Problem z EOS 50 ?????

0 wyświetleń

Darek O.

nieprzeczytany,
20 wrz 1999, 03:00:0020.09.1999
do
W mim EOSie pojawil sie problem natury technicznej, tzn. aparat czasami
sie blokuje.
Po zmierzeniu ekspozycji i ustawieniu ostrosci, w momencie nacisniecia
spustu podnosi
sie lustro i (chyba - nie sprawdzilem) otwiera sie migawka. W tym mom.
aparat zawiesza
sie. Na wyswietlaczu widac tylko symbol naladowania baterii, ktory jest
pusty sygnalizujac
ze bat. jest wyczerpana (ale nie miga), a nie sa - normalnie pokazuje, ze
bat. jest dobra.
Odblokowanie nastepuje dopiero po ponownym nacisnieciu spustu (do konca).
Zaczelo mi sie to dziac gdy robilem zdjecia z dodatkowa lampa blyskowa
(Speedlite380 ex).
Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam

Dariusz Owsiak.

da...@poczta.onet.pl

Adam Parnicki

nieprzeczytany,
20 wrz 1999, 03:00:0020.09.1999
do
"Darek O." wrote:
> W mim EOSie pojawil sie problem natury technicznej, tzn. aparat czasami
> sie blokuje.
> Dariusz Owsiak.
> da...@poczta.onet.pl
a z jakim obiektywem?
u mnie cos takiego wystepowalo z sigma 500/7.2 w polaczeniu z EOS50
mialem wybor pozbyc sie aparatu lub obiektywu i pchnalem obiektyw
co ciekawe ten sam obiektyw w polaczeniu z EOS'ami 5000,3000,500,300,5
dziala poprawnie
po liscie do sigmy dostalem potwierdzenie ze cos takiego ma miejsce i
trzeba sie skontaktowac z serwisem sigmy w polsce w celu _bezplatnej_
wymiany chipa
serwis w polsce (brawo compact) powiedzial ze i owsze zrobia to ale
odplatnie i w ciagu 2-3 miesiecy

Adam Parnicki EKO-PAR, Krakow
-------------------
mailto:parn...@ekopar.w.pl

Tomasz Radon

nieprzeczytany,
20 wrz 1999, 03:00:0020.09.1999
do

"Darek O." wrote:

> [...]

> (Speedlite380 ex).
> Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam

Takie cos przytrafilo mi sie (2-3 razy) robiac zdjecia (50E + EF 28-105)
przyczyny niestety nie odkrylem gdyby ktos cos wiedzial to chetnie poslucham
.... Ogolnie podejrzewalem lekko rozladowane baterie i stad jakies przeklamanie
w ukladzie cyfrowym ale to tylko przypuszczenie

Tomek

Gustaf

nieprzeczytany,
20 wrz 1999, 03:00:0020.09.1999
do

Darek O. napisał(a) w wiadomości: <4mrF3.13126$n4.2...@news.tpnet.pl>...

> [...]
>(Speedlite380 ex).
> Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam

Ojojojjjjj.
Serdeczne wyrazy wspolczucia, mialem to samo tyle tylko ze ja kupilem aparat
50E w piatek a w poniedzialek nioslem go do naprawy.
Aparat byl na gwarancj i ladowal 3 razy w serwisie Canona , w koncu go
wymienilem moze trafiles na moj! :-))
Z doswiadczenia - nie naprawialne, przynajmniej przez tych debili w
serwisie.
Dlaczego debili ? To juz inna sprawa.
G.

Bartłomiej Kadeja

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
do
Prawdopodobnie przyslona w obiektywie.
Bartek Kadeja
kad...@student.uci.agh.edu.pl

Użytkownik Darek O. <da...@polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4mrF3.13126$n4.2...@news.tpnet.pl...

--
e-mail 10Mb - 50 PLN/rok - http://rubikon.pl

Mariusz Sapinski

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
do
Darek O. wrote:

> [...]
> (Speedlite380 ex).
> Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam

Tez kiedys mialem taki problem po tym jak moj eos walnal o asfalt z 1.5
metra,
ale co dziwne i radosne przeszlo mu po kilku dniach bez zadnych akcji z
mojej strony.
W dobie komputerow w aparatach nic mnie juz nie dziwi.
Ale chyba mialem szczescie:-)

Pozdrowienia,

Mariusz

Artur Baczynski

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
do
Czy naprawiales aparat na ogrodowej w Warszawie?
Arturro
---------- Original Text ----------

From: "Gustaf" <ojda...@box43.gnet.pl>, on 99-09-21 10:41:

Darek O. napisa-(a) w wiadomości: <4mrF3.13126$n4.2...@news.tpnet.pl>...

> [...]
>(Speedlite380 ex).
> Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam

Ojojojjjjj.

