[pr Op] Opole-Nysa. Problemy pasażerów z pociągami

Tomasz Ozon

http://www.mmopole.pl/artykul/opole-nysa-problemy-pasazerow-z-pociagami-263235.html

Opole-Nysa. Pasażerowie narzekają na problemy

Autor zdjęcia: redakcja
W czwartek odwołano dwa pociągi relacji Opole ? Nysa. Ludzie mają dosyć
chaosu na kolei.
Pociągi jeżdżą, o której chcą, i nikt nic nie wie - twierdzi pan Maciej,
mieszkaniec Nysy. - Rano i po południu, gdy pasażerów jest najwięcej, kolej
podstawia najmniejsze szynobusy, w których ludzie cisną się jak szprotki w
puszce.

Śpieszących się na pociąg ludzi denerwują też długie kolejki do kas.

- Kupując bilet, trzeba odstać co najmniej 15 minut, bo czynne jest tylko
jedno okienko - opowiada czytelnik. -Moim zdaniem, przyczyną tego bałaganu
jest po prostu zła organizacja!

Wczoraj rano odwołano dwa pociągi na trasie Opole - Nysa, co dodatkowo
rozsierdziło czekających na zimnie ludzi.
- Nie pierwszy raz zostaliśmy na lodzie - skarży się pasażerka. -
Identyczna sytuacja miała miejsce 17 listopada i 15 grudnia. Najbardziej
wkurza mnie, że nie można się niczego dowiedzieć, zero informacji!

Nasi rozmówcy podkreślają, że każdy z podróżujących płaci za bilet, więc ma
prawo oczekiwać ze strony przewoźnika wywiązania się z umowy.

Sylwester Brząkała, z-ca dyrektora Opolskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych, rozumie rozgoryczenie pasażerów, ale - jak podkreśla - nie
wszystko od niego zależy.

- Zasypane tory i psujący się tabor, to główne przyczyny problemu z
transportem - wyjaśnia. - Wilgoci i przy mrozków nie lubią zwłaszcza
silniki spalinowe. Pasażerowie powinni być informowani o zmianach w
rozkładzie jazdy przez pracowników Polskich Lini Kolejowych, z którymi
podpisaliśmy umowę. Skoro pasażerowie się skarżą, będę w tej sprawie
interweniował.
-------------

Tym razem PR Opole jak widac też poległy...
Ciekawe, ze wilgoci i przymrozków w Opolu nie lubią zwłaszcza silniki
spalinowe, a w innych województwach elektryczne :-P

pzodr
TO3

Gielciu

Tomasz Ozon <to...@za.reklame.dziekuje.o2.pl> napisał(a):

> http://www.mmopole.pl/artykul/opole-nysa-problemy-pasazerow-z-
pociagami-263235.

Jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek do PR Opole dotrze SA137-003
więc zasili flotę szynobusów , i być może nie polegnie na początku
eksploatacji :)

Aron

generalnie niestety pociagi pasazerskie spalinowe w woj. opolskim nie
majom sensu ekonomicznego.
Do Nysy wystarczylyby busy co 15 minut, no ale jak sie chce
cywilizacji to sie ja ma

aron medrzec parczewski

andy lxd2-332

Gielciu wrote:

> być może nie polegnie na początku
> eksploatacji :)

Pod warunkiem, ze dojedzie ;)

andy lxd2-332

Aron wrote:

> Do Nysy wystarczylyby busy co 15 minut, no ale jak sie chce
> cywilizacji to sie ja ma

Pojeździj sobie trochę busami jako pasażer. Zmienisz zdanie.

Aron

On 26 Gru, 10:48, andy lxd2-332 <sp7...@EN57.interia.pl> wrote:

> Poje dzij sobie troch busami jako pasa er. Zmienisz zdanie.

tak oczywiscie pojde czekac godzine albo 2 na pociag bo w busie jest
ciasno. Nie rob z siebie posmiewiska takimi tekstami

aron busowy baron

andy lxd2-332

Aron wrote:

> tak oczywiscie pojde czekac godzine albo 2 na pociag bo w busie jest
> ciasno. Nie rob z siebie posmiewiska takimi tekstami

Jak ze 2 razy wrócisz 20 km piechotą bo jaśnie pan busiarz nie przyjechał
lub się nie zatrzymał to zobaczysz.

