[rel] kolej nadzalewowa

Eli

Postanowiłem dziś zrobić mały spacerek (na rowerze) wzdłuż kilku kilometrów
tej linii od Elbląga Zdroju w stronę Braniewa. Wygląda na to, że trwają
wiosenne porządki na całego.

Przystanek Elbląg Zdrój:
http://img638.imageshack.us/img638/8413/27691256.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/3908/47668759.jpg
Dość gorliwie odświeżono białą linię wzdłuż peronu, pomalowano nawet klapy
studzienek... Poza tym miejscami skoszone zielsko.

Szlak za stacją Elbląg Zdrój:
http://img697.imageshack.us/img697/5483/76296548.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/8383/32008286.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/4613/37498918.jpg
Tu już dużo lepiej widać robotę kosiarzy.

Przystanek Rubno Wielkie:
http://img337.imageshack.us/img337/773/21268695.jpg
Peronik elegancko uprzątnięty; wcześniej leżała tam kupka piasku, która
posłużyła do uzupełnienia ubytków w nasypie kawałek dalej.

Miejsce, gdzie był jeden z ubytków:
http://img4.imageshack.us/img4/6445/70497399.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/3696/70871081.jpg
"Wiszący w powietrzu" tor podparto podkładami tak, aby było mniej więcej
równo; nasyp uzupełniono piaskiem.

A tutaj była kolejna dziura:
http://img375.imageshack.us/img375/5708/73907013.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/8887/44243078.jpg

I szlak dalej za ubytkami:
http://img822.imageshack.us/img822/2167/55467938.jpg
Tu już tak gorliwie nie kosili, właściwie tylko między szynami nie ma
wysokiej trawy.

Przystanek Jagodna:
http://img707.imageshack.us/img707/7251/24141937.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/5625/99788404.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/8367/25884228.jpg
Kolejna kupka piasku, być może jeszcze dalej jest coś do uzupełnienia.
Peronik (jeszcze nie tak dawno wyspowy!) bardzo ładnie sprzątnięty.

Szlak za przystankiem Jagodna:
http://img693.imageshack.us/img693/111/70953316.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/9484/54886660.jpg
No tu już zaczyna się lekka dzicz, sama skrajnia jest w miarę czysta a wokół
istna dżungla. Ale za to widziałem w tej okolicy świeżo przycięte drzewa,
których gałęzie prawdopodobnie po większej wichurze lądowały na torze. Na
tym skończyłem spacerek, dalej wybiorę się następnym razem.

Podsumowując, jak na tę linię to PKP urządziło porządki na dużą skalę. Mam
nadzieję, że wakacyjna reaktywacja się powiedzie i że na tym się nie
skończy...

--
pzdr, Eli

Bartini

On 20 Cze, 14:24, "Eli" <elizeo43okantdupypotlucs...@wp.pl> wrote:
> "Wiszący w powietrzu" tor podparto podkładami tak, aby było mniej więcej
> równo; nasyp uzupełniono piaskiem.

Super, po następnym deszczu pewnie zamkną linię - tym razem
nieodwołalnie.

Gupik

czy na tej linii jedzą jakieś towary i czy są jakieś stacje ??

Eli

Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisaďż˝(a):

> czy na tej linii jedzďż˝ jakieďż˝ towary i czy sďż˝ jakieďż˝ stacje ??

Je�d�� zdawki Elbl�g - Elbl�g Zdr�j oraz Braniewo - Braniewo Brama. Po
reszcie linii co� tam od czasu do czasu je�dzi�o do jesieni zesz�ego roku,
od tamtej pory by�a nieprzejezdna. Po drodze jest tylko stacja Tolkmicko i
bocznica szlakowa P�klewo, obie nieu�ywane.

--
pzdr, Eli

brood.k

Jak na moje to to są poprawki a nie naprawy, wygląda jakby nawet lekki
szynobus miał tam ogr.do 10 km/h - tym niemniej trzeba będzie białą plamę na
mapie zaliczeń w wakacje uzupełnić skoro jest okazja ;-)

misha

> Podsumowując, jak na tę linię to PKP urządziło porządki na dużą skalę. Mam
> nadzieję, że wakacyjna reaktywacja się powiedzie i że na tym się nie
> skończy...

Czy dobrze pamiętam ze nadzalewówka były objazdy trasy do
Kaliningradu? Tak całkiem niedawno, może rok temu? foty z pasazerskimi.

Michał Marcinowicz

W dniu 2010-06-20 14:24, Eli pisze:

> [...]
> http://img710.imageshack.us/img710/3696/70871081.jpg
> "Wiszący w powietrzu" tor podparto podkładami tak, aby było mniej więcej

A ja głupek myślałem, że ten tłuczeń ma jakąś rolę i znaczenie...

