Zapraszamy do bazy foto-modelingowej Studia W Oku

Roger from Cracow

Witajcie

Duzym nakladem pracy jednego z czlonkow naszego studia Mateusza
vel Mateo powstala nowa baza dla modelek, modeli, fotografow,
wizazystek i agencji. Zachecamy do darmowej rejestracji:
http://bazamodelek.net/

Nasza baza to inicjatywa luzna pod patronatem naszego studia.
Pmimo ze jest darmowa, jest caly czas moderowana, zdjecia sa
weryfikowane pod wzgledem jakosci technicznej i merytorycznej.
Jesli sie przyjmie ma szanse byc od poczatku do konca sensownie
prowadzona, bez smieci i zdjec z komorek.
Posiada rowniez wygodny interfejs do przeszukiwania bazy.
Na razie to sa jej pierwsze dni w necie. Wciaz jest rozwijana i
udoskonalana.

Prosimy Was rowniez o przekazanie linka Waszym modelkom i
modelom, z ktorymi wspolpracujecie i pomoc w rozwoju tej
bazy jesli komus z Was by sie chcialo.

Roger

--
Marcin "Roger" Pojałowski
strona prywatna: http://roger.wrota.net

Ninik

Roger from Cracow napisał(a):

> Duzym nakladem pracy jednego z czlonkow naszego studia Mateusza
> vel Mateo powstala nowa baza dla modelek, modeli, fotografow,
> wizazystek i agencji. Zachecamy do darmowej rejestracji:
> http://bazamodelek.net/

na stronie głównej nie można kliknąć w ostatnio dodane zdjęcia.
dołożylibyście do tego grafików, a którychś niech zrobi *porządna* szatę
graficzną, a webmastera podgonić żeby poprawił kod (napisał html, a
wstawił że pisze xhtml). Będzie całkiem fajnie :)

--
)\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
.b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

Sprzedam po bardzo okazyjnej cenie mój zestaw fotograficzny:
aparat + dedykowana lampa błyskowa + databank + 3 akumulatory +
filtry + masa innych akcesoriów ---------> http://tiny.pl/fhvz

Roger from Cracow

> [...]
> graficzną, a webmastera podgonić żeby poprawił kod (napisał html, a
> wstawił że pisze xhtml). Będzie całkiem fajnie :)

wiesz jak sie przyjmie bedzie czas na zajbiste szaty... na razie jest prosto
i funkcjonalnie i zrobione prostymi sposobami. Co do kodu sie nie
wypowiadam bo sie nie znam. Dla mnie wszystko dziala i tak jak trzeba,
nie musze zagladac pod maske :)

Czekamy na inne uwagi co do funkcjonalnosci itp.

Roger

Ganz

> Czekamy na inne uwagi co do funkcjonalnosci itp.

Podstawowa kwestia: brak przeglądania bez użycia wyszukiwarki (na zasadzie
katalogu). Czasem człek nie szuka nic konkretnego, ale przeglądając wszystko
trafi na coś konkretnego...
Pozdrawiam,
Konrad

Ninik

Ganz napisał(a):

> Podstawowa kwestia: brak przeglądania bez użycia wyszukiwarki (na zasadzie
> katalogu). Czasem człek nie szuka nic konkretnego, ale przeglądając wszystko
> trafi na coś konkretnego...

Po prostu szukaj bez podania czegokolwiek w danych :)

Ninik

Roger from Cracow napisał(a):

> [...]
> i funkcjonalnie i zrobione prostymi sposobami. Co do kodu sie nie
> wypowiadam bo sie nie znam. Dla mnie wszystko dziala i tak jak trzeba,

Co znaczy przyjmie się? Nagoni dużo ludzi na płatne sesje, czy obciąży
serwer do uwalenia? :)
Każdy rozsądny projekt zaczyna się od "inwestycji". Nie robicie tego za
darmo, bo macie w tym swój interes mimo wszystko - może więc warto
wyciągnąć na początek troszkę pieniążków z kieszonek, skoro liczycie że
się zwróci? :)

Jest ciekawie i fajnie, ale zazwyczaj ludzie patrzą na stronę i myślą,
że dodadzą jak się rozwinie, autorzy rozwiną jak się doda dużo ludzi. I
takie błędne koło. Więc to wy musicie zrobić to porządnie na początek,
choćby kosztowało. W tym właśnie strona powinna być poprawna, bo choćby
google was znielubi.

Co do uwag jeszcze:
+ zdjęć jest za dużo - niech będzie kilka najlepszych, a nie sto fajnych.
+ każda miniaturka powinna się dać kliknąć
+ nie ma jakichś konkretnych danych o tym do czego ta strona jest tak na
prawdę, co ktoś dodając swoje zdjęcie jako model, fotograf czy co ma z tego
+ zakazać ramek, ps-a i podpisów zdjęć - teraz każdy z was ma swoją
ramkę i wygląda to beznadziejnie niekonsystentnie
+ podgląd zdjęcia na środku, a nie w prawy rogu, a do tego nowym oknie
(simple gallery albo coś!)
+ brakuje informacji o tym co fotograf oferuje, czy i gdzie ma studio, a
w nim co, brakuje też jakiegoś oczywistego kontaktu do momdelek
+ te kolory są na prawdę denerwujące - kiedyś była taka karta grafiki -
miała całe kilka kolorów w swoich możliwościach, w tym właśnie obok
wrednego aramantowego.
itd..

