Jednostki 8WED/8WEG i 12WE

Bugi

Czy kiedykolwiek było coś o tym na grupie? (przeglądarki na te hasła nie
reagują)
Temat historyczny/SF

Bardzo mnie interesują wszelkie informacje nt. tych jednostek.
Min to:
Jak bardzo były zaawansowane prace?
Czy którykolwiek z tych projektów był skończony, czy skończyło się na
założeniach? (podobno były jakieś prototypy części)
Kiedy dokładnie padły te projekty (niby wiadomo ale też dlaczego)?
Czy prawdą jest, że o 12WE myślano jeszcze w połowie lat 90-tych ale we
współpracy z ABB?
Jakieś rysunki? gdzieś to jest?
Czy były jakieś projekty 10WE? (takie puste miejsce 6 8 12) - jeśli tak to co
to miało być?

Dla tych co to jest czarna magia (jak dla mnie 3 tygodnie temu)
Do poczytania:
Bez bicia ja wiem na ten temat b.mało (12WE - z opowiadań)
jak coś inaczej to poprawcie:

8WED/8WEG:
skład: s+s
tor: 1435mm
napięcie: 750V! (zakres 500-900V) - i tu nie spadnijcie 8WED zasilany z 3-ciej
szyny!, a 8WEG z sieci.
Vmax: 90km/h
Moc: 8*119=952kW
przełożenie : 6.032
liczba miejsc siedzących: 86
ogólna liczba miejsc w jednostce(5 osób/m2): 370
Mam jescze trochę danych (wymiary, inne parametry ruchowe, prądy, obwody
pomocnicze itp)
Najciekawsze:
4 pary drzwi w każdym wagonie
Przyspieszenie do 45km/h 1,2m/s2
Opóźnienie max 1,2m/s2
Oczywiście impulsowy rozruch i hamowanie odzysk/opory
masa pusty jednostki: 64t
masa obc. pełne jednostki: 90t
i jak kogoś interesuje to jeszcze sporo innych danych w suchych liczbach moge
podać.

12WE - te bardziej mnie interesują bo zupełnie nie wiem nic konkretnego.
układ: s+d+s (jak EW58)
moc: 8*225=1800kW (?)
Pary drzwi 4 w wagonie (jak EW60)
Rozruch impulsomy i hamowanie odzyskowe.
i ? (jak ktoś wie więcej to... :))

Źródła: 8WED/8WEG: jakieś materiały pokonferencyjne z 1987r (nazwy nie pamiętam
ale mam kserówki z tymi danymi)
12WE: czyjeś gadanie ;)

Z tych materiałów wynika, że te 8WED to miał być tabor metra dla Warszawki (2 i
dalsze linie), Łodzi i Krakowie (fajnie takie rzeczy poczytać, że się żyło w
takim kraju) a 8WEG (trzymajcie się krzeseł bo dla mnie to był szok) : Poznań,
Szczecin, Bydgoszcz, Lublin.
[W tych samych materiałach wymieniono w tabelce 6WE (EW60) dla 3-miasta i Gop-u
może to w planach zastąpili poźniej 12WE ?]
Co do Poznania to obecna linia PST wg. tych materiałów miała być
tylko 'tymczasowo' obsługiwana taborem tramwajowym (może ktoś to potwierdzi?) a
potem wszystko przebudowane dla większego taboru. Wizualnie jak się patrzy na
roztaw torów na PST to nawet w to wierzę, że zostały zaprojektowane na trochę
szerszy tabor - (może ktoś to też potwierdzi? - może inny wątek dla PST)
Myślano o tym z naprawdę ogromnym rozmachem bo
planowano do 2000r produkcję:
8WED - 726szt
8WEG - 520szt
6WE - 90szt

Interesuje mnie dosłownie wszystko nt. tych projektów. Pewnie niektórzy będą
uważać ten wątek za bezsensowny teraz, i się przyczepią idei tych SKM-ów, ale
mam nadzieje kogos to też jeszcze zainteresuje.

Pozdrawiam.