> http://img822.imageshack.us/img822/2167/55467938.jpg
> Tu już tak gorliwie nie kosili, właściwie tylko między szynami nie ma
> wysokiej trawy.

Tam wcześniej to chyba trójkąt widoczności przed przejazdem wycięli -
tak przynajmniej to wyglądało. Może tutaj jeszcze dojdą.

Mick M.

Mareczek

W dniu 2010-06-20 19:50, misha pisze:

> Czy dobrze pamiętam ze nadzalewówka były objazdy trasy do
> Kaliningradu? Tak całkiem niedawno, może rok temu? foty z pasazerskimi.

Jak najbardziej, w lutym 2009.

http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/galeria/search.php?search_keywords=D29-254

--
** Pzdr Mareczek | SQ1NDX | GG #1317273 **
* ..: Galeria fotograficzna Mareczka :.. *

kzf

moim zdaniem odwalili troche lipę iza takie proste zasypanie łopatą
dziur jakimś żwirem , plk zaśpiewały sobie 45 000 zł , śmiech na sali
nieco ,myślę że bardziej by sie opłacało wziąść od pana ``mietka``
żuka , nazbierać w lesie kamieni opłacić 4 roboli za koszt całkowity 5
tys w bardzo pesymistycznej opcji , i było by naprawione na
amento ,atak ktoś tu słusznie zauważył deszczyk popada i znowu będzie
prawdopodbnie zniszczone , podejżewam że komuś kto to finansował nasza
nadzalewówka jest mocno nie na ręke :
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( że tak sie do tego zabrali:
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

kzf

no może troche przesadziłem ale nie postarali się , za tą cene powinny
być kamienie tam wysypane ;

Jakub R.

�eby� wiedzia� �e nadzalew�wka zawadza,
szczeg�lnie tym co to chc� budowac pensjonaty w suchaczu a tory oddzielaj� ich od zatoki tak
�eby zagrodzi� teren a� do wody.

Inna sprawa �e cha�tura okropna, wojew�dztwo powinno PLK przeczo�ga� wy�lijmy zdj�cia do medi�w
"kolej 2012" jak znalaz�, mo�e ktos si� wstydu naje. Dawajcie to na wykop.

--
Wys�ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

kzf

nom okej ale jak uwaznie sledzicie temat tego letniego pociagu co to
ma go arriva puscic to wyraznie slyszalem ze bodajze tak nowaczyk
powiedzial chyba na elbag tv czy braniewo tv (do zobaczenia w
internecie )(nie czepiajcie sie niewiem kto sie wypowiadal tak zucilem
ze nowaczyk wakazdyym razie jakis uzedas) ze w plk wycenili remont na
45 000 z materialami , to mozna przypuszczac ze to co eli
sfotografowal to pod tym zwirem cos tam jednak polozyli zloto
naprzyklad bo nie oszukumy sie ale taka lipe mozna lopata zrobic ,
ogoolnie cale przedsiwziecie bylo szacowane na 100 000 zl z czego owe
45 000 to remont tych ``dziur`` , no litosci ale jak to zobaczylem to
malo nie walnalem w sufit ze zlosci , za 45 000 to ja bym to lepiej
zrobil i z czystym sumieniem mogl bym tam sam dygać z łopata zwozic
kamienie , i zaprzegnac jakiegos ursusa 360 z podczepiona kosiarka !
miesiac bym tam sobie gmeral ale za 45 ``kafli`` to przyznam szczeze
moglbym tam nawet i 4 miesiace dygac ze szpadlem i jeszcze do tego mam
przedsiembiorczych znajomych ktorych bym zaprzegnal do roboty ,za 20
000 by ich napewno zadowolilo a czas remontu skrocil by sie o
polowe ;d;d (niewiem moze zle uslyszalem byc moze chodzilo o kwote
4,500 zł wtedy to sie zgodze)

ale ja niewiem ci ludzie potrafia spier*** najprostsza robote ,
przykladem moze byc ta niby cud miod droga przez frombork notabene to
moje miasto rodzinne

rece mi opadaja , panszczyzna ,nieporadnosc , brak wyksztalcenia
niewiem czym takie gitne inwestycje sa spowodowane ;(((((((

kzf

(mam jakies podstawy inzynieryjne i mnie zawsze uczyli ze cokolwiek
sie buduje na piasku to ma nosnosc mala , niewiem byc moze to jakas
nowa technologia , ale dla takiego czegos jak tam sprowadzali jakis
ciezki tabor inzynierow to ja ide zawalic z glowki w sciane)
( aprzypuszczam ze ten piach tam to mogl byc sprowadzony czyms ciezkim
z racji tego ze sa slady wiekszych usypisk co moze swiadczyc ze albo
po torach o zgrozo ,albo ciezarowka w kazdym razie wyczuwam tu jakas
skrajna nieporadnosc a conajmniej brak profesjonalizmu) ----->sciana

jak jestem w bledzie to wyprowadzcie mnie z niego ...

