SKM Warszawa - kleska wstyd i rozpacz

robbo2k

Mysleliscie ze PR jest do banii ?

SKM Warszawa dzisiaj dala czadu. 50% pociagow nie wyjechalo na trase.
Z tej drugiej polowy pojawi sie kibello de lux z SKM Trojmiasto.

Gratulujemy debiutu. Ale gorzej to juz chyba nie bedzie.
14We a ktoz to widzial "niby" sie zepsul. Nie ma to jak pierwszy udany
dzien. A tak mialo byc pieknie kandydat na prezydenta uciski kwiaty szarfy.

Micky Ficky

To nie jest klęska. Kupiono nowy tabor. Jeszcze niedawno zapewniano, że dopiero
za rok SKM w Warszawie ruszy. A tu o dziwo już 3 października. No a debiut nie
zawsze musi być udany, bo wiadomo jak w Polsce z koleją jest, poza tym Warszawa
SKM nie miała nigdy i to wynika z przeciążeń szlaku. I braku remontów torów.

Rafał R

robbo2k wrote:

> SKM Warszawa dzisiaj dala czadu. 50% pociagow nie wyjechalo na trase.
> Z tej drugiej polowy pojawi sie kibello de lux z SKM Trojmiasto.

a jaki numerek? EN57 czy EN71?

Fikander

Dnia Mon, 03 Oct 2005 16:11:47 +0200, Rafał R napisał(a):

> a jaki numerek? EN57 czy EN71?

57-1107

--
Cyryl 'Fikander' Gzyło Warszawa
anderfik(pewien_znaczek)gmail.com gad #5092407

andy - lxd2-332

Użytkownik Fikander napisał:

> 57-1107

fajnie by było jakby dali EW58 ;) bo 60 to chyba zarzęchane na amen

komp

> To nie jest klęska. Kupiono nowy tabor. Jeszcze niedawno zapewniano, że
dopiero
> za rok SKM w Warszawie ruszy. A tu o dziwo już 3 października.

Jaki on atm nowy... No ale tak to jest, jak w kibla wsadza się jakieś nowsze
elementy. Zmodernizowane EN57 Kolei Maz. też miały na początku problem.
Co do zapowiedzi, to już od jakiegoś czasu szykowało się, że ruszy w
październiku, za darmo, na próbę.
Jak nie sprawdzili "nowego" taboru, to trzeba było nie ruszać wcześniej,
według specjalnego RJ (drogiego).
Mogli ściągnąć z trójmiasta dwa kible. to przynajmniej byłby dziś jakiś
ruch...

Karol Domagalski

Użytkownik "Fikander" <fika...@fikander.webd.pl.nie.spamuj.prosze> napisał
w wiadomości news:21oomyn4qgbx$.f7p7vam0ygi4$.dlg@40tude.net...

> 57-1107

K*%&A że co? JAk oni go tam zagarnęli? A co Elbląg obsłógoiwało?

Karol (Tyson) domagalski
Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP

Krzysztof Olszak

Użytkownik andy - lxd2-332 napisał:

> fajnie by było jakby dali EW58 ;) bo 60 to chyba zarzęchane na amen

Warto w tym miejscu przypomniec, ze EW58 bylo projektowane specjalnie na
potrzeby WWK. Ale, jak to zawsze u nas wyladowalo w Trojmiescie.

Krzysztof

Krzysiek

Użytkownik "Karol Domagalski" <mike_tyso...@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dhrl1v$j5o$1...@news.onet.pl...

> K*%&A że co? JAk oni go tam zagarnęli? A co Elbląg obsłógoiwało?

Tak dla waszej informacji ten kibel 57-1107 to już w piątek stał na Olszynce

Pozdrawiam
Krzysiek
www.gigabyt.kolej.szczecin.pl

Maciek B.

No to ja może jeszcze dodam pare wrażeń z przejażdżki kursem 14.45 z
zachodniej.
Kibelek jechał praktycznie pusty oprócz mnie i kolegi było jeszcze kilka
przypadkowych osób.
Pojedyńcze osoby wsiadły na Ochocie i Śródmieściu chyba zachęcone informacją
od obsługi o możliwości darmowego przejazdu.
My, nieco zniechęceni brakiem 14We ( ponoć na dniach ma być ) wysiedliśmy na
Powiślu.
Niestety brakowało jakiejkolwiek informacji o SKM przy kasach i w przejściach
podziemnych dw. zachodniego. Pociąg nie był zapowiedziany, na klapkach na
Śródmieściu też nie był wyświetlony.

pozdrawiam
MaciekB

MuNiO

> Warto w tym miejscu przypomniec, ze EW58 bylo projektowane specjalnie na
> potrzeby WWK. Ale, jak to zawsze u nas wyladowalo w Trojmiescie.

nie tylko :) GKK czy SKK - w mlodym techniku byl opis slaskiej koleji
dojazdowej cos ala skm u nas

Szop

mam ten numer - w latach '80 były plany utworzenia KRR (kolej ruchu
regionalnego) - S-Bahnu w GOPie, obok linii kolejowej, w wykopach itd, ze
stacjami co ok. 1 km i na OIDP 1000V. Postaram się znaleźć.

komp

Widziałem jednak 14WE około 17:50 na Powiślu jadącego w kierunku Zachodniej.
W środku kilka osób...
Czyli ruszył.
Sam miałem się nim przejechać ale jak się dowiedziałem, że go nie ma, to
wsiadłem w swój pociąg. Dojechałem do Powiśla, a tam 14WE...