Roger from Cracow

> Podstawowa kwestia: brak przeglądania bez użycia wyszukiwarki (na zasadzie
> katalogu). Czasem człek nie szuka nic konkretnego, ale przeglądając
> [...]

da sie, sama kategoria fotograf, modelka itp bez kryteriow pokazuje wlasnie
cala zawartosc bazy w danej pofkategorii.

Roger

Roger from Cracow

> [...]
> darmo, bo macie w tym swój interes mimo wszystko - może więc warto
> wyciągnąć na początek troszkę pieniążków z kieszonek, skoro liczycie że

Skad takie zalozenie ? Przyjmie sie czyli ludzie uznaja jej zawartosc za
wiarygodna i beda kozystac. Wazniejsza jest jednak tresc niz oprawa.
Ile jest ladnie wygladajacych katalogow gdzie np. nawet nie moge
poszukac modelki z Krakowa tylko gmeram po calej bazie. Albo takich
za platne smsy... Albo takich gdzie polowa zdjec robiona jest komorka
czy na zdjeciu prawie nic nie widac bo fotografem byl chlopak modelki
i pozniej sie dorwal do PSa... Spokojnie serwer sporo uciagnie.

> Co do uwag jeszcze:
> + zdjęć jest za dużo - niech będzie kilka najlepszych, a nie sto fajnych.

max 10 zdjec uwazam ze to nie jest wiele.

> + każda miniaturka powinna się dać kliknąć

zgodze sie

> + nie ma jakichś konkretnych danych o tym do czego ta strona jest tak na
> prawdę, co ktoś dodając swoje zdjęcie jako model, fotograf czy co ma z
> tego

A do czego sa bazy modelek? Do znajdowania wlasciwej osoby jakiej
szukamy i potrzebujemy :)

> + zakazać ramek, ps-a i podpisów zdjęć - teraz każdy z was ma swoją ramkę
> i wygląda to beznadziejnie niekonsystentnie

nie da rady.

> + brakuje informacji o tym co fotograf oferuje, czy i gdzie ma studio, a w
> nim co, brakuje też jakiegoś oczywistego kontaktu do momdelek

cenna uwaga

> + te kolory są na prawdę denerwujące - kiedyś była taka karta grafiki -
> miała całe kilka kolorów w swoich możliwościach, w tym właśnie obok
> wrednego aramantowego.

nie sa takie zle, zamknij oczy i przegladaj baze ;) Wiem ze grafika nie
powala ale postawilismy na dzialanie i niezawodnosc.

Roger

Robert Cozaś

Użytkownik "Roger from Cracow" <SPAM_r...@skrzynka.pl> napisał w
wiadomości news:f4c41p$2fd$1...@news.interia.pl...

> [...]
> http://bazamodelek.net/
>
> Nasza baza to inicjatywa luzna pod patronatem naszego studia.

1. Kolejny spam na grupie, i kolejna niepotrzebna strona z "modelkami" -
takich stron sa juz dziesiątki, znacznie lepsze i znacznie bardziej
wiarygodne działaja od lat. Choćby fotoranking, promodels i jeszcze parę
innych. Tam sie coś dzieje, a to jest czyjaś prywatna reklamówka i martwota.

2. Czy ta strona bedzie tak "dobra" jak strona www.w-oku.com ???

Ninik

Roger from Cracow napisał(a):

> Skad takie zalozenie ? Przyjmie sie czyli ludzie uznaja jej zawartosc za
> wiarygodna i beda kozystac. Wazniejsza jest jednak tresc niz oprawa.

Że się zwróci bo się reklamujecie, również w kontekście tego że takie
zdjęcia do katalogu zrobicie w studio itd. To jest jednak reklama.

> [...]
> czy na zdjeciu prawie nic nie widac bo fotografem byl chlopak modelki
> i pozniej sie dorwal do PSa... Spokojnie serwer sporo uciagnie.

Nie wartych uwagi serwisów nie brakuje, ale giną prędzej czy później.
Oczywiście dobry projekt to podstawa, ale jeszcze i wykonanie. Zawsze
trzeba najpierw zainwestować by potem się zwracało.

> max 10 zdjec uwazam ze to nie jest wiele.

Połowa tego by spokojnie wystarczyła, nie można przesadzać.

> A do czego sa bazy modelek? Do znajdowania wlasciwej osoby jakiej
> szukamy i potrzebujemy :)

Ale co Ci z znalezienia tego?
Powinno być jasne od początku do końca, że zamieszczając siebie w bazie
będzie szansa wyłowienia z bazy za pomocą wyszukiwarki i do czego.
Napisz jasno, że fotograf będzie miał szansę na fuchę, a panienka na
płatną sesję. Teraz nie wiadomo co i do czego te modelki oraz fotografowie.

> nie da rady.

Wiem, że Ci bardzo żal Twoich zdjęć panienki z zielonymi oczami
wyciąganymi w PS, ślicznych ramek itd. Ale po prostu robi się śmietnik,
a nie wiadomo czy panienka jest ładna rzeczywiście czy ja ktoś
podmalował w PS, tak samo czy robisz dobre zdjęcia czy dobrze malujesz w
PS. Wszelkie agencje zabraniają retuszu w jakiejkolwiek postaci, a już
tym bardziej fotomontaży i takiej agresywnej ingerencji w zdjęcia. To po
prostu nie ma sensu.
A dać się da - wyrzucać wszelkie "ruszane foty", chociażby robiły wrażenie.

> nie sa takie zle, zamknij oczy i przegladaj baze ;) Wiem ze grafika nie
> powala ale postawilismy na dzialanie i niezawodnosc.

