Piece gazowe kondensacyjne Ulrich vs Beretta vs Vailant

ppart

Ulrich sprzedaje piece z zasobnikami w systemie 2x. Mniej więcej wiem
o co chodzi. Moje pytanie jest: co jest bardziej ekonomiczne? System z
zasobniokiem tradycyjnym (z piecem 1-funkcyjnym) czy ulricha (z piecem
dwufunkcyjnym)?

Który z pieców w temacie jest lepszy, ekonomicznejszy,
trwalszy??????????????

kuba

ppart napisał(a):

Ten ktorego coroczne przeglady sa tansze?

Boban

ppart <art...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Ulrich sprzedaje piece z zasobnikami w systemie 2x.

Ulrich to jakieś koreańskie składactwo, wiesz o tym?

spp

Boban napisał(a):

> Ulrich to jakieś koreańskie składactwo, wiesz o tym?

A ja mam turecką Toyotę :)

-=-
spp

T.M.F.

> A ja mam turecką Toyotę :)

Tyle, ze Urlich to naprawde dziadostwo. U mnie na osiedlu montowali
olejowe urlichy, ciagle sie psuja. Po prostu tragedia.
Dwa lata temu kiedy stalem przed wyborem kotla rozwazalem Urlicha (pod
wplywem reklamowek, japonsta technologia i inne pierdoly), na szczescie
wybilem sobie to dosyc szybko z glowy. Czesciowo dzieki samej firmie,
ktora nawet nie raczyla odpowiedziec na maila. Rozumiem zlewanie klienta
po zakupie, ale przed? To chyba samobojstwo:)

Adam Duzy

Boban napisał(a)...

> Ulrich to jakieś koreańskie składactwo, wiesz o tym?

Tak po prawdzie, po długim grzebaniu wyszło, że nie koreańskie a ...
chińskie :) Ulrich to kotły produkowane przez chińską firmę (nazwy
dziś nie pomnę) - co ma wspólnego z japońską technologię poza reklamą
to nie wiem.

Niezadowolony użytkownik Urlicha :/
--
Adam Duży

a dull bird (r)

Użytkownik "ppart" <art...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Który z pieców w temacie jest lepszy, ekonomicznejszy,
trwalszy??????????????

ja po długich rynkowych badaniach wybrałem Brotje.

wojtek

gdaMa

a dull bird (r) wyklikał(a):

> ja po długich rynkowych badaniach wybrałem Brotje.

my ACV Prestige + zasobnik Smart

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
w nowym domku ;-) http://emki.fotosik.pl/albumy/23356.html

-AK-

Użytkownik "ppart" <art...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Betretta to dobra, "średnia półka"
--
Andrzej, Katowice

AdamLun

A ja turecką Honde i bardzo żałuję.
AL

ppart

> Betretta to dobra, "średnia półka"
> --
> Andrzej, Katowice

Beretta Kompact Green 25S z zasobnikiem IRDA 60, czy ACV Prestige z
zasobnikiem wbudowanym? Cena podobna, a parametry? Wyższość
zasobnika INOX nad emaliowanym?

ppart

> ja po długich rynkowych badaniach wybrałem Brotje.
>
> wojtek

Brotje - dlaczego?
Możesz wrzucić jakiś link?

Igor Kotlicki

ppart napisał(a):
Ja mam Exclusive Green 25s z Inoxem i jest gód, tzn nic nie potrafie Ci
napisac poza tym, ze go od dwu lat mam :o)
I to chyba dobra rekomendacja.

BR
Igus'

ppart

> Ja mam Exclusive Green 25s z Inoxem i jest gód, tzn nic nie potrafie Ci
> napisac poza tym, ze go od dwu lat mam :o)
> [...]

A jaką masz instalację CWU, powirzchnię domu, itp???????? Czy
zabrakło Ci kiedyś CWU????
Jak się sprawdzają programy jesienne, zimowe???

