jaka gruba powinna być wylewka

0 wyświetleń

Jari

nieprzeczytany,
15 mar 1999, 03:00:0015.03.1999
do
Ile centymetrów powinna mieć warstwa ostatnia betonu wylewki ?
Na gruncie jest 5 cm betonu.
Na to położę folię i 10 cm styropianu i wszystko zaleję warstwą betonu.
Ile najmniej może być cm tej ostatniej warstwy ?????
Czy taką wylewkę trzeba zbroić siatką metalową ?
Czy odizolować beton od ścian warstwą styropianu 3 cm czy tylko folią ?
Chodzi o to czy robić "pływającą podłogę" na parterze czy nie ?
Czy nie będzie przy "pływającej" efektu nieszczelności i zawilgacania przy
ścianach - czy nie lepiej jeśli ściany i ostateczna wylewka będą połączone
bez izolacji tworząc monolit ??
Ale się rozpisałem - nie myślałem że mam tyle wątpliwości :o)
Proszę o odpowiedzi

--

ICQ : 17621481

Marek Hyla

nieprzeczytany,
15 mar 1999, 03:00:0015.03.1999
do
> Chodzi o to czy robić "pływającą podłogę" na parterze czy nie ?

Jesli robisz plywajaca to na parterze zrob tez - unikniesz w ten
sposob przenoszenia dzwiekow (np. od obcasow) z parteru.

Pozdrowienia

Marek

Jari

nieprzeczytany,
16 mar 1999, 03:00:0016.03.1999
do
Dzięki Marku :0)
A jaka powinna być gruba ?? Patrz moje poprzednie pytania. Jeśli masz
doświadczenie to odpowiedz na wszystkie będę zobowiązany.
--

ICQ : 17621481

Marek Hyla

nieprzeczytany,
16 mar 1999, 03:00:0016.03.1999
do
> A jaka powinna być gruba ?? Patrz moje poprzednie pytania. Jeśli masz
> doświadczenie to odpowiedz na wszystkie będę zobowiązany.

Ja zrobilem 5 cm. Gdzies czytalem, ze nie moze byc mniej niz 4 (bo
moze sie polamac).

A co do zbrojenia - jak masz dobrze ubity (zageszczony wibratorem)
grunt pod wylewka z chudego betonu to nie trzeba. Ja zbrojenie dalem
tylko pod salonem (pomieszczenie o duzej rozpietosci miedzy
fundamentami - max. okolo 6 metrow) - troche obawialem sie
ze jednak cos sie moze wydarzyc...

Marek

Jari

nieprzeczytany,
18 mar 1999, 03:00:0018.03.1999
do
Dzięki Michał za rady.
W weekend chce ukladac izolacje.
Mam problem z kupieniem taniej folii - jest tylko wielowarstwowa po 6 zl / m
kw.
Siatka rabica ktora chce to przezbroic kosztuje ok 2 zl / m kw.
Jak wasze doświadczenia - można zapłacic mniej ???

--

ICQ : 17621481

Marek Hyla

nieprzeczytany,
19 mar 1999, 03:00:0019.03.1999
do
> Jak wasze doświadczenia - można zapłacic mniej ???

Mozna - kup drut fi 6, potnij go na kawalki, kup drut wiazalkowy,
uluz siatke i ja powiaz sam - zajmie Ci to z pol dnia (jak sie wprawisz
w wiazaniu zbrojenia).

Marek

Michał Grodoń

nieprzeczytany,
19 mar 1999, 03:00:0019.03.1999
do

Marek Hyla napisał(a) w wiadomości:
<01be71de$90870a00$59c1...@pchyla.comarch.pl>...

Policz: drut fi 6 mm co 15 cm (max rozstaw) to okolo 13 mb /m2
Pomnoz 13 * 0,222kg/m = ~3 kg/m2 razy cenakg stali ~1,3 zl = ~4 zl/m2!!!!
To tylko cena stali - dodaj drut wiazalkowy, koszty transportu, pociecia,
powiazania.....

Dobra folie izolacyjna dostaniesz od 1,3-1,5 zł/m2 (netto)

Pozdrowienia
Michał

Marek Hyla

nieprzeczytany,
25 mar 1999, 03:00:0025.03.1999
do
> Policz: drut fi 6 mm co 15 cm (max rozstaw) to okolo 13 mb /m2

A naprawde trzeba tak, gesto? Przeciez to zbrojenie jest tylko po to
by wylewka nie popekala... Pytam bez zlosliwosci - sam dalem rozstaw
co 40 cm.

Marek

Michał Grodoń

nieprzeczytany,
26 mar 1999, 03:00:0026.03.1999
do

Marek Hyla napisał(a) w wiadomości:
<01be7691$b99d93c0$59c1...@pchyla.comarch.pl>...

Do zbrojenia posadzek cementowych najlepiej nadaje sie zbrojenie
'rozproszone' geste z cienkich drutow (np. siatka fi 0,8-1,0 co 5 cm - jak w
poprzednim poscie, siatki tkane itp.). W odroznieniu od konstrukcji
zelbetowych, tu zbrojenie ma na celu glownie rozlozenie obiazen punktowych i
zapobieganie spekaniom skurczowym. Zbroic warto jezeli ukladasz gladz
cementowa na izolacji z welny mineralnej, grubszej warstwie styropianu, przy
ogrzewaniu podlogowym( obc. termiczne) -szczegolnie pod glazure podlogowa
(koszt naprawy!!!),na styku roznych materialow 'podposadzkowych', lub nad
skokowa zmiana grubosci izolacji.
Rozstaw 40 cm - naprawde szkoda fatygi - jesli nie speka to nie spekalaby
rowniez calkiem bez zbrojenia :)))

Pozdrowienia
Michał

Marek Hyla

nieprzeczytany,
29 mar 1999, 03:00:0029.03.1999
do
> [...]
> skokowa zmiana grubosci izolacji.
> Rozstaw 40 cm - naprawde szkoda fatygi - jesli nie speka to nie spekalaby

Dzieki - czlowiek uczy sie cale zycie 8))) Nastepny dom wybuduje lepiej.

A tak swoja droga - bardziej obawialem sie tego, ze podloga mi sie zalamie
(nie mam piwnic, a pustke miedzy fundamentami zarzucona mam glina - niby
ubita, ale...) stad ten pomysl na zbrojenie (w projekcie w ogole zbrojenia
nie bylo)

Marek

Nowe wiadomości: 0