5WE jednostka ekspresowa -dane techniczne

zeus04

Witam
oto kilka danych projektu 5WE
rok opracowania wytycznych techniczno-eksploatacyjnych 1973 (COBIRTK)
układ wagonów s+d+s (wersja na 200km/h 3xs)
max. liczba wagonów w pociągu 12
masa własna wagonu 60t
pojemność max. pociągu 550
długość pudła wagonu ok. 22 000 mm
moc ciągła 8 x 206kW (LKa 435) (wersja na 200 =12x206kW)
zawieszenie silników odsprężynowane
system hamulca elektrodynamiczny rezystorowy + ep (Oerlikona)+szynowy
prędkość max 160 / 200
przyspieszenie (średnie) do wejścia na charakterystykę naturalną 0,4 a do
prędkości max. 0,2 m/s^2
średnie opóźnienie hamowania 0,70m/s^2
droga hamowania służbowego 1200m (z v =200km/h 2500m)
liczba drzwi bocznych 2 (na wagon) o szerokości 800mm
średnica kół napędnych 1000 mm
klasa 1i2
wydzielone przedsionki tak
warunki eksploatacji:
- odstęp między przystankami [km] 300
-procent drogi jazdy z poborem prądu 70%
- prędkość techniczna w ww. warunkach 125km/h (wersja na 200 =160km/h
ogrzewanie i wentylacja- klimatyzacja
Realizacja tych zespołów wymagała opracowania takich zagadnień jak:
-nowoczesne wózki, zapewniające dużą spokojność biegu (ZNTK Opole w 1980
wyprodukował
6 prototypów wózków BKW200 (19An) do wagonów 112Ag (docelowo 127A) które mogły
być
użyte w wagonach doczepnych jednostki a po modyfikacji jako silnikowe (dążenie
do unifikacji)
-całkowicie odsprężynowane zawieszenie silników trakcyjnych (w zakładzie
pojazdów szynowych
Politechniki Warszawskiej opracowano zespoły napędowe do jednostki ekspresowej
i lokomotywy
dużej prędkości w połowie lat 70-tych)
-wysokosprawne hamulce (tarczowe , szynowe)
-pudła ze stopów lekkich dla uzyskania nacisków osi 140-150kN
-aerodynamiczny kształt części czołowej i bocznej
-duży stopień automatyzacji sterowania

kruger z pracy

Użytkownik "zeus04" <zeus...@op.pl> napisał w wiadomości

> Witam
> oto kilka danych projektu 5WE

Chcialbym zobaczyc takie nasze cudo.

--
Pozdrawiam, kruger

andy - lxd2-332

Użytkownik kruger z pracy napisał:

zapewne pudło od EW58 czy 60 ;))) a tak na poważnie to na papierze
szybkich kibli było kilka...

kruger z pracy

Użytkownik "andy - lxd2-332" <sp7...@poczta.klop.pl.fm> napisał w wiadomości

> zapewne pudło od EW58 czy 60 ;)))

Jesli juz to chyba zroibiliby mu bardziej skosne dziobisko, bo przy takich
predkosciach to bylby ladny tloczek :>

--
Pozdrawiam, kruger

zeus04

ano było a ówczesny PLL LOT był bardzo tani
Pozdrawiam

Paweł T.Myrta

Czy są gdzieś dostępne rysunki techniczne tych jednostek i innych tego typu?
Bardzo poszukuje, gdyż z takich niezrealizowanych projektów robie potem
rysunki.

--
Paweł T.Myrta TLG
tramlog(chujspamstrzelił)@onet.pl

zeus04

Jest kilka rysunków 5WE oraz 2WE
a)wagon silnikowy rzut z boku a od góry rozplanowanie wnętrza
b)wagon doczepny j.w.

mam...@wytnij.gazeta.pl

> Jest kilka rysunków 5WE oraz 2WE
> a)wagon silnikowy rzut z boku a od góry rozplanowanie wnętrza
> b)wagon doczepny j.w.
> Pozdrawiam

Prosimy bardzo !!!

Paweł T.Myrta

> Jest kilka rysunków 5WE oraz 2WE
> a)wagon silnikowy rzut z boku a od góry rozplanowanie wnętrza
> b)wagon doczepny j.w.
> Pozdrawiam

A gdzie ich szukać? I czy nie ma rzutó z przodu bo inaczej trzeba będzie
improwizować ;)

Miałem kiedyś też dostać rysunki i zdjęcia modeli 4WE, jednak człowiek,
który miał mi to załątwić, zawalił sprawe na całej linii.

zeus...@op.pl

Właśnie wysłałem

Grzegorz "sir Glonojad" Madrjas

mam...@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

> Prosimy bardzo !!!

Przyłączam się do prośby :).
sir Glonojad

Paweł Hańczur

Użytkownik Grzegorz "sir Glonojad" Madrjas napisał:

I ja Ija I ja!!!

--
Paweł Hańczur

Tomasz Wójtowicz

EP 09 ma dziób żywcem przeniesiony z EW 58, a jeździ na 160.

andy - lxd2-332

Użytkownik Paweł Hańczur napisał:

a wrzućcie to na jakąs stronę...

kruger z pracy

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <inv...@no.addr.com> napisał w wiadomości

> EP 09 ma dziób żywcem przeniesiony z EW 58, a jeździ na 160.

Tak, tylko porownaj moc epoki i kibelka. W koncu jakos trzeba sie
przeciwstawic temu oporowi powietrza.

--
Pozdrawiam, kruger

Krzychu

Paweł Hańczur <sin...@wp.pl> napisał(a):

> I ja Ija I ja!!!

I ja też :)

Mariusz W.

> Właśnie wysłałem

To ja też poproszę.

zeus04

Witam
W lokomotywach nie opłaca się stosować zbyt dużych skosów (spływające powietrze
napotyka pionową ścianę wagonu) chyba że w układzie asymetrycznym jaki
zastosowano w brytyjskiej "91"

Mariusz W.

> W lokomotywach nie opłaca się stosować zbyt dużych skosów (spływające
> powietrze napotyka pionową ścianę wagonu) chyba że w układzie asymetrycznym
> jaki zastosowano w brytyjskiej "91"

Albo jak w przerobionej EU43.
Tylko, że do takiego układu potrzebny jest wagon sterowniczy na końcu składu,
chyba że korzysta się z obrotnicy, ale to nie jest możliwe na każdej stacji.

Karol Domagalski

Użytkownik "Mariusz W." <marius...@poczta.fm> napisał w wiadomości

Nikt nie przerabiał EU43. To cos o czym mówisz to całkiem inne cudo poza
wyglądem nie mające nic z EU43 wspólnego.
Zakładam, że mówisz o tym:
http://www.treni-dintorni.com/trenidintorni/images/FS/elettrico/E464.025.JPG

Karol (Tyson) Domagalski
Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP