Jak uzyskać kolor - Drewnochron ?

Sebastian (Poczta - e-mail)

Chcę zaimpregnować sztachetki Drewnochronem i uzyskac kolor hmm ...
powiedziałbym "normalny" brązowy (podabał mi się kolor, który oferuje
Nobiles, ale ... zapomniałem nazwy - chyba to był palisander), ewentualnie
lekko wpadający w czerwień (coś zblizonego do mahoniu). Drewnochron jest w
kolorze mahoniu, ale jest to kolot mocno czerwony, oraz orzech, który jest
dość ciemny brąz. Mam takie pomysły :
1. Zrobić pierwszą warstwę np. mahoniem, a drugą orzechem
2. Zmieszać w eksperymentalnych proporcjach
3. inne pomysły ...
A tak przy okazji - jakieś rady przed malowaniem drewnochronem sztachetek ?

Pozdrawiam

Hanka Skwarczyńska

Użytkownik "Sebastian (Poczta - e-mail)" <poc...@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:biva02$8q2$1...@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] 2. Zmieszać w eksperymentalnych proporcjach[...]

Jedynie słuszne :) Bezpieczniej rzecz jasna dobierać proporcje
łatwoodmierzalne - 1:1, 1:2 itd. Mieszałam pół na pół mahoń z
tikiem, wychodzi sympatyczny, niezbyt ciemny, rudy brąz.
Malowanie warstwami jest do kitu, nawet półmetrowa deska wyszła
łaciata.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

Marek

Użytkownik "Sebastian (Poczta - e-mail)" <poc...@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:biva02$8q2$1...@nemesis.news.tpi.pl...
> 3. inne pomysły ...
Ja kupiłem drewnochron- palisander, i bez problemu!!!.
Marek.

Sebastian (Poczta - e-mail)

Użytkownik "Marek" <M.K...@wp.usun_to.pl> napisał w wiadomości

Tak , ale zapomniałem dodać, że palisander Drewnochronu to zuuupełnie coś
innego niż palisander Nobilesa. Nobiles to ładny "czysty" brąz, a
Drewnochron to prawie czarny kolor (cały czas nie jestem pewien czy ten
kolor Nobiles-a, który mi się podobał to był palisander, może to bym teak
..., ale napewno ten sam kolor z nazwy był zupełnie inny u tych dwóch
producentów).

Hanka Skwarczyńska

napisał w wiadomości news:bj17g1$47o$1...@atlantis.news.tpi.pl...
> [...] palisander Drewnochronu to zuuupełnie coś
> innego niż palisander Nobilesa. [...]

Więc jeśli to ma być Drewnochron, to nie pozostaje Ci nic
innego, jak mieszać. Na moje oko ciemny orzech+mahoń+tik :)))
(mahoń jako taki jest zwyczajnie różowy i wygląda cokolwiek
dziwnie).

A może po prostu kupisz ten Sadolin? ;)

Sebastian (Poczta - e-mail)

> Więc jeśli to ma być Drewnochron, to nie pozostaje Ci nic
> innego, jak mieszać. Na moje oko ciemny orzech+mahoń+tik :)))
> (mahoń jako taki jest zwyczajnie różowy i wygląda cokolwiek
> dziwnie).

Mam mahoniową podbitkę (kolor :-)), ale ... pomalowana Altaxinem i jest OK,
ale na sztachetki chciałbym coś bardziej brązowego/ciemniejszego

> A może po prostu kupisz ten Sadolin? ;)

Ja o Sadolinie nic nie mówiłem. Mówiłem o Nobiles-ie. Ale wolałbym to zrobić
wypróbowqanym przez wszystkich i przez wiele lat Drewnochronem.

Marek

Można też kupić bezbarwny i dodać bejcy, ale to lepiej sprawdzić na próbce.
A faktem jest że ten palisander drewnochronu jest bardzo ciemny.
Marek.

Anula

Mam dokladnie ten sam problem.
Chce ladny cieply po prostu normalny braz, ale z Drewnochronu jest albo
Palisander (odpada - bo jest prawie czarny), ciemny orzech (tez
ciemny,pokrywa calkowicie przez co wydaje mi sie ze drewno upadabnia sie
troche do sidingu - bo nie widac slojow) albo tikowy ktory jest sliczny ale
bardzo jasny.
Byc moze chodzi Ci o Nobiles palisander ktory mi sie tez podobal w
ekspozycji bo eksponowal sloje i nie kryl calkowicie. Ale byla to tylko
jedna warstwa, jak sie pomaluje wiecej mysle ze efekt bedzie podobny do
Drewnochronu. Koniecznie jednak lakier na wierzch.

