Instrukcja spamowania

Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski

Feb 10, 2004, 5:38:19鈥疉M2/10/04
niezle, niezle...
Zenujace wrecz.
Z ostsatniego newslettera CNEB

ARTYKUL: Kupowanie bazy mailingowej z niepewnych zrodel
http://cneb.pl/a/kupowanie_bazy_adresowej/t/

Jakis czas temu rozmawialem kiedys z czytelniczka, ktora
kupila baze mailingowa na Allegro bez papierow. Zadzwonila
do mnie przerazona, bo oskarzono ja o spam.

Mailing poszedl z jej serwera i z jej domena w tresci. Baza
byla oczywiscie spamerska.

W rezultacie kobieta ta NIE miala ZADNYCH szans wybronienia
sie. Nie bylo zadnych prawomocnych dowodow zakupu bazy,
wszystko szlo przez jej serwer i nie miala mozliwosci
przekierowanie adresu z mailingu gdzies poza jej strony, aby
zminimalizowac straty w reputacji.

Byla to sytuacja calkowicie beznadziejna.

Jesli robisz mailing na cudza baze danych:

- NIGDY NIE powinien isc on przez Twoj serwer. Jak
musisz, zaloz u jakiegos providera testowy serwer i
puszczaj przez niego.

- w mailingu NIE powinien sie znalezc zaden Twoj
adres www a jedynie przekierowania w obcych
domenach, nad ktorymi masz pelna kontrole.

- w przypadku oskarzen o spam nalezy natychmiast
przekierowac adres z mailingu gdzies w siec byle
nie na Pana strony. Od biedy mozna stworzyc strone z
przeprosinami, gdzie wytlumaczy sie, ze baza byla
kupiona jako legalna i skierowac link na ta wlasnie
strone.

Przy takim rozwiazaniu jestes praktycznie czysty - mozesz
sie tlumaczyc, ze to byl sabotaz, o ktorym nic nie
wiedziales.

A NAJLEPIEJ NIE KUPOWAC BAZ DANYCH Z NIEPEWNYCH ZRODEL.
Jesli firma nie potrafi Ci jasno powiedziec jak zbiera
adresy, to nie kupuj od niej bazy. Spamerski mailing i tak sie
nie oplaca skutecznosc czesto nie przekracza 1 promila a
moze mocno nadwerezyc Twoja reputacje.

Piotr Majewski,
redaktor CzasNaE-Biznes

Bronek Kozicki

Feb 10, 2004, 5:57:48鈥疉M2/10/04
On Tue, 10 Feb 2004 11:38:19 +0100, Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski wrote:

> Przy takim rozwiazaniu jestes praktycznie czysty - mozesz
> sie tlumaczyc, ze to byl sabotaz, o ktorym nic nie
> wiedziales.

> Piotr Majewski,
> redaktor CzasNaE-Biznes

No 艂adnie, panie Majewski.

B.

Marcin Sochacki

Feb 10, 2004, 9:21:56鈥疉M2/10/04
Bronek Kozicki wrote:

Dok艂adnie, od pocz膮tku wygl膮da艂 podejrzanie, cho膰 pozornie jak u艣wiadomiony
marketingowiec niespamer. K艂ania si臋 regu艂a nr 1.

Wanted

websafe

Feb 10, 2004, 9:34:12鈥疉M2/10/04
Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski <michal.ma...@prnews.pl> wrote:

> [...]
> przeprosinami, gdzie wytlumaczy sie, ze baza byla
> kupiona jako legalna i skierowac link na ta wlasnie

No po tym panie Majewski straci艂 Pan m贸j szacunek.
Czyli w ko艅cu wysz艂o szyd艂o z wora Czasu na Ebiznes.
A szkoda, szkoda... bo ciekawie by艂o...

--
http://www.partybitchez.org/

Darek

Feb 10, 2004, 6:08:39鈥疉M2/10/04
U偶ytkownik Bronek Kozicki <br...@rubikon.pl> w wiadomo艣ci do grup
dyskusyjnych napisa艂:h7rue2bl2732$.zbph01w4ghy0.dlg@40tude.net...

> No 艂adnie, panie Majewski.

Ta instrukcja przypomina mi "seminarium" CPI :-)
http://kspbp.webpark.pl/cpiseminarium.htm

Darek

Pawe艂 'R贸偶a' R贸偶a艅ski

Feb 10, 2004, 7:51:11鈥疉M2/10/04
Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski <michal.ma...@prnews.pl> wrote in

> niezle, niezle...
> Zenujace wrecz.

Czemu? Prawd臋 napisa艂. Zw艂aszcza ostatni akapit trafia w sedno
(zostawiam poni偶ej jako cytat). Cho膰 pewnie jak znam 偶ycie, to trafi膮
si臋 idioci, kt贸rzy pomy艣l膮, 偶e skoro skuteczno艣膰 1 promil, to jak wy艣l膮
1 mln spam贸w, to 1000 os贸b im zam贸wi produkt.

> [...]
> adresy, to nie kupuj od niej bazy. Spamerski mailing i tak sie
> nie oplaca skutecznosc czesto nie przekracza 1 promila a

/**** Musz膮 nas policzy膰 przed wst膮pieniem do UE. ****\
***** Za 10 lat zobaczymy ilu to prze偶y艂o. *****
\**** Seva ****/

Slawomir Bem

Feb 10, 2004, 12:22:21鈥疨M2/10/04
> (...)

> Przy takim rozwiazaniu jestes praktycznie czysty - mozesz
> sie tlumaczyc, ze to byl sabotaz, o ktorym nic nie
> wiedziales.

Jestem pod wrazeniem ... buractwa autora....

--
s.

Grendel

Feb 10, 2004, 1:07:40鈥疨M2/10/04
Tue, 10 Feb 2004 11:38:19 +0100, na pl.news.mordplik, Micha艂 'Amra'
Macierzy艅ski napisa艂(a):

> musisz, zaloz u jakiegos providera testowy serwer i
> puszczaj przez niego.

w艂a艣nie szlag trafi艂 klawiatur臋 (mam do艣膰 ci臋偶k膮 szcz臋k臋)

> [...]
> strone.

> Przy takim rozwiazaniu jestes praktycznie czysty - mozesz
> sie tlumaczyc, ze to byl sabotaz, o ktorym nic nie

o ja p... Wy艂azi szyd艂o z worka... Tym bardziej zaskakuje bezwzgl臋dno艣膰
my艣lenia...

--
Grendel

Maciej Muran

Feb 10, 2004, 1:20:02鈥疨M2/10/04
Grendel napisa艂/a:

> o ja p... Wy艂azi szyd艂o z worka... Tym bardziej zaskakuje
> bezwzgl臋dno艣膰 my艣lenia...

No dobra, si臋 nie znam wi臋c pytam.
Kt贸偶 on jest, ten 'pan' Majewski? Znany kto艣, a je艣li tak, to z jakiej
dzia艂alno艣ci?
Dzi臋kuj臋, przepraszam, dobranoc ;P

--
M.

Tomek

Feb 10, 2004, 6:21:19鈥疨M2/10/04
Uzytkownik Maciej Muran <mmu...@message.home.pl> w wiadomo艣ci do grup
dyskusyjnych napisal:4029...@news.home.net.pl...

> No dobra, sie nie znam wiec pytam.
> Ktoz on jest, ten 'pan' Majewski? Znany ktos, a jesli tak, to z jakiej
> dzialalnosci?
> Dziekuje, przepraszam, dobranoc ;P

Z cytatow wynika, ze szkodnik, ktory uczy inne szkodniki jak optymalnie
szkodzic. Wymienilem swego czasu z nim kilka listow w sprawie generowanych
przez jego system "byznesowy" (chodzilo zdaje sie o e-booki, ale zapusc
google) spamerow i
wydal sie calkiem rozsadny. Oj, jak pozory myla.

> --
> M.

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

Grendel

Feb 11, 2004, 12:50:49鈥疉M2/11/04
Wed, 11 Feb 2004 00:21:19 +0100, na pl.news.mordplik, Tomek napisa艂(a):

> [...]
> przez jego system "byznesowy" (chodzilo zdaje sie o e-booki, ale zapusc

Jego e-book z opisem prowadzenia mailing贸w - a w艂a艣ciwie by艂 to opis
procedury weryfikacji zapisywanych maili i zalecenia co do wprowadzanych
klauzul do 'um贸w' z u偶ytkownikami portalu, kt贸re mia艂y gwarantowa膰, i偶
偶aden z mailing贸w nie zostanie (nie powinien by膰) potraktowany jako spam.
Wydawa艂o si臋, 偶e go艣膰 jest rozs膮dny i niesie kaganek o艣wiaty mi臋dzy polski
marketingowc贸w, kt贸rzy w tamtym czasie stosowali metody rodem z USA
(czytaj: nap...dalanie dziesi膮tkami tysi臋cy maili po wszystkich mo偶liwych
serwerach).
No i wysz艂o szyd艂o z wora... Pewnie facetowi interes nie idzie, bo zmieni艂
taktyk臋 dzia艂ania na bardziej brutaln膮, albo po prostu ca艂y czas zgrywa艂
si臋 na kogo艣 innego ni偶 jest w rzeczywisto艣ci (bezwzgl臋dno艣膰 stwierdze艅
zacytowanych w pocz膮tkowym po艣cie, to w艂a艣nie sugeruje).

--
Grendel

Dariusz Sznajder

Feb 11, 2004, 6:21:16鈥疉M2/11/04
W artykule <15jzo68rvrgad$.ll19muum1h9f$.d...@40tude.net>
Grendel napisa艂(a):

> No i wysz艂o szyd艂o z wora... Pewnie facetowi interes nie idzie, bo zmieni艂
Tak z czystej ciekawoi艣ci - a widzia艂 ktos ten artyku艂 *ca艂y*?

--
Dariusz Sznajder
DSZ1-RIPE

Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski

Feb 11, 2004, 7:10:26鈥疉M2/11/04
Dariusz Sznajder <darek...@beast.tu.kielce.pl> wrote:
> Tak z czystej ciekawoi艣ci - a widzia艂 ktos ten artyku艂 *ca艂y*?

Podeslac ci tego maila z naglowkami? :)

Dariusz Sznajder

Feb 11, 2004, 7:31:51鈥疉M2/11/04
W artykule <c0d63f$e34$1...@news.onet.pl>
Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski napisa艂(a):

> Podeslac ci tego maila z naglowkami? :)
Nie. Pytam, czy kto艣 czyta艂 ca艂y, 偶eby si臋 nie okaza艂o,
偶e mi臋dzy nag艂贸wkami a tre艣ci膮 jest r贸偶nica.

--
Dariusz Sznajder
DSZ1-RIPE

Piotr Majewski

Feb 11, 2004, 7:39:08鈥疉M2/11/04
> [...]
>
> - dobrze jest mie膰 jakie艣 narz臋dzie ew. obrony, co艣 twardego,
> co艣 czym mo偶esz ude偶y膰 napastnika
>
> - dobrze jest by膰 w r臋kawiczkach. Nasze polskie prawo nie specjalnie
> chroni ofiary. Je艣li nie daj Bo偶e skrzywdzisz napastnika, lepiej
> nie pozostawi膰 na nim 偶adnych Twoich 艣lad贸w
>
> Zawsze mo偶esz si臋 t艂umaczy膰, 偶e to nie by艂e艣 Ty. 呕e to pom贸wienie,
> 偶e nie ma dowod贸w aby艣 by艂 to Ty.
>
> A NAJLEPIEJ NIE CHODZI膯 WIECZORAMI PO NIEO艢WIETLONYCH ULICZKACH.
> Je艣li nie masz pewno艣ci, 偶e nikt Ci臋 nie zaatakuje, to nie wchod藕
> w takie uliczki. Takie skr贸ty i tak si臋 nie op艂acaj膮 - zaoszcz臋dzisz

Naturalnie. Macie racj臋. Po ukazaniu takiego artyku艂u kto艣 m贸g艂by
napisa膰 w膮tek: "Instrukcja mordowania"... ale niewiele jest a偶 tak
oderwanych od rzeczywisto艣ci ludzi w Polsce. Prawda?

Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym e-
mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co mozna
by doda膰 w http://cneb.pl/download/antyspamer.zip i jak go wypromowa膰.

No chyba, 偶e wolimy sobie ponarzeka膰 i palcem nie ruszy膰. Ale nie ze
mn膮. Ja mam tak膮 wad臋, 偶e zamiast narzeka膰 wol臋 dzia艂a膰 i edukowa膰.
I wiem jak wiele os贸b wstrzyma艂o spamerskie mailingi po przeczytaniu
mojego poradnika. Zrobiliby je z braku wiedzy, a nie z braku etyki.

Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym mijescu racjonalnie?

--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Piotr Majewski

Feb 11, 2004, 7:40:55鈥疉M2/11/04
> Nie. Pytam, czy kto艣 czyta艂 ca艂y, 偶eby si臋 nie okaza艂o,
> 偶e mi臋dzy nag艂贸wkami a tre艣ci膮 jest r贸偶nica.

Informuj臋, 偶e zamieszczono ca艂o艣膰 artyku艂u.

Piotr Majewski

Feb 11, 2004, 7:52:23鈥疉M2/11/04
Z wcze艣niejszej wypowiedzi obcie艂o mi poczatek. Oto ca艂o艣膰:

> niezle, niezle...
> Zenujace wrecz.
> Z ostsatniego newslettera CNEB

Zaczn臋 od tego, 偶e przedrukowanie mojego artyku艂u w tym miejscu by艂o
pogwa艂ceniem moich praw autorskich - www.cneb.pl/a/prawa_autorskie

Mo偶e wi臋c zamiast rozmawia膰 o spamerstwie porozmawiamy o
z艂odziejstwie?

Przyjrzyjmy si臋 mojemu artyku艂owi:

> [...]

> przekierowanie adresu z mailingu gdzies poza jej strony, aby
> zminimalizowac straty w reputacji.
>
> Byla to sytuacja calkowicie beznadziejna.

Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

Ja wiem, 偶e lubicie idealistyczny 艣wiat, ale prawda jest taka,
偶e 99% biznes贸w w tym kraju nie wie jak rozpozna膰 spamersk膮 baz臋
danych.

