpierw o produkcji gry
na rynki zachodnie a dopiero potem rozważać czy i jak się to sprzeda w
Japonii. To duża zmiana porównywalna z przeniesieniem centrum
gospodarczo-kulturalnego z Europy do USA.

> [...]
> jest produktem na jaki czekali wielbiciele hardwarowego ;-) hewi metalu...

Nie wydaje mi się. Hardware'owi onaniści nadal siedzą w pecetach. Jeśli
kogoś naprawdę podniecają bebechy PS3 to ma najwidoczniej niewielkie
pojęcie o tym, co się dzieje na rynku. Innymi słowy - to nie
hardware'owcy kupują konsole ale gracze. Obecnie nawet nie hardcore'owi
gracze mają największy potencjał wydawania pieniędzy ale tzw. 'casuale'.
To kolejna, wielka zmiana na rynku. Dlatego tak świetnie się sprzedaje Wii.

Nie ma co zaprzeczać, PS3 jest dość eleganckim, w miarę dyskretnym
kawałkiem sprzętu, który znakomicie robi to, do czego został
zaprojektowany. Chwała mu za to. Ale robienie z niego czegoś elitarnego,
wyjątkowego i "kultowego" jest - jak mawia mój kolega Jabol - "szukaniem
ch***ja w mózgu". Proszę wybaczyć wulgaryzm.

> I po co obnizac ceny PS3, skoro tutaj nie o wojne z MS chodzi? ;-)

Faktycznie, nie ma sensu :) Poza tym taka polityka pozwala na dalsze
budowanie marki _pomimo_ tego, że generalnie Sony nie jest marzeniem
audiofila czy, takiego jak ja, graficznego 'faszysty'.

Katanka

spaceman wrote:

> Są lepsze odwarzacze DVD od PS3.

Pewnie są, ale PS3 radzi sobie w tym względzie bardzo dobrze i nie trzeba
kupować kolejnego pudła pod TV. A mówienie Mithosa, żebym sobie kupił inną
półkę/stolik pod TV, by zmieścić dodatkowo DVD Player w przypadku gdy mam Ps3
jest do pupy :)

chrisjan

> Pewnie są, ale PS3 radzi sobie w tym względzie bardzo dobrze i nie trzeba
> kupować kolejnego pudła pod TV.

Nie mówiąc już o tym, że PS3 ciągnie przy oglądaniu filmu 200W, a byle
odtwarzacz DVD potrzebuje tylko gówniane 10W. Nawet w tej kategorii PS3
wygrywa, bo w ogóle PS3 jest naj...naj!! ;)

Pozdrawiam,
chrisjan
GT: Chrisjan I PL

Katanka

chrisjan wrote:

> Nie mówiąc już o tym, że PS3 ciągnie przy oglądaniu filmu 200W, a byle
> odtwarzacz DVD potrzebuje tylko gówniane 10W. Nawet w tej kategorii
> PS3 wygrywa, bo w ogóle PS3 jest naj...naj!! ;)

Bingo :)

Cezar

> Bingo :)

No tu już przeginasz :) Do DVD normalny player z upscalerem i jest super.

SimonX

Dnia 08-10-2008 o 10:26:14 spaceman <spac...@bsdzine.org> napisał(a):

> [...]
> to przeżytek. Wolę sobie kliknąć i mieć za parę chwil film na dysku.
> Timeline jest taki kino->vod->bd/dvd. Także filmy wypożyczane są naogól

Tutaj pelna zgoda. Nie moge sie doczekac na europejski video store od
sony, n-ki nie chce, bo nie chce talerza na balkonie :), zreszta nie
ogladam telewizji - zadawalam się pakietem antenowym z UPC (chyba 10
programow)

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

SimonX

Dnia 08-10-2008 o 10:32:00 RNAcid <rnacid_@_discordia.pl> napisał(a):

> [...]
> jest powszechnie znana i dyskutowana szeroko przez fanów gatunku. Od
> jakiegoś czasu jednakże MS również pozyskuje tytuły ekskluzywne tego

z tego co ja widze to na xboxa jest lub jest zapowiedzianych duzo wiecej
jrpg'ow niz na ps3

Katanka

Cezar wrote:

> No tu już przeginasz :) Do DVD normalny player z upscalerem i jest
> super.