Aron

On 26 Gru, 11:55, andy lxd2-332 <sp7...@EN57.interia.pl> wrote:

> Jak ze 2 razy wrócisz 20 km piechotą bo jaśnie pan busiarz nie przyjechał
> lub się nie zatrzymał to zobaczysz.

a pociagi jak wiadomo przyjezdzaja zawsze szczegolnie w zimie he he he

aron medrzec parczewski

bartii_nysa

Aronie a myślisz że Twój blaszak ile by jechał do Opola w takich
warunkach? Nie wiesz to Ci odpowiem-2h jak nie dłużej i to normalną
trasą, a gdybyś zajrzał do mapy to byś wiedział że pociąg obsługuje
zupełnie inne miejscowości niż pociąg i to nie Nysa tylko Łambinowice,
Tułowice generują największe potoki w kierunku Opola. Nysa tylko w
poniedziałki i piątki.

andy lxd2-332

Aron wrote:

> a pociagi jak wiadomo przyjezdzaja zawsze szczegolnie w zimie he he he

częściej niż marszruty

Mareczek

W dniu 2010-12-26 07:04, Aron pisze:

> Do Nysy wystarczylyby busy co 15 minut, no ale jak sie chce
> cywilizacji to sie ja ma

Przestań pierdolić

http://img816.imageshack.us/f/arontoidiota.jpg/
2 godz. 19, 79,1 km

--
** Pzdr Mareczek | SQ1NDX | GG #1317273 **
* ..: Galeria fotograficzna Mareczka :.. *

bartii_nysa

a i jeszcze jedno busowy ,,patafianie": spytaj się mieszkańców
Chmielowic i Komprachcic dlaczego zamiast MZK wybierają pociągi, od
kiedy pojawiły się opady śniegu na w\w stacjach wsiada przynajmniej
dwa razy więcej osób niż zwykle.

Tomek Janiszewski

Mareczek <mpa...@wupe.peel> napisał(a):

> PrzestaĹ pierdolic
>
> http://img816.imageshack.us/f/arontoidiota.jpg/

Powinno się w tej sytuacji zaasfaltować szyny i puścić busy po torowisku ;-)

Tomek Janiszewski

Aron

nieudacznictwo i tyle

aron busowy baron

Michał

On 26 Gru, 12:26, Mareczek <mpa...@wupe.peel> wrote:

> Przestań pierdolić
>
> http://img816.imageshack.us/f/arontoidiota.jpg/
> 2 godz. 19, 79,1 km

Dokładnie, i w dodatku droga Michałówek- Skarbiszowice w zimie raczej
słabo lub wogóle nie przejezdna.
Pzdr

Tomek Janiszewski

> [...]

> Rano i po południu, gdy pasażerów jest najwięcej, kolej podstawia
> najmniejsze szynobusy, w których ludzie cisną się jak szprotki w

Niech się lepiej Opolanie cieszą że nie trafiły im się władze o mentalności
tych z Podkarpacia. Wtedy problem wielkości szynobusów by nie istniał:
wszystkie zaliczałyby się do "najmniejszych"; możnaby się tylko zastanawiać
co jest mniejsze: SA103 czy SA109. A zamiast SA134 czy najświeższych SA137 -
zamawianoby wyłacznie SA135, lub ich mińskie odpowiedniki.

Krzysiek

On 26 Gru, 11:55, andy lxd2-332 <sp7...@EN57.interia.pl> wrote:

> Jak ze 2 razy wrócisz 20 km piechotą bo jaśnie pan busiarz nie przyjechał
> lub się nie zatrzymał to zobaczysz.

Nie jestem pewien czy tam gdzie istnieje w miarę porządna komunikacja
busowa (a wbrew pozorom to możliwe) nie jest w tej chwili lepiej niż
na kolej w Polsce.