Pedro

Eli <elizeo43okant...@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> http://img710.imageshack.us/img710/3696/70871081.jpg
> "Wiszący w powietrzu" tor podparto podkładami tak, aby było mniej więcej

Przecież to jakaś kompletna paranoja! Pierwsza letnia burza i wszystko znów
spływa. Ech, PLK...

Pedro

/dev/SU45

> A ja głupek myślałem, że ten tłuczeń ma jakąś rolę i znaczenie...

Może niedługo będą korzystać z rad z działu modelarskiego w "Świecie
Kolei"? Fototapeta, tłuczeń ze styropianu albo pojedyncza warstwa
kamyków mocowana na gips :)

semaforek

W dniu 21.06.2010 17:58, kzf pisze:

> moim zdaniem odwalili troche lipę iza takie proste zasypanie łopatą
> dziur jakimś żwirem , plk zaśpiewały sobie 45 000 zł , śmiech na sali

Dolicz "koszty ogólnego zarządu" to ci taka stawka wyjdzie :P

--
Łukasz W. - semaforek
gg- 6621129 mejl- lukislukis[małpa]o2.pl

Alekloco

> Postanowiłem dziś zrobić mały spacerek (na rowerze) wzdłuż kilku kilometrów
> tej linii od Elbląga Zdroju w stronę Braniewa. Wygląda na to, że trwają
> wiosenne porządki na całego.

(...)

> [...]
> http://img710.imageshack.us/img710/3696/70871081.jpg
> "Wiszący w powietrzu" tor podparto podkładami tak, aby było mniej więcej

Nie wiem co zostało zastosowane do podbudowy ubytków, wygląda mi to na
zagęszczany piaskiem drobny szuter. Niewątpliwie nowatorska metoda bo coś
takiego to raczej się na podbudowę drogi powiatowej nadaje :-(.

A.

kzf

no ale to mi sie troche w glowie nie miesci niewiem po co bylo wydawac
te 100 000 na remont skoro ktos mial w zamysle juz wczesniej zasypac
tak na sztuke lopata, to moze pojawic sie tutaj podejzenie ze albo
kwota byla calkowicie nieprawdziwa ,albo wogoole nawet plk nie
przylozylo do tego remontu lopaty (bo skoro oni zajmuja sie
konserwacja lini kolejowych to napewno niebylo by to w ich interesie
zrobic na lipe, sciagac ciezko sprzetu ktorym mozna by bylo naprawde
[bo ja wyobrazalem sobie ze wogoole malo ze te dziury zasypia
pomyslalem sobie ze kulturalnie wymienia te skrzywione szyny na tym
krociotkim odcineczku nawet na jakies rownie stare no ale proste -
wiadomo 70 lat temu metalurgia stala na bardzo wysokim poziomie i
szyny nie pekaly jak te pod tczewem )(albo po prostu plk odwalilo taka
lipe no ale wtedy to jakbym byl inwestorem to odrazu pojawil bym sie
tam z reklamacja wykonanej roboty (chociaz dalej utrzymuje ze to
wyglada na robote interwencji)

ciagle sledze temat lini nadzalewowej , i mam wrazenie ze ona co
najmniej wladzom naszego regionu jest obojetna , bo popatrzcie niemiec
ktory wozil tutaj turystow az z berlina pisal zalatwial i nic mu nie
odpowiedzieli , a jemu jakims dziwnym trafem oplacalo sie przewiesc we
wszystkich swoich letnich kursach ludzi ta linia ,i niedosc ze on nie
jest z tego regionu to jeszcze potrafil na tym zarobic (w ostatecznym
rozrachunku calkiem ladnych kwot mozna bylo sie doliczyc), no to moje
pytanie brzmi czemu nasze wladze powtazaja jakies puste frazesy ze
zalezy im na turystyce stwazaja pozory jak na przykladzie tego remontu
widac ze oni chyba maja ten temat w totalnym powazaniu( itu jest dla
mnie blad logiczny takie kobiece zachowanie chce ale niechce )(no
niestety ale mamy takie czasy ze jezeli chcemy miec wydatne wyniki
naszych inwestycji musza byc one przeprowadzane z glowa ,bo przy
takim zaangazowaniu to ja niewroze dlugoterminowych kozysci)(chociaz
moze postawie sie tez w roli samozadow - ze linia nadzalewowa to
trup ,zainwestujemy jak najmniej amoze cos nam sie uda zarobic ,ale ja
wogoole z tej strony patrzac nierozumiem dlaczego nikt nie pomyslal
zeby napisac jakis przejzysty biznes plan i sciagnac np jakas kase z
uni , unia europejska chetnie finansuje takie zadupia jak nasz region
ze wzgledu na szanse rozwoju) , zreszta doczytalem sie owy niemiec dal
sobie spokoj bo chyba domyslil sie ze nic nie wskora .