Tomasz Gieżyński

Użytkownik "Bugi" <vonbugi...@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
trochę
> szerszy tabor - (może ktoś to też potwierdzi? - może inny wątek dla PST)

Tak, dokladnie tak mialo byc. Wprowadzenie skrajni na pudlo >2650< nie jest
wiekszym problemem na PST, w zasadzie tylko przystanki nalezaloby
przebudowac. O tym, ze takie cos nigdy nie nastapi, nie musze chyba jednak
nikogo przekonywac ;-)

> [...]
ale
> mam nadzieje kogos to też jeszcze zainteresuje.

Rowniez mam nadzieje, ze ktos dysponuje wieksza iloscia danych na ten temat.

tg

Tramlog

Chętnie się dołączam do tego pytania, ponieważ mocno mnie to zaintrygowało,
a wszystkie tego typu projekty z okresu późnego PRLu bardzo mnie interesują.
Dołącze przy okazji też swoje pytanie-jak to miało być z budową piętrowych
EZT do ruchu aglomeracyjnego? Słyszałem też kiedyś o przystosowaniu EZT po
wymianie wózków i zmianach w konstrukcji pudłą do ruchu z prędkościami
140-160km/h (!) Ciekawe, jakie były szanse na realizacje takiego projektu

pzdr

Paweł

Bluefish

Użytkownik "Tramlog" napisał w wiadomości

Witam

Ja też się dołączam, pamiętam że swego czasu w bibliotece byłej DOKP Wrocław
znajdowało się opracowanie bodajże z CNTK na temat różnych serii
lokomotyw/jednostek elektrycznych/(spalinowych? nie jestem pewien).
Znajdowały się w nim również informacje na temat serii bedących w fazie
projektowania. Stąd mam właśnie dane ET24 oraz schemat jak miała wyglądać.
Pamiętam że były tam również projekty np. lokomotywy dwuczłonowej na bazie
pudła SU46/SP47 oraz chyba jednostek piętrowych (jak się nie myle to miało
się to zwać EW/EN59). Jeżeli ktoś ma dostęp do tych opracowań to fajnie by
było jakby się nimi podzielił z innymi.

PS. A może w końcu znajdzie się coś konkretnego na temat EP23, EP40, SP49 :)

pozdrawiam Bluefish
GG 6648355

Jd.

> [...]
> skład: s+s
> tor: 1435mm
> napięcie: 750V! (zakres 500-900V) - i tu nie spadnijcie 8WED zasilany z

Trzeba pamiętać że być może myślano o taborze dla warszawskiego metra.
Ponadto jeśli idzie o KRR było p poza-PKP-owych kręgach dążenie do
zastosowania innego niz standardowy systemu zasilania celem uniknięcia
wyparcia z KRRowych torów "rasy" przez "masę".

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdub...@interia.pl

kamil jedynak

Użytkownik "Bluefish" <Blue...@plusnet.pl> napisał w wiadomości

> PS. A może w końcu znajdzie się coś konkretnego na temat EP23, EP40, SP49
:)

O ile EP23 i EP40 sa mi znanymi projektami, to o SP49 nic nie slyszalem...
Mozna prosic cos wiecej ?

Swiateczne Pozdrowienia

Kivlovus
www.zulowski.blog.pl
gg: 1419946

Tramlog

EP23

201Ecoś czyli fabrycznie nowa, a nie przebudowana ET22 dostosowana do
160km/h. Z powodów problemów z II stopniem odsprężynowania przerobili ją na
zwykły egzemplarz ET22.

