Russa PDA i.... Żółtek

Adampio

Witam,

od zawsze mam leciwego Etrexa do ktoregi ongdaj zrobilem sobie kabelek na RS232
i uzywalem spradycznie z komputerem.

Poniewaz kupilem sobie PDA (Axim x51v), dokupilem tez pastylke GPS-owa +
licencja na Russe.

No chcialbym zrobic krok dalej czyli zrzucac do Russy waypointy z Etrexa i
nazad. Mozna kupic kabel Etrex-Axim ale nigdzie nie moge sie doczytac czy i jak
to ewentualnie bedzie wspolpracowac.

Polecam sie rzyeczliwej uwadze ;-)

Tomek

Witaj,
Niestety raczej Etrex nie będzie współpracował z PDA jeśli chodzi o
zgrywanie waypointów, śladów i tras bo do takiego czegoś potrzebny byłby
host USB, którego Dell nie posiada.
Współpraca jako samego odbiornika gps też może być utrudniona bo trzeba by
to było robic po RS-ie a i tego ten Dell nie posada (posiada własny
protokół TTL), można się bawić w konwentery RS-TTL i wtedy cos próbować.

Pozdrawiam

Użytkownik "Adampio" <ada...@op.pl> napisał w wiadomości

Wojtek Zientara

Tomek wrote:
> [...]
> trzeba by to było robic po RS-ie a i tego ten Dell nie posada (posiada
> własny protokół TTL), można się bawić w konwentery RS-TTL i

a Spanner_21 ?

Wojtek
http://strony.aster.pl/zientara/
Żeglarz ma interes (własny) pływać bezpiecznie. Statek ma interes
pływać tanio. Dlatego jedni nie rozumieją drugich. (c) J. Kijewski

Tomek

Użytkownik "Wojtek Zientara" <starazi...@interia.pl> napisał w
wiadomości news:fsrsj8$8b5$1...@news.onet.pl...

> a Spanner_21 ?

Panie Wojciechu ale Spanner chyba nie działa pod PocketPC?

MBu

On 31 Mar, 01:54, "Adampio" <adam...@op.pl> wrote:
> No chcialbym zrobic krok dalej czyli zrzucac do Russy waypointy z Etrexa i
> nazad. Mozna kupic kabel Etrex-Axim ale nigdzie nie moge sie doczytac czy i jak
> to ewentualnie bedzie wspolpracowac.

To zależy jak wykonany jest taki kabel. Są kable, które pozwalają
wyłącznie na transmisję z GPS do PDA i one nadają się wyłącznie do
odczytu bieżącej pozycji. Do przekazywania waypointów potrzebna jest
komunikacja dwukierunkowa. No i musisz jeszcze mieć odpowiednie
oprogramowanie, które dogada się z GPSem. Z tego co wiem, to OziCe coś
takiego umie, a najnowsza wersja Russy umie importować i eksportować
waypointy w formacie Ozi, więc oprogramowanie nie powinno stanowić
problemu.

Możesz też spróbować znaleźć kabel RS232 do AXIMa (taki jak tu:
http://serialio.com/products/adaptors/AximSerial_RS232.php), w
połączeniu z Twoim kablem RS232 do garmina powinien zapewnić
komunikację dwukierunkową.
Właśnie takie rozwiązanie teestowałem z Compaq Ipaq i GPS Holux

Kolejna opcja to samodzielna budowa kabla Axim-Garmin:
http://82.227.206.98/uk%20page.htm - ten jest "jednokierunkowy",
http://homepage.eircom.net/~podge001/AXIM%20to%20Garmin%20Cable.html -
a ten jest "dwukierunkowy"

Pozdrowienia,

MBu

Szuwarek_2

> [...]

> Właśnie takie rozwiązanie teestowałem z Compaq Ipaq i GPS Holux
>
> Kolejna opcja to samodzielna budowa kabla Axim-Garmin:
Jak już się uda połączyć to sprzętowo, to polecam program
g7toce
http://www.gpsinformation.org/ronh/#g7toCE
pozwala import, export w formacie Garmina.
Inna opcja teoretycznie możliwa, ale niezbyt opłacalna ekonomicznie to
kupić "przejściówkę" bluetooth <-> rs. Wadą jest cena - powyżej 100 zł
oraz zwykle konieczność dodatkowego zasilania takiej przejściówki.
Pozdrawiam Szuwarek_2

Krzychu Blues

Polecam mój wątek na Garniaku - bo są tam też linki do dystrybutora
kabli itd.
Może się przyda.
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?t=1595
Krzysztof

Adampio

Dzieki wszystkim za dotychczasowe rady.