Jak nie masz konsoli lub masz X360/Wii to owszem :) Ale jak masz Ps3? Po co :)

SimonX

Dnia 08-10-2008 o 11:17:10 chrisjan <chrisjan/usun.to/@op.pl> napisał(a):

> U¿ytkownik "Katanka" <kata...@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Nie mówi±c ju¿ o tym, ¿e PS3 ci±gnie przy ogl±daniu filmu 200W, a byle

> odtwarzacz DVD potrzebuje tylko gówniane 10W. Nawet w tej kategorii PS3
> wygrywa, bo w ogóle PS3 jest naj...naj!! ;)
>
> Pozdrawiam,
> chrisjan
> GT: Chrisjan I PL

i to jest dokladnie powod dla ktorego nadal trzymam pod tv DVD philipsa
mialem juz pomysl zeby je zamienic na pilota do ps3 - wyszedlbym pewenie
na zero na tej operacji :)
ale jednak DVD do DVD a ps3 do grania - zwlaszcza ze tv tez philipsa i
pilota mam jednego, a tak mialbym dwa

Ghost

> No bez jaj :) W bielskim MM jest tych filmów kilkadziesiąt (z koncertami).

A z jajami, ja moglbym wybrac z tego trzy tytuly.

Katanka

chrisjan wrote:

> Nie mówiąc już o tym, że PS3 ciągnie przy oglądaniu filmu 200W, a byle
> odtwarzacz DVD potrzebuje tylko gówniane 10W.

Hehe :) Poszukałem w necie ...

PS3 (80GB) DVD Playback - 126W, a 40GB 146W
Mój DVd Player (z tyłu na tabliczce) - 17W

Między 126 a 200 jest różnica :)

chrisjan

Użytkownik "Katanka" <kata...@interia.pl> napisał w wiadomości

> Bingo :)

Brawo!! Przy takim podejściu będziesz na starość te swoje wyprawy wędkarskie
uskuteczniał do salonu przed PS4, bo nad rzeką/jeziorem to tylko wypryski we
wstydliwych miejscach złapiesz...;)

Maciej Bojko

On Wed, 8 Oct 2008 11:28:07 +0200, "Katanka" <kata...@interia.pl>
wrote:

>Jak nie masz konsoli lub masz X360/Wii to owszem :) Ale jak masz Ps3? Po co :)

Żeby oglądać tytuły z R1, chociażby.

--
Maciej Bójko
maciej...@gmail.com

chrisjan

Użytkownik "SimonX" <sbronko@_usunmnie_gmail.com> napisał w wiadomości

> ale jednak DVD do DVD a ps3 do grania - zwlaszcza ze tv tez philipsa i
> pilota mam jednego, a tak mialbym dwa

I bardzo słusznie!
Konsola jak sama nazwa wskazuje jest do gier.
Oglądanie na niej filmów, czytanie www, słuchanie muzyki to jakaś pomyłka.
są inne sprzęty które zrobią to lepiej/taniej/wygodniej. Ale tylko katanka
ma najlepszy kombajn świata. ;)

Katanka

Spoko, na starość to będę miał więcej czasu i będę na rybach co drugi dzien :)

Katanka

chrisjan wrote:

> [...]
> pomyłka. są inne sprzęty które zrobią to lepiej/taniej/wygodniej. Ale
> tylko katanka ma najlepszy kombajn świata. ;)

Wygodniej nie, bo zamiast jednej maszynki masz cała półke rupieci :) Ale fakt,
PS3 jest super kombajnem.

spaceman

Katanka <kata...@interia.pl> wrote:

> Pewnie są, ale PS3 radzi sobie w tym względzie bardzo dobrze i nie trzeba
> kupować kolejnego pudła pod TV. A mówienie Mithosa, żebym sobie kupił inną

Ale Xbox także obsługuje filmy.
--
spaceman

Katanka

spaceman wrote:

> Ale Xbox także obsługuje filmy.

Tak, tylko jest głośny.

spaceman

SimonX <sbronko@_usunmnie_gmail.com> wrote:

Ja pożyczam na 360, poprzez VPNa do USA.
--
spaceman

spaceman

Katanka <kata...@interia.pl> wrote:

> Tak, tylko jest głośny.

Pojęcie względne. U mnie nie ma różniczy czy kloc jest włączony czy nie.
Poza tym ja nie oglądam w ogóle DVD tylko filmy z Microsoftowego VOD.

--
spaceman

chrisjan

> PS3 (80GB) DVD Playback - 126W, a 40GB 146W
> Mój DVd Player (z tyłu na tabliczce) - 17W
>
> Między 126 a 200 jest różnica :)

No, między 200W a 146W różnica jest mniejsza niż między 146W a 10W które
widnieje na moim odtwarzaczu DVD. ;P

chrisjan

> Wygodniej nie, bo zamiast jednej maszynki masz cała półke rupieci :) Ale
> fakt, PS3 jest super kombajnem.

A właśnie guzik prawda....całą to "moją półkę rupieci" obsługuje jednym
pilotem. Tylko to nieszczęsne PS3 muszę obsługiwać oddzielnym
kontrolerem/pilotem.

