Spryskiwacze szyb w Fabii...

Krzysiek Z.

...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował zbiornik na płyn o
pojemności 2,2 l.
Kupujesz 5 litrów, wlewasz raz, drugi i zawsze zostaje jakaś resztka na
dnie, przez którą żal wywalić baniak.
O częstotliwości dolewania płynu (otwierania machy) przy obecnej pogodzie
nie wspomnę.
Japońce jakoś mogli w Nissanie Micra (1993) zrobić zbiornik 5,5l, a
pepiko-szwaby zawsze coś sp......
Najlepsza jest niemożność włączenia obiegu wewnętrznego, przy ustawieniu
nawiewu na przednią szybę.

Pozdrawiam
Krzysiek Z.

Alek

Użytkownik "Krzysiek Z." <tukanpl...@op.pl> napisał

> ...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował zbiornik na płyn o
> pojemności 2,2 l.
> Kupujesz 5 litrów, wlewasz raz, drugi i zawsze zostaje jakaś resztka na
> dnie, przez którą żal wywalić baniak.

Kupuj 2- lub 4-litrowy.

Jacek Osiecki

Dnia Tue, 29 Jan 2008 21:26:25 +0100, Krzysiek Z. napisał(a):
> ...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował zbiornik na płyn o
> pojemności 2,2 l.
> Kupujesz 5 litrów, wlewasz raz, drugi i zawsze zostaje jakaś resztka na
> dnie, przez którą żal wywalić baniak.

No przyznam że ta pojemność nie powala na kolana ;) ale sam mając znacznie
większy zbiornik na płyn też nigdy nie wlewam całości płynu... Zostawiam
resztkę (z pół litra, może mniej) i wożę w bagażniku. Jest jak znalazł
w sytuacji gdy właśnie płyn się skończył, a przejechanie choćby 5km do
najbliższej stacji to mission impossible ;)

Jacek Osiecki jos...@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

Sebastian Ciesielski

> ...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował zbiornik na płyn o
> pojemności 2,2 l.
> Kupujesz 5 litrów, wlewasz raz, drugi i zawsze zostaje jakaś resztka na
> dnie, przez którą żal wywalić baniak.

wersje wyposażone w spryskiwacz reflektorów mają 5-litrowy zbiornik :-)

> O częstotliwości dolewania płynu (otwierania machy) przy obecnej pogodzie
> nie wspomnę.

przesadzasz, za dużo tego lejesz, na początku używania fabki też tak miałem

> Japońce jakoś mogli w Nissanie Micra (1993) zrobić zbiornik 5,5l, a
> pepiko-szwaby zawsze coś sp......

znaczy co zchrzanili? Polo ma taki sam zbiornik

> Najlepsza jest niemożność włączenia obiegu wewnętrznego, przy ustawieniu
> nawiewu na przednią szybę.

to taka oczywiska oczywistość, zaparowane szyby stałyby się mocniej
zaparowane

wg mnie wadą spryskiwacza jest, że wycieraczki startują jednocześnie z
natryskiem,
jakby tak z sekundę poczekały, szyby nie byłyby tak podrapane

S.

Grejon

Sebastian Ciesielski pisze:

> wg mnie wadą spryskiwacza jest, że wycieraczki startują jednocześnie z
> natryskiem,
> jakby tak z sekundę poczekały, szyby nie byłyby tak podrapane

A czasami machają 1-2 razy za dużo - płyn już cały rozprowadzony a te
dalej latają :/

--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gre...@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

Massai

Sebastian Ciesielski nastukał(-a):

> to taka oczywiska oczywistość, zaparowane szyby stałyby się mocniej
> zaparowane

He, to w moim pietnastoletnim wielorybie japońce wsadzili taki cwany
sterownik nawiewu, że przy ustawieniu nawiewu tylko na szybę, włączeniu
klimy i przy temperaturze poniżej iluś tam, włącza się tryb defroster,
i SAM z siebie włącza obieg wewnętrzny.
Co pozwala po pierwsze błyskawicznie wysuszyć powietrze w samochodzie -
dużo skuteczniej niż gdyby powietrze ciągnął z zewnątrz, a po drugie
dużo szybciej nagrzać wnętrze.
W dodatku ten stareńki samochód ma SKUTECZNY nawiew także na TYLNĄ
szybę. Macie coś takiego w swoich nowiutkich wozidełkach z plastiku?;-)

I ma skrzynię automatyczną przy której schowac do budy się mogą te
nowoczesne superinetligentne. Przełączanie biegu jest wyraźnie szybsze
niż w lexusie rx, a reakcja skrzyni na dawkowanie gazu jest wręcz
wzorowa. Można mieszać tymi biegami dokładnie jak się chce.

Na ten przykład podwójny tryb kickdownu: dodanie mocniej gazu ale nie
do dechy powoduje redukcję tylko w momencie, kiedy po redukcji
zostałoby przynajmniej ok 2000 obrotów do odcięcia (żeby nie pałować),
a dodanie do dechy wyłącza chwilowo klimę, nawiew i coś tam jeszcze i
redukcja, czasem o dwa biegi - samochód to traktuje jako sygnał że chcę
w coś z naprawdę dużą szybkością przywalić.

Po prostu boska maszyna. I ma automatyczne pasy ;-)
A najlepsze że kosztowała 1000 pln ;-)

--
Pozdro
Massai

Piotr Januszkiewicz

Dnia Tue, 29 Jan 2008 21:18:13 +0100 podstępny członek układu
Krzysiek Z. intrygował:

Aż tak?!

Pioter
--
Gdzież jest niegdysiejszy Snowden?
Joseph Heller "Catch 22"

Sebastian Ciesielski

> Po prostu boska maszyna. I ma automatyczne pasy ;-)

wiem, stare auta mają duszę,
ale nowe auta mają to, co większość ludzkości preferuje
- brak awarii
co umożliwia zarabianie z ich pomocą pieniędzy

S.

masti

Dnia pięknego 2008-01-29 o 21:26:25 osobnik zwany Krzysiek Z. wystukał:

> ...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował zbiornik na płyn o
> pojemności 2,2 l.

no to mam luksus w Mondeo 2,5 litra :)
co za kretyni to projektują. W starym nissanie miąłem przy spryskiwaczach
12 litrów :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."

Massai

Sebastian Ciesielski nastukał(-a):

Ech, różnie to bywa z ta nieawaryjnością.

Stary samochód też może jeździć bezawaryjnie. Bardziej bezawaryjnie niż
trzy razy młodszy.
Niestety, prawda jest taka że na samochodach trzeba się znać - Przy
poziomie naszych serwisów i serwisantów.

Miałem do czynienia z dwoma samochodami, 3 i 4 letnim, których
właściciel miał podejście: "zostawiam samochód, zróbcie co trzeba, kasa
to nie problem".

Efekty w obydwu przypadkach były nieciekawe.
Jak na wyboju rozwalił amortyzator, to mu w serwisie autoryzowanym
wstawili w jego miejsce inny używany. Innej firmy, po prostu inny. Ale
używany, "o podobnej charakterystyce".
Twierdził, że tak mu tłumaczyli, że tak będzie dobrze. Jak sie
zapytałem czemu fura się gibie jak gibon na gałęzi. Pojechaliśmy, za
połowę tej kasy wymienił wszystkie 4 na porządne sachsy, i po 100
metrach było tylko "o cholera, o cholera! Jak teraz jedzie!".

Zapłacił 1800 pln za wymianę uszczelki pod głowicą - jak relacjonował.
Się zdziwiłem, bo jak w samochodzie o przebiegu 40k wymiana uszczelki
pod głowica? Jak popatrzyłem w papiery, to fakt, stało jak byk 1800,
ale za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Przynajmniej są blisko
siebie...

Niezłą sobie chłopcy marżę nałożyli...

--
Pozdro
Massai

Myjk

Krzysiek Z. napisać:

> ...piętnuję, a konkretnie debila który zaprojektował
> zbiornik na płyn o pojemności 2,2 l.

Też piętnuję, chociaż dolewkę robię średnio raz na miesiąc raptem.
Jak już koledzy zauważyli, możesz sobie podmienić na większy.
Trzeba go tylko znaleźć w sprzedaży. :)

> Najlepsza jest niemożność włączenia obiegu
> wewnętrznego, przy ustawieniu nawiewu na przednią szybę.

W ogóle ten samochód jest udany... :P

--
Pozdor Myjk

Przemyslaw Popielarski

Krzysiek Z. wrote:
> Najlepsza jest niemożność włączenia obiegu wewnętrznego, przy
> ustawieniu nawiewu na przednią szybę.

To akurat sporo samochodow tak ma, chocby Ople.

p.

