Wazelina dla akcji II

KRZYZAK

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Ten-eksperyment-sie-nie-uda-zaplaca-dzieci,wid,13565616,komentarz.html?ticaid=1ca07
330 tys podpisow. Ale podobno komputer na Discovery ma to w dupie.
Modyfikacje algorytmow nie sa przewidziane...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

masti

Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 23:36:44 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

masz dzieci?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 21:42:47 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> masz dzieci?

Tak i zebralem 331 podpisow.

masti

Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 23:50:19 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Tak i zebralem 331 podpisow.

to zbieraj dalej. Wielu debili jest na tym swiecie

Smok Eustachy

Dnia Fri, 08 Jul 2011 23:36:44 +0200, KRZYZAK napisał(a):

> [...]

> 330 tys podpisow. Ale podobno komputer na Discovery ma to w dupie.
> Modyfikacje algorytmow nie sa przewidziane...

Owa "reforma" by była ok jakby policzyli koszty i zagwarantowali środki.

masti

Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 21:55:49 +0000 osobnik zwany Smok Eustachy
wystukał:

czyli dzieci masz w dupie.
To teraz pokaż gdzie brakuje środków

Mario

W dniu 2011-07-08 23:55, Smok Eustachy pisze:
> Dnia Fri, 08 Jul 2011 23:36:44 +0200, KRZYZAK napisaďż˝(a):

> zaplaca-dzieci,wid,13565616,komentarz.html?ticaid=1ca07
>
> Owa "reforma" by by�a ok jakby policzyli koszty i zagwarantowali �rodki.

A rodzice policzyli koszty zapewnienia finansowania z bud�etu
centralnego przedszkoli dla wszystkich dzieci?

MD

Marek Dyjor

masti wrote:
> Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 21:55:49 +0000 osobnik zwany Smok
> Eustachy wystukał:

> czyli dzieci masz w dupie.
> To teraz pokaż gdzie brakuje środków

sprawdź czy wszystkie szkoły zapewniły właściwe warunki dla dzieci?

hint rząd zwalił koszty dostosowania na samorządy ale samorządom forsy na tę
okoliczność praktycznie nie dał.

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 21:52:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> to zbieraj dalej. Wielu debili jest na tym swiecie

Dalej juz nie trzeba. Jak ktos nie jset debilem, to wie, ze wystarczy 100
tys.

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 00:14:07 +0200, Mario napisał(a):

> A rodzice policzyli koszty zapewnienia finansowania z budżetu

> centralnego przedszkoli dla wszystkich dzieci?

Tak, sa nizsze niz dla przedszkola w szkole.
Ale przede wszystkim chodzi o to, ze rzad wydaje sobe dekret bez
jakichkolwiek kosultacji spolecznyc. Demokracja w wydaniu PO.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:19:10 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Dalej juz nie trzeba. Jak ktos nie jset debilem, to wie, ze wystarczy
> 100 tys.

wystarczy Ci tylko 99669 następnych. Powodzenia.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:17:46 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
wystukał:

> hint rząd zwalił koszty dostosowania na samorządy ale samorządom forsy
> na tę okoliczność praktycznie nie dał.

przedszkola są samorządowe. to gdzie jest różnica?

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:27:21 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> wystarczy Ci tylko 99669 następnych. Powodzenia.

Projekt juz zlozony, idioto. Pierwsze czytanie w ciagu 3 miesiecy.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:23:11 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Tak, sa nizsze niz dla przedszkola w szkole.

link?

>Ale przede wszystkim chodzi
> o to, ze rzad wydaje sobe dekret bez jakichkolwiek kosultacji
> spolecznyc. Demokracja w wydaniu PO.

no jasne, zero konsultcji mimo paru lat dyskusji

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:31:04 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> no jasne, zero konsultcji mimo paru lat dyskusji

Z kim? Z superniania od margaryny, czy z ZUSem?
Nie bylo zadnych konsultacji. Najwyzszy czas, zebys sobie uswiadomil styl
wladzy swoich idoli.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:31:11 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Projekt juz zlozony, idioto. Pierwsze czytanie w ciagu 3 miesiecy.

powodzenia w bezsensownej walce

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:34:45 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Z kim?

z kimkolwiek

> Z superniania od margaryny, czy z ZUSem? Nie bylo zadnych
> konsultacji. Najwyzszy czas, zebys sobie uswiadomil styl wladzy swoich
> idoli.

Ciebie obchodzą tylko Twoi idole

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:36:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> powodzenia w bezsensownej walce

Jasne. Demokracja jest bez sensu. Ein Volk, ein Reich, ein Führer...
Rzesza wie lepiej co dobre dla mojego dziecka.

Krzysiek Kielczewski

On 2011-07-08, masti <go...@to.hell> wrote:

> wystarczy Ci tylko 99669 nast�pnych. Powodzenia.

Zebrali ponad trzysta tysi�cy.

Krzysiek Kie�czewski

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:41:15 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Jasne. Demokracja jest bez sensu.

skoro tak uważasz

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:39:05 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> z kimkolwiek

Znaczy Tusk dyskutowal z Halem?

> Ciebie obchodzą tylko Twoi idole

ROTFL :DDD
I kto to mowi? Leming, ktory ma w dupie zdanie wiekszosci rodzicow i
psychologow. Wodz ma zawsze racje...

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:41:45 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> skoro tak uważasz

Nie to Ty tak uwazasz. My wykorzystalismy demokratyczna opcje, ktora wynika
z Konstytucji. Ty napisales, ze to bezsensowna walka. Czyli przyznajesz, ze
Twoi idole sraja na Konstytucje i demokracje.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:47:19 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Nie to Ty tak uwazasz.

to Ty napisałeś. A może się wypierasz?

KRZYZAK

To ja napisalem:
"powodzenia w bezsensownej walce"
?
Znow pijesz...