Pomijam fakt że każdy z tych "rupieci" radzi sobie ze swoim zadaniem lepiej
niż PS3 które ze wszyskim tym radzi sobie średnio (bardzo)..;/

chrisjan

> Spoko, na starość to będę miał więcej czasu i będę na rybach co drugi
> dzien :)

No jak każdy będzie zużywał 10 krotnie więcej energii niż potrzeba do
wykonania najprostszej czynności to wiele w tych realnych rzekach
prawdziwych ryb nie złapiesz. Zostanie ci tylko PS4 akwarium. ;/

gear

> [...]

> Hehe :) Poszukałem w necie ...
>
> PS3 (80GB) DVD Playback - 126W, a 40GB 146W
> Mój DVd Player (z tyłu na tabliczce) - 17W

Nie przeginaj, chodzi o rząd wielkości :|

--
pzdr
gear

gear

Użytkownik "chrisjan" <chrisjan/usun.to/@op.pl> napisał w wiadomości

> No jak każdy będzie zużywał 10 krotnie więcej energii niż potrzeba do
> wykonania najprostszej czynności to wiele w tych realnych rzekach
> prawdziwych ryb nie złapiesz. Zostanie ci tylko PS4 akwarium. ;/

Zaszłyszałem w radio wczoraj, że za dwa lata na porządku dziennym będa
rozłączenia z PSN.
I to nie przez wąskie gardło internetu, a za sprawą masowych wyłączeń
energii elektrycznej.

--
pzdr
gear

Cezar

> [...]
> Oglądanie na niej filmów, czytanie www, słuchanie muzyki to jakaś pomyłka.
> są inne sprzęty które zrobią to lepiej/taniej/wygodniej.

Mnie ta unifikacja odpowiada, co zresztą zaczyna być raczej trendem wśród
producentów. Nie powiem - DVD na niej oglądał nie będę, ale z chęcią wskoczę
na Onet a i streamowanej muzyki z chęcią posłucham - bo czemu nie. Tak samo
mnie cieszy to, że w N mam dostęp do masy internetowych stacji radiowych. I
tak samo mnie cieszy, że jest tam VOD. I jeszcze bardziej mnie cieszy, że
mogę nagrywać programy z TV.

Tylko że ja dużo nie gram. Kupiłem PS3 bo miał to być sprzęt, który mi się
przyda do wszystkiego.

dziki

Uzytkownik "Artur Bross" <go_...@hotmail.com> napisal w wiadomosci

> [...]
> zadna
> konkurencja dla PlayStation 3 - i TO slyszeliscie juz pewnie setki razy,

taaaaa..., tego co mowia Japonczycy to raczej bym nie sluchal. To jest narod
ksenofobow, dla ktorych to co jest wyprodukowane u nich na starcie ma
wspolczynnik "naj+10". Jak jedziesz do Japonii dluzej niz na wycieczke/
urlop to zaczynaja na Ciebie patrzyc jak na intruza. Szczegolnie widoczne u
starszego pokolenia. Jeszcze pare lat temu mlody Japonczyk po studiach
decyzje gdzie pojdzie do pierwszej (i ostatniej ;) pracy podejmowal z
rodzina i wiekszym prestizem bylo rozpoczecie pracy w firmie japonskiej niz
filii jakiegos markowego giganta spoza KKW.
Ci ludzie maja inna mentalnosc. Oni nie uzywaja na codzien logiki Boola. U
nich miedzy 0 a 1 jest jeszcze plynny ocean mozliwosci wyboru. To pewnie
dlatego hardware w konsolach sony jest taki zakrecony i nasz krag kulturowy
tego nie rozumie.
Na szczescie zyjemy w Europie i tu nikt raczej takich chorych hipotez nie
stawia.

pozdrawiam,
dziki.

SimonX

za VPN tez sie placi z tego co pamietam, na 360tce nie ma wypozyczalni w
Europie?

CeSaR

> No dobrze ale do ogladania DVD to ja mam co innego. Konsola jest do
> grania, reszta jej "ficzerow" to tylko dodatki.

Masz rację ale nie do końca :-)
Bo ja na ten przykład od czasu PS3 wymeldowałem DVD córce do pokoju choć
miejsce mam i mogłoby spokojnie zostać tam, gdzie było do tej pory.
A poza tym z największą przyjemnością oglądam na PS3 zdjęcia - jak dla mnie
rewelacja. Mogłem to robić wcześniej również na DVD ale konsola bije tu
wszystko na głowę - szybko, cicho, zoom, obroty - jak dla mnie lux. Nigdy
wcześniej oglądanie zdjęc na TV nie dawało mi tyle przyjemności.

