Uszczelnienie brodzika

kichu

Witam Szanownych Grupowiczów.
Prosze o porade jak skutecznie uszczelnic plytki obok brodzika
prysznicowego.??Niedawno pomagalem tesciowi w remocie lazienki. Niestety
pomimo zafugowania i uszczelnienia silikonem po jakims czasie zaczelo
przeciekac. Zafugowalem ponownie, polozylem nowy silikon i znów cieknie. Pod
plytkami jest kawalek grubej sklejki, na to polozone sa plytki. Czy trzeba
skuc plytki i polozyc pod to jakas specjalna zaprawe czy tez zrezygnowac z
fugi i uzyc do wypelnienia silikonu? Bardzo prosze o porade bardziej
doswiadczonych w tym temacie
Dziekuje i pozdrawiam
Krzysztof

el_mamuto

Użytkownik kichu napisał:

Hej

A jakiego silikonu używałeś ?? Ja za pierwsyzm razem
kupiłem biały sanitarny i ciekło jak diabli. I silikon
sie odklejał. POtem kupiłm przeźdoczysty o wiekszym
zakresie stosowanych temperatur (-40+200) i ten trzyma
drugi rok i nic nie dzieknie. Zauważyłem że te silikony
o mniejszym zakresie temp pracy ( chyba 0 do 100) sie
nie nadają.

--
Mamut
http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

kichu

"el_mamuto" <m.starz...@interia.pl> wrote in message

> [...]
> drugi rok i nic nie dzieknie. Zauważyłem że te silikony
> o mniejszym zakresie temp pracy ( chyba 0 do 100) sie

Nie wiem jaki mial zakres temperatur, w kazdym badz razie ten tez po jakims
czasie puszcza i sie odkleja. Uzywalem dwoch roznych, ten drugi byl
zdecydowanie gorszy. A wracajac do pytania kladles silikon na fuge czy moze
zamiast?

el_mamuto

> [...]
> czasie puszcza i sie odkleja. Uzywalem dwoch roznych, ten drugi byl
> zdecydowanie gorszy. A wracajac do pytania kladles silikon na fuge czy moze

Hej
Silikony łatwo poznać. Ten gorszy robi się pod wpływem
wody mazisty - pomimo regulaminowego schnniecia. Innych
oznaczeń poza temp niestety nie pamieta.

Silikon był kładziony między brodzik a kafelki .
Była to najgorsza mozłiwa oplcja - niecka dosunieta
do kafli a nie wchodząca pod nie. Ale po zabezpieczenu
tym przeźroczystym - nie cieknie. A silikon
trzyma sie i kafelków i fugi która jest między nimi.

Lagoda

> Prosze o porade jak skutecznie uszczelnic plytki obok brodzika

Błąd tkwi najprawdopodoniej w niewłaściwym osadzeniu brodzika-powinien być
na sztywn zamocowany do ściany (sa do tego takie specjalne płytki stalowe
montazowe). Jeśli nie jest, to przy każdym wejściu do brodzika uszczelka
(silikon) jest rozciągana i sie szybko rozszczelnia.

--
__________________________________________MAT_______

agent73

On Mon, 13 Oct 2008 16:13:59 +0200, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa
list kropka pl> wrote:

> [...]
>montazowe). Jeśli nie jest, to przy każdym wejściu do brodzika uszczelka
>(silikon) jest rozciągana i sie szybko rozszczelnia.

Dodał bym jeszcze konieczność _dokładnego_ odtłuszczenia miejsca na
spoinę. Mam tak uszczelnioną wannę, a u rodziców brodzik. I nic nie
cieknie. A silikon, jeśli ma pozostać niezagrzybiony, musi być
sanitarny (z dodatkiem środka grzybobójczego), bo inaczej, choćby nie
wiem jakie miał temperatury pracy, w wilgotnym miejscu zapleśnieje!
--
A.

Koteczek

u mnie robotnicy stosowali taki lakier podkladowy - jak zolty marker mial
kolor, robil taka gumowa powierzchnie na betonie, jakby farba olejna ale to byl
srodek izolacyjny.

No i dobra rada z osadzeniem brodzika, to wszystko przeciez pracuje jak zle
osadzone a jeszcze wlazi na to 100kg zona :P

666

Sanitarny też zaplesnieje, tylko później.
JaC

-----