Kolejne SU45 pojadą do pocięcia w W-wie..

Grzegorz Mikosz

Witam,

A więc tak jak było mówione wcześniej-pojedzie kolejna partia SU45 z
Krzyża do Warszawki...
Z tego co słychać "w eterze" może być podobnie z SU45 z Chojnicami,
Iławą i Łukowem..

"W najbliższy poniedziałek (16.01) z Krzyża wyruszy kolejny transport
lokomotyw SU45 do złomiarza w Warszawie . Ma pojechać 6 maszyn
(prawdopodobnie dlatego, że więcej jednorazowo nie wchodzi złomiarzowi
na plac), ale nie znam ich numerów (wiem tylko że ma wśród nich być
SU45-111).
Ponownie jest to sprzedaż "pokątna", po cichu i bez żadnego przetargu
wymaganego w takich sytuacjach wobec spółek finansowanych ze środków
publicznych.
Moim zdaniem sprawa ewidentnie nadaje się do zgłoszenia CBA. "

źródło:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=87450736

Mareczek

W dniu 2012-01-12 13:10, Grzegorz Mikosz pisze:

> [...]
> (prawdopodobnie dlatego, że więcej jednorazowo nie wchodzi złomiarzowi
> na plac), ale nie znam ich numerów (wiem tylko że ma wśród nich być

Od jednego ze źródeł wiem że mają to być: 028, 048, 062, 097, 111 i 260.

--
** Pzdr Mareczek | SQ1NDX | GG #1317273 **
* ..: Galeria fotograficzna Mareczka :.. *

SU45-034

Mareczek <mpa...@wupe.peel> napisał(a):

> Od jednego ze ĹşrĂłdeĹ wiem Ĺźe majÄ to byÄ : 028, 048, 062, 097, 111 i 260.

Wiadomości krążą w gronie tych samych osób, tylko niektórzy z tego grona mają
ze sobą kontakt tylko przez pmk:))

SU45-034

Grzegorz Mikosz <grzegor...@gmail.com> napisał(a):
> A wi=EAc tak jak by=B3o m=F3wione wcze=B6niej-pojedzie kolejna partia SU45 =
> Krzy=BFa do Warszawki...
> Z tego co s=B3ycha=E6 "w eterze" mo=BFe by=E6 podobnie z SU45 z Chojnicami,
> I=B3aw=B1 i =A3ukowem..

Myślę, że jak Łuków(2), to i Lublin(4), a jak Iława(3) to również Olsztyn(2).

Jeszcze Rzepin pozostaje, 3 maszyny i jedna w Krzyżu.

Ciekawe, czy ktoś w PR wpadł na pomysł ściągnięcia do Krzyża 070?
Można przełożyć do 064 zestawy i silnik, a 070 posłać na rozszarpanie na
Odolanach.

Szkoda marnować 064 i sprawnych podzespołów w 070. 50 000km to niby mało, ale
parę kółek po Ostbahnie zrobi.

Oggy

On 14 Sty, 20:18, "SU45-034" <su45-...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Szkoda marnować 064 i sprawnych podzespołów w 070. 50 000km to niby mało, ale
> parę kółek po Ostbahnie zrobi.

50000 przy obecnych obiegach SU45 to jednak całkiem dużo, tak z 2-3
lata jeżdżenia. Problemem może być to że lokomotywa jest z PR ZG, a
wala się na szopie PR Poznań, więc teoretycznie ani jeden, ani drugi
zakład nie ma interesu jej wskrzeszać.

Dziwi mnie trochę plan wysłania na złom 111, zdaje się że po to ją
przyciągnęli z Chojnic aby posłużyła za dawcę silnika do 174...

Pozdrówki!
Mateusz

Michał

Masz rację. Odnośnie 241 plan wykonano - dostała silnik z 196. A w tym
przypadku trudno doszukiwać się logiki kiedy lok można sprzedać i mieć
już teraz kasę. Znasz taki cytat z filmu "Tym się później będziemy
martwić"? Taka jest brutalna rzeczywistość.