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:45:05 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Znaczy Tusk dyskutowal z Halem?

> ROTFL :DDD
> I kto to mowi? Leming, ktory ma w dupie zdanie wiekszosci rodzicow i
> psychologow. Wodz ma zawsze racje...

na jakiej podstawie powłujesz się na "wiekszośc" rodziców"? wodzu?

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:50:21 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> To ja napisalem:
> "powodzenia w bezsensownej walce"

nie to ja, nie ty napisałem

> ?
> Znow pijesz...

lecz się skoro pijesz

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:49:37 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> na jakiej podstawie powłujesz się na "wiekszośc" rodziców"? wodzu?

Na podstawie 330 tys glosow sprzeciwu. Opcja ryzego nie ma ani jednego
glosu poparcia. Dalej sam policzysz, czy wytlumaczyc?

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:53:33 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Na podstawie 330 tys glosow sprzeciwu.

i to jest "większosć" rodziców?
pokaż metodę głosowania i jego pięcioprzymiotnikowość.

> Opcja ryzego nie ma ani jednego
> glosu poparcia. Dalej sam policzysz, czy wytlumaczyc?

a co to jest opcja ryzego?

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:52:11 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> nie to ja, nie ty napisałem

Dobra, moze podyskutujemy jutro, jak zaczniesz poprawnie skladac zdania...
PS
W jakim wieku poszedles do szkoly?

Mario

W dniu 2011-07-09 00:23, KRZYZAK pisze:

> Tak, sa nizsze niz dla przedszkola w szkole.

No to chyba zdaniem tych rodziców. ATSD tworzyć finansowaną z budżetu
sieć przedszkoli obejmująca wszystkie dzieci - tylko po to żeby je
uchronić przez rozpoczęciem edukacji w wieku 6 lat, to chyba jest jakiś
absurd.

> Ale przede wszystkim chodzi o to, ze rzad wydaje sobe dekret bez
> jakichkolwiek kosultacji spolecznyc.

Chyba ustawę. A konsultacje były takie jak w wykonaniu wszystkich rządów
poprzednich. Czyli przyjmują do wiadomości opinie różnych środowisk a
robią po swojemu.

Demokracja w wydaniu PO.

Bo prawdziwa demokracja byłaby gdyby grupa niezadowolonych mogłaby
zablokować wdrażanie ustaw? A co z tymi którzy są za?

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 00:45, KRZYZAK pisze:

> Znaczy Tusk dyskutowal z Halem?

> ROTFL :DDD
> I kto to mowi? Leming, ktory ma w dupie zdanie wiekszosci rodzicow i
> psychologow. Wodz ma zawsze racje...

Policzyłeś że to większość rodziców i psychologów?

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 00:53, KRZYZAK pisze:
> Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:49:37 +0000 (UTC), masti napisaďż˝(a):

> Na podstawie 330 tys glosow sprzeciwu. Opcja ryzego nie ma ani jednego
> glosu poparcia. Dalej sam policzysz, czy wytlumaczyc?

Bo ustawa mobilizuje przeciwnik�w a nie zwolennik�w. Po co maj� si�
zbiera� i tworzy� listy? �eby wyrazi� poparcie? Tak to tylko w�r�d fan�w
JK.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 00:29, masti pisze:

> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:17:46 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
> wystukał:

> przedszkola są samorządowe. to gdzie jest różnica?

No ale rodzice przecież chcą żeby to państwo przejęło finansowanie
przedszkoli. Może wystarczyłoby żeby poparli reformę i domagali się żeby
państwo finansowało szkoły :) Ale nie. Im nie chodzi o to że reforma
jest niedobra bo nie przewiduje pieniędzy na realizację zadań. Chodzi o
to żeby dzieci uchronić przed edukacją szkolną :)

MD

WhiteD

Użytkownik "Mario" <mar...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niedobra bo nie przewiduje pieniędzy na realizację zadań. Chodzi o to żeby
> dzieci uchronić przed edukacją szkolną :)

Najbardziej mnie urzeka argument o zabieraniu dzieciństwa... może niech trzymają
te swoje dzieci w domu do 18-stego roku życia, będą miały dzieciństwo :P

WhiteD

Vax

W dniu 2011-07-09 00:53, KRZYZAK pisze:

> Na podstawie 330 tys glosow sprzeciwu. Opcja ryzego nie ma ani jednego

> glosu poparcia. Dalej sam policzysz, czy wytlumaczyc?

osztykurwa, marsze pedałów gromadzą ileśtam homoluda,
a skoro nie ma manifestacji hetero, to znak, że pedały stanowią
już większość?

Weź się Jacusiu ogarnij, bo marsze poparcia dla władzy to ostatnio
widywano na Kubie i Korei (ale tylko jednej) i być może na wiecach PiS.

Ja np. jutro zbiorę 20 podpisów za wprowadzeniem w Polsce ruchu
lewostronnego, czy wobec braku widocznego poparcia "za utrzymaniem
ruchu prawostronnego" (nie zebrano ani jednego podpisu!) uznasz,
że Naród domaga się zmiany?

To ja jednak wolę opcję ryżego od opcji łysawego i głupiego.

v.

KRZYZAK

Dnia Sat, 9 Jul 2011 03:15:37 +0200, WhiteD napisaďż˝(a):

> Najbardziej mnie urzeka argument o zabieraniu dzieci�stwa... mo�e niech trzymaj�
> te swoje dzieci w domu do 18-stego roku �ycia, b�d� mia�y dzieci�stwo :P

Mnie najbardzie urzeka, ze Cie urzeka Twoj wlasny argument.

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:56:56 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> Dobra, moze podyskutujemy jutro, jak zaczniesz poprawnie skladac
> zdania... PS
> W jakim wieku poszedles do szkoly?