MuNiO

> mam ten numer - w latach '80 były plany utworzenia KRR (kolej ruchu
> regionalnego) - S-Bahnu w GOPie, obok linii kolejowej, w wykopach itd, ze
> stacjami co ok. 1 km i na OIDP 1000V. Postaram się znaleźć.

ja tez mam , jak znajde to sie zeskanuje, ale tam mialo byc 3kV normalnie
jak na pkp

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

Krzysiek napisał(a):

> Tak dla waszej informacji ten kibel 57-1107 to już w piątek stał na Olszynce

Ciekawe czy do Warszawy przyjechał na pusto czy przywiózł jakichś
pasażerów ??!?
Ciekawe jaki miał rozkład jazdy w drodze do Warszawy ?!?

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://grupy.3mam.net

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "Krzysiek" <gigab...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak dla waszej informacji ten kibel 57-1107 to już w piątek stał na
Olszynce

A on jest juz definitywnie w SKM W-wa czy tylko w delegacji (wypozyczeniu) -
wszakze obklejony nalepkami z tym logiskiem SKM Warszawa wygladal fatalnie.

Marek Dabrowski

komp

> A on jest juz definitywnie w SKM W-wa czy tylko w delegacji
(wypozyczeniu) -
Na wypożyczeniu, do czasu przyjazdu do Wawy następnego 14WE.

> wszakze obklejony nalepkami z tym logiskiem SKM Warszawa wygladal
fatalnie.

Odklei się i wróci do Gdyni.
BTW, ciekawe ile SKM (Wawa) zapłaciła SKM (Gdynia) za to wypożyczenie. A
właściwie ile my zapłacimy. Bo rachunek "SKM" i tak jest już dość spory...

Waldemar Brzozowski

> [...]
Warszawa
> SKM nie miała nigdy i to wynika z przeciążeń szlaku. I braku remontów torów.

Nie kolego dzisiejsza sytuacja wynika z tego,że Kaczor wypieprzył publiczne
pieniądze na "Mercedesa " z silnikiem "Syrenki", aby zamydlić oczy milionom
ludzi którzy nie mają pojęcia o koleji.

Piotr Piwarski

On Mon, 3 Oct 2005 18:08:38 +0200
"Karol Domagalski" <mike_tyso...@poczta.onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Fikander" <fika...@fikander.webd.pl.nie.spamuj.prosze>
> napisał w wiadomości

> K*%&A że co? JAk oni go tam zagarnęli? A co Elbląg obsłógoiwało?

Full plastic.

--
[ Pozdrawiam - Piffko / SQ2LIT ] [DS1]
[ <piffko1.at.gazeta.dot.pl> ] [54°22'15''N]

Sorrow

"andy - lxd2-332":

> bo 60 to chyba zarzęchane na amen

EW60 są w tak fatalnym stanie, że ich renowacja to byłaby chyba całkowita
odbudowa. SKM nie stać na to, zresztą - za ewentualny koszt naprawy można
spokojnie wyremontować kilka normalnych kibli...
Tym niemniej może kiedyś, ktoś... ;)

Pozdrawiam,
Sorrow.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_051004/warszawa_a_3.html

Szybka Kolej Miejska

Debiut z awarią

Supernowoczesna Szybka Kolej Miejska nie wyjechała wczoraj rano w
trasę. Zepsuł się wyłącznik sieciowy.

Wyjazd kolejki zapowiadano już kilka tygodni temu. - Kilkanaście
osób czekało rano w Falenicy na SKM o godz. 9.01. A pociąg nie
przyjechał - opowiadał nam radny Wawra Marek Wilczyński. - Jakieś
fatum wisi nad tym środkiem transportu. Najpierw okazało się, że
kolej nie mieści się w rozkładzie jazdy i będzie kursowała co
półtorej godziny, a teraz taka awaria.

- W nocy przeprowadzaliśmy przegląd pociągu - wyjaśnia prezes firmy
Jerzy Obrębski. - Okazało się, że popsuł się tzw. wyłącznik
szybki, który zabezpiecza cały pociąg przed ewentualnymi skokami
napięcia. To główny wyłącznik między siecią a pojazdem.