SimonX

to prawda, od kiedy mam ps3 wszelkie grupowe rodzinne ogladanie fotek
odbywa się na TV przez ps3, DVD to potrafi ale się do tego nie nadaje

spaceman

> za VPN tez sie placi z tego co pamietam, na 360tce nie ma wypozyczalni w
> Europie?

Kwestia możliwości. Ja akurat płacę, bo używam VPNa do jeszcze innych celów.

Jest, ale w UK i gdzieś chyba jeszcze. Poza tym content w USA jest sto razy
większy (a do tego jeszcze Netflix dochodzi).
--
spaceman

CeSaR

> A właśnie guzik prawda....całą to "moją półkę rupieci" obsługuje jednym
> pilotem. Tylko to nieszczęsne PS3 muszę obsługiwać oddzielnym
> kontrolerem/pilotem.

No to sobie kłopotu narobiłeś - trzeba było PS3 nie kupować.....

> Pomijam fakt że każdy z tych "rupieci" radzi sobie ze swoim zadaniem
> lepiej niż PS3 które ze wszyskim tym radzi sobie średnio (bardzo)..;/

Z ciekawości - muzyki słuchasz z czarnych płyt? Też myślę o powrocie do tej
technologii bo coraz więcej tytułów wraca na winylu.

pzdr

dziki

> [...]

> są inne sprzęty które zrobią to lepiej/taniej/wygodniej. Ale tylko katanka

nie no, sorry. Mam ps2 i uzywalem tego jako odtwarzacza dvd. Nie wiem po co
majac ps2 mialbym kupowac jeszcze specjalnie oddzielny odtwarzacz dvd?
Mozesz mi wyjasnic?

pozdrawiam,
dziki.

chrisjan

Użytkownik "dziki" <ten....@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości

> [...]

> co majac ps2 mialbym kupowac jeszcze specjalnie oddzielny odtwarzacz dvd?

Ależ nikt Ci przecież nie każe kupować oddzielnego odtwarzacza. Jeżeli PS2
spełnia twoje oczekiwania jako odtwarzacz, to się nim ciesz.

Tak jak dla niektórych satysfakcjonującym przeżyciem jest oglądanie filmu z
kompa podłączonego "czinczem" do 29'' telewizora CRT, tak ja wolę oglądać
filmy na plaźmie z dedykowanego urządzenia podłączonego cyfrowo przez HDMI.
I to film i to film ale jednak jakby inaczej.

Z przytoczonym przez ciebie PS2 nawet nie oponuje bo to zupełnie nie ta liga
(ani jakość obrazu ani komfort użytkowania nie może się równać z
dedykowanymi odtwarzaczami - brak cyfrowej transmisji obrazu, upscalingu,
wygodnego interfejsu, sensownego sterowania)

Oczywiście PS3 czy X0 poradzą sobie z odtworzeniem filmu DVD/HD znakomicie
ale... jako urządzenia nie dedykowane konkretnie pod tą czynność części,
niektórych użyteczności nie będą posiadać, a inne (zbędne) niepotrzebnie
generować będą hałas/zużycie prądu/dodatkowe czynności do wykonania.

Ja wolę w ciszy po naciśnięciu 1 przycisku delektować się idealnym obrazem i
dźwiękiem, ty wolisz wykonać szereg czynności żeby obejrzeć film. Ważne że
obaj jesteśmy z przyjętych rozwiązań zadowoleni. ;)

Żeby nie być posądzony o stronniczość. Mam w domu zarówno X0 jak i PS3, jak
i DVD a do oglądania filmów i tak ostatnio używam tylko...NMT...;)

(muzyki chyba nigdy nie słuchałem z żadnego z tych urządzeń, raz użyłem PS3
do oglądnięcia www [i więcej nie chce], natomiast do oglądania zdjęć na TV
czasem używam X0 [z dostępnych urządzeń on radzi sobie z tym najfajniej a
niestety nie spotkałem się z dedykowanym do tego celu urządzeniami].

/// Kaszpir ///

> Tylko że ja dużo nie gram. Kupiłem PS3 bo miał to być sprzęt, który mi się
> przyda do wszystkiego.

Jak to mówią ...

Jeśli jest do wszystkiego to jest do niczego ...

To tak jak w komórkach. Ludzie podniecają się Mpix w swoich komórkach i
jakie to super filmy robią ...
A te "super komórki z kamerami video i super aparatami z kilkoma Mpix" dają
jakość tak żałosną i tragiczną że nawet zwykły aparat cyfrowy za 50zł
przebije te super zabawki "telefoniczne" za setki-tysiace złotych ...