6 lat

Smok Eustachy

Dnia Fri, 08 Jul 2011 22:12:31 +0000, masti napisał(a):
/.../

> czyli dzieci masz w dupie.
> To teraz pokaż gdzie brakuje środków

Dodatkowe szkoły kŧóre przyjmą tłum.

Smok Eustachy

Dnia Fri, 08 Jul 2011 22:29:22 +0000, masti napisał(a):

> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:17:46 +0200 osobnik zwany Marek Dyjor
> wystukał:

> przedszkola są samorządowe. to gdzie jest różnica?

Trzeba by nowe szkoły wybudować na rok a potem wyburzyć. Jeśli myślisz,
że część sal przedszkolnych dżwigiem przewieziesz do szkoły to jesteś
anormalny

Krzysiek Kielczewski

On 2011-07-09, Vax <ma...@zepsul.sie> wrote:

> To ja jednak wolę opcję ryżego od opcji łysawego i głupiego.

A pomijając politykę i preferencje partyjne to uważasz, że wcześniejsze
pójscie do szkoły jest dobrym rozwiązanem?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 13:00:40 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

> A pomijając politykę i preferencje partyjne to uważasz, że wcześniejsze
> pójscie do szkoły jest dobrym rozwiązanem?

Teoretycznie rok wczesniej zaczna placic skladki do ZUS.
W praktyce w pierwszej klasie beda sie uczyc tego samego, co teraz w
zerowce, tylko w gorszych warunkach. Oznacza to tez, ze zabiera sie rok
edukacji.

Yogi(n)

Użytkownik "masti" <go...@to.hell> napisał w wiadomości

> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:56:56 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
> wystukał:

> 6 lat

I to wiele tłumaczy. A w jakim wieku i na jakim etapie zakończyłes edukację?

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Krzysiek Kielczewski

On 2011-07-09, KRZYZAK <krz...@krzyzak.pl> wrote:

> [...]
> W praktyce w pierwszej klasie beda sie uczyc tego samego, co teraz w
> zerowce, tylko w gorszych warunkach. Oznacza to tez, ze zabiera sie rok

Twoje zdanie na ten temat to ja już znam.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Krzysiek Kielczewski

On 2011-07-09, WhiteD <w...@w.pl> wrote:

> Najbardziej mnie urzeka argument o zabieraniu dzieci�stwa...

Tw�j w�asny argument...

> mo�e niech trzymaj�
> te swoje dzieci w domu do 18-stego roku �ycia, b�d� mia�y dzieci�stwo :P

...jak zwykle "zbity" idiotycznym tekstem.

Krzysiek Kie�czewski

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 13:23:19 +0200 osobnik zwany Yogi\(n\)
wystukał:

> Użytkownik "masti" <go...@to.hell> napisał w wiadomości

> I to wiele tłumaczy. A w jakim wieku i na jakim etapie zakończyłes
> edukację?

Zależy co rozumiesz przez zakończyłeś.
Studia wyższe czy MBA wystarczy?

teraz sam się pochwal.

Mario

> Twój własny argument...

Czyżby?
http://marekjuraszek.pl/stop-6-latek-w-szkole/6-latek-w-szkole.html
"Nie zabierajcie dzieciństwa, nieodwracalnego czasu, złotego okresu
życia dziecka."
Artykuł tego psychoterapeuty jest linkowany na stronie głównej
http://ratujmaluchy.pl/

To zapewne jeden z tej jakoby większości psychologów która jest
przeciwko reformie.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 08:43, KRZYZAK pisze:

> Mnie najbardzie urzeka, ze Cie urzeka Twoj wlasny argument.

Naczytała się specjalistów przeciwnych reformie:

Marek Dyjor

masti wrote:
> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:17:46 +0200 osobnik zwany Marek
> Dyjor wystukał:

> przedszkola są samorządowe. to gdzie jest różnica?

w tym że przedszkola jakieś już są fakt brakuje ale jakieś już jednak są.

szkoły są kompletnie nie przystosowane dla małych dzieci całą infrastrukturę
trzeba stworzyć od zera i nie ma na to pieniedzy.

Marek Dyjor

WhiteD wrote:
> [...]

> Najbardziej mnie urzeka argument o zabieraniu dzieci�stwa... mo�e
> niech trzymaj� te swoje dzieci w domu do 18-stego roku �ycia, b�d�

jak patrzy� jakim g�wnem jest szko�a to czasem lepiej jakby dzieci sie
uczy�y w domu.

Niestety system edukacyjny jest kompletnie archaiczny i nie przystaj�cy do
wymaga� wsp�czesnego �wiata. Pierwszym zasadniczym grzechem jest
"urawni�owka" kt�ra zabija skutecznie szanse rozwoju intelig�tniejszych i
zdolniejszych dzieci.

Sam wspominam szko�e jako wielk� nude... nie musia�em sie uczy� bo to co
by�o na lekcjach by�o banalne. Sam sie edukowa�em wyczytuj�c bobliotek�
rodzic�w (i beletrystyczn� i naukowa) ma potem masowo skupuj�c wszytsko co
mi sie spodoba�o bo okolicznych ksi�garniach i antykwariatach.

na ostatnie dwa lata trafi�em do eksperymentelnej klasy mat fiz ( w
podstaw�wce) i przynajmniej co� musia�em robi�.

Niestety kilka lat obijania si� spowodowa�o, �e nie nauczy�em sie
systematycznej pracy co mi si� odbija czkawk� przez reszt� �ycia.

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 15:18:27 +0200, Mario napisaďż˝(a):

> Naczyta�a si� specjalist�w przeciwnych reformie:
> http://marekjuraszek.pl/stop-6-latek-w-szkole/6-latek-w-szkole.html
> "Nie zabierajcie dzieci�stwa, nieodwracalnego czasu, z�otego okresu
> �ycia dziecka."