Nale偶ycie wi臋c do 艣cis艂ej elity. St膮d te偶 patrzenie oczami elity
sprawia, 偶e patrzycie na 艣wiat oczami idealist贸w.

Jako pierwszy i jedyny w Polsce opisa艂em metody dzia艂ania w oparciu
o ustaw臋 antyspamow膮. Do tej pory nikt z Was nie opracowa艂 poradnika,
kt贸ry pokazywa艂by jak nie zosta膰 spamerem. Je艣li si臋 myl臋,
wyprowad藕cie mnie z b艂臋du a na pewno przyznam si臋 do niego.

Mowa o: http://cneb.pl/download/antyspamer.zip

To ze mn膮, nie z Wami niestety, Rzeczpospolita zrobi艂a wywiad na temat
ustawy antyspamerskiej. My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy o profesjonalnym
e-mailingu z zachowaniem prawa i etyki mam.

Chocia偶 wi臋kszo艣膰 z Was ma wi臋cej do艣wiadczenia ze spamem - bo ja
mia艂em z tym tematem do艣wiadczenia niewiele.

> [...]

> strone.
>
> Przy takim rozwiazaniu jestes praktycznie czysty - mozesz
> sie tlumaczyc, ze to byl sabotaz, o ktorym nic nie

Faktycznie, zgadzam si臋 z Wami, 偶e jest to podej艣cie bezwzgl臋dne.
Nawet bardzo bezwzgl臋dne. Prawdopodobnie typowe dla spemer贸w -
tutaj zgaduj臋 bo nigdy jeszcze nie pu艣ci艂em spamerskiego mailingu.

Ale jest to podej艣cie w przypadku... sp贸jrzmy na tytu艂 artyku艂u:
"Kupowania bazy mailingowej z niepewnych zrodel"

Je艣li kto艣 to potraktuje jako instrukcj臋 spamowania to jest JEGO wina,
nie moja. Je艣li wojsko nauczy膰 kogo艣 strzela膰 i ten kto艣 zabije
cz艂owieka z ka艂asza to czyja jest to wina? Wojska czy tej osoby? Nie
idealistycznie, ale z prawnego pkt. widzenia. Je艣li naucz臋 kogo艣
wschodnich sztuk walki i ta osoba zaatakuje kogo艣 na ulicy to czyja
jest to wina?

W tym artykule ucz臋 SAMOOBRONY. W wywiadzie dla Rzepy wskaza艂em, 偶e
ustawa ma pewien mankament. Sprzedawca bazy danych jest w 100% czysty.
Je艣li nie ma klauzuli w umowie cywilnej, to sprzedawca bazy danych
mo偶e nam sprzeda膰 cokolwiek i nie poniesie za to odpowiedzialno艣ci.

Je艣li kto艣 Ci sprzeda lewe oprogramowanie to win臋 ponosi On i Ty je艣li
z niego korzysta艂e艣. Je艣li kto艣 Ci sprzeda lew膮 baz臋 danych to win臋
ponosisz tylko Ty.

Polecam zapozna膰 si臋 z ustaw膮 - pomo偶e to zej艣膰 na ziemi臋. Ustaw臋
przedrukowa艂em w poradniku: http://cneb.pl/download/antyspamer.zip

Te bezwzgl臋dne zasady s膮 wi臋c form膮 samooborny przed nieuczciwymi
sprzedawcami list spamerskich.

Dlatego te偶 w ostatnim artykule WO艁AMI napisa艂em:

> [...]
> adresy, to nie kupuj od niej bazy. Spamerski mailing i tak sie

> nie oplaca - skutecznosc czesto nie przekracza 1 promila a

Czy to jest instrukcja spamera? Czy ja napisa艂em:

"Ale wiesz, 偶eby艣 nie my艣la艂, 偶e namawiam Ci臋 do spamu ;),
nie kupuj bazy danych z lewych 藕r贸de艂 :)"

Nie. Napisa艂em jasno i MOCNO:

> [...]
> adresy, to nie kupuj od niej bazy. Spamerski mailing i tak sie

> nie oplaca - skutecznosc czesto nie przekracza 1 promila a

Innymi s艂owy gdyby odnie艣膰 ten artyku艂 do nauki samooborny,
szkolenie mog艂oby wygl膮da膰 tak:

Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym miejscu racjonalnie?

Dariusz Sznajder

Feb 11, 2004, 7:56:25鈥疉M2/11/04
W artykule <4254.000005...@newsgate.onet.pl>
Piotr Majewski napisa艂(a):

> Informuj臋, 偶e zamieszczono ca艂o艣膰 artyku艂u.
Dzi臋ki.

--
Dariusz Sznajder
DSZ1-RIPE

Marcin Sochacki

Feb 11, 2004, 8:00:35鈥疉M2/11/04
Piotr Majewski wrote:

> [...]

Chodzenie jest legalne, spamowanie komercyjne -- nie. Reszt臋 n臋dznej pr贸by
zamydlenia oczu mo偶na ju偶 w tym momencie wrzuci膰 do kosza. Por贸wnujesz armaty
i mas艂o, wi臋c por贸wnanie z definicji jest OKD.

uderzy膰

niespecjalnie

> Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym e-
> mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co mozna
> by doda膰 w http://cneb.pl/download/antyspamer.zip i jak go wypromowa膰.

Promowa膰 to Ty chcesz, ale sw贸j zakichany e-biznes. Jednym dobrym artyku艂em
niestety nie spowodujesz, 偶e postawi膮 Ci pomnik i b臋d膮 czci膰.

> No chyba, 偶e wolimy sobie ponarzeka膰 i palcem nie ruszy膰. Ale nie ze
> mn膮. Ja mam tak膮 wad臋, 偶e zamiast narzeka膰 wol臋 dzia艂a膰 i edukowa膰.

Je艣li masz na my艣li tak膮 edukacj臋, jak膮 zaprezentowa艂e艣 w cytowanej poradzie
dla czytelniczki, to faktycznie lepiej nawet palcem nie rusza膰. Poza tym, czy
my narzekamy? Po prostu wymieniamy si臋 informacjami i blokujemy. To w艂a艣nie
grupa spamer贸w i osobnik贸w spamerolubnych narzeka regularnie na tej grupie,
偶e zostali zablokowani.

> I wiem jak wiele os贸b wstrzyma艂o spamerskie mailingi po przeczytaniu
> mojego poradnika. Zrobiliby je z braku wiedzy, a nie z braku etyki.

Je艣li to prawda, to naprawd臋 si臋 ciesz臋. Przekonaj te偶 pozosta艂ych, a zmieni臋
zdanie o Tobie.

> Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym mijescu racjonalnie?

Opr贸cz trolli grupowych -- tak, wszyscy.

Wanted

Pawel Kierski

Feb 11, 2004, 8:23:29鈥疉M2/11/04
Piotr Majewski <spam-no-spa...@op.pl> w wiadomo艣ci
news:4254.000005...@newsgate.onet.pl napisa艂(a):

[...]

Nie tak. Powinno by膰:
ARTYKU艁: By艂am nie w humorze i dla rozrywki obi艂am przypadkowego
przechodnia parasolk膮. Przypadkowy znajomy doradzi艂 mi tak膮 metod臋
jako bardzo skuteczn膮, nieszkodliw膮 i zgodn膮 z prawem. Co robi膰?

Rady:
- je艣li musisz wy艂adowa膰 agresj臋 za pomoc膮 t艂uczenia parasolk膮
wybieraj ulice oddalone od swojego miejsca zamieszkania,
- w miar臋 mo偶liwo艣ci przed sam膮 akcj膮 zamaskuj si臋,
- je艣li kto艣 Ci臋 jednak rozpozna - id藕 w zaparte, je艣li nie z艂apali
Ci臋 za r臋k臋, twierd藕 uparcie, 偶e to kto艣 do Ciebie podobny, kto
chcia艂 Ci popsu膰 reputacj臋.

A najlepiej NIE WY艁ADOWYWA膯 AGRESJI W TEN SPOS脫B. S膮 inne,
nieszkodz膮ce postronnym metody. Np. zakupy, rozmowa ze przyjaci贸艂k膮.

> Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym mijescu racjonalnie?

Mog臋 spr贸bowa膰...

--
Pawe艂 Kierski
pkie...@mks.com.pl

Goldmoon

Feb 11, 2004, 8:48:36鈥疉M2/11/04
_ __,~~~/
,~~`( )_( )-\| Dnia 11 Feb 2004 13:52:23 +0100
|/| `--. "Piotr Majewski" <p_maj...@op.pl> wystuka艂(a):
____!_!__!________________________________________________________________

[...]

>Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
>s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
>kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

Nie kupowa膰 wi臋cej takich baz. Nie kupowa偶 _偶adnych_ baz adresowych.

[...]

> [...]
>
>Je艣li kto艣 Ci sprzeda lewe oprogramowanie to win臋 ponosi On i Ty je艣li
>z niego korzysta艂e艣. Je艣li kto艣 Ci sprzeda lew膮 baz臋 danych to win臋

Chwila ... Bo chyba 藕le co艣 zrozumia艂em. Za艂贸偶my, 偶e w sklepie zakupi艂em
jaki艣 tam produkt, kt贸ry zgodnie z opisem i zapewnieniami sprzedawcy czy te偶
producenta spe艂nia膰 mia艂 okre艣lone wymagania. Za艂贸偶my i偶 w wyniku u偶ycia
tego produktu wyrz膮dzi艂em komu艣 czy te偶 sobie krzywd臋. Czy win臋 ponosz臋 ja?
Przecie偶 mnie oszukano?! Zapewniano mnie i偶 nic si臋 nie stanie ... wszystko
b臋dzie w najlepszym porz膮dku ... Mam paragon z pa艅stwa sklepu ... Mam
faktur臋 ... Mam opakowanie/kartonik z opisem ...
Czy to si臋 nie przek艂ada tak偶e na bazy danych?

[...]

>Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym e-
>mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co mozna
>by doda膰 w http://cneb.pl/download/antyspamer.zip i jak go wypromowa膰.

Dla mnie proste. Korzysta膰 z us艂ug firm, kt贸re wiedz膮 jak si臋 za to zabra膰.
Przyk艂adowo wykupi膰 mailing w jakim艣 wi臋kszym portalu [vide - Onet], kt贸ry
rozsy艂a maile reklamuj膮ce tylko do swoich u偶ytkownik贸w, ktorzy wyrazili na
to zgod臋.
Przyk艂adowo wykupi膰 reklam臋 w GaduGadu ...

>No chyba, 偶e wolimy sobie ponarzeka膰 i palcem nie ruszy膰.

Och ... Palcami to ja bardzo du偶o ruszam dodaj膮c kolejne domeny/adresy do
filtr贸w czy te偶 wysy艂aj膮c zg艂oszenia do stosownych abuse ;)

> [...]

>i edukowa膰. I wiem jak wiele os贸b wstrzyma艂o spamerskie mailingi po
>przeczytaniu mojego poradnika. Zrobiliby je z braku wiedzy, a nie z braku

Ale powiedz ... Gdyby cho膰 przed rozpocz臋ciem takiej akcji pomy艣leli i
porozgl膮dali si臋 wko艂o ... Gdyby popytali ... Zorientowali w temacie.
Zrobili by to? Ale jako艣 tego nie robi膮. Wpadaj膮 nagle na genialny pomys艂:
"Roze艣lemy do wszystkich maile reklamuj膮ce nasz genialny produkt/us艂ug臋 i
b臋dziemy mieli wi臋cej klient贸w!" I robi膮 to ... Albo robi膮 to z my艣l膮:
"Skoro tamci mog膮 to i my nie b臋dziemy gorsi ..." B艂臋dne ko艂o?

>Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym miejscu racjonalnie?

Z ka偶dym. Wystarczy tylko spr贸bowa膰 zrozumie膰 stanowisko oponenta. Wystarczy
tylko zachowa膰 spok贸j i nie unosi膰 si臋 niepotrzebnie.

Pozdrawiam
Goldmoon
--
micha艂 'Goldmoon' kwa艣niewski ( \_..--._
Email: gold...@ascii.art.pl ` /'"( ) ".

Dariusz Sznajder

Feb 11, 2004, 8:55:05鈥疉M2/11/04
> [...]
> Ja wiem, 偶e lubicie idealistyczny 艣wiat, ale prawda jest taka,
> 偶e 99% biznes贸w w tym kraju nie wie jak rozpozna膰 spamersk膮 baz臋
No, to raczej tego nale偶a艂oby ich uczy膰.

> Ale jest to podej艣cie w przypadku... sp贸jrzmy na tytu艂 artyku艂u:
> "Kupowania bazy mailingowej z niepewnych zrodel"

[...]

> W tym artykule ucz臋 SAMOOBRONY. W wywiadzie dla Rzepy wskaza艂em, 偶e

Dla mnie powinna to by膰 rada: "nie kupuj".
Nie "kup i nie daj si臋 z艂apa膰".

> ustawa ma pewien mankament. Sprzedawca bazy danych jest w 100% czysty.
> Je艣li nie ma klauzuli w umowie cywilnej, to sprzedawca bazy danych
> mo偶e nam sprzeda膰 cokolwiek i nie poniesie za to odpowiedzialno艣ci.

Ale to ustawe trzeba zmieni膰, a nie spamowa膰 i nie da膰 si臋 z艂apa膰.

Mi臋dzy najlepiej a nigdy widzia艂bym jednak pewn膮 r贸偶nic臋.

> Czy to jest instrukcja spamera? Czy ja napisa艂em:

To nie. I gdyby nie by艂o poprzednich akapit贸w a tylko ten,
to zapewne nikt nic by o tym nie powiedzia艂 - ba pewnie wszyscy by si臋
podpisali.

Jak sam u偶y艂e艣 takiego por贸wnania - do radzenia jak nie da膰 si臋 z艂apa膰,
to powiedz, czy to s膮 Twoim zdaniem etyczne (nie skuteczne - skuteczne z
punktuwidzenia rozsy艂aj膮cego pewnie s膮 - etyczne) porady?

--
Dariusz Sznajder
DSZ1-RIPE

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Feb 11, 2004, 9:08:10鈥疉M2/11/04
On Wed, 11 Feb 2004 13:52:23 +0100, Piotr Majewski wrote:

> Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu s膮 w stanie
> powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy kupi膮 baz臋 danych z
> niepewnego 藕r贸d艂a?

