Canon PowerShot S3 IS zapisuje w RAW'ie

152 wyświetlenia

giv...@gmail.com

nieprzeczytany,
3 kwi 2007, 12:57:073.04.2007
do
Witajcie grupowicze :-)
Dowiedziałem się że cyfrówki Canona z układem DIGIC II mają możliwość
zapisu do RAW.

Poniżej link do źrudła
http://digicanon.narod.ru

Pochwalę się że już mogę robić zdjęcia z zapisem do formatu RAW.
Jeszcze dużo z tym nie robiłem, ale są pewnie tacy których to
zainteresuje.

Jakie to daje możliwości, co o tym myślicie.

EMPI

nieprzeczytany,
3 kwi 2007, 13:52:053.04.2007
do
Hej !

Było.
Ale generalnie sprawa jest bardzo ciekawa.

> Pochwalę się że już mogę robić zdjęcia z zapisem do formatu RAW.
> Jeszcze dużo z tym nie robiłem, ale są pewnie tacy których to
> zainteresuje.

Ja jestem zainteresowany do S2. Ale bardziej niż RAW interesuje mnie
histogram na żywo (bo podobno tez zrobili). Działa Ci histogram live ?

EMPI

Marcin 'Igor' Wieczorek

nieprzeczytany,
3 kwi 2007, 14:44:473.04.2007
do

RAWy zapisuję (w S2) - ale to starszą wersją hacka. Nowszej jeszcze
nie testowałem. Dam znać jak znajdę chwilkę czasu żeby się pobawić.

Marcin Wieczorek
igor_tcg małpiszon go2 kropiszon pl

Kaiko

nieprzeczytany,
3 kwi 2007, 16:37:593.04.2007
do
Dnia 3 Apr 2007 09:57:07 -0700, giv...@gmail.com napisał(a):

> [...]
>
> Pochwalę się że już mogę robić zdjęcia z zapisem do formatu RAW.
> Jeszcze dużo z tym nie robiłem, ale są pewnie tacy których to

o kurde.. ale czad... a jak to szybko działa (co ile sec klatka)?

--
Kaiko
http://kajetan.mastela.com/

webjay

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 08:51:064.04.2007
do
Użytkownik "Marcin 'Igor' Wieczorek" <gu...@if.you.can.com> napisał w
wiadomości news:slrnf157v1...@taurus.homenetwork...

> RAWy zapisuję (w S2) - ale to starszą wersją hacka. Nowszej jeszcze
> nie testowałem. Dam znać jak znajdę chwilkę czasu żeby się pobawić.

w miedzyczasie moglbys rzucic linka do tego firmwaru?
z gory dziekuje.

pozdrawiam,
Kamil

webjay

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 09:36:094.04.2007
do
Użytkownik "webjay" <ka...@adres-email-w-linku-stopki.pl> napisał w
wiadomości news:ev070b$phm$1...@atlantis.news.tpi.pl...

gapa jestem :) przepraszam

pozdrawiam,
Kamil

Piotrek

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 11:36:014.04.2007
do

Użytkownik <giv...@gmail.com> napisał w wiadomości

Witajcie grupowicze :-)
Dowiedziałem się że cyfrówki Canona z układem DIGIC II mają możliwość
zapisu do RAW.

> a nie masz linków dla innych aparatów ?

> Piotrek

Cavy

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 14:32:004.04.2007
do
giv...@gmail.com napisał(a):

> Witajcie grupowicze :-)
> Dowiedzia=B3em si=EA =BFe cyfr=F3wki Canona z uk=B3adem DIGIC II maj=B1 mo=
> =BFliwo=B6=E6
> zapisu do RAW.
>
> Poni=BFej link do =BCrud=B3a
> http://digicanon.narod.ru

Ten link już się tu pojawiał. Napisz coś więcej, co się dzieje po wgraniu
tego programu, czy pojawia się wybór RAW-JPG czy tylko mamy RAW, czy można to
łatwo usunąć w razie naprawy gwarancyjnej, inne uwagi.