I tylko to zauwazyles?
"Czy do pracy z 6-latkami sďż˝ przygotowani nasi pedagodzy? Program i metody
pracy oraz organizacja zaj�� dla dzieci 6-letnich powinny si� znacznie
r�ni� od tych adresowanych do 7-latk�w. Czy kto� pomy�la� o przeszkoleniu
kadry pedagogicznej, skoro do tej pory nie ma ostatecznej decyzji w sprawie
przesuni�cia wieku rozpocz�cia obowi�zku szkolnego? Obawiam si�, �e
nauczyciele nauczania pocz�tkowego nie s� przygotowani do pracy z
6-latkami. Program studi�w pedagogiki wczesnoszkolnej obejmuje bowiem
nauczanie dzieci 7-letnich i starszych."

Marek Dyjor

Mario wrote:

> Czy�by?

> http://marekjuraszek.pl/stop-6-latek-w-szkole/6-latek-w-szkole.html
> "Nie zabierajcie dzieci�stwa, nieodwracalnego czasu, z�otego okresu
> �ycia dziecka."
> Artyku� tego psychoterapeuty jest linkowany na stronie g��wnej
> http://ratujmaluchy.pl/
>
> To zapewne jeden z tej jakoby wi�kszo�ci psycholog�w kt�ra jest
> przeciwko reformie.

Bo szko�a jest krety�ska i archaiczna... warto poczyta co si� m�wi na
�wiecie. Szko�y dzia�aj�ce wg wzorc�w ze �redniowiecza nie ucz� dzieci
my�lenia, ucz� zakuwania pami�ciowego.

Zamiast wykorzysta� wrodzon� u dzieci ciekawo�� �wiata i zdolno�� do
poszukiwania rozwi�za� (poprzez zabaw�) t�amsimy ich osobowo�� wsadzaj�c ich
w maszyn� do nalewania wiedzy do g�owy.

Marek Dyjor

masti wrote:
> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:23:11 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
> wystukał:

> link?

> no jasne, zero konsultcji mimo paru lat dyskusji

to nei jest tylko wina PO...

KRZYZAK

Dnia Sat, 9 Jul 2011 15:34:54 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> Niestety system edukacyjny jest kompletnie archaiczny i nie przystający do
> wymagań współczesnego świata. Pierwszym zasadniczym grzechem jest
> "urawniłowka" która zabija skutecznie szanse rozwoju inteligętniejszych i
> zdolniejszych dzieci.

No i wlasnie teraz (w okresie przejsciowym) zrownuje sie poziom nauczania
siedmiolatkow o rok w dol. I jednoczesnie tworzy sie sztuczny wyz
demograficzny. A przeciez mozna bylo wprowadzac szesciolatki do szkol np. w
4 etapach.
W dyskusjach zwolennicy reformy chetnie posluguja sie przykladem "zachodu".
Tylko na tym zachodzie dzieci maja oprocz standardowych zajec zapewniony
multum pozalekcyjnych sciezek rozwoju. U nas nie ma nawet swietlic.

Mario

W dniu 2011-07-09 15:28, Marek Dyjor pisze:

> w tym że przedszkola jakieś już są fakt brakuje ale jakieś już jednak są.

No i można sześciolatki wysłać do szkoły a zwiększyć dzięki temu
dostępność przedszkoli. W tej chwili tylko 60% dzieci (w wieku 3-5 lat)
chodzi do przedszkolach. Reszta jest podrzucana do babć albo się nimi
zajmują niepracujące matki. A i tak w wieku 6 lat idą do zerówek - przy
szkołach. Tak więc istniejącą edukację przedszkolną rozproszoną między
przedszkola i szkoły można po prostu ująć w jedną sensowną formę
organizacyjną i włączyć mocniej w system oświatowy.

> szkoły są kompletnie nie przystosowane dla małych dzieci całą
> infrastrukturę trzeba stworzyć od zera i nie ma na to pieniedzy.

Przesadzasz. Nadchodzi niż i będzie się zmniejszać liczbę oddziałów w
szkołach i zwalniać nauczycieli. Ta reforma częściowo może zaadaptować
te zasoby. Nie wymaga masowego budowania nowych szkół.
A działania proponowane przez "obrońców dzieci" też wymagają nakładów,
bo chcą objąć przedszkolami wszystkie dzieci (takie jest zresztą
zalecenie tej wstrętnej Unii) i przerzucić finansowanie przedszkoli na
budżet centralny. Czyli będzie za darmo :)
Przesuniecie do szkół, siedzących do tej pory w przedszkolach
sześciolatków, zwolni miejsca w przedszkolach i umożliwi zapewnienie tam
miejsc większej ilości dzieci w wieku do lat 5.

MD

masti

Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 15:45:01 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
wystukał:

> [...]
> nauczania siedmiolatkow o rok w dol. I jednoczesnie tworzy sie sztuczny
> wyz demograficzny. A przeciez mozna bylo wprowadzac szesciolatki do

a dlaczego nie w 3 czy pięciu?

Mario

W dniu 2011-07-09 15:36, KRZYZAK pisze:

> I tylko to zauwazyles?

A coś w kwestii twojej wypowiedzi?

> [...]

> "Czy do pracy z 6-latkami są przygotowani nasi pedagodzy? Program i metody
> pracy oraz organizacja zajęć dla dzieci 6-letnich powinny się znacznie
> różnić od tych adresowanych do 7-latków. Czy ktoś pomyślał o przeszkoleniu

> kadry pedagogicznej, skoro do tej pory nie ma ostatecznej decyzji w sprawie

> przesunięcia wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego? Obawiam się, że
> nauczyciele nauczania początkowego nie są przygotowani do pracy z
> 6-latkami. Program studiów pedagogiki wczesnoszkolnej obejmuje bowiem

> nauczanie dzieci 7-letnich i starszych."