呕eby zapami臋tali, 偶e tego si臋 nie robi, i na drugi raz tego b艂臋du
nie pope艂nili.

> Ja wiem, 偶e lubicie idealistyczny 艣wiat, ale prawda jest taka, 偶e 99%
> biznes贸w w tym kraju nie wie jak rozpozna膰 spamersk膮 baz臋 danych.

Nie s艂ysza艂em o niespamerskiej bazie danych adres贸w mejli nadaj膮cej
si臋 do sprzeda偶y innym firmom. Musieliby to by膰 ludzie, kt贸rzy wyrazili
zgod臋 na s艂anie im reklam przez ka偶dego - znajdzie si臋 wystarczaj膮ca
liczba takich frajer贸w?

A wi臋c odpowied藕: niespamerska baza danych to taka, kt贸r膮 sami
organizujemy i do kt贸rej ludzie sami si臋 zapisuj膮.

(Nie trzeba mie膰 bazy danych u siebie. Mo偶na zleci膰 jakiemu艣 portalowi
oferuj膮cemu darmowe skrzynki pocztowe wys艂anie naszej reklamy do jego
u偶ytkownik贸w. Te reklamy s膮 "cen膮" "darmowej" skrzynki. Reklamy
wys艂ane przez ten portal do swoich u偶ytkownik贸w oczywi艣cie.)

> To ze mn膮, nie z Wami niestety, Rzeczpospolita zrobi艂a wywiad na temat
> ustawy antyspamerskiej. My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy o profesjonalnym
> e-mailingu z zachowaniem prawa i etyki mam.

Nie dyskutujemy o wiedzy, tylko o moralno艣ci. Inne artyku艂y nie pomog膮,
skoro ten pokaza艂 nieuczciwo艣膰.

Teraz je艣li kto艣 na przyk艂ad wy艣le spam reklamuj膮cy CNEB, to nikt,
kto czyta艂 artyku艂, Ci nie uwierzy, 偶e to nie Ty.

> W tym artykule ucz臋 SAMOOBRONY.

Nie. Uczysz, jak atakowa膰, 偶eby Ci臋 nie z艂apali.

> W wywiadzie dla Rzepy wskaza艂em, 偶e ustawa ma pewien mankament.
> Sprzedawca bazy danych jest w 100% czysty.

Prawda, ma mankament. Z tego nie wynika, 偶e kto艣, kto da艂 sobie
wcisn膮膰 tak膮 baz臋, ma prawo j膮 wykorzysta膰!

--
__("< Marcin Kowalczyk
\__/ qrc...@knm.org.pl

Pawel Kierski

Feb 11, 2004, 9:09:17鈥疉M2/11/04
Dariusz Sznajder <spam-no-spa...@beast.tu.kielce.pl> w
wiadomo艣ci news:slrn.pl.c2kd1p...@NO-SPAM.beast.tu.kielce.pl
napisa艂(a):

[...]
> Dla mnie powinna to by膰 rada: "nie kupuj".
> Nie "kup i nie daj si臋 z艂apa膰".

Wg mnie: "Nie daj si臋 z艂apa膰, skoro Ci臋 naci膮gn臋li, 艂gaj, 偶eby si臋
wykpi膰. A tak w og贸le, to lepiej nie kupuj". A powinno by膰:
" N I E K U P U J ! ! !
Je艣li jednak da艂e艣 si臋 wrobi膰, odwa偶nie przyznaj si臋, wsp贸艂pracuj
z pokrzywdzonymi przez Ciebie (cho膰 nieumy艣lnie), dochod藕 odszkodowania
od oszusta. Edukuj innych."

kya

Feb 11, 2004, 9:20:57鈥疉M2/11/04
On 11 Feb 2004 13:52:23 +0100, Piotr Majewski wrote:
[...]

> Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
> s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
> kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

呕eby jej nie kupowali? A je艣li ju偶 kupili, 偶eby j膮 wyrzucili
lub -- produkt jest niepe艂nowarto艣ciowy -- reklamowali itd.?

> Ja wiem, 偶e lubicie idealistyczny 艣wiat, ale prawda jest taka,
> 偶e 99% biznes贸w w tym kraju nie wie jak rozpozna膰 spamersk膮 baz臋
> danych.

To chyba lepiej ich nauczy膰 rozpoznawa膰, ni偶 t艂umaczy膰, jak uciec
z miejsca wypadku i jak si臋 艂adnie rozp艂aka膰?

[...]

> To ze mn膮, nie z Wami niestety, Rzeczpospolita zrobi艂a wywiad na temat
> ustawy antyspamerskiej. My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy o profesjonalnym
> e-mailingu z zachowaniem prawa i etyki mam.

To, 偶e zrobi艂 kto艣 z Tob膮 wywiad, nie znaczy automatycznie,
偶e masz wiedz臋 i jeste艣 autorytetem, niestety.

Pisz膮c artyku艂, nad kt贸rym teraz debatujemy, pokaza艂e艣 wr臋cz,
偶e z etyk膮 jeste艣 mocno na bakier...

> Chocia偶 wi臋kszo艣膰 z Was ma wi臋cej do艣wiadczenia ze spamem - bo ja
> mia艂em z tym tematem do艣wiadczenia niewiele.

...z wiedz膮 praktyczn膮, jak wida膰, te偶. Teoria to troch臋 za ma艂o,
偶eby Twoja wiedza by艂a rzetelna i warto艣ciowa.

[...]

> Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym
> e-mailingu w Polsce,

A czego si臋 chcesz dowiedzie膰?

> o chronieniu uczciwego biznesmena

Uczciwy biznesmen powinien by膰 tak偶e m膮drym biznesmenem, kt贸ry wie,
偶e je艣li kto艣 chce mu sprzeda膰 co艣, na czym si臋 on nie zna, to trzeba
zrobi膰 risercz. I z riserczu nt. baz powinien by膰 w stanie wynie艣膰
wiedz臋, kt贸ra go powstrzyma przed zrobieniem czego艣 nieuczciwego
i g艂upiego.

> No chyba, 偶e wolimy sobie ponarzeka膰 i palcem nie ruszy膰. Ale nie ze
> mn膮. Ja mam tak膮 wad臋, 偶e zamiast narzeka膰 wol臋 dzia艂a膰 i edukowa膰.

Gratulacje, pokaza艂e艣 wszystkim zainteresowanym, co trzeba zrobi膰,
偶eby ponie艣膰 jak najmniej konsekwencji czynu niezgodnego z prawem.
Brawo!

////))) Ty to wiesz, jak zepsu膰 cz艂owiekowi dobry z艂y humor :
//|-O-O ) [Garfield] :
/C| > ( : kya : :
/` _=--` : hell.pl : http://wredna.krowka.mu : Kaja Mikoszewska :

Darek

Feb 11, 2004, 8:58:00鈥疉M2/11/04

U偶ytkownik Piotr Majewski <p_maj...@op.pl> w wiadomo艣ci do grup
dyskusyjnych napisa艂:4254.000005...@newsgate.onet.pl...

> [...]
> pogwa艂ceniem moich praw autorskich - www.cneb.pl/a/prawa_autorskie
>
> Mo偶e wi臋c zamiast rozmawia膰 o spamerstwie porozmawiamy o

Porozmawiajmy.
Na pocz膮tek polecam lektur臋 art. 4 pkt. 4 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o
prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Odwiedza膰 ww. strony jako艣 nie mam ochoty.

> Przyjrzyjmy si臋 mojemu artyku艂owi:

> Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
> s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
> kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

My艣l臋, 偶e cokolwiek, byleby ka$臋 wyci膮gn膮膰. Przynajmniej takie odnosz臋
wra偶enie.

http://www.vagla.pl

> To ze mn膮, nie z Wami niestety, Rzeczpospolita zrobi艂a wywiad na temat
> ustawy antyspamerskiej. My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy o profesjonalnym
> e-mailingu z zachowaniem prawa i etyki mam.

My艣l臋, 偶e z wi臋kszymi demagogami prasa cz臋艣ciej robi wywiady. Nie oznacza
to, 偶e s膮 oni autorytetami w okre艣lonej dziedzinie, lecz, 偶e potrafi膮 zrobi膰
du偶o szumu wok贸艂 w艂asnej osoby.

> Faktycznie, zgadzam si臋 z Wami, 偶e jest to podej艣cie bezwzgl臋dne.
> Nawet bardzo bezwzgl臋dne. Prawdopodobnie typowe dla spemer贸w -
> tutaj zgaduj臋 bo nigdy jeszcze nie pu艣ci艂em spamerskiego mailingu.

A jak to si臋 ma do wcze艣niejszego stwierdzenia "My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy
o profesjonalnym e-mailingu z zachowaniem prawa i __etyki__ mam."?? -
Podkre艣lenie moje.

> Czy to jest instrukcja spamera? Czy ja napisa艂em:
>
> "Ale wiesz, 偶eby艣 nie my艣la艂, 偶e namawiam Ci臋 do spamu ;),
> nie kupuj bazy danych z lewych 藕r贸de艂 :)"

Bez komentarza. Jak dawne reklamy piwa "bezalkoholowego" z " ;-)"

> Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym e-
> mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co mozna
> by doda膰 w http://cneb.pl/download/antyspamer.zi p i jak go wypromowa膰.

O ile si臋 nie myl臋, to Pan jest wybitnym znawc膮 sieciowego marketingu ;-)

> I wiem jak wiele os贸b wstrzyma艂o spamerskie mailingi po przeczytaniu
> mojego poradnika. Zrobiliby je z braku wiedzy, a nie z braku etyki.

Jak wiele? Jakie艣 liczby, statystyki?

> Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym miejscu racjonalnie?

Napewno ;-)

Darek

Lukasz Kozicki

Feb 11, 2004, 9:14:44鈥疉M2/11/04
Piotr Majewski wrote:

> [...]
> kt贸ry pokazywa艂by jak nie zosta膰 spamerem. Je艣li si臋 myl臋,
> wyprowad藕cie mnie z b艂臋du a na pewno przyznam si臋 do niego.

Jako pierwszy, oczywi艣cie ile pominiemy instrukcj臋 Kajetana Mroczka
<http://www.mit.pl/dokumentacja/listy_mail.htm> oraz moje t艂umaczenie
znacznie starszego dokumentu <http://nospam-pl.net/manage.php>, kt贸re
wprawdzie s膮 w 100% zgodne z uo艣ude, ale poniewa偶 zosta艂y napisane
przed wej艣ciem w 偶ycie, a nawet przed uchwaleniem tej ustawy - nie
mog艂y by膰 na niej oparte. I nie wierz臋, by艣 nic o tych dokumantach
nie wiedzia艂, bo przecie偶 na ich temat rozmawiali艣my telefonicznie
mniej-wi臋cej rok temu. Ma艂o tego, po opublikowaniu I wersji swojego
poradnika, o ile mnie pami臋c nie myli, gdy dowiedzia艂es si臋 o moim
t艂umaczeniu - wprowadzi艂e艣 na jego podstawie w swoim artykule jakie艣
poprawki. Dla porz膮dku dodam jeszcze, 偶e tu偶 po wejciu w 偶ycie ustawy,
odpowiedni poradnik opublikowa艂 te偶 Dzia艂 Analiz i Doradztwa serwisu
BiznesNet.pl <http://www.biznesnet.pl/a/3328/> (dost臋pne za op艂at膮).
Poza tym jest wiele znakomitych poradnik贸w jak-nie-zosta膰-spamerem
po angielsku - od RFC2635 <http://www.faqs.org/rfcs/rfc2635.html>
i RFC3098 <http://www.faqs.org/rfcs/rfc3098.html>, przez poradnik
<http://www.efuse.com/Grow/direct_email_marketing_.html> Suresha
Ramasubramaniana czy Introduction to web marketing and promotion
<http://www.searchengines.com/marketing_intro.html> - ale przecie偶
j. angielski jest j臋zykiem biznesu, wi臋c to chyba nie problem. Poza
tym tytu艂 "jak nie zostac spamerem" w operciu o uo艣ide jest nieco na
wyrost, czego mo偶e dowodzi膰 wyrok s膮du sprzed 2 dni w sprawie z moim
udzia艂em, w kt贸rym to wyroku s臋dzia przyzna艂, ze mia艂em prawo nazwa膰
spamera "spamerem", cho膰 nie przekroczy艂 on zapis贸w uo艣ude.

Uk艂ony,
--
艁ukasz Kozicki
http://nospam-pl.net/

Lech Szychowski

Feb 11, 2004, 10:45:23鈥疉M2/11/04
Piotr Majewski <p_maj...@op.pl>:

> Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
> s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
> kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

A co doradzi艂by艣 komu艣, gdyby chodzi艂o o zakup telewizora,
samochodu czy mieszkania z niepewnego 藕r贸d艂a?

--
Leszek.

-- le...@pse.pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
-- speaking just for myself...

Lukasz Kozicki

Feb 11, 2004, 2:37:03鈥疨M2/11/04
Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> [...]
> si臋 do sprzeda偶y innym firmom. Musieliby to by膰 ludzie, kt贸rzy wyrazili
> zgod臋 na s艂anie im reklam przez ka偶dego - znajdzie si臋 wystarczaj膮ca

Nawet gdyby si臋 znalaz艂a taka grupa (mo偶e np. "klikacze-zarabiacze" ?),
to i tak znana ustawa wyklucza tak膮 mo偶liwo艣膰.

> Teraz je艣li kto艣 na przyk艂ad wy艣le spam reklamuj膮cy CNEB, to nikt,
> kto czyta艂 artyku艂, Ci nie uwierzy, 偶e to nie Ty.

Exactli艣.

Pozdr,
--
艁ukasz Kozicki

Maciej Muran

Feb 11, 2004, 2:53:23鈥疨M2/11/04
Pawel Kierski napisa艂/a:

> - je艣li kto艣 Ci臋 jednak rozpozna - id藕 w zaparte, je艣li nie z艂apali
> Ci臋 za r臋k臋, twierd藕 uparcie, 偶e to kto艣 do Ciebie podobny, kto
> chcia艂 Ci popsu膰 reputacj臋.

Zapomnia艂e艣 doda膰, 偶e 'je艣li ci臋 z艂api膮 za r臋k臋, m贸w, 偶e to nie twoja
r臋ka'...