Bartosz Feński aka fEnIo

W artykule Krzysiek Z. napisał(a):

Aż sobie wyobraziłem obieg wewnętrzny tych 5,5L.

Sucho widzę gdzieś koło rozkładanych tylnych siedzeń.

pozdr,
fEnIo

--
,''`. Bartosz Fenski | mailto:fe...@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
: :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

Belin

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> Kupuj 2- lub 4-litrowy.

Oj, Krzyska (albo Alka bo sie pogubilem) przerasta taki pomyslunek. On
kupuje tylko to co duze... przeca na pewno taniej bedzie ;-D

Belin

Belin

Użytkownik "Myjk" <myj...@nospam.op.pl> napisał w wiadomości

> W ogóle ten samochód jest udany... :P

Swoja droga to ogolnie to bardzo, przynajmniej ja nie zauwazam tych
problemow co paru znajomych z innymi wozkami :-D. Aczkolwiek spotkalem
takich co mieli problemy :-)

Belin

Sebastian Ciesielski

> W ogóle ten samochód jest udany... :P

jest udany,
ja się rozglądam za kolejną skodą :-)

prawda, że są ludzie, co na skody narzekają,
ale te osobniki narzekają generalnie na wszystko

S.

Kekacz

Krzysiek Z. napisał(a):

> Najlepsza jest niemoznosc wlaczenia obiegu wewnetrznego, przy ustawieniu
> nawiewu na przednia szybe.

Alez da się. Pod warunkiem, ze jestes w stanie zaakceptowac ustawienie
pokrętła sterujacego kierunkami o jedna zapadke (mozliwe, ze nawet
pol) w prawo lub w lewo od centralnego połozenia na przednia szybe.
Takie ustawienie nie zmienia w jakis widoczny sposob wydajnosci
nawiewu na szybe, ale umozliwia wlaczenie obiegu wewnetrznego.

Kekacz

Myjk

Sebastian Ciesielski napisać:

> jest udany, > ja się rozglądam za kolejną skodą :-)

Ja juz podziękuję. ASO do dupy, po za tym to są relatywnie
strasznie drogie samochody. Dla przykładu chciałem kupić OII
- 112k zł w wersji która w przypadku M6 - 92k zł, tj. TD, skóra,
xenony, el. siedzenie, itp. Superb to już w ogóle gdzieś w kosmosie.
Ponad 135k zł. Scout'a na ten przykład się u nas w ogóle nie da kupić.

PS a jak masz chętnego na F'04 @ 75KM, to polecam się. :P

Generalnie niemce już miałem dwa - teraz kolej na test Japońca. :}

> prawda, że są ludzie, co na skody narzekają,
> ale te osobniki narzekają generalnie na wszystko

Coś w tym jest, cholera. :> Z drugiej strony lepsze to,
niż gadanie że jest wszystko idealnie - skoro nie jest. :P

Mnie w Fabii najbardziej irytuje zawieszenie i hałas od silnika.
Zawieszenie skrzypi jak stara kanapa, o ilości łączników stabilizatora,
końcówek i tulei wahacza do wymiany nie wspomnę - bo gdybym miał
wymieniać jak tylko osiągną wstępny stan zużycia (w sensie zaczynają
hałasować), to bym sobie mógł druga Fabię za to kupić. :P

Ostatnio ABS się sypie (znaczy sie czujnik któryś). Padło mi już
łożysko i pompa paliwa. Występują u mnie wszelkie objawy "TTTM",
łącznie z przeciekającymi drzwiami, choć na szczęście ominęła
mnie "gnijąca wiązka". :P

Natomiast z pierdół to wkurza mnie, że co wytrę boczne szyby
to za chwile są usyfione, nie wykluczając lusterek oczywiście.

--
Pozdor Myjk

Myjk

Belin napisać:

> Aczkolwiek spotkalem takich co mieli problemy :-)

Ja też spotkałem, ostatnio kumplowi rozrząd strzelił
przy 45 kkm :/ Ale to w tym gównianym HTP :P więc nie
ma się co dziwić. ;>

--
Pozdor Myjk

Noel

Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

> No przyznam że ta pojemność nie powala na kolana ;)

Mój zbiorniczek ma równo 2l. Na Shellu mają akurat 2 litrowe opakowania.
Wszystko pasuje, oprócz może ceny, ale co tam.
Czasem kupię 1l koncentratu i 1l wody destylowanej tak z 12 zeta
wychodzi za 2l zimowego, ale za to mam z tego 4l letniego.

--
Tomek "Noel" B.

Noel

Użytkownik Massai napisał:

> Sebastian Ciesielski nastukał(-a):

> Ech, różnie to bywa z ta nieawaryjnością.

No dokładnie. Kolega zakupił nowego Suzuki. Spadł deszcz i woda zaczęła
ciec po przedniej szybie.
Od środka. Wymiana gwarancyjna uszczelki i dwa tygodnie postoju w ASO.

--
Tomek "Noel" B.

Animol

Dnia Tue, 29 Jan 2008 21:06:55 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

> He, to w moim pietnastoletnim wielorybie japońce wsadzili taki cwany

Co to jest ten wieloryb? :P
--
Animol

"Ja, jako patriota, bardzo cierpiałem, ze nie staje mi na Lidkę,
a tylko na Marusię:)))" - moon @ pl.rec.film

LM

Animol pisze 30-01-2008 11:14:

> Co to jest ten wieloryb? :P

Takie zwierzątko żyjące w oceanach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieloryb

:D

--
Podpowiadając uczynnie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

Massai

Animol nastukał(-a):

> Co to jest ten wieloryb? :P

Nissan Altima, taki model na rynek amerykański.
ale że obły i biały to wołam na niego moby dick ;-)

--
Pozdro
Massai

Sebastian Ciesielski

> [...]
> xenony, el. siedzenie, itp. Superb to już w ogóle gdzieś w kosmosie.
> Ponad 135k zł. Scout'a na ten przykład się u nas w ogóle nie da kupić.

nie są tanie, ale jakoś mam zaufanie do tych kontrukcji,
poza tym OII fajnie wygląda,
ja nie mam takich wymagań, mi starczy TD 1,9 i ambiente :-)

> PS a jak masz chętnego na F'04 @ 75KM, to polecam się. :P

sam używam fabki 04

> [...]
> wymieniać jak tylko osiągną wstępny stan zużycia (w sensie zaczynają
> hałasować), to bym sobie mógł druga Fabię za to kupić. :P

ja wymieniłem raz łączniki i nie tłuką,
z tym że to jakaś rzemieślnicza produkcja, wyglądały solidniej niż
oryginalne,
jak dotąd żaden serwis nie komunikował mi konieczności wymiany jakichś tulei

> [...]
> łożysko i pompa paliwa. Występują u mnie wszelkie objawy "TTTM",
> łącznie z przeciekającymi drzwiami, choć na szczęście ominęła

drzwi uszczelniają silikonem (jak kibel) w ramach gwarancji,
technologia budzi wątpliwości, ale okazuje się skuteczna

> Natomiast z pierdół to wkurza mnie, że co wytrę boczne szyby
> to za chwile są usyfione, nie wykluczając lusterek oczywiście.

winę za umorusane auto przypisuję raczej sobie :-)

S.

Myjk

Sebastian Ciesielski napisać:

> nie są tanie, ale jakoś mam zaufanie do tych kontrukcji,
> poza tym OII fajnie wygląda,

Też mnie się podobała, kiedyś. :>

> ja nie mam takich wymagań, mi starczy TD 1,9 i ambiente :-)

To nie chodzi o wymagania, tylko porównanie cenowe.
Do M6 dostałem jeszcze nawigację za 1,5k...
W Skodzie figę z makiem.

> ja wymieniłem raz łączniki i nie tłuką,
> z tym że to jakaś rzemieślnicza produkcja, wyglądały solidniej
> niż oryginalne, jak dotąd żaden serwis nie komunikował mi
> konieczności wymiany jakichś tulei

To jest kwestia "odbioru". Większość ludzi twierdzi, że nic
im nie stuka, nic im nie piszczy, nie skrzypi. Ja wsiadam
do ich samochodu i słyszę orkiestrę przeróżnych dzwięków.

> drzwi uszczelniają silikonem (jak kibel) w ramach gwarancji,
> technologia budzi wątpliwości, ale okazuje się skuteczna

Trzeba mieć gwarancję. :P Ja dopiero ostatnio zauważyłem,
że ciekną (jako że garażuję). Sam sobie uszczelniłem.
Też silikonem. :P W ogóle ta "awaria" jest IMO spowodowana
źle zaprojektowanym odpływem z drzwi. Dziura się zapycha,
w drzwiach staje woda i uszczelka parcieje.

PS pewnie strzelania w konsoli środkowej też nie słyszysz? :)

> winę za umorusane auto przypisuję raczej sobie :-)

No toć mówię że wycieram szyby dosyć często, przejade kawałek
i mam błoto na szybie i lusterkach - jakby ten chlapacz był
za mały, czy coś...

--
Pozdor Myjk

Sebastian Ciesielski

> PS pewnie strzelania w konsoli środkowej też nie słyszysz? :)

od jakiegoś czasu słyszę dość wyraźnie,
ale ja jestem z tych, co martwiliby się dopiero,
gdyby komuś w czteroletnim aucie z podobnego przedziału cenowego
nic nie skrzypiało :-)

po prostu krajowe drogi budują dla land roverów

S.

Myjk

Sebastian Ciesielski napisać:

> od jakiegoś czasu słyszę dość wyraźnie,

To też bubel techniczny. Przy ruszaniu, hamowaniu,
czy wertepach nadrywa się plastikowy zaczep.
Potem raz zaskakuje, a raz wyskakuje i tak
se pstryka... Łatwo to naprawić, ale...

Ostatnio czyściłem też dmuchawę, bo do środka wirnika
dostały się liście! Jak w Cihkiqueciento normalnie.

> ale ja jestem z tych, co martwiliby się dopiero,
> gdyby komuś w czteroletnim aucie z podobnego
> przedziału cenowego nic nie skrzypiało :-)

Żeby nie było, na jeździe testowej rozczarowała mnie M6.
Miała 11 kkm na liczniku i na wertepach skrzypiały zegary!
W Fabii coś się zaczęło dziać dopiero po 25 kkm. :P hihi

--
Pozdor Myjk

Sebastian Ciesielski

> To też bubel techniczny. Przy ruszaniu, hamowaniu,
> czy wertepach nadrywa się plastikowy zaczep.
> Potem raz zaskakuje, a raz wyskakuje i tak
> se pstryka... Łatwo to naprawić, ale...

e, ja mam zwykłe potrzeskiwanie

> Ostatnio czyściłem też dmuchawę, bo do środka wirnika
> dostały się liście! Jak w Cihkiqueciento normalnie.

może poprzedni właściciel uznał filtr kabinowy za zbędny :-)

> Żeby nie było, na jeździe testowej rozczarowała mnie M6.
> Miała 11 kkm na liczniku i na wertepach skrzypiały zegary!
> W Fabii coś się zaczęło dziać dopiero po 25 kkm. :P hihi

właśnie :-)

S.

Myjk

Sebastian Ciesielski napisać:

> e, ja mam zwykłe potrzeskiwanie

Jak zwał, tak zwał. ;]

> może poprzedni właściciel uznał filtr kabinowy za zbędny :-)

Nie było poprzedniego właściciela. :P
Po za tym filtr jest dopiero ZA dmuchawą. :>

> właśnie :-)

No dobra, ale:

http://emide.pl/madzia6.2.jpg vs http://emide.pl/srodek.jpg
http://emide.pl/madzia6.2.jpg vs http://emide.pl/z_lewej.jpg

to skrzypienie w zegarach jakoś przyjemniej brzmi. ;>

--
Pozdor Myjk

Sebastian Ciesielski

> Nie było poprzedniego właściciela. :P
> Po za tym filtr jest dopiero ZA dmuchawą. :>

w cc to liście do środka wpadają

> No dobra, ale:
>
> http://emide.pl/madzia6.2.jpg vs http://emide.pl/srodek.jpg
> http://emide.pl/madzia6.2.jpg vs http://emide.pl/z_lewej.jpg
>
> to skrzypienie w zegarach jakoś przyjemniej brzmi. ;>

oktawkę można kopić, a mazdę - ktoś reprezentuje markę w Polsce?

S.

Myjk

Sebastian Ciesielski napisać:

> w cc to liście do środka wpadają

Wypas. :)

> oktawkę można kopić, a mazdę
> - ktoś reprezentuje markę w Polsce?

Od czerwca dopiero rusza przedstawicielstwo.
Do tej pory wszystko ciągnięte z salonów niemieckich.
Ale mało tego szuwaksu jeździ u nas.

--
Pozdor Myjk

Krzysiek Kielczewski

Sami popatrzcie co *Sebastian Ciesielski* napisał:

> oktawkę można kopić, a mazdę - ktoś reprezentuje markę w Polsce?

http://www.mazda-lodz.pl/?gclid=CPGultn9nZECFR4bZwodIhfQtQ
http://www.mazda.pl/

Krzysiek Kiełczewski