Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.

Maniek4

Witam!!

Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
88cm.
Zalozenia: grubosc welny to 30cm, wykonczenie poddasza plyta gipsowa.
Pytania: jak to ocieplic?

Wyobrazam sobie tak:
miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.
Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK. Ukladam
druga warstwe welny 15cm w poprzek krokwi. No i ?? Jak ma sie trzymac ta
druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??
Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??
Ciekawe uwagi i spostrzezenia Kiki'ego weterana poddaszowego, alias
termokamerzysta, Screama i innych wiedzacych, jak na wage zlota.

Pozdro.. TK

kris

> druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??
> Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??

Ja folie paroszczelna dawałem tylko w pomieszczeniach mokrych(może to i błąd
ale sugerowałem sie zaleceniami producentów wełny)- a mocowałem ją taśmą
dwustronną do profili.
Druga warstw wełny trzyma się na wcisk miedzy profilami.
Na stronach chyba Knaufa jest filmik jak to robić.
Zastanawiałem się też nad opcją aby po zamocowaniu stelaża zdjąć profile i
druga warstwę welny nijako nabić na uchwyty grzybkowe i dopiero docisnąć to
zakładajac profile na uchwyty.

A dzisiaj miałem darmowy audyt termowizyjny. Dach cały przyprószony
śniegiem(temp ok 0stC) więc ja szybko ogrzewanie na maxa i obserwowałem. Na
szczęście nie zauważyłem miejsc gdzie śnieg topnieje więc chyba ocieplenie
mam zrobione dobrze. Wełny mam 15+10. 15 to Unimata Isovera a 10 toRockmin
Rockwoola

Krzysiek

Maniek4

Użytkownik "kris" <KwywalS...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> taśmą dwustronną do profili.
> Druga warstw wełny trzyma się na wcisk miedzy profilami.

Czyli najpierw pierwsza warstwa welny, pozniej profile odsuniete o planowana
grubosc drugiej warstwy i dopiero upychac druga warstwe??
Profile sa rownolegle do krokwi, czy prostopadle??

> Na stronach chyba Knaufa jest filmik jak to robić.

A dzieki poszukam..

> mam zrobione dobrze. Wełny mam 15+10. 15 to Unimata Isovera a 10 toRockmin

A czemu dwie rozne welny??

Pozdro.. TK

JanuszK

Maniek4 wrote:
> Witam!!
>
> Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...
>
> Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
> 88cm.
A co masz na dachu? i jaką masz membranę?

> [...]
>
> Wyobrazam sobie tak:
> miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny

JAk masz membranę o duże paroprzepuszczalności to wełna może przylegać
do membrany, wystarczy jej szczelina nad membraną.

wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.
> Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK.

Nie wieszaki tylko takie uchwyty w kształcie U (musisz kupić długie) i
tym dołem przykręcasz do krokwi a pomiędzy ramiona dajesz profil CD60 w
rozstawie co 50cm i przykręcasz tak aby uzyskać równą powierzchnię.
Oczywiście profile pod kątem prostym do krokwi. Do ścian przykręcasz U30
do których wkładasz te CD. Wszystko ma tworzyć jedną płaszczyznę.
Pomiędzy profile wkładasz w poprzek wełnę,zawsze na dwóch profilach się
będzie trzymała. Potem do CD kleisz taśmę do wykładzin (dwustronnie
klejącą) i do niej przyklejasz folię żółtą.
Jak ci zrobią wylewki to przykręcasz płyty GK. płyty dłuższym bokiem
przykręcasz pod kątem prostym do profili, przycinasz aby styk płyt
wychodził w środku profila. pomiedzy płytami powinna byś szpara od 3 do
5mm. Acha następną płytę przesuwasz o profil tak aby styki płyt się nie
pokrywały w kolejnych rzędach, i to chyba tyle, bo temat szpachlowania
już tu był poruszany :)

--
Pozdr
JanuszK

scream

Dnia Sat, 3 Jan 2009 21:31:54 +0100, Maniek4 napisał(a):

> miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
> od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad poddaszem.

Jeśli masz deskowanie i pape to musisz zrobic szczeline i odsunac welne od
dachu.

> Welna osznurowana. Przykrecam do krokwi wieszaki do konstrukcji GK. Ukladam
> druga warstwe welny 15cm w poprzek krokwi. No i ?? Jak ma sie trzymac ta
> druga warstwa krokwi, gdzie/do czego mocowac folie paroszczelna??

Druga warstwa welny trzyma sie miedzy profilami :) Folie mocujesz do
profili na tasme klejaca.

> Konstrukcja UD ma byc juz po nizej foli, czy przykryta folia??

Przykryta.

> Ciekawe uwagi i spostrzezenia Kiki'ego weterana poddaszowego, alias
> termokamerzysta, Screama i innych wiedzacych, jak na wage zlota.

Dyskutowalbym o sensie robienia stelaza odsunietego od krokwi az o 15 cm.
Na wieszakach ES nie bedzie to dostatecznie sztywne, ale z drugiej strony
mozesz miec problem zeby dostac grzybki takiej dlugosci.

Co przemawia za grzybkami:
- sztywnosc
- nie trzeba sie bawic w upychanie profili wełną (to co pisal Kris nizej,
welne "nabijasz" na wystajace grzybki)
- wg mnie latwiej robic plaszczyzne na grzybkach niz na ES, bo grzybki nie
sa gietkie, wiec raz poziomujesz, przykrecasz i potem mozesz mocowac
profile w ciemno :)

Jesli masz jakies pytania to pytaj, teraz niewiele mi przychodzi do
glowy... :)

--
best regards,
scream

kris

> A co masz na dachu? i jaką masz membranę?