Co w prze艂o偶eniu na nasze oznacza, 偶e: To nie firma, to studentka na
umow臋 zlecenie...

--
M.

Maciej Muran

Feb 11, 2004, 3:13:57鈥疨M2/11/04
Piotr Majewski napisa艂/a:

> Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym
> e- mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co
> [...]

Ale czemu my mamy o tym rozmawia膰?
Czy jeste艣my biznesmenami? Czy to my mamy poj臋cie o nowoczesnym
marketingu?
Czy to my chcemy SPRZEDA膯, SPRZEDA膯, SPRZEDA膯?
My nie mamy takiej wiedzy, nie mamy potrzeby sprzedawania za wszelk膮
cen臋. Nie mamy potrzeby promowa膰 w膮tpliwej jako艣ci biznesu. A je艣li
ju偶 mamy jak膮艣 swoj膮 fabryczk臋, to doskonale wiemy czego nie robi膰,
aby nie wyj艣膰 na chamskiego sprzedawc臋. I pr贸bujemy przekaza膰 takim
jak Ty, 偶e nie trzeba by膰 pos膮dzonym o spamerstwo aby co艣 sprzeda膰.
Ale oczywi艣cie jeste艣my 藕li. Bo dostali艣my setk臋 reklam i nie jeste艣my
tym zachwyceni! Nie znamy si臋 na biznesie! Co my wiemy o nowoczesnym
marketingu?!

Jeste艣 obra偶ony na ca艂y 艣wiat, poniewa偶 kto艣 Ci powiedzia艂, 偶e
zrobi艂e艣 藕le. Powiedzia艂 Ci to kto艣, kto przecie偶 nie jest specem od
e-biznesu! Strrrrraszne!

Wr臋cz przeciwnie - wkurzaj膮 nas jak diabli idiotyczne reklamy,
wciskanie g贸wnianego towaru na si艂臋.
I nie tylko my umiemy na tyle korzysta膰 z dobrodziejstw cywilizacji,
aby w razie potrzeby p贸j艣膰 do sklepu - bez czytania dziesi膮tek
spamerskich reklam. A w艂a艣ciwie, to id膮c na zakupy nie kupimy nigdy
towaru, kt贸ry zosta艂 zareklamowany poprzez e-mail.

呕ycz臋 wi臋cej pokory wobec swoich (przysz艂ych) klient贸w.

P.S. Je艣li za bardzo si臋 zidentyfikowa艂em z grup膮, to przepraszam. :)
--
M.

Ola Michnowicz

Feb 11, 2004, 3:49:23鈥疨M2/11/04
11 Feb 2004 13:52:23 +0100, na pl.news.mordplik, Piotr Majewski
napisa艂(a):

> [...]
>
> Ale jest to podej艣cie w przypadku... sp贸jrzmy na tytu艂 artyku艂u:
> "Kupowania bazy mailingowej z niepewnych zrodel"

Czyli je艣li kto艣 na w艂asne 偶yczenie, w pogoni za oszcz臋dno艣ciami, kupi艂
bezwarto艣ciow膮 baz臋 z niepewnego 藕r贸d艂a zamiast mailingu w porz膮dnym
portalu, do tego nie zasi臋gn膮wszy wczesniej od 偶adnego fachowca 偶adnej
rady ani opinii, to koniecznie nalezy mu pom贸c si臋 z tego wykr臋ci膰?

I to jak etycznie: poinstruowac, jak udawac idiot臋 i ok艂amywa膰
zaspamowanych ludzi "to nie ja, to on"... Bo przecie偶 do tego sprowadza
si臋 "przekierowywanie adresu z mailingu gdzie艣 w sie膰" (czyli niby
gdzie??? na cudz膮 stron臋, 偶eby kto inny oberwa艂????!!!). A stworzenie
strony z uczciwymi przeprosinami za spam to jest dla Ciebie "rozwi膮zanie
od biedy"??? Tak samo k艂amstwo w 偶ywe oczy: "to nie my, to sabota偶",
naprawd臋 uwa偶asz takie stawianie sprawy za uczciwe? Wybacz, jak dla mnie
stawia Ci臋 to w jednym szeregu ze spamerami.

W tym artykule powinien si臋 znale藕膰 *tylko* ostatni akapit (NIGDY NIE
KUPUJ BAZ ADRESOWYCH), odpowiednio rozwini臋ty i z informacj膮 jak sie
moze sko艅czy膰 og贸lnie kupowanie baz adresowych - bo nie ukrywajmy, 100%
z "kr膮偶膮cych" baz to adresy pozyskane w spos贸b, oglednie m贸wi膮c,
naganny. Jak ju偶 kto艣 ma baz臋 warto艣ciow膮 i legaln膮 to jej nie
sprzedaje, co najwyzej sprzedaje us艂ugi mailingu na te adresy.

--
/)
/\___/\ (( Alex <kotek[at]chemistry[dot]pl>

Piotr Majewski

Feb 11, 2004, 3:47:15鈥疨M2/11/04

> micha艂 'Goldmoon' kwa艣niewski

[...]

> Nie kupowa膰 wi臋cej takich baz. Nie kupowa偶 _偶adnych_ baz adresowych.

:). No wiesz. Niekt贸rzy robi膮 biznes w internecie. I nie wszyscy s膮
w stanie samemu sobie zbudowa膰 baz臋 adresow膮. Ja zbudowa艂em w艂asn膮,
18 tysi臋czn膮 baz臋 ale zaj臋艂o mi to bardzo du偶o czasu... chocia偶 teraz
zrobilbym to w rok.

Innymi s艂owy rada "Nie kupowa膰 _偶adnych_ baz adresowych" jest bardzo
nie偶yciowa.

> [...]
> faktur臋 ... Mam opakowanie/kartonik z opisem ...
> Czy to si臋 nie przek艂ada tak偶e na bazy danych?

Wiesz, to jest niestety tak, 偶e baza danych jest rzecz膮 wirtualn膮. Je艣li nie
obs艂uguje Ci臋 renomowana firma, jak claritas, to w膮tpi臋 aby艣 mia艂 d贸w贸d na to,
偶e zosta艂e艣 oszukany. Na FV mo偶e nie by膰 np. wielko艣ci bazy danych, a w umowie,
o ile jaka艣 b臋dzie, przecie偶 nie b臋dzie listingu adres贸w, kt贸re kupi艂e艣.

I jak chcesz udowodni膰, 偶e sprzedano Ci felerny produkt? W polskiej
rzeczywisto艣ci sp臋dzisz 3 lata chodz膮c po s膮dach i tak nic nie wywalczysz.

> Korzysta膰 z us艂ug firm, kt贸re wiedz膮 jak si臋 za to zabra膰.

S艂usznie. Tylko trzeba ludziom powiedzie膰 co to znaczy. Ja to wiem, Ty to
wiesz,
a przeci臋tny w艂a艣ciciel biznesu? My艣lisz, 偶e ile os贸b wie o tej grupie
dyskusyjnej? To przera偶aj膮ce ale maj膮c kontakt z w艂. biznes贸w widz臋 jak
tragicznie niska jest wiedza wilu z nich o spamie.

Ile os贸b wie teraz, co to dok艂adniej jest spam i 偶e jest on nielegalny. Jestem
sk艂onny uwa偶a膰, 偶e nie wi臋cej ni偶 10%, a najprawdopodobniej 5% internaut贸w.

Ca艂y czas m贸wie o w艂. biznes贸w. Pomijam osoby, kt贸re Internetem zajmuj膮 si臋
hobbystycznie.

> Przyk艂adowo wykupi膰 mailing w jakim艣 wi臋kszym portalu [vide - Onet], kt贸ry
> rozsy艂a maile reklamuj膮ce tylko do swoich u偶ytkownik贸w, ktorzy wyrazili na
> to zgod臋.

Tylko ile razy mo偶na wysy艂a膰 do tych samych list? Je艣li nie masz w艂asnej listy
to dobrze jest wykorzystywa膰 r贸偶ne listy adresowe.

> Och ... Palcami to ja bardzo du偶o ruszam dodaj膮c kolejne domeny/adresy do
> filtr贸w czy te偶 wysy艂aj膮c zg艂oszenia do stosownych abuse ;)

Bardzo s艂uszna i pomocna... ale syzyfowa praca. Tutaj potrzebne s膮 dzia艂ania
prewencyjne. A dok艂adniej rzecz ujmuj膮c EDUKACJA. Co z tego, 偶e z艂apiesz
spamera
za r臋k臋? W najlepszym wypadku mu si臋 dostanie. Ale szkoda ju偶 b臋dzie. I teraz
jego adres dostanie si臋 na list臋 i... i nic. Nauczka dla jednej osoby. O tym
fakcie b臋dzie wiedzia艂a ona, Ty i czytelnicy tej grupy. To za ma艂o.

> Ale powiedz ... Gdyby cho膰 przed rozpocz臋ciem takiej akcji pomy艣leli i
> porozgl膮dali si臋 wko艂o ... Gdyby popytali ... Zorientowali w temacie.
> Zrobili by to?

BRAWO! O to chodzi.

> Ale jako艣 tego nie robi膮. (...) B艂臋dne ko艂o?

Problem polega na tym, 偶e nie specjalnie maj膮 kogo si臋 spyta膰. Bo temat nie
jest
dostatecznie wypromowany. Dobrze by by艂o, gdyby providerzy swoim nowym klientom
puszczali dokument m贸wi膮cy im o spamie. Spamerzy to problem te偶 dla ISP, ale z
ISP trzeba pogada膰 - z ka偶dym. Home.pl ma troch臋 info o spamie:
http://home.pl/spam

-------------------------------------

> Dariusz Sznajder
> czy to s膮 Twoim zdaniem etyczne porady?

No wiesz. To zawsze jest kwestia wzgl臋dna. Zajmijmy si臋 najpierw tematem
zaatakowania na ulicy, bo ten b臋dzie mniej emocjonalny dla nas.

Ciekaw jestem co by艣 my艣la艂, gdyby kto艣 Ci臋 zaatakowa艂 na ulicy, obi艂 Ci np.
kobiet臋 a Ty w swojej i jej obronie facetowi by艣 po艂ama艂 wszystkie 偶ebra
metalowym pr臋tem, kt贸ry le偶a艂 w pobli偶u. Poczek艂aby艣 na Policj臋 i potem za to
poszed艂 siedzie膰.

Ciekaw jestem czy w wi臋zieniu uwa偶a艂by艣 za etycze to wszystko co si臋 sta艂o.

Moim zdaniem, nie musicie si臋 z nim zgadza膰, moim zdaniem etyka nie mo偶e by膰
oderwana od rzeczywisto艣ci. Je艣li rzeczywisto艣膰 jest taka, 偶e za samoobron臋
mo偶esz p贸j艣膰 do paki, nawet je艣li pobi艂e艣 cz艂owieka, kt贸ry w艂ama艂 si臋 do
Twojego
domu (autentyczne przypadki), to w takiej rzeczywisto艣ci etyka jest troch臋
inna.

Ja robi臋 biznes. Moi czytelnicy z za艂o偶enia te偶 powinni robi膰 biznes. Chocia偶
s膮
te偶 na li艣cie osoby przypadkowe. Je艣li robisz biznes to musisz si臋 dostosowa膰
do
warunk贸w. Dla mnie g艂upie jest pakowanie siebie w k艂opoty w imi臋 etyki.

> Mi臋dzy najlepiej a nigdy widzia艂bym jednak pewn膮 r贸偶nic臋.

Widzisz. Ja nie powinienem m贸wi膰 ludziom co mog膮 a czego nie mog膮 robi膰. Nie
b臋d膮 mnie s艂ucha膰. Moim zadaniem jest powiedzie膰 im czego nie powinno si臋 robi膰
i jak zminimalizowa膰 ew. straty.

Micha艂 napisal: "Korzysta膰 z us艂ug firm, kt贸re wiedz膮 jak si臋 za to zabra膰."

A jakie s膮 to firmy? Potraficie takie wymieni膰? Bo ja z do艣wiadczenia wiem, 偶e
firmy powa偶ne te偶 cz臋sto nie maj膮 poj臋cia o profesjonalnym mailingu. I co? Mam
do wyboru:

- nie robi膰 mailing贸w na cudze listy - bez sensu

- robi膰 mailingi byle gdzie - bez sensu

- robi膰 mailingi w "zaufanych" firmach ale si臋 nie zabezpiecza膰 -
ograniczony sens

- robi膰 mailingi w zaufanych firmach i si臋 zabezpiecza膰 - sensowne i
doradzam.

> Je艣li jednak da艂e艣 si臋 wrobi膰...

Lepiej nie da膰 si臋 wrobi膰 i ja na tym si臋 skupiam.

> , odwa偶nie przyznaj si臋, wsp贸艂pracuj z pokrzywdzonymi przez Ciebie
> (cho膰 nieumy艣lnie), dochod藕 odszkodowania od oszusta.

:) moim zdaniem utopia - zw艂aszcza z tym odszkodowaniem.

> Edukuj innych.

S艂usznie. Ale po fakcie to Ci niewiele pomo偶e.

-------------------------------------

Marcin Kowalczyk:

> [...]
> si臋 do sprzeda偶y innym firmom. Musieliby to by膰 ludzie, kt贸rzy wyrazili
> zgod臋 na s艂anie im reklam przez ka偶dego - znajdzie si臋 wystarczaj膮ca

Claritas - najbardziej renomowany dostawca baz adresowych w Polsce. 5,2 miliona
os贸b, kt贸re DOBROWOLNIE wyrazi艂y zgod臋 na sprzeda偶 ich danych osobowych oraz
DOBROWOLNIE wype艂ni艂y ankiety pozwalaj膮ce na ich dog艂臋bne sprofilowanie.

Panorama Firm

Portale - tutaj nie mam danych, ale kilka milion贸w os贸b maj膮 na li艣cie
darmowych
kont.

Innymi s艂owy wg. Marcina 20-25% Polak贸w to frajerzy, albo Marcin troch臋 ma艂o
wie
o bran偶y. Bez urazy.

