Wymiana lokomotyw IC/ PR = SU/EU

Luki

PKP Intercity i Przewozy Regionalne będą ze sobą współpracować w zakresie
wymiany lokomotyw. Porozumienie dotyczy wymiany dwóch par lokomotyw.
– PKP Intercity użyczy Przewozom Regionalnym dwie lokomotywy elektryczne,
natomiast Przewozy Regionalne wypożyczą nam dwie lokomotywy spalinowe, które
będą przez nas wykorzystywane na odcinku Korsze – Ełk – powiedział „Rynkowi
Kolejowemu” Janusz Malinowski.

Michał

Wiem, że PR mają przekazać IC dwie SU45 174 i 241 jak tylko dostaną
silniki odpowiednio od 111 i 196, IC w zamian przekaże PR dwie EU07.
SU45 obecnie znajdują się w Krzyżu.

Alana

Czyzby ktos w koncu zmadrzal?

andy lxd2-332

Alana wrote:

> Czyzby ktos w koncu zmadrzal?

raczej ma nóż na gardle

/dev/SU45

> Wiem, że PR mają przekazać IC dwie SU45 174 i 241 jak tylko dostaną
> silniki odpowiednio od 111 i 196,

Widzę że nekrofilia i kanibalizm w kwestii SU45 już przekracza granice
spółek. Ciekawe jak im się to opłaca - przecież przekładanie silników,
prądnic to też jest sporo roboty, a potem złom i tak się sypie. Dziwne
że się nie opłaci zrobić modernizacji. Ponoć modernizowane rumuny na CFR
są bardzo mało awaryjne.

> IC w zamian przekaże PR dwie EU07.

To zdecydowanie dobry interes dla PR. SU45 się zepsują w miesiąc jak
dobrze pójdzie - ukręcony wał, wybity tłok, zatarty cylinder to w
zasadzie standard...

spin

> To zdecydowanie dobry interes dla PR. SU45 się zepsują w miesiąc jak
> dobrze pójdzie - ukręcony wał, wybity tłok, zatarty cylinder to w
> zasadzie standard...

Nie wiadomo co dostaną PR, może to będzie złom

Adams

Dla mnie to jest wreszcie pozytywna informacja z kolejowego świata. Gdyby ta
współpraca z wymianą lokomotyw na rozszerzyła się na większą skalę, mogła by
się narodzić szansa na powrót dalekobieżnych połączeń TLK do Zagórza,
Zgorzelca, Grudziądza czy Chojnic.
Z kolei gdyby PRy otrzymały lokomotywy EU07, to nie musiały by płacić
olbrzymich cen za wynajem "byków" od Cargo, a i dostęp do infastruktury byłby
tańszy.
Finał tego jest taki że zyskują wszyscy - spółki mają dużą oszczędność, a
pasażerowie nowe połączenia dalekobieżne. Trzymam kciuki żeby ta współpraca
między spółkami była owocna :-)

Michał

On 7 Lis, 23:52, /dev/SU45 <nie...@w.pl> wrote:

> To zdecydowanie dobry interes dla PR. SU45 się zepsują w miesiąc jak
> dobrze pójdzie

W umowie jest o użyczeniu, a nie podarowaniu. Jak któryś z partnerów
nie będzie mógł wywiązać się z zobowiązań z powodu rozsypania się
lokomotyw, to umowę rozwiążą.

kamil...@gazeta.skasuj-to.pl

Luki <epok-07...@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> będą przez nas wykorzystywane na odcinku Korsze &#8211; Ełk &#8211; powiedział

No wreszcie kącik kolejowy się wysilił. 3 tyg. Zawsze to 5 tygodni. :D:D:D:D
Czyżby "firgalski" komuś za dużo naopowiadał?? I zmiana celu.

Mareczek

W dniu 2011-11-07 21:48, Michał pisze:
> Wiem, że PR mają przekazać IC dwie SU45 174 i 241 jak tylko dostaną
> silniki odpowiednio od 111 i 196,

One może i silniki dostaną, ale nie mają iść do IC. Temat dotyczy 2
chojnickich fiatów.

--
** Pzdr Mareczek | SQ1NDX | GG #1317273 **
* ..: Galeria fotograficzna Mareczka :.. *

Michał

Krzyskie lok. otrzymają silniki od chojnickich fiatów i po zamiance
pójdą do IC - takie informacje z pierwszej ręki otrzymałem. Oczywiście
może być inaczej ale nie sądzę.

lukk

to Michał
W dniu 2011-11-09 17:05, Michał pisze:

> Krzyskie lok. otrzymają silniki od chojnickich fiatów i po zamiance
> pójdą do IC - takie informacje z pierwszej ręki otrzymałem.
Nic podobnego - na zamianę pójdą fiaty z Chojnic.

pzdr
lukk

Cavy

Wczoraj dowiedziałem sie od mechanika z kujawsko-pomorskiego że mają to być
SU45-45 i 164. Nie wiem czy ta informacja jest prawdziwa bo najbardziej
zainteresowani dowiadują się często jako ostatni.

/dev/SU45

> że mają to być SU45-45 i 164.

Przecież z 045 niedawno chyba wyjęli silnik?