Inteligo nocą.

Pietia

"Podczas nocnego przetwarzania danych nie ma możliwości korzystania z
systemu. Przepraszamy za utrudnienie - spróbuj ponownie później."

Noż kutwa, a ja teraz muszę. Ich serwer ma drzemke, czy co? A dopiero ich
chwaliłem. Odwołuję.

beztlenowiec

Gdzieś czytałem, że od północy do 00:30 każdego dnia mają przerwę
techniczną, kiedy to logowanie jest niemożliwe, a transakcje kartami
mogą być utrudnione.
Polecam mBank - działa całą dobę, ma "SFI" i będziesz z niego zadowolony
do pierwszej reklamacji lub problemu, który zechcesz zgłosić
telefonicznie ;) I o ile nie mieszkasz w małym mieście, w którym nie ma
bankomatów Euronetu lub BZ WBK ;)

beztlenowiec

Seoman

Każdy bank ma przerwę techniczną w nocy. To trwa krótko i jest konieczne.
Wszędzie.

Pozdrawiam,
Seoman

Pietia napisał(a):

> Noż kutwa, a ja teraz muszę. Ich serwer ma drzemke, czy co? A dopiero
> ich chwaliłem. Odwołuję.

dzien dobry, obudziles sie. Inteligo ma co kila nocy przerwe od 0:00 do
1:00, ale przewaznie konczy sie wczesniej, tak okolo 0:30. Przed przerwa
na stronie logowania od kilku dni miales info kiedy bedzie przerwa

/me sprawdzajacy stan swoich kont po kilka razy na dzien

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Pietia

Użytkownik "|<onrad" <bez.a...@jest.bardziej.trendy> napisał w wiadomości

> [...]
> na stronie logowania od kilku dni miales info kiedy bedzie przerwa
>
> /me sprawdzajacy stan swoich kont po kilka razy na dzien

PRZED przerwą, czyli było info o przerwie, gdy jeszcze działało :)?
Bo teraz nic nie ma. Dobra, poczekam.

Mateusz Ludwin

New Shell process <news:deau4c$9j8$1...@nemesis.news.tpi.pl>
1.USENET:pl.pregierz> cd "Pietia"
1.USENET:pl.pregierz/Pietia> type body

> "Podczas nocnego przetwarzania danych nie ma możliwości korzystania z
> systemu. Przepraszamy za utrudnienie - spróbuj ponownie później."

To sprawka Buzdygana!
--
Dogs have owners. Cats have staff.

Mateusz Ludwin matl [at] megapolis [dot] pl

Paszczak

Seoman <Rao17...@to.op.pl> wrote:
> Każdy bank ma przerwę techniczną w nocy. To trwa krótko i jest konieczne.
> Wszędzie.

No to mBank ma widocznie przerwę od 0h 00m 00s do 0h 00m 03s, bo jeszcze
nigdy na nią się nie załapałem.

P.

Przemyslaw Popielarski

Seoman <Rao17...@TO.op.pl> wrote:
> Każdy bank ma przerwę techniczną w nocy. To trwa krótko i jest
> konieczne. Wszędzie.

W inteligo trwa to czasem pare godzin. I zawsze mnie to wkurzalo jak z nich
korzystalem. Bo akurat zwykle mialem ochote na dlubanie wlasnie w czasie tej
ich przerwy. No o 0:30 to jeszcze sporo wiary nie spi, tak? No to czemu nie
mogli sobie tej przerwy na 2:30 ustalic?

--
./ premax
./ premax@hot,pl

Pietia napisał(a):

> PRZED przerwą, czyli było info o przerwie, gdy jeszcze działało :)?

tak

wchodzisz na https://secure.inteligo.com.pl/web

logujesz sie

po zalogowaniu masz info kiedy anstepna przerwa

Oczywiscie w tej chwili eksperyment niemozliwy do przeprowadzenia.