-------------------------------------

Darek

> http://www.vagla.pl

A dok艂adniej:

http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo1.htm
http://www.vagla.pl/skrypts/spam_prawo.htm
Luty 2001

m贸j:
http://cneb.pl/download/antyspamer.zip
12 marca

http://www.vagla.pl/skrypts/adres_elektroniczny.htm
18 marca

http://www.vagla.pl/skrypts/spam_delikt_nieuczciwej_konkurencji.pdf

W tych opracowaniach jest sporo dobrej teorii nt. samego tematu. Sam jestem
lepszym praktykiem ni偶 teoretykiem. Piotr jest 100 razy lepszy w prawie ode
mnie.

Dokumetn PDF Piotra precyzuje kilka kwestii, o kt贸rych ja nie napisa艂em. To
dobry dokument, dla os贸b zaawansowanych w temacie nawet bardzo dobry.

Dajcie go jednak osobie, kt贸ra ma biznes i jest nowa w tym temacie. Potem
spytajcie j膮 czy wie ju偶 jak robi膰 mailing.

NIE jest wyj艣ciem nie robienie mailing贸w komercyjnych. Nie jest wyj艣ciem
powiedzienie cz艂owiekowi czego robi膰 nie mo偶e. Wyj艣ciem jest robienie tego w
spos贸b legalny i bezpieczny dla Ciebie. Wyj艣ciem jest powiedzenie osobie co
robi膰 mo偶e.

> A jak to si臋 ma do wcze艣niejszego stwierdzenia "My艣l臋 wi臋c, 偶e troch臋 wiedzy

> o profesjonalnym e-mailingu z zachowaniem prawa i __etyki__ mam."?? -

Czy mam rozumie膰, 偶e wg. Ciebie ka偶dy komercyjny e-mailing to spam? Je艣li nie,
to nie rozumiem Twojego komentarza, je艣li tak to... no c贸偶.

> Jak wiele? Jakie艣 liczby, statystyki?

Ja dowiedzia艂em si臋 osobi艣cie o kilkudziesi臋ciu takich przypadakch. Tyle os贸b
do
mnie napisa艂o albo wprost o tym m贸wi膮c albo prosz膮c o ocen臋 planowanego
mailingu.

Ile os贸b si臋 wstrzyma艂o ale mi o tym nie powiedzia艂o? Nie wiem. Wiem natomiast,
偶e sam rozprowadzi艂em 3 tysi膮ce egzemplarzy poradnika "Jak nie zosta膰 spamerem"
- nie wiem ile rozprowadzi艂o na w艂asna r臋k臋 500 moich partner贸w.

-------------------------------------

> 艁ukasz Kozicki

> Jako pierwszy, oczywi艣cie ile pominiemy instrukcj臋 Kajetana Mroczka
> [...]

艁ukaszu. Masz racj臋. Wycofuj臋, 偶e "nikt z Was nie opracowa艂 poradnika,

kt贸ry pokazywa艂by jak nie zosta膰 spamerem."

> wprowadzi艂e艣 na jego podstawie w swoim artykule jakie艣 poprawki.

Akurat na podstawie innego Twojego art. wprowadzi艂em zmiany - zreszt膮 odnosze
si臋 do niego w poradniku.

-------------------------------------

Podsumujmy wiedz臋 o spamie:
[...]

Wszystko ju偶 powiedzia艂 wi臋c dla mnie EOT - wracam do pracy.

Niemniej jednak bardzo ciesz臋 si臋, 偶e powsta艂 w膮tek krytykuj膮cy m贸j artyku艂.
Wiem teraz, 偶e wi臋cej os贸b mog艂o go opacznie zrozumie膰 i zamierzam opublikowa膰
aneks nie pozostawiaj膮cy w膮tpliwo艣ci.

Alpha

Feb 11, 2004, 4:17:59鈥疨M2/11/04

Piotr Majewski (p_maj...@op.pl) piszesz:

Przepraszam ze sie wetne bo w sumie przypadkiem tu jestem... Duzo
rzeczy piszesz, ale dla mnie sedno Twojego podejscia stanowi to:

> Wyj艣ciem jest robienie tego w spos贸b legalny i bezpieczny dla
> Ciebie.

..W polaczeniu z:

> [...]

> przeprosinami, gdzie wytlumaczy sie, ze baza byla
> kupiona jako legalna i skierowac link na ta wlasnie

Widzisz, bo mi sie tak dziko marzy... ze ktoregos pieknego dnia
czlowiek wysylajacy mailing pomysli nie tylko o tym jak kryc po
jego wyslaniu swoj tylek, ale tez o tym, ze ja wolalabym jednak
nie musiec uzywac filtrow i dodatkowych programow... :)

Niezaleznie od tego jak to tlumaczysz, ten artykul mial na celu
doradzenie przypadkowym (nie chce sie spierac o przypadkowosc)
spamerom jak moga wykrecic sie od odpowiedzialnosci karnej.

pozdrawiam, mimo wszystko :)

A|pha

Jan Srzednicki

Feb 11, 2004, 4:26:19鈥疨M2/11/04
On 2004-02-11, Piotr Majewski <p_maj...@op.pl> wrote:
[..]

> [...]
> poszed艂 siedzie膰.
>
> Ciekaw jestem czy w wi臋zieniu uwa偶a艂by艣 za etycze to wszystko co si臋 sta艂o.

Proponuj臋 szybki kurs etyki. W zmian臋 moralno艣ci nie wierz臋, ale
przynajmniej b臋dziesz wiedzia艂, o czym m贸wisz.

Etyka nie jest r贸wnoznaczna z przestrzeganiem prawa. Ani w jedn膮 - np.
wyszukiwanie kruczk贸w prawnych do obchodzenia przepis贸w jest nieetyczne
- ani w drug膮 stron臋 - nie ka偶dy czyn zabroniony przez prawo b臋dzie
nieetyczny (jak na przyk艂ad, kradzie偶 samochodu w celu uratowania
czyjego艣 偶ycia, zawo偶膮膰 go do szpitala).

Tak te偶, nie uznaj臋 post臋powania przez Ciebie wy偶ej opisanego za
nieetyczne. Mo偶e niehumanitarne, ale zauwa偶, 偶e to atakuj膮cy sam
pierwszy z艂ama艂 zasady, a ja broni膰 si臋 mam prawo. Niezale偶nie od tego,
jak krety艅skie by nie by艂y zapisy o granicach obrony koniecznej.

> [...]
> za samoobron臋 mo偶esz p贸j艣膰 do paki, nawet je艣li pobi艂e艣 cz艂owieka,
> kt贸ry w艂ama艂 si臋 do Twojego domu (autentyczne przypadki), to w takiej

Nie, prawo jest "troch臋" inne. Etyka jest ponad prawem.

> [...]
> Chocia偶 s膮 te偶 na li艣cie osoby przypadkowe. Je艣li robisz biznes to
> musisz si臋 dostosowa膰 do warunk贸w. Dla mnie g艂upie jest pakowanie

Co jest niczym innym, jak cwaniactwem, panie biznesmenie-relatywisto.

Promuj膮c cwaniactwo? Gratuluj臋.

Ciach reszt臋.

--
-- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --
-- w...@dream.vg --==-- http://violent.dream.vg/ --

Aragorn/Vime

Feb 11, 2004, 4:59:17鈥疨M2/11/04
W artykule <4254.000007...@newsgate.onet.pl> Piotr Majewski napisa艂(a):

> [...]

> Wiem teraz, 偶e wi臋cej os贸b mog艂o go opacznie zrozumie膰 i zamierzam opublikowa膰

Jak dla mnie to mo偶esz sobie darowa膰, ja ju偶 w膮tpliwo艣ci si臋 pozby艂em.
"Robi膰 biznes", rotfl. Nie 偶ycz臋 Ci 藕le, mam tylko nadziej臋 偶e w 偶yciu
uda mi si臋 nie "robi膰 byznes贸w" z takimi burakami.

*PLONK*.

--
+---> http://apcoln.linuxpl.org <----- | -----> Aragor...@jabber.org <----+
| Ona ju偶 daleka jak zimne s艂o艅ce, kt贸re widzisz we mgle |

Dominik 'Rathann' Mierzejewski

Feb 11, 2004, 5:56:53鈥疨M2/11/04
Date: Wed, 11 Feb 2004 21:13:57 +0100
From: Maciej Muran
[...]

> [...]
> spamerskich reklam. A w艂a艣ciwie, to id膮c na zakupy nie kupimy nigdy
> towaru, kt贸ry zosta艂 zareklamowany poprzez e-mail.

... zareklamowany w spamie.

[...]

> P.S. Je艣li za bardzo si臋 zidentyfikowa艂em z grup膮, to przepraszam. :)

Boulder Pledge rz膮dzi! ;)

--
RRBL: http://www.rangers.eu.org/rbl.html
"Junk mail is war. RFCs do not apply."

Marek W艂odarz

Feb 11, 2004, 6:27:51鈥疨M2/11/04
> [...]

> zrobilbym to w rok.
>
> Innymi s艂owy rada "Nie kupowa膰 _偶adnych_ baz adresowych" jest bardzo

Ale za to rzetelna. A to, co proponujesz w artykule, to po prostu
chamstwo. I dresiarstwo, o ile rozumiesz, co mam na my艣li.

Ale pewnie nie rozumiesz. Marketoidy z zasady nic nie rozumiej膮.

[ciach reszt臋, bo nie chce mi si臋 ciebie czyta膰]

Podaj jeszcze tylko dla zasady, z jakiego adresu wysy艂asz te swoje
"starannie zweryfikowane" maile. B臋d臋 wiedzia艂, co do filtr贸w dopisa膰.

Nie pozdrawiam,
Marek W.
--
http://venus.ci.uw.edu.pl/~marekw/
Suma inteligencji ludzko艣ci jest sta艂a. Tylko ludzi jest coraz wi臋cej.

Maciej Muran

Feb 11, 2004, 6:24:23鈥疨M2/11/04
Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisa艂/a:

> ... zareklamowany w spamie.

Jeszcze troch臋 i dla mnie b臋dzie jedno i to samo :(
Jeszcze troch臋 i w polu from czytnika news zaczn臋 umieszcza膰: P.O.Box
blablabla
Jeszcze chwileczka a poczta elektroniczna b臋dzie funkcjonowa膰
wy艂膮cznie na podstawie whitelist.

Ale mo偶e jak odpoczn臋 w Zakopcu, to mi si臋 odmieni ;)
Do zobaczenia za tydzie艅!

--
M.

Blekot_Gnom

Feb 11, 2004, 6:54:21鈥疨M2/11/04
> Marketoidy z zasady nic nie rozumiej膮.

Jasne ze nie rozumieja.
Bo widzisz marketoidow nie rozlicza sie z rozumienia zasad mailingowych
a ze skutecznosci dzialania. Bo widzisz to marketoidzi i handlowycy
"sprzedaja" towary i uslugi. To oni sa glownym motorem napedowym firm bo
dzieki ich pracy firmy maja kase, bo to oni uplynniaja towar ktory firma ma na
sprzedaz. I widzisz tak to juz jest, ze jak w firmie nie ma dobrych
marketoidow i dobrych handlowcow to admini-purysci stoja w kolejce po zasilek.
Wiec nie pierdol mi tu o marketidach bo dieki nim masz na chlebek i maselko.

> Podaj jeszcze tylko dla zasady, z jakiego adresu wysy艂asz te swoje
> "starannie zweryfikowane" maile. B臋d臋 wiedzia艂, co do filtr贸w dopisa膰.

A dopisuj, dopisuj ... dopisz wszystko co sie rusza a wrocimy do epoki
kamienia lupanego drogi kolego.

I nie mow mi, ze Ty masz w dupie marketoidow bo nawet jesli pracujesz we
wlasnej 1-osobowej firemce to marketoidzi w BIG firmach pracuja na to, zeby
gospodarka szla w pozadanym kierunku wiec posrednio Ci ktorych blokujesz za
nieco bardziej agresywny niz socjalistyczny marketing zapierdalaja na to zebys
zyl w cywilizowanym rozwiajacym sie kraju.

Czytales kiedy Wehikul Czasu Wellsa ? Tam byly sobie takie dwie cywilizacje:
Morlokhow i Elojow. Ci ostatni zyli sobie wygodnie i zdrowo na powierzchni
ziemi delektujac sie owocami i wszelkimi innymi dobrami. Morlokhowie zas zyli
pod ziemia zapierd...c ile sil tylko po to aby Elojom zylo sie jak w raju. I
wszystko byloby cacy gdyby nie to, ze raz na jakis czas, ktorys z Elojow
placil glowa za te dobrodziejstwa (sluzyl Mrllkokhom za zarelko).

Ty jestes jak ten Eloj co to brzydzi sie Morlokhami ale bez nich szybciutko
gryzlby ziemie. Wiec kolego drogi uwazaj zeby kiedys Markhetoidzi sie nie
wkur...li i nie powiedziali Ci "dowidzenia".

Marek W艂odarz

Feb 11, 2004, 7:09:21鈥疨M2/11/04
W artykule <4254.000008...@newsgate.onet.pl>
Blekot_Gnom napisa艂(a):

[ciach ca艂o艣膰, bo co b臋d臋 idiotyzmy cytowa艂]

Zaiste nick masz adekwatny... Szczeg贸lnie cz臋艣膰 pierwsz膮. Faktycznie,
opi艂e艣 si臋 tego niew膮tpliwie.

C贸偶, mo偶e to uleczalne. Zdrowia 偶ycz臋.

Pozdrawiam,

Aragorn/Vime

Feb 11, 2004, 7:15:14鈥疨M2/11/04
W artykule <4254.000008...@newsgate.onet.pl> Blekot_Gnom napisa艂(a):

> Jasne ze nie rozumieja.

> Bo widzisz marketoidow nie rozlicza sie z rozumienia zasad mailingowych
> a ze skutecznosci dzialania.

Rozumiesz r贸偶nic臋 mi臋dzy marketoidem i marketingowcem? To pytanie
retoryczne.

> Wiec nie pierdol mi tu o marketidach bo dieki nim masz na chlebek i maselko.

Pa.

Rafal 'Raf256' Maj

Feb 11, 2004, 7:18:47鈥疨M2/11/04
p_maj...@op.pl news:4254.000007...@newsgate.onet.pl

> Innymi s艂owy rada "Nie kupowa膰 _偶adnych_ baz adresowych" jest bardzo
> nie偶yciowa.