Osobiście uważam że PS3 jest do grania , tak samo jak XBOX360.
Do oglądania filmów na DVD bez sensu jest używanie PS3 lub XBOX360 bo
obecnie za śmieszne pieniądze można kupić już DVD które będzie zużywało
kilkadziesiąt razy mniej prądu niż konsola i zaoferuje całkowitą ciszę ,
lepszą jakośc obrazu i pełny komfort obsługi ...

chrisjan

Użytkownik "CeSaR" <ad...@adres.pl> napisał w wiadomości

> No to sobie kłopotu narobiłeś - trzeba było PS3 nie kupować.....

Ależ skąd... PS3 używam tylko do zadań którym jest dedykowana, tu sprawdza
się całkiem dobrze i nie jest kłopotliwa.:)

> Z ciekawości - muzyki słuchasz z czarnych płyt? Też myślę o powrocie do
> tej technologii bo coraz więcej tytułów wraca na winylu.

Nie wiem skąd takie przypuszczenie? To że katanka nazwał sprzęt
"rupieciami", nie znaczy że ja używam gramofonu... Muzyki słucham z CD lub
dla wygody mp3/FLAC.

dziki

> [...]
> oglądać filmy na plaźmie z dedykowanego urządzenia podłączonego cyfrowo
> przez HDMI. I to film i to film ale jednak jakby inaczej.

i Ty narzekasz jakie to ps3 jest energorzerne, a Twoja plazma to niby
niejadek? Chyba juz dzieci w przedszkolu wiedza, ze plazmy z tematem
oszczednosci energii niewiele maja wspolnego.

> [...]
> dedykowanymi odtwarzaczami - brak cyfrowej transmisji obrazu, upscalingu,
> wygodnego interfejsu, sensownego sterowania)

Podlaczone jest przez euro. Format DVD byl zaprojektowany natywnie pod
rozdzialke CRT tak wiec jakosc jest jak najbardziej ok. Mozesz mi napisac,
ze masz lepsza czern w tv, albo wiekszy obraz, ale o jakosci sygnalu
odtwarzanej plyty DVD chyba nie ma sensu, bo sztuczne upscalingi to Ty
musisz miec po to zeby taka plyta DVD byla zjadliwa do ogladniecia na
plazmie. Chyba nie musze dodawac, ze zrobienie z obrazka o malej
rozdzielczosci duzego wprowadza szumy i znieksztalcenia (mniejsze lub
wieksze w zaleznosci od jakosci konwertera)?

> [...]
> niektórych użyteczności nie będą posiadać, a inne (zbędne) niepotrzebnie
> generować będą hałas/zużycie prądu/dodatkowe czynności do wykonania.

zgadzam sie. Urzadzenia dedykowane sa najlepsze. Sek w tym, ze wiekszosc
osob nie widzi wielkich roznic, niedogodnosci i wystarcza im jedno pudelko.

> Ja wolę w ciszy po naciśnięciu 1 przycisku delektować się idealnym obrazem
> i dźwiękiem, ty wolisz wykonać szereg czynności żeby obejrzeć film. Ważne
> że obaj jesteśmy z przyjętych rozwiązań zadowoleni. ;)

no, ja musze nacisnac 2 przyciski; eject w ps2 i power w tv. Aaaaa, sorki,
jescze trzeci, od zestawu glosnikow.

pozdrawiam,
dziki.

Andrzej

/// Kaszpir /// pisze:

Piszesz, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Po części
zgadzam się z tym, ale... zauważcie że coraz więcej otaczających nas
rzeczy jest uniwersalnych i nie sposób od tego uciec w dzisiejszym
świecie. Przykłady? Proszę: PC. Najbardziej uniwersalna maszyna, która
dzięki swej uniwersalności trafiła do naszych domów. Na jednym pudełku
można: odtwarzać filmy, słuchać muzyki, grać, pisać maile, korzystać z
encyklopedii, programować, wykonywać skomplikowane obliczenia, bawić
dzieci, pokazywać zdjęcia rodzinie... Czy to znaczy, że PC jest do niczego?

Idąc dalej: może powinienem zrezygnować ze słuchania muzyki w
samochodzie, bo samochód służy wyłącznie do jazdy? Może też wywalić z
telefonu kalendarz, z którego korzystam codziennie, zegarek i budzik?
Nie popadajmy w paranoję. Ale jeśli ktoś woli nosić po kieszeniach
osobno telefon, kalendarz, notes i budzik to ja nie widzę przeszkód :))

PS3 to świetne uniwersalne urządzenie, które idealnie wkomponowało się
do mojego "salonu". Wywaliłem DVD bo cenię sobie mniej kabli i więcej
miejsca pod telewizorem. A jeśli chodzi o przeglądarkę wbudowaną w PS3
to świetnie jest móc sprawdzić pogodę, mapę czy chociażby wyszukać coś w
googlach nie odpalając PC.

Czy kupiłem PS3 dla tych właśnie udogodnień? A czy kupiłem samochód do
słuchania muzyki lub telefon zamiast zegarka? NIE, lecz z wielką chęcią
korzystam z ich uniwersalności.

--
PSN: scoot_pl

Cezar

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <br...@adresu.pl> napisał w wiadomości

> Jak to mówią ...
>
> Jeśli jest do wszystkiego to jest do niczego ...

Żebym Ci nie przypomniał po co kupiłeś pierwszego Xboxa... ;-) Mogę
poszperać po archiwum i przytoczyć Twoje argumenty :D

chrisjan

> i Ty narzekasz jakie to ps3 jest energorzerne, a Twoja plazma to niby
> niejadek? Chyba juz dzieci w przedszkolu wiedza, ze plazmy z tematem
> oszczednosci energii niewiele maja wspolnego.

Ale ja nie narzekam na PS3. Zwyczajnie stwierdzam że są lepsze sposoby
odtwarzania filmów niż przy użyciu konsoli. Zapewniam cię że moja plazma
"źre" "niewiele" więcej prądu niż porównywalny ekran lcd. W każdym razie
chodzi o proporcje. PS3->dedykowany odtwarzacz=1500% - plazma->LCD (czy nie
wiem doczego ci to porównywać)=100%?? Przy czym (przynajmniej dla mnie)
jakość wyświetlanego przez LCD obrazu nie ma umywa się do plazmy.

> [...]
> odtwarzanej plyty DVD chyba nie ma sensu, bo sztuczne upscalingi to Ty
> musisz miec po to zeby taka plyta DVD byla zjadliwa do ogladniecia na

Dlatego wcześniej pisałem że DVD oglądam już znacznie rzadziej niż kiedyś,
teraz skupiam się głównie na źródłach HD. Niemniej zapewniam cię że gołym
okiem dostrzeżesz różnice między materiałem puszczonym z PS2 a markowym DVD
(oczywiście zakładając, że zastosowany przez ciebie wyświetlacz będzie te
różnice w stanie pokazać).

> zgadzam sie. Urzadzenia dedykowane sa najlepsze. Sek w tym, ze wiekszosc
> osob nie widzi wielkich roznic, niedogodnosci i wystarcza im jedno
> pudelko.

No dokładnie. Moja żona też nie widzi różnicy między SD/HD/PAL czy co tam
jeszcze wymyślą. Ja widzę i staram się sprostać moim oczekiwaniom co do
jakości i funkcjonalności. Nie twierdzę, że Ty czy Katanka musicie
koniecznie mieć wszystkie sprzęty dedykowane, bo tak nie jest. Po prostu
stwierdzam, że pianie Katanki jakie to PS3 jest wspaniałe, nie jest prawdą.

Są sprzęty które robią wspominane przez Katankę czynności
lepiej/ciszej/taniej/inaczej.

> no, ja musze nacisnac 2 przyciski; eject w ps2 i power w tv. Aaaaa, sorki,
> jescze trzeci, od zestawu glosnikow.

No widzisz, a ja tylko 1 (i to niekoniecznie na pilocie uniwersalnym) -
Ważne, że wszyscy jesteśmy happy!! ;)

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 09:44:58 +0000 (UTC), in <gchveq$793$1...@cougar.axelspringer.pl>

.::spaceman <spac...@bsdzine.org> wrote:
> Ale Xbox także obsługuje filmy.

I również upscaluje (chociaż wyłącznie na kablach VGA i HDMI)

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl
"Reality is retroactive, retrospective and illusory."---Malignowski 'The

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 09:00:53 +0200, in <gchli1$nfg$1...@news.onet.pl>
.::Cezar <bl...@blah.com> wrote:
> Queen mnie rozwalał na DVD - mam gdzieś składankę ich teledysków. Koncerty
> zapewne kupię, bo na czymś muszę przetestować nowy amplituner

Ja tam wolę pójść na koncert :P

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

"And maybe it's easier to withdraw from life
With all of it's misery and wretched lies
Away from harm"

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 08:55:07 +0200, in <gchl76$m7f$1...@news.onet.pl>
.::Cezar <bl...@blah.com> wrote:
> Czy mi się tylko wydawało ostatnio, czy zauważyłem, że w HD nic nie ma ?

Nie robię statystyk, ale wydaje mi się, że całkiem sporo.