Igor Kotlicki

ppart napisał(a):
Mam ok 180m2, instalacja CWU ? co masz na mysli ?
No, jak sie kiedys 4 osoby po koleji kapaly, a stare dziecko siedzialo
1h pod prysznicem to zabraklo :o) Tak na serio to zalezy jaka
temperature nastawisz na CWU jak dasz 70C to watpie aby ci kiedys
zabraklo, z koleji ja mam powrot CW zatem jakbym dal te 70C to sporo
gazu by szlo. Ustawilem na 57C i to w zupelnosci wystarcza i jest OK
jesli chodzi o koszty.
Programy jezienne, zimowe ? Nie bardzo wiem o czym mowisz.
Programator mam 7dni.
Acha, ja mam 80m2 podlogowki, wiec piec kondensacyjny u mnie jest OK.

BR
Igus'

ppart

> [...]
> zabraklo, z koleji ja mam powrot CW zatem jakbym dal te 70C to sporo
> gazu by szlo. Ustawilem na 57C i to w zupelnosci wystarcza i jest OK
O to mi chodziło m.in., czy masz cyrkulację. Czy muszę mieć
cyrkulację? odległość do łazienki ok 10 m. po rurach, dotychczas
miałem 2-funkcyjny???

> Programy jezienne, zimowe ? Nie bardzo wiem o czym mowisz.

Teraz w ofercie są piece pod nazwą Kompakt Green 25ESi i one mają
takie opcje w sterowniku elwktronicznym, na piecu.

> Programator mam 7dni.

> Acha, ja mam 80m2 podlogowki, wiec piec kondensacyjny u mnie jest OK.

Skoro nie mam podłogówki, mam panel purmo, to kondensacyjny nie da
egzaminu?
Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi, może się mylę, ale można
ustawiać temp. zasilania i powrotu, tak aby zachodziła kondensacja?
Czy u Ciebie występuje kondensacja przy grzaniu CWU?

> BR
> Igus'

I dodatkowe pytania:
Czy twój INOX to IRDA M60?
Czy do cyrkulacji użyłeś jakiegoś gotowego zestawu Beretty???????

VACUM

Mam vailanta ponad rok.
Zasobnik 300l ustawiony na 70 c ,na wylocie mieszacz
ustawiony na 47 c i wody nigdy nie brakło.
Dwie łazienki i 4 osoby.
Zamontowali mi piec i zapomniałem że go mam.
Zero awarii, co do urlicha to wiem że to jest piec made in PRC.

Wiertarkę może bym kupił bo to wydatek kilku dych.
Piec ---chmmmm ma działać lata , nie ufam takim cudakom jak Toya ,Topex czy
Urlich.

Pozdrawiam Irek

ppart

VACUM napisał(a):

Urlich już upadł, dla mnie.
Mam nowego nowych faworytow.
M.in. Immergas. Z piecem Immergas jest kompletowany zasobnik 200 l.,
INOX z opcją podłączenia kolektorów słonecznych. To mogło by być
rozwiązanie przyszłościowe.
I stąd dobrze, że napisałeś. Bo mam do Ciebie pytanie:
Masz zasobnik 300l. , dlaczego? Musisz grzać dużą ilość wody. Czy
to jest ekonomiczne? Z tego co wywnioskowałem z grup, to dla 2
łazienek i 4 osób wystarczy zasobnik, góra 100l.
Czy mieszacz na wylocie to jest standard dla zasobników, czy coś
extra?

pozdrowienia

Piotr

Igor Kotlicki

ppart napisał(a):

> O to mi chodziło m.in., czy masz cyrkulację. Czy muszę mieć
> cyrkulację? odległość do łazienki ok 10 m. po rurach, dotychczas
> miałem 2-funkcyjny???
Nic nie musisz, ja mam cyrkulacje, ale pompa jest na zegarze i dziala co
15min, a na noc wogole ja wylaczam.
Cyrkulacja to wiekszy komfort i juz. 10m to sporo.

> Skoro nie mam podłogówki, mam panel purmo, to kondensacyjny nie da
> egzaminu?

Do grzania wody zuzywam ok 7m3 gazu na tydzien, do grzania to do 100m3
na tydzień (ale to byl luty tego roku :o), czyli 10x wiecej sie placi za
grzanie.
Jak z tego widac oszczednosci przy grzaniu sa 10x wieksze. Do tego
dochodzi to, ze temp wody CWU jest 60C, a temperatura wody do ogrzewania
nie przekracza 40C (bo mam podlogowe i temp wody w podlodze to ok 20C).

> Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi, może się mylę, ale można
> ustawiać temp. zasilania i powrotu, tak aby zachodziła kondensacja?
> Czy u Ciebie występuje kondensacja przy grzaniu CWU?

Raczej nie, bo to by wymagalo temperatur ponizej 55C

> I dodatkowe pytania:
> Czy twój INOX to IRDA M60?

Tak

> Czy do cyrkulacji użyłeś jakiegoś gotowego zestawu Beretty???????

Nie. Po co, pompa WILO i jazda.

BR
Igus'

VACUM

> [...]

>łazienek i 4 osób wystarczy zasobnik, góra 100l.
>Czy mieszacz na wylocie to jest standard dla zasobników, czy coś

Chmmm 300 l bo to IMHO jest tyle ile po zmieszaniu z zimną może
być potrzebne w super sytuacji.
Np:
a -Mam gości i w 2 łazienkach sie kąpie ktoś zaraz potem inny bierze
prysznic.

b -Piec nie włącza się jak umyję zęby bo z 300l niech ubędzie 5 l. to max.

Zakładał mi to znajomy od tych spraw i zdałem się na jego opinie.

Mieszacz to nie standard, ale ja mam .
Nie trzeba się bawić w ustawianie na baterii temperaturki tylko odkręcam
wodę i leci mi
taka jaka ustawiłem na mieszaczu.
( za zimna dla żony :)) )
przy mieszaczu jest też rozwiązany problem z legionellą.
Koszt to coś koło 200 zł -nie pamiętam

Vailanty maja program na te bakteryjki ( legio) ,ale wtedy
raz na tydzień leci wrzątek z zasobnika i można sobie łapki poparzyć ;-)

100 litrów to IMHO za mało.

Nie zainwestował bym też w kondensacyjny.
Zwrot za lata a kto wie co będzie za rok??

Pozdrawiam Irek

Marek Dyjor

Użytkownik "VACUM" <irekiaga...@vp.pl> napisał w wiadomości

> Chmmm 300 l bo to IMHO jest tyle ile po zmieszaniu z zimną może
> być potrzebne w super sytuacji.

wiesz jakie zasobniki sa w czteropiętrowym, pięcio klatkowym bloku?

2 x 400l a w jeden blok chodzi od roku na jednym zasobniku i nikt nie
zgłasza żadnych zastrzeżeń.

acha automatyka ustawiona na 55 st. :)

Marek Dyjor

Użytkownik "Igor Kotlicki" <tei...@pro.onet.pl> napisał w wiadomości

> Nic nie musisz, ja mam cyrkulacje, ale pompa jest na zegarze i dziala co
> 15min, a na noc wogole ja wylaczam.
> Cyrkulacja to wiekszy komfort i juz. 10m to sporo.

sterowanie cyrkulacją lepiej zrobić jako układ zintegrowany... programator
tygodniowy + sterowanie z czujnikiem temperatury (jakiś Auratron).

czujnik bada T na powrocie z cyrkulacji i pompuje do chwili gdy ciepła woda
wróci do kotłowni, ważne jest aby czujnik był jak najdalej od wejścia do
zasobnika i pompy.

Zbigniew Malinowski

> [...]
> dochodzi to, ze temp wody CWU jest 60C, a temperatura wody do ogrzewania
> nie przekracza 40C (bo mam podlogowe i temp wody w podlodze to ok 20C).

Igorze, temat mnie zainteresował - jak zmierzyłeś zużycie gazu do CWU i do
grzania? Twój kocioł podaje takie informacje? Jakbyś miał dane całoroczne to
jestem gotów za nie zapłacić...

Jestem żywotnie zainteresowany tematem.

Pozdrawiam

Zbyszek Malinowski

Zbigniew Malinowski

> Skoro nie mam podłogówki, mam panel purmo, to kondensacyjny nie da
> egzaminu?

Teoretycznie wszystko da się zrobić, tyle tylko, że skuteczność ogrzewania
zależy od różnicy temperatur (grzejnik-powietrze wewnątrz) oraz od
powierzchni grzejników (no i od ich typów). Tak więc, żeby mieć skuteczne
ogrzewanie przy niskiej temperaturze grzejników to grzejniki musiałyby być
OGROMNE. Podłoga za swojej natury jest bardzo duża i stąd różnica. Dlatego
też źródła niskotemperaturowe (kotły kondensacyjne a jeszcze bardziej pompy
ciepła) nadają się głównie do ogrzewania podłogowego.

> Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi, może się mylę, ale można
> ustawiać temp. zasilania i powrotu, tak aby zachodziła kondensacja?

Tak się z pewnością da zrobić, ale to musi współgrać z typem ogrzewania
(inaczej: grzejników). Manipulowanie temperaturami bez dopasowania reszty
instalacji może dać całkiem dziwne efekty.

Zbyszek Malinowski

ppart

Zbigniew Malinowski napisał(a):

Czyli z tego wniosek. Chcesz tanio grzać, zrób se podłogówkę i kup
pioec kondensacyjny.
Fajnie, tylko to dotyczy nowych budynków.
A co ja mam zrobić?
Jaki piec wybrać?
Żeby było tanio i ciepło?

Zbigniew Malinowski

> Czyli z tego wniosek. Chcesz tanio grzać, zrób se podłogówkę i kup
> pioec kondensacyjny.
> Fajnie, tylko to dotyczy nowych budynków.
> [...]

Jeżeli nie planujesz wymiany grzejników to (na moje oko) kupno kotła
kondensacyjnego niewiele Ci da (pewnie trochę da, bo kocioł będzie działał
przez pewną część roku na częściowej kondensacji). Ale zważywszy na wyższy
koszt kotła kondensacyjnego to może Ci się to w ogóle ne opłacać. Na jeszcze
jedną rzecz musisz zwrócić uwagę: kocioł kondensacyjny powoduje wydzielanie
sporej ilości kondensatu (mówią, że nawet 20 litrów na dobę). innymi słowy
jest o wiele więcej kwasów w kominie, więc jak zmieniasz piec to być może
trzebaby też zmienić komin (albo zastosować wkładkę) i odprowadzić
kondensat. Co dodatkowo podnosi koszt zmiany i to w sposób niebagatelny.

Według mnie, jeżeli chodzi o stary budynek, to żeby zmniejszyć koszty
ogrzewania to zacząłbym od poprawy ocieplenia i wymiany okien. Kocioł w tym
przypadku to raczej ostatni element, który należy wymieniać, taka "wisienka
na torcie". A jak się dobrze ociepli to może i wymiana kotła nie będzie
potrzebna...

Pozdrawiam

Zbyszek Malinowski

ppart

Zbigniew Malinowski napisał(a):

Tak to jest budynek z 1980 roku. Pow. 180 m2, okna wymieniłem, ściany
ociepliłem, a piec się zepsuł. Był to 8-letni piec TERMICO. Od
pieca zacząłem remont domu.
Facet, który pracuje w Termecie radził mi, żeby wymienić na
kondensacyjny to będę miał oszczędności i stąd moje
zainteresowanie.

Piotr

VACUM

> wiesz jakie zasobniki sa w czteropiętrowym, pięcio klatkowym bloku?
>
> 2 x 400l a w jeden blok chodzi od roku na jednym zasobniku i nikt nie
> zgłasza żadnych zastrzeżeń.
>
> acha automatyka ustawiona na 55 st. :)

Z tego wniosek
że na domek wystarczy 10 litrów??

:)

Marek Dyjor

Użytkownik "VACUM" <irekiaga...@vp.pl> napisał w wiadomości

nie... ze 300 l to gruba przesada...

dodam jeszcze że 130 litrowy zasobnik przy kotłem o mocy 20 - 30 kW to może
robić za podgrzewacz przepływowy.

duży bojler jest sensowny gdy grzejemy prądem

VACUM

> dodam jeszcze że 130 litrowy zasobnik przy kotłem o mocy 20 - 30 kW to
> może robić za podgrzewacz przepływowy.
>
> duży bojler jest sensowny gdy grzejemy prądem
Czyli instalator u mnie zainstalował 300 l ze względu na moc pieca.
Jest ponad 30 KW
Zasobnik ma 2 wężownice i są one połączone w szereg.

