Wałbrzych - Zderzenie pociągu pośpiesznego z lokomotywą

lok2

Wczoraj 27.10.2008 r. w godzinach porannych pociąg pos. 16200 relacji Warszawa

Sprostowanie numeru pociągu - oczywiście miało być 16201

lok2

Wczoraj 27.10.2008 r. w godzinach porannych pociąg pos. 16200 relacji Warszawa
Wschodnia - Jelenia Góra jak co dzień wyruszył ze stacji Wałbrzych Szczawienko
w kierunku Wałbrzych Miasta. Po przejechaniu kilku kilometrów lokomotywa z
lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych EP07-1041 obsługująca skład złożony
z kilkunastu wagonów zaczęła mieć trudności z wyciągnięciem składu pod górę.
Rolowanie, wycie silników trakcyjnych, spadająca prędkość, wreszcie pociąg
zatrzymał się w okolicy tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego do stacji
Wałbrzych Miasto. Szlak w tym miejscu pnie się łagodnie pod górę i usytuowany
jest wśród drzew liściastych. Prawdopodobnie opadłe liście, śliskie szyny i
duże brutto pociągu były przyczyną zatrzymania. Podjęto decyzję o wysłaniu
lokomotywy pomocniczej. Owym wybawcą "KARKONOSZY" z opresji miał się stać
"Rumun" ST43-71.
Wysłano więc ową lokomotywę na tor zamknięty. Jednak z niewyjaśnionych dotąd
przyczyn ST43-71 zamiast powoli dojechać do stojącego składu pociągu
pospiesznego z niewielką prędkością uderzył w czoło lokomotywy EP07-1041.
Uderzenie loka choć na niewielkiej prędkości było na tyle mocne, że
uszkodzeniu uległy obie maszyny, niegroznych urazów doznało kilku z pasażerów,
którym udzielona została pomoc medyczna. Skład cofnięto do stacji Wałbrzych
Szczawienko i w dalszą drogę zabrała go lok. ET22-754.
Sprawę wyjaśnia oczywiście odpowiednia komisja.

Zdjęcia uszkodzonych loków. Może nie wygląda to groznie. Bardzo mocno dostały
podwozia.
http://www.hostmen.pl/upload/aaaaaaaaaa.jpg
http://www.hostmen.pl/upload/bbbbbbbbbbb.jpg

P.S
Dzisiaj tj 28.10.2008 ten sam skład ma także trudności z pokonaniem
wałbrzyskich wzniesień i stoi między stacjami Świebodzice - Wałbrzych
Szczawienko. -

Marcin

Linia trochę pod górkę, kręta a Karkonosze jakby nie patrzeć 13 wagonów.

Marcin

Kiedyś jak jechałem Kamieńczykiem to też miał tam problemy, mimo tego że tylko 3
wagony. Ale wtedy to była ewidentna wina loka bo później go podmieniali.

Andrzej Zieliński

A czy lokomotywy serii EP07-10xx posiadają piasecznice? Piasecznica jest po
to żeby zapobiec poślizg? Chyba że się myle.

Marek 'marcus075' Karweta

Dnia Tue, 28 Oct 2008 08:21:38 +0000 (UTC) TW lok2 spotykany w kawiarni
pl.misc.kolej zameldował:

> Dzisiaj tj 28.10.2008 ten sam skład ma także trudności z pokonaniem
> wałbrzyskich wzniesień i stoi między stacjami Świebodzice - Wałbrzych
> Szczawienko. -

Czy ktoś ma może zdjęcia tego składu i może je podrzucić?
Tak z ciekawości - jakie tam jest nachylenie (w procentach)?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta mailto:m.ka...@gmail.com

ddd

=?ISO-8859-2?Q?Andrzej_Zieli=F1ski?= <xzi...@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

> A czy lokomotywy serii EP07-10xx posiadają piasecznice? Piasecznica jest
po
> to żeby zapobiec poślizg? Chyba że się myle.

Naprawdę myślisz że piasecznica w każdych warunkach jest taka skuteczna?

