renowacja zeliwnej wanny

Dorota Sosnowska

Witam,
Posiadamy starą wanne zeliwna (z lat 60tych). Planujemy generalny remont
lazienki i pojawilo sie pytanie - poddac wanne renowacji czy wymienic na
nowa. Stara wanna jest po prostu baardzo duza i trudno by bylo teraz nabyc
taka za rozsadna cene.

Poszperałam troszkę i pojawiaja się raczej negatywne opinie cstad moje
pytanie - zy ktos z Was wykonal renowacje starej wanny i jest z niej
zadowolony, wanna rzeczywiscie odzyskała swój stary blask?

Dorota
http://autumn.blog.pl/

Jacek

u mnie stara wanna po wyszorowaniu środkiem cillit bang (fioletowa butelka i
zielony spryskiwacz) odzyskała dawno utraconą biel. Inne środki, które
próbowałem wielokrotnie nie dawały takiego efektu i byłem mosno zaskoczony
in plus efektem tego cillita. Niestety o połysku mowy nie ma. Radzono mi
oddanie wanny do delikatnego piaskowania i potem lakier epoksydowy, ale
lakier to lakier a emalia to emalia, więc zostawiam tak jak jest.
Jacek

Miranka

"Jacek" <ma...@wp.pl> wrote in message news:g3h3ft$hl7$1...@news.onet.pl...

>u mnie stara wanna po wyszorowaniu środkiem cillit bang (fioletowa butelka
>i zielony spryskiwacz)

Do łazienek jest fioletowy Bang z POMARAŃCZOWYM spryskiwaczem. Jeszcze
lepszy niż ten z zielonym (kuchenny). Nawet fugi na podłodze mi doczyścił.
Anka

Andy

Andy

"Dorota Sosnowska" <dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl> schrieb im
Newsbeitrag news:g3gtpl$7s$1...@inews.gazeta.pl...
Strasznie dlugi link, sorry:

http://tinyurl.com/5wznyt

Andy

Artur Dębski

> Poszperałam troszkę i pojawiaja się raczej negatywne opinie cstad moje
> pytanie - zy ktos z Was wykonal renowacje starej wanny i jest z niej
> zadowolony, wanna rzeczywiscie odzyskała swój stary blask?

Witam
Odradzam - renowacja przeprowadzona przez wyspecjalizowaną firmę
przez szpachlowanie głębszych ubytków i położenie jakiegoś preparatu na
całej powierzchni wanny
ze schnięciem 24h - podobno niezłego -jakiś produkt z USA - starczyła może
na rok po którym
preparat w miejscach intensywniejszego używania zaczął sie złuszczać
odkrywając starą emailię.

To samo dotyczy wszelkich emalii do wanien w sprayu - sprawdziłem kilka
jakis czas temu - po prostu co kilka miesięcy trzeba by było malować te same
miejsca - według mnie robota nie warta trudu i pieniedzy wydanych na te
emalie.

Zakładając że zakup wanny to zakup na około 10lat (albo więcej) uważam że
wydanie na nią konkretnych pieniędzy jest jak najbardziej na miejscu
i tu niema co oszczędzać.

Artur Dębski
http://gui54.internetdsl.tpnet.pl

Dorota Sosnowska

Użytkownik "Artur Dębski" <artur...@autograf.pl> napisał w wiadomości

Myślałam właśnie o renowacji robionej przez firmę i widzę że efekt nie jest
taki jak powinien byc :(

Szkoda, bo wanna jest wielka i nie udało mi się nigdzie zlokalizować równie
głębokiej i duzej wanny stalowej :(

Marek

On 23 Cze, 09:23, "Dorota Sosnowska"
<dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl> wrote:

> Szkoda, bo wanna jest wielka i nie udało mi się nigdzie zlokalizować równie
> głębokiej i duzej wanny stalowej :(

Witam !!! Czy możesz napisać coś więcej o wymiarach i kształcie tej
wanny ??

pozdrawiam
Marek

666

Nie zmieniaj tej wanny żeliwnej na płytką blaszaną stalową - to będzie porażka.
JaC

-----

Misiek

Użytkownik "Dorota Sosnowska" <dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl>
napisał w wiadomości news:g3gtpl$7s$1...@inews.gazeta.pl...

