jak włączyć agpsa w samsungu i780?

Paweł Łukawski

Witam

Normalnie bawię się gpsem jak go potrzebuję i do tego na symbianowej nokii
sparowanej z ld3w no i wsio działa, dostałem jednak do zabawy nowego
samsunga i780 no i mam niejaki problem. W dokumentacji napisano że ma a-gps
więc dograłem google maps i usiłuję 'się znaleźć' korzystając z wbudowanego
gpsa. Niestety ni czorta nie idzie go uruchomić. Może ktoś wie ki czort w
ustawieniach powinien być? Niestety dokumentacje i ta ze strony i ta z płyty
na ten temat milczą. Wiem, że powinno działać (zakładając że nie jest
walnięty z fabryki) skoro sprzedają go a automapą. Niestety na razie
wszelkie próby znalezienia rozwiązania problemu w sieci nie powiodły się +
test z Mojej Komórki utwierdza mnie w przekonaniu że jednak nie jest to
banalne - im też się nie udało uruchomić wbudowanego gpsa.
Będę jeszcze próbował na infolinii samsunga ale może ktoś coś wie na temat
tego skądinąd ciekawego wynalazku.

Paweł Łukawski

VrooBell

On 12 Maj, 08:14, "Paweł Łukawski" <p.lukawski_nospame...@gazeta.pl>
wrote:

a-gps => Używa on serwerów operatora sieci do skrócenia czasu
potrzebnego na pierwsze znalezienie położenia. Usługa musi być
dostępna u operatora, w przeciwnym wypadku GPS będzie działał, ale
dłużej będzie trwało pierwsze "połączenie z satelitami".

czy u nas operatorzy udostępniają tą usługę ? mam wrażenie że jeszcze
nie.

Andrzej Popowski

Mon, 12 May 2008 00:11:24 -0700 (PDT), VrooBell <Vroo...@gmail.com>
pisze:

> [...]
>dłużej będzie trwało pierwsze "połączenie z satelitami".
>
>czy u nas operatorzy udostępniają tą usługę ? mam wrażenie że jeszcze

Nie do wszystkiego jest potrzebny operator. Np do ściągnięcia efemeryd
wystarczy łączność z internetem. W moim SPV służy do tego programik
QuickGPS, może Samsung oferuje coś podobnego?
--
Pozdrowienia

Andrzej Popowski

Paweł Łukawski

Użytkownik "Andrzej Popowski" <po...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Infolinia Samsunga mówi że wsio załatwia automapa (więc zacznę od tej
testowej) i że to jest już przetestowane dla wersji od 5.0.5.
Co z tego wyjdzie powiem jak się pobawię

Paweł Łukawski

Andrzej Popowski

Mon, 12 May 2008 15:01:30 +0200, "Paweł Łukawski"

>Infolinia Samsunga mówi że wsio załatwia automapa (więc zacznę od tej
>testowej) i że to jest już przetestowane dla wersji od 5.0.5.
>Co z tego wyjdzie powiem jak się pobawię

Raczej bym przypuszczał, że to robi driver od portu GPS lub
oprogramowanie samego chipu GPS.

Tak przy okazji, może rozeznasz ten temat:
http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/cache/offonce/us/samsung/przeglad

Początkowo pod tym adresem było do pobrania oprogramowanie z mapami.
Może infolinia Samsunga zdradzi tajemnicę, gdzie można zdobyć
14-dniowe demo?
--
Pozdrowienia

Andrzej Popowski

Paweł Łukawski

jak na razie i780 wylądowało w serwisie (nówka sztuka z fabryki) który
orzekł iż nie działa a powinien, więc do piątku 'spokój' potem zobaczymy ...
heh a wydawało by się że powinien być sprawny.

fubu...@gmail.com

On 13 Maj, 17:02, "Paweł Łukawski" <p.lukawski@nie_spamuj.gazeta.a-to-
wywal.pl> wrote:
> jak na raziei780wylądowało w serwisie (nówka sztuka z fabryki) który

> orzekł iż nie działa a powinien, więc do piątku 'spokój' potem zobaczymy ...
> heh a wydawało by się że powinien być sprawny.

Witam wszystkich,

jeśli chodzi o ten telefon, a konkretnie jego funkcjonalność pod
względem nawigacji, to 2 tygodnie temu byłem w tej samej sytuacji -
GPS nie działa i amen. Jednak, jako że obudził się we mnie "wkurzony
konsument", to szukałem, dzwoniłem, wysłałem nawet telefon do serwisu,
aż w końcu znalazłem rozwiązanie (a konkretnie przysłali mi je mili
panowie z Automapy, którym niniejszym serdecznie dziękuję ;) )

1. Podstawa, to ustawienia w telefonie. W "Extrnal GPS" (Zewnętrzny
GPS) ustawiamy port programu na COM 2, a sprzętu na COM 9 (4800).
Zaznaczamy też access...
2. *Wchodzimy w posiadanie* programiku GPS Gate i instalujemy go,
uruchamiamy, a następnie konfigurujemy: input COM 2, output VirtualCOM
6 (trzeba go "add'nąć")
3. Z ekranu Dzisiaj wpisujemy kombinację *#1472365* (moduł telefonu
musi być włączony), KONIECZNIE mrucząc pod nosem "wwmmzzzbbaaa-uuu" ;P
- włączy się programik samsungowy (nogarder gps), w którym to
wybieramy opcję Get position.