SP49-SP32 przystosowana do jazdy w trakcji ukrotnionej.

pzdr.
Paweł

Tramlog

> [...]
> się to zwać EW/EN59). Jeżeli kto¶ ma dostęp do tych opracowań to fajnie by

Słyszałem, ze EN59 miał to być aglomeracyjny, niskoperonowy EW58 m.in. z
przyspieszeniem 1,6 m/s, wyposażony w hamowanie elektrodynamiczne sterowane
tyrystorowo i miał przypominać EN57 z serii 19XX.

pzdr.
Paweł

Michal ZG

Monday, April 12, 2004, 12:09:23 PM, Bluefish wrote:

> PS. A może w końcu znajdzie się co¶ konkretnego na temat EP23, EP40, SP49 :)

EP23(to co ją różniło od ET22):
Typ konstrukcji: 201E d
przełożenie przekładni: 73:22 = 3, 318
Prędkość przy mocy godzinowej: 66[km/h]
Siła poc. przy mocy godz.: 17000[kG]
Prędkość przy mocy ciągłej: 64[km/h]
Siła poc. przy mocy ciągłej: 16200[kG]
Prędkość max: 160[km/h]
Max. siła poc. przy rozruchu
na obwodzie koła: 25000 [kG] przy prądzie 500 [A]

mam te dane z materiałów Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów
Szynowych w Poznaniu, które kiedyś wpadły mi w ręce;)

Michal mailto:mkk...@poczta.onet.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.kolej

Bluefish

Użytkownik "Michal ZG" napisał w wiadomości

> [...]
>
> mam te dane z materiałów Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów
> Szynowych w Poznaniu, które kiedyś wpadły mi w ręce;)

Dzięki, a może ktoś ma takie dane na temat SP49?

krzysztofczap...@op.pl

> Dzięki, a może kto ma takie dane na temat SP49?

Ja mam foty SP49, jak interesują to czekam na priv'ie.

Pozdr.

Krzysztof Cz.

Bluefish

Użytkownik napisał w wiadomości

> Ja mam foty SP49, jak interesują to czekam na priv'ie.

Dzięki ja tez mam, sztuk 2. No chyba ze masz wiecej :)

Piottr <z pracy>

Użytkownik <krzysztofczap...@op.pl> napisał w wiadomo¶ci

> Ja mam foty SP49, jak interesuj± to czekam na priv'ie.

Jak możesz mieć foty czego¶, co istniało jedynie na deskach konstrukcyjnych?
Wizualizację w AutoCadzie czy co?

Pozdr
Piottr

Chester /Pracujacy/

Użytkownik "Piottr <z pracy>" <pio...@usun.onet.pl> napisał w wiadomości

> Jak możesz mieć foty czegoś, co istniało jedynie na deskach

konstrukcyjnych?
> Wizualizację w AutoCadzie czy co?

Bez przesady, Piotrze. SP49 (001 i 002) jezdzily w Polsce kilka ladnych
latek. Owego czasu Remik udostepnil trzy skany fotek tych maszyn - skany na
tyle dobre, ze w cyfrowym labie odbitki 10x15 cm wyszejdly mniodziaste.
JDS

kamil jedynak

Użytkownik "Chester /Pracujacy/" <jar...@333net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> tyle dobre, ze w cyfrowym labie odbitki 10x15 cm wyszejdly mniodziaste.

Mozna poprosic na priv ?

Z gory dzieki :)

pay...@poczta.onet.pl

ja też poproszę, jeśli można

Chester

On Wed, 14 Apr 2004 17:45:45 +0200, "kamil jedynak" <kivl...@op.pl>
wrote:

>Mozna poprosic na priv ?>

Prawa autorskie :(
Remika pytajcie - to gdzies powinno wisiec.

---
Jarek D. Stawarz, Warszawa
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
www.kolej.pl/~jareks lub www.fuw.edu.pl/~jareks
(z anonimami nie prowadze polemiki)

Maciej Dutkiewicz

to i ja proszę jeśli można...
tylko na adres maciekdu...@o2.pl
z góry dziękuję....

Adam Płaszczyca

On Wed, 14 Apr 2004 15:22:44 +0200, "Chester /Pracujacy/"
<jar...@333net.pl> wrote:

> [...]
>tyle dobre, ze w cyfrowym labie odbitki 10x15 cm wyszejdly mniodziaste.

