Chiny same wywołały trzęsienie ziemi?!

1 view

Sky

Taką informację [jako luźną uwagę-wtręt] podał jakąś godzinę temu
prezenter RMFu w trakcie prowadzenia audycji [poza wiadomościami]
Wg niego artykuł o treści jak w tytule wątku ukazał się w jednej z
lokalnych Chińskich gazet ale natychmiast wycofano cały nakład.

Na pytanie po co by to mieli robić [wywoływać trzęsienie -a wszak
wiadomo że można]jest dość łatwo, ot załatwić dwie sprawy za jednym razem:
1. poprawić nastawienie społeczności międzynarodowej do Chin [poprzez
wzbudzenie współczucia w obliczu kataklizmu który ich dotknął]
2. rozładować -jeszcze przed olimpiadą- naprężenia w skorupie ziemskiej
powstałe na skutek zbudowania Tamy Trzech Przełomów i napełniania tego
kolosalnego zbiornika wodą:

"Niezależni eksperci stwierdzili iż w projekcie chińscy konstruktorzy
dostarczają niedostatecznych analiz na temat sytuacji takich jak
trzęsienie ziemi jak również analiz stabilności konstrukcji
Zapora wznoszona jest na niepewnym gruncie, przy uskoku tektonicznym.
Ciężar nagromadzonej wody może spowodować wstrząsy tektoniczne i
uszkodzić zaporę."
http://levis.sggw.waw.pl/~ozw1/zgw/msos/05_06/Chiny/zaporatrzechprzelomow.html

"Inwestycja stała się obiektem krytyki licznych środowisk: historyków (w
wyniku powstania zapory zalane zostaną liczne zabytki), ekologów
(zagraża ona egzystencji niektórych gatunków ryb i ssaków wodnych),
geologów (uważa się, iż skala sztucznego zbiornika będzie tak wielka, iż
ciężar nagromadzonej wody może wpłynąć na tektonikę) oraz ekonomistów
(według niektórych komentatorów inwestycja ma cechy gospodarki
planowanej centralnie)."
http://energetyka.wnp.pl/chiny-koniec-budowy-glownej-sciany-zapory-trzech-przelomow-na-jangcy,10180_1_0_0.html

Vide artykuł "Ziemi jest ciężko"
http://przewodnik.onet.pl/1209,1660,1304972,ziemi_jest_ciezko,artykul.html

Skoro nawet pojedynczy -choć ogromny- budynek potrafi zaburzyć równowagę
warstw geologicznych, powodując zagrożenie ruchami-wstrząsami
tektonicznymi, to co dopiero tama kilkudziesięciokrotnie-kilkusetkrotnie
cięższa...w dodatku gromadząca w zbiorniku wodę o kilka-dziesiąt tysięcy
razy wiekszą masę niż jej własna, i jeszcze w dodatku usytuowana w
pobliżu uskoku tektonicznego, czyli miejsca o mocno obniżonym poziomie
równowagi tektonicznej.

********************************
Co może m.inn. wg naukowców wywołać trzesienia ziemi:

-deszcz, tajanie wód:
http://www.eduskrypt.pl/deszcz_moze_wywolac_trzesienie_ziemi-info-14622.html
http://kopalniawiedzy.pl/wiadomosc_936.html

-praca kopalni, budowa zbiorników wodnych, wydobywanie gazu i ropy
naftowej, podziemne zbiorniki odpadów i wielkie konstrukcje na
powierzchni: http://wiadomosci.onet.pl/1304649,242,kioskart.html

Paranaukowych teorii spiskowych w temacie poszukajcie sobie sami
pod hasłami HAARP itp albo poczytajcie np tu [druga część artykułu,
linki]: http://www.grazingsheep.com/artp/glob/2005/2005_01_tsunami.htm

Z treści powyższego linku jest też cytat o którym warto pamiętać:

"[...] Inni są nawet zaangażowani w eko-terroryzm, mogąc zmieniać
klimat, zdalnie wywołać trzęsienia ziemi i wybuchy wulkanów przy użyciu
fal elektromagnetycznych.
Więc mamy na świecie wiele zdolnych umysłów pracujących w poszukiwaniu
sposobów, za pomocą których mogliby wywołać terror w innych krajach. To
jest rzeczywistość."
[Minister Obrony Stanów Zjednoczonych, William Cohen, podczas
konferencji prasowej 28 kwietnia 1997.]

Skoro inni [terroryści] "są zaangażowani" w tworzenie takich rozwiązań
to co dopiero największe mocarstwa w stylu USA czy Chin...

STranger

Sky pisze:

> [...]
> Skoro inni [terroryści] "są zaangażowani" w tworzenie takich rozwiązań
> to co dopiero największe mocarstwa w stylu USA czy Chin...

Moim zdaniem to skrajnie mało prawdopodobne, żeby Ch. byli aż tak głupi
i niemoralni, żeby sami sobie wywoływali trzęsienie ziemi.
Przy tak znikomym opanowaniu technologii panowania nad zjawiskami
sejsmicznymi szanse na utratę kontroli nad trzęsieniem są tak ogromne,
że nikt przy zdrowych zmysłach nie podjąłby takiego ryzyka, gdyby nawet
teoretycznie rozważano wywołanie niewielkiego trzęsienia żeby rozładować
napięcia tektoniczne. No chyba, że oni myślą kompletnie innymi
kategoriami od cywilizacji białego człowieka. A nie wydaje mi się... :)

Obawiam się natomiast żeby prof. Pająk nie rozgłosił, że to co się
dzieje w Chinach to robota okupantów z UFO. Bo to byłaby kropla
przepełniająca czarę mojego rozczarowania wynikłego ze zrzucania przez
profesora winy na ufoli za co większe i głośniejsze zamachy i katastrofy
naturalne na planecie.

STranger

Sky

STranger napisał(a):

> [...]
[...]

> Moim zdaniem to skrajnie mało prawdopodobne, żeby Ch. byli aż tak głupi
> i niemoralni, żeby sami sobie wywoływali trzęsienie ziemi.

Tak jak hamerykanie by świadomie pozwolić na 11.09? ;)
Róznica ilości ludzi w populacji tych krajów zdaje się proporcjonalnie
pasuje do "koniecznych ofiar" jakie być może są gotowi ponieść dla
osiągnięcia celów strategicznych polityki...

> [...]
> napięcia tektoniczne. No chyba, że oni myślą kompletnie innymi
> kategoriami od cywilizacji białego człowieka. A nie wydaje mi się... :)

Ja tam mam zbyt małe zaufanie do cudzego zdrowia psychicznego by na nim
opierać własne widzimisię odnośnie jego motywacji do podejmowanych
-choćby hipotetycznie- [a możliwych dla tego podmiotu] działań...

Panslavista

On 19 Maj, 12:00, Sky <sky...@op.pl> wrote:
> [...]

> Skoro inni [terroryści] "są zaangażowani" w tworzenie takich rozwiązań
> to co dopiero największe mocarstwa w stylu USA czy Chin...

Pisałem o HAARPANIU Azji. Zmieniając przewodność (zjonizowanie)
atmosfery można wpływać na przebieg prądów elektrycznych w magmie -
cztery strumienie, które przekształcają Ziemię w magnes. Zmiana tras
przepływu tych prądów może powodować ruchy magmy w innych (niż to było
wczesniej) kierunkach i wytapianie skorupy w tych miejscach w sposób
podobny do wymywania piasku przez wodę. Zmieniają się naprężenia, a
więc i generują się trzęsiebnia ziemi.
Działania są stricte samobójcze - nikt nie zna skali dalszych
konsekwencji często odłożonych w czasie, a więc trudnych do powiązania
z zabawą "uczniów czarnoksiężnika" i nieokreślonym miejscem kumulacji
zjawisk.

McZa...@pt47.pl

hmm, interesujaca teoryjka, Chinczycy cos zapowiadali ze na Olimpiade
bedzie czyste niebo, moze faktycznie cos rozpylali zeby manipulowac
pogoda (stad teczowe chmury itp), aczkolwiek nie wydaje mi sie, aby
to wplynac na ruchy magmy - nie ta skala wielkosci chyba.

Mc

Stanislaw Sidor

Newsuser <McZa...@Pt47.pl> wrote ...

... albo ... wywolali trzesienie ziemi, aby zamaskowac podziemny wybuch
jadrowy.
Takie cos tez juz czytalem :)

--
(STS)
Sola ratio perfecta beatum facit.

rs

na zakonczenie, w przypadku porazki druzyny chinskiej przewidywane
jest kolejne trzesienie ziemi, ktore pochlonie wszystkich zawodnikow z
krajow zachodnich lacznie z ich zlotymi medalami.

chinczycy staraja sie kontrolowac pogode na polnocnych terenach swego
kraju juz od lat 50tych, a na olimpiade szykowana jest najwieksza
akcja rozpraaszania chmur jak dotad przeprowadzono na swiecie (oprocz
tego kilka etapow akcji zapobiegajacych tworzeniue si echmor we
wczesnym etapie). a glowna technika ta sama, ktorej uzywaja
amerykanie w niektorych kurortach narciarskich czyli rozpylanie w
chmurach czasteczek jodku srebra. <rs>