Odp: POKRYCIE DACHU - CO =??Q?WYBRA=E6=3F?=

0 wyświetleń

gawial33

nieprzeczytany,
28 gru 2006, 03:52:5028.12.2006
do
Będąc na zachodzie zauważyłem że dużo domów pokrytych jest blachą cynkową.
W Polsce to jeszcze mało popularny materiał, ale bardzo praktyczny, więc
może nad tym też się zastanów

qaz

nieprzeczytany,
28 gru 2006, 08:11:3728.12.2006
do

Użytkownik "gawial33" <ramze...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Będąc na zachodzie zauważyłem że dużo domów pokrytych jest blachą cynkową.
ocynkowaną chyba - albo do tyłu jestem

> W Polsce to jeszcze mało popularny materiał
kiedyś był popularny - na wsiach również - chyba, że jak wyżej :-)
qaz

gasper

nieprzeczytany,
28 gru 2006, 09:26:5828.12.2006
> [...]
> Polsce to jeszcze mało popularny materiał, ale bardzo praktyczny, więc może

sąsiad pokrył blachą miedzianą - kilka lat temu - teraz ładnie to wygląda
widziałem też dachy pokryte tytancynkiem

Pozdrawiam

a dull bird (r)

nieprzeczytany,
28 gru 2006, 10:03:4728.12.2006
> [...]
> W Polsce to jeszcze mało popularny materiał, ale bardzo praktyczny, więc

poniżej masz linka do mojej chatki z dachem i elewacją z aluminium. blacha
cynkowo tytanowa jest super, ale bardzo droga.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5304154b372b20.html

wojtek

mpoltorak

nieprzeczytany,
2 sty 2007, 14:41:512.01.2007
do
>&gt; Będąc na zachodzie zauważyłem że dużo dom&oacute;w pokrytych jest blachą
cynkową.
>ocynkowaną chyba - albo do tyłu jestem
>&gt; W Polsce to jeszcze mało popularny materiał
>kiedyś był popularny - na wsiach r&oacute;wnież - chyba, że jak wyżej :-)
>qaz

pkrycia?? Jeżeli tak to chyba się nie dziwisz że tak niewiele tego na

dzia...@o2.pl

nieprzeczytany,
2 sty 2007, 14:56:212.01.2007
do
cynkowa blacha wcale nie jest łatwa do zdobycia w rozsadnej cenie i
cynk pozatym jest kruchy...ocynkowana wytrzyma w miarę dobrze ale do
czasu jakiegoś uszkodzenia powłoki cynkowej a potem to szybko na tym
się traci...musiałbyś potem ją malować a jeszcze lepiej od
razu...więc nie dziw się,że stosuje się w miarę tanie blachy na
dach od razu zabezpieczone antykorozyjnie i w zasadzie z gwarancją
(blacha nie dach) na 20 lat...rynny założone przed wojną przez moich
rodziców , te cynkowe wytrzymaly prawie 50 lat. ocynkowane około
10...tyle,że teraz to prawie nie ma wykonawców robiacych wszystkie
elementy blacharki dachowej w cynku...za to pokrycie dachu miedzia
może wytrzymać nawet 300lat...ciekawe gdyby zastosować cieńszą
blachę miedzianą na ile bylaby gorsza trwałość?

p47

nieprzeczytany,
2 sty 2007, 15:08:322.01.2007
do

Użytkownik <dzia...@o2.pl> napisał w wiadomości

cynkowa blacha wcale nie jest łatwa do zdobycia w rozsadnej cenie i
cynk pozatym jest kruchy...(...)

ja mam kilkaset m2 dachu pokrytego własnie blachą cynkową.
zaleta jest właściwie jedna- trwałość i brak korozji
wada- mało atrakcyjny wygląd, łatwość deformacji (to miękki metal) i
niemożliwość utzymania trwałych skomplikowanych kształtów, łatwe
odkształcanie np rur spustowych i rynien pod wpływem lodu i sniegu.
No i oczywście 5 zł to nie kosztuje:-(

p47

kombi

nieprzeczytany,
4 sty 2007, 10:01:574.01.2007
do
No właśnie. W Polsce wciąż cynkowe dachy widuje się na zabytkach, niż na
cywilnych budynkach.

CULM

nieprzeczytany,
4 sty 2007, 11:47:104.01.2007
do
Dziękuję za wszystkie infomacje i wymianę poglądów. Zdecydowaliśmy się na
Creatona Kerapfanne matowa miedziana angobowana + rynny Lindaba. Dach
będzie realizowany w II poł. lutego. Ustaliłem już cenę z dekarzem (bardzo
dobra i polecana firma) za kompletną robotę (montaż łat/dachówki/ rynien/
etc - na gotowo) na 38 Zł/m2. Trzymajcie kciuki, bo kasa do wydania jest
"bolesna"! Ale dach - mamy nadzieję - będzie piękny!

Nowe wiadomości: 0