EXA 1a

Beata Rybczynska

Witam
Czytam o roznych aparatach Pentax, Zenit, Nikkon, Minolta ect, a sama
posiadam aparat EXA 1a, ladnie robi zdiecia ale nie moge do niego nic
dokupic np teleobiektyw, nie jestem nawet pewna czy w czasach jego
swietnosci cokolwiek mozna bylo dokupic, jesli mozecie pomozcie mi, a
moze poprostu powinnam zmienic aparat ?

Moze ktos jest rowniez wlascicielem aparatu EXA 1a, prosze o kontakt.

Pozdrawiam, Beata

Cien

in article 3A903428...@ae.katowice.pl, Beata Rybczynska at
ryb...@ae.katowice.pl wrote on 2/18/01 2:44 PM:

Mialem taki aparat, ale inny model, duzo pozniejszy EXA500.
Niektore EXA1a byly robione z gwintem M42, chociaz tych bylo bardzo malo,
jesli masz taki model to jest duzo szkla do wyboru.
Wiekszosc jednak miala specjalny bagnet EXA z automatycznym zamykaniem
przeslony, ja mialem taki model i prawdopodobnie twoja EXA 1a ma rowniez
taki bagnet.
Do tych trudniej o obiektywy, ale swego czasu wybor byl calkiem duzy od 20mm
i ponizej do tele 200mm. Powinny jeszcze byc na gieldach i w komisach,
chociaz EXA zaczyna byc powoli aparatem kolekcjonerskim, pomimo niezbyt
wysokich cen.

Cien

Wojtek W.

Uzytkownik "Cien" <cie...@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

"CALKIEM DUZY" to skromne okreslenie;( Znaaaaacznie wiekszzy zakres
ogniskowycn!!!
Rozne EXY I, II itp wystepoewky jako mlodsze siostry Exakty Varex a ta,
byla do niedawna super-hiper osiagnieciem
czesci swiata postepowej ludzkosci i nie tylko!!!.
E-Varex, zdobywalwa sporo nagrod na swiatowych wystawach i chwalila sie
wieloma nowatorskimi osiagnieciami. Min, jako pierwsza na swiecie
wprowadzila samopwrotne lustro, co bylo jednym z milowych krokow w
technice lustrzanek. Szkiel miala od groma i WSZYSTKIE byly szklami
najwyszszrj jakosci.

> Powinny jeszcze byc na gieldach i w komisach,
> chociaz EXA zaczyna byc powoli aparatem kolekcjonerskim, pomimo
niezbyt
> wysokich cen.

Dla kogo niezbyt wysokich, to juz kwestia zasobow :)
Ale sa!!! Tylko ceny tych super szkielek, maja sie nijak do cen szkiek
Prakticy cze P'sixa. Ale wrto!
Jako posiadacz jednogo z tych aparatow. probowalem i probuke cos kupic,
lecz ceny sa takie... bardziej Nikkorowskie :(

Zycze sukcesow w tworzeni kolekcji :)))

pozdrawiam
Wojtek W.

DarekBo

Do niedawna bawilem sie tym korpusem. Calkiem mily aparacik jednak zbyt
male mozliwosci migawki (ubogie czasy i slaby czas synchro) byl na tyle
niewygodny, ze zdezydowalem sie go sprzedac. Mimo to za jego pomoca udalo
mi sie zrobic niejedno dobre zdjecie portretowe.

Niedawno w komisie na Swietojanskiej w Gdyni dowiedzialem sie, ze bywaly
tam (lub bywaja) pierscienie makro do Exy, jak rowniez dluzsze obiektywy
tele. Co do makro to jest to na tyle niewygodne, ze podejrzewam, ze
posiadasz model bez swiatlomierza zewnetrznego a poslugiwanie sie
swiatlomierzem zew. przy makro jest troche klopotliwe.

Pozdrawiam.
Darek

Pawe³ Banaœ

Cien wrote:

> Niektore EXA1a byly robione z gwintem M42, chociaz tych bylo bardzo malo,
> jesli masz taki model to jest duzo szkla do wyboru.

Witam.

Czy mozesz napisac cos wiecej na ten temat?

Pozdrawiam - Pawel Banas

Pawe³ Banaœ

Beata Rybczynska wrote:

Witam.

W Szczecinie jest komis "Pro-Foto" na pl. Rodla, kolo Radissona.
Widzialem tam kilka szkielek do Exakty/Exy, a takze same aparaty
i troche osprzetu (kominki, pryzmaty, ...).

Pozdrawiam - Pawel Banas

P.S. Wlascicielem Exy (przynajmniej narazie ;-))) nie jestem.

Wojtek W.

Uzytkownik "Paweł Banao" <pawel...@wi.ps.pl> napisal w wiadomosci

> Witam.
>
> Czy mozesz napisac cos wiecej na ten temat?