Jeśli dach deskowany to chyba membrana nie potrzebna?

Krzysiek

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message
> Witam!!

Teraz widzę jak to powinno być od początku. Posłuchaj mnie, a nie
zbłądzisz:-)

1. Weź gwoździe i drut wiązałkowy, jak cię stać to ocynkowany i 3-4cm od
deskowania przybij ten drut zygzakiem między krokwie. Zrobisz barierę żeby
nie zasłonić szczeliny. Przybijaj te gwozdki co 15-20cm robiąc tak, że
wbijasz jeden do połowy, owijasz drutem i dobijasz naciągając drut. I
następny po przeciwnej stronie.. Nie słuchaj tych co chcą ci wmuwić sznurek.
Ja mam sznurek i on sie poddaje.

2. Jak już obijesz tym drutem to zamontuj elementy nośne - uchwyty/uszy do
stelaży na taką odległość jak ma daleko być to ocieplenie

3. Weź wełnę 12cm - koniecznie 12cm ! Wsadź między krokwie zgodnie ze sztuką
czyli wycinasz szersze od 2cm i od dołu już obsznurkuj takerem

4. Na to weź membranę WIATROIZOLACYJNĄ jakąś najtańszą. Potnij na pionowe
pasy na szerokość jednej do 3 krokwii jak ci wygodnie i takerem ją przybij

Będą ci wystawały tylko uszy do stelaża poprzecznego i pionowego.

To niech będzie twoim pierwszym etapem. Jeśli źle zrobisz z tą
wiatroizolacją lub nie dasz drutu na spód to będzie ci podwiewało pod
płytami KG i jak nie dasz drutu to jest szansa, że zatkasz szczelinę
powietrzną.

Maniek4

Użytkownik "scream" <n...@podam.pl> napisał w wiadomości

> Jeśli masz deskowanie i pape to musisz zrobic szczeline i odsunac welne od
> dachu.

No wlasnie, a jakiej wielkosci ta szczelina, 1cm??

> Druga warstwa welny trzyma sie miedzy profilami :) Folie mocujesz do
> profili na tasme klejaca.

dwustronna rozumiem??

> Dyskutowalbym o sensie robienia stelaza odsunietego od krokwi az o 15 cm.
> Na wieszakach ES nie bedzie to dostatecznie sztywne, ale z drugiej strony
> mozesz miec problem zeby dostac grzybki takiej dlugosci.

Tak mi przyszlo do glowy. Skoro pierwsza warstwa 15cm miesci sie miedzy
krokwiami, to potrzebuje zdystansowac GK o kolejne 15cm planowanego
ocieplenia docelowego. Jak zrobic to inaczej??

> [...]
> - wg mnie latwiej robic plaszczyzne na grzybkach niz na ES, bo grzybki nie
> sa gietkie, wiec raz poziomujesz, przykrecasz i potem mozesz mocowac

Tralala, dobrze ze wiem co to sa grzybki..

> Jesli masz jakies pytania to pytaj, teraz niewiele mi przychodzi do
> glowy... :)

Chyba przeczytam najpierw jakas instrukcje, bo widze ze lamel ze mnie
straszny w kwestji technicznych szczegolow tej konstrukcji i nie bede Was
denerwowal.

Pozdro.. TK

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message
> Witam!!

A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

kris

> Czyli najpierw pierwsza warstwa welny, pozniej profile odsuniete o
> planowana grubosc drugiej warstwy i dopiero upychac druga warstwe??
> Profile sa rownolegle do krokwi, czy prostopadle??

Prostopadłe

> A dzieki poszukam..

Weź z hurtowni materiały producentów wełny- tam też to ładnie opisują

> A czemu dwie rozne welny??

A nie wiem:
Miedzy krokwie pasował Unimata z roli a druga warstwę nakrokwiowo lepiej sie
kładło z płyt więc wziełem Rockmina. Unimata to mięciutka jak kaczuszka a
Rockmin to gryzące diabelstwo;))

Krzysiek

Maniek4

Użytkownik "JanuszK" <Janu...@malpa.o2.pl> napisał w wiadomości

> JAk masz membranę o duże paroprzepuszczalności to wełna może przylegać do
> membrany, wystarczy jej szczelina nad membraną.

Dach jest deskowany, a na deskach lezy papa. Membrany nie ma zadnej. Welna
bedzie od wewnatrz pomieszczenia pod deskami.

> Oczywiście profile pod kątem prostym do krokwi. Do ścian przykręcasz U30

Tu jest lekki problem, bo instalacje elek./sat/net zrobilem po scianie zdaje
sie 30cm od desek dachu planujac ocieplenie 25cm. Trzeba bedzie dokonac
pomiarow DMF 10 i cos pomyslec. :-((

> [...]
> przykręcasz pod kątem prostym do profili, przycinasz aby styk płyt
> wychodził w środku profila. pomiedzy płytami powinna byś szpara od 3 do

Czyli nie montuje plyt na styk??

> Acha następną płytę przesuwasz o profil tak aby styki płyt się nie
> pokrywały w kolejnych rzędach, i to chyba tyle, bo temat szpachlowania już
> tu był poruszany :)

No dzieki, dzieki. Cenne uwagi.

Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
jej nie przykryje??

