Automatyczny wyłącznik światła i LED

Qwinto

Witam,
Jakiś czas temu remontowałem korytarz w mieszkaniu. Wymyśliłem, że przy
okazji można by było zrobić oświetlenie nocne. Znalazłem automatyczny
wyłącznik światła z czujnikiem ruchu LX2000 firmy ZeXt:
http://www.zext.csd.pl/oferta.php?LANG=pl&p=1&id=43
Plan był taki, że ww czujnik miał sterować równolegle dwoma źródłami
światła. Na początku były to zwykłe żarówki. Czujnik działał rewelacyjnie,
wpełni spełniajac swoje zadanie.
Ponieważ żarówki nie miały być docelowym źródłem światła, zakupiłem
ekwiwalent w postaci lampy (no bo nie żarówki) LED, na przykład takiej
("żarówka LED świecówka E27 - 20LED 230V"):
http://www.allegro.pl/item262577483.html
Po wkręceniu okazało się, że owe "żarówki" świecą praktycznie cały czas. Z
tym że ciut jaśniej, gdy obwód jest zamknięty. Przeprowadziłem testy z
których wynika, że automat włączający przepuszcza jakiś potencjał (neonówka
się swieci) na swoje wyjście. Żarówki to nie ruszy, ale przetwornica w
lampie led pracuje. Układ testowałem zarówno w środowisko docelowym, jak i
na prędce złożonym środowisko testowym składającym się z jednej oprawki z
lampą LED, automatycznego wyłącznika i okablowania. Dodam, że w instrukcji
obsługi jest wypisany zakres obsługiwanej mocy wynoszącym od 40W do 400W.

I teraz mam zasadnicze pytanie. Czy da się coś zrobić, żeby lampa ciągle nie
świeciła?

Qwinto

Papkin

Qwinto wrote:

> I teraz mam zasadnicze pytanie. Czy da się coś zrobić, żeby lampa
> ciągle nie świeciła?

steruj tym wlacznikiem jakims malym stycznikiem ktory bedzie dopiero zalaczal
obwod.

Przypuszczalnie w tym automacie nie ma przekaznika (moze zmien na taki z
przekaznikiem) a jest triak jakis i nie odcina on doskonale obwodu, ledy
potrzebuja naprawde malo wiec im to wystarczy (podobnie jak dzialaja "zarowki"
enegrooszczedne przy wlaczniku z neonowka).

To moja teoria ale na triakach znam sie tak sobie, u mnie niby zatkany a
neonowka swieci wiec ide tym tropem ;)

Wmak

Qwinto <qwi...@go2.pl> napisał(a):

Podłączyć, zgodnie z instrukcją obsługi żarówkę o mocy conajmniej 40W...
możesz spróbować ze słabszą żarówką (zwykłą żarówką, nie np energooszczędną
świetlówką) - może się lekko żarzyć w pozycji WYŁĄCZONE.
Ten czujnik ruchu został zaprojektowany do normalnych żarówek.
Możesz szukać innego, który nie będzie miał zdefiniowanej minimalnej mocy
obciążenia - prawdopodobnie będzie wyposażony w przekaźnik a nie triak na
wyjściu.

Wmak

Jeszcze jedno - trzeba szukać urządzenia "trzykońcówkowego" - powinno mieć
zaciski: faza, zero i wyjście, tak, aby zasilanie elektroniki było
podłączone pomiędzy fazą a zerem (pełne napięcie) a nie szeregowo z
obciążeniem.

Qwinto

> steruj tym wlacznikiem jakims malym stycznikiem ktory bedzie dopiero
> zalaczal obwod.

Też o tym myślałem.

> [...]
> potrzebuja naprawde malo wiec im to wystarczy (podobnie jak dzialaja
> "zarowki" enegrooszczedne przy wlaczniku z neonowka).

Przekaźnika nie ma na pewno.
Thx

Qwinto

Qwinto

> Podłączyć, zgodnie z instrukcją obsługi żarówkę o mocy conajmniej 40W...

Teraz mam właśnie tak podłączone. Tyle że zapowiadaja uwolnienie cen prądu
:)

> [...]
> obciążenia - prawdopodobnie będzie wyposażony w przekaźnik a nie triak na

Ciężko będzie coś takiego znaleźć.

> [...]
> zaciski: faza, zero i wyjście, tak, aby zasilanie elektroniki było
> podłączone pomiędzy fazą a zerem (pełne napięcie) a nie szeregowo z

No tak,tyle ze znalazlem tylko 2 rożne urządzenia. Oba do podłączenia
szeregowego. Innych nie widziałem.
Dzieki za rady.

Qwinto

J.F.

On Thu, 8 Nov 2007 20:05:05 +0100, Qwinto wrote:

>Teraz mam właśnie tak podłączone. Tyle że zapowiadaja uwolnienie cen prądu
>:)

http://www.equalitystate.org/ESPC%20Website%20Generic%20Pages/Opinion%20articles/o27march2001.html
http://www.hubbertpeak.com/news/article.asp?id=1561

J.