Odpowiadałem na twój zarzut, że argument o zabieraniu dzieciństwa jest
wymyślonym przez dyskutantkę a nie stosowanym przez "ratujących dzieci"
A co do wypowiedzi tego specjalisty.
Nie ma u nas pedagogów przygotowanych do pracy z sześciolatkami? A kto
zajmuje się dziećmi w zerówkach w przedszkolach i szkołach?
Swoją drogą to zerówki początkowo miały zdaje się objąć pięciolatków bo
sześciolatki miały rozpocząć edukację w szkołach. Ale od kilku lat opory
rodziców blokują te zmiany. Pora aby ktoś to zrobił bez oglądania się na
zadymiarzy.

MD

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 15:45:04 +0200, Mario napisał(a):

> Przesadzasz. Nadchodzi niż i będzie się zmniejszać liczbę oddziałów w
> szkołach i zwalniać nauczycieli. Ta reforma częściowo może zaadaptować
> te zasoby.

Trafiles. To jeden z glownych powodow tej "reformy".

Mario

W dniu 2011-07-09 15:38, Marek Dyjor pisze:

> Bo szkoła jest kretyńska i archaiczna... warto poczyta co się mówi na
> świecie. Szkoły działające wg wzorców ze średniowiecza nie uczą dzieci
> myślenia, uczą zakuwania pamięciowego.
>
> Zamiast wykorzystać wrodzoną u dzieci ciekawość świata i zdolność do
> poszukiwania rozwiązań (poprzez zabawę) tłamsimy ich osobowość wsadzając
> ich w maszynę do nalewania wiedzy do głowy.

Oczywiście. A szkoły oparte na samorozwoju dają pełną możliwość rozwoju
duchowego dzieci. Tylko jakoś później absolwenci mają kiepskie szanse
dostania się na sensowne studia. Można owszem zrobić studia oparte na
naturalnej zdolności do samorozwoju przez zabawę, ale obawiam się, że
ich absolwenci mieliby duże trudności ze znalezieniem sensownej pracy.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 15:34, Marek Dyjor pisze:

> jak patrzyć jakim gównem jest szkoła to czasem lepiej jakby dzieci sie
> uczyły w domu.

Czego by się mogły uczyć w domu jeśli rodzice często mają sieczkę w
głowie jeśli nie gówno.

> [...]
> do wymagań współczesnego świata. Pierwszym zasadniczym grzechem jest
> "urawniłowka" która zabija skutecznie szanse rozwoju inteligętniejszych

Spoko. Inteligentniejsze i zdolniejsze dzieci i tak się przebiją w tym
nieludzkim systemie i potem sobie będą radzić tym nieludzkim świecie
dorosłych. Nie udaje się to głownie tym, które mają nadmierne
wyobrażenie o swoich talentach. A najbardziej może nie one tylko ich
rodzice.

> Sam wspominam szkołe jako wielką nude... nie musiałem sie uczyć bo to co
> było na lekcjach było banalne. Sam sie edukowałem wyczytując bobliotekę
> rodziców (i beletrystyczną i naukowa) ma potem masowo skupując wszytsko
> co mi sie spodobało bo okolicznych księgarniach i antykwariatach.
>
> na ostatnie dwa lata trafiłem do eksperymentelnej klasy mat fiz ( w
> podstawówce) i przynajmniej coś musiałem robić.
>
> Niestety kilka lat obijania się spowodowało, że nie nauczyłem sie
> systematycznej pracy co mi się odbija czkawką przez resztę życia.

W szkołach opartych o samorozwój tez nie ma systematycznej pracy bo
realizuje się swoje (często chwilowe) zachcianki.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 15:45, Mario pisze:

> No i można sześciolatki wysłać do szkoły a zwiększyć dzięki temu
> dostępność przedszkoli. W tej chwili tylko 60% dzieci (w wieku 3-5 lat)
> chodzi do przedszkolach.

do przedszkoli :)

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 00:31, masti pisze:
> Dnia pięknego Sat, 09 Jul 2011 00:23:11 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
> wystukał:

> link?

> no jasne, zero konsultcji mimo paru lat dyskusji

A jak sobie wyobrażasz konsultacje. Od paru lat projekt utknął z powodu
oporu rodziców i ich ekspertów. Rząd do tej pory bał się zrobić reformę
żeby jakaś partia nie wykorzystała strachu rodziców do kampanii
wyborczej jak zrobiła SLD w sprawie reformy matur zrobionej przez AWS/UW.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 15:56, KRZYZAK pisze:

> Trafiles. To jeden z glownych powodow tej "reformy".

No i stworzy system bardziej wydajny. Szkoły przyjmą dodatkową liczbę
dzieci. Odchudzone przedszkola przyjmą więcej maluchów. Przy pomocy
niskich relatywnie nakładów dostosujemy wiek edukacji szkolnej do
takiego jak w innych nowoczesnych krajach. Zwiększymy też procent dzieci
objętych opieką przedszkolną. Same plusy.
Nośne hasło "ratujmy dzieciaki" jest moim zdaniem kompletnym fałszem.

MD

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 16:31:50 +0200, Mario napisał(a):

> No i stworzy system bardziej wydajny. Szkoły przyjmą dodatkową liczbę
> dzieci.

No ba, sztuka jest sztuka. Nauczyciele nie wyjda na ulice. Kto by sie
przejmowal dziecmi...

> [...]
> niskich relatywnie nakładów dostosujemy wiek edukacji szkolnej do
> takiego jak w innych nowoczesnych krajach. Zwiększymy też procent dzieci

Bzdura, dzieci objetych opieka przedszkolna bedzie mniej. Beda w
nieprzystosowanych do tego szkolach.
Puscmy do szkoly dzieci piecioletnie. Same plusy - jeszcze wiecej luzu w
przedszkolach, a o czas poza lekcjami niech sie martwia rodzice.