Kup normalna kampanie reklamowa w onet.pl czy innym tlen.pl i juz

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~l-.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GG-1175498 ____| ]____,

Rafal 'Raf256' Maj

Feb 11, 2004, 7:43:50鈥疨M2/11/04
pkie...@mks.com.pl news:8045-10...@213.17.171.21

> N I E K U P U J ! ! !
> Je艣li jednak da艂e艣 si臋 wrobi膰, odwa偶nie przyznaj si臋, wsp贸艂pracuj
> z pokrzywdzonymi przez Ciebie (cho膰 nieumy艣lnie), dochod藕 odszkodowania
> od oszusta. Edukuj innych.

Taka postawa zyskasz sobie przychylnosc klientow, oraz innych uzytkownikow
Sieci, a jezeli jestes prawdziwym Biznesmenem a nie byznesmenem z sloma w
butach, wiesz ze taka dlugofalowa polityka i budowanie zaufania to wlasciwa
rzecz i dla Twojej firmy i dla spoleczenstwa.

Artur Drzewiecki

Feb 11, 2004, 11:16:24鈥疨M2/11/04
Widz臋 g艂upi spamerze, 偶e ci臋 trafili i dobrze.
Bo ci臋 wkurza to, 偶e spamujesz a nikt nie kupuje.:-)))
Wr贸g Simiae mercaticae var. spammicae.

Usu艅 "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego adresu w nag艂贸wku.

Pawel Kierski

Feb 12, 2004, 2:15:45鈥疉M2/12/04
Maciej Muran <spam-no-s...@message.home.pl> w wiadomo艣ci
news:402a882d$1...@news.home.net.pl napisa艂(a):

Chcia艂em uczciwie napisa膰 analog "artyku艂u", a w nim nie by艂o:
"Zlecaj mailing studentom, w razie czego b臋dziesz kryty, odpowiada膰
b臋dzie student.". Ale pewnie to tylko przeoczenie autora orygina艂u...

Lukasz Kozicki

Feb 12, 2004, 3:15:38鈥疉M2/12/04
Piotr Majewski wrote:

> Niemniej jednak bardzo ciesz臋 si臋, 偶e powsta艂 w膮tek krytykuj膮cy m贸j artyku艂.
> Wiem teraz, 偶e wi臋cej os贸b mog艂o go opacznie zrozumie膰 i zamierzam opublikowa膰
> aneks nie pozostawiaj膮cy w膮tpliwo艣ci.

Opacznie? Kpisz Wa艣膰 sobie chyba.
BTW - s艂ysza艂e艣 kiedy艣 o "permission marketing"?
--
艁ukasz Kozicki

Dariusz Sznajder

Feb 12, 2004, 5:30:26鈥疉M2/12/04
W artykule <4254.000007...@newsgate.onet.pl>
Piotr Majewski napisa艂(a):
> Innymi s艂owy rada "Nie kupowa膰 _偶adnych_ baz adresowych" jest bardzo
> nie偶yciowa.
C贸偶... Ju偶 od dawna twierdz臋, 偶e jestem dinozaurem.

> obs艂uguje Ci臋 renomowana firma, jak claritas, to w膮tpi臋 aby艣 mia艂 d贸w贸d na to,
> 偶e zosta艂e艣 oszukany. Na FV mo偶e nie by膰 np. wielko艣ci bazy danych, a w umowie,

Hmmm?
To _profesjonaln膮_ baze kupuje si臋 na CD bez nadruk贸w, podpis贸w
elektronicznych, sum kontrolnych itp. czy jak?

> S艂usznie. Tylko trzeba ludziom powiedzie膰 co to znaczy. Ja to wiem, Ty to

No, i to w艂a艣nie to trzeba im by艂o m贸wi膰.

> metalowym pr臋tem, kt贸ry le偶a艂 w pobli偶u. Poczek艂aby艣 na Policj臋 i potem za to
> poszed艂 siedzie膰.

Pewnie bym poszed艂.

> warunk贸w. Dla mnie g艂upie jest pakowanie siebie w k艂opoty w imi臋 etyki.

To oznacza: id藕 po trupach.
To, cho膰 mo偶e modne, nie jest mi bliskie.
*Uczenie* tego _innych_ jest mi bliskie jeszcze mniej.

> Widzisz. Ja nie powinienem m贸wi膰 ludziom co mog膮 a czego nie mog膮 robi膰. Nie
> b臋d膮 mnie s艂ucha膰. Moim zadaniem jest powiedzie膰 im czego nie powinno si臋 robi膰

Z tym bym si臋 zgodzi艂, ale

> i jak zminimalizowa膰 ew. straty.

uczenie minimalizacji strat - dodajmy, 偶e w艂asnych (c贸偶 nas obchodz膮 straty
innych - w tym przypadku adresat贸w) - _zawsze_ (a do tego chcesz mnie przekona膰)?
Nie.

--
Dariusz Sznajder
DSZ1-RIPE

Marcin Sochacki

Feb 12, 2004, 5:53:12鈥疉M2/12/04
A propos informacji Piotra Majewskiego, 偶e Claritas ma baz臋 5 mln adres贸w,
wystarczy sprawdzi膰 http://www.claritas.pl/polska/produkty/centrum_baz_danych/

Baza zawiera g艂贸wnie adresy domowe, a nie e-mailowe (kt贸re te偶 pewnie s膮, ale
w liczbie znacznie mniejszej ni偶 5 mln). Wiadomo, 偶e wys艂anie spamu
papierowego kosztuje sporo nadawc臋, a wys艂anie spamu sieciowego -- prawie
nic, wi臋c osoby te zezwalaj膮c na wysy艂anie im spamu papierowego nie nara偶aj膮
si臋 automatycznie na ca艂kowite zasypanie skrzynki.

Wanted

Jacek Kauch

Feb 12, 2004, 5:45:28鈥疉M2/12/04

"Blekot_Gnom" <blekotW...@op.pl> wrote in message

> Jasne ze nie rozumieja.

To bardzo 艂adnie, ze si臋 z tym zgadzasz.
... tylko w nicku si臋 machn膮艂e艣... mia艂o by膰 "Be艂kot_Gnom".

JK

kya

Feb 12, 2004, 9:35:31鈥疉M2/12/04

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=4886

--
////))) Is your purpose in life to balance out the bell curve? :
//|-O-O ) :
/C| > ( : kya : :
/` _=--` : hell.pl : http://wredna.krowka.mu : Kaja Mikoszewska :

Lukasz Kozicki

Feb 12, 2004, 4:16:58鈥疉M2/12/04
Blekot_Gnom wrote:

> Jasne ze nie rozumieja.
> Bo widzisz marketoidow nie rozlicza sie z rozumienia zasad mailingowych
> a ze skutecznosci dzialania.

Naprawd臋 wierz臋, 偶e nie jeste艣 wcale ani g艂upcem ani oszustem - tylko
po prostu jeste艣 troch臋 niedouczony. Koncepcja marketingu polegaj膮cego
na oszukiwaniu odbiorcy przekazu, wciskaniu mu towaru a potem zrywaniu
kontakt贸w - jest, hm powiedzmy, przestarza艂a. Teraz w艣r贸d marketingowc贸w
(na zachodzie, bo chyba w Polsce nie by艂o publikacji na ten temat) - i w
odr贸偶nieniu od marketoid贸w - popularnosc zdobywa koncepcja Setha Godina
"Permission Marketing", pod has艂em (w dowolnym t艂umaczeniu) "zdobywanie
przyjaci贸艂 w艣r贸d obcych, a klient贸w w艣r贸d przyjaci贸艂" (Turning Strangers
Into Friends And Friends Into Customers). Poczytaj sobie ne ten temat
http://www.fastcompany.com/online/14/permission.html ,
http://www.ascusc.org/jcmc/vol6/issue2/krishnamurthy.html , oraz witryn臋
samego Autora: http://sethgodin.typepad.com/

Piotr Majewski te偶 m贸g艂by si臋 czego艣 z tych witryn (i ks膮偶ek) dowiedzie膰.

> Wiec kolego drogi uwazaj zeby kiedys Markhetoidzi sie nie
> wkur...li i nie powiedziali Ci "dowidzenia".

Ja bardzo prosz臋, niech marketoidzi _ju偶_ sobie id膮. Zapraszamy natomiast
marketingowc贸w. http://nospam-pl.net/links.php#marketing

Pozdrawiam,

Lukasz Kozicki

Feb 12, 2004, 5:40:34鈥疉M2/12/04
Dariusz Sznajder wrote:

> Pewnie bym poszed艂.

Niekoniecznie. Kilka dni temu s膮d odst膮pi艂 o wymierzenia
kary taks贸wkarzowi, kt贸ry zabi艂 z艂odzieja. Ukara艂 go tylko
(w zawieszeniu) za nielegalnie posiadany pistolet.
http://dziennik.pap.com.pl/?dzial=POL&poddzial=POL-PRZ&id_depeszy=13663593

Pozdr,
--
艁K

Lukasz Kozicki

Feb 12, 2004, 6:58:50鈥疉M2/12/04
Marcin Sochacki wrote:

> [...]
>
> Baza zawiera g艂贸wnie adresy domowe, a nie e-mailowe (kt贸re te偶 pewnie
> s膮, ale w liczbie znacznie mniejszej ni偶 5 mln).

Niewa偶ne, czy s膮 tam adresy e-mailowe, czy ich nie ma. UO艢UDE _zabrania_
udost臋pniania e-maili, je艣li w艂asciciel adresu nie wie kto do tego adresu
b臋dzie mia艂 dost臋p. Wi臋c nawet je艣li s膮 tam e-maile, to tylko Claritas ma
prawo je u偶ywa膰 (np. by wys艂a膰 do kogo艣 zapytanie, czy mo偶e jego adres
udost臋pni膰 firmie "Cyberia Cafe" z Radomska[1], przy podaniu pe艂nych danych
tej firmy). Powy偶sze wprost wynika z zapis贸w art 4 i 5 UO艢UDE[2]. Inna
sprawa, 偶e czy rzeczywi艣cie tak si臋 dzieje - tego nie wiem.

艁ukasz Kozicki
http://nospam-pl.net/

[1] pro memoria: http://groups.google.com/groups?q=Cyberia+Cafe+Radomska
oraz http://groups.google.com/groups?q=ProSoftware+group%3Apl.news.mordplik

[2] http://www.giodo.gov.pl/ust_electr_serv.htm

Jarek Zgoda

Feb 12, 2004, 2:43:58鈥疨M2/12/04
> [...]

> Mo偶e wi臋c porozmawiamy o tym, jak rozpowszechni膰 wi臋dz臋 o etycznym e-
> mailingu w Polsce, o chronieniu uczciwego biznesmena, o tym co mozna

Oksymoron na dzi艣: etyczny e-mailing.

--
Jarek Zgoda
http://jpa.berlios.de/

Szymon Nitka

Feb 12, 2004, 2:57:51鈥疨M2/12/04

Jarek Zgoda napisa艂:

> Oksymoron na dzi艣: etyczny e-mailing.

E, nie przesadzaj :]

Szy.

Goldmoon

Feb 12, 2004, 3:39:27鈥疨M2/12/04
_ __,~~~/
,~~`( )_( )-\| Dnia 11 Feb 2004 21:47:15 +0100
> [...]

>zrobilbym to w rok.
>
>Innymi s艂owy rada "Nie kupowa膰 _偶adnych_ baz adresowych" jest bardzo

A _偶yciowym_ uwa偶asz codzienne odbieranie dziesi膮tk贸w maili reklamuj膮cych
"co艣tamco艣tam"?

Chc膮 rozsy艂a膰 reklamy swych towar贸w/us艂ug to niech bior膮 przyk艂ad z Ciebie i
buduj膮 swoj膮 w艂asn膮 zgodn膮 z prawem baz臋 adresow膮. Odrobina wysi艂ku i b臋d膮
mogli s艂a膰 ile chc膮. P贸ki co to wygrywa jednak lenistwo. Po co si臋 m臋czy膰 i
tak膮 baz臋 tworzy膰. Lepiej/艁atwiej kupi膰 tak膮 baz臋 i wys艂a膰 na te adresy
maila. Najwy偶ej p贸藕niej zrobi si臋 zrozpaczon膮 min臋 i przeprosi takiego
delikwenta. Bo nie wiedzieli艣my, 偶e tak nie wolno ...

[...]

> [...]
>
>I jak chcesz udowodni膰, 偶e sprzedano Ci felerny produkt? W polskiej
>rzeczywisto艣ci sp臋dzisz 3 lata chodz膮c po s膮dach i tak nic nie wywalczysz.

Nie wiem nawet jak wygl膮da taka baza danych adres贸w wi臋c trudno mi sobie to
jako艣 wyobrazi膰. Zawsze my艣la艂em i偶 ta baza jest na jakiej艣 p艂ycie CD ...
No a taka firma zakupuj膮c tak膮 p艂yt臋 chyba domaga si臋 faktury na kt贸rej
b臋dzie [powiedzmy] pozycja:
- P艂yta CD z Baz膮 Adresow膮 sztuk 1 [jeden] - cena xxxx
Na takiej fakturze s膮 chyba wyszczeg贸lnione dane kupujacego i sprzedaj膮cego?

Dla mnie to tak w艂asnie powinno wygl膮da膰. I w takim wypadku chyba nie
powinno by膰 problem贸w z rz膮daniem ... hmm ... z reklamoaniem wadliwego
produktu?
Nie licze problemu polskiego prawa.

> [...]
>
>Ca艂y czas m贸wie o w艂. biznes贸w. Pomijam osoby, kt贸re Internetem zajmuj膮 si臋

No dobrze. Ale gdyby艣 to jako艣 inaczej w tym artykule uj膮艂. Napisa艂e艣
artyku艂 z punktu widzenia biznesmena. Wiekszo艣膰 ludzi, kt贸rzy t膮 grupe
czytaj膮 maj膮 zupe艂nie inny punkt widzenia. Punkt widzenia administratora czy
u偶ytkownika, kt贸ry codziennie musi walczy膰 z nawa艂em spamu. No i dlatego
powsta艂 "konflikt interes贸w".