Pozdro.. TK

Maniek4

> Miedzy krokwie pasował Unimata z roli a druga warstwę nakrokwiowo lepiej
> sie kładło z płyt więc wziełem Rockmina. Unimata to mięciutka jak
> kaczuszka a Rockmin to gryzące diabelstwo;))

:-))
OK
Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

Pozdro.. TK

kiki

> Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
> jej nie przykryje??

Murłata to mój konik. Z tym miałem jazdę. Zrób zdjęcie od środka, z góry i z
zewnątrz to ci wszystko wyjaśnię. Ja miałem tragedię stąd te moje
termowizyjne przygody. Musiałem odrywać styropian od góry na 50cm i
kombinować. To jest strasznie ważna sprawa. Inaczej cały wieniec
przemarznie, pomieszczeń nie nagrzejesz.
Mam wiele zdjęc thermowizyjnych i wiele zdjęć jak to rozwiązałem później.
Myślę że bardzo dobrze to zrobiłem. Muszę się przygotowac do odpisania
szczegółowo, bo wymaga to kilku zdjęć...

Maniek4

Użytkownik "kiki" <a@b.c> napisał w wiadomości

Mam tylko telefon. :-)

Pozdro..TK

kiki

> Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

Wełna ma małe znaczenie i nie ważne czy fajnie czy mniej fajnie się robi. To
ma znikome znaczenie jak i różnice w przenikalności na trzecim miejscu po
przecinku. Ważniejsze jest żeby nie zrobic jakiejś głupoty. Gdybym mieszkał
w twojej okolicy to bym ci podskoczył i wyjaśnił :-)

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

A widzę :-) GPRS z plusa :-)

Maniek4

> Teraz widzę jak to powinno być od początku. Posłuchaj mnie, a nie
> zbłądzisz:-)

A nie, w to nie watpie.. :-))

> [...]
> następny po przeciwnej stronie.. Nie słuchaj tych co chcą ci wmuwić
> sznurek. Ja mam sznurek i on sie poddaje.

Dobry pomysl.

> 3. Weź wełnę 12cm - koniecznie 12cm ! Wsadź między krokwie zgodnie ze
> sztuką czyli wycinasz szersze od 2cm i od dołu już obsznurkuj takerem

No tak, tylko to da mi 27cm. Moze olac te 3cm, a moze sa welny 18cm? Moze
jakis dystans ponizej krokwi, tyle ze to bez sensu, bo nie da sie ulozyc
szczelnie welny.

> [...]
> wiatroizolacją lub nie dasz drutu na spód to będzie ci podwiewało pod
> płytami KG i jak nie dasz drutu to jest szansa, że zatkasz szczelinę

Oki, na stelaz nizej folie paroszczelna??

Dzieki za cenne rady.

Pozdro.. TK

Maniek4

> A widzę :-) GPRS z plusa :-)

HSDPA, jeden z nich. :-))

Pozdro.. TK

kris

> OK
> Isover to dobra welna?? Przyjemnie sie robi?? Moze byc na dwie warstwy??

Tu możemy rozpetac dyskusje czy lepszy Isover czy Rockwool czy Knauf czy
może Ursa.
Ja nie wiem.
Ja robiłem Isoverem i Rockwoolem- Isover nie gryzie Rockwool przeciwnie.
Patrz jeszcze na współczynniki lambda wełny- te moje mają 0,39 ale są juz
wełny z niższymi współczynnikami- i oczywiscie odpowiednio droższe. Pomyśl
może o zmniejszeniu grubości izolacji ale zastosowaniu wełny o mniejszej
lambdzie. Jeśli ufasz teoretycznym wyliczeniom to pewnie można wyliczyć
przenikalność cieplną dla poszczególnych grubości i rożnej wartości lambdy.
Dodasz do tego kryterium cenowe i masz zagadke na długe zimowe wieczory co
wybrać:))
Ja zrobiłem tak jak zrobiłem i na razie jest ok.

Krzysiek

kris

> No tak, tylko to da mi 27cm. Moze olac te 3cm, a moze sa welny 18cm? Moze
> jakis dystans ponizej krokwi, tyle ze to bez sensu, bo nie da sie ulozyc
> szczelnie welny.

Możesz nabić 3cm listwy na krokwie, ale czy warto nie wiem. Niech sie
wypowiedza inni.

Krzysiek

Maniek4

> [...]
> kombinować. To jest strasznie ważna sprawa. Inaczej cały wieniec
> przemarznie, pomieszczeń nie nagrzejesz.

Zdjecia nie wiele pokaza, dach dawno obity, house otynkowany i nie ma szans
zrobic sensownego zdjecia. Chodzi mi glownie o wykonczenie estetyczne od
wewnatrz sciany kolanowej.
No ale.. Murlata lezy na scianie jednowarstwowej Porotherm 44, bez wienca.
Wyobrazam sobie, ze musze za murlate upchac welny pozostawiajac szczeline
wentylacyjna pod deskami. Z drugiej strony murlaty, tj. od wewnatrz
pomieszczenia lacze welne za murlata z welna miedzy krokwiami i dalej
standardowo. Trzeba dokladnie ukladac zostawiajac te nieszczesna szczeline.
Miejsce sciany zewnetrznej i desek w zeszlym roku uszczelnilem
wspanialomyslnie piana, zeby nie wialo pod polacia do srodka. Rozumiem, ze
musze czesc tej piany wydlubac. Jak duza powinna byc ta szczelina??

