WM5 w Grodzisku Wlkp.

jaroslaw_wo...@poczta.onet.pl

Witam

Miło poinformować, że jesteśmy posiadaczami sprawnej WM5. Drezyna przebywała w
firmie Dalkia Polska S.A. Poznań. Do 1994 roku stacjonowała w Wągrowcu, skąd
została odkupiona od PKP przez Elektrociepłownie Karolin w Poznaniu.
Wyremontowana sposobem gospodarczym przez pracowników EC przy dużym
zaangażowaniu pana Mieczysława Misiornego. Szczególne podziękowania należą się
p. Misornemu i firmie Dalkia za przekazanie wózka motorowego. Więcej na
http://www.drezyny.org.pl/index.php?dzial=wyprawy&id=20080307&rok=2008

Drugą pozytywną wiadomością jest wynajęcie budynku stacyjnego w Sepnie przy
wsparciu gminy Kamieniec. Pozwoli to nam na uratowanie budynku przed
dewastacją. Chcemy w przyszłości urządzić tu drezynową bazę.

W następną sobotę kontynujemy oczyszczanie szlaku.

To na tyle.

PS Impreza Gniezno-Sława czeka jeszcze na potwierdzenie warunków od OLPP (ale
wszystko jest na dobrej drodze).

--
Jarosław Woźny
Grodziska Kolej Drezynowa http://www.drezyny.org.pl

Marek Szymanski

Użytkownik <jaroslaw_wo...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
się
> p. Misornemu i firmie Dalkia za przekazanie wózka motorowego. Więcej na

Gratuluję. To już chyba piąta zachowana w Polsce "piątka".

Czy gdzieś jeszcze mozna znaleść czynne WM5? Na PKP na 99% nie, a jak jest z
przemysłem?

jaroslaw_wo...@poczta.onet.pl

> Gratuluję. To już chyba piąta zachowana w Polsce "piątka".
>
> Czy gdzieś jeszcze mozna znaleść czynne WM5? Na PKP na 99% nie, a jak jest z
> przemysłem?

Moje informacje to:
sprawne: Skierniewice, Wolsztyn.

Nie wiem jak z WM5 w Pionkach i pojazd PTMKŻ.

Pewnie są jeszcze gdzieś na stanie zakładów przemysłowych.

Poza tą czynna posiadamy doczepę PWM5 i wrak innej WM5 (ex Środa) z KMK Poznań.
Zakupiliśmy już nawet silnik do niej.

Pozdrawiam

Marek Szymanski

Użytkownik <jaroslaw_wo...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> sprawne: Skierniewice, Wolsztyn.

Z czego Wolsztyn dosć przerobiony, za to w Skierniewicach drezyna jest w
stanie zbliżonym do oryginalnego jeśli nie w oryginalnym.

> Nie wiem jak z WM5 w Pionkach i pojazd PTMKŻ.

ZTCW to obie nieczynne.

> Pewnie są jeszcze gdzieś na stanie zakładów przemysłowych.

Przewdopodobnie w Polkowicach, przynajmniej tak wynika z dokumentów UTK

> Poza tą czynna posiadamy doczepę PWM5 i wrak innej WM5 (ex Środa) z KMK
Poznań.
> Zakupiliśmy już nawet silnik do niej.

Doczepek do WM5 zachowalo się całkiem sporo, pewnie z kilkadziesiat sztuk,
sprawe tej poznańskiej WM5 znam.

pozdr
Marek