[wycieczka] Bocznicami Księżego Młyna w Łodzi

Michał Chylak

23.06.2002 odbędzie się wycieczka pociągiem retro po torach fabrycznych
Uniontexu (dawne zakłady Scheiblera). Skład 2x Ci z Karsznic + SM30 (brak
czynnych lekkich parowozów koło Łodzi) oraz drezyna motorowa z PSMK
Skierniewice. "Na zimno" podane zostaną także Bh i Big z Karsznic.

Więcej informacji pod adresem: http://stacja.lodz.w.interia.pl. Link na dole
strony głównej.

ZAPRASZAMY!

Przejazd za darmo, ale wszelkie dobrowolne wpłaty dla PSMK oraz TOnZ mile
widziane. :)

t...@poczta.onet.pl

> 23.06.2002 (...) drezyna motorowa z PSMK (...)
- tu dodam od siebie - Parowozowni (...)
> [...]
>
> ZAPRASZAMY!
>
> Przejazd za darmo, ale wszelkie dobrowolne wpłaty dla PSMK oraz TOnZ mile

Śpieszę poinformować, że drezynę szykujemy na błysk już drugi tydzień. Niestety
nie wykonamy oryginalnego tapicerskiego siedzenia - nie możemy zakupić
odpowiednio mocnej i odpowiedniej w kolorze dermy. Siedzenie będzie (tak jak
wtedy, gdy ją otrzymaliśmy) deszczułkowe.
Pozdrawiam i zapraszam do naszego stolika - w okolicach ulicy Magazynowej.
Będzie na pewno czas na rozmowęlub wymianę doświadczeń.

Ponadto serdecznie zapraszam (ja - warszawiak) do Księżego Młyna i na
bocznicę "Uniontexu". Osiedle "Księży Młyn" jest porażające swoją
niepowtarzalnością. Polecam budynek straży pożarnej, Bielnika i przędzalni
Scheiblera. Są dokładnie takie jak w "Ziemi Obiecanej" !
To nic, że w tym roku nie ma jeszcze na bocznicy parowozu. Może w przyszłości
będzie. Ale przyjechać i zobaczyć ten wspaniały kolejowo-przemysłowy klimat
naprawdę warto.
Pozdrawiam i zapraszam - Paweł Mierosławski

Michał Chylak

Gdybyście mieli fundusze, to który parowóz poszedł by do remontu i rewizji
kotła jako pierwszy? Ten Ferrum na zdjęciach prezentuje się niemal jak nowy.
Gdyby nie fakt, że wiem iż jest zimny, nigdy bym w to nie uwierzył.

Pozdrawiam :)

P.S.
Drewniana ławeczka na drezynie może być. Przecież to nie RollsRoyce i nikt
nie wymaga luksusów. :)

t...@poczta.onet.pl

> [...]
> kotła jako pierwszy? Ten Ferrum na zdjęciach prezentuje się niemal jak nowy.
> Gdyby nie fakt, że wiem iż jest zimny, nigdy bym w to nie uwierzył.