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 14:47:584.04.2007
do
Cavy wrote:
> giv...@gmail.com napisał(a):
> .... Napisz coś więcej, co się dzieje po wgraniu
> tego programu, czy pojawia się wybór RAW-JPG czy tylko mamy RAW, czy można to
> łatwo usunąć w razie naprawy gwarancyjnej, inne uwagi.

Witam,
Też miałem o to zapytać, też jestem ciekaw jak to działa.
Czy da się jakoś zrobić backup istniejącego firmware-u? Nie znalazłem
nigdzie oryginalnego i boję się kopiować na kartę nowy i uaktualniać.

pozdrawiam
Marcin Bajor

Paweł Paroń

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 16:10:054.04.2007
do
Dnia 04.04.2007 Marcin Bajor <marcin_bajor@gazeta> napisał/a:

> Też miałem o to zapytać, też jestem ciekaw jak to działa. Czy da się jakoś
> zrobić backup istniejącego firmware-u? Nie znalazłem nigdzie oryginalnego
> i boję się kopiować na kartę nowy i uaktualniać.

Pewnie chłopak tego nie zrobił, bo boi się zepsuć aparat, tylko podpuszcza
innych, żeby przetestowali u siebie i napisali czy działa i jak dokładnie to
zrobić.

Paweł

tralalalala

nieprzeczytany,
4 kwi 2007, 18:23:354.04.2007
do
hej

heh ;)
zapsuc nie zepsujesz bo jest cos w stylu programu poprawiajacego
firmware.
z tego co pisza to trzeba go wgrac przy kazdym wlaczeniu aparatu.
wtedy aparat bedzie zapisywal w raw + jpg
sam bym wyprobowal ale nie mam ja sprawdzic wersji firware - a nie ma
czytnika aby wgrac na karte ver.req :/

ze zdjec testowych wynika ze jednak pomimo szumow w pewnych warunkach
10 bitow rawa pokaze swoje zalety nad jpg 8 bit na kolor.

pzdr.

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 03:38:405.04.2007
do
tralalalala wrote:
> [...]
>
> ze zdjec testowych wynika ze jednak pomimo szumow w pewnych warunkach
> 10 bitow rawa pokaze swoje zalety nad jpg 8 bit na kolor.

Już przetestowałem wczoraj - nie czekałem na odpowiedź :). Rzeczywiście
jest tak jak mówisz, trzeba wgrać plik na kartę. Ja użyłem tego
programiku, nie potrzeba wtedy czytnika:
http://www.digicanon.narod.ru/files/PS_Upload.zip

Rozpakować; w to samo miejsce na dysku wypakować plik z firmware;
zmodyfikować plik FirmInfo.txt w następujący sposób:
----------------------------
[Firmware File Name]
ps_s3is.fir

[Camera Model Name(s)]
Canon PowerShot S3 IS

[Firmware Version]
1.0.0.0

[CF Capacity (KB)]
112
----------------------------
Podłączyć aparat przy pomocy USB; uruchomić program. Jeśli wszystko
będzie ok, to wyłączyć i włączyć kamerę. W menu jest dostępna nowa
opcja: "Firm update", którą należy uruchomić.

Zmiany trwają do wyłączenia aparatu.

pozdrawiam
Marcin Bajor

pebro

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 05:13:155.04.2007
do

Użytkownik "Marcin Bajor" <marcin_bajor@gazeta[NOSPAM].pl> napisał w
wiadomości

[...]

> Podłączyć aparat przy pomocy USB; uruchomić program. Jeśli wszystko
> będzie ok, to wyłączyć i włączyć kamerę. W menu jest dostępna nowa
> opcja: "Firm update", którą należy uruchomić.
>
> Zmiany trwają do wyłączenia aparatu.

Czyli do momentu naciśnięcia OFF :(
Czy mając wgrany update na karcie mozna uruchomić mozliwość zapisu RAWów w
terenie z karty, czy za każdym razem do uruchomienia tej funkcji jest
potrzebny komputer ?