kzf

chociaz z drugiej strony patrzac w perpsektywie lat dalszych na obecny
sezon i te pare przejazdow szynobusu to taka podsypka wystarcza w
zupelnosci , ale jak pozniej maja linie zamknac to troche szkoda
calego zachodu :(((((((((((((((((

...patrze na ogoolny stan kolejnictwa w polsce to taka mysl mi sie
nasuwa ze najlepsze co moze czekac ta linie w perspektywie najblizszej
przyszlosci to chyba tylko taka opcja ze ja nie rozbiora-- bedzie tam
sobie spokojnie lezala , niezarosnie za bardzo i doczeka w koncu
lepszych czasow (amoje mazenia o wygodnej podrozy kolejka w 2h z
naszego zadupia do trojmiasta zostana spelnione)... ... ... ...

M@tej

Dnia Tue, 22 Jun 2010 14:17:51 +0200, "Alekloco" <alekloco...@op.pl>
napisal(a):

>Nie wiem co zostało zastosowane do podbudowy ubytków, wygląda mi to na
>zagęszczany piaskiem drobny szuter. Niewątpliwie nowatorska metoda bo coś
>takiego to raczej się na podbudowę drogi powiatowej nadaje :-(.

Spiesza sie spiesza widac. Bo za 4 dni pojedzie tamtedy Classic Courier
ktory dzis wjezdza do Polski (pod wieczor ma zameldowac sie w Poznaniu).

http://www.bahn-und-reisen.de/cms/Sonderzugreisen/classic_courier_skfm_02.php

--
Maciej

kzf

http://img199.imageshack.us/img199/5625/99788404.jpg

-a tutaj chyba wydaje mi sie ze tam gdzie byl ten drugi tor to chyba
powinna lezec tez warstwa takiego zbednego akurat w tym wmiejscu
nasypu kamiennego ?:D?

glaukon...@op.pl

Kiedy będzie podany rozkład jazdy? Kiedy otwarcie?

Michał Marcinowicz

W dniu 2010-06-22 11:05, Pedro pisze:

> Przecież to jakaś kompletna paranoja! Pierwsza letnia burza i wszystko znów
> spływa. Ech, PLK...

To powinni na targach kolejowych w Berlinie wywiesić, obok dokleić 2
dzieciaków z łopatkami i wiaderkiem z podpisem "Lobimy lepsiom kolej -
PLK"...

W Poznaniu śmiali się z prywaciarza, że tory podniósł o pół metra na
kilku centymetrach, a tutaj narodowy zarządca torów się popisuje...

Czy na to już żadnych norm nie ma ??? Perony mają wymiary w
rozporządzeniach ministerialnych a pod tor babki z piasku będą nam układać ?

Mick M.

kzf

noale przecież być może to wlasnie interwencja usypala bo PLK to chyba
powazna instytucja ato wyglada na robote kogos kto kompletnie sie nie
zna ...

Szczur

I obowiązkowo wszystko przyklejone "klejem typu wikol, o konsystencji
gęstej śmietany" :D (Cytat oryginalny ze Świata Kleju, któryś numer
bodajże z 2006 roku, ale mogę się mylić).

--
Nic na siłę, weź większy młotek!
Pozdrawiam, Jakub Rakus

kzf

http://www.razemztoba.pl/wai/index.php?NS=srodek&nrartyk=5442

jednak 45 000 zł ;d no to grubo ;d nie myślałem że kupka piasku
mieszcząca sie na paru taczkach może kosztować 45000 zł ;d

/dev/SU45

> jednak 45 000 zł ;d no to grubo ;d nie myślałem że kupka piasku
> mieszcząca sie na paru taczkach może kosztować 45000 zł ;d

Może piasek musi mieć atest?

Wspaniale jest zarządzana PLK...

kzf

http://www.razemztoba.pl/wai/index.php?NS=srodek&nrartyk=5442

grubo to jednak ta kupka piasku kosztowała 45000 :)

kzf

miala byc jakas kampania tych pociagow po nadzalewowce a tymczasem
jest lipiec a w internecie prózno czegos szukac na ten temat ,