W tym całym przedsięwzięciu zastanawia mnie fakt dlaczego PRy same nie
potną lokomotyw i sprzedadzą na złom? Przecież skoro firma kupiła je
za x złotych to zapewne wyliczyli, że za przetworzone surowce
otrzymają x+10zł bo inaczej nie wchodziliby w ten interes.

Dual

Leschek Jeschke

Am 14.01.2012 23:07, schrieb Michał:

> Przecież skoro firma kupiła je
> za x złotych to zapewne wyliczyli, że za przetworzone surowce
> otrzymają x+10zł bo inaczej nie wchodziliby w ten interes.

Hmmm, szwagier?...

--
Leschek Jeschke -> ne...@leschek-jeschke.de
http://leschek-jeschke.de/bahn

Michał Konopka

Ktoś zna może rozkład tego pociągu ?
O której będzie w Warszawie ?

misha

On 14 Sty, 23:34, Leschek Jeschke <n...@leschek-jeschke.de> wrote:

> Hmmm, szwagier?...

Nie szwagier, tylko złomiarz nie ma zwiazkow zawodowych, 13 itp.
On ma tylko wypłate za dobrze wykonane ciecie.. a jak nie to brama.

Michał

Jan Wojciechowski

On 15 Sty, 20:18, Michał Konopka <michal220...@interia.pl> wrote:
> Ktoś zna może rozkład tego pociągu ?

Podobno o 20:00 rusza z Krzyża tak jak poprzednio.

Leszek Kowalski

Użytkownik "Leschek Jeschke" <ne...@leschek-jeschke.de> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:9nee5q...@mid.individual.net...

> Hmmm, szwagier?...

Albo raczej biurokracja.
PR-y nie mają możliwości złomowania pojazdów zgodnie z obowiązującymi
normami i przepisami. Oleje, smary, materiały niebezpieczne - to trzeba
odpowiednio unieszkodliwić.
Tak samo swojego samochodu nie możesz sobie legalnie oddać na skup złomu,
tylko musisz go oddać do kasacji, do firmy która ma odpowiednie zezwolenia
starosty.

Leszek Kowalski

Oggy

Zobaczcie że na złom nie jedzie 097, natomiast jedzie jednak 196. Więc
może to 097 będzie dawcą "serca" dla 174.

Pozdrawiam,
Mateusz

SU45-034

Oggy <oggy_m...@interia.pl> napisał(a):
> Zobaczcie =BFe na z=B3om nie jedzie 097, natomiast jedzie jednak 196. Wi=EA=
> mo=BFe to 097 b=EAdzie dawc=B1 "serca" dla 174.
>
> Pozdrawiam,
> Mateusz

Autorzy zdjęć z st43.pl chyba pomylili się we wczorajszych opisach, na
zdjęciach widać tylko jedną ryflowaną maszynę.
Gdyby 097 mogła oddać serce, to już dawno by dokonano zamiany.

Za jakiś czas przekonamy się, czy PR realizuje plan likwidacji nadwyżki 76
sztuk lokomotyw, czy tylko PR Poznań chciał zrobić porządek u siebie, bo ta
trupiarnia nie wyglądała ciekawie.

/dev/SU45

> Za jakiś czas przekonamy się, czy PR realizuje plan likwidacji nadwyżki 76
> sztuk lokomotyw,

PR dla nich zatrudnienia nie znajdzie, to chyba oczywiste.

> czy tylko PR Poznań chciał zrobić porządek u siebie, bo ta
> trupiarnia nie wyglądała ciekawie.

A która wygląda ciekawie? Szkoda tylko w perspektywie przebudowy na
ST45, potem się może okazać że zabraknie maszyn. Dziwi pocięcie tak
młodej sztuki jak 260...

12groszy

W dniu 2012-01-15 23:04, Michał zmajstrował(a):

> Stan na 15.01 17:30.
> Skład gotowy.

Według rozkładu o 18:00 z Krzyża, przyjazd 4:52 do Warszawy Towarowej

--
12groszy

Michał

> Autorzy zdjęć z st43.pl chyba pomylili się we wczorajszych opisach, na
> zdjęciach widać tylko jedną ryflowaną maszynę.
> Gdyby 097 mogła oddać serce, to już dawno by dokonano zamiany.

