Sony - zdalne wyzwalanie poprzez ACC Terminal

0 Aufrufe
Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

Alex

ungelesen,
30.01.2005, 18:04:1930.01.05
an
Witam!
Czy ktoś z posiadaczy aparatów Sony 505, 707, 717, 828, V1 skonstruował
może pilota podłączanego do portu ACC pozwalającego na wykonanie zdjęcia
bez dotykania wbudowanego w aparat przycisku spustowego?
Nie interesuje mnie rozwiązanie z użyciem samowyzwalacza oraz
wykorzystywanie dodatkowych możliwości tego portu. Może wystarczy
zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim aparacie
wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)
Wiem, że można kupić pilota, jednak cena 250zł jest zbyt wysoka.

Alex
DSC-V1

Michal G.

ungelesen,
30.01.2005, 18:38:1230.01.05
an
> Może wystarczy
> zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim aparacie
> wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)
> Wiem, że można kupić pilota, jednak cena 250zł jest zbyt wysoka.

Ja pilota kupiłem na allergo za chyba 80 złotych - oczywiście oryginał.
Jeżeli wytrzymasz to jutro po pracy zrobię pomiary co sie dzieje na
poszczególnych stykach wtyczki. Dodam, że poza spustem jest tam jeszcze
zoomowanie i właczanie/wyłaczania aparatu.

--
pzdr.
Michał

mariusz

ungelesen,
30.01.2005, 19:04:0130.01.05
an

Użytkownik "Michal G." <mg...@no-spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> pzdr.
> Michał

witam
mam 717 że tak zapytam pilot na kablu czy po IR?
bo to by byla fajna sprawa z pilota fotki sobie przegladac na aparacie
podlączonym do TV
jaki to model ?

pozdr

Michal G.

ungelesen,
31.01.2005, 06:49:0331.01.05
an
mariusz napisał(a):

> mam 717 że tak zapytam pilot na kablu czy po IR?
> bo to by byla fajna sprawa z pilota fotki sobie przegladac na aparacie
> podlączonym do TV
> jaki to model ?

Pilot RM-DR1 - oczywiście kablowy. Nie słyszałem o pilocie IR do tego
soniaka.

Z drugiej strony do przeglądania zdjęć na TV w taki sposób, o którym
piszesz to może wystarczy odpowiednio długi kabel AV :) i masz aparat w
łapce.

--
pzdr.
Michał

Jacek Wronko

ungelesen,
28.01.2005, 08:59:5928.01.05
an
Alex wrote:
> [...]
> zewrzeć przewód sygnałowy z masą? Zanim spróbuję tego na swoim
> aparacie wolę zapytać czy ktoś już to przerobił ;)

Zapomnij - nie wystarczy.
Jest caly specjany protokol komunikacyjny.
Od jakiegos czasu przymierzam sie do skonstruowania takiego zdalnego
sterowania na mikrokontrolerze, ale ciagle brak czasu.

pozdrawiam
Jack

Michal G.

ungelesen,
31.01.2005, 11:53:0931.01.05
an

> Zapomnij - nie wystarczy.
> Jest caly specjany protokol komunikacyjny.

No niestety masz Jacku rację. Rozmontowałem pilota bo wyniki pomiarów
miałem kretyńskie i prawda okazała się smutna.

Sądziłem pierwotnie, że sprawa będzie wyglądała podobnie jak w przypadku
joysticka to samochodu sonego (tam są tylko mikrostyki z opornikami -
różne opory - różne funkcje) - ale niestety.

--
pzdr.
Michał

Alex

ungelesen,
31.01.2005, 13:18:1431.01.05
an
Jacek Wronko napisał(a):

> Jest caly specjany protokol komunikacyjny.
> Od jakiegos czasu przymierzam sie do skonstruowania takiego zdalnego
> sterowania na mikrokontrolerze, ale ciagle brak czasu.

Jeżeli zamierzasz coś takiego skonstruować - pewnie posiadasz opis tego
protokołu. Jeśli tak, jestem zainteresowany.

Alex

karlos

ungelesen,
31.01.2005, 14:47:0631.01.05
an

> [...]
> poszczególnych stykach wtyczki. Dodam, że poza spustem jest tam jeszcze
> zoomowanie i właczanie/wyłaczania aparatu.

proponuje wziac oscyloskop :)
ps.
interesowalem sie tym protokolem i powien jedno, olac wlasna konstrukcje,
lepiej kupic fabrycznego pilota

Jacek Wronko

ungelesen,
28.01.2005, 17:02:2728.01.05
an

Zgadza sie.
Zajrzyj tutaj http://www.boehmel.de/protocl.htm
i tutaj http://personal.nbnet.nb.ca/dmeed/sony_lan.html
oraz wiele innych protokol nazywa sie LANC.
Gdzies nawet mialem juz zaprojektowany ukladzik i plytke PCB, ale jak teraz
szukam to nie moge znalezc.

pozdrawiam
Jack

Marek Lewandowski

ungelesen,
01.02.2005, 15:13:1101.02.05
an
Jacek Wronko wrote:

> Zgadza sie.
> Zajrzyj tutaj http://www.boehmel.de/protocl.htm
> i tutaj http://personal.nbnet.nb.ca/dmeed/sony_lan.html
> oraz wiele innych protokol nazywa sie LANC.

to mi wygląda na najzwyklejszy RS232... tylko że OD ;)
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl

0 neue Nachrichten