Paweł /pebro/
Spis Skradzionego Sprzętu Foto
http://sssf.art.pl

Andrzej Popowski

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 05:51:325.04.2007
do
Thu, 5 Apr 2007 11:13:15 +0200, "pebro" <pebro_antysp@m_na_wp.pl>
pisze:

>Czy mając wgrany update na karcie mozna uruchomić mozliwość zapisu RAWów w
>terenie z karty, czy za każdym razem do uruchomienia tej funkcji jest
>potrzebny komputer ?

Wgrywasz raz na kartę a potem używasz, kiedy chcesz. Za każdym razem
wykonanie pseudo-upgrade firmware startuje nowe funkcje a wyłączenie
aparatu przywraca stan fabryczny.
--
Pozdrowienia

Andrzej Popowski

giver3

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 06:06:025.04.2007
do

> Ten link już się tu pojawiał. Napisz coś więcej, co się dzieje po wgraniu
> tego programu, czy pojawia się wybórRAW-JPG czy tylko mamyRAW, czy można to

> łatwo usunąć w razie naprawy gwarancyjnej, inne uwagi.

Jak wgrasz to oprogramowanie to jest tylko możliwość jednoczesnego
zapisu RAW i JPG

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 06:07:465.04.2007
do
pebro wrote:

> Czyli do momentu naciśnięcia OFF :(
> Czy mając wgrany update na karcie mozna uruchomić mozliwość zapisu RAWów w
> terenie z karty, czy za każdym razem do uruchomienia tej funkcji jest
> potrzebny komputer ?

Jest tak, jak napisał pebro. Musisz włączyć "Upgrade" za każdym razem po
włączeniu aparatu. Są jednak małe problemy z używaniem tego:
*Jeśli po włączeniu aparatu zrobisz zdjęcie, to "Upgrade" znika z menu;
musisz znów wyłączyć i włączyć aparat
*Czasami pierwsze zdjęcie po zrobieniu "Upgrade" nie jest zapisywane w
RAW, dopiero następne są.
*Długi czas zapisywania zdjęcia, prawie 2 sekundy.(mam 1GB Kingstone -
nie pamiętam modelu)

pozdrawiam
Marcin Bajor

Wiadomość została usunięta

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 06:09:305.04.2007
do
pebro wrote:

> Czyli do momentu naciśnięcia OFF :(
> Czy mając wgrany update na karcie mozna uruchomić mozliwość zapisu RAWów w
> terenie z karty, czy za każdym razem do uruchomienia tej funkcji jest
> potrzebny komputer ?

Jest tak, jak napisał Andrzej Popowski. Musisz włączyć "Upgrade" za

Marcin 'Igor' Wieczorek

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 06:28:565.04.2007
do

Nie wprowadzaj w błąd. Plik .fir wgrywa się na kartę. Za każdym razem po
uruchomieniu aparatu, jeśli chcesz robić zdjęcia w .RAW musisz uruchomić
"Firmware upgrade". W tym momencie aparat zawsze zapisuje automatycznie JPG+RAW.
Wyłączenie aparatu powoduje wykasowanie hacka z pamięci (ale nie z
karty!) aparatu, więc po ponownym włączeniu aparatu mamy aparat w stanie
"fabrycznym". Używanie tego patcha nie powoduje więc *żadnych* problemów
z gwarancją bo niczego fizycznie w aparacie na stałe nie modyfikuje.

giver3

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 07:27:575.04.2007
do
On 5 Kwi, 12:28, Marcin 'Igor' Wieczorek <g...@if.you.can.com> wrote:

> [...]

> "fabrycznym". Używanie tego patcha nie powoduje więc *żadnych* problemów
> z gwarancją bo niczego fizycznie w aparacie na stałe nie modyfikuje.

Nikogo nie chcę wprowadzać w błąd tylko odpowiedziałem (może mało
precyzyjnie i wyczerpująco) na pytanie czy "Co się dzieje po wgraniu
tego programu, czy pojawia się wybórRAW-JPG czy tylko mamyRAW?" moja
odpowiedz: Jak wgrasz to oprogramowanie to jest tylko możliwość
jednoczesnego zapisu RAW i JPG. Nie napisałem przecież że na wieczność
(i tu był mój błąd :-)).