> Mam wiele zdjęc thermowizyjnych i wiele zdjęć jak to rozwiązałem później.
> Myślę że bardzo dobrze to zrobiłem. Muszę się przygotowac do odpisania
> szczegółowo, bo wymaga to kilku zdjęć...

Chetnie obejze, ale nasze konstrukcje zdaje sie nieco sie roznia.

Pozdro.. TK

kiki

> Oki, na stelaz nizej folie paroszczelna??

Nie kombinuj nic z grubością wełny. Masz krokwie 16cm więc wełny musisz dać
tyle aby zachować szczelinę i jej nie ścisnąć. Czyli 12cm wełny. Szczelina
3-5cm jest wspaniała !
Nie kombinuj z wełną wystającą poniżej. Mnie tak właśnie gnojki zrobili. I
się skończyło tym, że weszła za głęboko.
Zrób tak żeby grubość krokwii - 4cm dało grubość wełny. Wełna jest 10, 12
lub 15cm. Ty potrzebujesz 12cm!
Na to snurek od spodu takerem i taki materiał wiatroizolacyjny żeby
przepuszczał powietrze ale nie wpuszczał wiatru. Przy 50km/h docenisz co
tutaj napisałem.

Paroizolację dasz na sam koniec pod samą płytę KG na taśme 2-stronnie
plylepną do stelaża. Paroizolacja jest konieczna ale najpierw niech ci
zrobią ten pierwszy etap. Dobrze żebyś to zrobił teraz w zimie i wezwał
kamerę termowizyjną żeby to oblookać. Dopiero później zrobisz warstwe drugą.
W drugiej warstwie wełny są też pułapki. Napiszę o nich za moment

scream

Dnia Sat, 3 Jan 2009 22:38:26 +0100, Maniek4 napisał(a):

> No wlasnie, a jakiej wielkosci ta szczelina, 1cm??

3 cm :)

> dwustronna rozumiem??

Tak. Folie kleimy na zakład, zakład ma mieć conajmniej te 10 cm. Zakładki
sklejamy ze sobą taśmą szarą do klejenia kartonów :) Można też daśmą
dekarską ale jest 10x droższa (ok. 40 zł/rolka).

> Tak mi przyszlo do glowy. Skoro pierwsza warstwa 15cm miesci sie miedzy
> krokwiami, to potrzebuje zdystansowac GK o kolejne 15cm planowanego
> ocieplenia docelowego. Jak zrobic to inaczej??

Długie grzybki, długie ESy albo nabijać coś na krokwie (oczywiscie to
rozwiazanie ma podstawowa wade, ze w tym miejscu bedzie na krokwiach 5 cm
ocieplenia zamiast 15 cm).

RudeBoy

kiki pisze:

> A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

Zrób grilla i zaproś stałych bywalców. Głównym punktem programu mógłby
być pokaz filmów... z kamery termowizyjnej...

--
RudeBoy Selecta
Bless...

kiki

"kris" <KwywalS...@wp.pl> wrote in message

> Tu możemy rozpetac dyskusje czy lepszy Isover czy Rockwool czy Knauf czy
> może Ursa.

Cichutko kris, spokojnie, już dobrze :-) To nie ma żadnego znaczenia. Dajesz
25 czy 30cm wełny i wystarczy ! Ja mam 25 i tam gdzie w końcu poprawiłem
obraz termowizyjny pokazuje jednorodność, a tam gdzie jeszcze nie rozprułem
widać stelaże zimniejsze o 15 stopni C
Śmiem twierdzić, że 20cm wełny wystarczy jeśli się dobrze zrobi.

Maniek4

> Ja zrobiłem tak jak zrobiłem i na razie jest ok.

Mnie kolejne cyfry po przecinku nie podniecaja. Pisze sie tu o
wspolczynnikach, ze nie wazna grubosc, tylko wspolczynniki. Mnie to nie bawi
grubosc to grubos. Sam GoreTex nie zastapi puchowej kurtki w Himalajach.
:-)) Mnie interesuje strona uzytkowa, doswiadczenia.

Pozdro.. TK

Maniek4

Użytkownik "kris" <KwywalS...@wp.pl> napisał w wiadomości

Trudno bedzie szczelnie ulozyc welne.

Pozdro.. TK

kiki

> Zdjecia nie wiele pokaza, dach dawno obity, house otynkowany i nie ma
> szans zrobic sensownego zdjecia. Chodzi mi glownie o wykonczenie
> estetyczne od wewnatrz sciany kolanowej.

Ale robiłeś zdjęcia wcześniej w trakcie budowy. Sypnij nimi. Muszę widzieć
jak murłata leży

kris

> A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

Mamy ale z konferencja będzie i zniknie a wpisy na grupie przydadzą się
potomnym;))

Krzysiek

Maniek4

> Paroizolację dasz na sam koniec pod samą płytę KG na taśme 2-stronnie
> plylepną do stelaża. Paroizolacja jest konieczna ale najpierw niech ci
> zrobią ten pierwszy etap.

Jak czytam Wasze doswiadczenia, to nie planuje jakichs robiacych pierwszy
etap. :-))

Pozdro.. TK

kris

> Jak czytam Wasze doswiadczenia, to nie planuje jakichs robiacych pierwszy
> etap. :-))

Sam Sobie wolisz paragonami płacić?;))

Krzysiek

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

Tak trudno będzie. Lepiej daj te 12cm, drut wiązałkowy na 4cm od deskowania,
sznurek od dołu i wiatroizolacja np Corotop Corovin
http://www.icmarket.pl/corotop-corovin-membrana-wiatroizolacyjna-p-10474.html
Coś takiego chyba miałem. Taki cienki materiał. Można oddychac przez niego.

