Elf już w Katowicach

Mateusz Penkala

Jakoś tak cichcem i bez pompy:

http://tiny.pl/hwlqq

"Nowoczesny pociąg ELF można było zobaczyć dzisiaj około godziny 13 na
katowickim dworcu, niestety na razie nie przewozi pasażerów.

Autor: Piotr Kalsztyn
Przypominamy, że w grudniu zeszłego roku Urząd Marszałkowski Województwa
Śląskiego podpisał kontakt z bydgoską firmą PESA na zakup nowoczesnych
pociągów ELF na potrzeby kolei śląskich.

Zakupiono 8 takich pociągów za łączną kwotę 187.392.000 zł czyli
23.424.000 zł brutto za jeden pojazd. Zgodnie z umową dostawa pierwszego
pojazdu powinna nastąpić nie później niż w terminie 540 dni od daty
podpisania umowy, czyli w czerwcu 2011 roku. Ostatnie pojazdy mają być
dostarczone na przełomie października i listopada 2011 roku. Firma PESA
już wtedy sygnalizowała, że dostawa pierwszych pojazdów może nastąpić
jeszcze w 2010 roku. Coś jest widocznie na rzeczy, bo nieoficjalnie ELFa
można było podziwiać dzisiaj na katowickim dworcu.

- Prawdopodobnie pociąg przejeżdżał do Krakowa, na badania techniczne.
Pasażerów zacznie wozić zgodnie z harmonogramem, który Urząd
Marszałkowski ustalił z bydgoską firmą - powiedział MM Silesii Witold
Trólka z biura prasowego UM.

Zakup nowych pociągów został dofinansowany przez Unię Europejską. Jej
wkład wyniósł 108 mln 800 tysięcy złotych resztę kwoty dołożyło
województwo śląskie. Znamy również prawdopodobną trasę na której będą
kursować pierwsze ELFy.

- Z tego co wiem, będą jeździć na trasie Gliwice - Częstochowa -
powiedziała Anna Patalong, prezes Kolei Śląskich.

Z niecierpliwością czekamy zatem, aż nowoczesny pociągi wyjadą na
śląskie tory. ELFy posiadają powiem klimatyzację i są w stanie rozwinąć
prędkość 160 km/h."

--
Pozdrawiam!
MP

Krzysiek

On 24 Lis, 17:16, Mateusz Penkala <penkala.mbezt...@gmail.com> wrote:
> Jakoś tak cichcem i bez pompy:
>
> http://tiny.pl/hwlqq
>
> "Nowoczesny pociąg ELF można było zobaczyć dzisiaj około godziny 13 na
> katowickim dworcu, niestety na razie nie przewozi pasażerów.

Bardziej potrzebujemy remontu torowisk w regionie niż nowego
taboru....
(co nie znaczy, że to źle, że jest ten Elf)

komp

Mateusz Penkala <penkala....@gmail.com> napisał(a):

> JakoĹ tak cichcem i bez pompy:

Nawet pozwolili samodzielnie przyjechać. Pewnie dlatego, że napęd już jest
znany...

Gielciu

komp <przew...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> Nawet pozwolili samodzielnie przyjechać. Pewnie dlatego, że napęd już jest
> znany...

Dotarł już na badania do Prokocimia. Natomiast drugi ELF jest w Żmigrodzie.

M@tej

Dnia Wed, 24 Nov 2010 21:03:50 +0000 (UTC), " Gielciu"
<gie...@NOSPAM.gazeta.pl> napisal(a):

>Dotarł już na badania do Prokocimia. Natomiast drugi ELF jest w Żmigrodzie.

Dzis (sroda) około 20:30 EN76-002 był jeszcze w Brzydgrodzie :P
Siedzialem w pociagu do Torunia i zakladowa stonka wypchnela go na tor
obok - fakt, ze moze sie akurat szykowal na wyjazd do Zmigrodu.

--
Maciej

spin

fajnie że jest nowy skład, ale dużo bardziej potrzebne są wkłady w
infrastrukturę, bo nie będzie niedługo gdzie nimi jeździć.

Kamil Jamróz

Użytkownik " Gielciu" <gie...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

> Dotarł już na badania do Prokocimia. Natomiast drugi ELF jest w
> Żmigrodzie.

01 stoi w Prokocimiu na hali.
Podniesiony na podno¶nikach.

Kamil

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5647 (20101125) __________

Marek Skrzypkowski

> Dzis (sroda) około 20:30 EN76-002 był jeszcze w Brzydgrodzie :P
> Siedzialem w pociagu do Torunia i zakladowa stonka wypchnela go na tor
> obok - fakt, ze moze sie akurat szykowal na wyjazd do Zmigrodu.

W środę miał jazdę próbną do Inowrocławia (około 21.00 pojechał). Do
Żmigrodu wyjechał dzisiaj rano (czwartek).

Marek

Arkadiusz Mizerski

> ELFy są w stanie rozwinąć prędkość 160 km/h.

Zwłaszcza do Oświęcimia...

Bartek Rejek

ED74 i ELF widziany dzisiaj na torze doświadczalnym w Żmigrodzie

Oto zdjęcia które zrobiłem:

http://img190.imageshack.us/img190/6654/ed74.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/7939/elfpu.jpg

Michał Mackiewicz

On 26 Lis, 08:38, "Arkadiusz Mizerski" <arek...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

> Zwłaszcza do Oświęcimia...

Do Oświęcimia i tak nigdy (no, może jak marszałek kiedyś odda je do
skansenu :-) ) nie dojadą, bo przecież po drodze jest święta granica
województwa. Jak i do Wrocławia, gdzie jest zmodernizowany odcinek,
ani do Krakowa, gdzie za kilka lat powinna się modernizacja
skończyć... Będą się za to wlec po zdezelowanych torach ku chwale
podziału.

komp

Bartek Rejek <rej...@gmail.com> napisał(a):

> ED74 i ELF widziany dzisiaj na torze do=B6wiadczalnym w =AFmigrodzie
>
> Oto zdj=EAcia kt=F3re zrobi=B3em:
>
> http://img190.imageshack.us/img190/6654/ed74.jpg
> http://img227.imageshack.us/img227/7939/elfpu.jpg

Ciekawe co tam robi ED74.

andy lxd2-332

komp wrote:

> Ciekawe co tam robi ED74.

Mo�e b�d� �wiczy� jazd� wielokrotn� z elfem?