Nie bralam pod uwage mieszania kolorow ale moze faktycznie warto sprobowac.
Czy w jakichs punktach sprzedazy mozna mieszac drewnochron ? Czytalam ze
Dulux tak. Ile taka przyjemnosc kosztuje ? Bo eksperymentowanie samemu moze
byc kosztowne i dac mierne rezultaty. Mysle ze wtedy warto sie juz
zastanowic nad drozszym np. Sadolinem albo Duluxem.

W ogole po wczesniejszych dyskusjach "Detalicznie o podbitce cd" doszlam do
wniosku ze wierzchnia warstwa to musi byc jednak lakierobejca - daje połysk,
gladkosc, dzieki czemu woda lepiej splywa i kolory sa jakies takie
ciekawsze.
Jestem bliska koncepcji zeby kupic bezbarwny tanszy impregnat (drewnochron
najlepiej), pomalowac nim dwie warstwy a na nie Sadolin Exstra - jedną kolor
tikowy. Ale nie wiem czy te dwa produkty roznych firm nie beda na siebie źle
reagowaly. (???) Albo jedna bezbarwny, druga palisander Nobilesa a trzecia
tikowy Sadolin Extra - ale to juz chyba niepewny eksperyment.

Poza tym widzialam piekna podbitke w kolorze slicznego ciemnego brazu i
dowiedzialm sie ze jest to Cuprinol WoodStain Max lakierobejca o kolorze
Mahoniowym. Ale jeszcze nie zglabilam tematu w jakiej to cenie chodzi.
Podejrzewam ze kosmicznej !

Pozdrwaiam,
Anula

Anula

Czy jest w internecie paleta kolorow tego Altaxinu ? Albo w jakichs sklepach
? Czy kolor wybieraes tylko po nazwie ?

Anula

Użytkownik "Sebastian (Poczta - e-mail)" <poc...@poczta.onet.pl> napisał w

wiadomości news:bj1l5n$mv6$1...@nemesis.news.tpi.pl...

Michal Sobkowski

Użytkownik Anula napisał:
[...]

> [...]
> tikowy. Ale nie wiem czy te dwa produkty roznych firm nie beda na siebie źle

To jest dokładnie to, co ja mam. Wg stolarzy robiących mi podbitkę -
najlepsze rozwiązanie.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

Sebastian (Poczta - e-mail)

Użytkownik "Anula" <kokos...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy jest w internecie paleta kolorow tego Altaxinu ? Albo w jakichs
sklepach
> ? Czy kolor wybieraes tylko po nazwie ?
>
> Anula

Nie wiem czy jest w internecie. Kupowałem w hurtowni budowlanej, gdzie mieli
wystawione próbki - wybór był całkiem przyzwoity (ok. 8-10 kolorów), ale
miałem duże problemy z jego powtórnym dokupieniem - brakło mi i mi bardzo
długo załatwiali i to w dodatku w opakowaniach po 2.5l, a ja potrzebowałem
ponad 10l ..., ale to po prostu dup**** hurtownia ... w ciągu ostatnich
kilkunastu miesięcy się strasznie "popsuli", wcześniej pod starym
kierownictwem była OK ...
Nie jestem pewien, ale Altaxin widziałem ostatnio w jakimś markecie, ale nie
pamiętam jakim : OBI, Leroy (chyba tutaj) lub Castorama.

Sebastian (Poczta - e-mail)

> [...]
> jedna warstwa, jak sie pomaluje wiecej mysle ze efekt bedzie podobny do
> Drewnochronu. Koniecznie jednak lakier na wierzch.

To chyba dokładnie o to samo nam chodzi.

> [...]
> byc kosztowne i dac mierne rezultaty. Mysle ze wtedy warto sie juz
> zastanowic nad drozszym np. Sadolinem albo Duluxem.

Mieszać Drewnochronu w sklepach to napewno nikt nie robi, trzebaby samemu
eksperymantować - kupic np. 2,3 luib 4 puszki po 1l z różnych kolorów i
eksperymentować, ale mam obawy, że nie uzyskamy zadowalającego koloru z tego
co oferuje Drewnochron

> [...]
połysk,
> gladkosc, dzieki czemu woda lepiej splywa i kolory sa jakies takie

Ale trodszkę obawiam się ewentualnie późniejszego łuszczenia itp.
Drewnochron jest pod tym względem praktycznie 100% pewny, że będzie OK.

> [...]
> dowiedzialm sie ze jest to Cuprinol WoodStain Max lakierobejca o kolorze
> Mahoniowym. Ale jeszcze nie zglabilam tematu w jakiej to cenie chodzi.