Gdyby艣 na poczatku a nie na ko艅cu artyku艂u napiasa艂 i偶 spam jest z艂y ...
Gdyby艣 napisa艂 i偶 lepiej skorzysta膰 z firm specjalizuj膮cych si臋 w czym艣
takim ... Gdyby艣 napisa艂 i偶 lepiej sie troszke wysili膰 i samemu stworzy膰
tak膮 baz臋 danych ... To wszyscy tu zgromadzeni zapewne by Cie oz艂ocili ;)

>Tylko ile razy mo偶na wysy艂a膰 do tych samych list? Je艣li nie masz w艂asnej listy
>to dobrze jest wykorzystywa膰 r贸偶ne listy adresowe.

Jednym s艂owem wracamy do punktu wyj艣cia czyli do wysy艂ania maili do os贸b nie
zainteresowanych tak膮 ofert膮?

> [...]
>O tym fakcie b臋dzie wiedzia艂a ona, Ty i czytelnicy tej grupy. To za ma艂o.

C贸偶 ... Pewnego deszczowego dnia, gdy b臋d臋 mia艂 wszystkiego do艣膰 a krople
deszczu dudni膮ce w parapet b臋d膮 mnie przyprawia艂y o b贸l g艂owy to wykonam
tylko kilka ruch贸w palcami i ... nie dojdzie do mnie _NIC_ co nie jest na
whiteli艣cie. Proste a jak偶e skuteczne.

[...]

> [...]
>dostosowa膰 do warunk贸w. Dla mnie g艂upie jest pakowanie siebie w k艂opoty w imi臋

Je艣li robisz biznes to musisz si臋 dostosowac do warunk贸w ... 艂adnie to
brzmi. Ale ile jest przypadk贸w i偶 firma wie jakie panuj膮 warunki a mimo
wszystko post臋puje wbrew prawu dalej rozsy艂aj膮c [przyk艂adowo oczywi艣cie]
spam?

[...]

>Widzisz. Ja nie powinienem m贸wi膰 ludziom co mog膮 a czego nie mog膮 robi膰.
>Nie b臋d膮 mnie s艂ucha膰. Moim zadaniem jest powiedzie膰 im czego nie powinno
>si臋 robi膰 i jak zminimalizowa膰 ew. straty.

[...]i jak zminimalizowa膰 ew. straty ze strony rzeczonego biznesmena. A co z
reszt膮? Co z administratorami i uzytkonikami kont pocztowych na kt贸re
zostanie rozes艂any spam. W tym artykule to zbyt wielka cz臋艣膰 dotyczy艂a tego
_jak_to_zrobi膰_. A to nam si臋 tu zdecydowanie nie podoba艂o ...

> [...]
>firmy powa偶ne te偶 cz臋sto nie maj膮 poj臋cia o profesjonalnym mailingu. I co? Mam

- Onet
- go2
- WP
Wysy艂aj膮 tylko do swoich u偶ytkownik贸w ... Do tych co si臋 zgodzili.

[...]

> [...]
>Wiem teraz, 偶e wi臋cej os贸b mog艂o go opacznie zrozumie膰 i zamierzam opublikowa膰

Powodzenia w dalszej pracy i edukowaniu biznesmen贸w :)

Pozdrawiam
Goldmoon
--
O< O O O O O micha艂 'Goldmoon' kwa艣niewski
_(\__/)_/)_/)_/)_/)_____ Email: gold...@ascii.art.pl

Bronek Kozicki

Feb 12, 2004, 4:00:36鈥疨M2/12/04
On Wed, 11 Feb 2004 14:00:35 +0100, Marcin Sochacki wrote:
> [...]
> grupa spamer贸w i osobnik贸w spamerolubnych narzeka regularnie na tej grupie,

o, w艂a艣nie :-P

B.

Pawe艂 'R贸偶a' R贸偶a艅ski

Feb 12, 2004, 7:51:06鈥疉M2/12/04
"Piotr Majewski" <p_maj...@op.pl> wrote in

> [...]

> z braku etyki.
> Czy jest kto艣, z kim mog臋 porozmawia膰 w tym mijescu racjonalnie?

Ja si臋 zg艂osz臋. Tylko ja jestem ma艂o reprezentatywny, bo tn臋 wszystko,
co nie jest z .pl i nie jest na whiteli艣cie, st膮d mam do艣膰 lu藕ny
stosunek do spamu (na zasadzie: a dzisiaj dodamy taki wpisik).
Rzecz w tym, 偶e da艂e艣 gotow膮, niemoraln膮 instrukcj臋. Podobne oburzenie
widzia艂em tu, gdy napisa艂em, 偶e potrafi臋 napisa膰 dobrego harvestera
adres贸w. Po prostu sytuacja jest napi臋ta, bo spam jest coraz bardziej
nachalny i jest go coraz wi臋cej.
Co do braku wiedzy (i lenistwa, co si臋 cz臋sto pomija), to si臋 zgadzam.
W艂a艣nie edukuj臋 kumpla, co ma zrobi膰, 偶eby by艂o dobrze i nie spamersko
(linka nie podam, bo na razie jest syf i mo偶na zrobi膰 kuku). Odpisa艂,
偶e wie, ale chwilowo nie ma czasu. A w og贸le to wysy艂a nie klasyczny
spam, tylko informacje o pewnej imprezie cyklicznej, niekomercyjnej,
r贸偶ni膮cej si臋 z miesi膮ca na miesi膮c tematem. I wysy艂a 'za zgod膮' (no,
powiedzmy, bo na pocz膮tku nie by艂o to jasno napisane), chocia偶
mechanizmy dopisywania pozostawiaj膮 wiele do 偶yczenia...
Natomiast wydaje mi si臋, 偶e to uczciwi biznesmeni, jak ich nazywasz,
powinni by膰 g艂贸wnymi wrogami spamu. Zauwa偶, 偶e to w nich wymierzone
jest restrykcyjne prawo (spamer i tak je olewa), musz膮 gromadzi膰
potwierdzenia, mog膮 nies艂usznie trafi膰 na blacklist臋 (spamerowi to
wisi, pomijam niekt贸rych pieniaczy), na skutek filtr贸w spada
skuteczno艣膰 ich legalnych akcji mailingowych (jak masz 30 spam贸w i 3
og艂oszenia za zgod膮 np. od providera, to pisz膮c filtr wytniesz
wszystko, a jakby spam贸w nie by艂o, to nawet filtra by si臋 nie chcia艂o
pisa膰).

--
/**** There are many ways to get what you want ****\
***** I use the best I use the rest *****

Jacek Kauch

Feb 13, 2004, 5:50:38鈥疉M2/13/04

"kya" <k...@mail.here.invalid> wrote in message

> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=4886

W kontek艣cie jego wypowiedzi, "Be艂kot..." jest s艂uszniejsza form膮. :-)
O to mi przynajmniej chodzi艂o...

JK

Lukasz Kozicki

Feb 13, 2004, 8:06:19鈥疉M2/13/04
Pawe艂 'R贸偶a' R贸偶a艅ski wrote:

> Natomiast wydaje mi si臋, 偶e to uczciwi biznesmeni, jak ich nazywasz,
> powinni by膰 g艂贸wnymi wrogami spamu. Zauwa偶, 偶e to w nich wymierzone
> jest restrykcyjne prawo

W艂a艣nie, pomijaj膮c to co s艂usznie Pawe艂 napisa艂 - jeszcze jedna rzecz:
http://www.idg.pl/news/63439.html . Ucz, panie Majweski, ucz pan, jak
waszych chlebodawc贸w (klient贸w) jeszcze bardziej do was zniech臋ca膰.

Uk艂ony
--
艁K

Marian K.

Feb 13, 2004, 11:52:03鈥疉M2/13/04
Dnia Fri, 13 Feb 2004 14:06:19 +0100, Lukasz Kozicki
<ROT13y...@vg.cy.invalid> napisa艂:

> [...]
> http://www.idg.pl/news/63439.html . Ucz, panie Majweski, ucz pan, jak
> waszych chlebodawc贸w (klient贸w) jeszcze bardziej do was zniech臋ca膰.

Jak zwykle zdania s膮 podzielone.
S艂ysza艂em opinie ( pewnie spamer贸w ) ,偶e wiadoma ustawa i restrykcje
spowoduj膮 zamkni臋cie wielu ma艂ych i 艣rednich firm na skutek wzrostu
koszt贸w dzia艂alno艣ci gospodarczej.
Mo偶na zada膰 pytanie czy koszty takich przemian nie sa wi臋ksze ni偶 koszty
spamu?
Ale kto to mo偶e policzy膰?

Marian K

Jan Srzednicki

Feb 13, 2004, 12:07:13鈥疨M2/13/04

A jak chcesz przeliczy膰 na koszty irytacj臋 zdecydowanej wi臋kszo艣ci
szarych internaut贸w, szanowny kolego?

Zupe艂nie abstrahuj膮c od tego, na ile owa teoria o upadaniu ma艂ych firm
ma odniesienie do rzeczywisto艣ci. S膮dz臋, 偶e ma艂e, ale nie popr臋 tego
偶adnymi danymi. Jako艣 przed "er膮 internetu" firmy r贸偶ne istnia艂y, mo偶e
nie naszym kraju akurat, i rozwija艂y si臋.

--
-- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --
-- w...@dream.vg --==-- http://violent.dream.vg/ --

Lemat

Feb 13, 2004, 12:57:04鈥疨M2/13/04
Pewnego pieknego dnia 2004-02-13 17:52, u偶yszkodnik Marian K. napisa艂/a :
> [...]
> koszt贸w dzia艂alno艣ci gospodarczej.
> Mo偶na zada膰 pytanie czy koszty takich przemian nie sa wi臋ksze ni偶 koszty

Pitolenie oderwane od rzeczywistosci.
W czasie kiedy jeszcze nie by艂o ustawy wi臋kszo艣膰 ma艂ych firm nie
wysy艂a艂a NIH贸w. Jak zatem zakaz wysy艂ania NIH贸w m贸g艂 podnie艣膰 koszty?

A jakby nawet to o ile m贸g艂 te koszty podnie艣膰? O koszt rozmowy
telefonicznej dziennie?
Lemat
http://strangeplaces.net/weirdthings/publicpool.html
http://lemat.priv.pl/funny/spam.jpg
http://lemat.priv.pl/funny/living_dangerously.jpg

Krystek

Feb 13, 2004, 1:30:37鈥疨M2/13/04
Maciej Muran napisa艂:
> [...]

> Czy to my chcemy SPRZEDA膯, SPRZEDA膯, SPRZEDA膯?
> My nie mamy takiej wiedzy, nie mamy potrzeby sprzedawania za wszelk膮
[...]

A tak mi si臋 skojarzy艂o a propos spamer贸w i wszelkiej ma艣ci
zatwardzia艂ych marketoid贸w - http://nnk.art.pl/gonzales/roar_22.gif
(http://rroarr.blog.pl/archiwum/?rok=2003&miesiac=10) ;-)

K.

--
http://milked.free.fr/animated/malaxage1.swf - spam ;-)

Lukasz Kozicki

Feb 13, 2004, 2:05:33鈥疨M2/13/04
Marian K. wrote:

> S艂ysza艂em opinie ( pewnie spamer贸w ) ,偶e wiadoma ustawa i restrykcje
> spowoduj膮 zamkni臋cie wielu ma艂ych i 艣rednich firm na skutek wzrostu
> koszt贸w dzia艂alno艣ci gospodarczej.

Dla Twojej wiadomo艣ci: w roku 2001 (rok, w kt贸rym spam dopiwro zacz膮艂 by膰
problemem w Polsce, a ja mia艂em wtedy najwi臋cej adres贸w e-amilowych: 5
znanych publicznie o oko艂o 20 znanych znacznie s艂abiej) - liczb臋 polskich
firm kt贸re mnie zaspamowa艂y da艂oby si臋 policzy膰 na palcach r膮k, mo偶e nawet
jednej r臋ki. Gdyby te kilka firm zbanktutowa艂o - z powodu niemo偶no艣ci s艂ania
spamu? w膮tpi臋 bardzo - gdyby zbankrutowa艂y, polska gospodarka nie odnios艂aby
wielkeij szkody, a w艂a艣ciciele tych czego艣 po偶ytecznego by si臋 nauczyli.

> Mo偶na zada膰 pytanie czy koszty takich przemian nie sa wi臋ksze ni偶 koszty
> spamu?
> Ale kto to mo偶e policzy膰?

Koszt spamu na 艣wiecie na rok 2004 szacuje si臋 na 40.6 mld USD (nie licz膮c
koszt贸w firm kt贸rych zasoby s膮 wykorzystywane do spamowania). Mo偶esz sobie
spr贸bowa膰 oszacowac z tego, ile mo偶e z tej kwoty przypada膰 na Polsk臋.

Pozdr,
--
艁ukasz Kozicki

Peter 'Mikolaj' Mikolajski

Feb 13, 2004, 2:10:50鈥疨M2/13/04
Ke'dem guerfel Lemat <lemat_ha...@tenbit.very_very.pl> ihn
news:c0j3am$h1e$1...@atlantis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
pl.news.mordplik

> A jakby nawet to o ile m贸g艂 te koszty podnie艣膰? O koszt rozmowy
> telefonicznej dziennie?

Mo偶e mia艂 na mysli zatrudnianie kompetentnych os贸b? To akurat mo偶e
kosztowa膰 ciut wi臋cej, ni偶 najni偶sza mo偶liwa pensja ;o)

--
Piotr 'Miko艂aj' Miko艂ajski
"Funkcjonariusza milicji w bia艂y dzie艅, na s艂u偶bie, na w贸dk臋?

Marian K.

Feb 13, 2004, 2:40:44鈥疨M2/13/04
Dnia Fri, 13 Feb 2004 20:05:33 +0100, Lukasz Kozicki
> [...]

> sobie
> spr贸bowa膰 oszacowac z tego, ile mo偶e z tej kwoty przypada膰 na Polsk臋.

Ok przekona艂e艣 mnie. Nie ma tematu.

Marian K

Darek

Feb 13, 2004, 2:26:57鈥疨M2/13/04
U偶ytkownik Lukasz Kozicki <ROT13y...@vg.cy.invalid> w wiadomo艣ci do grup
dyskusyjnych napisa艂:402d1fe2$1...@news.home.net.pl...

> [...]
odnios艂aby
> wielkeij szkody, a w艂a艣ciciele tych czego艣 po偶ytecznego by si臋 nauczyli.