Ekhm... anei czasem SP47???
--
___________ (R)
___________/ mail: _5...@irc.pl UIN: 4098313 GG: 3524356

Marek Dabrowski

> Ekhm... anei czasem SP47???

nie nie, SP47 byly 2 sztuki i SP49 tez byly 2 sztuki. SP49-001 widzialem na
wlasne oczy, co prawda zaczynalem sie dopiero interesowac koleja, ale nie
umknelo mojej uwadze to niestandardowe oznaczenie lokomotywy.

Marek Dabrowski

Chester /Pracujacy/

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzy...@oldfield.pulapka-org.pl> napisał w
wiadomości news:utks70l5qbah5ndvj...@4ax.com...

> Ekhm... anei czasem SP47???

SP47 to HCP Polska, a SP49 to 23August (ex-FAUR) Rumunia
JDS

ksiezyc nad gieesem

Użytkownik "Bugi" <vonbugi...@o2.pl> napisał w wiadomości

> Szczecin, Bydgoszcz, Lublin.

Co sie tyczy Lublina, to raczej chodzi o szybki tramwaj a nie metro.
Ja kiedys na podstawie opowiesci faceta ktory projektowal to ustrojstwo w
Lublinie narysowalem przyblizony przebieg. Stan zaawansowania projektow
byl na tyle duzy ze, podobno, w kurierze lubelskim pojawil sie artykul o
niedlugim rozpoczeciu prac. Oczywiscie nic z tego nie wyszlo, ale trzeba
przyznac ze projekt sam w sobie byl dosc awangardowy zas patrzac z
dzisiejszej perspektywy jego przydatnosc wydaje sie dosc problematyczna.
Moj informator jest budowlancem wiec o sprawach taborowych/trakcynych nic
wie.
Jak kogos to interesuje to moge stosowna mape podeslac.

Pozdrawiam serdecznie i promieniscie.

--
Ksiezyc nad gieesem ...
..Prawnik z teczka moze ukrasc wiecej niz

vonbugi...@o2.pl

> Co sie tyczy Lublina, to raczej chodzi o szybki tramwaj a nie metro.

Miałem na myśli SKM
W tych materiałach uwzględniają możliwość 'tymczasowej' eksploatacji "taborem
106N" - tak jak teraz w Poznaniu :)

Taka mapka bardzo mnie interesuje i jakby można na priva... :) (może jest
trochę opisu do tego?)

vonbugi...@o2.pl

Ja coś jeszcze znalazłem:

12WE (wszystko co było w...):

Długość jednostki ze sprzęgami: 64230mm
-Szerokość zewnętrzna pudła: 2800mm
-Wysokość jednostki (bez pantografu): 3800mm
-Masa własna jednostki: 123,4t
-Masa własna wagonu silnikowego: 44,2t
-Masa własna wagonu doczepnego: 36t (przypominam układ: s+d+s)
-Średnica kół wagonu: 855mm
-Liczba miejsc siedzących: 172
-Liczba miejsc stojących: 432

Parametry trakcyjne (z nominalnym obciążeniem):
-V eksploatacyjna: 100km/h
-V konstrukcyjna: 120km/h
-przyspieszenia do 50km/h: 1,0 m/s2
-opóźnienie: 1,0 m/s2
-prędkość komunikacyjna na poziomie i prostej dla 20s postoju:
- dla odległości 1000m: 40km/h
- dla odległości 1600m: 50km/h

Parametry elektryczne:
-zasilanie: 3000V
-moc ciągła 8*225 = 1800kW
-moc maksymalna:
- rozruchu: 2730kW
- hamowania ED: 3070kW
-przełożenie: 5,214
-zasilanie napędów pomocniczych 3*380V 50Hz
-napięcie urządzeń sterowania i baterii 110V

Jest tu skąpy opis, że silniki asynchroniczne, że falowniki, że hamownie
odzyskowe, że przetwornice statyczne, że system diagnostyki pokładowej MICAS,
że możliwości rozwojowe (większa prędkość, inne konfiguracje wagonów) bo
technika modułowa. Podkreślana jest 'współpraca z jedną firm
zachodnioeuropejskich' co mnie sugeruje że projekt nie był zbyt zaawansowany (?)