Na usunięcie awarii trzeba było poczekać. Ponieważ pociąg jest na
gwarancji, ekipa naprawcza musiała przyjechać aż z Łodzi. Skład
wrócił na trasę pod koniec dnia.

- Cały czas jeździ drugi pociąg, starego typu, wypożyczony z
Trójmiasta - mówi prezes. - Na drugi, nowy, czekamy. Pod koniec tego
tygodnia ma przyjechać z fabryki w Nowym Sączu. Wówczas będziemy
mieli jeden skład w rezerwie.

SKM kursuje na razie między Falenicą a Dworcem Zachodnim. Docelowo,
gdy w Warszawie znajdzie się już sześć zamówionych wagonów
(każdy po ok. 55 mln zł), będzie obsługiwała trasę między
Grodziskiem Mazowieckim a Otwockiem. Nadal nie wiadomo jednak, czy
kolejka będzie kursowała w godzinach szczytu. Na razie przejazdy są
wkomponowane w wolne miejsca, w napięty rozkład jazdy kolei
średnicowej. SKM kursuje przeciętnie co półtorej godziny - wczoraj
jeździła co trzy.

mgc

Arkadiusz Mizerski

> fajnie by było jakby dali EW58

Już dawno pisałem, że w ogóle EW58 powinny byc od początku w Wawie. A tak
dziadki z Cisowej dokumentnie rozjebali całą serię......

Arkadiusz Mizerski

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "Waldemar Brzozowski" <ben...@op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
publiczne
> pieniądze na "Mercedesa " z silnikiem "Syrenki", aby zamydlić oczy

Hmm... po przeczytaniu Twojej wypowiedzi - zwlaszcza ostatniego wyrazu -
smiem watpic czy Ty masz o czymkolwiek pojecie. Najpierw sie doucz, a
dopiero pozniej pisz.

Marek Dabrowski

zeus04

Od początku wiadomo było że EW58 w pierwszej kolejności trafią do Trójmiasta
a dopiero później na WWK. Projektowane były jako tabor uniwersalny głównie
na SKM Trójmiasto, WWK czy okręg Katowicki i przyjęte parametry najbardziej
odpowiadały planowanemu ruchowi na WWK (max. do przyjęcia dla pasażerów
przyspieszenia i opóźnienia jazdy dla wykorzystania przepustowości średnicówki)
W efekcie tej uniwersalności powstały bardzo drogie jednostki (8 silników na ezt
Pozdrawiam

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "zeus04" <zeus...@vp.pl> napisał w wiadomości

> Od początku wiadomo było że EW58 w pierwszej kolejności trafią do
Trójmiasta
> a dopiero później na WWK.

Tak sobie pomyslalem, ze kto wie czy nie trafia jednak na WWK. Ile w
trojmiescie jest sprawnych EW58? 6? A na ile sztuk dostawy opiewal niedawny
przetarg na dostarczenie ezt dla KM? Tez 6? Wspolprace miedzy KM i SKM
Trojmiasto mamy, wiec kto wie, moze SKM Trojmiasto wygra ten przetarg, a
przeciez nie od dzis wiadomo, ze w EW58 kasy pakowac juz nie chca i czekaja
tylko na wyjezdzenie kilometrow.

Marek Dabrowski

zeus04

sprawnych to chyba jest 5 a przetarg KM opiewał zdaje się na 11 ezt

komp

> sprawnych to chyba jest 5 a przetarg KM opiewał zdaje się na 11 ezt
chyba jednak na 6. 11 to był przetarg dla PKP PR.

Grzexs

I miały być jednostki z czterema drzwiami na wagon. Oczywiście tradycyjnie
trójwagonowe.

Grzexs

Waldemar Brzozowski

A Ty jestes taki idealny i nie popełniasz błędów? Każdemu może się zdarzyć.

Wojciech Lemański

> [...]
średnicówki)
> W efekcie tej uniwersalności powstały bardzo drogie jednostki (8 silników na

A czy byłbyś w stanie określić czy jest możliwe przeprowadzenie modernizacji
EW58 tak aby uzyskać:
- mniejszą energochłonność (zbliżoną do EN71)
- niższą masę jednostki?

Jaką aparturę elektryczną należałoby zastosować?
Czy koszty takiego działania byłby znacząco wyższe od modernizacji EN57?

Pozdr,
WL

jasiu

"komp" <przew...@gazeta.pl> wrote in message

> (wypozyczeniu) -
> Na wypożyczeniu, do czasu przyjazdu do Wawy następnego 14WE.

> fatalnie.

logo za 500 zł:>

> Odklei się i wróci do Gdyni.
> BTW, ciekawe ile SKM (Wawa) zapłaciła SKM (Gdynia) za to wypożyczenie. A
> właściwie ile my zapłacimy. Bo rachunek "SKM" i tak jest już dość
> spory...