Zdaję sobie z tego sprawę, ale to na prawdę nie jest trudne tak bardzo,
a wiele osób które profesjonalnie się tym zajmują się po prostu
zniechęci. Wspominałem, że macie w tym swój interes wyżej w oczywisty
sposób. Więc zainwestującie troszkę mimo wszystko.

Aha, dzisiaj wyszukiwarki się robi w oparciu o mapę, bajecznie łatwo
można to zrobić z google toolkitem, a do tego będzie świetna mapa.
Ludzie zawsze wolą zobaczyć to na obrazku. Pomyślcie o tym bo moim
zdaniem bardzo warto :)

Tomek Machnik

Roger from Cracow wrote:

> powstala nowa baza dla modelek, modeli, fotografow,

po co światu nowa, tysiącsiedemsetczterdziestaszósta taka baza?
Profesjonalna, zapomniałem dodać, profesjonalna baza, przepraszam.

> Nasza baza to inicjatywa luzna pod patronatem naszego studia.

Zdecydujcie się.
Albo "luźna inicjatywa", albo "Profesjonalna Baza" - jak
uprzejmi jesteście to przedsięwzięcie tytułować.

>Wciaz jest rozwijana i udoskonalana.

A zdjęcia wciąż bez podpisów autorów. Tyle o profesjonalności.

> Prosimy Was rowniez o przekazanie linka Waszym modelkom

Dopóki będziecie umajać zdjęcia Waszym profesjonalnym watermarkiem na
pół kadru, obiecuję przekazywać link moim modelkom. W umowie, wraz z
precyzyjnym zapisem o zakazie wieszania u Was moich knotów.

Hotlinkowaniu, którym tłumaczycie papranie po zdjęciach, można zapobiec
innymi środkami.

Nie chodzi o kilka moich słabych zdjęć.
Chodzi o traktowanie się poważniejsze niż w piaskownicy.

Regulamin już w ostatecznej wersji, czy dalej ad hoc dopisujecie nowe
punkty (np. o watermarku), ściemniając, że przeciez było tak od zawsze
napisane?

Dziecinada, panowie.
Nawet jesli nazwiecie ją "pierwszą" i "profesjonalną".

tomek machnik

lr...@lrem.maxnet

W poście <20070609113459....@gmail.com>,
Tomek Machnik nabazgrał:

> po co światu nowa, tysiącsiedemsetczterdziestaszósta taka baza?
> Profesjonalna, zapomniałem dodać, profesjonalna baza, przepraszam.

Po to, żeby w końcu była w naszym pięknym nadwiślańskim kraju
jakaś baza modelek która nie skończy jako kółko wzajmnej adoracji
pietnastolatek pstrykających się komórkami.

Robert Cozaś

Użytkownik <lr...@lrem.maxnet> napisał w wiadomości

> Po to, żeby w końcu była w naszym pięknym nadwiślańskim kraju
> jakaś baza modelek która nie skończy jako kółko wzajmnej adoracji
> pietnastolatek pstrykających się komórkami.

rozwin proszę tę myśl??
twierdzisz, że w polskim necie brakuje baz danych modelek??

lr...@lrem.maxnet

W poście <f4duc9$oc3$1...@nemesis.news.tpi.pl>,
Robert Cozaś nabazgrał:

> rozwin proszę tę myśl??
> twierdzisz, że w polskim necie brakuje baz danych modelek??

Poważnych baz.
To sugerował Roger. Ja też kiedyś jak patrzyłem, to odniosłem takie
wrażenie. Ale z drugiej strony, mi nie zależało na tyle, żeby szukać
dłużej niż czas gotowania wody na herbatę.

Robert Cozaś

> Poważnych baz.
> To sugerował Roger. Ja też kiedyś jak patrzyłem, to odniosłem takie
> wrażenie. Ale z drugiej strony, mi nie zależało na tyle, żeby szukać
> dłużej niż czas gotowania wody na herbatę.

i Ty zawsze wierzysz w to co napisze Roger??
napisał równiez, że to co robia jest pierwszą bazą, a to jest ewidentnym
brzydkim kłamstwem!!!!
mocno wątpliwe jest również, że to co zrobili jest profesjonalne (jakby
było, to by były miejsca na podpisy fotografów pod zdjęciami i parę innych
rzeczy),
takich "pierwszych profesjonalnych baz" moge Ci wskazac kilka, z czego
większość istniejących od dawna...

lr...@lrem.maxnet

W poście <f4dvvs$cgr$1...@atlantis.news.tpi.pl>,
Robert Cozaś nabazgrał:

> i Ty zawsze wierzysz w to co napisze Roger??

Tak właściwie jest to pierwszy raz.

> napisał równiez, że to co robia jest pierwszą bazą, a to jest ewidentnym
> brzydkim kłamstwem!!!!

Gdzie to napisał? Bo ja widziałem chyba tylko, że pierwszą trzymającą
poziom. A temu już na podstawie własnej wiedzy zaprzeczyć nie mogę.

> mocno wątpliwe jest również, że to co zrobili jest profesjonalne (jakby
> było, to by były miejsca na podpisy fotografów pod zdjęciami i parę innych
> rzeczy),

Ja tam zrozumiałem, że profesjonalizm odnosi się do poziomu zdjęć.
Zrozumiałem też, że jest to wersja rozwojowa silnika.

> takich "pierwszych profesjonalnych baz" moge Ci wskazac kilka, z czego
> większość istniejących od dawna...