Pozdrawiam
Grzegorz Kania

giver3

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 07:28:065.04.2007
> [...]

> z gwarancją bo niczego fizycznie w aparacie na stałe nie modyfikuje.

Nikogo nie chcę wprowadzać w błąd tylko odpowiedziałem (może mało

5 kwi 2007, 07:28:265.04.2007
> [...]

> z gwarancją bo niczego fizycznie w aparacie na stałe nie modyfikuje.

Nikogo nie chcę wprowadzać w błąd tylko odpowiedziałem (może mało

5 kwi 2007, 07:30:225.04.2007
> [...]

> z gwarancją bo niczego fizycznie w aparacie na stałe nie modyfikuje.

Nikogo nie chcę wprowadzać w błąd tylko odpowiedziałem (może mało

5 kwi 2007, 07:33:115.04.2007
> [...]

wiadomości
> Jest tak, jak napisał Andrzej Popowski. Musisz włączyć "Upgrade" za
Czyli można :)

> Są jednak małe problemy z używaniem tego:
> *Jeśli po włączeniu aparatu zrobisz zdjęcie, to "Upgrade" znika z menu;
> musisz znów wyłączyć i włączyć aparat

Mowa oczywiście o zdjęciu zrobionym przy fabrycznym ustawieniu. ?
Bo następny punkt przeczyłby temu, że mozna robic tylko po jednym zdjęciu.

> *Czasami pierwsze zdjęcie po zrobieniu "Upgrade" nie jest zapisywane w
> RAW, dopiero następne są.
> *Długi czas zapisywania zdjęcia, prawie 2 sekundy.(mam 1GB Kingstone -
> nie pamiętam modelu)

Jednym słowem cos za coś.

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 07:52:245.04.2007
do
pebro wrote:
> Mowa oczywiście o zdjęciu zrobionym przy fabrycznym ustawieniu. ?
> Bo następny punkt przeczyłby temu, że mozna robic tylko po jednym zdjęciu.

Tak, po włączeniu aparatu wraca on do fabrycznych ustawień. Jeżeli
zrobisz zdjęcie przy tych ustawieniach, to nie możesz później wykonać
"UPGRADE" i robić w RAW - trzeba wyłączyć aparat i wykonać "UPGRADE"
przed zrobieniem jakiegokolwiek zdjęcia.

Jeśli chodzi o ten punkt, to miałem na myśli taką sytuację, że po
włączeniu aparatu robie "UPGRADE", aby focić w RAW, jednak pierwsze
zdjęcie po "upgradzie" aparat wykonuje tylko w JPG. Zdarza się to tylko
czasami.

pozdrawiam
Marcin Bajor

pebro

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 08:57:205.04.2007
> [...]

> włączeniu aparatu robie "UPGRADE", aby focić w RAW, jednak pierwsze
> zdjęcie po "upgradzie" aparat wykonuje tylko w JPG. Zdarza się to tylko

Dokładnie tak to zrozumiałem
Dzięki :)

Marcin 'Igor' Wieczorek

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 12:16:105.04.2007
do

A to przepraszam :-)
Zareagowałem właśnie z tego powodu, że wypowiedź była sformułowana tak,
że można było odnieść mylne wrażenie :)

giver3

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 14:35:145.04.2007
do
On 5 Kwi, 18:16, Marcin 'Igor' Wieczorek <g...@if.you.can.com> wrote:

> A to przepraszam :-)
> Zareagowałem właśnie z tego powodu, że wypowiedź była sformułowana tak,
> że można było odnieść mylne wrażenie :)

Przeprosiny przyjęte :-)
A co do nie precyzyjnego spormułowania przyznałem już rację :-)

Teraz trochę w temacie naszej dyskusji.
Po zrobieniu już tych plików raw jest pewien z nimi problem, gdyż
oryginalne oprogramowanie nie wspiera tego typu plików :-(
Trzeba je przenieść samemu z karty na dysk (i ręcznie usunąś z karty -
ale nie jestem tego pewien).
Potem musimy tego RAW'a przerobić na ogólnie rozpoznawalny DNG, PPM.
(Pojawiło się parę programów, które rozpoznają nasz RAW)
Oryginalny raw ma rozszeżenie jpg, a poznajemy go po tym że ma duży
roziar (ok. 7,5 MB).
Co dalej to już kwestia nażędzi jakich użujemy. Chyba najlepszym
będzie PS CS 3.