"kampania wyborcza za pieniądze publiczne:)"

Marek Dabrowski (Otwock)

> A Ty jestes taki idealny i nie popełniasz błędów? Każdemu może się
zdarzyć.

Juz dobrze :-) Po prostu padles ofiara kumulacji ;-).

Marek Dabrowski

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "jasiu" <j...@jo.jo> napisał w wiadomości

> "kampania wyborcza za pieniądze publiczne:)"

Tak sie zastanawialem nad tym oklepanym na p.m.k. hasle o kampanii wyborczej
Mr. LK. I odpowiedzcie mi na pytanie - ktore media prowadzily ja pod haslem
"macie w Warszawie swoja kolej, glosujcie na kandydata K.". A jesli nie
media, to jakie osrodki ja prowadzily albo gdzie znalezlizcie zwiazki miedzy
SKM W-wa a kampania? A jesli bylo milczenie na ten temat, to odpowiedzcie mi
jak w jaki sposob mozna agitowac milczac?

Marek Dabrowski

Czarek

> [...]
mi
> jak w jaki sposob mozna agitowac milczac?

Było to powiedziane, fakt nie w prost, podczas jednego ze spotów, że LK
..."usprawnił miasto...", a w tle lecą migawki z metra. Podkreślany jak
dobrze zarządza miastem jako prezydent Wawy.
Wiec działania usprawniające komunikacje w mieście przez prezydenta LK są
pokazaem iż kanydat LK także usparwni w kraj. Aby nie byc gołosłownym
dochodzi kolejne uspranienie komunikacji przez SKM

Na pierwszy rzut oka widac, że prezydent stolicy,a także kandytat LK pokazał
miastu piękny szybki pociąg. Który jest tylko stytlizowany na ładny,
szybki,nowoczesny. A to nasz stary poczciwy kibelek w ładym opakowaniu,
który trochę już na starcie szwankuje.
A nie lepiej było poczekac i dać go w rozkładzie grudniowym. Wtedy możnaby i
rozkład i pojazd dopracować. Wtedyby byłby słusznie (jakby dobrze
zadziałało) prezydent LK pochwalony.

Tyle tylko, że SKM było za późno zgłoszone do rozkładu jazdy i jest
pupychane po rozkładzie. A wspólnym biletem ZTM i kolejowym zaczyna
interesowac sie Koleje Mazowieckie.

Trochę wyszło mi OT politycznie za co niezainteresowanych polityką
przepraszam
Pozdr
Czarek

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "Czarek" <czarek-...@BEZTEGO.wp.pl> napisał w wiadomości

> Było to powiedziane, fakt nie w prost, podczas jednego ze spotów, że LK
> ..."usprawnił miasto...", a w tle lecą migawki z metra. Podkreślany jak
> dobrze zarządza miastem jako prezydent Wawy.

Mocno to naciagane, ale OK. powiedzmy w 20% dla mnie wyjasniles. To malo.

> Na pierwszy rzut oka widac, że prezydent stolicy,a także kandytat LK
pokazał
> miastu piękny szybki pociąg.

Ale wiekszosc mediow ten temat przemilczala. Juz bardziej obil mi sie o uszy
tramwaj hybrydowy, a komunikacja miejska nawet szynowa sie nie interesuje.

> A nie lepiej było poczekac i dać go w rozkładzie grudniowym. Wtedy możnaby
> rozkład i pojazd dopracować. Wtedyby byłby słusznie (jakby dobrze
> zadziałało) prezydent LK pochwalony.

Mysle, ze lepiej go dac teraz, niech przez ten miesiac czy dwa robi
grartisowa promocje. Moze dzieki temu od grudnia bedzie jezdzil bardziej
zapelniony. Mysle, ze i tak wiekszosc mieszkancow Stolicy nie jest swiadoma
dzieki komu ma taka mozliwosc.

> Tyle tylko, że SKM było za późno zgłoszone do rozkładu jazdy i jest
> pupychane po rozkładzie. A wspólnym biletem ZTM i kolejowym zaczyna
> interesowac sie Koleje Mazowieckie.

Bardzo dobrze - konkurencja blogoslawienstwem dla klienta.

A co do meritum. Mysle, ze wsrod nas popularne jest podejscie: jak ktos nic
nie robi - zle, jak cos robi - to tez zle, a moze jescze gorzej. Ja bym tak
nie pomstowal - przynajmniej narazie - na SKM Warszawa. Tak naprawde, to
zobaczymy co z tego wyjdzie za 1,5-2 lata. I oby wyszlo cos sensownego, bo
wcale tak byc nie musi, ale jest tez mozliwosc, ze moze wyjsc.

Marek Dabrowski

Krzysztof Olszak

Użytkownik Marek Dabrowski (Otwock) napisał:

> Mocno to naciagane, ale OK. powiedzmy w 20% dla mnie wyjasniles. To malo.