Jeszcze na koniec: jest tu rysunek (niestety bardzo schematyczny i do tego nie
wyraźny) widok z boku + układ wnętrza. Przypomina bardzo EW60 więc wymienię
tylko rzucające się w oczy różnice:
- pantografy połówkowe :)
- inne wózki
- mniejsze kabiny (chyba) ale z siedzonkiem na środku, a nie po prawej.
- brak przedziału 'służbowego' przez co we wszystkich członach są rzeczywiście
4 pary drzwi (w EW60 przez jedne szerokie drzwi wyglądał kierpoć)
- mniej oporów (?) na dachu są one jak w EW58 nad skrajnymi członami

To wszysto było w materiałach wydanych przez Politechnikę Wrocławską z okazji X
konferencji naukowej "Pojazdy Szynowe" 14-16 Wrzesień 1994

vonbugi...@o2.pl

> Rowniez mam nadzieje, ze ktos dysponuje wieksza iloscia danych na ten temat.

A może jesli nikt nic nie wie, to mnoże ktoś z Poznania mógłby przejść się do
byłego OBRPS (teraz to chyba jakiś instytut?) i po prostu spróbować pogadać.
To samo Pafawagu we Wrocławiu.
Trzeba by zrobić mądrą minę i wymyślić powód (np. zbieram materiały dotyczące
projektowanych pojazdów szynowych w latach 80/90)
Ja gdybym mieszkał w okolicch to bym zaryzykował (ciekawość nie zna granic :))
możne znajdzie się ktoś taki.

Mam znajomego (nie MK) ale mieszka w Mińsku Maz i jak potrzebował się
dowiedzieć na materiałki z czego robi się ramy wózków, to przeszedł się do zntk-
u, pogadał i następnego dnia miał całą teczkę materiałów nt jakiejś tam stali i
jej obróbki - stąd moja propozycja (i optymizm)

Jakub Kulecki

Użytkownik <vonbugi...@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4207.000002...@newsgate.onet.pl...

> Trzeba by zrobić mądrą minę i wymyślić powód (np. zbieram materiały
dotyczące
> projektowanych pojazdów szynowych w latach 80/90)

A zbierasz? 4WE Cie interesuje?
Kulecki 5560 (z pracy)

Bugi

> A zbierasz? 4WE Cie interesuje?

Co prawda od niedawna, ale zbieram.
Interesuje mnie wszystko o takich projektach. Od rysunków po szerokość
siedzeń :). Na privie.

Nawet nie wiem co to miało być to 4WE. Czyżby słynne EN59?

Jakub Kulecki

Użytkownik Bugi <vonbugi...@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:458d.000002...@newsgate.onet.pl...

> Co prawda od niedawna, ale zbieram.
> Interesuje mnie wszystko o takich projektach. Od rysunków po szerokość
> siedzeń :). Na privie.
>
> Nawet nie wiem co to miało być to 4WE. Czyżby słynne EN59?

Pociag duzych predkosci. Przeprowadzono nawet badania aerodynamiczne glowicy
napedowej w kilku konfiguracjach, a takze stozka dopinanego na koncu skladu
dla zmniejszenia oporu.
Kulecki
Dobre dmuchanko to podstawa

Jaco

> Dzięki, a może kto ma takie dane na temat SP49?

ZTCW był to typ DE-13, a SP49-001 i 002 miały odpowiednio nr fabryczne
24995/1985 i 24996/1985 i rozpoczęły służbę (001) 5.08.1985 w Siedlcach
(01.1987-05.1987 del. Jasło w celu modernizacji) oraz (002) 5.08.1985 także w
Siedlcach (del. 01.1987-09.1987 Jasło w celu modernizacji). Na pierwszy rzut
oka różniły sie tym, iż przedział elektryczny miały obniżony (na styl diesli w
USA). Fotka (B&W) SP49-001, ale już w ozn. SP32-01 znajduje się w
książce "Lokomotywy spalinowe" J.Gronowicza i B.Kasprzaka (WKŁ 1989) na str.
65. SP32-001 i 002 ex SP49 w 1992 "podmieniono" z nowoprzybyłymi od "Augusta"
SP32-151 i 152, które nigdy nie trafiły na PKP - pozostawiono nr 001 i 002.
Oryginalne SP49/32-001, 002 ++ we 09.1992 w ZNTK Piła.

Jaco

Jaco

> PS. A może w końcu znajdzie się coś konkretnego na temat EP23, EP40, SP49 :)

EP40-41 pojawiła się na Olszynce pod koniec 1990 (listopad?), ale jeszcze
miała oznaczenie ET i już barwy pomarańczowe. Obsługiwała głównie na zmiane z
2xEP05 Ex Górnik, a potem bardzo często Ex Skarbek. W między czasie prowadzono
z nią próby na CMK i w CNTK. ZTCW "polecieli" nią 207,45 km/h. Jej służba jako
EP40 zakończyła się 08.01.1993 kiedy powróciła w szeregi bydgoskich ET40.
Początkowo mówiło się o oznaczeniu dla niej "EP43" i snuto wiele planów, bo
przecież jest to SKODA, która w "garniturze" EU05, a potem EP05 dobrze się
sprawowała na szlakach PKP - szczególnie chodzi o EP05, które latały 160km/h.
ET40 było prawie 60 wówczas, a wieć blisko ponad 100 członów... Gdyby chcieli
po udanych próbach przebudować choćby 10 ET40, to byłoby 10 EP40/43 lub 20
loków solówek z dobudowaną kabiną. Ale to były plany, plany...

Jaco

Jak EP40 ruszała, to zamiatała peron z kurzu (silne wentylatory)...:)

Chester

On 17 Apr 2004 13:52:42 +0200, "Jaco" <tkw3WY...@interia.pl> wrote:

>(01.1987-05.1987 del. Jasło w celu modernizacji)

One mialy wiecej delegacji do Jasla i - wczesniej - do Poznania.
Podejrzewam, ze przed sama modernizacja dokladnie je "oblukali" w obu
ZNTKach.

Chester

On 17 Apr 2004 14:09:53 +0200, "Jaco" <tkw3WY...@interia.pl> wrote:

>EP40-41 pojawiła się na Olszynce pod koniec 1990 (listopad?),

14 maja wpisano na stan, jeszcze jako ET40, zmiana serii w pazdzierniku

Jaco

> One mialy wiecej delegacji do Jasla i - wczesniej - do Poznania.
> Podejrzewam, ze przed sama modernizacja dokladnie je "oblukali" w obu
> ZNTKach.

Pewnie tak...
To były dane ZTCW

Jaco

Jaco

Tu jest moja fotka z tamtych lat: http://spz.logout.cz/album/pl/pl_pkpep40.html

Chester

On 17 Apr 2004 22:51:02 +0200, "Jaco" <tkw3WY...@interia.pl> wrote:

>Tu jest moja fotka z tamtych lat: http://spz.logout.cz/album/pl/pl_pkpep40.html

Mila oku :-)

EU07-457

Użytkownik "Chester" <jar...@333net.pl> napisał w wiadomości

> 14 maja wpisano na stan, jeszcze jako ET40, zmiana serii w pazdzierniku

W książce ET40-41 wpisane jest przyjęcie na stan MD Warszawa Olszynka
Grochowska z dniem 2.10.1990, a naprawa (ze zmianą serii na EP40) została
ukończona 31.03.1990.
Czy dane odnośnie 14.05 posiadasz z Olszynki?
Paweł Telega
www.cmbydgoszcz.friko.pl

Bugi

> Pociag duzych predkosci. Przeprowadzono nawet badania aerodynamiczne glowicy
> napedowej w kilku konfiguracjach, a takze stozka dopinanego na koncu skladu
> dla zmniejszenia oporu.

Wiedziałem, że Polacy zawsze byli ambitni, ale że aż tak? :)
Jestem w szoku.
Jakiekiolwiek info prosze.
Może gdzieś był kiedyś jakiś artykuł?
Może jakaś stronka?
Może było na grupie a ja nie mogę zanleźć?
Cokolwkiek?