Prawda jest taka ze co zeliwna wanna to zeliwna. Jedynym faktycznie
problemem jest sposob renowacji... nie zawsze skuteczny (w sensie trwalosci
powierchni regenerowanej - porafi po roku gora dwoch odchodzic platami)
natomiast nakladanie emalii - nie wiem czy ktos oferuje takie uslugi. Moze
gdzies znajdziesz. Mnie bylo by szkoda takiej wanny, a farby typu
"akrylowego" nie chca sie trzymac (rodzice probowali regenerowac wanne
blaszana takimi farbami - nic nie pomagalo - ani odtluszczanie, zmatawianie
powierzchni... farba odlazila platami dosc szybko. Podejrzewam ze winny tu
byl sposob malowania. W koncu wywalili wanne kupujac nowa - plastikowa. Po
pol roku od montazu (montowal fachman od lazienek) wanna ulegla
rozwarstwieniu i jedna z warstw pekla. Spowodowalo to przesaczanie sie wody
pomiedzy powierzchnie akrylu i dalsze rozwarstwianie. Wanna oczywiscie byla
reklamowana. Przyjechal rzeczoznawca - stwierdzil wade fabryczna wanny,
wystawil papiurek i kazal dostarczyc wanne do punktu zakupu celem wymiany na
nowa. Po 2-ch tygodniach przyszedl "nowy" rzeczoznawca ktory stwierdzil ze
wina lezy po stronie niewlasciwego montazu (okazalo sie ze poprzedni
rzeczoznawca zostal zwolniony z pracy za "niewygodne" dla sprzedawcy
orzeczenia reklamacyjne). Reklamacje odrzucono ostatecznie. Po pol roku
meczenia sie i probach klejenia warstw wanna wyladowala na smietniku a w jej
miejsce zalozona zostala wanna blaszana z ktora nie ma problemow.

Pozdrawam

Dorota Sosnowska

Użytkownik "Marek" <m.do...@lazienki.pl> napisał w wiadomości

Wanna prostokątna ma wymiary 180 cm długości, 80 cm szerokości i 60
głębokości

---
Pozdrawiam
Dorota
http://autumn.blog.pl/

Marek

On 24 Cze, 17:02, "Dorota Sosnowska"
<dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl> wrote:

> Wanna prostokątna ma wymiary 180 cm długości, 80 cm szerokości i 60
> [...]

ok, to według mojej wiedzy i przekonań mogłabyś zamontować sobie wannę
żeliwną Roca - ale tu jest ograniczony wymiar do 170cm max, (http://
www.roca.pl/produkt-wanny-zeliwne-continental-170x70-cm/916/4/63)
albo skusić się na wannę stalową, ale: z grubej, 3,5 mm blachy,
oczywiście emaliowaną z niemieckiej firmy Kaldewei. Gwarancja na
emalię dla takiej wanny to 30 lat. miałem kilku klientów, którzy
remontowali sobie w domach kilka łazienek, ale wanna Kaldwei nie była
nigdy wymieniana. Według mnie Kaldewei jest ok. W przeciwieństwie do
zwykłej (zwykle 2,3mm grubości) blachy - ta wanna nie dudni, dobrze
trzyma ciepło i po prostu jest lżejsza niż żeliwna. możesz ją obejrzeć
np tu: http://domu.com.pl/+WANNA+PROSTOKATNA+3751+SANIFORM+PLUS+180X80_p1020498.html
. Raczej nie kusiłbym się na próby renowacji starej emalii.... bo
emalia jest wypiekana w baardzo wysokiej temperturze - przecież w
normalnych warunkach się tego nie osiągnie....
pozdrawiam serdecznie i życzę słusznych wyborów. ;)

666

Niestety kretyńsko drogie.
JaC

-----

Dorota Sosnowska

> [...]
> zwykłej (zwykle 2,3mm grubości) blachy - ta wanna nie dudni, dobrze
> trzyma ciepło i po prostu jest lżejsza niż żeliwna. możesz ją obejrzeć

w naszym aktualnym domu mamy własnie wanne Kaldewei i jesteśmy bardzo
zadowoleni, ale niestety tak głębokiej (60cm) o takich duzych wymiarach nie
robią. Pewnie zdecydujemy sie na http://tiny.pl/knl9 o wymiarach 200x100x43

> Raczej nie kusiłbym się na próby renowacji starej emalii.... bo
> emalia jest wypiekana w baardzo wysokiej temperturze - przecież w
> normalnych warunkach się tego nie osiągnie....

no własnie zrezygnowaliśmy z renowacji po relacjach z grupy.

Marek

On 25 Cze, 12:32, "Dorota Sosnowska"

<dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl> wrote:
>. Pewnie zdecydujemy sie na http://tiny.pl/knl9o wymiarach 200x100x43

no właśnie ;) po komentarzach dotyczących zbyt wysokiej ceny
podstawowego modelu, nawet nie śmiałem szukać lepszch rozwiązań ;)

Dorota Sosnowska

Użytkownik "Marek" <m.do...@lazienki.pl> napisał w wiadomości

zgadzam się, że te wanny są bardzo drogie ale z drugiej strony to nie jest
zakup na kilka lat tylko na dłużej.

Obecnie posiadamy inny model wanny Kaldewei i mimo dwóch niszczycieli (synka
który wrzuca do niej co sie da i psa który swoimi pazurami drapie w czasie
kapieli) wanna jest w stanie takim jak dwa lata temu gdy dokonywalismy
zakupu.