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

"All right, I took the quiz, and it turns out, I do put career before men."
-Chandler

Piotr Gnyp

.::On Wed, 08 Oct 2008 10:32:00 +0200, in <gchr63$kko$1...@inews.gazeta.pl>
.::RNAcid <rnacid_@_discordia.pl> wrote:
> [...]
> jest powszechnie znana i dyskutowana szeroko przez fanów gatunku. Od
> jakiegoś czasu jednakże MS również pozyskuje tytuły ekskluzywne tego

Bój się Boga Acid, coż ty wypisujesz. W tej generacji, jak na razie konsolą od
jRPG jest 360.

> [...]
> Xbox stał się wybraną platformą (posiadałem przez jakiś czas wszystkie
> konsole poprzedniej generacji ale pozbyłem się w końcu dwóch

No kaman! Wprowadzenie nowej marki na rynek, gdzie ma się takie potwory jak N
i Sony nie jest prostą rzeczą. Co więcej, MS od początku mówił, że pierwszy X
to budowa brandu, drugi - nawiązanie walki, trzeci zwycięstwo.

A co do awaryjności - owszem, była spora, ale na pewno nie tak duża, jak się o
niej mówi.

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

"Dlatego alchemia jest niewinną nierządnicą, która ma licznych kochanków,
lecz wszystkich zwodzi i żadnemu nie pozwala wziąć się w objęcia. Zamienia
głupców w wariatów, bogatych w nędzarzy, filozofów w durniów, a oszukanych w
złotoustych oszustów" - Tritemiusz, Annalium Hirsaugenisium

SimonX

Dnia 08-10-2008 o 16:31:32 Piotr Gnyp <tor...@NOSPAM.discordia.pl>
napisał(a):

> .::On Wed, 08 Oct 2008 10:32:00 +0200, in <gchr63$kko$1...@inews.gazeta.pl>
>
> Bój się Boga Acid, coż ty wypisujesz. W tej generacji, jak na razie
> konsolą od
> jRPG jest 360.

no dokladnie
podaj choc 1 tytul jrpg na ps3?

eternal sonata sie pojawi jako pierwsza z tego gatunku, z tego co sie
orientuje
byly exclusive z klocka :)
zycie bywa przewrotne :)

> MS od początku mówił, że pierwszy X to budowa brandu, drugi - nawiązanie
> walki, trzeci zwycięstwo.

Aaa, no to ok, teraz jeszcze mogę mieć PS3, a w nast. generacji kupujemy
xboxy :)

Artur Bross

Po za tym: mowic, ze konsola jest tylko do grania... KAMAN! Owszem, do
grania, ale w czasach gdy internet, digitalna fotografia, muzyka mp3 stala
sie tak popularna urzadzenie, ktore sprawnie obsluguje te wszystkie sprawy
jest mile widziane.

Wiele firm, swojego czasu, bajalo o <hubach> kontrolujacych przeplyw
wszystkich informacji w naszych domach. Sony (moim zdaniem) udalo sie
stworzyc taki HUB do wszystkiego. Na horyzoncie dla PS3 mamy PlayTV,
mozliwosc nagrywania programow z TV i pozniejsze ogladanie ich na koncu
swiata na wlasnym PSP; mozna powiedziec, ze "nie potrzebuje, bo po swiecie
nie jezdze", ale to przypomina mi pogadanke na Polygamii, gdzie mowiono o
nowym kanale Life na Sony i braku zastosowan dla ow Life bo: "po co mam
wiedziec jaka jest pogada na koncu swiata i wiadomosci po angielsku nie
czytuje, bo nie rozumiem"... No Ku...! To sie naucz angielskiego i zacznij
jezdzic!

PS3 jest swietnym centrum rozrywki w domu. To nie podlega dyskusji...

dziki

> PS3 jest swietnym centrum rozrywki w domu. To nie podlega dyskusji...

ja myslalem, ze centrum domowej rozrywki jest lozko ;P

pozdrawiam,
dziki.

Piotr KUCHARSKI

/// Kaszpir /// <br...@adresu.pl> wrote:
> [...]
> kilkadziesiąt razy mniej prądu niż konsola i zaoferuje całkowitą ciszę ,
> lepszą jakośc obrazu i pełny komfort obsługi ...

A z ciekawości: są DVD, które potrafią streamować po UPnP?

p.

Artur Bross

A.D. 08-10-08 17.36, dziki napisał:

KOBIETA!

Chyba, ze jestes koniowalcem? ;-)

Artur Bross

A.D. 08-10-08 16.31, Piotr Gnyp napisał:

> [...]
> to budowa brandu, drugi - nawiązanie walki, trzeci zwycięstwo.
>
> A co do awaryjności - owszem, była spora, ale na pewno nie tak duża, jak się o

;-) Awaryjnosc? Nie tak duza jak sie mowi? Posluchaj swoje stare Polygadki -
przypomnisz sobie ilu z Was mialo problemy z boksem. Ja do dzis, za kazdym
razem gdy jestem w sklepie z grami spotykam ludzi, ktorzy narzekaja na
<ringi_smierci>.

