[wask]Starachowice - Iłża rusza odbudowa - pomóżcie

Marcin Przybysz

Witam,
z prawdziwą przyjemnością zapraszam chętnych do pracy przy wąskich torach w
Starachowicach. W dniu 10 listopada (poniedziałek w długim weekendzie), ruszamy
z konkretną robotą: przytwierdzamy tory na odcinku, gdzie ktoś "sprywatyzował"
przytwierdzenia, być może odkuwamy przejazd przed Lipiem, i oczywiście
nieśmiertelne odkrzaczanie ;)
Narzędzia i praca znajdzie się dla każdego, byle mnie powiadomił parę dni
wcześniej, takoż samo jakaś aprowizacja. W sprawach technicznych ciekawscy
proszeni o kontakt z Pawłem Szwedem, namiary do niego mogę podać na priva.

Gdyby komuś chętnemu nie pasował ten termin, ja jestem w Starachowicach już od
piątku (07 11), można się ze mną umówić, byle wcześniej - jakaś praca się
znajdzie.
Pomóżcie, proszę, udało się wpisać kolejkę do rejestru zabytków, nie zmarnujmy
więc szansy, by było to coś więcej niż rdzewiejące tory... Ta kolejka żyje...
Pytania mile widziane (mail j.w., ew komórka 603 650 536)

ZAPRASZAM !!!

Marcin Przybysz

MBxd1

Macie tam może jakiś tabor do pomalowania?

Pozdrawiam
Marcin

Marcin Przybysz

> Macie tam może jakiś tabor do pomalowania?
>
> Pozdrawiam
> Marcin

cześć, Marcinie, coś się znajdzie na pewno ;)
choć teraz ważniejsze jest utrzymanie w całości torowiska, chociażby do Lipia
(to jest około połowy trasy do Iłży) - jak znikną szyny, to już będzie
tragedia...
Co do taboru, zapytaj www.fpkw.pl , spprowadzili do Starachowic kilka sztuk,
ale z powodu błyskawicznej demolki przez starachowicką żulerię, część taboru
wróciła do Rogowa, a część stoi na szopie.

zapraszam!
Marcin

chrisfox

Bardzo mnie ta sprawa interesuje. Nie mieszkam w Starachowicach, ale bywam
tam często (zwłaszcza w sezonie letnim) z racji powiązań rodzinnych (moi
dziadkowie pochodzili z tych stron). Miałem okazję dawno temu przejechać się
kolejką aż do Iłży, teraz (od wczoraj, kiedy o tym przeczytałem) nie mogę
się doczekać, kiedy znów ruszy. Napisz
coś na temat planów odbudowy, www.fkpw.pl w ogóle się u mnie w przeglądarce
nie otwiera. Nie obiecuję pomocy (zwłaszcza teraz), ale może kiedyś... Będę
wdzięczny za wszelkie informacje.

Aha, kiedyś stacyjka w połowie trasy nazywała się Lubienia (nie Lipie, to
było nieco wcześniej). Ale to pewnie wiesz.

Pozdrowienia

P.S. Wprawdzie pierwszy raz odezwałem sie na grupie, myślę jednak, że będzie
zręczniej
przedstawić się wszystkim, kiedy sam zacznę jakiś wątek.

--
Krzysztof Gajda
chri...@poczta.gazeta.pl

Marcin Przybysz

bo to jest www.fpkw.pl ;))
>w ogóle się u mnie w przeglądarce
> nie otwiera. Nie obiecuję pomocy (zwłaszcza teraz), ale może kiedyś... Będę
> wdzięczny za wszelkie informacje.
Problem w tym, że ja zbyt wielu informacji nie potrafię Ci udzielić... Nie
miałem szczęścia przejechać się kolejką za czasów jej działania, i chciałbym
teraz to nadrobić. Co do informacji, to kontaktuj się właśnie z Fundacją
(www.fpkw.pl = Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych) . Ja jestem skromnym
samozwańczym koordynatorem akcji 10 listopada.
Na szczęście kolejka jest wpisana na listę zabytków, więc nie grozi jej
fizyczna likwidacja (popatrz na piotrkowską wąskotorówkę, mają tabor,
skoordynowali działania, cóż z tego, gdy nie udało sie wpisać na listę
zabytków, i jeżdżą na ogryzku linii - tym bardziej ppodziwiać za
zaangażowanie!!). Teraz głównym zmartwieniem jest zabezpieczenie tego co z
linii pozostało - część torów w lesie niestety skradziono jakiś czas temu...

> Aha, kiedyś stacyjka w połowie trasy nazywała się Lubienia (nie Lipie, to
> było nieco wcześniej). Ale to pewnie wiesz.
Piszę zawsze o Lipiu, gdyż w tych okolicach skupiam swoje działania - tam też
spotykamy się 10 listopada.