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 01:42:15 +0200, Mario napisał(a):

> Bo prawdziwa demokracja byłaby gdyby grupa niezadowolonych mogłaby
> zablokować wdrażanie ustaw? A co z tymi którzy są za?

Ci ktorzy sa za moga juz od dawna poslac dziecko do szkoly wczesniej.
A od moich dzieci niech sie odpieprza.

Jumal

On 2011-07-09 12:34, masti wrote:

> Zależy co rozumiesz przez zakończyłeś.
> Studia wyższe czy MBA wystarczy?
>
> teraz sam się pochwal.

1. Czy są studia niższe?
2. Czy wiesz że MBA ma rangę licencjatu?

Jumal

Mario

W dniu 2011-07-09 16:47, KRZYZAK pisze:
> [...]

> przejmowal dziecmi...

> Bzdura, dzieci objetych opieka przedszkolna bedzie mniej. Beda w

Na razie opiek� przedszkoln� obj�tych jest 60% dzieci w wieku 3-5lat.
Unia oczekuje, �e powinno by� 95%. I chyba s�usznie �eby dost�p do
przedszkoli staďż˝ siďż˝ powszechny bo przyczyni siďż˝ to do aktywizacji
zawodowej m�odych matek. A zadania edukacyjne takie jak te w zer�wkach
niech przejm� szko�y. Przedszkole jest plac�wk� g��wnie opieku�cz� i nie
ma sensu aby ten okres opieki nadmiernie przed�u�a� op�niaj�c
rozpocz�cie edukacji szkolnej.

> Puscmy do szkoly dzieci piecioletnie.

Czemu tak skromnie. Napisz co� o posy�aniu do szko�y wprost z porod�wki.
Naprawd� nie b�dziemy w awangardzie je�li zmienimy rozpocz�cie edukacji
z 7 lat na 6.

> Same plusy - jeszcze wiecej luzu w
> przedszkolach, a o czas poza lekcjami niech sie martwia rodzice.

No i w�a�nie o to chodzi. Przedszkole jest �wietn� przechowalni� dzieci
dla rodzic�w bardziej aktywnych zawodowo. Tych kt�rzy s� operatywni,
umiej� r�ne sprawy za�atwi�. Na przyk�ad wymusi� od znajomych
wdzi�czno�� za jak�� przys�ug� lub bezczelnie wykaza�, �e maj� status
finansowy gorszy ni� inni ubiegaj�cy si� o przyj�cie dziecka do
przedszkola. Tam nadal jak we wszystkich deficytowych, dofinansowanych
ze �rodk�w publicznych us�ugach, panuje socjalizm. Mo�e bardziej
sprawiedliwe b�dzie �eby skr�ci� okres przechowywania dzieci a zrobi� t�
us�ug� bardziej dost�pn� dla innych. A gdy w podstaw�wce dziecko sko�czy
lekcje o 12 i nie mo�e posiedzie� w �wietlicy, to mo�e je odebra� babcia
albo niania. Krzywda mu siďż˝ nie stanie.

MD

Mario

W dniu 2011-07-09 18:41, KRZYZAK pisze:
> Dnia Sat, 09 Jul 2011 01:42:15 +0200, Mario napisaďż˝(a):

> Ci ktorzy sa za moga juz od dawna poslac dziecko do szkoly wczesniej.
> A od moich dzieci niech sie odpieprza.

Masz dzieci w wieku 6 lat?
A mo�e masz w wieku 10 lat i nie chcia�by� pos�a� do szko�y? Nie mog�
si� odpieprzy� Masz obowi�zek szkolny i musisz mu si� podporz�dkowa�.
Albo spr�buj zmieni� system na taki w kt�rym nie ma obowi�zku szkolnego.

MD

KRZYZAK

Dnia Sat, 09 Jul 2011 22:02:44 +0200, Mario napisał(a):

> Masz dzieci w wieku 6 lat?

Moj mlodszy syn dzieki debilnym pomyslom wladzy bedzie za rok chodzil do
szkoly na trzy zmiany.

> A może masz w wieku 10 lat i nie chciałbyś posłać do szkoły? Nie mogą
> się odpieprzyć Masz obowiązek szkolny i musisz mu się podporządkować.

Dlatego wlasnie, ze jest przymus, takie reformy powinny byc konsultowane z
zainteresowanymi.

złoty

W dniu 2011-07-08 23:52, masti pisze:
> Dnia pięknego Fri, 08 Jul 2011 23:50:19 +0200 osobnik zwany KRZYZAK
> wystukał:

> to zbieraj dalej. Wielu debili jest na tym swiecie

...nie musisz nasz przekonywac, iz twoja rodzina jest liczna!

A.

--
Tusk nie drzemie, Tusk sie regeneruje. Nie klamie - jest dyplomata. Pan
premier nie gledzi - on dzieli sie swoimi refleksjami...Tusk nie

złoty

W dniu 2011-07-09 03:23, Vax pisze:

> To ja jednak wolę opcję ryżego od opcji łysawego i głupiego.

...bo jestes zwyklym tepym chujem. To zadna tajemnica!

Marek Dyjor

Mario wrote:

> [...]
> studia oparte na naturalnej zdolności do samorozwoju przez zabawę,
> ale obawiam się, że ich absolwenci mieliby duże trudności ze

mało wiesz...

studia też sa oparte w dużej części na scholastycznym modelu nauczania
produkując w przeważającej masie bezwartościowych proli z dyplomami.

Smok Eustachy

Dnia Sat, 09 Jul 2011 23:12:18 +0200, KRZYZAK napisał(a):
/../

> Dlatego wlasnie, ze jest przymus, takie reformy powinny byc konsultowane
> z zainteresowanymi.
Dlatego, ze jest przymus to się straszy represjami.

Smok Eustachy

Dnia Sat, /../

> Czego by się mogły uczyć w domu jeśli rodzice często mają sieczkę w
> głowie jeśli nie gówno.