Odpowiem najpierw o "Ferrumce". Parowóz przyszedł do nas w 1994 roku w zasadzie
po naprawie średniej (niestety z przekroczonym terminem rewizji wewn.), po
ktorej nie przejechał bodaj ani kilometra. U poprzedniego własciciela stał
przede wszystkim w hali toteż nie zardzewiał ani go nie rozszabrowano. Jak
widac na zdjęciach nawet szyba w oknie nie została wybita. Sprawa urucomienia
go rozbiła się o brak ostatniej części książki kotłowej bo dozór kotłowy w
Katowicach niestety nie posiadał wtórnika. No i jakoś odpuścilismy. Natomiast u
nas, od 1994 roku parowóz stoi pod dachem i jest w takim stanie jak do nas
przyjechał. Układ biegowy wymaga niewielkiego przeglądu - mozliwego do
wykonania u nas, natomiast kociol trzebaby przedstawic do rewizji dozorowej,
podczas której inspektor określiłby zakres robót. Z braku czasu (trochę nas za
mało - przecież mamy na głowie całą parowozownię) i dopingu (imprezy, które
nakręcają nas do większego wysiłku nie są częste) nie robiliśmy jeszcze tego,
choc być może byłaby duża szansa na szybkie i mało kosztowne uruchomienie tego
parowozu.
A co do pytania, który pierwszy. Nie chcę zapeszyć więc nie mówię :-))
najlepiej samemu zobaczyć. Może nie będzie to Ferrum. Różne rzeczy robimy :-)))
ale jakieś 25-30 tys. nam jeszcze brakuje. Nasz sponsor na kocioł podejmuje się
dużego zakresu robót. Ale potrzebujemy pieniędzy na materiał.
Natomiast typową slusarkę - budę, skrzynie węglowe itp robimy we własnym
zakresie. Teraz staramy się opanować technologię nitowania (bo pospawać to
każdy potrafi - ale to nie to). GDyby znalazły się fundusze - to sądzę, że w
przyszłym roku bylibyśmy w stanie wystawić niewielką czynną dymiącą lokomotywkę.
:))
Drewniana ławeczka na drezynie może być. Przecież to nie RollsRoyce (...)
Eee, prawie. Ale to nie oryginał. W każdym razie drewnianą ławeczkę nalezy
traktować jako rozwiązanie przejściowe.
Pozdrawiam P.Mierosławski

t...@poczta.onet.pl

Michał Chylak

<t...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Odpowiem najpierw o "Ferrumce" (...)

Czekamy na Ferruma w Łodzi w przyszłym roku, tym bardziej niecierpliwie, że
otrzymałem niemiłą informację, że łódzki Ferrum-pomnik ze stacji Widzew
poszedł na żyletki. Już go sobie nie pooglądam. :(

> (...) Gdyby znalazły się fundusze - to sądzę, że w

> przyszłym roku bylibyśmy w stanie wystawić niewielką czynną dymiącą
> lokomotywkę.

Czajniki ponownie w Skierniewicach! - hasło reklamowe jazdy inauguracyjnej. :)

> Drewniana ławeczka na drezynie może być. Przecież to nie RollsRoyce (...)
> Eee, prawie. Ale to nie oryginał. W każdym razie drewnianą ławeczkę nalezy
> traktować jako rozwiązanie przejściowe.

Ale na niedzielną wycieczkę w zupełności wystarczy.

> Pozdrawiam P.Mierosławski

Również pozdrawiam :)

t...@poczta.onet.pl

> Czekamy na Ferruma w Łodzi w przyszłym roku, tym bardziej niecierpliwie, że
> otrzymałem niemiłą informację, że łódzki Ferrum-pomnik ze stacji Widzew
> poszedł na żyletki. Już go sobie nie pooglądam. :(

Ejże. Chyba p. Leszczyński tego nie zrobił. Od dłuższego czasu chciał mieć
parowóz (sam jest hobbystą, choć może nie zdeklarowanie kolejowym), chciał
jakąś maszynę od nas, w końcu zaangażował się z zabranie loka z wagonem z
Widzewa. To zabranie było otoczone nimbem tajemniczości i afery ale wydaje się,
że parowóz był zabrany nie po to aby spotykał sie znami co rano przed lustrem.

(...) Czajniki ponownie w Skierniewicach! - hasło reklamowe jazdy
inauguracyjnej. :)

Tu dokonałem własciwej zbitki przyczynowo-skutkowej :-))

Marek Szymański

Użytkownik <t...@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:718b.000000...@newsgate.onet.pl...

> - tu dodam od siebie - Parowozowni (...)
A jaka to drezynka?