Gdyby ta jednostka byla gotowa tak, jak tego poczatkowo domagalo sie
miasto - a wiec w koncu sierpnia/poczatku wrzesnia, to by zapewne
wystapila w reklamowkach wyborczych. A tak W tle tekstu o budowie drog
LK pokazywal sie w tramwaju na baterie.

Krzysztof

Marek Dabrowski (Otwock)

Użytkownik "Krzysztof Olszak" <oelk...@kolej.pl> napisał w wiadomości

> Gdyby ta jednostka byla gotowa tak, jak tego poczatkowo domagalo sie
> miasto - a wiec w koncu sierpnia/poczatku wrzesnia, to by zapewne
> wystapila w reklamowkach wyborczych.

:-)) Gdyby babcia miala wasy...
Panowie, gdzie te konkrety? Tak to mozemy powiedziec, ze kandydat na
prezydenta X wybudowalby juz 1000 km autostrad i CMK pociagnal do Gdanska,
gdyby wygral w poprzednich wyborach :-)) Zycze troche poczucia
rzeczywistosci, a nie dawania sie manipulowac haslom gloszonym tu i owdzie.

Marek Dabrowski

Krzysztof Waszkiewicz

Kilka artykulow na temat debiutu SKM:

1:
http://tiny.pl/q8xx
#v+
Przecież wszystko działało

Z Wiesławem Piwowarem, wiceprezesem ds. techniczno-produkcyjnych
fabryki Newag w Nowym Sączu, rozmawia Marcin Hadaj

- Wielkie nadzieje na wielką premierę i wielka klapa. Dlaczego pociąg
SKM się popsuł kilka godzin przed pierwszym oficjalnym kursem?
Sam tego nie wiem. To niemal nowy skład, stare ma tylko niektóre
elementy, ale nie te, które uległy usterkom. Trudno jest mi to
jednoznacznie wytłumaczyć.

- Nie dało się przewidzieć takiej awarii? Przecież to kompromituje
producenta, czyli Pańską firmę?
Po wyprodukowaniu pociąg przechodził kilkadziesiąt specjalistycznych
badań technicznych. Wszystko zostało skrupulatnie skontrolowane.
Wszystkie testy zakończyły się pozytywnie. Także testy podzespołów
elektrycznych. Ale czasem nawet nowa rzecz może się popsuć.

- Czy urządzenia, które się zepsuły, chociaż są nowe, nie były
przypadkiem zbyt słabej jakości?
Nie mam żadnych podstaw, by tak uważać.

- Jak długo warszawscy pasażerowie, którzy w poniedziałek poczuli, że
ktoś ich oszukał, będą musieli czekać na naprawę tego pociągu?
Natychmiast rano wysłałem do Warszawy ekipę do naprawy tych usterek. To
długo nie potrwa. Moi ludzie przywiozą też kilka nowych części
zamiennych, by w przyszłości szybciej można było usuwać takie awarie.

- Czy w kolejnych pociągach dostarczanych warszawskiej SKM też będą
takie usterki?

To pierwszy, pionierski pociąg. Staraliśmy się wykonać go idealnie, ale
zawsze jest ryzyko częściowego niepowodzenia. Doświadczenia zebrane
teraz wykorzystamy z pewnością przy budowie kolejnych składów.
#v-

2:
http://tiny.pl/q8xm
#v+
Szybka Kolej Miejska to na razie tylko obietnice

- Dwa lata temu miasto zapowiadało: zbudujemy sieć Szybkiej Kolei
Miejskiej. To będzie alternatywa dla nieistniejących jeszcze linii
metra. Niemal od razu jednak okazało się, że sieć może i powstanie, ale
za 10-15 lat.

- Na początek SKM miała połączyć Warszawę z Grodziskiem Maz. z
zachodniej strony i Otwockiem po stronie wschodniej. Ale i te
zapowiedzi okazały się szybko tylko planami. I to niezrealizowanymi.
Warszawa nie porozumiała się z podstołecznymi gminami w sprawie
dofinansowania SKM.

- Nie udało się również przeforsować w Radzie Warszawy koncepcji
wprowadzenia wspólnego biletu komunikacji miejskiej, na podstawie
którego pasażerowie np. z Pruszkowa mogliby jeździć SKM poza granicami
Warszawy. Trasę kolei skrócono jedynie do stacji granicznych na terenie
stolicy . Dworca Zachodniego i Falenicy.

- Miasto zapowiadało, że wraz z zakupem nowych pociągów dla SKM postara
się skłonić PKP do inwestycji w przystanki kolejowe na linii
grodzisko-otwockiej. Rozmowy wprawdzie trwają, ale jak określił to
niedawno wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek, .nie przebiegają
wystarczająco dynamicznie..

- Nowe pociągi SKM, o ile nie będą się psuły, będą zatrzymywać się na
obskurnych, zniszczonych peronach, niedostosowanych do potrzeb osób
niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi. Do tego zamiast
jeździć w godzinach szczytu, pierwszy pociąg SKM wyjeżdża na pełną
trasę z Falenicy do Zachodniego dopiero po godz. 9.