Konrad Jecek

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
> [...]
> jest
> pusty sygnalizujac
> ze bat. jest wyczerpana (ale nie miga), a nie sa - normalnie pokazuje,
Mam wrazenie, ze 50E reaguje w ten sposob na wszystkie nieprzewidziane
sytuacje:)
U mnie pierwszy raz wystapilo takie cos pol roku od zakupu. Migawka sie
nie otwierala, ale lustro podnosilo i aparat trwal w zawieszeniu.
pomagalo wylaczenie i wlaczenie. Niestety potem doszlo do tego
blokowanie przeslony obiektywu w pozycji zamknietej. U mnie wystapilo to
tylko z 28-80. Co gorsza, przeslona zacinala sie na baaardzo dlugo. Po
pewnym czasie nauczylem sie wywolywac ten efekt na zawolanie.
Wystarczylo ustawic duza wartosc przeslony, np.>16 i przymknac. Blokada.
Pomagalo wycelowanie aparatu w niebo albo cos bardzo jasnego i
nacisniecie spustu. Obiektyw oddalem do naprawy (gwarancja:)) i wfekt
zaginal. Pojawil sie potem kilka razy spontanicznie, ale nie dalo rady
wywolac go w celach reklamacyjnych.
Podobne zachowanie uzyskalem po dopieciu do body konwertera 2x lub
dowolnego pierscienia do macro i przejsciowki na M42. Pomaga lekkie
przekrecenie pierscienia tak, by nie wszystkie styki kontaktowaly. Ni
sadze, by byl to dobry pomysl (sam zlalem sie potem jak
eksperymentowalem), wiec nie polecam.
Konrad.
P.S.
Lubie 50E za E, jego galkologie wprost uwielbiam, ale czasem mysle, ze
jakby tak wypirzyc te czla elektronike, to by bylo to:). Jestem
informatykiem:))))

Michal Kruza

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
do
Mialem raz ten sam problem. Nie bardzo rozumiem jak to mozliwe ale wystapil
on wpodczas fotografowania w bardzo duzym zblizeniu. Aparat podnosil lustro
i nic sie nie dzilo poza migajacym symbolem wyczerpanej baterii.
Podejzewam, ze jest to jakis defekt konstrukcji. Nalezalo by jednoznacznie
zdefiniowac w jakich przypadkach ten problem wystepuje. Mi wiecej sie to
nie powtorzylo.
Michal

Konrad Jecek <k.j...@pbgi.com.pl> napisał(a) w artykule
<A48846F0803ED211B3C8...@www.pbgi.com.pl>...

James

nieprzeczytany,
21 wrz 1999, 03:00:0021.09.1999
do
Mam podobne objawy z telekonwerterem tamrona z obiektywem na M42.
Przyczyna moze byc w obiektywie zwłaszcza firm niezaleznych

JAMES

Darek O. napisał(a) w wiadomości: <4mrF3.13126$n4.2...@news.tpnet.pl>...

Arkadiusz Stopa

nieprzeczytany,
22 wrz 1999, 03:00:0022.09.1999
> [...]
> (Speedlite380 ex).
> Prosze bardzo o pomoc i rade co to moze byc. Dziekuje, pozdrawiam
---------------------
Nie mam wprawdzie EOSa 50, tylko 300, ale ten sam efekt uzyskalem
przypadkiem, gdy zwarlem styk synchronizacji lampy do masy (sanek).
Na pierwsze nacisniecie spustu blokuje sie (ale nie otwiera migawki),
a na drugie strzela migawka i wraca do normy. Mozliwe wiec, ze
aparat tak reaguje w przypadku zwarc na stykach.
A wyswietlenie na wyswietlaczu tylko migajacego symbolu baterii
jest informacja o wykrytym bledzie (wg instrukcji).

Pozdrawiam serdecznie!

Arkadiusz Stopa

Jendrek

nieprzeczytany,
22 wrz 1999, 03:00:0022.09.1999
do
Witam Liste !

Darek O. <da...@polbox.com> wrote in message

> [...]
> pusty sygnalizujac
> ze bat. jest wyczerpana (ale nie miga), a nie sa - normalnie pokazuje, ze

[...]

No coz... widze, ze to lustro to pieta achillesowa eos-ow 50 ;-) Moj eos po
trzech miechach (nowy) pracy zepsul sie, a naprawa trwa juz 70 dni !!! (poki
co nie bede ujawnial szczegolow "tajemniczej" naprawy ;-) ). Efekt podobny
do w/w z ta roznica, ze moj eos zaczal w pewnym momencie walic lustrem jak
"opetany". Nie mozna bylo zrobic zdjecia ani przesunac kliszy, oczywiscie
wyswietlacz "bladl" i pojawial sie symbol rozladowania baterii. Wszystkie
objawy usterki znikaly po wyjeciu rolki. Chodzi pewnie o zupelnie inne
uszkodzenie, ale powiazanie tych wszystkich usterek z lustrem jest w 50e
wielce zastanawiajace ;-).
Poki co aparatu nie mam, jest naprawiany, a ja w zwiazku z tym odgrzebalem
stara zorke i swiatlomierz swierdlowsk i sobie pomyslalem: " ...w pierniki z
ta cala elektronika..." ;-)
Posiadaczom eos-ow i innych elektronicznych "cudeniek" ;-)) (ale sie zacznie
:) ) zycze bezstresowych plenerow i sesji zdjeciowych. Ja tymczasem biore
swoja pancerna zorke i zabieram sie za robienie zdjec. A jak stukne aparatem
o jakis murek lub przypadkiem gdzies mi spadnie to jedyna moja obawa bedzie
to, by zorka nie spadla komus na noge... ;-). Lustra podnosic i nim trzaskac
nie bedzie, bo go nie ma... a i gwozdzik czasami wbic trzeba... ;-))

Pozdrawiam
"Stary" Jendrek
(trza zmienic ksywke bo widze, ze Jendrkow przybylo na liscie)

Nowe wiadomości: 0