Cena dostawy kabla na http://serialio.com/products/adaptors/AximSerial_RS232.php
jest porazająca.
Natomiat znalezione wczesniej i potwierdzone przez forum Garniaka kabelki z
http://www.pc-mobile.net/gedc.htm (a dokladniej GX50P + GEDC) przysylaja
znaaacznie taniej . Niestety Axim 51 jest podobno kaleki i kabel szeregowy
wymaga do pracy zasilania zewnetrznego (zob.
http://www.pc-mobile.net/ax50gps.htm). W tej sytuacji ciekawe czemu ten z
serialio.com nie wymaga???

Pozostaje kwestia ew. wspolpracy z Russą. Na Aximie mam jej wersje "1.1 (update
27.6)" czyli to samo co tutaj: http://www.gis-russa.com/download.html
A nie mam zadnego importu. Jest tylko "Open map" i "Open atlas". Czyzbym czegos
nie wiedzial???

MBu

On 1 Kwi, 22:41, "Adampio" <adam...@op.pl> wrote:
> Cena dostawy kabla na http://serialio.com/products/adaptors/AximSerial_RS232.php
> jest porazająca.
To był tylko przykład, pierwsze trafienie z gogli. Może tu:
http://www.allegro.pl/search.php?string=axim+232 ?

--
MBu

Tomek

>To był tylko przykład, pierwsze trafienie z gogli. Może tu:
http://www.allegro.pl/search.php?string=axim+232 ?

Dalej twierdze, że mog± być problemy, bo do takich rzeczy jest potrzebna
dwustronna komunikacja z PDA a w Dell-u jest to raczej nie możliwe, brak
hosta USB, po zatym z tym kabelkiem z Allegro moży być problem bo konwenter
RS TTL w nim zawarty może być zasilany od strony wejscia do komputera i
napięcie z żółtka może być za małe - co wy na to?

MBu

On 2 Kwi, 06:46, "Tomek" <ged...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

> RS TTL w nim zawarty może być zasilany od strony wejscia do komputera i
> napięcie z żółtka może być za małe - co wy na to?

Ale po co Ci host USB do komunikacji szeregowej? Sygnały TTL
komunikacji szeregowej są wyprowadzone na inne piny niż sygnały USB
(http://pinouts.ru/PDA/dell_axim_pinout.shtml). A ten kabelek z
allegro ma miejsce na podłączenie oryginalnego zasilacza Axima - i
pewnie z niego jest zasilany.

Tak samo jest w moim Compaq IPAQ - mimo, że nie ma hosta USB, jest
pełna dwukierunkowa komunikacja RS-232 (tyle, że nie muszę zasilać
kabelka). Mogę podłączyć GPS, modem, telefon komórkowy, cokolwiek
szeregowego.

--
MBu

Adampio

> [...]
> RS TTL w nim zawarty może być zasilany od strony wejscia do komputera i
> napięcie z żółtka może być za małe - co wy na to?

Brzmi rozsadnie. Nie ma sprzecznosci pomiedzy serialio.com ("External power is
NOT required for the cable to work") a pc-mobile.net ("To use GPS interface
connecting to GPS, external power for X50 must be used as the electronic
circuitry in the interface require power and the internal power of X50 is not
enough to drive the electronics."). Z Zółtka mamy jak dobrze pojdzie tylko 2,4V
(na akumulatorkach) a specyfikacja RS-a podaje ze jedynka to od +3V do +15V
czyli zasilac interfejs moglby tylko Axim a jak zacytoalme wedlug pc-mobile
"power of X50 is not enough".

Powstaje kolejne pytanie czy ten kabel z Alledrogo zadziala z zasilaczem. Jak
nie jest to wykluczone to 20$ mozna by zaryzykowac. Pewnie po to jest to gniazdo
pod zasilacz?

Adampio

Tomek

> [...]
> Jak
> nie jest to wykluczone to 20$ mozna by zaryzykowac. Pewnie po to jest to

Na 100% nie dam sobie ręki uciąć, ale zasilanie jest brane z PC, mam taki
sam kabelek tylko z wyjsciem USB i nie mam możliwości ładoawania przez USB
tylko przez to gniazdo. W tym najprawdopodobniej też tak jest, bo wg Dell-a
służy on tylko do synchroniazcji.

Pozostaje jedynia kombinacja z układem "max 232c" i zrobienie konwentera
samemu.