Stalin

mkarwan

Przypomnienie tym co chcieliby wstydliwie zapomnieć udając, że tego nie
było.

A. Międzyrzecki "Marzec 1953"
Przyszło, za gardło ścisnęło,
Mijały doby;
Słuchaliśmy, nie rozumiejąc,
O śmierci, męce choroby;
Słuchaliśmy do rozpaczy
Bolejący i niemi
Stalin. Duma dni naszych.
Największy z ludzi na ziemi.

Wrócił nam wolność. Był dla nas
Najlepszym z przyjaciół.
Nauczył nas męstwa i trwania
Nawet w bólu i płaczu.

Gdy wichry burzliwe wieją,
Gdy w sercu spokoju nie ma,
Idącą wiosną , nadzieją
Palą się gwiazdy Kremla.

W ich blasku jest uśmiech Jego
I oczy pełne troski
Uczciliśmy Go przysięgą,
Milionem wart stalinowskich.

Płakaliśmy w Warszawie,
Na Śląsku, na dumnym helu,
I przysięgaliśmy sprawie,
I przysięgaliśmy dziełu.

Uderzą jak erkaemy
Nasze górnicze świdry.
Odeszli Stalin i Lenin,
Ale nigdy nie umrą.

Wybuchnie jak dynamit
Gniewna praca uparta,
I Stalin będzie z nami -
Sztandar, nauka, partia.

Wybudujemy nad Wisłą
Piękną, szczęśliwą ziemię.
Wrogów zmieciemy. Przyszłość.
Nazwiemy jego imieniem.

Była cisza werblem rozdarta
Grzmiały salwy i dzwonił dzwon.
Tłumiąc ból, co dusił nam gardła,
Zaciśniętą wznieśliśmy dłoń.

Stanisław J. Lec "Stalin"
Którą poeci wyśpiewali
ojczyzna, co to od Kamczatki
po szynach pędzi aż po San,
którą jak mleka pełny dzban
podają dzieciom czule matki,
- to Stalin!

Którą wykuło stu kowali
w pieśni i w czasie i w przestrzeni,
w węglu i w miedzi, w srebrze wód,
ojczyzna, której żaden knut
już swoim świstem nie ocieni
- to Stalin!

Wschód słońca, co się w piecach pali,
który zastyga w przęsłach mostów,
co się zaciska w groźbie kul,
ojczyzna, jak jesienny ul,
w pożodze wojny cichy ostrów,
- to Stalin!

I moja lira z nowej stali
i dumnie przemieniona muza,
obywateli jasny wzrok
i głos, i oddech, myśl i krok
i wolność, która nas odurza,
- to Stalin!

Wisława Szymborska - o śmierci Józefa Stalina (z wiersza "Ten dzień"):
Jaki rozkaz przekazuje nam
na sztandarach rewolucji profil czwarty?
- Pod sztandarem rewolucji wzmacniać warty!
Wzmocnić warty u wszystkich bram!

Oto Partia - ludzkości wzrok.
Oto Partia: siła ludów i sumienie.
Nic nie pójdzie z jego życia w zapomnienie.
Jego Partia rozgarnia mrok.

Niewzruszony drukarski znak
drżenia ręki mej piszącej nie przekaże,
nie wykrzywi go ból, łza nie zmaże.
A to słusznie. A to nawet lepiej tak.

Stanisław J. Lec - o Stalinie, w wierszu "Stalin" napisanym jesienią 1939 r.
(!).
[...]
które zastyga w przęsłach mostów,
co się zaciska w groźbie kul,
ojczyzna, jak jesienny ul,
w pożodze wojny cichy ostrów,
- to Stalin!

Wiktor Woroszylski - z wiersza "Specyfika Terenu"
Skąpo było ziemi. No bo skąd?
Nie dał bóg, sąsiedzi nie dali.
Ale dał mi ziemię ludowy rząd,
dał mi ziemię Stalin.

Jerzy Putrament - fragment wiersza po śmierci Stalina:
Niech w najdalsze, najuboższe wioski
dotrze Jego pomocne słowo.
Niech rozświetli rozum stalinowski
ciemnotę, nędze wiekową.