Gielciu

andy lxd2-332 <sp7...@EN57.interia.pl> napisał(a):

Co prawda z 20 minutowym poślizgiem, ale jedzie :) ok 12 powinien dotrzeć do
Kedzierzyna Koźla :)

Aron

On 26 Gru, 21:31, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:

> Nie jestem pewien czy tam gdzie istnieje w miarę porządna komunikacja
> busowa (a wbrew pozorom to możliwe) nie jest w tej chwili lepiej niż
> na kolej w Polsce.

no wiesz przeciez lepiej stac 2 godziny gdzies pod semaforem niz
objechac busem korek polna droga, bo to "niezgodne z prawem"

aron busowy baron

Bruno1503

> no wiesz przeciez lepiej stac 2 godziny gdzies pod semaforem niz
> objechac busem  korek polna droga, bo to "niezgodne z prawem"
>
> aron busowy baron

Gdzie ty kurwa teraz objedziesz korek polną drogą, jak są zasypane?
Nie mów, że gdzieś w Polsce jeżdżą busy z napędem 4x4 :D

Aron

On 27 Gru, 07:24, Bruno1503 <bruno_...@wp.pl> wrote:

> Gdzie ty kurwa teraz objedziesz korek polną drogą, jak są zasypane?
> Nie mów, że gdzieś w Polsce jeżdżą busy z napędem 4x4 :D

teraz nie ma znow tak duzo sniegu, przynajmniej u nas albo jestesmy
przyzwyczajeni. Mniejszosc niemiecka zapewne wpada w panike jak
spadnie 10 cm

aron busowy baron

forest

Gielciu <gie...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> Co prawda z 20 minutowym poślizgiem, ale jedzie :) ok 12 powinien dotrzeć do
> Kedzierzyna Koźla :)

I polecieli. :)

http://www.youtube.com/watch?v=1xuqdlQfBQ8

Tomek Janiszewski

Bruno1503 <brun...@wp.pl> napisał(a):

> Gdzie ty kurwa teraz objedziesz korek polną droga, jak sa zasypane?
> Nie mów, że gdzieś w Polsce jeżdża busy z napędem 4x4 :D

A po co napęd 4X4 skoro kazdy bus z pasażerami dysponuje napędem rezerwowym.
Na pych.

Tomek Janiszewski

__Maciek

Sun, 26 Dec 2010 12:57:34 +0000 (UTC) "Tomek Janiszewski"
<tom...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał:

>Powinno się w tej sytuacji zaasfaltować szyny i puścić busy po torowisku ;-)

Jest już mędrzec który ma takie doskonałe pomysły, JKM się zwie... :-)

Tomek Janiszewski

__Maciek <i80...@cyberspace.org> napisał(a):

> Jest już mędrzec który ma takie doskonałe pomysły, JKM się zwie... :-)

Ale to bynajmniej nie pomysł Jego Korwinowskiej Mości. To aron busowy baron
przed laty zawyrokował na p.m.k. ze komunikację miejską w Warszawie należy
oprzeć na busach poruszających się po wydzielonych pasach powstałych przez
zasfaltowanie szyn tramwajowych :-DDD

Pozdrawiam

bartii_nysa

Dziś na kursie po 14 z Opola zaszynobus SU42 + B, który ostatnio był
widziany na Kędzierzyn - Nysa.

Andrzej Soczówka

W dniu 2010-12-27 07:04, Aron pisze:

> no wiesz przeciez lepiej stac 2 godziny gdzies pod semaforem niz
> objechac busem korek polna droga, bo to "niezgodne z prawem"

Czyli partaczewskiego pociskania bajek o cudownych busach ciąg dalszy...
Tymczasem jak donoszą zaprzyjaźnione wiewiórki, zazwyczaj busy stoją w
korkach jak i reszta... A jak coś sie skrochmali, to rozkład jazdy
pozostaje tylko pobożnym życzeniem, bo pseudofiremki nie mają ani
dodatkowych kierowców, ani dodatkowych ludzi, by łatać obiegi.

