Jak najlepiej rozpalic kominek?

Rafal M

Witam

Jak najlepiej rozpalac kominek (zamkniety)? Niestety drewno mam troche
mokre :(

Pozdrawiam
Rafal

Tapta

Najlepsza jest biała rozpałka chemiczna w kostkach. Ekologiczne się u nas nie
sprawdziły, a płynne smierdzą. Do samego rozpalenia najlepiej mieć kilka
szczapek suchych (albo zuzyć węgielki, które pozostaną z poprzedniego dnia po
wygaszeniu kominka), potem można nałozyć bardziej mokrego. Jezeli przy
rozpalaniu kominek dymi, to trzeba na parę minut uchylić okno (aż złapie cug)
pozdrawiam,
Tapta

Ikselka

Rafal M pisze:

> Witam
>
> Jak najlepiej rozpalac kominek (zamkniety)? Niestety drewno mam troche
> mokre :(

To będziesz miał smołę drzewną w kanale dymnym i smród potem z kominka
lub plamy na ścianie - chyba, że masz wkład metalowy lub ceramiczne
kształtki w kominie :-( A nawet jeśli masz takie zabezpieczenie, to
smród i tak sie w końcu pojawi.
A rozpalać - suchym, bo mokre się nie rozżarzy - za dużo energii
zostanie zuzytkowane na odparowanie wody, o ile w ogóle się rozpali.
Ewentualnie - jedno wyjście: kup podpałkę, tylko broń Boże nie płynną
(niebezpieczne!), lecz takie prostokątne kawałki płyty pilśniowej
nasycone palną substancją. Jednak i tak na pierwszą porcję dobrze byłoby
mieć suche kawałki drewna - aby kominek się dobrze rozgrzał. Wtedy na
dobrze rozżarzone suche drewno można kłaść nieco wilgotne.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

Marek Kutyla

Tego oto dnia 2007-09-29 21:01, Niejaki/a Rafal M bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Witam
>
> Jak najlepiej rozpalac kominek (zamkniety)? Niestety drewno mam troche
> mokre :(

Co do podpalek - wszystkie sztuczne sa do d..y. Sprawdzilem rozne i
wiecej tego swinstwa mam nadzieje nie bede musial kupowac.
Najlepsza podpalka to 2 strony normalnej, nie kolorowej, gazety a na to
troche suchych drobnych galazek, na to, takze wysuszone, patyki i na to
dopiero grubsze drewno i jak masz cug to nie ma bola zeby sie nie
zapalilo! ;-) Jak sie dobrze rozpali to mozesz, jesli musisz, wkladac to
drewno bardziej mokre.
Jest tylko jeden minus - trzeba chciec wysuszyc sobie troche takiego
drobiazgu. ;-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

chriso

> Jak najlepiej rozpalac kominek (zamkniety)? Niestety drewno mam troche
> mokre :(

kupic worek wegla drzewnego lub brykietow na grill
+ kostka rozpalki

rude_boy

> kupic worek wegla drzewnego lub brykietow na grill
> + kostka rozpalki

a takie brykiety:
http://www.allegro.pl/item249491197_brykiet_drzewny_detal_lodz_opal.html
nadaje sie do rozpalania w kominku??

Rafal M

On 1 Pa , 20:26, "rude_boy" <rude_...@gazeta.pl> wrote:

> a takie brykiety:http://www.allegro.pl/item249491197_brykiet_drzewny_detal_lodz_opal.html
> nadaje sie do rozpalania w kominku??

Ja to wlasnie kupilem (tyle ze w Naomi 5 kg za 6,49 zl), ale szukam
wlasnie na Allegro.
Ogolnie rewelacja przy takich duzych pienkach drewna jak ja mam :)

Dwie male kostki podpalki, na to dalem 4 te brykiety z trocin,
poczekalem doslownie chwile az sie rozpali i polozylem na to drewno.
Z tego co teraz czytalem w necie tylko tymi samymi brykietami w
kominku nie mozna plaic bo te brykiety sie spalaja w wyzszej
temperaturze niz drewno :)

Ogolnie dzisiaj na dobra sprawe pierwszy raz sie bawilem kominkiem ;p
w mieszkaniu >30'C ale do szczegol :D

Pozdrawiam
Rafal

Marek Kutyla

Tego oto dnia 2007-10-01 22:59, Niejaki/a Rafal M bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Z tego co teraz czytalem w necie tylko tymi samymi brykietami w

> kominku nie mozna plaic bo te brykiety sie spalaja w wyzszej
> temperaturze niz drewno :)

No i co z twego, masz kominek z blachy ??? ;-)
Ja bede 3-ci sezon palil samym brykietem i jest OK. Tyle tylko ze te do
ktorych tu byl podany link sa po czesci z drewna iglastego (sosna) a ja
kupuje z lisciastego (dab, buk)

Rafal M

On 2 Pa , 10:38, Marek Kutyla <SpamBezSz...@jakis.pl> wrote:

> [...]
> Ja bede 3-ci sezon palil samym brykietem i jest OK. Tyle tylko ze te do
> ktorych tu byl podany link sa po czesci z drewna iglastego (sosna) a ja

A tak z ciekawosci - zaraz napisze maila do producenta wkladu.

Pozdrawiam
Rafal

Marek Kutyla

Tego oto dnia 2007-10-02 17:15, Niejaki/a Rafal M bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> A tak z ciekawosci - zaraz napisze maila do producenta wkladu.

To daj znac co odpisal, bo wiesz - zanim zaczalem palic brykietami to
przejrzalem mnostwo stron w necie dot. brykietow i nigdzie nie bylo
napisane zeby nimi nie palic w kominku ;-)