Pozdrawiam
Marek

Michał Chylak

Aha, jeszcze taka sprawa. Co będzie w punkcie PSMK, oprócz przejazdu drezyną?
Czy będą sprzedawane jakieś materiały dot. kolei, albumy, książki? Czy będzie
puszka na datki, do której będzie można wrzucić "co łaska"? Sam chętnie się
do tego dorzucę, a w Łodzi padł nawet pomysł, żeby Was wspomóc i zbierać
fundusze w wagonach podczas przejazdów.
Co na to oficjele PSMK?

Pozdrawiam :)
Michał Chylak

http://stacja.lodz.w.interia.pl - w dziale "Fotogaleria" unikatowe fotki
archiwalne z bocznicy Księżego Młyna.

t...@poczta.onet.pl

> [...]
> do tego dorzucę, a w Łodzi padł nawet pomysł, żeby Was wspomóc i zbierać

Puszka na datki na pewno będzie. Przygotowaliśmy tez kilkaset egz ulotek o nas
i naszym taborze (na jednej stronie opis wybranego eksponatu, na drugiej dane o
nas). Sprzedaży niestety prowadzic nie będziemy ale za to będzie można przyjść
i porozmawiać.
Opróćz drezyny może przyjedzie coś jeszcze :-) o ile się zmieści do busa.
Pozdrawiam PM.

t...@poczta.onet.pl

A jaka to drezynka?
No cóż, nic nadzwyczajnego. Zwyczajna DL-2. (dwuosobowa z silnikiem od WFM)
> Pozdrawiam
PM

Marek Szymański

Użytkownik <t...@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:718b.00003a...@newsgate.onet.pl...

> A jaka to drezynka?
> No cóż, nic nadzwyczajnego. Zwyczajna DL-2. (dwuosobowa z silnikiem od
WFM)
Masz może jej fotki w postaci jpg?
BTW co z tą Wm5?

Pozdrawiam
Marek

Michał Chylak

<t...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> nas i naszym taborze (na jednej stronie opis wybranego eksponatu, na
> drugiej dane o nas). Sprzedaży niestety prowadzic nie będziemy ale za to

To chyba zrobię sobie rezerwację po jednej ulotce z każdym pojazdem. :)

A tak wogóle, to w którym konkretnie miejscu będzie wasz punkt?
Magazynowa/Fabryczna, czy Magazynowa/Tymienieckiego?

> Opróćz drezyny może przyjedzie coś jeszcze :-) o ile się zmieści do busa.

To jakaś niespodzianka? :)

Aha, i nie zapomnijcie jakichś tablic informacyjnych, bo ludzie nie będą
wiedzieli gdzie ta drezyna będzie stała.

> Pozdrawiam PM.
Również pozdrawiam
M.Ch.

Michał Chylak

Czekamy na przedstawicieli PSMK z niecierpliwością. :)

W internecie, na łódzkim forum Gazety Wyborczej jest o Was i całej imprezie
głośno. Jak ktoś chce pogadać na czymś w rodzaju usenetu to zapraszam na:
http://www.gazeta.pl/alfa/home.jsp?dzial=0511&forum=LODZ

Wątki na podforach KFŁ i Komunikacyjnym oraz na ogólnym o Pikniku
Świętojańskim. Jesteście sławni. :)))

P.S.
Dręczy mnie takie pytanie: jak ta drezyna będzie zawracać?

t...@poczta.onet.pl

> Masz może jej fotki w postaci jpg?
Mam oczywiście. Wywiesimy je niedługo na "tablicy".

> BTW co z tą Wm5?
Przyjechała w zeszłą niedzielę. Rozładowana w niedzielę, schowana pod dach. W
sobotę Wm-kę dokładnie obejrzeliśmy. Brakuje instalacji elektrycznej i jakichś
drobiazgów. Silnik i przekładnia wyglądają OK. Malatura budy też nie najlepsza.
No i klucz od drzwi zgubiony :-)
Zdjęcia z rozładunku robiłem ... pustym aparatem - więc zdjęć nie ma.