zasilacz impulsowy 3f a 1f - jak podłaczyc?

7 wyświetleń

Rockk

nieprzeczytany,
3 sty 2009, 12:49:093.01.2009
do
Mam zasilacz impulsowy tylko ze wjscie ma na 3 fazy ( 2x24V 480W / 720W)
( L1, L2, L3 i uziemienie) czy mozna go podłaczyc pod 230V ?

Zakładając ze zasilcz wystartuje przy tak niskim napięciu czy mozna go
podłaczyc do jednej fazy ?

jesli tak to :
a) wpiąc sie miedzy fazy ?
b) czy moze do L1, L2, L3 zewrzec i do ich napięcie a mase do masy ?

moze mi ktos podpowiedziec ?

Waldemar Krzok

nieprzeczytany,
3 sty 2009, 12:55:173.01.2009
do
Rockk wrote:

wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

Waldek

Rockk

nieprzeczytany,
3 sty 2009, 13:28:233.01.2009
do

> wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
> mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Full-wave_rectifier3.png

a takie podłaczenie to trójkąt czy gwiazda ? bo chyba tak wyglądają
standardowe mostki 3 fazowe...

badworm

nieprzeczytany,
4 sty 2009, 15:51:564.01.2009
do
Dnia Sat, 03 Jan 2009 18:55:17 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> wrózka jeszcze na urlopie, niestety. Jak 3 fazy sa polaczone w gwiazde, to
> mozesz sprobowac podlaczyc jedna faze.

Chyba jednak lepiej przy gwieździe zewrzeć wszystkie fazy razem i wtedy
podłączyć do zasilania - nie wiadomo, czy jakaś eska lub coś w tym
stylu, która może być na wejściu, nie zacznie wylatywać jak suma pójdzie
tylko przez jeden jej biegun.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066

Jeffrey

nieprzeczytany,
4 sty 2009, 17:58:484.01.2009
do

jeżeli jesteś pewny, że jest tak w środku, to podłącz jedną fazę i
zero zamiast drugiej, ale napięcie będzie sporo niższe

to połączenie zdaje się w trójkąt jest

jeffrey

Rockk

nieprzeczytany,
4 sty 2009, 18:13:224.01.2009
do

Zasilacz ma napięcie wejsciowe 380-400V (+- 15%) co chyba jest za mało i
zasilacz nie wstaje, miga lampka overload.. ;/

Marek Lewandowski

nieprzeczytany,
4 sty 2009, 18:23:524.01.2009
do
On Jan 4, 9:51 pm, badworm <nos...@post.pl> wrote:

> [...]
> podłączyć do zasilania - nie wiadomo, czy jakaś eska lub coś w tym
> stylu, która może być na wejściu, nie zacznie wylatywać jak suma pójdzie

Badworm, puknij sie! Jest L1-3 i PE, miedzy co a co ma wpiac zasilanie
jak zewrze L1-L3?!
Jesli juz, to zewrzec L1 i L2 i do L, a L3 do N. W ten sposob
struktura mostka bedzie sie nieco rownomierniej grzala (zakladam, ze
mostek jest w jednej obudowie, a nie 6 diod luzem). Zreszta, to jest
raptem 0.5kW...
--
Marek

Rockk

nieprzeczytany,
4 sty 2009, 18:28:024.01.2009
do
[...]

a jednak jest 6 diod luzem

Jeffrey

nieprzeczytany,
5 sty 2009, 03:18:125.01.2009
do
Rockk wrote:

> Zasilacz ma napięcie wejsciowe 380-400V (+- 15%) co chyba jest za
> mało i zasilacz nie wstaje, miga lampka overload.. ;/

no to musisz skołować jeszcze jedną fazę niestety, lub przerobić zasilacz

jeffrey

Marek Lewandowski

nieprzeczytany,
5 sty 2009, 14:13:305.01.2009
do

no to i tak podlacz L1=L L3=N, a L2 wedle humoru - L albo N.
--
Marek

kons...@wp.pl

nieprzeczytany,
6 sty 2009, 06:59:396.01.2009
do

> Zasilacz ma napięcie wejsciowe 380-400V (+- 15%) co chyba jest za mało i
> zasilacz nie wstaje, miga lampka overload.. ;/

Teoretyzuje:
gdyby przesunąć napięcie w fazie czy to by nie pomogło?

Rockk

nieprzeczytany,
6 sty 2009, 11:35:186.01.2009
do
Kondensator od kosiarki albo pralki ?

Marek Lewandowski

nieprzeczytany,
7 sty 2009, 09:00:227.01.2009
do

nie, nie pomogloby. NIe chodzi o ilosc faz, a o napiecie PP.
--
Marek Lewandowski

kons...@wp.pl

nieprzeczytany,
8 sty 2009, 03:32:318.01.2009
do

Użytkownik "Rockk" <r...@wp.pl> napisał w wiadomości
Tak, ale czy to by pomogło?

badworm

nieprzeczytany,
11 sty 2009, 16:54:1511.01.2009
do
Dnia Sun, 4 Jan 2009 15:23:52 -0800 (PST), Marek Lewandowski napisał(a):

> [...]
> struktura mostka bedzie sie nieco rownomierniej grzala (zakladam, ze
> mostek jest w jednej obudowie, a nie 6 diod luzem). Zreszta, to jest

Ok, ok ;) Możliwa jest jednak sytuacja opisana przeze mnie bo miałem
doczynienia z takimi zasilaczami (3x200V na wejściu) - w trakcie
uruchamiania zasilało się je z autotransformatora jednofazowego
(oczywiście w sposób podany przez Ciebie) i przy testowym obciążeniu
wyjścia 120% mocy znamionowej termik zintegrowany z włącznikiem
sieciowym wywalał po kilku sekundach.

Nowe wiadomości: 0