MC

Użytkownik " lok2" <lo...@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zatrzymał się w okolicy tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego do stacji

Nic dziwnego skoro do wagonów z Warszawy doczepia się Gdynię. Tworzy się
monstrum nie na tą linię.

Piotr [trzykoty]

" lok2" <lo...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in

> Skład cofnięto do stacji Wałbrzych
> Szczawienko i w dalsz± drogę zabrała go lok.

Po co? Kolizyjne loki nie mogły poprostu zjechać luzem, a w ich miejsce
podleciałby byk?

Trapp

> Czy ktoś ma może zdjęcia tego składu i może je podrzucić?
> Tak z ciekawości - jakie tam jest nachylenie (w procentach)?

W promilach

Świebodzice -> Wałbrzych Szczawienko - 19
Wałbrzych Szczawienko -> Wałbrzych Miasto - 13

Pozdr.
Grzesiek "Trapp" Sz.
www.drezyny.org

komp

>A czy lokomotywy serii EP07-10xx posiadają piasecznice? Piasecznica jest po
> to żeby zapobiec poślizg? Chyba że się myle.

Na zdjeciu z rumunem widać, że szyny sa w piasku... EP07 robiła co mogła.
Ale dla 13 agonów jest w takich warunkach za słaba. albo 6 osi (byk), albo
jeszcze więcej.

Marek 'marcus075' Karweta

Dnia Tue, 28 Oct 2008 19:30:32 +0100 TW Trapp spotykany w kawiarni
pl.misc.kolej zameldował:

> W promilach
>
> Świebodzice -> Wałbrzych Szczawienko - 19
> Wałbrzych Szczawienko -> Wałbrzych Miasto - 13

W _promilach_? Toż to żadne nachylenie... 2 metry do góry na 100 metrów
trasy...? Niewiele.

cmk...@tlen.pl

> po
> >
> Naprawdę myślisz że piasecznica w każdych warunkach jest taka skuteczna?

O ile ten piasek tam jest.
Moze komus nie chcialo sie go nasypac a w szafce czekal juz tzw. mamrot.

M@tej

Dnia Tue, 28 Oct 2008 20:31:34 +0100, Marek 'marcus075' Karweta
<m.karweta-ni...@gmail.com> napisal(a):

>W _promilach_? Toż to żadne nachylenie... 2 metry do góry na 100 metrów
>trasy...? Niewiele.

Jak jestes dyletantem w jakiejs dziedzinie to sie moze nie wypowiadaj. Nie
wiesz jakie problemy mozna miec jesienia z rozruchem lub hamowaniem skladu
na 0 promili, a co dopiero na takim spadku.

--
Maciej

Metys

>Toż to żadne nachylenie... 2 metry do góry na 100 metrów
> trasy...? Niewiele.

a wg mnie wiele :)

semaforek

komp pisze:

> Na zdjeciu z rumunem widać, że szyny sa w piasku... EP07 robiła co
> mogła. Ale dla 13 agonów jest w takich warunkach za słaba. albo 6 osi
> (byk), albo jeszcze więcej.

Jaka tam jest prędkość ?? Podejrzewam że raczej nie zawrotna, bo inaczej
podjechałby z rozpędu, nie zatrzymałby sie na szlaku.

Ty45 - 20

komp <przew...@gazeta.pl> napisał(a):

> Na zdjeciu z rumunem widać, że szyny sa w piasku... EP07 robiła co mogła.
> Ale dla 13 agonów jest w takich warunkach za słaba. albo 6 osi (byk), albo
> jeszcze więcej.

Raczej wyższa prędkość szlakowa.
Skład ma wtedy większą inercję i łatwiej pokonuję się łuki i wzniesienia.

Ty45 - 20

Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-ni...@gmail.com> napisał(a):

> W _promilach_? Toż to żadne nachylenie... 2 metry do góry na 100 metrów
> trasy...? Niewiele.

A to ciekawostki prawisz...
To dlaczegóż to przy nachyleniu powyżej 6 promill stosuje się wskaźnik W22?

Ty45 - 20

Piotr [trzykoty] <trzykoty_...@o2.pl> napisał(a):

> Po co? Kolizyjne loki nie mogły poprostu zjechać luzem, a w ich miejsce
> podleciałby byk?