A w to nie wątpię. Może Rogerowi uda się to sensownie rozwinąć aby było
pierwszą udaną, może nie. Może już jest taka, a ja tylko o tym nie wiem.
Jak już wspomniałem: nie badałem tematu dogłębnie, nie jest mi to do
szczęścia potrzebne.

Robert Cozaś

> A w to nie wątpię. Może Rogerowi uda się to sensownie rozwinąć aby było
> pierwszą udaną, może nie.

widzę, że dość uparcie watpisz w to, że pozostałe są udane i wierzysz, że
Roger & co stworzą coś co jest najlepsze ;-))))

Robert Cozaś

> [...]

widzę, że dość uparcie watpisz w to, że pozostałe są udane i wierzysz, że
Roger & Co stworzą coś co jest najlepsze ;-))))

uwierz, że to co stworzyli jest b. wtórne, mało potrzebne i ma znikome
szanse zaistnienia na tym "rynku",
bo prawie wszystko w tej dziedzinie istnieje,

popatrz chocby na to: http://www.models.yiang.pl/home.html ,
powstało chyba miesiąc czy dwa temu, wyglada lepiej, znacznie więcej
dziewczyn, są fotografowie, wizażystki i nawet jeden stylista, nikt tam sie
nie reklamuje nachalnie i nikt nie twierdzi, że jest profesjonalny ani tym
bardziej pierwszy, i nikt tym nie spamuje grupy...

Ninik

Robert Cozaś napisał(a):

> popatrz chocby na to: http://www.models.yiang.pl/home.html ,

Ciekawe czy przewidzieli jak to wygląda z oczojebnie żółtym tłem zamiast
standardowego białego ;) khehe
A to zdjęcie panienki na głównej nieostre jak cholera z wyciągniętej
przed siebie ręki jest super :)
Sporo pracy przed nimi jeszcze, ale rzeczywiście jest lepiej IMO.

lr...@lrem.maxnet

W poście <f4e4r4$ap1$1...@nemesis.news.tpi.pl>,
Robert Cozaś nabazgrał:

> widzę, że dość uparcie watpisz w to, że pozostałe są udane i wierzysz, że
> Roger & Co stworzą coś co jest najlepsze ;-))))

Te które widziałem do tej pory nie powiedziałbym, że są udane. Z tą
wiarą też mocno przesadzasz - po prostu stwierdzam, że jest to możliwe.

> popatrz chocby na to: http://www.models.yiang.pl/home.html ,
> powstało chyba miesiąc czy dwa temu

No i fajnie, jak ja patrzyłem, to jeszcze tego nie było. Strona wygląda
lepiej niż Rogerowa, ale pierwsze co mnie zaatakowało:
http://www.models.yiang.pl/modelki/amira.html
Chociaż było jedynym takim kwiatkiem na pierwszej stronie...

Michal Tyrala

On Fri, 08 Jun 2007 21:25:41 +0200, Ninik wrote:
> niekonsystentnie

Niespójnie.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Jaku

Użyszkodnik <lr...@lrem.maxnet> wykombinował sobie coś takiego:

> Strona wygląda
> lepiej niż Rogerowa, ale pierwsze co mnie zaatakowało:
> http://www.models.yiang.pl/modelki/amira.html
> Chociaż było jedynym takim kwiatkiem na pierwszej stronie...

IMHO strony "otwarte" są znacznie bardziej ciekawe - wiem nie napędzają
klientów do "zakładów foto", ale stanowią źródło kontaktów pomiędzy
pasjonatami fotografii i modelami/kami.

Zestawienie bufonady Twórców tej strony: "... Przygotowaliśmy dla Państwa
profesjonalną darmową bazę foto-modelingową. Zapraszamy do rejestrowania się
modelki, modeli, fotografów, wizażystki oraz agencje..." z jej treścią,
nieodparcie kojarzy mi się z tą stroną:
http://www.egstudio.pl/banktwarzy/misja.html

--
J_A_K_U
GG: 1457549

Jaku

Użyszkodnik "Jaku" <adres...@w.sigu> wykombinował sobie coś takiego:

> Zestawienie bufonady Twórców tej strony:

Żeby była pełna jasność - pisze o _tej_ stronie:
http://bazamodelek.net/

Jaku

Użyszkodnik "Robert Coza¶" <rco...@user.com.pl> wykombinował sobie coś
takiego:

> Kolejny spam na grupie

Nawet bez zbytnich ogródek:
http://bazamodelek.net/?action=wspol
Wcale się nie kryją jaki jest prawdziwy cel powstania tej strony :)

Robert Cozaś

> [...]
> http://www.models.yiang.pl/modelki/amira.html
> Chociaż było jedynym takim kwiatkiem na pierwszej stronie...

a w czym problem???
na takiej stronie kazda dziewczyna chętna do pozowania powinna mieć
możliwość umieszczenia swoich zdjęć,
tak samo jak kazdy fotograf,
jaki jest sens cenzurowania zdjęć????
przeciez poczatkująca modelka nie ma zdjęć, bo skąd je ma wziąć, jesli na
zdjęciach z tel. kom. czy kompakciku robionych przez kumpla widac, że jest
fajna, to na pewno znajdą się chetni do robienia z nia zdjęć, a jesli nie
jest fajna, to nawet wypasione zdjecia z sesji za 500-1000,- nie pomogą...
jak jej ktos zrobi lepsze zdjęcia, to je wymieni i bedzie wiecej chetnych na
zdjęcia,

Janko Muzykant

> popatrz chocby na to: http://www.models.yiang.pl/home.html ,

Nie komentuję ''pierwsza'' czy ''profesjonalna''. Ale jedno wiem na
pewno - zdjęcia takie jak w wymienionym wyżej linku:
http://www.models.yiang.pl/modelki/najka.html?PHPSESSID=0f61d12051335dce84be3b5dbfa401d5
nie powinny się znajdować. I chyba o to Rogerowi chodzi. A ''centrów
modelek'', gdzie nie ma takich zdjęć jest bardzo mało.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Janko Muzykant

> a w czym problem???
> na takiej stronie kazda dziewczyna chętna do pozowania powinna mieć
> możliwość umieszczenia swoich zdjęć,
> tak samo jak kazdy fotograf,
> jaki jest sens cenzurowania zdjęć????