Przy okazji - zapewne kontrole ITD sprawiły, ze na pewnej, popularnej
trasie już wszyscy pasażerowie busów dostają bilety (a nie tylko Ci,
którzy się tego głośno domagali), ale wzamian (zupełnie przypadkowo)
cena za przejazd wzrosła o 25%. Urealniono również czas przejazdu,
wydłużając go o ok. 15%. Teraz kierowcy już nie przekraczają znacząco
przepisowych 70 km/h. Zmienił się również system opłat za przejazd -
pobierana jest na wejściu, a nie na wyjściu...

--
ASO

Aron

On 31 Gru, 02:48, Andrzej Soczówka <ad...@niedlaspamu.pl> wrote:

> Czyli partaczewskiego pociskania bajek o cudownych busach ci g dalszy...
> Tymczasem jak donosz zaprzyja nione wiewi rki, zazwyczaj busy stoj w
> korkach jak i reszta...

to by nikt nimi wtedy nie jezdzil

< A jak co sie skrochmali, to rozk ad jazdy
> pozostaje tylko pobo nym yczeniem, bo pseudofiremki nie maj ani
> dodatkowych kierowc w, ani dodatkowych ludzi, by ata obiegi.

a jak na PKP sie skrochmali to wszystko jest punktualnie buahahahahaaa
przeciez jest tyle rezerwowych lokow i wagonow buahahahahahaha

> Przy okazji - zapewne kontrole ITD sprawi y, ze na pewnej, popularnej
> trasie ju wszyscy pasa erowie bus w dostaj bilety (a nie tylko Ci,
> kt rzy si tego g o no domagali), ale wzamian (zupe nie przypadkowo)
> cena za przejazd wzros a o 25%.

Ale i tak jest taniej niz na kolei

< Urealniono r wnie czas przejazdu,
> wyd u aj c go o ok. 15%. Teraz kierowcy ju nie przekraczaj znacz co
> przepisowych 70 km/h.

Ale i tak jest szybciej niz pociagiem

> Zmieni si r wnie system op at za przejazd -
> pobierana jest na wej ciu, a nie na wyj ciu...

i to jest bez sensu, bo powinna byc pobierana przy wyjsciu

aron

Andrzej Soczówka

W dniu 2010-12-31 06:28, Aron pisze:

> Ale i tak jest taniej niz na kolei

Buahahahaha. Akurat nie ma kolei na tej trasie. Jeździł PKS, ale
wykończyli go dumpingiem (wg kasy fiskalnej wszystkie kursy były
nierentowne podczas gdy w busie jechało nawet 30 osób) i podjazdówkami.
Rozkład jazdy nie istniał, a i nadal na tej trasie ma charakter jedynie
orientacyjny.

> < Urealniono r wnie czas przejazdu,
>
> Ale i tak jest szybciej niz pociagiem

Jeżeli takowy by istniał fizycznie (infra) to raczej pojechałby
szybciej, niż obecna handlowa busa - niewiele ponad 30 km/h.

Czyli pociskania bajeczek przez Anonimowego Rolnika Okradającego Naród
na podatkach ciąg dalszy...

--
ASO

Aron

On 31 Gru, 09:15, Andrzej Soczówka <ad...@niedlaspamu.pl> wrote:

> [...]
> nierentowne podczas gdy w busie jechało nawet 30 osób) i podjazdówkami.
> Rozkład jazdy nie istniał, a i nadal na tej trasie ma charakter jedynie

chodzi ci o linie Katowice - Cieszyn?

> Jeżeli takowy by istniał fizycznie (infra) to raczej pojechałby
> szybciej, niż obecna handlowa busa - niewiele ponad 30 km/h.

to idz z wekslem do PLK niech zbuduja tory

> Czyli pociskania bajeczek przez Anonimowego Rolnika Okradającego Naród
> na podatkach ciąg dalszy...

tak tak twoje kible to same pendolina buahahahahaa

aron

Andrzej Soczówka

W dniu 2010-12-31 13:48, Aron pisze:

> chodzi ci o linie Katowice - Cieszyn?

Nie, inna popularna linia busiarska. Tutaj trasa ma małe znaczenie -
istotny jest sposób postępowania busiarstwa, a ten nadal odbiega od
wymagań Ustawy o transporcie drogowym. Oczywiście kierowcy nadal
kalkulują, czy im się opłaca realizować dany kurs, czy nie.

--
ASO