Sony - zdalne wyzwalanie poprzez ACC Terminal

0 wyświetleń

Alex

nieprzeczytany,
30 sty 2005, 18:04:1930.01.2005
do
Witam!
Czy ktoś z posiadaczy aparatów Sony 505, 707, 717, 828, V1 skonstruował
może pilota podłączanego do portu ACC pozwalającego na wykonanie zdjęcia
bez dotykania wbudowanego w aparat przycisku spustowego?
Nie interesuje mnie rozwiązanie z użyciem samowyzwalacza oraz
wykorzystywanie dodatkowych możliwości tego portu. Może wystarczy
zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim aparacie
wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)
Wiem, że można kupić pilota, jednak cena 250zł jest zbyt wysoka.

Alex
DSC-V1

Michal G.

nieprzeczytany,
30 sty 2005, 18:38:1230.01.2005
do
> Może wystarczy
> zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim aparacie
> wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)
> Wiem, że można kupić pilota, jednak cena 250zł jest zbyt wysoka.

Ja pilota kupiłem na allergo za chyba 80 złotych - oczywiście oryginał.
Jeżeli wytrzymasz to jutro po pracy zrobię pomiary co sie dzieje na
poszczególnych stykach wtyczki. Dodam, że poza spustem jest tam jeszcze
zoomowanie i właczanie/wyłaczania aparatu.

--
pzdr.
Michał

mariusz

nieprzeczytany,
30 sty 2005, 19:04:0130.01.2005
do

Użytkownik "Michal G." <mg...@no-spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> pzdr.
> Michał

witam
mam 717 że tak zapytam pilot na kablu czy po IR?
bo to by byla fajna sprawa z pilota fotki sobie przegladac na aparacie
podlączonym do TV
jaki to model ?

pozdr

Michal G.

nieprzeczytany,
31 sty 2005, 06:49:0331.01.2005
do
mariusz napisał(a):

> mam 717 że tak zapytam pilot na kablu czy po IR?
> bo to by byla fajna sprawa z pilota fotki sobie przegladac na aparacie
> podlączonym do TV
> jaki to model ?

Pilot RM-DR1 - oczywiście kablowy. Nie słyszałem o pilocie IR do tego
soniaka.

Z drugiej strony do przeglądania zdjęć na TV w taki sposób, o którym
piszesz to może wystarczy odpowiednio długi kabel AV :) i masz aparat w
łapce.

--
pzdr.
Michał

Jacek Wronko

nieprzeczytany,
28 sty 2005, 08:59:5928.01.2005
do
Alex wrote:
> [...]
> zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim
> aparacie wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)

Zapomnij - nie wystarczy.
Jest caly specjany protokol komunikacyjny.
Od jakiegos czasu przymierzam sie do skonstruowania takiego zdalnego
sterowania na mikrokontrolerze, ale ciagle brak czasu.

pozdrawiam
Jack

Michal G.

nieprzeczytany,
31 sty 2005, 11:53:0931.01.2005
do

> Zapomnij - nie wystarczy.
> Jest caly specjany protokol komunikacyjny.

No niestety masz Jacku rację. Rozmontowałem pilota bo wyniki pomiarów
miałem kretyńskie i prawda okazała się smutna.

Sądziłem pierwotnie, że sprawa będzie wyglądała podobnie jak w przypadku
joysticka to samochodu sonego (tam są tylko mikrostyki z opornikami -
różne opory - różne funkcje) - ale niestety.

--
pzdr.
Michał

Alex

nieprzeczytany,
31 sty 2005, 13:18:1431.01.2005
do
Jacek Wronko napisał(a):

> Jest caly specjany protokol komunikacyjny.
> Od jakiegos czasu przymierzam sie do skonstruowania takiego zdalnego
> sterowania na mikrokontrolerze, ale ciagle brak czasu.

Jeżeli zamierzasz coś takiego skonstruować - pewnie posiadasz opis tego
protokołu. Jeśli tak, jestem zainteresowany.

Alex

karlos

nieprzeczytany,
31 sty 2005, 14:47:0631.01.2005
do

> [...]
> poszczególnych stykach wtyczki. Dodam, że poza spustem jest tam jeszcze
> zoomowanie i właczanie/wyłaczania aparatu.

proponuje wziac oscyloskop :)
ps.
interesowalem sie tym protokolem i powien jedno, olac wlasna konstrukcje,
lepiej kupic fabrycznego pilota

Jacek Wronko

nieprzeczytany,
28 sty 2005, 17:02:2728.01.2005
do

Zgadza sie.
Zajrzyj tutaj http://www.boehmel.de/protocl.htm
i tutaj http://personal.nbnet.nb.ca/dmeed/sony_lan.html
oraz wiele innych protokol nazywa sie LANC.
Gdzies nawet mialem juz zaprojektowany ukladzik i plytke PCB, ale jak teraz
szukam to nie moge znalezc.

pozdrawiam
Jack

Marek Lewandowski

nieprzeczytany,
1 lut 2005, 15:13:111.02.2005
do
Jacek Wronko wrote:

> Zgadza sie.
> Zajrzyj tutaj http://www.boehmel.de/protocl.htm
> i tutaj http://personal.nbnet.nb.ca/dmeed/sony_lan.html
> oraz wiele innych protokol nazywa sie LANC.

to mi wygląda na najzwyklejszy RS232... tylko że OD ;)
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl

Nowe wiadomości: 0