W sytuacji idealnej (działa) ikonka GPSGate na dzisiaju będzie
pomarańczowa (po kliknięciu na settings przy inpucie będzie komunikat
Running ok!). Jeśli tak nie jest, nic nie zadziała. Kliknięcie Get
position w programiku z pt. 3 "włącza" moduł gps. Od tego momentu jest
on widoczny i dla Automapy, i dla Google mapsów. Ikonka GPSG zrobi się
zielona.

Pozostaje kwestia odnajdywania satelitów. Tu przydaje się właśnie AGPS
(wg. terminologii Samsunga Extra GPS). W Nogarder GPS jest opcja EXTRA
- Trigger download bodajże, dzięki której w kilka sekund powinniśmy
widzieć ok 12+ satelitów. Bez tej opcji też działa, jednak trzeba
czekać znacznie dłużej (kilka minut), i znajdują się 2, 3 czy 4.

Wszystkie powyższe kroki należy wykonać za każdym razem, kiedy chcemy
skorzystać z GPS (ergonomia +10 :D ). U mnie działa, miejmy nadzieję,
że u Was też będzie. Jak coś - piszcie, postaram się pomóc w miarę
możliwości :) Swoją drogą, jestem bardzo ciekaw, czy kupując ten
telefon w zestawie z AM, też trzeba takie cyrki robić o_O

Waldek Godel

Dnia Thu, 15 May 2008 18:54:04 -0700 (PDT), fubu...@gmail.com napisał(a):

> [...]
> musi być włączony), KONIECZNIE mrucząc pod nosem "wwmmzzzbbaaa-uuu" ;P
> - włączy się programik samsungowy (nogarder gps), w którym to

Tylko po co takie kombinacje? zamierzasz używać więcej niż jednego programu
do nawigacji w tym samym czasie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

Andrzej Popowski

Fri, 16 May 2008 09:17:53 +0100, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info>
pisze:

>Tylko po co takie kombinacje? zamierzasz używać więcej niż jednego programu
>do nawigacji w tym samym czasie?

GPSGate potrafi czasami obsłużyć port, z którego inny program nie
potrafi skorzystać. Być może to akurat taka sytuacja.
--
Pozdrowienia

Andrzej Popowski

Waldek Godel

Dnia Fri, 16 May 2008 10:28:39 +0200, Andrzej Popowski napisał(a):

> GPSGate potrafi czasami obsłużyć port, z którego inny program nie
> potrafi skorzystać. Być może to akurat taka sytuacja.

ale z drugiej strony to dodatkowe ogniwo w łańcuszku które może nie
zadziałać...
skoro jest ustawienie portu - próbować aż do bólu sprawdzając różne
prędkości.
jest taki programik GPS test firmowany przez chartcross, działa zarówno na
pocketach jak i smartfonach.

Obecne chipsety mają czasem poważne problemy ze startem przy innej
prędkości portu niż lubią i zwłaszcza, jeżeli są nieaktualne efemerydy. Tak
np. jest kapryśny mój odbiornik w Kaiserze. Przy świeżutkim pliku startuje
w kilkanaście sekund. Jeżeli plik ma choćby jeden dzień, potrafi startować
długie minuty

fubu...@gmail.com

@Waldek:

AFAIK sytuacja jest dokładnie taka, jak pisze Andrzej - bez GPSGate
nie działa i koniec (chyba że jest alternatywny sposób, ale o jak na
razie nie słyszałem). Uwierz mi, że zmiana szybkości przesyłu była
jedną z prostszych rzeczy, jakich próbowałem ;)

Co do tej procedury, to jeszcze chciałem dodać na wszelki wypadek, że
konfigurację GPSG wykonujemy tylko raz. Potem wystarczy go odpalić
(można sobie na przykład przypisać do klawisza z ikoną antenki) - i
żeby sobie chodził w tle. Kod trzeba wpisać za każdym razem (choć
teraz zajmuje mi to już poniżej 3 sekund ;D ), ponieważ nie ma
możliwości odpalenia Nogardera inaczej - tzn. tak przynajmniej
twierdzą w Samsungu.
Przy okazji, może ktoś z Was znalazłby na to rozwiązanie? Sam plik
nogardergps znajduje się w katalogu Windows, nie można o jednak
odpalić. Może znacie sposób na to, żeby np. zrobić proste polecenie,
wpisujące taki kod / uruchamiające program? To, że w Samsungu
powiedzieli, że się nie da, utwierdza mnie w przekonaniu, że musi się
dać! ;P

Pozdrowienia!