Banki muszą zrzucac swoja bazę do kopii zapasowej i na ten czas baza
musi byc wylaczona. Baza jest dosc duza, wyobraz sobie dane o tysiacach
trasnakcji milionow klientow w pliku i jego rozmiar. Pomysl ile czasu
trwa skopiowanie takiego pliku i odpowiedz na pytanie jakie jest
prawdopodob. ze w czasie zrzucania pracującej bazy nie zdazy sie ze
jeden z milionow klientow nie przeprowadzi transakcji.
Przynajmniej tak to sobie tlumacze

Pietia

Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@spamuj.org> napisał w wiadomości

> New Shell process <news:deau4c$9j8$1...@nemesis.news.tpi.pl>
> 1.USENET:pl.pregierz> cd "Pietia"
> 1.USENET:pl.pregierz/Pietia> type body

> To sprawka Buzdygana!

eee,że co? korbacz, buzdygan, koncerz?

Pietia napisał(a):

> "Podczas nocnego przetwarzania danych nie ma możliwości korzystania z
> systemu. Przepraszamy za utrudnienie - spróbuj ponownie później."

juz dziala

Pietia

> [...]
> skopiowanie takiego pliku i odpowiedz na pytanie jakie jest prawdopodob.
> ze w czasie zrzucania pracującej bazy nie zdazy sie ze jeden z milionow

To źle tłumaczysz! Ja ich utrzymuje i muszę wymagać :) I tłumacze sobie, że
przerwa powinna być o 2.30 jak ktoś napisał. Mniejsze ryzyko napiętnowania
;)

Pietia napisał(a):

> Użytkownik "|<onrad" <bez.a...@jest.bardziej.trendy> napisał w
> wiadomości news:deauui$9r1$1...@inews.gazeta.pl...

> To źle tłumaczysz! Ja ich utrzymuje i muszę wymagać :)

A potem jak im sie cos walnie, to oczywiscie sie nie upomnisz jak
zobaczysz ze zniknely wszystkie pieniadze i nie da sie tego odtworzyc? :)

> I tłumacze sobie,
> że przerwa powinna być o 2.30 jak ktoś napisał. Mniejsze ryzyko
> napiętnowania ;)

a to racja

Przemyslaw Popielarski

|<onrad <onrad" <bez.a...@jest.bardziej.trendy> wrote:
> Banki muszą zrzucac swoja bazę do kopii zapasowej i na ten czas baza
> musi byc wylaczona.

Chyba sobie zartujesz. Zrzucasz baze z kawalka klastra, a reszta chodzi,
tylko moze przyjac obciazenie mniejsze niz nominalne. Po zrzuceniu
aktualizujesz ten kawalek klasta zaleglymi danymi. Dla klienta jest to nie
zauwazalne. Istnieje tysiące systemow bazodanowych, ktore _naprawde_ muszą
chodzic 24/7 i jak to sobie wyobrazasz -- ze nie robią backupu?

Przemyslaw Popielarski napisał(a):

> [...]
> nie zauwazalne. Istnieje tysiące systemow bazodanowych, ktore _naprawde_
> muszą chodzic 24/7 i jak to sobie wyobrazasz -- ze nie robią backupu?

Nie wiem, jak pisalem to byly tylko moje tlumaczenia.
No wiec dlaczego banki na chwile w ciagu doby wylaczaja swoje systemy?

Dariusz

Użytkownik Pietia napisał:

U mnie działa bezproblemowo.

Pietia

Użytkownik "Dariusz" <dar...@falszywy.adres> napisał w wiadomości

Teraz już tak. Musiałem ich "trafić" :)

Przemyslaw Popielarski

|<onrad <onrad" <bez.a...@jest.bardziej.trendy> wrote:
> Nie wiem, jak pisalem to byly tylko moje tlumaczenia.
> No wiec dlaczego banki na chwile w ciagu doby wylaczaja swoje systemy?

Mogą miec mniej zaawansowane techniczne rozwiazania, mogą miec mniej
zaawansowaną intelektualnie kadre, moze to byc podyktowane innymi wzledami,
o ktorych nie mam pojecia; a poza tym z wymienionych bankow (Inteligo,
mBank) godzinne przerwy robi sobie tylko 50% z nich :->

Mateusz Ludwin

New Shell process <news:deauv0$4ht$1...@atlantis.news.tpi.pl>

1.USENET:pl.pregierz> cd "Pietia"
1.USENET:pl.pregierz/Pietia> type body

> eee,że co? korbacz, buzdygan, koncerz?

+buzdygan +"przetwarzanie danych"

Pietia

> New Shell process <news:deauv0$4ht$1...@atlantis.news.tpi.pl>
> 1.USENET:pl.pregierz> cd "Pietia"
> 1.USENET:pl.pregierz/Pietia> type body

> +buzdygan +"przetwarzanie danych"

No i wpisałem do googla. A żyłem w błogiej nieświadomości...Prokuraturze się
już nie wymknę, przez Ciebie! ;)

seb

Przemyslaw Popielarski napisał(a):

> czasie tej ich przerwy. No o 0:30 to jeszcze sporo wiary nie spi, tak?
> No to czemu nie mogli sobie tej przerwy na 2:30 ustalic?

Bo o 2.30 wiara w Inteligo chce spac ;>

--
seb
s.seb<ast>ian.s @ gmail kropka com

Przemyslaw Popielarski

seb <s.seb...@guglowe.konto> wrote:
> Bo o 2.30 wiara w Inteligo chce spac ;>

Do wiary w Inteligo: man cron
:>

Tom N

Użytkownik Pietia <vu...@wp.pl>
w wiadomości <news:deb1g7$ckc$1...@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

To masz rzeczywiście przechlapane...
Przesłuchają pl.* w "trybie wyborczym" i większość pójdzie siedzieć za
pomówienia -- a na pręgu to pewnie sam słodzik zostanie ;)

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]

Godryk

Mateusz Ludwin pisze:

> New Shell process <news:deau4c$9j8$1...@nemesis.news.tpi.pl>
> 1.USENET:pl.pregierz> cd "Pietia"
> 1.USENET:pl.pregierz/Pietia> type body

> To sprawka Buzdygana!

"13. Nie będziesz przetwarzał imienia Buzdygana nadaremno."

--
Godryk :: Tomek Marcinkowski :: http://godric.sf-f.pl

Andrzej Adam Filip

"|<onrad" <bez.a...@jest.bardziej.trendy> writes:

> A potem jak im sie cos walnie, to oczywiscie sie nie upomnisz jak
> zobaczysz ze zniknely wszystkie pieniadze i nie da sie tego odtworzyc?
> :)

Bajdurzysz.
Da się, tylko że z wyłączeniem jest znacznie prościej a bez wyłączania
kosztowałoby by więcej (baza, projekt systemu, kompetencja
adminów). Nocne wyłączenia mało komu przeszkadzają i nasze banki
widocznie uznały że się "per saldo" to *ta* metoda opłaca.

--
Andrzej [en:Andrew] Adam Filip an...@priv.onet.pl an...@xl.wp.pl
All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing

Northwood

"Przemyslaw Popielarski" <pre...@hot.pl> wrote in message

> Do wiary w Inteligo: man cron

A może: Start-Programs-Accessories-System Tools-Scheduled Tasks? :D

Pozdrawiam
N.

Radek

On Mon, 22 Aug 2005 00:36:13 +0200, |<onrad wrote:

> Nie wiem, jak pisalem to byly tylko moje tlumaczenia. No wiec dlaczego
> banki na chwile w ciagu doby wylaczaja swoje systemy?

Bo jest coś takiego co się nazywa przetwarzaniem danych lub zamknięciem
dnia.

Radek

Radek

On Mon, 22 Aug 2005 01:13:43 +0200, Przemyslaw Popielarski wrote:

> Do wiary w Inteligo: man cron

I co mieliby tam wstawić? xcopy?

Radek