Pozdrawiam

giver3

Marcin 'Igor' Wieczorek

nieprzeczytany,
5 kwi 2007, 17:04:035.04.2007
do

Dziś wrzuciłem wersję v3 owego patcha (niestety jeszcze bez live
histogramu). Ze zmian to na pierwszy rzut oka zauważyłem, że pliki są
inaczej nazywane - tzn. zaczynają się od "crw" zamiast od "img".
Rozszerzenie bez zmian - nadal jest to .jpg.
Z uwag, które się komuś mogą przydać - żeby aparat łykał patcha musiałem
zmienić nazwę pliku obcinając z niej "_v3" - inaczej aparat nie
wyświetlał mi opcji "Firmware upgrade".

pebro

nieprzeczytany,
6 kwi 2007, 01:57:306.04.2007
do

Użytkownik "giver3" <giv...@gmail.com> napisał w wiadomości

> Trzeba je przenieść samemu z karty na dysk (i ręcznie usunąś z karty -
> ale nie jestem tego pewien).

Nie jest to wielki problem, czytnik SD kosztuje ~5pln.

> Potem musimy tego RAW'a przerobić na ogólnie rozpoznawalny DNG, PPM.
> (Pojawiło się parę programów, które rozpoznają nasz RAW)

Np. UFraw, do którego linki są na srtonie podanej przez Ciebie

> Oryginalny raw ma rozszeżenie jpg, a poznajemy go po tym że ma duży
> roziar (ok. 7,5 MB).

I tu miałem problem, bo uzyłem karty, na której miałem juz jakieś zdjęcia i
na pierwszy rzut oka nie zauważyłem RAWów. Są one zapisywane pod nazwami
IMG_1000.jpg i dalszymi (jest to opisane na stronie), dlatego ich nie
zauważyłem :).
Ogólnie OK, dzięki za linka i zwiększenie możliwości aparatu :)

Wiadomość została usunięta

Marcin Bajor

nieprzeczytany,
7 kwi 2007, 10:25:457.04.2007
do
Arnold wrote:
> Mam S2is bardzo prosze o pomoc
> Kopiuje plik FIR na karte do gl. katalogu
> tylko nie wiem gdzie znajde menu "Firm update"
> gdzie to moze byc albo co trzeba zrobic by sie pojawilo
Cześć,
Musisz włączyć aparat w tryb odtwarzania. Wciskasz menu; to, co Cię
interesuje znajduje się na samym dole - ostatnia pozycja w menu.

pozdrawiam
Marcin Bajor

giver3

nieprzeczytany,
7 kwi 2007, 15:41:257.04.2007
do
On 6 Kwi, 07:57, "pebro" <pebro_antysp@m_na_wp.pl> wrote:

> Nie jest to wielki problem, czytnik SD kosztuje ~5pln.

Nie jest potrzebny czytnik gdyż po podłączeniu aparatu w Mój komputer
jest widoczny mój aparat. Gdy się tam wejdzie to mamy możliwość
zobaczenia i ściągnięcia tych plików jakie są na karcie.

> Np. UFraw, do którego linki są na srtonie podanej przez Ciebie

Tak wiem już go używałem. Ważne by była to najnowsza wersja, która
rozpoznaje nasz format.
A co dalej z tym RAW'em robisz, czy używasz jeszcze innego programy
poza UFraw ?.

> [...]
> zauważyłem :).
> Ogólnie OK, dzięki za linka i zwiększenie możliwości aparatu :)

Nie ma sprawy. To nie moja zasługa.
Chciałem poruszyć ten temat na polskim forum, bo w innych językach już
dużo o tym pisano.

Ciekawe czy będą rozwijać wersję dla S3.

Pozdrawiam
giver3

Nowe wiadomości: 0