Musisz mieć działające ogrzewanie żeby sprawdzic jakość tego pierwszego
etapu. Dopiero wtedy kamerką to oblookać. Uwierz mi ale w pierwszym sezonie
zaoszczedzisz połowę paliwa jeśli nie będzie strat przez dach. Ropa tanieje
warto wejść w olej opałowy :-) A nie walczyć z brudem od tego groszku :-)

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

Nie wolno ci tak mówić. Musisz najpierw częściowo ocieplić i uszczelnić od
wiatru, zapewnić wentylację połaci. Pamiętaj aby rozciąć taśmę kalenicową na
całej długości. Jeśli ją masz. Ta szczelina musi iść aż do kalenicy.

kiki

> Sam Sobie wolisz paragonami płacić?;))

Hahahahahahahahaha dokładnie tak będzie :-) Sam sobie nimi zapłaci :-)

Maniek4

Użytkownik "kiki" <a@b.c> napisał w wiadomości

A gdziez tam, nie zajmowalem sie pierdolami.
Murlata lezy po wewnetrznej stronie sciany. grubosc murlaty to o ile
pamietam 14cm, minus 44cm grubosci sciany to zostaje 30cm w lini poziomej od
murlaty do zewnetrznego lica sciany. Jest jeszcze problem wznoszacej sie
polaci o kacie 40 stopni, zawezajacej szceline miedzy gorna krawedzia
murlaty a deskami polaci.

Pozdro.. TK

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

Wełne kup tanią, a za różnice cen dokup drut wiązałkowy i wiatroizolację. A
paroizolację daj tą srebrną. Ona odbija podczerwień rozchodzącą się w formie
wypromieniowanej o jakieś 10-12% poprawia. Robiłem testy i podczerwień
zachowuje się identycznie jak światło widzialne. Weźcie sobie raz kogoś kto
robi diagnostykę to chętnie wam wyjaśni.

Maniek4

> [...]
> sezonie zaoszczedzisz połowę paliwa jeśli nie będzie strat przez dach.
> Ropa tanieje warto wejść w olej opałowy :-) A nie walczyć z brudem od tego

Ogrzewanie pewnie uruchomie jak bedzie juz po mrozach. Zostala cala
podlogowka na dole jakies 160m ^2 i kotlownia. Mam gaz na dzialce, wiec ropa
do ogrzewania i ekogroszek mnie srednio interesuja.

Pozdro.. TK

kiki

> [...]
> od murlaty do zewnetrznego lica sciany. Jest jeszcze problem wznoszacej
> sie polaci o kacie 40 stopni, zawezajacej szceline miedzy gorna krawedzia

Oh to paskudnie leży ta murłata. masz kolejną szanse na zwałę taką jak ja
miałem. Musisz byc czujny na każdym kroku przy ociepleniu styropianem z
zewnątrz. Mówię ci jazdę będziesz miał. Jak tam ci wpadnie zimne powietrze i
obmyje wienieć z tą cofnięta murłatą to zdechniesz z zimna.
Już nie pamietam czy ty masz ściane 1W czy 2W ze styropianem?
Tą murłatę musisz okleić klockiem styropianu, przybić styro od frontu i
zalać pianką wszystko co się da ale jeszcze musisz zrobic dyszę do połaci.
Szukam tych zdjęć......

Maniek4

> Sam Sobie wolisz paragonami płacić?;))

Moze unikne zdziwien.

Pozdro.. TK

Maniek4

> "Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

> Nie wolno ci tak mówić.

Wolno, wolno. Wolno mi nawet tak robic, to moja budowa.
Szczerze to nie mam zaufanych ludzi do robienia tego, a w ciagu dnia jestem
bardzo zajety powiedzmy chlebem. Wielu robiacych jest ocieplenia, ale ja nie
mam czasu, ani checi stac, pilnowac i pouczac jak co ma wygladac. jezeli mam
tak robic, to wole zrobic to sam po poludniu. W miesiac powinienem sie
wyrobic bez stresu.

Pozdro.. TK

Maniek4

> Mamy ale z konferencja będzie i zniknie a wpisy na grupie przydadzą się
> potomnym;))

Slusznie.

TK

Maniek4

> Oh to paskudnie leży ta murłata. masz kolejną szanse na zwałę taką jak ja

Murlata jest zgodnie ze sztuka opisywana w ksiazkach.

> [...]
> i obmyje wienieć z tą cofnięta murłatą to zdechniesz z zimna.
> Już nie pamietam czy ty masz ściane 1W czy 2W ze styropianem?

Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

Pozdro.. TK

kiki

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

No mam

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1383f721da291faf.html

Zobacz co zrobiłem.

1. Najpierw kazałem odciąć styropian do dolnej krawędzi krokwii
2. Obrobiłem z zewnątrz murłatę i wieniec dopasowanymi klockami styropianu -
od przodu
3. Dobrałem sie do wełny tam głębiej
4. Zrobiłem DYSZĘ jak widzisz.
- około 50cm długości, na szerokoć między około 90cm - plastikowa taka
falista płyta - no plastik falisty z castoramy
- przykleiłem od spodu styro 1cm grubości
5. Wsadziłem tą dyszę ponad murłatą tam głębiej w szczelinę
6. Dobiłem na siłę wełną, styropianem, pianą czym akurat trzeba było w danej
sytuacji
7. zakleiłem styropian zewnętrznej izolacji
8. Jeszcze raz piana dookoła
9. Siatka i klej.
10. Zapłata paragonami wykonawcy za zniszczone kilkanaście balotów
styropianu, klej, siatkę, wełnę itp...