Pierwszy brand, drugi walka, trzeci zwyciestwo? Buuuuuuuuuuuuuuuuuaaa-hu-ha!
Nie pamietasz ile bylo wersji Windows, zanim Windows zdobylo rynek? Moze nie
pamietasz, bo w 94 roku byles jeszcze malutki.

A dalej; czy Windows zdobylo caly swiat? Nie ma innych systemow? Lepszych!?
Przypominam: lepszych!

Gdy mowa o gigantch typu Nini, MS czy SONY - nie ma mowy by ktokolwiek
wygral. Role bede sie tylko zmieniac do czasu, az ktoremus <z aktorow> sie
to znudzi. A niektorym... Znudzi sie X BOX 360, kiedy zobacza za jakis czas,
ze MS wypuszcza nowa maszyne i olewa tych, ktorzy kupili 360-tke.

Cezar

> .::On Wed, 8 Oct 2008 08:55:07 +0200, in <gchl76$m7f$1...@news.onet.pl>
>
> Nie robię statystyk, ale wydaje mi się, że całkiem sporo.

Może. Pamiętam, że gdy pierwszy raz 'wypożyczałem' była wzmianka, że film
jest w HD lub nie. Teraz tego nie widzę przy żadnym. Nadmieniam - nie mam
wykupionego całego pakietu VOD, tylko brałem co mi się podobało

Cezar

> .::On Wed, 8 Oct 2008 09:00:53 +0200, in <gchli1$nfg$1...@news.onet.pl>
>
> Ja tam wolę pójść na koncert :P

Ależ uwierz mi - ja też. Senti wie w czym gustuję a ta muzyka na żywo
wywołuje we mnie szczególne emocje :) Tylko czasem po prostu się nie da, lub
sytuacja nie sprzyja

Katanka

Cezar wrote:

> Ależ uwierz mi - ja też. Senti wie w czym gustuję a ta muzyka na żywo
> wywołuje we mnie szczególne emocje :) Tylko czasem po prostu się nie
> da, lub sytuacja nie sprzyja

Ale ja równeiż wolę. Tylko na płycie mogę kiedy chcę i ile razy chcę :)

Cezar

> Ale ja równeiż wolę. Tylko na płycie mogę kiedy chcę i ile razy chcę :)

<Krupnik + zmęczenie mode on> To tak jak z pornosami :D </Krupnik + zmęcznie
mode off>

Katanka

Cezar wrote:

> <Krupnik + zmęczenie mode on> To tak jak z pornosami :D </Krupnik +
> zmęcznie mode off>

Tak jak z pornosami :) Trafiłeś ... choc z nimi jest trochę inaczej ... na
koncertach jest ciągle cos nowego, a w pornoskach juz chyba niczego nowego nie
wymyślą i gdy cżłowiek widział ich juz tysiące, to staje się praktycznie
obojętny na nowe ...

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 21:32:46 +0200, in <gcj200$52s$1...@atlantis.news.neostrada.pl>

.::Katanka <kata...@interia.pl> wrote:
> Ale ja równeiż wolę. Tylko na płycie mogę kiedy chcę i ile razy chcę :)

To jednak nie to samo. A nawet jeżeli interesuje mnie dana muzyka, to wolę ją
sobie wrzucić w iPoda niż tkwić przed TV.

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl

"nawet świnka może wejść na drzewo, kiedy jest chwalona"

Katanka

Piotr Gnyp wrote:
> .::On Wed, 8 Oct 2008 21:32:46 +0200, in
> <gcj200$52s$1...@atlantis.news.neostrada.pl> .::Katanka
>
> To jednak nie to samo. A nawet jeżeli interesuje mnie dana muzyka, to
> wolę ją sobie wrzucić w iPoda niż tkwić przed TV.

Muzyka owszem, ale koncert to nie tylko muzyka ... to te wszystkie chwile,
których na płycie cd czy w pliku mp3 nie mamy szans dostzrc. Czasem mina, czasem
gest ... to jest piekne na koncertach :) Pisałem o tym w któryms wątku :)

Piotr Gnyp

.::On Wed, 8 Oct 2008 22:42:47 +0200, in <gcj6f2$qa0$1...@nemesis.news.neostrada.pl>

> [...]
> gest ... to jest piekne na koncertach :) Pisałem o tym w któryms wątku :)

Tym bardziej nie znajdziesz ich na płycie BD.

It is loading more messages.