> Pozdrowienia
>
> P.S. Wprawdzie pierwszy raz odezwałem sie na grupie, myślę jednak, że będzie
> zręczniej
> przedstawić się wszystkim, kiedy sam zacznę jakiś wątek.
Ha, ja do dzisiaj chyba się nie przedstawiłem ! zdaje się, a odzywam się od
czasu do czasu od jakiegos roku :)

Mam prośbę - jeśli dysponujesz jakimikolwiek zdjęciami z Twojego przejazdu do
Iłży, podziel się ze mną (z nami)
dzięki wielkie z góry i pozdrawiam.

chrisfox

Niestety, w czasach kiedy miał miejsce mój przejazd kolejką dopiero
zaczynałem fotografować. Ponadto zbliżanie się z aparatem do strategicznych
obiektów kolejowych było wówczas zagrożeniem dla bezpieczeństwa państwa i
całego obozu socjalistycznego, przy którym Bin Laden to cienki Bolek ;(
Strasznie tego żałuję, nie mam żadnych zdjęć kolejki (ale właśnie mi się
przypomniało, że kiedyś miałem jakieś fotki (bez przesady, kilka) parowozów
z linii normalnotorowej na odcinku Starachowice-Wąchock - poszukam, gdybyś
był zainteresowany mogę zeskanować i wysłać).

Bardzo chciałbym, ale z różnych względów nie mogę wpaść teraz do
Starachowic. Kto wie, może na wiosnę lub w lecie... (może mógłbym choćby
trochę pomachać łopatą, pędzlem czy czymkolwiek). Napisz koniecznie, co się
działo dziesiątego i o planach na przyszłość.

Pozdrowienia

Krzysiek

--
Krzysztof Gajda
chri...@poczta.gazeta.pl

Marcin Przybysz

> [...]
> z linii normalnotorowej na odcinku Starachowice-Wąchock - poszukam, gdybyś
> był zainteresowany mogę zeskanować i wysłać).
Super, pewnie, że jestem chętny. Czekam z niecierpliwością ;) !!

> [...]
> trochę pomachać łopatą, pędzlem czy czymkolwiek). Napisz koniecznie, co się
> działo dziesiątego i o planach na przyszłość.
Nie omieszkam, zamieszczę pewnie info na grupie. Byle pogoda dopisała..

Pozdrawiam,

chrisfox

Poszukam, jeśli znajdę, wyślę.

chrisfox

Mam nadzieję, że przesyłka dotarła. Jeśli nie, daj znać.

Marcin Przybysz

> Mam nadzieję, że przesyłka dotarła. Jeśli nie, daj znać.
>
> Pozdrowienia

Dotarła, a z tego, co widzę, to nie dostałeś moich podziękowań (p....ny
serwer, nie mam już sił), więc dzięki na forum publicznym.
A w Starachowicach działo się dzisiaj, i to działo przez duże "D" :))
Wkrótce szczegóły, teraz jestem w necie tylko gościnnie
Pozdraw.

Marcin Przybysz

Witam, z wrodzonego lenistwa treść mojego info, co to na inne forum trafiło:

Więc tak: było nas sześciu, w tym jeden dobry człowiek ze
Starachowic (narzędzia!!) i pięciu przyjezdnych. Niestety sabotażyści
(PKP ?? hehe ;) zarazili jakims wstretnym wirusem Pawła, i
nie dane nam było usłyszeć zgrzytu wózka torowego na dawno
zardzewiałych szynach. Nic to. Ruszyliśmy na najbardziej zarośnięty
odcinek robót, oczywiście, koło mojego ulubionego Lipia. Przez 7
godzin roboty udało nam sie odrestaurować około 150 metrów
torowiska. Mało? Malkontentom przypominam, że była to bodaj
największa dżungla na całej trasie, no i że zrobiliśmy tor na nowy
(przynajmniej tak wyglądał :)
Przy okazji odkrycie: najstarsza szyna na Starachowickiej kolejce
pochodzi nie z 1903 roku, lecz z 1888 (noo, jest się czym
chwalić, prawda?).
W planach, w najbliższym czasie: odgruzowanie odcinka między
trójkątem a przejazdem przy cmentarzu (dla nie znających topografii
i stanu faktycznego: na początkowym odcinku trasy "któś" wysypał
przyczepę gruzu na torowisko), dokończenie przecierania szlaku między
leśnym przejazdem a Lipiem (uzyskamy jakieś 600 m czystego toru)
oraz w miarę możliwości uzupełnienie brakujących przytwierdzeń.

Pozytywna plotka (może ktoś bardziej zorientowany potwierdzi?):
Starachowice mają otrzymać, decyzją likwidatora KD, lokomotywę (Lyd
2 ?)oraz kilka sztuk taboru z Jędrzejowa.

Serdecznie dziękuję "w imieniu służby" wszystkim uczestnikom, i
zapraszam na kolejne imprezy!!

Pozdraw,