Jan Sztaudynger - fragment wiersza "Posłuchaj synu..." napisanego po śmierci
Stalina:
Posłuchaj synu, umarł dziś Towarzysz Stalin
W Moskwie dalekiej.
Czynem będziemy Go zegnali
Nie łza z powieki.
Posłuchaj synu, to był ktoś jak dąb wyniosły,
Jak dąb wspaniały...
Dzień zapamiętaj choć niedorosły
Jesteś i mały.
Musimy serca nasze poszerzyć
I siły wzmóc...
Tak bowiem hufcom czynić należy,
Gdy umarł wódz.

T. Urgacz Uśmiech Stalina
ombajn się zżyma, kombajn stalowy
w tępym uporze zęby zacina -
już żujesz, bracie, ziarenko zwątpienia,
wtem nagle
czujesz uśmiech Stalina.
Wtedy naprawdę, o gawędzący,
możemy wolą naszą ujarzmiać
bieg syberyjskich, siwych rzek.

I jakże, bracie, nie być radzieckim,
kiedy sam Józef Wissarionowicz
to nasze serce
i nasza krew.

Oto już gadka mknie sobie nocą
od ust radzieckich do polskich ust,
już świt na niebo łuną się wspina.
I nagle,
nagle czujemy, bracia,
dobry, serdeczny uśmiech Stalina.

A. Ważyk "Na Ciebie"
Od tajgi, od tundry siwej,
od gór i fabryk i sztolni,
gdzie co dzień śpiew pracy wolnej
jak morze bije przypływem,
z pociągów pędzących przez mosty
i z miast i z okrętów i zewsząd
przez kraj nasz radosny śpieszą
oddawane na Ciebie głosy.
Na Ciebie, Stalinie, z chwastów i gąszczy
kwitnące wydrzesz ogrody,
Wodzu nasz wiecznie młody,
Nasz przyjacielu najdroższy
Niech się o Tobie pieśń rozkołysze
jak wiosną szumią jabłonie w sadzie -
głosem Ojczyzny do Rady Najwyższej
gwiaździsty nasz wejdź kandydacie!
Twoim imieniem gwiazdosiejnym w niebie
nawołują się lotnicy nawzajem -
na Ciebie, nasz miły, na Ciebie
Ojczyzna głos swój oddaje.

Adam Ważyk"Rzeka"
Mądrość Stalina
rzeka szeroka,
w ciężkich turbinach
przetacza wody,
płynąc wysiewa
pszenicę w tundrach,
zalesia stepy,
stawia ogrody.
W gmachu imperium strop się ugina
pękła kolumna.
Wstępuje z głębin
mądrość Stalina,
rzeka podskórna.

L. Krzemieniecka "O wielkim Stalinie"

...Józef Stalin - już to imię znacie.
Ludowej Polski - wielki przyjaciel.
Jego armia, jego wola wzniosła
krwi ofiarą wolność nam przyniosła.

W pierwszych latach, gdy nam zbrakło zboża,
Stalin spichrze radzieckie otworzył,
słał transporty surowca i maszyn,
żeby przemysł ruszył w kraju naszym.

W Polsce szkoły i fabryki rosną,
rośnie szczęście i socjalizm rośnie.
Imię wodza pokoju - Stalina -
ludzie nasi powtarzają z ufnością.

Słowo o Stalinie Władysława Broniewskiego
Potrzebny jest Maszynista,
którym jest On:
towarzysz, wódz, komunista -
Stalin - słowo jak dzwon!

W. Słobodnik, Serce Stalina
Serce Stalina bić przestało
Lech niechże wrogów nie łudzi.
Serce Stalina bije w sercach
Wszystkich walczących ludzi

W. Grodzieńska, Prowadź Partio
Stalin - świata zarzewie,
Wola stalowa.
Jak ból ukoić - nie wiem.
Partio prowadź!

K.I Gałczyński, Umarł Stalin
Krzyczy Wołga. Szlocha Sekwana.
Woła Dunaj. Jęczą rzeki chińskie.
Broczy Wisła jak otwarta rana.
Lamentują potoki gruzińskie.