- Ostatnie zapowiedzi również są imponujące: niebawem samorząd chce
przygotować plan uruchomienia kolejnych linii SKM . z Legionowa do
Dworca Gdańskiego i wydłużenia pierwszej linii do Pruszkowa i Otwocka.
#v-

3:
http://tiny.pl/q8xg
#v+
Szybka klapa SKM

Pociąg szybkiej kolei nie wyjechał na wczorajszy, inauguracyjny kurs z
pasażerami, bo się... popsuł

To miał być wielki dzień. Szybka Kolej Miejska po kilku latach
zapowiedzi miała od wczoraj wozić pasażerów, ale nowy, wart dziewięć
mln zł pociąg w ogóle nie ruszył, bo się popsuł.

Po dziesiątkach zapowiedzi składanych przez miejskich urzędników i
kilku latach przygotowań do uruchomienia warszawskiej szybkiej kolei
wczoraj rano miał wyruszyć w drogę z Falenicy do Dworca Zachodniego
nowoczesny pociąg SKM. Miał zabrać pierwszych pasażerów, ale nie
zabrał. W ogóle nie wyjechał ze stacji technicznej w Olszynce
Grochowskiej. Bo zwyczajnie się popsuł!

Wystrychnięci na dudka
. Czekałam rano na stacji w Falenicy. O godz. 9.01 skład SKM miał
rozpocząć kurs w stronę Centrum. Nie przyjechał, nie było żadnej
informacji . zadzwoniła do nas rozżalona Czytelniczka i niedoszła
pasażerka SKM. Inni zanosili się śmiechem. . Ale premiera . ryczał do
słuchawki młody mężczyzna.

Technicy ze spółki Szybka Kolej Miejska odkryli awarię wczoraj około
godz. 5 rano. . W sobotę zorganizowaliśmy jeszcze ostatni przejazd
techniczny na trasie Zachodni . Falenica i wszystko działało bez
zarzutu . wyjaśnia Krzysztof Celiński, prezes rady nadzorczej SKM. . A
rano taki problem.

Główny mechanizm elektryczny odpowiedzialny za pobór prądu z trakcji
wzdłuż linii, po której miał jechać pociąg, odmówił wczoraj rano
posłuszeństwa.

Winny producent
Wiadomo, że teoretycznie system powinien działać idealnie, bo jest
fabrycznie nowy, zamówiony w renomowanej austriackiej fabryce kolejowej
specjalizującej się w budowie takich urządzeń. Działa bez zarzutu w
podobnych pociągach jeżdżących po Europie Zachodniej. Co innego
podwozie i silnik, które były wzięte z używanego pociągu i gruntownie
wyremontowane.

Pojawiły się również problemy z mechanizmem koordynującym otwieranie i
zamykanie drzwi pociągu. On też jest nowy, a mimo to również odmówił
posłuszeństwa. Ta usterka jednak, jak przekonuje Krzysztof Celiński,
została usunięta bardzo szybko. . Z naprawą systemu elektrycznego
musimy czekać na fachowców i części z fabryki Newag w Nowym Sączu
(dawne Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego), która wyprodukowała ten
pociąg . mówi Celiński. I próbuje zrzucić winę na fabrykę. . To właśnie
producent jest odpowiedzialny za to, że premiera SKM w Warszawie się
nie udała. Choć dziś gdy pociąg nie wystartował, to my musimy się
tłumaczyć przed pasażerami i ich przepraszać. Mam jednak nadzieję, że
od wtorku SKM będzie już jeździć normalnie.

Reprymendy nie będzie

Czy zakłady Newag spotka jakaś kara za sprzedanie Warszawie bubla?
Raczej niewielka. Oczywiście fabryka pokryje koszty naprawy pociągu.
Newag planował też wypożyczyć skład SKM sprzedany Warszawie, by
pochwalić się nim na branżowych targach kolejowych Trako (12-14
października) w Gdańsku. . Nie ma mowy . mówi Celiński. W środę do
stolicy ma przejechać drugi skład, a do końca roku kolejne cztery.
#v-

4:
http://tiny.pl/q8x7
#v+
Pasażerowie? Zaczekają

Do wczoraj byłem przekonany, że Lech Kaczyński będzie mógł po stronie
swoich sukcesów w Warszawie dopisać kolejny: zgodnie z zapowiedziami
uruchomiona została Szybka Kolej Miejska. Słyszałem wiele sceptycznych
głosów, że co to za kolej z jedną linią i jednym pociągiem, ale
myślałem, że od czegoś trzeba zawsze zacząć. Dzisiaj jednak nie mogę
oprzeć się wrażeniu, że zeszłotygodniowy pompatyczny wjazd pociągu SKM
na peron Dworca Centralnego, na dwa dni przed wyborami do parlamentu i
dwa tygodnie przed prezydenckimi, był elementem kampanii wyborczej.
Pociąg, jak się okazało, zbudowany był niesolidnie i pod presją czasu.
A pasażerowie? Zaczekają.
#v-

5:
http://tiny.pl/q8xr

#v+
WIĘCEJ USTEREK?