Jeśli założeniem jest zrobienie estetycznej bazy to tak.
Cyfra się rozpleniła i chyba już osiągnęła stabilizację. Chyba czas
zacząć dzielić rynek zdjęć na ogólny i bardziej prestiżowy.
Żeby nie było, bo pewnie niejeden myśli - nie mam z tym projektem nic
wspólnego, ale widzę jego sens, pod warunkiem, że wsadzi się tam dużo
pracy. Istnieje, co prawda marna, ale możliwość, że zostanie
przekroczona tak zwana masa krytyczna. Baza staje się atrakcyjna właśnie
ze względu na towarzystwo (innych zdjęć modelek) gwarantujące poziom. W
ten sposób wypromowało się wiele marek, czy np. kolorowych czasopism.
A na zdjęcia dziewczyn w tandetnych ciuchach, walnięte z lampą, na
wersalce, szerokim kątem lekko z góry, w tle obrazek komunijny - po
prostu patrzeć nie mogę.

Tak zupełnie ps - czyż to nie dziwne, że komentują same Krakusy? :)

lr...@lrem.maxnet

W poście <f4ge1p$n2o$1...@news.onet.pl>,
Janko Muzykant nabazgrał:

> Tak zupełnie ps - czyż to nie dziwne, że komentują same Krakusy? :)

Ej! ;)

Tomek Machnik

On Sun, 10 Jun 2007 10:51:04 +0200
Janko Muzykant (Janko Muzykant <jankom...@wp.pl>) wrote:

> Tak zupełnie ps - czyż to nie dziwne, że komentują same Krakusy? :)

Sugerujesz że mam(y) jakiś problem z "konkurencją"?
Nie mam żadnego.
Dziewczyn jest więcej niż czasu i ochoty, focę je za friko - tu nie ma
konfliktu.

Natomiast nie-do-końca szczere intencje i dziecinne zachowanie
metrykalnie dorosłych ludzi (choćby grzebanie w regulaminie post-factum
i wciskanie mi, że nie umiem czytać, czy nadużywanie przymiotnika
"profesjonalny") nie podobają mi się bez żadnego związku z geografią.

teem

Janko Muzykant

> Sugerujesz że mam(y) jakiś problem z "konkurencją"?
> Nie mam żadnego.

Nie no żartowałem :)

> Dziewczyn jest więcej niż czasu i ochoty, focę je za friko - tu nie ma
> konfliktu.

Mnie to się w ogóle już nie chce focić kobit.

Jaku

Użyszkodnik "Janko Muzykant" <jankom...@wp.pl> wykombinował sobie coś
takiego:

> Baza staje się atrakcyjna właśnie ze względu na towarzystwo (innych zdjęć
> modelek) gwarantujące poziom.

Baza staje się atrakcyjna poprzez róznorodność i mnogość wyborów, a nie
poprzez TWA.
Poza tym po co się tutaj oszukiwać. Ta stronka ma napędzić panny do
"profesjonalnego" zakładu fotograficznego jakim jest to ichniejsze studio
(linka już dawałem) i jako spam powinna być napiętnowana.
I nie w obronie "czystości" grupy - tylko poprzez nieudolne powielanie już
istniejących, podobnych stron. Sposób prezentacji i marketingu bardzo
przypomina EG.

> A na zdjęcia dziewczyn w tandetnych ciuchach, walnięte z lampą, na
> wersalce, szerokim kątem lekko z góry, w tle obrazek komunijny - po prostu
> patrzeć nie mogę.

A ja własnie wolę to niż pseudoprofesjonalną, cenzurowaną stronę
marketingową, gdzie (w celu promocji siebie) wykorzystuje się zdjęcia innych
(Teem). Gdzie zmienia się regulamin w zależności od potrzeb, gdzie do zdjęć
dodaje się baner spamu, nie dając możliwości podpisania zdjęcia.
Wyobraźmy sobie, ze jestem panną chcącą mieć ładnie zdjęcia i spodobało mi
się takie które np.: wykonał XY (nie mający nic wspólnego z tymi
"profesjonalistami"), zgłaszam się (przeczytwaszy uprzednio piękny reklamowy
banerek na _nie swoim_ zdjęciu) do Panów cenzorów. Czy przyznają się do
tego, że wprowadzili mnie w błąd zasłaniając podpis na zdjęciu swoim
banerem. Czy może skontaktują mnie z włascicielem danej fotki dołączając
przeprosiny.
Czy nie irytuje Cię zamysł przywłaszczenia sobie czyjegoś dorobku w celu
promocji własnej osoby? Bo czym innym jest brak możliwości podpisania przez
modelkę autora zamieszczonego przez nią zdjęcia i jednoczesne doczepianie
_własnej reklamy_ do _cudzych zdjęć_

> Tak zupełnie ps - czyż to nie dziwne, że komentują same Krakusy? :)

Jeśli chodzi Ci o możliwość ew. konkurencji to wiesz (albo przyjmij do
wiadomości), że żyję zupełnie z czego innego, a zdjęcia robię dla
przyjemności.