Marek Dyjor

Użytkownik "VACUM" <irekiaga...@vp.pl> napisał w wiadomości

imho to zapłaciłeś niepotrzebnie za przewymiarowany zasobnik... chyba że on
jest pod solara w przyszłości...

ppart

Marek Dyjor napisał(a):

A co sądzisz o tym:

Z piecem kondensacyjnym Immergas jest kompletowany zasobnik 200 l.,

INOX z opcją podłączenia kolektorów słonecznych. To mogło by być
rozwiązanie przyszłościowe.

Ale czy zasobnik tej wielkości dla 4 osób to nie za duży? Czy jest
ekonomiczny?

Piotr

Marek Dyjor

[...]

pod solara zwykle idą duże sporo lepiej izolowane zasobniki, ze względu na
specyfike systemu.

zwykłe zasobniki mają słabsza izolację i przy wysokich temperaturach mają
spore straty ciepła, generalnie zwykłe zasobniki powinny pracować do 60 góra
70 stopni, w zasobnikach solarnych wodę nagrzewamy nawet do 90 stopni, tak
aby maksymalnie wykorzystać energię słoneczną.

Igor Kotlicki

Zbigniew Malinowski napisał(a):
Poszło na priv. A zapłacisz piwem jak sie spotkamy w Wawie

BR
Igus'

Igor Kotlicki

ppart napisał(a):

> [...]
> Facet, który pracuje w Termecie radził mi, żeby wymienić na
> kondensacyjny to będę miał oszczędności i stąd moje

Mysle (bo nie liczylem), ze nie bedziesz mial.
Jak kupisz kociol kondensacyjny a temp wody wychodzacej bedzie ponad 50C
to kondensacji nie bedzie i bedzie dzialalo jak zwykly kociol (tyle, ze
drogi ;o).
Jak ustawisz na kotle np 30-40C to bedzie kondensacyjny, tylko, ze jak
mas zp zeliwne grzejniki o duzych przekrojach rur to grzejniki beda
zimne i w domu bedzie zimno i w sumie wychodzi na drogi kociol, ktory
nie grzeje ;o)
Jak zalozysz wieeeeeelkie grzejniki panelowe, to w sumie wyjdzie , ze
masz grzejacy kociol kondensacyjny, tylko koszt inwestycji sie nigdy nie
zwroci, tzn roznica drogi piec - tani piec bedzie duzo wieksza niz zyski
na ogrzewaniu, czyli taniej by bylo kupic tani kociol i doplacac do
ogrzewania bo przez kilka la to bedzie taniej.
Jesli chodzi o zasobnik CWU to jak kupisz wielki np 300l to zawsze
bedziesz mial ciepla wode, tylko, ze jak z niej nikt nie bedzie
korzystal, to ona bedzie stygla w tym zasobniku (wolno, ale bedzie) i
kociol bedzie ja w kolko podgrzewal, a Ty bedziesz placil za gaz.
Ja bym poszedl w kociol z zamknieta komora spalania (niekondensacyjny) i
dal nowe grzejniki, kociol jednofunkcyjny a zasobnik ok 100l.

BR
Igus'

PS Rusrki do CO wymieniles ?

ppart

Igor Kotlicki napisał(a):

Rurki wymieniłem na miedź, grzejniki PURMO lekko przewymiarowane.
Najbardziej mi pasuje ten Twój piec z IRDĄ, ale zaineresowałem się
tym wymiennikiem 200l. Immergas, co do solarów. Ciekawy moim zdaniem
jest piec ACV , piszą, że ma samoczyszczące się palniki, czy
wymienniki, oraz nie osiada kamień na wymiennikach - zbiornik w
zbiorniku.
Co do kondensacyjnego pieca look'nij tutaj:
http://www.hoval.pl/german/products/topgas_12.htm
Z wykresu wynika, że kondensacyjne tracą sprawność przy temp. 100
st. C, czyli kondensacja występuje w całym zakresie temperatur. Nie
wiem czy prawidłowo odczytuję wykres.
Czytałem również, że w niektórych piecach zachodzi kondensacja
przy grzaniu CWU???
Jutro zapytam się faceta, który projektuje piece, co sądzi o
kondensatach w mojej sytuacji. Odpowiedź umieszczę tutaj.

pozdrawiam

Piotr