Może faktycznie to jest dobry pomysł ...
To czekam na jakieś przemyślenia. Ja się też podziele co się dowiedziałem
lub wymyśliłem, bo w najbliższym tygodniu muszę już kupić, mam nadzieję, ze
grupa jeszcze coś nam pomoże.

Anula

Zastanawiam sie jeszcze czy mozna klasc impregnat albo lakierobejce na bazie
zywicy rozpuszczalnikowej (Sadolin) na impregnat wodorozcienczalny (chyba
Drewnochron taki jest) ?
Czy to niczemu nie przeszkadza ze sa to zupelnie dwa inne sklady ?
Oswieccie mnie prosze....

Anula

Michal Sobkowski

Użytkownik Anula napisał:

> Zastanawiam sie jeszcze czy mozna klasc impregnat albo lakierobejce na bazie
> zywicy rozpuszczalnikowej (Sadolin) na impregnat wodorozcienczalny (chyba
> Drewnochron taki jest) ?

Nie, Drewnochron też jest na rozpuszczalniku (głównie benzyna).

Maciej 'Gawronik' Gawroński

"Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <poc...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

> Drewnochron jest w
> kolorze mahoniu, ale jest to kolot mocno czerwony, oraz orzech, który jest
> dość ciemny brąz.

Faktycznie, na "próbce" przyklejonej do pokrywki puszki drewnochronu
orzech wygląda na ciemny brąz. O taki kolor nam zresztą chodziło, ale...
Kładliśmy drewnochron na sztachety olchowe metodą zanurzeniową.
Położyliśmy jedną warstwę (i tak malując w ten sposób 1500 oheblowanych
sztachet olchowych poszło nam przeszło 40l (albo i więcej) drewnochronu
- może robiliśmy coś "nie tak" ;-) ) i okazało się, że kolor wyszedł
dużo jaśniejszy niż na "próbce". Nawet po położeniu drugiej warstwy na
niektórych sztachetkach kolor nie ściemniał aż tak bardzo...
Nie wiem, czy to jest regułą, ale w naszym przypadku (olcha, jedna warstwa)
słoje widać a kolor wyszedł taki jakiś czekoladowaty... ;-) W sumie
doszliśmy do wniosku, że też to fajnie wygląda i nic dalej z tym nie
kombinowaliśmy...

--
Pozdr.

[| Maciek <Gawronik> Gawroński m_gawronski(at)wp.pl |]
[| Grodzisk Mazowiecki |]
[| Wszystko o nissanach http://www.nissanclub.of.pl/ |]

Hanka Skwarczyńska

Użytkownik "Maciej 'Gawronik' Gawroński"
<m_gaw...@WYTNIJTOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...] Faktycznie, na "próbce" przyklejonej do pokrywki
> [...]

Kierowanie się naklejką, malunkiem czy innym wzorkiem na puszce
to stuprocentowa gwarancja rozczarowania :) Co więcej, nawet
"żywy" kolor z dwóch różnych puszek wychodzi nie do końca
identyczny, niestety. W zasadzie wypadałoby wymieszać _cały_
impregnat przeznaczony na daną powierzchnię i na dodatek
wymalować go na jedno posiedzenie. Inaczej - no cóż, deski
malowane z litrowej puszki, otwartej tydzień temu na próbę i
zamkniętej na tyle szczelnie, na ile się dało, są zdecydowanie
ciemniejsze i bardziej czarne niż te malowane ze świeżej puszki
pięciolitrowej. W sprawdzanie serii itp. już się nie wdawałam.

Pozdrawiam
Hanka, nadal w chwilach zapomnienia mechanicznie machająca
nieistniejącym pędzlem ;)

Sebastian (POCZTA - e-mail)

> To chyba dokładnie o to samo nam chodzi.

Mam trochę nowych "doświadczeń" teoretycznych :-)
Bardzo trudno powiedzieć jaki kolor ostatecznie wyjdzie, to zależy od
drewna, sposobu malowania, itd.
Próbki w sklepach też są bardzo mylące szczególnie te "firmowe", wydaje mi
się, że dobre próbki mają np. w Castoramie, bo oni sami je robią, lecz
trzeba je poszukać (czasami mają te "firmowe" i swoje) i np. w przez nich
wykonywanych próbkach podobał mi się kolor "ciemny orzech" po podwójnym
malowaniu z Drewnochronu (próbki - przynajmniej w Castoramie w Katowicach są
pokazane po jedno- i dwu-krotnym malowaniu na sośnie). Ale właśnie w
Castoramie jest obecnie promocja na Nobiles-a, który jest znacznie tańszy od
Drewnochronu (pytanie ile gorszy/lepszy od Drewnochronu - wg obsługi w
Castoramie - to samo ? ...). Cena w promocji 79zł za 11l (10l+1l gratis)