Ja u偶ywam regularnie poczty elektronicznej od 1999 roku. Pierwszy polski
spam jaki dosta艂em, to by艂a reklama JTT, producenta komputer贸w ADAX.
Sp贸艂ka ta jest teraz "w upad艂o艣ci" ale nie z powodu spamu ;-) Jakiej艣
specjalnej straty dla gospodarki te偶 nie widz臋 :-)

> [...]
> koszt贸w firm kt贸rych zasoby s膮 wykorzystywane do spamowania). Mo偶esz sobie
> spr贸bowa膰 oszacowac z tego, ile mo偶e z tej kwoty przypada膰 na Polsk臋.

Przeci臋tnego u偶ytkownika interesuje raczej jakie konkretnie on koszty ponosi
z tytu艂u spamu. Nawet je艣li nie da si臋 tego prze艂o偶y膰 na grosiki, to mo偶na
cz臋艣ciowo usprawiedliwia膰 koszty us艂ug zwi膮zanych z internetem w艂a艣nie
istnieniem zjawiska spamu.

Darek

Robert Drozd

Feb 13, 2004, 5:12:25鈥疨M2/13/04
Sta艂o si臋 to Thu, 12 Feb 2004 11:53:12 +0100, gdy Marcin Sochacki
<wan...@spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl> napisa艂:

> [...]
>
>Baza zawiera g艂贸wnie adresy domowe, a nie e-mailowe (kt贸re te偶 pewnie s膮, ale
>w liczbie znacznie mniejszej ni偶 5 mln).

czy claritas gdzie艣 potwierdza 偶e zbieraj膮 te偶 maile?
ankietk臋 coroczn膮 od razu wyrzucam :-)

to by by艂o niesamowite narzedzie dla nich.

(W Stanach doubleclick si臋 przejecha艂, chc膮c po艂膮czy膰 swoje bazy
emailowe i gospodarstw domowych z bazy abaccus)

Robert

Rafal 'Raf256' Maj

Feb 13, 2004, 10:43:14鈥疨M2/13/04
ro...@friko2.onet.pl news:c0g0cb.3...@roses.of.many.colours

> Natomiast wydaje mi si臋, 偶e to uczciwi biznesmeni, jak ich nazywasz,
> powinni by膰 g艂贸wnymi wrogami spamu. Zauwa偶, 偶e to w nich wymierzone

Dokladnie, spamerzy to idioci - ktorzy sami podcninaja galez na ktorej
siedza, przy okazji kopiac grob dla legalnego mailingu, o ile nie dla
e-biznesu (spadek zaufania) lub emaila jako takiego...

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~l-.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GG-1175498 ____| ]____,

Pawe艂 'R贸偶a' R贸偶a艅ski

Feb 14, 2004, 8:57:18鈥疉M2/14/04

> [...]
> by艂o pogwa艂ceniem moich praw autorskich -
> www.cneb.pl/a/prawa_autorskie
>
> Mo偶e wi臋c zamiast rozmawia膰 o spamerstwie porozmawiamy o

Niezmieniony cytat z podaniem 藕r贸d艂a i autora jest nielegalny? BTW na
newsach jest dobry (dla modemowc贸w) zwyczaj, 偶eby podawa膰 tre艣膰, do
kt贸rej si臋 odnosi.

> Czy drodzy koledzy, do艣wiadczeni w kwestii zwalczania spamu
> s膮 w stanie powiedzie膰 mi, co mo偶na poradzi膰 ludziom, kt贸rzy
> kupi膮 baz臋 danych z niepewnego 藕r贸d艂a?

U艣wiadomi膰, 偶e dali si臋 oszuka膰 i 偶e kupion膮 baz臋 powinni zwin膮膰 w
rulonik i sobie wetkn膮膰.

> Ja wiem, 偶e lubicie idealistyczny 艣wiat, ale prawda jest taka,
> 偶e 99% biznes贸w w tym kraju nie wie jak rozpozna膰 spamersk膮 baz臋
> danych.

Chyba wszystkie s膮 spamerskie, bo zwykle nawet jak wyra偶asz zgod臋, to
dla konkretnej firmy. Innego wariantu nie spotka艂em.

> [...]
> poradnika, kt贸ry pokazywa艂by jak nie zosta膰 spamerem. Je艣li si臋
> myl臋, wyprowad藕cie mnie z b艂臋du a na pewno przyznam si臋 do niego.

IIRC na www.nospam.net by艂y te偶 tego typu poradniki. Og贸lnie zasada
jest prosta - wszystkie adresy zbiera膰 samodzielnie, logowa膰 dodania
adres贸w, a oferty wysy艂a膰 po potwierdzeniu.

> To ze mn膮, nie z Wami niestety, Rzeczpospolita zrobi艂a wywiad na
> temat ustawy antyspamerskiej.

Felieton? ;-)

> Faktycznie, zgadzam si臋 z Wami, 偶e jest to podej艣cie bezwzgl臋dne.
> Nawet bardzo bezwzgl臋dne. Prawdopodobnie typowe dla spemer贸w -
> tutaj zgaduj臋 bo nigdy jeszcze nie pu艣ci艂em spamerskiego mailingu.

R贸wnie bezwzgl臋dnym podej艣ciem jest traktowanie ka偶dego, kto spamuje
lub pomaga spamowa膰, jak wroga publicznego nr 1.

> Je艣li kto艣 to potraktuje jako instrukcj臋 spamowania to jest JEGO
> wina, nie moja.

Widzisz, nie napisa艂e艣 wa偶nej rzeczy, a mianowicie takiej, 偶e w pe艂ni
legalnej bazy kupi膰 praktycznie nie spos贸b, przez co wspomagasz
poniek膮d oszust贸w sprzedaj膮cych bazy. BTW czy je艣li odkryj臋, w jaki
spos贸b bezkarnie dokona膰 np. w艂amania na Tw贸j serwer i podam to
publicznie w internecie, to uznasz, 偶e jest to dzia艂anie OK? W ko艅cu ja
nie robi臋 niczego nielegalnego, dopiero jak kto艣 to wykorzysta, to
b臋dzie nielegalne...

> W tym artykule ucz臋 SAMOOBRONY.

Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e kto艣, kto kupi tak膮 baz臋, powinien jej u偶ywa膰?
Przecie偶 w ten spos贸b staje si臋 spamerem (nie w 艣wietlne prawa) i
ponosi z tego tytu艂u wszelkie konsekwencje (poza prawnymi).

> Je艣li nie ma klauzuli w umowie cywilnej, to sprzedawca
> bazy danych mo偶e nam sprzeda膰 cokolwiek i nie poniesie za to
> odpowiedzialno艣ci.

I dlatego nie nale偶y kupowa膰 baz. Chyba, 偶e jest sie frajerem, kt贸ry
ma ochot臋 wywali膰 kas臋 na bezwarto艣ciowy 艣mie膰.

> Je艣li kto艣 Ci sprzeda lewe oprogramowanie to win臋 ponosi On i Ty
> je艣li z niego korzysta艂e艣. Je艣li kto艣 Ci sprzeda lew膮 baz臋 danych
> to win臋 ponosisz tylko Ty.

Nie ponosisz winy, je艣li jej nie wykorzystasz. Proste.

> Te bezwzgl臋dne zasady s膮 wi臋c form膮 samooborny przed nieuczciwymi
> sprzedawcami list spamerskich.

A s膮 jacy艣 uczciwi sprzedawcy list spamerskich? Albo uczciwi
sprzedawcy towaru z w艂ama艅? :-)

> Dlatego te偶 w ostatnim artykule WO艁AMI napisa艂em:

[ciach]

I tylko to Ci臋 ratuje, w moich oczach.

--
/**** Czy to prawda, 偶e wegetarianie d艂ugo 偶yj膮? ****\
***** Nie, oni tylko staro wygl膮daj膮. *****

Slawomir Bem

Feb 14, 2004, 2:11:53鈥疨M2/14/04
U偶ytkownik "Pawe艂 'R贸偶a' R贸偶a艅ski" <ro...@friko2.onet.pl> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:c0ld0f.3...@roses.of.many.colours...

> A s膮 jacy艣 uczciwi sprzedawcy list spamerskich? Albo uczciwi
> sprzedawcy towaru z w艂ama艅? :-)

Taaaa.
Jedni ich nazywaja paserami,
ja mowie "minister przekszta艂ce艅 _w艂asno艣ciowych_" ;-)

--
s.

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Feb 15, 2004, 9:46:18鈥疉M2/15/04
On Thu, 12 Feb 2004 00:54:21 +0100, Blekot_Gnom wrote:

> Bo widzisz marketoidow nie rozlicza sie z rozumienia zasad mailingowych
> a ze skutecznosci dzialania.

Tych, kt贸rym si臋 wydaje, 偶e spamowanie i bardziej wymy艣lne k艂amstwa
usprawiedliwiaj膮ce zwi臋ksza skuteczno艣膰, rozliczy rzeczywisto艣膰 -
blokady, bojkoty, a za par臋 lat (jak prawo do tego dojrzeje) procesy.

> I widzisz tak to juz jest, ze jak w firmie nie ma dobrych marketoidow
> i dobrych handlowcow to admini-purysci stoja w kolejce po zasilek.

Nie trzeba by膰 oszustem, 偶eby si臋 utrzyma膰.

> A dopisuj, dopisuj ... dopisz wszystko co sie rusza a wrocimy do epoki
> kamienia lupanego drogi kolego.

Nie wszystko, co si臋 rusza - wystarczy oszust贸w i z艂odziei.

--
__("< Marcin Kowalczyk
\__/ qrc...@knm.org.pl

Jarek Zgoda

Feb 15, 2004, 2:16:06鈥疨M2/15/04
Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <qrc...@knm.org.pl> pisze:

[ciach ma艂o interesuj膮ce dokarmianie trolla]

Nudzisz si臋?

Lukasz Kozicki

Feb 15, 2004, 2:44:11鈥疨M2/15/04
Jarek Zgoda wrote:
> Nudzisz si臋?

Jarek, tylko na lito艣膰 Bosk膮, nie wy艂膮czaj
Internetu Qrczakowi!

BP,PPNMSP
--
艁K

Jacek Wojaczy艅ski

Feb 15, 2004, 3:12:38鈥疨M2/15/04
Jarek Zgoda napisa艂:

> Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <qrc...@knm.org.pl> pisze:
> [ciach ma艂o interesuj膮ce dokarmianie trolla]

To to by艂 troll?

> Nudzisz si臋?

Co prawda nie do mnie, ale odpowiem: Czasami tak.
--
kocurek

Slawomir Bem

Feb 15, 2004, 4:57:13鈥疨M2/15/04
U偶ytkownik "Lukasz Kozicki" <ROT13y...@vg.cy.invalid> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:402fcbdc$1...@news.home.net.pl...

> Jarek, tylko na lito艣膰 Bosk膮, nie wy艂膮czaj
> Internetu Qrczakowi!

Popieram apel 艁ukasza, pod warunkiem ze Qrczak sie nie nudzi...;]
Qrczak jakie jest Twoje stanowisko? ;)

--
s.

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk

Feb 15, 2004, 6:48:56鈥疨M2/15/04
On Sun, 15 Feb 2004 22:57:13 +0100, Slawomir Bem wrote:

> Qrczak jakie jest Twoje stanowisko? ;)

Na swoje usprawiedliwienie powiem, 偶e napisa艂em tamt膮 odpowied藕 par臋 dni
temu, kiedy by usz艂a w t艂oku - tylko si臋 wtedy przypadkiem nie wys艂a艂a,
a teraz, kiedy w膮tek ucich艂, rzuci艂a si臋 w oczy :-P

--- ! daNuta ! ---

Feb 13, 2004, 2:59:11鈥疨M2/13/04
begin 2 Blekot_Gnom wrote:

ciach be艂kot

PLONK - za niedouczony be艂kot

--- ! daNuta ! ---

Feb 13, 2004, 2:49:10鈥疨M2/13/04
begin 8 Maciej Muran wrote:

> No dobra, si臋 nie znam wi臋c pytam.
> Kt贸偶 on jest, ten 'pan' Majewski?

Wydawca cneb. Wydawa艂o mi si臋 kiedy艣, 偶e qmaty i rozs膮dny kole艣 (nawet
sensownie pisa艂 o mailingach) a tu jasno wychodzi, 偶e to jeden z
wi臋kszych buraq贸w do natychmiastowego wyci臋cia. A偶 mi wstyd, bo paru
znajomym poleci艂em te jego wypociny, a tu wychodzi, 偶e tego m艂otka
trzeba by艂o zdecydowanie przy samej dupie...

> Znany kto艣

Autor takiego newsletterka z CNEB. Tnij i nie pytaj, bo umoczysz jak ja.
Teraz si臋 dopiero si臋 okaza艂o jaka to w rzeczywisto艣ci z niego gadzina.

> a je艣li tak, to z jakiej dzia艂alno艣ci?

J/w i jak sam nazwa wskazuje.

--
Nuta - (Adres jest spam-trapem. Odpisuj膮c usu艅 'da' z mojego adresu)
Najnowsze polskie t艂umaczenia programu Hamster 2.0.4.0, OE-QuoteFix,

--- ! daNuta ! ---

Feb 13, 2004, 2:31:51鈥疨M2/13/04
begin 8 Micha艂 'Amra' Macierzy艅ski wrote:

> niezle, niezle... Zenujace wrecz.
> Z ostsatniego newslettera CNEB

Bosz... Je艣li to prawda, to chyba si臋 spal臋 ze wstydu. Szczyt! Niczym
przepis jak skutecznie komu艣 nakopa膰 i pozosta膰 bezkarnym. Nigdy bym si臋
po nim tego nie spodziewa艂. Kolejny raz si臋 przekona艂em jak to z tymi
pseudo ebiznesmenami trzeba uwa偶a膰. I pomy艣le膰, 偶e ja tego palanta
niekt贸rym czasem poleca艂em...

Oczywista tym samym ca艂y cneb.pl dozgonnie idzie do pieca. Zapi膰,
zapomnie膰...

--- ! daNuta ! ---

Feb 17, 2004, 1:52:38鈥疨M2/17/04
begin 5 Jacek Wojaczy艅ski wrote: