Ciezkie walki w fallujy - straty po obu stronach

0 wyświetleń

Michał Buslik

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 04:25:336.04.2004
do
Wg CNN w ciagu nocnych walk zginelo ok 70 irakijczykow oraz "kilku" marines
. Ok 20 marines odnioslo rany
Miasto w ciagu nocy bylo pod ogniem artyleryjskim oraz kilkukrotnie
bombardowane z powietrza , obecnie wymiana ognia ma miejsce na rogatkach
miasta , wojska usa nie opanowaly jeszcze centrum
Wyglada na to ( mozemy spekulowac jedynie bo dzienikarze nie sa dopuszczani
do miasta ) ze "precyzyjna" operacja wylapania sprawcow zasadzki na
najemnikow blackwater przeradza sie w karna ekspedycje marines obejmujaca
cala populacje tego 300 tys. miasta

Emil

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 05:23:486.04.2004
do

Użytkownik "Michał Buslik" <mbu...@wp.pl> napisał w wiadomości
Cóż źle się stało że zgineła ta czwórka ale akcja odwetowa przyniesie tylko
więcej strat
i wrogie nastawienie ludności. Tu jest link do zdjęć z zamordowania tych
najemników
komentarz jest niesmaczny ale liczą się zdjęcia
http://www.missdynamite.com/cgi-bin/autokeenlite.cgi
być może był już link do zdjęć na grupie przyznam się że nie sprawdzałem.
Cóż amerykanie lubią mamić opinie publiczną słowami :"precyzyjne"
"chirurgiczne" itp.
jednak o ile mi wiadomo odłamki po wybuchach nie spadają w promieniu 1m
tylko lecą
dużo dalej z olbrzymią energią kinetyczną tak więc promień rażenie jest dużo
większy.
Amerykański styl jaki prezętują w Iraku coraz bardziej przypomina styl armi
rosyjskiej
z Czeczeni. Cóż armia rosyjska ma łatwiej nie ma prasy na głowie i czeczenów
jest mniej niż
irakijczyków można spokojnie myśleć o wybiciu wszystkich pozatym o czeczenów
nikt się nie
upomni.

Belgrano

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 05:34:436.04.2004
do

> Miasto w ciagu nocy bylo pod ogniem artyleryjskim oraz kilkukrotnie
> bombardowane z powietrza , obecnie wymiana ognia ma miejsce na rogatkach

Rozumiem że dywanowo, bo nie da się przecież zlokalizować przeciwnika,
zwłaszcza że w walce w miastach strony są blisko siebie więć jedynie musza
sie wycofać i walic bombkami w co popadnie.

> [...]
> do miasta ) ze "precyzyjna" operacja wylapania sprawcow zasadzki na
> najemnikow blackwater przeradza sie w karna ekspedycje marines obejmujaca

Dziennikarze i tak dotra tylko pytanie co zobaczą, ruiny?

--

Piotr Jan Piguła
"Belgrano"

Michał Buslik

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 05:42:446.04.2004
do
Belgrano wrote:

> Rozumiem że dywanowo, bo nie da się przecież zlokalizować przeciwnika,
> zwłaszcza że w walce w miastach strony są blisko siebie więć jedynie
> musza sie wycofać i walic bombkami w co popadnie.

jest (podobno) duzo ofiar cywilnych i wiele zniszczonych budynkow ale
bombardowanie ma (podobno) charakter punktowy ( wg usa ), wykorzystywane sa
smiglowce szturmowe i A 10 oraz artyleria holowana i mozdzierze na M113

Belgrano

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 06:35:296.04.2004
do

> [...]
sa
> smiglowce szturmowe i A 10 oraz artyleria holowana i mozdzierze na M113
Co nie znaczy że tam gdzie chcą leca ich bombki bo się tak nie da, zwłaszcza
ze partzanci pewnie biegają gdzie się da a nie siedzą w jednym miejscu.
Przez to wydaje sie że działania USA maja raczej charakter postrachu, aby
miasto zmiekło.

lekomin inc

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 07:58:176.04.2004
do

Użytkownik "Belgrano" <ani...@gemini.net.pl> napisał w wiadomości

> Rozumiem że dywanowo, bo nie da się przecież zlokalizować przeciwnika,
> zwłaszcza że w walce w miastach strony są blisko siebie więć jedynie musza
> sie wycofać i walic bombkami w co popadnie.
jestem pewien ze krwiopijczy hamerykanie stosuja taktyke spalonej ziemi
zrzucajac bomby wypelnione betonem a nie materialem wybuchowym? Tego rodzaju
bomby idealnie sluzace do niszczenia calych budynkow a nie powodujace
praktycznie zadnych collateral damage i wyposazone w pakiet JDAM lub Paveway
III sa w powszechnym uzyciu w USAF.
pozdrowka
lekomin inc

Belgrano

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 08:26:206.04.2004
do

> bomby idealnie sluzace do niszczenia calych budynkow a nie powodujace
> praktycznie zadnych collateral damage i wyposazone w pakiet JDAM lub
Paveway
> III sa w powszechnym uzyciu w USAF.
Tylko pytania skąd wiadomo że akurat tam sa partyzanci? Tresowane myszki im
powiedziały?

lekomin inc

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 09:33:516.04.2004
> [...]