- Awaria pociągu SKM przed pierwszym kursem ewidentnie obarcza
odpowiedzialnością producenta . uważa Paweł Piotrowski, wiceprezes ds.
techniki i bezpieczeństwa Urzędu Transportu Kolejowego. To UTK
oficjalnie zezwolił na poruszanie się nowosądeckiego pojazdu po torach.
. Nic nie wskazywało do tej pory na to, że skład może się tak szybko
popsuć. Badania zaliczył . dodaje Piotrowski.

- Jego zdaniem, gdyby producent przyłożył odpowiednią wagę do budowy
składu, usterki zapewne udałoby się uniknąć. . Na pewno dobrze to o
producencie nie świadczy . ocenia Piotrowski.

- UTK, w świetle tego, co się stało z pociągiem SKM, nie wyklucza, że w
przyszłości będzie wymagał znacznie bardziej skrupulatnych badań
pojazdów dla warszawskiej szybkiej kolei. . Na pewno przyjrzymy się tej
sprawie, bo to nie jest naturalne, by nowy pociąg zaczynał swoje
funkcjonowanie od usterek i napraw . mówi wiceprezes UTK.

- UTK ostrzega, że na początku działalności składy SKM mogą psuć się
częściej, bo to niesprawdzone konstrukcje.
#v-

Zdravim!

--
Krzysztof Waszkiewicz http://www.kolej.eu.org http://www.eu07.pl
Gotham Radio - The Dark Side of Metal http://www.gothmetal.net

komp

> - Wielkie nadzieje na wielką premierę i wielka klapa. Dlaczego pociąg
> SKM się popsuł kilka godzin przed pierwszym oficjalnym kursem?
> Sam tego nie wiem.
A może to sabotaż Kolei Mazowieckich? ;-)

> To niemal nowy skład, stare ma tylko niektóre
> elementy, ale nie te, które uległy usterkom. Trudno jest mi to
> jednoznacznie wytłumaczyć.

I ta wypowiedź mi wystarcza. Kibelki po prostu nie lubią zmian. Wsadzasz do
nich coś nowego, to się potrafią pogniewać. A co tu dopiero mówić, jak
całość ładnie obudowali i jakieś bajery powtykali... Sam jechałem jednym z
pierwszych kursów zmodernizowanej EN57-1920 KM, i ta jednostka też
zdefektowała (trochę nowej elektryki ZNTK jej wsadził i się buntowała na
początku).

JJC

Marek Dabrowski (Otwock) napisał(a):

> [...]
> gdyby wygral w poprzednich wyborach :-)) Zycze troche poczucia
> rzeczywistosci, a nie dawania sie manipulowac haslom gloszonym tu i owdzie.

http://in2.pl/z9

Jak przeczytasz uważnie i wyciągniesz właściwe wnioski to stanie się dla
Ciebie jasne w jaki sposób owa SKM'ka jest elementem politycznej gry
wyborczej za pieniądze podatnika.

Pozdrawiam

JJC

HumptyDumpty

Marek Dabrowski (Otwock) wrote:

> [...]
> gdyby wygral w poprzednich wyborach :-)) Zycze troche poczucia
> rzeczywistosci, a nie dawania sie manipulowac haslom gloszonym tu i owdzie.

Nie jestem pewien, czy poczuciem rzeczywistosci wykazali sie
kaczorowi urzedasy, dolaczajac do wczorajszej "Wybry" ulotke
tragikomiczna o rozwoju naszej ukochanej stolicy do 2020 roku.
Gdzie jak gdzie, ale w Warszawie nie trzeba juz reklamowac
(a w zasadzie antyreklamowac) tego lenia i nieudacznika,
ktory przyczynia sie do uwsteczniania stolicy.
Mam nadzieje, ze rodacy poza stolica tez okaza rozsadek i
powiedza NIE Kaczynskiemu.
Moze nowy prezydent Warszawy rozgoni caly ten
polnocnokoreanski bzdet, jakim jest SKM.

Humpty

PS. A mieszkancom Otwocka zyczymy wszystkiego dobrego.

HumptyDumpty

Krzysztof Waszkiewicz wrote:
> Kilka artykulow na temat debiutu SKM:

Krzysztofie - w imieniu podatnikow dziekuje Tobie za trud
kwerendy glosow o tym propagandowym klamsstwie, jakim jest SKM.
Zabraklo mi tylko glosu jakiegos pierdzistolka z Ratusza,
ktoryby przynajmniej wybakal slowo "przepraszam", skierowane
do nas, ktorzy podtrzymujemy ten szfindel finansowo.