Tak, rozpędziłem się i pomyliłem 196 z 097. Reszta jest ok.

Jan Wojciechowski

On 16 Sty, 10:28, 12groszy <wnprx.gbz...@cbc.r-jeb.cy> wrote:
> Według rozkładu o 18:00 z Krzyża, przyjazd 4:52 do Warszawy Towarowej

Vmax = 50 km/h tak jak ostatnio ? To wychodzi przepuszczanie kibla we
Wronkach + IR w Szamotułach. Interesuje mnie to z powodu chęci
obejrzenia tego składu :)

12groszy

W dniu 2012-01-16 15:09, Jan Wojciechowski zmajstrował(a):

> Vmax = 50 km/h tak jak ostatnio ? To wychodzi przepuszczanie kibla we
> Wronkach + IR w Szamotułach. Interesuje mnie to z powodu chęci
> obejrzenia tego składu :)

Tak, Vmax=50km/h, po rozjazdach 40km/h. Numer pociągu PXE 815000.

--
12groszy

Radziol

On 16 Sty, 15:41, 12groszy <wnprx.gbz...@cbc.r-jeb.cy> wrote:

> Tak, Vmax=50km/h, po rozjazdach 40km/h. Numer pociągu PXE 815000.
>
> --
> 12groszy

Czyli obrót na Franowie ? Przydałby się jakiś rozkład, choćby dla
orientacyjnych czasów jazdy...

Radziol

12groszy

W dniu 2012-01-16 16:15, Radziol zmajstrował(a):

> Czyli obrót na Franowie ?

Tak.
Wjazd na PFA 20:40, wyjazd 21:10.

forest

12groszy <wnprx....@cbc.r-jeb.cy> napisał(a):

> W dniu 2012-01-16 16:15, Radziol zmajstrowaĹ&#65533;(a):

> Tak.
> Wjazd na PFA 20:40, wyjazd 21:10.

I jeszcze pewnie pół godzinki w Qtnie. ;-)

SU45-034

12groszy <wnprx....@cbc.r-jeb.cy> napisał(a):

> W dniu 2012-01-16 16:15, Radziol zmajstrowaĹ (a):

> Tak.
> Wjazd na PFA 20:40, wyjazd 21:10.

Moim zdaniem bez obrotu.

Ten skład ma tylko z jeden zad hamowany. Nikt nie będzie się bawił w manewry z
wagonami i próbę, jak to pewnie i tak jest szczelne na słowo honoru.

Myślę, że pojedzie przez POA i dalej jak 81200.

AlieNow

> "W najbli=BFszy poniedzia=B3ek (16.01) z Krzy=BFa wyruszy kolejny transport
> lokomotyw SU45 do z=B3omiarza w Warszawie . Ma pojecha=E6 6 maszyn...

Jednak pociąg odwołano. Dzisiaj tj. wtorek 17.01 skład nadal stał cały dzień w
Krzyżu.

T.B.

forest

AlieNow <alie...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> Jednak pociąg odwołano. Dzisiaj tj. wtorek 17.01 skład nadal stał cały dzień w
> Krzyżu.

Zgadza się, już wczoraj przed odjazdem poszła rezygnacja z trasy.
Czy ktoś wie o co chodzi? Czyżby proroctwa Grześka okazały się faktem...

Michał

On 17 Sty, 21:13, "forest" <darek-krysztof...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
>  AlieNow <alieno...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Pociąg został odwołany. Wygląda na to, że ktoś zainteresował się ceną
sprzedaży lok.
Message has been deleted

mkonst

Michał Konopka wrote:
> Wiadomo może kiedy skład pojedzie ?