Użytkownik "Belgrano" <ani...@gemini.net.pl> napisał w wiadomości
> Tylko pytania skąd wiadomo że akurat tam sa partyzanci? Tresowane myszki
wystarczy miec wiszacy kilka km dalej smiglowiec z FLIRem.. np taka Kiowa
Warrior. Wystarczy miec tez pozadny sprzet rozpoznawczy dookoła miasta..
Trzeba miec doskonalych FACs czyli forward air controlers. mozna tez miec
wynalazki w postaci "wykrywaczy snajperow" dzialajacych na zasadach
akustyki. Jesli ktos strzela z kilku okien w budynku to sie go rozwala..
znana od wiekow praktyka a jedyna roznica teraz jest taka, ze nie trzeba
niszczyc calego kwartalu domow tylko jeden pojedynczy dom, i to ze mozna to
zrobic w kilka minut od "wykrycia" ze ktos z tych okien strzela.
pozdrowka
lekomin inc

Mikolaj Machowski

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 09:46:316.04.2004
do
Michał Buslik napisał:

> jest (podobno) duzo ofiar cywilnych i wiele zniszczonych budynkow ale
> bombardowanie ma (podobno) charakter punktowy ( wg usa ), wykorzystywane sa

Bo walą w punkt. Tylko czy w tym punkcie są bojownicy czy cywile to inna
inszość :]

m.
--
Łzy nieba, oddech ziemi,
Łączą się w mgły

Michał Buslik

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 09:50:076.04.2004
do
Mikolaj Machowski wrote:

> Bo walą w punkt. Tylko czy w tym punkcie są bojownicy czy cywile to
> inna inszość :]

tez prawda

ps. zwolennikom tezy ze w iraku nic sie nie dzieje radze co jakis czas
sprawdzac strone
http://lunaville.org/warcasualties/Summary.aspx

jest juz wiecej us kia niz wszystkich zabitych zolnierzy w lutym ......

ALE

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 09:59:566.04.2004
do

Użytkownik "Michał Buslik" <mbu...@wp.pl> napisał w wiadomości

Ta strona to lipa. :(
Nie trzymają się zasad. Zginęło już sporo żołnierzy z Ameryki Środkowej
a tam nadal nic.

Chyba tylko takie firmy Extra Packaging Corp. mogą czerpać z niej użyteczne
informacje.

Michał Buslik

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 10:09:286.04.2004
do
ALE wrote:

> Ta strona to lipa. :(
> Nie trzymają się zasad. Zginęło już sporo żołnierzy z Ameryki
> Środkowej
> a tam nadal nic.

o przepraszam - jako ze jestem wspoltworca tej strony :-)
wg mojej najlepszej sa tam wyszczegolnieni wszyscy zabici , jesli chodzi o
panstwa z ameryki srodkowej w ostatnich dniach zginal 1 salwadorczyk , 19
odnioslo rany

ALE

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 11:26:136.04.2004
do

Użytkownik "Michał Buslik" <mbu...@wp.pl> napisał w wiadomości

Może była korekta wiadomości bo wydaje mi się że podawano większą ilość
zabitych.

Michał Buslik

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 11:29:176.04.2004
do
ALE wrote:
> Może była korekta wiadomości bo wydaje mi się że podawano większą
> ilość zabitych.

byla
z 4 sie zrobil 1

kond...@op.pl

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 11:49:576.04.2004
do
"Jesteś lekiem na całe zło..." :))
Dlaczego nie jesteś amerykańskim generałem? Wiesz, prowadzenie działań
bojowych to troszke bardziej skomplikowana czynność niż szermowanie nazwami i
zwrotami znalezionymi w inecie

lekomin inc

nieprzeczytany,
6 kwi 2004, 18:03:566.04.2004
do

Użytkownik <kond...@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dlaczego nie jesteś amerykańskim generałem? Wiesz, prowadzenie działań
> bojowych to troszke bardziej skomplikowana czynność niż szermowanie
ze co prosze?
gosc sie pyta jak sie namierza cele w miescie.. no wiec mu odpowiadam ze nie
sa to ataki na slepeko tylko wybrane cele. I zaprzeczycz moze ze
najwazniejsi sia FAC (vide. brytyjskie patrole SAS w Gorazdze w czasie wojen
bosniackich), smiglowce rozpoznawcze (codzienne akcje izraelczykow) i rozne
nowe testowane obecnie w iraku wynalazki...

czy ja mowie ze prowadzenie dzialan bojowych (od ktorych zapewne jestes
specjalista) jest nieskomplikowane.. tylko mowie ze dzisiejsza armia
amerykanska rozni sie troche od armi czerwonej zdobywajacej w 45r berlin.

pozdrowka
lekomin inc

Nowe wiadomości: 0