I jeszcze informacja-przestroga. Pamietaj wyborco, jesli
Kaczynski mialby wygrac, to wtedy caly tabun nieudacznikow z
Ratusza pociagnalby za soba na urzedy panstwowe.
I wtedy kacza grypa wylalaby sie na caly kraj!

Humpty

Marek Dabrowski (Otwock)

Uzytkownik "HumptyDumpty" <humpty...@seznam.cz> napisal w wiadomosci

> PS. A mieszkancom Otwocka zyczymy wszystkiego dobrego.

Zyczylbym sobie SKM z prawdziwego zdarzenia na trasie Otwock - Warszawa, ale
zaczynajacego od remontu torowiska - szkoda, ze to inna spolka.

Marek Dabrowski

MC

Użytkownik "JJC" <jjc1@poczta._USUN_onet.pl> napisał w wiadomości

> http://in2.pl/z9

Po tym zadęciu oczekiwałem jakiegoś poważnego odnośnika. A tu ... Wirtualna
Polska.

> Jak przeczytasz uważnie i wyciągniesz właściwe wnioski to stanie się dla

I wykonasz znany gest jednym okiem jednoczący tych, co to wiedzą lepiej.

> Ciebie jasne w jaki sposób owa SKM'ka jest elementem politycznej gry
> wyborczej za pieniądze podatnika.

Odpowiednio przeczytasz i wyciągniesz jedynie słuszne właściwe wnioski. Skąd
ja znam ten żargon?

Mariusz W.

> Główny mechanizm elektryczny odpowiedzialny za pobór prądu z trakcji
> wzdłuż linii, po której miał jechać pociąg, odmówił wczoraj rano
> posłuszeństwa.

Czyli chodzi chyba o pantograf, albo mechanizm który go podnosi.
Co jak co, ale to chyba rzadko się psuje.

Michal Potrzebicz

> Czyli chodzi chyba o pantograf, albo mechanizm który go podnosi.
> Co jak co, ale to chyba rzadko się psuje.

W TV jakis gosc mowil, ze wylacznik szybki nawalil...

lokomot...@interia.pl

> To nie jest klęska. Kupiono nowy tabor. Jeszcze niedawno zapewniano, że
> dopiero
> za rok SKM w Warszawie ruszy. A tu o dziwo już 3 października.

a jak myślisz? czemu tak wcześnie? bo nasz Pan Prezydent Warszawy a kandydat
na Prezydenta Polski potrzebował kilku punktów w sondażach.

Robert Krawczyk

> Na pewno przyjrzymy się tej
> sprawie, bo to nie jest naturalne, by nowy pociąg zaczynał swoje
> funkcjonowanie od usterek i napraw . mówi wiceprezes UTK.

No jakoś o SAxxx to też się troche na grupie naczytałem, ale to może "nowy"
prezes (bo rząd się zmienia ;) i nie za bardzo zna historię wszystkich
polskich wynalazków.

Pozdrawiam
Krecik

zeus04

> A czy byłbyś w stanie określić czy jest możliwe przeprowadzenie modernizacji
> EW58 tak aby uzyskać:
> - mniejszą energochłonność (zbliżoną do EN71)
bardzo dobry efekt w jednostkach tego typu mogło by przynieść zastosowanie
rozruchu impulsowego i hamowania odzyskowego choć już same uruchomienie
hamulca elektrodynamicznego daje duże oszczędności na klockach hamulcowych
zresztą bardzo bardzo kosztownych (obecny układ TUHEX zmniejsza zużycie
klocków nawet o 91% przy prędkości początku hamowania =86km/h i masie
jednostki obciążonej 170t oraz współczynniku mas wirujących =1,08
(EW90 przy dziennym przebiegu 444km zużywała ok. 1kg żeliwa
na klocek x 32 klocki a komplet trzeba było wymienić już po 8- 9 dniach
(dzienne zużycie to 5mm a graniczne wytarcie to 45mm))
stan obecny energochłonności próbowałem przedstawić w wątku "EW58 EN57
porównanie energochłonności"

> - niższą masę jednostki?
bez użycia silników asynchronicznych czy synchronicznych nie ma co liczyć
na obniżenie masy EW58 (projektowana przez OBRPS Poznań ezt 10WE z silnikami
asynchronicznymi=8 na jednostkę o mocy 225kW i aparaturą od ABB o układzie
wagonów , wymiarach
a nawet wyglądzie jak EW58 (4 drzwi na wagon jak EW60) miała mieć masę 123,4t))

> Jaką aparturę elektryczną należałoby zastosować?
> Czy koszty takiego działania byłby znacząco wyższe od modernizacji EN57?
sama ilość wagonów silnikowych już decyduje o kosztach samych rewizji
w porównaniu do EN57