Jerzy Andrzejewski: "(...) w ciężkich dniach ostatnich wszystkie najlepsze
siły naszych umysłów i serc wezbrały w stosunku do Towarzysza Stalina
uczuciem szczególnym i owym najczulej tkwliwym i boleśnie rozdzierającym
uczuciem, jakie ogarnia nas w obliczu śmiertelnie niebezpiecznej choroby
ukochanego dziecka"

Kazimierz Brandys: "W każdej drobinie naszej krwi, w każdej cząsteczce
naszej woli na zawsze przetrwa mądrość i miłość, jakich uczył Stalin. I na
zawsze, póki trwać będzie ziemia pod ludzkimi stopami - najlepsi spośród
ludzi pozostaną wierni Jego nauce"

Jerzy Broszkiewicz: "Kochamy go nadal - nasza myśl zawsze będzie mu wierna.
Nauczymy tej wierności nasze dzieci i one podadzą pamięć o Nim przyszłym
pokoleniom, jako najpiękniejszy wzór człowieka, najwspanialszy przykład
wielkości. (...). On uczył nas rozwijać w sobie wartości najcenniejsze. Sam
dawał wzór takiej pełni człowieczeństwa, jaka staje się natchnieniem
historii."

Stanisław Dygat: "Stalin stworzył naszą świadomość - Stalin dał nam życie
(...) Ale to On nauczył nas również uczuć prawdziwej miłości do własnej
ojczyzny"

Jarosław Iwaszkiewicz: "Wielki obrońca pokoju, który zawsze określał pokój w
swoim genialnie prostym i jasnym umyśle nie we frazesach i pięknie
abstrakcyjnych zdaniach, ale w konkretnych czynach (...) na zawsze
pozostanie symbolem najwyższego ideału ludzkości, symbolem pokojowej i
braterskiej współpracy między narodami"

Witold Zalewski: "Wszystko, co jest w nas twórcze płynęło z Jego myśli, z
Jego woli"

Kazimierz Wyka: "Wkład Józefa Stalina w poznanie sztuki i literatury dotyczy
zatem wszystkiego, co istotne w zjawisku sztuki i literatury"

Julian Przyboś: "Śmierć Józefa Stalina oniema. Tylko w milczeniu,
wymowniejszym od wszystkich słów, wyraża się głębia tej żałoby.
Jest tak, jakby zamilkł głos historii, która Jego ustami wypowiadała
nieodmienną prawdę.
Ale dzieło Stalina jest trwalsze od Jego życia i niezniszczalne. Jest sprawą
całej ludzkości."
źródło http://nieznanahistoria.blox.pl/2010/02/Smierc-Stalina.html
http://insomia.blog.pl/archiwum/index.php?nid=7948150
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=7774
http://histmag.org/?id=1700
http://www.naszawitryna.pl/jedwabne_777.html
http://niniwa2.cba.pl/towarzysze_nieudanej_podrozy_05.htm

Anna Izabela

Użytkownik "mkarwan" <mka...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> *************************************************************************
> Julian Przyboś: "Śmierć Józefa Stalina oniema. Tylko w milczeniu,

Lista niepełna, gdzie Jarosław Polskezbaw??

AI

brat_olin

"mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>
> Oto Partia - ludzkości wzrok.
> Oto Partia: siła ludów i sumienie.
> Nic nie pójdzie z jego życia w zapomnienie.

Tylko zmienic tytul - i pasuje jak ulal do
Kim Jung-Ila. Szymborska ladnie to ujela
- wiadomo, noblistka!

--
Smart questions to stupid answers

skx

Anna Izabela:

> Lista niepełna, gdzie Jarosław Polskezbaw??

Nie pisał panegiryków na cześć Stalina.

--
skx.

kajus44

mkarwan wrote:

> Płakaliśmy w Warszawie,
> Na Śląsku, na dumnym helu,

Na helu to się nie płacze tylko samoloty strąca.

ps.
Już drugi w krótkim okresie temat helu, jakaś powracająca teoria czy co? Kto
je będzie rozsiewał jak Maciarewicza posadzą?

Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 19 Dec 2011 20:55:49 +0100, skx napisał(a):

> Nie pisał panegiryków na cześć Stalina.

Tylko rozprawy o wyższości komuszego prawa nad innym.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

Roman Stachowiak

W dniu 2011-12-19 22:04, kajus44 pisze:

> Na helu to się nie płacze tylko samoloty strąca.