Pół godziny temu widziałem taki skład: wagon, SU, wagon, SU i.t.d
wyjeżdżający w Poznaniu z Franowa w kierunku Swarzędza. Nie wiem ile tego
było bo nie widziałem początku składu ale co najmniej 5xSU.
--
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

Michał

Tak. Wyjechał dziś o 18 z Krzyża. Na 4:00 planowany jest w stolicy.

forest

Michał <migue...@gmail.com> napisał(a):

> Tak. Wyjechał dziś o 18 z Krzyża. Na 4:00 planowany jest w stolicy.

Wyjechał 17:20, bieg na WGT skończył o 4:30.
Aparaty w dłoń.

Jarek

M.P. "Preki"

Na chwilę obecną stoją porozdzielane wagonami na grupie przyjazdowej
WGT.
Message has been deleted

/dev/SU45

> http://www.garnek.pl/m0chu/19243811/ostatnia-droga
>
> Naprawde smutny widok...

Niestety ale podział po mniej więcej równo między PR, Cargo i IC był
zaproszeniem do takiego finału. Jedyną nadzieją było by prawie wszystko
wzięło Cargo, być może im by się opłaciło modernizować np 100 sztuk.
Wiem że np DB jak postanowi zejść z jakiejś serii to tnie bez
miłosierdzia, ale jak na potrzeby Cargo więcej ST45 mogło mieć sens.
Maszyny o małym nacisku, z ekonomicznym silnikiem...

Michał Konopka

Skład przyprowadziła lokomotywa ET22-1022
o 10 skład stał na grupie przyjazdowej.

semaforek

W dniu 20.01.2012 12:53, M.P. "Preki" pisze:
> Na chwilę obecną stoją porozdzielane wagonami na grupie przyjazdowej
> WGT.

Ale te Bohuny nie są na pocięcie?

--
Łukasz W. - semaforek
gg- 6621129 mejl- lukislukis[małpa]o2.pl

Michał Konopka

Na pocięcie idą tylko lokomotywy wagony wracają

SU45-034

/dev/SU45 <br...@w.w.w.pl> napisał(a):
> [...]
> miłosierdzia, ale jak na potrzeby Cargo więcej ST45 mogło mieć sens.
> Maszyny o małym nacisku, z ekonomicznym silnikiem...

Po co ludziom makaron na uszy nawijasz?

Mało SU45 pocięto w Cargo?

/dev/SU45

> Po co ludziom makaron na uszy nawijasz?

? Masz taki zwyczaj?

> Mało SU45 pocięto w Cargo?

Ale choć części nie pocięto ale zmodernizowano. Gdyby Cargo przypadło
trochę młodszych sztuk (260 choćby) to by pewnie więcej zmodernizowali.

mkonst

Michał Konopka wrote:
> [...]

A wytłumaczcie mi dlaczego te lokomotywy jadą poprzedzielane wagonami?

/dev/SU45

> A wytłumaczcie mi dlaczego te lokomotywy jadą poprzedzielane wagonami?

Żeby nie obciążały nadmiernie krótkich odcinków np na mostach.

SU45-034

mkonst <marcin.ko...@neostrada.pl> napisał(a):
> A wytłumaczcie mi dlaczego te lokomotywy jadą poprzedzielane wagonami?

Lokomotywy przeznaczone na złom jadą z wyłączonym hamulcem z powodów
technicznych i personalnych. Coś musi hamować bezwładne 612 ton żelastwa, więc
taki transport musi posiadać wymaganą ilość pojazdów z czynnym hamulcem dla
uzyskania odpowiedniej masy hamującej, która pozwoli osiągnąć prędkość
konstrukcyjną (rozkładową) pociągu. Ostatnie dwa pojazdy również muszą mieć
czynny hamulec. Lokomotywy są poprzedzielane wagonami, aby równomiernie
rozłożyć siły i ograniczyć możliwość rozerwania pociągu.

/dev/SU45

> [...]
> czynny hamulec. Lokomotywy są poprzedzielane wagonami, aby równomiernie
> rozłożyć siły i ograniczyć możliwość rozerwania pociągu.