Ale to moje ocieplenie nadal wymaga poprawek. Juz tamtego wykonawcy nie ma.
To była naprawa przemarzającego wieńca.
Ty możesz zrobić to dobrze od początku.

kiki

> Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

Dobra to musisz zrobić dyszę taką jak ja ale w zgodzie z własną ścianą 1W
obrobić murłatę. Ale ja ci dobrze radzę, weź ją oklej styropianem aż do
frontu muru, góre upchnij wełną.

Maniek4

> "Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message
>>

> No mam
>
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1383f721da291faf.html
>
> Zobacz co zrobiłem.

Ciekawy sposob.
Mozna ten plastik falisty upchac od spodu welna do samej murlaty i bedzie
git.
No dobra, a jak z murlata od wewnatrz??

> 10. Zapłata paragonami wykonawcy za zniszczone kilkanaście balotów
> styropianu, klej, siatkę, wełnę itp...

A tak, to juz wszyscy pamietaja.:-))

> Ale to moje ocieplenie nadal wymaga poprawek. Juz tamtego wykonawcy nie
> ma.
> To była naprawa przemarzającego wieńca.
> Ty możesz zrobić to dobrze od początku.

To trudne i ciasne miejsce. Ciezko bedzie od poczatku.

Pozdro.. TK

Maniek4

Użytkownik "kiki" <a@b.c> napisał w wiadomości

Tam jest malo miejsca na takie zabiegi, pozostaje tylko upchanie welny, albo
zasypanie sypkim styro, tyle ze ten moze pofrunac z czasem.

Pozdro.. TK

kiki

> [...]

Od wewnątrz to problemu nie ma jakoś obrobisz wełną, naciągniesz
wiatroizolację na wszystko, pod murbelkę wciśnij pianę żeby uszczelnić.
Możesz wszystko zapianować, obrobic styropianem. Tam nie może lecieć żadne
powietrze. Gdzie ty masz wieniec pod tą murłatą? Opisz to dokładnie?
Musisz to wszystko chronić przed ciśnieniem powietrza w czasie wiatru. Tam
nie ma prawa wpadać żadne zimne powietrze, ma być szczelne i w związku z tym
polecam styropiando obrobienia murłaty, bo wełna wymaga wentylacji.

Widzisz ten falisty plastik okleiłem styropianem 1cm po to że w nim
narobiłem dziurek i dolna "falistość" wentylowała mi od góry wełnę, którą
upychałem na wielki wcisk żeby zagrodzic zimnemu powietrzu droge. Każdy
przypadek trzeba przemysleć ale taka dysza to mój autorski pomysl i myślę,
że nie najgorszy. Zrób tą dyszę za wczasu i o takiej długości jak potrzeba.
W sumie to zacznij od dysz, murłaty później ten drut wiązałkowy, wełna i
wiatroizolacja... później kamera termowizyjna, sprawdzić czy nie ma
przecieków powietrza, nawet strumyczków, które puszczą cie później z
torbami.

> A tak, to juz wszyscy pamietaja.:-))

Ty też pamiętaj :-) Bez awantur, cichutko, tylko na koniec wręczasz kasę
odliczasz gotówe i ostatnimi banknotami są paragony.

kiki

> Tam jest malo miejsca na takie zabiegi, pozostaje tylko upchanie welny,
> albo zasypanie sypkim styro, tyle ze ten moze pofrunac z czasem.

Musisz to obrobić, każdy ma inaczej musisz to rozwiązać sam albo dać nam
zdjęcia do skomentowania.

Maniek4

> [...]
> Możesz wszystko zapianować, obrobic styropianem. Tam nie może lecieć żadne
> powietrze. Gdzie ty masz wieniec pod tą murłatą? Opisz to dokładnie?

Pod murlata nie ma wienca, ona lezy na cegle/pustaku. Wieniec jest ponizej
50cm ze stropem.

> Ty też pamiętaj :-) Bez awantur, cichutko, tylko na koniec wręczasz kasę
> odliczasz gotówe i ostatnimi banknotami są paragony.

Pewnie zrobie to sam i obejdzie sie bez takich przygod.:-))

Pozdro.. TK

Bartek

"Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote:

> Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

Ale podbitka tam jeszcze chyba będzie? Jeśli tak, możesz uszczelnić
styropianem z zewnątrz, a wełnę upchnąć między murłatę a styropian.

--
Bartek

Bartek

> [...]
> 88cm.
> Zalozenia: grubosc welny to 30cm, wykonczenie poddasza plyta gipsowa.

Cześć,
Jestem świeżo po ocieplaniu dachu, w podobnej konfiguracji jak Twoja. U mnie
nie ma deskowania, lecz membrana wysokoparoprzepuszczalna.
Zdaje się, że pod dechami musisz zrobić szczelinę do wietrzenia, w tym celu
proponuję ponabijać gwoździe (papiaki) do boków krokwi 3cm od desek i na tym
zrobić ruszt ze sznurka. Następnie do boków krokwi zamocuj uchwyty grzybkowe
(np. koelner Z-WP270 o długości 27cm) tak aby uzyskać wysunięcie stelaża o
18cm. Przy takim wysunięciu proponuję mocować uchwyty po obu stronach
krokwi. Następnie nabij gwoździe (papiaki) od spodu krokwi co jakieś 20cm, a
pomiędzy krokwie włóż wełnę 12cm w rolce (proponuję toprock) i od razu ją
sznuruj (12cm w rozstawie ponad 80cm raczej sie nie utrzyma). Mocowanie na
papiaki jest znacznie łatwiejsze i szybsze niż na zszywki (próbowałem i tak,
i tak).
Jeśli masz ścianę dwuwarstwową, to zwróć szczególną uwagę na dobre
połączenie wełny z pionową izolacją ściany. Mam nadzieję, że ściany
szczytowe (o ile masz takie) nie są wyciągnięte pod deski, lecz do spodu
krokwi. Pamiętaj o włożeniu wełny między ścianę a deski! Podobnie ze
ścianami działowymi.
Teraz montujesz profile CD60 (na grzybkach), wkładasz wełnę w płytach
(proponuję superrock) pomiędzy profile i naklejasz folię paroszczelną,
najlepiej odblaskową. Połączenia uszczelniasz taśmą. Na folię zakładasz
płyty gipsowo-kartonowe prostopadle do profili.
Praktyczna uwaga co do montażu wełny: wełna skalna nie pyli się tak jak
szklana. Wełnę lepiej układać gdy jest chłodno, ponieważ można ubrać się
szczelniej i człowiek się nie poci. Do spoconej skóry drobiny wełny lepią
się jak rzep do psiego ogona :)

> Wyobrazam sobie tak:
> miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
> od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad
> poddaszem.

Nie za bardzo wyobrażam sobie ten betonowy strop... możesz przybliżyć?

--
Bartek

Maniek4

Użytkownik "Bartek" <bk*n...@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

> Nie za bardzo wyobrażam sobie ten betonowy strop... możesz przybliżyć?

Po prostu sa dwa stropy, jeden nad parterem, drugi znacznie mniejszy nad
poddaszem. Pelni jedynie role konstrukcyjna.

Pozdro.. TK

Krzysiek

> Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

Pewnie zaraz Scream na mnie "napadnie" za Muratora, ale co tam: mam z
jakiegoś starego Muratora film instruktażowy: "Prosty przepis na poddasze"
(zrobił to Rockwool do spółki z Lafarge). Po odsianiu bełkotu reklamowego
pozostaje klarowna instrukcja przycinania i układania wełny, montażu
rusztowania i płyt GK. Będę na tym bazował. Za dwa tygodnie zabieram się za
robotę.
Na filmie Lafarge zaleca układanie profili co 40cm.
Niedawno pytałem tutaj o to, jakie profile i płyty warto kupować (znajdziesz
w archiwum). Moje wnioski są takie: profile kupię najtańsze i dam gęściej,
bo nie opłaci mi się zamawiać w hurtowni markowych, a płyty na całe poddasze
dam zielone (Rigips) Ewentualnie kupię profile Rigips, jeśli będą na miejscu
i trafię na promocję.
Jeśli chodzi o wełnę, to ja zdecydowałem się na Rockwool'a. Markowa wełna, a
na allegro można kupić w bardzo dobrych cenach. Daję 20cm+10cm (Superrock i
Toprock).
Powodzenia
Krzysiek

JanuszK

kiki wrote:
> "Maniek4" <tomas...@poczta.fm> wrote in message

> A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

Macie :) janusz_kk ale rzadko bywam :)

--
Pozdr
JanuszK

JanuszK

Maniek4 wrote:
> Użytkownik "JanuszK" <Janu...@malpa.o2.pl> napisał w wiadomości

> Dach jest deskowany, a na deskach lezy papa. Membrany nie ma zadnej. Welna
> bedzie od wewnatrz pomieszczenia pod deskami.
No to jak ci już tu radzili musisz zrobić szczelinę wentylacyjną, ale
podam ci inny sposób wg mnie lepszy, kup najtańszą membranę
paroizolacyjną i ją zszywkami przybij od środka do krokwi tak aby była
na 3-4cmszpara, krawędzie złóż na dawa a naet na 4 będzie mocniej
zszywka trzymała. Dlaczego membrana? bo wełna nie lubi wiatru, wiatr
wywwiewa ciepło z wełny a membrana chroni przed wiatrem, dzięki czemu
nie obniża izolacyjności wełny.

> Tu jest lekki problem, bo instalacje elek./sat/net zrobilem po scianie zdaje
> sie 30cm od desek dachu planujac ocieplenie 25cm. Trzeba bedzie dokonac
> pomiarow DMF 10 i cos pomyslec. :-((
Ja mam sposób na wiecenie w ścianie, birę tępe wiertło widiowe i młotem
udarowym powoli wiercę z udarem, jak poczuję lekki opór to się cofam,
kabla takim wiertłem nie przewiercisz, a patrząc w dziurę widzisz co
masz, jak wgłębi się poza tynk do dociskami wiercę normalnie.

> Czyli nie montuje plyt na styk??
Montuje ale te które są razem skręcone na tym samym profilu czyli
krótszy bok płyty, bo tam styk nie pracuje a długie krawędzie które są
prostopadłe do profilu, już musi być szpara i tam dajesz taśmię aby nie
pekała.