Na haju, helem.

--
RomanS
___________________

mkarwan

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzy...@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3T6Zgl$0...@mike.oldfield.org.pl...

> Tylko rozprawy o wyższości komuszego prawa nad innym.

Masz na to jakieś dowody czy tylko tak ci się p...?

Sonn

W dniu 2011-12-19 23:24, mkarwan pisze:
Proszę bardzo:

http://www.polityka.pl/kraj/222398,1,doktorat-premiera-kaczynskiego.read

Google ci wyłączyli?

--
Sonn

Sonn

W dniu 2011-12-19 23:24, mkarwan pisze:
Ponadto jak widać okazał się doskonałym marksistą. I ten komuszy nalot
pozostał mu jak widać do dzisiaj

"Egzaminy doktorskie zdał z teorii państwa i prawa oraz filozofii
marksistowskiej (oba na "bardzo dobrze"), a 8 grudnia 1976 r. obronił
pracę doktorską "

--
Sonn

mkarwan

Użytkownik "Sonn" <lacrim...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Proszę bardzo:
> http://www.polityka.pl/kraj/222398,1,doktorat-premiera-kaczynskiego.read
> Google ci wyłączyli?

I gdzie jest w tej pracy "o wyższości komuszego prawa nad innym"?

mkarwan

> [...]
> "Egzaminy doktorskie zdał z teorii państwa i prawa oraz filozofii
> marksistowskiej (oba na "bardzo dobrze"), a 8 grudnia 1976 r. obronił

Zdanie egzaminu z filozofii marksistowskiej nie oznacza bycia marksistą.
Egzamin z filozofii marksistowskiej był wówczas obowiązkowy, zdawali wszyscy
doktoranci nawet matematycy i fizycy.
Zanim coś napiszesz zastanów się abyś w swoim zacietrzewieniu nie zrobił z
siebie durnia.

P.B.

Dnia Tue, 20 Dec 2011 07:42:39 +0100, mkarwan napisał(a):

> I gdzie jest w tej pracy "o wyższości komuszego prawa nad innym"?

A gdzie jest o jakimkolwiek innym niż komusze?

Przemek

Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 20 Dec 2011 07:43:38 +0100, mkarwan napisał(a):

> Zdanie egzaminu z filozofii marksistowskiej nie oznacza bycia marksistą.

Ależ oczywiście. A dawanie dupy za pieniądze nie oznacza kurewstwa.

Anna Izabela Nicniemalska-Podkurwińska

W dniu 2011-12-19 20:55, skx pisze:

> Nie pisał panegiryków na cześć Stalina.

Ale ona o tym nie wiedziała, kiedy nauka o tym była
W dupę brała

mkarwan

Użytkownik "P.B." <pbe...@wp.pl> napisał w wiadomości

> A gdzie jest o jakimkolwiek innym niż komusze?

Poczytaj i zastanów się zanim cos napiszesz, abyś nie robił z siebie durnia.

mkarwan

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzy...@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3T78BG$0...@mike.oldfield.org.pl...

> Ależ oczywiście. A dawanie dupy za pieniądze nie oznacza kurewstwa.

Masz w tym jakies osobiste dośwaidczenia, że o tym piszesz?

MW

Użytkownik "mkarwan" <mka...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Zabawne, że to w zasadzie podstawowy "argument" przeciwko Kaczyńskiemu.
Oczywiście obok niskiego wzrostu i jak to z nas śmieją się na Jamajce...
--
MW

Message has been deleted

Wiesiaczek

Adam Płaszczyca wrote:

> Ależ oczywiście. A dawanie dupy za pieniądze nie oznacza kurewstwa.

Czy studiujący kryminalistykę zostają kryminalistami? :)

--
Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

Adam Płaszczyca

Dnia Wed, 21 Dec 2011 20:44:01 +0100, moon napisał(a):

> LOL!
> post miesiąca.

A, przepraszam, zapomniałem, że Pan Dynda, prezes QMC International etc.
nie potrafi zrozumiec czegoś tak skomplikowanego jak sarkazm.
No ale Pan Dynda jest mądry. A Ziemia jest płaska.