Tomek Machnik

> [...]

> A na zdjęcia dziewczyn w tandetnych ciuchach, walnięte z lampą, na
> wersalce, szerokim kątem lekko z góry, w tle obrazek komunijny - po

Baza jak Wasza nie ma być (o ile dobrze rozumiem) galerią znakomitych
zdjęć, a miejscem gdzie można znaleźć modelkę/fotografa. W 99% obydwoje
są amatorami.
Bo zgodzisz się chyba, że modelek/fotografów do sesji z poważnym
(czy jakimkolwiek) budżetem nie szuka się po stronkach jak Wasza,
yianga czy podobnych. Choćby nawet zdjęcia tam były selekcjonowane przez
dziesięciu Rodżerów. Dlatego używanie w _amatorskim_ przedsięwzięciu
słowa "pro*" zamiast przecinka jest śmieszne.

Jeśli dziewczyna się nie pokaże gdzieś w tandetnych ciuchach, na
wersalce, z pralką i krucyfiksem w tle, to nigdy (z bardzo nielicznymi
wyjątkami) nie będzie mieć lepszych zdjęć. A miejsc, gdzie może się
tak pokazać jest więcej niż dość.

Oczywiście selekcja zdjęć z webcamów i komórek może mieć sens, wolę
jednak miec możliwość samodzielnego wyboru, dlatego podziękowałem
uprzejmie za zaproszenie do rejestracji w bm.net. (również z powodu
pewnej yyy.. niestabilności regulaminu - mogłoby sie okazać, że
zgodziłem się oddać nerkę na rzecz Studia W Oku:)

Podtrzymuję opinię, że takie nadymanie się, nazywane zabawy (i
promocji swoich zabaw) profesjonalizmem jest dziecinne i pretensjonalne.

tomek machnik.

Janko Muzykant

> Baza staje się atrakcyjna poprzez róznorodność i mnogość wyborów, a nie
> poprzez TWA.

Też, ale kryteria atrakcyjności mogą być różne. Czasem wręcz bark wyboru
może być atrakcją - weźmy najdroższe wzmacniacze lampowe - na temat
brzmienia się nie wypowiadam (audiofilstwa nie toleruję), ale faktem
jest, że klocek z jedną gałką na przodzie kosztuje sporo i cieszy się
dobrą opinią i pożądaniem.

Jeśli ktoś (abstrahując od tej konkretnej bazy) postanowi zrobić stronę
ze zdjęciami wyłącznie dobrej jakości, to sukces osiągnie. Tylko musi
być bardzo konsekwentny i pracowity. No i musi to być fachowiec.

> [...]
> I nie w obronie "czystości" grupy - tylko poprzez nieudolne powielanie
> już istniejących, podobnych stron. Sposób prezentacji i marketingu

Ja tylko mówiłem o idei.

> [...]
> przez modelkę autora zamieszczonego przez nią zdjęcia i jednoczesne
> doczepianie _własnej reklamy_ do _cudzych zdjęć_

Nie, dla mnie jest sprawa prosta - dobre zdjęcia, wyłącznie podpisane (w
sensie nieanonimowości), pełne porozumienie właścicieli zdjęć,
właścicieli strony i modelek - sprawa czysta. Jakiekolwiek odstępstwo od
tego dyskwalifikuje pomysł.

Cenzura oczywiście dopuszczona, w końcu taka cenzura nie jest
manipulacją - zdjęcia albo są, albo się ich nie dopuszcza.W końcu strona
należy do kogoś i ten ktoś może ustalać własne zasady, byle trzymały się
zasad nadrzędnych (konstytucji, prawa itd).

> Jeśli chodzi Ci o możliwość ew. konkurencji to wiesz (albo przyjmij do
> wiadomości), że żyję zupełnie z czego innego, a zdjęcia robię dla
> przyjemności.

Dlaczego wszyscy węszą jakąś konkurencję. Zupełnie nie o tym myślałem.
Ale nie ważne...

Janko Muzykant

> Baza jak Wasza

Nie moja!
Na razie dystansuję się od projektu, ponieważ nie lubię brać udziału w
wersjach beta. Życzę kolegom sukcesu, ale na dziś widzę tam dużo do
zrobienia.
Jedyna strona, za którą odpowiadam to ta z linka w stopce. Zresztą i tam
trochę rzeczy musze jeszcze skończyć.

Tomek Machnik

On Sun, 10 Jun 2007 14:37:37 +0200

> Nie moja!

Stronę BM firmuje kolektywnie Studio W Oku, do tego się moje "Wasza"
odnosi.
Szkoda trochę, że bardziej zaangażowani w projekt W-Okowcy nie są
łaskawi nas tu zaszczycić.
Pewnie zajęci zmianami w regulaminie.. :P

> Na razie dystansuję się od projektu,

Zauważam, rozumiem i nie dziwię się :)

tomek machnik

Jaku

> [...]

> ze zdjęciami wyłącznie dobrej jakości, to sukces osiągnie. Tylko musi być

> bardzo konsekwentny i pracowity. No i musi to być fachowiec.

Niom z tym się zgadzam, a żeby nie być gołosłownym proponuję rzut oka na:
http://bazamodelek.net/index.php?action=show&id=57

P.S.
Nie omieszkałem zrobić screenshota -

--
J_A_K_U
GG: 1457549

http://brb.pl/j44zgdyby link okazał się być nieaktualny.