> No dzieki, dzieki. Cenne uwagi.
>
> Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
> jej nie przykryje??
Musisz ją w koło zaizolować jak tylko możesz bo to poważny mostek jest,
ja mam styro dosunięte aż do membrany i pomiędzy styropian i murłatę
wsuniętą wełnę, a od pokoju mam cofniętą murłatę, do której mam
przykręcone profile, pomiędzy wełna a na profile płyta GK.

--
Pozdr
JanuszK

Maniek4

Użytkownik "Maniek4" <tomas...@poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam!!

> Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

Dziekuje serdecznie Panie i Panowie za cenne uwagi i zaiteresowanie tym
przegadanym nie raz tematem.

Pozdro.. TK

zbychuW...@fr.pl

> Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
> jej nie przykryje??

..po prostu styropian z pionowego ocieplenia ścian zewnętrznych powinien
dochodzić ukośnie przycięty do połaci dachu, w Twoim przypadku z pozostawieniem
2cm szpary między styro a deskowaniem na wentylację. Taka konstrukcja załatwia
sprawę izolacji murłaty. Wtedy izolacja dachu łączy się w sposób ciągły z
izolacją ścian. Przeważnie ten odcinek robiony jest przez firmy wyjątkowo
niechlujnie. Pzdr

> Pozdro.. TK

zbychuW...@fr.pl

..to wielki błąd. Będziesz tego żałował, może jeszcze o tym nie wiesz. Pzdr

Maniek4

Użytkownik <zbychuW...@fr.pl> napisał w wiadomości

> ..to wielki błąd. Będziesz tego żałował, może jeszcze o tym nie wiesz.
> Pzdr

Wiele o tym pisano, glownie Ci ktorzy takiej nie maja i najwiecej wiedza.
Wiadomo, ze nie ma idealnego materialu, dla mnie parametry U sa do przyjecia
dla mojego domu. Gdybym budowal dom bez okien pewnie zastanawial bym sie nad
innym materialem. W sumie juz jest jak jest i nic z tym nie zrobie, na
szczescie sa tez pozytywne opinie, a dom budowany starannie.

Pozdro.. TK

zbychuW...@fr.pl

> [...]
> pasy na szerokość jednej do 3 krokwii jak ci wygodnie i takerem ją przybij

..tu robisz błąd, bo ta wiatroizolacja powinna być na tych drutach, przytakowana
do boków krokwi i dopiero wtedy te 12cm wełny. Taki układ będzie znacznie lepszy
termicznie, bo nie będzie Ci hulał wiatr w tych 12cm wełny. A to ma ogromne
znaczenie, gdy powietrze w izolacji jest nieruchome..Pzdr

Maniek4

> [...]

> ogromne
> znaczenie, gdy powietrze w izolacji jest nieruchome..Pzdr

Powiedzial bym nawet, ze ma decydujace. JanuszK gdzies w watku pisal o takim
wlasnie sposobie.
Tak czy tak, Wasze uwagi sa dla mnie bardzo cenne

Pozdro.. TK

Dy

Tak przy okazji, chociaz w temacie.
Co to znaczy ze w izolacji bedzie hulal wiatr? Przyznam ze trudno mi
sobie wyobrazic to chulanie na glebokosci kilku (tu mowa jest o
kilkunastu) centymetrach.

Pozdrawiam
Dy

Maniek4

Użytkownik "Dy" <da...@meritum.com.pl> napisał w wiadomości

Chodzi wlasnie o to, czego nie mozesz sobie wyobrazic. :-))
Im mniej ocieplenie bedzie narazone na wywiewanie ciepla tym lepiej. Sama
welna nie jest nieprzewiewna, podobnie jak cieply sweter i pewnie nalezalo
by ja chronic przed wiatrem z gory, tam gdzie jest szczelina wentylacyjna.
Do tego dochodza czasem jakies drobne bledy wykonawcze w postaci szczelin
miedzy welna a np. krokwiami i wiatr bedzie penetrowal duzo glebiej niz moze
sie nam zdawac.

Pozdro.. TK

Dy

> [...]
> miedzy welna a np. krokwiami i wiatr bedzie penetrowal duzo glebiej niz moze

Sweter nie ma 15 cm. Jeśli folia chroniłaby tak szczelnie przed ruchem
powietrza to nie trzeba by tak grubych izolacji wystarczyłoby coś
grubosci swetra. W samej wełnie ruch powietrza jest znikomy a to co
występuje jest wrecz konieczne. Wlna wciska sie miedzy krokwie
(oczywiscie bez przesady) zeby tych szczelinnie robic. Jesli ktos
docina tak ze pozostaje lekki luz to nawet folia nie pomoze bo to
najzwyklejszy mostek cieplny.
Nie bardzo widze sens stosowania poza jakas moda.

Pozdrawiam
Dy

kiki

> [...]
> Do tego dochodza czasem jakies drobne bledy wykonawcze w postaci szczelin
> miedzy welna a np. krokwiami i wiatr bedzie penetrowal duzo glebiej niz

Ooo tak, to prawda. Gdybym wiedział to wszystko 2 lata temu.....
Chociaż z tymi wiatrami przez wełne top też nie tak do końca. Jeśli wełna
się dobrze rozpręży i wsadzą wełnę w stelaż, wełna jest szczelnie zrobiona
to obrazu chłodzonych połaci nie ma. Połacie karton gipsowe wyglądają na
ciepłe ale tam gdzie się sączy wiaterek cały stelaż się odznacza.
Z tą wiatroizolacją też trzeba uważać żeby nie przesadzic i za szczelniej
nie dać