W zadnej literaturze nie spotkalem opisu EXY z mocowaniem szkiel na
gwint.
Natomiast produkowane byly obiektywy typu Orestegor, z wymienna
przystawka umozliwiajaca stosowanie ich do aparatow Exacta Varex,
RTL1000, EXA, Pentacon, Praktina,
Praktica i P'six.
Tak wiec wyjsciem dla posiadacza EXY sa tex Orestegory, pod warynkiem
posiadania przejsciowki.

pozdrawiam
Wojtek W.

Marek G

Mon, 19 Feb 2001 11:29:06 +0100, "Wojtek W." <w_wal...@post.pl>
pisal(a):

>W zadnej literaturze nie spotkalem opisu EXY z mocowaniem szkiel na
>gwint.

Czesc,
W takim razie nie byles na:
http://home.t-online.de/home/elbina/exa1b.htm
Tam sa Exy na M42 z Pancolarem 1.8

Wykaz mocowan obiektywow Exa/Exakta
http://exakta.org/wich1b.html

Pozdrawiam - Marek

Wojtek W.

Uzytkownik "Marek G" <mare...@go2.pl> napisal w wiadomosci

> Mon, 19 Feb 2001 11:29:06 +0100, "Wojtek W." <w_wal...@post.pl>
> [...]
Dzieki. Tak bardzo nie szukalem, wspominalem o "pisanej" literaturze :)
Stronka juz godzine sie laduje i jeszcze nie cala weszla, jednak Exe 1b
z Pancolarem widze :)

pozdrawiam
Wojtek W.

Andrzej Kubik

"Wojtek W." wrote:

> W zadnej literaturze nie spotkalem opisu EXY z mocowaniem szkiel na
> gwint.

W literaturze to ja tez nie spotkalem, ale u szwagra w domu spotykam za
kazdym
razem jak wyciagnie aparat z szafy.
Wiem co mowie, bo kiedys uzywalem Exy z bagnetem i jak zobaczylem w jego
aparacie
obiektyw Pancolar to tak mnie to zdziwilo, ze od razu go zdemontowalem i
okazalo sie,
ze jest to zwykly Pancolar M42.
--
____ __
/ _ | / /

Cien

in article 3a9069d3$1...@news.vogel.pl, Wojtek W. at w_wal...@post.pl wrote
on 2/18/01 6:35 PM:

> "CALKIEM DUZY" to skromne okreslenie;( Znaaaaacznie wiekszzy zakres
> ogniskowycn!!!

Oczywiscie, ze byl bardzo duzy, lacznie z 600/4 i 15/2.8?

> [...]
> wprowadzila samopwrotne lustro, co bylo jednym z milowych krokow w
> technice lustrzanek. Szkiel miala od groma i WSZYSTKIE byly szklami

Robilem zdjecia EXA500 przez wiele lat i w wcale nie sa gorsze niz te, ktore
obecnie robie automatycznym Canonem. Kiedy kupilem Canona moje pierwsze
filmy byly robione tak jak EXA, na manualu z recznym swiatlomierzem, do
automatyki przyzwyczajalem sie powoli. Jeszcze do tej pory przy portretach w
plenerze wole reczny swiatlomierz i pomiar swiatla padajacego niz najlepsze
wbudowane swiatlomierze w automatach.

> Dla kogo niezbyt wysokich, to juz kwestia zasobow :)
> Ale sa!!! Tylko ceny tych super szkielek, maja sie nijak do cen szkiek
> Prakticy cze P'sixa. Ale wrto!

Ostatnie ceny jakie widzialem nie sa rzeczywiscie niskie, ale sa
porownywalne z nowymi Canonowskimi amatorskimi obiektywami, tymi lepszej
jakosci. Mniej wiecej aktualne ceny niektorych obiektywow do EXY w US z
katalogu B&H i Adoramy, wysylaja tez do Polski.
Podaje ceny obiektywow w bardzo dobrym stanie

Westrogon 24/4 --- $300
Flektogon 35/2.8 --- $200
Xenor 50/1.9 --- $400
Tessar 50/2.8 --- $40
Bioter 58/2.0 --- $130
Travegar 105/3.5 ---$40
Schneider? TeleXenar 360/3.5 ---$350

Biorac pod uwage, ze te obiektywy sa doskonalej jakosci optycznej, ceny
wcale nie sa zbyt wygorowane.

Cien

Cien

in article 3A90EA65...@wi.ps.pl, Paweł Banaś at pawel...@wi.ps.pl
wrote on 2/19/01 3:41 AM:

O EXAch z gwintem M42 przeczytalem na, ktorejs ze stron kolekcjonerow.
Osobiscie zadnej takiej nie widzialem.

Cien