Czytać, pisać i rachować.

złoty

> A pomijając politykę i preferencje partyjne to uważasz, że wcześniejsze
> pójscie do szkoły jest dobrym rozwiązanem?

...dla polglowkow na pewno. I tak sie niczego nie naucza (ani ich
dzieci). Skroci sie ich dziecinstwo a wczesniej "pusci sie w obieg"
tania, durnowata sile robocza by zapierdalala na rzecz Kondona i UE!
Slyszalem plotke, ze Kondon i jego lizydupy szukaja kraju, gdzie do
szkoly dzieciaki wysyla sie w wieku 5 lat. Ma to byc podstawa, do
kolejnej zmiany w PL,

złoty

W dniu 2011-07-09 13:23, Yogi(n) pisze:
> Użytkownik "masti" <go...@to.hell> napisał w wiadomości

> I to wiele tłumaczy. A w jakim wieku i na jakim etapie zakończyłes
> edukację?

...a skad ten wniosek, ze zakonczyl?!

Koziołek

Marek Dyjor napisał:

> [...]
> wymagań współczesnego świata. Pierwszym zasadniczym grzechem jest
> "urawniłowka" która zabija skutecznie szanse rozwoju inteligętniejszych i
Dokładnie. Gdy jako sześciolatek we wrześniu pamiętnego roku
osiemdziesiątego powiedziałem PANI, że umiem liczyć do miliona, to
powiedziała mi żebym spierdalał, bo w zerówce uczymy się liczyć tylko do
dziesięciu ;)

Z harcerskim pozdrowieniem,

Koziołek

WhiteD

> [...]
> http://marekjuraszek.pl/stop-6-latek-w-szkole/6-latek-w-szkole.html
> "Nie zabierajcie dzieciństwa, nieodwracalnego czasu, złotego okresu życia

Raczej wyrwała z kontekstu i sobie ekhm poironizowała. Nie byłam w stanie
doczytać do końca...
Swoją drogą ci od walki albo udają że tego nie ma, albo celowo milczą - istnieje
instytucja odroczenia wyroku, było to wcześniej dostępne i będzie nadal
dostępne. Idzie się do poradni ppp i jeśli dziecko faktycznie nie spełnia
wymagań to dostaje odroczenie na jeszcze rok w zerówcę. Jest tylko możliwość że
dzisiejsze dzieci które już w zerówce mają full wypas (języki obce, lekcje z
komputerem), w domu czasem poznają już literki i cyferki; mogłyby mieć pewien
problem z dostaniem odroczenia :P Część dzieci spokojnie by takie odroczenie
dostała, choć zwykle dają je wtedy gdy np. dzieciak był chorowity i przez to
jest mocno do tyłu za resztą rocznika, jest bardzo niesamodzielny (spotykane
głównie u dzieci które opuściły edukacje przedszkolną i od razu trafiły do
zerówki). Sporadycznie w jakichś innych przypadkach...

WhiteD

Alek

Użytkownik "KRZYZAK" <krz...@krzyzak.pl> napisał

> Dlatego wlasnie, ze jest przymus, takie reformy powinny byc
> konsultowane z
> zainteresowanymi.

Każda ustawa wprowadza jakiś przymus, więc Sejm powinien liczyć 20
milionów posłów.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 08:08:07 +0200, Alek napisał(a):

> Każda ustawa wprowadza jakiś przymus

Naprawde? Mozesz podac jakies przyklady?

Alek

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> napisał

> [...]
> poszukiwania rozwiązań (poprzez zabawę) tłamsimy ich osobowość
> wsadzając ich w maszynę do nalewania wiedzy do głowy.

Wyroby rzemiosła artystycznego są bardziej wartościowe niż wyroby
fabryczne, ale od produkcji przemysłowej nie ma odwrotu bo inaczej nie
da sie zaspokoić masowego popytu, zwłaszcza przy zachowaniu niskich
kosztów.

Alek

U�ytkownik "KRZYZAK" <krz...@krzyzak.pl> napisa�

> Naprawde? Mozesz podac jakies przyklady?

PoRD wprowadza przymus jazdy prawďż˝ stronďż˝ jezdni.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 08:25:23 +0200, Alek napisał(a):

> PoRD wprowadza przymus jazdy prawą stroną jezdni.

Znaczy jak nie pojde dzis pojezdzic prawa strona jezdni, to zostane
ukarany?
Ile godzin dziennie trzeba jezdzic?

biki

Koziołek wrote:

No i prawidłowo. Od tego słowa zaczyna się każdy ITS.

--
http://hell.pl/biki/
Michał Dębicki

Dzika

W dniu 2011-07-09 19:36, Jumal pisze:

> 2. Czy wiesz że MBA ma rangę licencjatu?

Rangę to ma akurat znacznie wyższą.
Problem że Polska nie uznaje MBA i stąd akrobacje jak to dopiąć.

--
Dzika

KRZYZAK

Dnia Fri, 8 Jul 2011 22:54:58 +0000 (UTC), masti napisaďż˝(a):

> i to jest "wi�kszos�" rodzic�w?

Nie tylko oni. Przez 2 lata mozna bylo posylac dzieci do szkoly w wieku 6
lat. Ilu rodzicow tak zrobilo? 2%
Wystarczy?

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 03:00:40 +0200, WhiteD napisał(a):

> [...]
> dostępne. Idzie się do poradni ppp i jeśli dziecko faktycznie nie spełnia
> wymagań to dostaje odroczenie na jeszcze rok w zerówcę

Ale skoro tylko 2-3% rodzicow chce posylac dzieci do szkoly w wieku 6 lat,
to chyba rozsadne by bylo, zeby to oni poszli sobie do poradni, a nie
pozostale 97%, prawda?