Jasne - zbiegające wagony łapałbyś w ręce...

Leschek Jeschke

"Ty45 - 20" <wr...@NOSPAM.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> To dlaczegóż to przy nachyleniu powyżej 6 promill stosuje się wskaźnik
> W22?

A przy czterdziestu procentach taki:
http://www.bahn.eu07.pl/bahn/heidelberg-koenigstuhl/html/heidelberg-koenigstuhl_24.html
;)

--
Leschek Jeschke
http://leschek-jeschke.de/bahn

Rafal Moszczynski

> [...]
> jest wśród drzew liściastych. Prawdopodobnie opadłe liście, śliskie szyny i
> duże brutto pociągu były przyczyną zatrzymania.

Moze sie myle, ale czy EP07 nie ma przypadkiem gorszych wlasciwosci
trakcyjnych w takich warunkach (pod gore, powoli) niz EU07?

> [...]
> przyczyn ST43-71 zamiast powoli dojechać do stojącego składu pociągu
> pospiesznego z niewielką prędkością uderzył w czoło lokomotywy EP07-1041.

C'est la vie. Nie raz sie na PKP zdarzalo.

> Dzisiaj tj 28.10.2008 ten sam skład ma także trudności z pokonaniem
> wałbrzyskich wzniesień i stoi między stacjami Świebodzice - Wałbrzych
> Szczawienko. -

Zadnej ET41 w CM nie ma? Lub jak niedasie ET41 to moze od razu dasie rumun na
popych?

rm

Piotr [trzykoty]

> Jasne - zbiegające wagony łapałbyś w ręce...

A czemu? Hamulec głowny składu, hamulce ręczne qagonów, płozy... No choć
może nie przy tym pochyleniu, nie wiem.

"Dariusz K. Ładziak"

Użytkownik Trapp napisał:

> W promilach

Bo w procentach to raczej koleje zębate się liczy...

--
Darek

"Dariusz K. Ładziak"

Użytkownik Trapp napisał:

> W promilach

Bo w procentach to raczej kleje zębate się liczy...

--
Darek

Adam Płaszczyca

Bo to wszystko musiałoby działać.
--
___________ (R)
___________/ GG: 3524356

Marek 'marcus075' Karweta

Dnia Tue, 28 Oct 2008 21:38:34 +0100 TW M@tej spotykany w kawiarni
pl.misc.kolej zameldował:

> Dnia Tue, 28 Oct 2008 20:31:34 +0100, Marek 'marcus075' Karweta

"Niewiele" odnosiło się do rzeczywistości niekolejowej. A czy dla pociągów
jest to dużo, czy nie dużo to już nie mnie rozstrzygać.

komp

> Raczej wyższa prędkość szlakowa.
chyba, że skład rusza i nawet rozpędzić się nie może. bywa.

Kosa

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzy...@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:fqpig4hneg9b6io78...@4ax.com...

> Bo to wszystko musiałoby działać.

Działa. W przeciwieństwie do twojego mózgu.

zeus04

On 28 Paź, 09:21, " lok2" <l...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]
> przyczyn ST43-71 zamiast powoli dojechać do stojącego składu pociągu
> pospiesznego z niewielką prędkością uderzył w czoło lokomotywy >EP07-1041.

W Cieszynie zdarzyło się kiedyś na SM42 nie wyhamować przed stojącym
taborem i to mimo zachowania bardzo dużej ostrożności przez kolegę.
Szyny były w takim stanie iż hamowanie z zaledwie 5km/h dało skutek
taki że maszyna miast zwalniać to przyspieszała. Koła blokowały się
przy ciśnieniu w cylindrach poniżej 1 atmosfery a w SM42 można
normalne "załadować" w cylindry ok. 6atm. Było to przy zjeździe z
toru
szlakowego na "peeskę" a wagon stał pod wiaduktem.

Adam Płaszczyca

On Fri, 31 Oct 2008 17:20:26 +0100, "Kosa" <kos...@neostrada.pl>
wrote:

>Działa. W przeciwieństwie do twojego mózgu.

na papierze.

--

_______/ /_ GG: 3524356