Message has been deleted

Jaku

> [...]

| bardzo konsekwentny i pracowity. No i musi to być fachowiec.

Niom z tym się zgadzam, a żeby nie być gołosłownym proponuję rzut oka na:

Nie omieszkałem zrobić screenshota - gdyby link okazał się być nieaktualny.

Jaku

Użyszkodnik "Roger from Cracow" <SPAM_r...@skrzynka.pl> wykombinował
sobie coś takiego:

> zdjecia sa
> weryfikowane pod wzgledem jakosci technicznej i merytorycznej.
> Jesli sie przyjmie ma szanse byc od poczatku do konca sensownie
> prowadzona, bez smieci i zdjec z komorek.

Hmm...

http://bazamodelek.net/index.php?action=show&id=39

Roger from Cracow

Widze ze sie burzliwa dyslusja przesiaknieta jadem, zlosliwoscia,
nie powiem jakim jeszcze kosliwym przekrecaniem nazw i imion
przez jedna z osob biorocej udzial w tej dyskusji.

Coz panowie mowi sie trudno, nie wiem co przez Was przemawia
i po co to wszystko z Waszej strony, wyglada na to, ze przemawiaja
przez Was jakies dziwne uczucia. . Coz wtopa z logiem zostala
poprawiona zdarza sie. To sa poczatki. Od czegos sie zaczyna
od bledow rowniez rzecz w tym aby je naprawiac.

Nie mam zamiaru sie ani tlumaczyc ani bronic w tej smetnej
pyskowce. Podkresle tylko jedno, modelki, ktore juz zamiescily
zdjecia musialy je od Was dostac, rowniez z prawami do
pokazywania i reklamowania swojego wizerunku. I czy Wam
sie to podoba czy nie maja prawo z tego kozystac.

Wiekszosc z Was widze, ze lepiej nawet wie jakie celem nam
przyswiecala puszczajac w siec te baze niz my sami. Tak kazdy
z nas dyszy z checi sciagniecia do studia amatorki na sesje po
to aby zrobic jej porfolio za pare groszy, heh. To co piszemy na
stronie o nas to nasza sprawa i mamy prawo napisac o nas co
chcemy. Wlacznie z mala reklama tego co mozemy zrobic w tym
studiu. Jest tam rowniez informacja, ze osoby ponadprzecietne
moga do nas przyjsc z pomyslem i uzyskac pomoc. To nie sa
czcze slowa. Kazdy z nas i pewnie Was z przyjemnoscia
zrobilby pewnie sesje utalentowanej modelce lub modelowi
za darmo. My tez i to rowniez nasza sprawa, ze o tym piszemy.
Jesli przemawia przez Was zawisc to tym gorzej.

Z checia przeczytam w tym watku ja i kolega, ktoremu
chcialo sie te baze napisac _merytoryczne_ konkretne i pomocne
uwagi. Szkoda nam jednak czasu na pyskowki i szamotanie
sie w zlosliwej dyskusji, ktora nie prowadzi do nieczego.

Owocnych zdjec, mniej jadu i zoswiwosci autorom powyzszych
postow.

Roger (nie Rodżer)
Studio "W Oku" (nie Wokowcy...)

PS

Na koniec jeszcze dodam, kazdy z Was doslownie moze sie
zarejestrowac pokazac swoje najlepsze zdjecia i dzieki temu miec
rowniez szanse. Jesli zdjecia beda wybitne uwazam, ze na pewno
zostana docenione przez zainteresowanych. Chcesie to zapraszamy
nie chce to nikt na sile Was nie bedzie sciagal. Baza jest otwarta
dla wszystkich. To ze moderujemy najwybitniejsze knoty to tez
nasza sprawa.

Jaku

Użyszkodnik "Roger from Cracow" <SPAM_r...@skrzynka.pl> wykombinował
sobie coś takiego:

> Widze ze sie burzliwa dyslusja przesiaknieta jadem, zlosliwoscia,

A ja widzę analogię z wrzuceniem gniota na plfoto i daniem linka na grupę.
Potem utyskiwaniem (po otrzymaniu negatywnych komentarzy), że przecież grupa
jest po to żeby uczyć, wychowywać, prowadzić za rączkę.
Sądzę, że jak wymyślicie coś odkrywczego, innego - bez powielania setki
podobnych stron, a w dodatku bez wyłażącej z każdej dziury bufonady - pewnie
znajdzie się wielu, którzy przyklasną.
Z takim pozomem samozadowolenia w zestawieniu z tym co prezentujecie tą
stroną, możecie śmiało podać rękę Eli G (nota bene ona też płacze, że
wszyscy się sprzysięgli przeciwko niej - retoryka podobna).

P.S.
Wiem, że możecie sobie pisać na stronie co chcecie, ale wtedy nie
poddawajcie ja ocenie.

Tomek Machnik

On Sun, 10 Jun 2007 15:39:35 +0200
Roger from Cracow ("Roger from Cracow" <SPAM_r...@skrzynka.pl>)
wrote:

> To sa poczatki. Od czegos sie zaczyna
> od bledow rowniez rzecz w tym aby je naprawiac.

Jeśli coś ma wołami w tytule napisane "PROFESJONALNE", wypadałoby to
pokazywać światu PO poprawieniu oczywistych błędów. Inaczej można
się narazić na śmieszność.