Chester

On Sun, 18 Apr 2004 12:48:18 +0200, "EU07-457" <p.te...@wp.pl> wrote:

> [...]
>ukończona 31.03.1990.
>Czy dane odnośnie 14.05 posiadasz z Olszynki?

Niestety, nie spisuje zrodla, a dane sa tak czesto aktualizowane
(rozbieznosci miedzy zrodlami), ze tym bardziej trudno dociec.
Niemniej, po pytaniu o szczegoly, pobuszowalem po papierach, na tyle, na
ile pozwolil mi ich stan w 100lycy i znalazlem date przebudowy
30.03.1990. Natomiast wpis na Olszynke - mam dwa zrodla: 01.10 albo 14.05
Zrodlo podajace 01.10 jest o tyle potencjalnie wiarygodne, gdyz wskazuje
jeszcze na delegacje do CNTK (w kwietniu, maju i pazdzierniku 1991
roku)...
Troche rozbieznosci jest. Np., czy w ksiazce cos wskazywano na
kilkudniowy wpis w Lok. W-wa Odolany w 1993 roku, po re-przebudowie?
A jesli nie, to kiedy wrocila do Bydgoszczy - 5, czy 11 stycznia?

Jakub Kulecki

Użytkownik Bugi <vonbugi...@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:458d.000006...@newsgate.onet.pl...

> [...]
> Może gdzieś był kiedyś jakiś artykuł?
> Może jakaś stronka?
> Może było na grupie a ja nie mogę zanleźć?

Na grupie nie bylo...
Czekaj, otwieram teczke...
Wrzesien 1976, 4WE to wieloczlon o Vmax=250kph. Przecwiczono trzy
konfiguracje czola i czesc splywowa. Badania prowadzil moj szef. Mam zamiar
poprosic o zgode na publikacje czesci materialow glownego konstruktora
pojazdu.

EU07-457

> Troche rozbieznosci jest. Np., czy w ksiazce cos wskazywano na
> kilkudniowy wpis w Lok. W-wa Odolany w 1993 roku, po re-przebudowie?
> A jesli nie, to kiedy wrocila do Bydgoszczy - 5, czy 11 stycznia?

W książce nie wykazywano wpisu po porzebudowie do MD W-wa Odolany. Jest
wpis, że oczekiwała rewizji od 1.01.1992 do 26.10.1992 z powodu wady
obręczy.
Natomiast jeśli chodzi o powrót do Bydgoszczy książka EPT podaje datę
8.01.1993 (czyli znowu kilkudniowa rozbieżność).

Adam Bugaj

> Mam zamiar
> poprosic o zgode na publikacje czesci materialow glownego konstruktora
> pojazdu.
Mam nadzieje, że to nie jest ściśle tajne. Oprócz mnie też powinno być sporo
osób zainteresowanych.
Proszę poinformuj jak tylko główny konstruktor 'wyda decyzje' :)

Teraz spróbuję wyrazić swój podziw dla tego projektu:

> Wrzesien 1976
Jeszcze mnie wtedy nie było, a ztcw były to czasy kiedy tak szybko jeździli
tylko Japończycy, Francuzi testowali, a Niemcy (?) nic nie mówili.

> wieloczlon o Vmax=250kph
Nawet było gdzie nim jeździc - CMK oddano rok później

> Przecwiczono trzy
> konfiguracje czola i czesc splywowa

Czyli wyszło to poza założenia i coś się działo.

> czesc splywowa
Pomysł orginalny, ale chyba niepraktyczny z perspektywy 28lat.. - zdaję sprawę,
że to były inne czasy, i nie było z czego wyciągać wniosków .
(Japończycy zamiast tego obracają fotele na końcowych stacjach :)).
Ciekaw jestem ile jeszcze było tam podobnych nowatorskich pomysłów.

Pozdrawiam
i cierpliwie czekam na jakiekolwiek info.