Marek Dyjor

nawet to czytając już widać, że system edukacyjny mamy marny... ;-)

Alek

Użytkownik "KRZYZAK" <krz...@krzyzak.pl> napisał

> Znaczy jak nie pojde dzis pojezdzic prawa strona jezdni, to zostane
> ukarany?
> Ile godzin dziennie trzeba jezdzic?

Na tej zasadzie to i obowiązek szkolny nie istnieje,
bo przecież nie ma kary za nieposiadanie dzieci.

Alek

U�ytkownik "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> napisa�

> nawet to czytaj�c ju� wida�, �e system edukacyjny mamy marny... ;-)

Nie da�e� rady przeczyta� i zrozumie�? ;)

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 16:08:39 +0200, Alek napisaďż˝(a):

> Na tej zasadzie to i obowi�zek szkolny nie istnieje,
> bo przecieďż˝ nie ma kary za nieposiadanie dzieci.

Czyli wysnules wniosek, ze jesli kogos nie ma, to prawo go nie dotyczy.
Dlugo nad tym myslales?
Miales podac przyklad prawa, ktore nakazuje cos robic, a nie reguluje jak
ma to robic. Czaisz?

Alek

> [...]

> dotyczy.
> Dlugo nad tym myslales?
> Miales podac przyklad prawa, ktore nakazuje cos robic, a nie

Nakazanie sposobu to też jest przymus, a o przymus chodziło.

> Czaisz?

Nie grypsuję.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 16:59:33 +0200, Alek napisał(a):

> Nakazanie sposobu to też jest przymus, a o przymus chodziło.

Bzdura. Nikt mnie, ani Ciebie nie zmusza do jezdzenia prawa strona drogi.
A moje dzieci sa zmuszane do chodzenia do szkoly. I nie strzelaj
idiotyzmami w stylu, ze mogly sie przeciez nie urodzic.

Kudłaty Konservateesta

W dniu 2011-07-08 23:52, masti pisze:
> to zbieraj dalej. Wielu debili jest na tym swiecie

masti, idź się utop, to będzie jednego mniej

--
Kudłaty Konservateesta
n...@podam.com.pl

단 한 한국은 있습니다!

Kudłaty Konservateesta

W dniu 2011-07-09 00:41, KRZYZAK pisze:
> Jasne. Demokracja jest bez sensu. Ein Volk, ein Reich, ein Führer...
> Rzesza wie lepiej co dobre dla mojego dziecka.

Krzyżak, wielkie dzięki! Mocno popieram tę akcję, jednakże zbyt leniwy
jestem i dupska mi się ruszyć nie chciało, więc wielki szacunek dla
Ciebie za zebranie podpisów dla akcji Ratuj Maluchy, bo sam mojej
córeczki nie chcę tak szybko do szkoły wysyłać.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 17:42:26 +0200, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

> [...]
> Ciebie za zebranie podpisów dla akcji Ratuj Maluchy, bo sam mojej
> córeczki nie chcę tak szybko do szkoły wysyłać.

To nie ja jestem inicjatorem. Biorac pod uwage, ze podpisy byly zbierane 3
miesiace, to odzew jest zajebisty. Bylyby szanse na referendum, jakby
pocisnac.

Alek

Użytkownik "KRZYZAK" <krz...@krzyzak.pl> napisał

> Bzdura. Nikt mnie, ani Ciebie nie zmusza do jezdzenia prawa strona
> drogi.

Jeśli znajdę się w określonej sytuacji gdy ten nakaz będzie miał
zastosowanie to owszem, zmusza.

> A moje dzieci sa zmuszane do chodzenia do szkoly.

Analogicznie, jeśli spełniają określone wymogi to obowiązek szkolny
ich dotyczy a w przeciwnym przypadku nie.

> I nie strzelaj idiotyzmami w stylu, ze mogly sie przeciez nie
> urodzic.

No właśnie, nie strzelaj idiotyzmami.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 18:04:02 +0200, Alek napisał(a):

> Jeśli znajdę się w określonej sytuacji gdy ten nakaz będzie miał
> zastosowanie to owszem, zmusza.

Twierdzisz, ze kazdy pierwszego wrzesnia ma sie udac na droge i jechac
prawa strona?

Kudłaty Konservateesta

W dniu 2011-07-10 17:47, KRZYZAK pisze:

> To nie ja jestem inicjatorem. Biorac pod uwage, ze podpisy byly zbierane 3
> miesiace, to odzew jest zajebisty. Bylyby szanse na referendum, jakby
> pocisnac.

Ale zbierałeś. Ja o tym tylko myślałem, ale ciężko było mi dupsko
ruszyć. Choć gdybym był u siebie w Warszawie, wtedy pewnie też bym
pozbierał. Tu na wsi w górach mi się nie chciało.

KRZYZAK

Dnia Sun, 10 Jul 2011 19:58:06 +0200, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

> Ale zbierałeś. Ja o tym tylko myślałem, ale ciężko było mi dupsko
> ruszyć. Choć gdybym był u siebie w Warszawie, wtedy pewnie też bym
> pozbierał. Tu na wsi w górach mi się nie chciało.

Akcja jest dosc naglosniona. Teraz sie okaze jak demokratyczna mamy wladze.
Okaze sie, czy wladza reprezentuje obywateli, czy po prostu jej podstawowa
funkcja jest zbieranie kasy dla Mira i Zbycha.

ALEX

W dniu N 10 07 2011 20:17, KRZYZAK pisze:

> Akcja jest dosc naglosniona. Teraz sie okaze jak demokratyczna mamy wladze.
> Okaze sie, czy wladza reprezentuje obywateli, czy po prostu jej podstawowa
> funkcja jest zbieranie kasy dla Mira i Zbycha.

Sugerujesz że wybory do parlamentu były niedemokratyczne? Masz coś na
wsparcie swojej tezy?

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

It is loading more messages.