A ograniczenia ciężaru nie ma? Mogło by jechać np 10 SU45 jedna za drugą?

mkonst

Dzięki za wyjaśnienie.
Czy PKP (nie wnikając w to która spółka) ma już tak mało przewozów na
liniach niezelektryfikowanych, że hurtowo wysyła SU na złom?

forest

/dev/SU45 <br...@w.w.w.pl> napisał(a):

> A ograniczenia ciężaru nie ma? Mogło by jechać np 10 SU45 jedna za drugą?

http://www.youtube.com/watch?v=vWQizbRN8AE

MeWaPKP

Czy Fiaty dalej stoją w Warszawie?

forest

http://rail.phototrans.eu/14,62405,0.html

Tomo

forest <darek-kryszt...@gazeta.pl> napisał(a):

> http://rail.phototrans.eu/14,62405,0.html

Udało się wejść na teren złomowiska?

forest

Tomo <tomo76...@gazeta.pl> napisał(a):

> Udało się wejść na teren złomowiska?

Patrz komentarze pod zdjęciem.

misha

> http://rail.phototrans.eu/14,62405,0.html

Z innej beczki:

cyt:
Dziękuję za pozdrowienia Na schodach prowadzących na kładkę dość
wysoko wspawali bramę zabezpieczającą, która też była wysoka na prawie
2 metry, i kolega Sebastian nie odważył się jej forsować. Na ten kadr
też trzeba było siłą go ciągnąć Ale proszę jakie zdjęcie wyszło, hehe.
koniec cyt.

Kto jest włascicielem? to jest ta kladka ktora wychodzi na zachod od
ul Sowinskiego?
Dzieki za info, dawno nie bylem w tym zmieniajacym oblicze rejonie..
Pozdr

Tomo

> Kto jest w=B3ascicielem? to jest ta kladka ktora wychodzi na zachod od
> ul Sowinskiego?
> Dzieki za info, dawno nie bylem w tym zmieniajacym oblicze rejonie..
> Pozdr

Kladka na ulicy Przyce, ktora jest nieczynna już od 6 lat. Przejsc mozna dolem,
z reszta ostatnio jest tu spory ruch pieszy z powodu zamkniecie tunelu na
Dzwigowej.

lookasz84

On 22 Sty, 21:05, misha <mish...@o2.pl> wrote:

> [...]
> 2 metry, i kolega Sebastian nie odważył się jej forsować. Na ten kadr
> też trzeba było siłą go ciągnąć Ale proszę jakie zdjęcie wyszło, hehe.

Jako, ze jestem autorem tego cytatu postaram się szerzej wyjaśnić.

Kładka jak opisałem, jest zaspawana bramą wysoką na ok 2 metry, ale da
się podciągnąć na rękach i przeskoczyć, ale trzeba próbować z boku
schodów. Same schody na kładkę drewniane i mocno spróchniałe, ja
wchodziłem tylko po linii, gdzie pod stopniami przebiega wzdłuż
metalowa belka, żeby w razie jak stopnie się pode mną załamią, to
łapać się tej belki i poręczy.
Zdjęcia robiliśmy w sobotę, złomowisko było nieczynne, wkoło wysokie
ogrodzenie tak z 2 metry może więcej, wspomagane drutem kolczastym i
siatką, więc sforsować nie można za bardzo. Na tyłach złomowiska są
jakieś sterty korzeni, drutów i cholera wie czego jeszcze, na tym
można stać i ponad ogrodzeniem zrobić taki kadr jak kolega Sebastian.
Poza tym, w poniedziałek, pewnie już ostro się zabiorą za te
lokomotywy i focenia nie będzie.

Pozdrawiam wytrwałych :)

SaQ

On 20 Sty, 18:15, /dev/SU45 <b...@w.w.w.pl> wrote:

> Ale choć części nie pocięto ale zmodernizowano. Gdyby Cargo przypadło
> trochę młodszych sztuk (260 choćby) to by pewnie więcej zmodernizowali.

Cargo pocięło przedostatnią SU45-264 i wiele innych "młodych", więc
Twoja teoria jest błędna :)

Pzdr!
Sakorius

Tomo

Na dzień dzisiejszy (sobota) Fiaty wciąż stoją w całości. Można się udać na
kladkę pofocić.