Wojciech Jakóbczyk

> [...]
> Drewnochronu (pytanie ile gorszy/lepszy od Drewnochronu - wg obsługi w
> Castoramie - to samo ? ...). Cena w promocji 79zł za 11l (10l+1l gratis)

w castoramie akurat drewnochron jest wyjatkowo drogi. kupowalem w lokalnej
hurtowni 10% taniej.

wojtek

Dave

Sebastian \(Poczta - e-mail\) <poc...@poczta.onet.pl> napisał(a):

jak chcesz to mieszaj ale moga wyjsc rozne kolory. Ja mialem podobny problem
z podbitka u siebie - tez chcialem braz i dalem ciemny orzech Drewnochronu i
nie wyglada zle. Teak Nobilesu jest zbyt czerwony a Palisander zbyt ciemny. Z
tych wszystkich ciemny orzech jest najbardziej brazowy. Istotne jest to zeby
bardzo dobrze wymieszac zawartosc puszki po otwarciu - wowczas ma sie
jednolity ladny kolor. Drewnochron bezbarwny + bejca nie bedzie mial takich
samych wlasnosci ?(bezbarwny chyba nie uodparnia na slonce). Chyba ze chcesz
sie bawic w mieszanie. Jak wymieszasz cos ciekawego to podeslij proporcje :-)

D.

Sebastian (POCZTA - e-mail)

> jak chcesz to mieszaj ale moga wyjsc rozne kolory. Ja mialem podobny
problem
> z podbitka u siebie - tez chcialem braz i dalem ciemny orzech Drewnochronu
> nie wyglada zle.

Jeżeli zdecydowałbym się na drewnochron, to właśnie ciemny orzech mi
odpowiada, poprostu wcześniej widziałem jakieś firmowe próbki i kolory były
do bani, albo też w ogóle nie mieli ciemnego orzecha, bo bym taki kolor
zapamiętał. W Castoramie mi się to znacznie bardziej podobało.

Sebastian (POCZTA - e-mail)

Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <jesio...@USUNgazeta.TO.pl> napisał w
wiadomości news:bjru77$sg5$1...@phone.provider.pl...

To niezbyt tanio, bo i tak wychodzi ok. 110zł za 10l, a w jakimś markecie
(chyba w LeroyM) jakiś czas temu była promocja i Drewnochron kosztował coś
ok. 100zł/10l.
Jeżeli w Castoramie jest drogo to nie ma problemu i tak sobie możesz tam
kupić i jeżeli znajdziesz w ciągu 15dni gdzieś indziej taniej to Ci zwracają
różnicę ... Ja tak parę razy robiłem, np. ostatnio widziałem w LeroyM
skrzynkę na listy za 99zł., parę dni później widziałem z Castoramie za
104zł, a musiałem na "już" kupić, ale mi się nie chciało jechać do LeroyM,
to poprostu kupiłem w Castoramie, a następnie powiedziałem, że w LeroyM jest
za 99zł. i dostałem zwrot ... na piwo będzie :-)
Podobnie dwa miesiące temu kupiłem płyn do mycia paneli (też potrzebowałem
dość pilnie) za ok24zł., a kilka dni póżniej w hurtowni widziałem za 16zł.
dostałem bez problemu zwrot (tym razem dwa piwa :-))) - dziwili się, że tam
mają, aż o tyle taniej.
Po za tym nie robią najmniejszych problemów ze zwrotami - czasami kupuję
jakąś rzecz, aby sobie tylko przymierzyć lub świadomie znacznie więcej np.
jakiś rur itp. ...
Ale to tak na marginesie ;-)

Wojciech Jakóbczyk

> To niezbyt tanio, bo i tak wychodzi ok. 110zł za 10l, a w jakimś markecie

placilem 102 zl o ile pamietam. w castoramie bylo wowczas chyba 114.

> [...]
> dostałem bez problemu zwrot (tym razem dwa piwa :-))) - dziwili się, że

a jak to sprawdzili? czy uwierzyli ci na slowo? ;)

wojtek

Sebastian (POCZTA - e-mail)

Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <jesio...@USUNgazeta.TO.pl> napisał w
wiadomości news:bjs7t7$ei8$1...@phone.provider.pl...

W przypadku skrzynki na listy zadzwonili sobie (chyba - nie byłem przy tym),
a przypadku płynu do paneli, uwierzyliby na słowo, tylko nie pamiętałem
dokładnie ceny z tej hurtowni ... (oglądałem wiele rzeczy w tej hurtowni)
podałem im telefon do hurtowni i sobie sprawdzili dokładnie.