>Podkresle tylko jedno, modelki, ktore juz zamiescily
> zdjecia musialy je od Was dostac, rowniez z prawami do
> pokazywania i reklamowania swojego wizerunku. I czy Wam
> sie to podoba czy nie maja prawo z tego kozystac.

A byłbyś uprzejmy mniej oszczędnie prawdą gospodarować?

Napisałem Wam, że moja umowa z modelką mówi m.in. o:
1. obowiązku wskazania autora zdjęcia przy każdej publikacji
2. Publikacji zdjęcia w niezmienionej postaci

Z Waszej odpowiedzi wynikało, że moja umowa z modelką to
moja sprawa, i jej treść Was nie interesuje.

W momencie wysyłania przez modelkę zdjęć, Wasz regulamin nie mówił nic o
watermarkach.
Zmieniliście regulamin po moim emailu, bezczelnie twierdząc, że od
zawsze była w nim mowa o watermarkach. Potem pojawiła sie nowa wersja
wydarzeń, że punkt o watermarkach "div zasłonił". Do dziś mi wesoło.

Wszystkich umów tak samo dotrzymujecie?
Bo w moich oczach takie manewry wiarygodności Wam nie dodają.

> To co piszemy na
> stronie o nas to nasza sprawa i mamy prawo napisac o nas co
> chcemy. Wlacznie z mala reklama tego co mozemy zrobic w tym
> studiu.

Również na cudzych zdjęciach, w których posiadaniu jesteście w wyniku
żonglerki własnym regulaminem???

Gdzie są podpisy autorów????
Wiem skądinąd, że nie tylko ja zwracałem Wam na to uwagę..

> Jest tam rowniez informacja, ze osoby ponadprzecietne
> moga do nas przyjsc z pomyslem i uzyskac pomoc.

:)))))
Idea ponadprzeciętności Wam chyba delikatnie zaszkodziła...

> Z checia przeczytam w tym watku ja i kolega, ktoremu
> chcialo sie te baze napisac _merytoryczne_ konkretne i pomocne
> uwagi.

Profesjonalne, poważne, ponadprzeciętne przedsięwzięcie potrzebuje
jakichkolwiek uwag od przeciętnych, złośliwych amatorów???

I naprawdę nie zauważyłeś w moich i nie tylko moich postach
konkretnych, merytorycznych zastrzeżeń, na które przywoitość kazałaby
odpowiedzieć?

> Roger (nie Rodżer)
to miało byc odrobinę złośliwe, owszem.

> Studio "W Oku" (nie Wokowcy...)

... a to zupełnie nie, poprawiam się:
"członkowie/uczestnicy/zespół Studia "W Oku" "

> Na koniec jeszcze dodam, kazdy z Was doslownie moze sie
> zarejestrowac pokazac swoje najlepsze zdjecia i dzieki temu miec
> rowniez szanse.

Wymieniłem już powody, dla których pozwolę sobie nie skorzystać z tej
uprzejmości.

tomek machnik

Robert Cozaś

Użytkownik "Roger from Cracow" <SPAM_r...@skrzynka.pl> napisał w
wiadomości news:f4gul6$1ag$1...@news.interia.pl...

> Wiekszosc z Was widze, ze lepiej nawet wie jakie celem nam
> przyswiecala puszczajac w siec te baze niz my sami.
Przykład naprawdę profesjonalnego uzycia języka polskiego!!!

> Tak kazdy
> z nas dyszy z checi sciagniecia do studia amatorki na sesje po
> to aby zrobic jej porfolio za pare groszy, heh.

To już wiadomo, co robi sie w Studiu W-oku!!!
Dyszy się z chęci ;-)))
lol

> To co piszemy na
> stronie o nas to nasza sprawa i mamy prawo napisac o nas co
> chcemy.

Oczywiście, że tak!!!
A my mamy pełne prawo smiać się z co lepszych kawałków.

> Wlacznie z mala reklama tego co mozemy zrobic w tym
> studiu.

Dawaj sobie na strone dowolnie dużą reklame tego co robisz, jestem za tym,
to Ty za to płacisz i masz do tego prawo,
tylko nie ładuj w bezczelny sposób spamu na grupę,
kiedyś odszedłeś z tej grupy na inną narzekając, że za dużo tu reklam i
spamu, i że nie da się czytać przez to newsów,
a teraz spamujesz i tutaj i tam, to sie chyba nazywa dwulicowość.
I nie twierdź przypadkiem, że zrobiliscie tą "pierwszą profesjonalną bazę",
żeby umożliwić kontakty fotografów z modelkami, i że to jest Wasza
inicjatywa, która jest korzystna dla grupy, bo to nieprawda, takich baz w
polskim necie jest mnóstwo, Wy tylko zmałpowaliście stary pomysł w celu
własnego reklamowania się, puszczacie spam na grupe i jeszcze proponujecie,
żeby grupowicze za Was odwalili robote polegającą na rozreklamowaniu tej
"profesjonalnej bazy" a przede wszystkim na uzupełnieniu jej.
Po prostu odlot!!!
Jeśli zrobię moją własną bazę dziewczyn, które fotografowałem, to bedzie ich
znacznie więcej, niz w Waszej "profesjonalnej".

Dominik Herman | 24MM.ORG

On Mon, 11 Jun 2007 01:53:28 +0200, "Robert Coza¶" <rco...@user.com.pl>
wrote:

>Przyk?d naprawd?rofesjonalnego uzycia j?ka polskiego!!!

Ustaw se kodowanie.
--
Dominik Herman | 24MM.ORG * PHOTOGRAPHY
Portfolio fotograficzne i zapiski: http://24mm.org/