Znowu parapety

rpudlik

Witam ponownie,
Oto kolejne wątpliwości jakie mam odnośnie montażu parapetów wewnętrznych:
1)Jak powinno się prawidłowo montować parapety wewnętrzne: wsuwać pod
ramę okna (jak głęboko?) czy raczej montować nieco wyżej i dosuwać do
czoła ramy okna?
2)Jak duży waszym zdaniem powinien być nawis parapetu (tzn. ile powinien
on "wystawać ze ściany")?

Przymierzam się do zamówienia parapetów drewnianych u stolarza i nie za
bardzo wiem jaką szerokość zamówić, stąd te pytania.

RobertP.

gasper

Użytkownik "rpudlik" <r_p_u_...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> okna (jak głęboko?) czy raczej montować nieco wyżej i dosuwać do czoła ramy

u mnie w ramie był pod spodem taki ogranicznik do parapetu

> 2)Jak duży waszym zdaniem powinien być nawis parapetu (tzn. ile powinien on
> "wystawać ze ściany")?

kwestia gustu - u mnie 4 cm

Pozdrawiam

Kudlaty

W Sat, 19 Jan 2008 17:15:11 +0100, rpudlik
<r_p_u_...@poczta.onet.pl> napisal:

> [...]

>Przymierzam się do zamówienia parapetów drewnianych u stolarza i nie za

>bardzo wiem jak± szeroko¶ć zamówić, st±d te pytania.

to zalezy :
- kaloryfer ktory bedzie pod parapetem musi miec min 10 cm przerwy do
parapetu
- niektorzy robia parapet aby nie zachodzil na kaloryfer, ale wys >10
cm jest optycznie optymalna (parapet od posadzki 90 cm - kaloryfer 60
cm zostaje 30 cm /2 zostaje po 15 cm.
- czym mniej wpuscisz parapet pod okno tym lepiej - masz mniejszy
mostek cieplny - jesli zrobisz na czolo bedziesz mial pojawiajaca sie
szczeline gdy okno PCV pracuje (latem sie rozszerza, zima kurczy)

gasper

Użytkownik "Kudlaty" <nos...@nospam.pl> napisał w wiadomości

> - czym mniej wpuscisz parapet pod okno tym lepiej - masz mniejszy
> mostek cieplny

przy drewnianym parapecie nie ma to takiego znaczenia , po drugie moje okna
miały wyprofilowanie na parapet i to takie, żeby docisnać go do ogranicznika, a
po trzecie im głębiej parapet tym stabilniej

JaMyszka

On 19 Sty, 17:15, rpudlik wrote:
> [...]

> Przymierzam się do zamówienia parapetów drewnianych u stolarza i nie za
> bardzo wiem jaką szerokość zamówić, stąd te pytania.

Jeżeli lubisz kwiaty na parapecie...

--
Pozdrawiam :)
JM

gasper

Użytkownik "JaMyszka" <fatamo...@gmail.com> napisał w wiadomości

>Jeżeli lubisz kwiaty na parapecie...

no i? mam drewniane - w starym domu też miałem drewniane (dom miał ze 100 lat) i
w niczym drewno nie przeszkadzało kwiatkom :-)

JaMyszka

On 20 Sty, 10:25, "gasper" wrote:
> no i? mam drewniane - w starym domu też miałem drewniane (dom miał ze 100 lat) i
> w niczym drewno nie przeszkadzało kwiatkom :-)

Hehehee... jasne:) Też mam drewniane;p
Ale jego szerokość - tak?
Bo u mnie są takie, że już średnie doniczki się nie mieszczą:(
A ponieważ wątkotwórca ukierunkowany był tylko na "nawis", to
zwracałam mu uwagę, że ważna jest też funkcja tego parapetu, by
określić jego szerokość;p

gasper

>Ale jego szerokość - tak?

nawis to niewielki procent szerokości parapetu jak ma sie ściane 30 cm :-)

JaMyszka

On 20 Sty, 16:21, "gasper" wrote:
> nawis to niewielki procent szerokości parapetu jak ma sie ściane 30 cm :-)

I tu jest pies pogrzebany;p
Bo szerokość parapetu nie jest zależna od grubości ściany lecz od
zainstalowania okien w stosunku do osi tej ściany;p
U mnie w całym bloku wewnętrzna powierzchnia okien jest cofnięta w
stosunku do powierzchni ścian wewnętrznych _tylko_ o 3 cm:(
A wnęka na okna jest po stronie zewnętrznej.
Stąd taki wąski parapet:]

gasper

w nowobudowanych domach licuje sie okno ze ścianą zewnętrzną (oprócz ścian 3W)

charloso

Użytkownik "rpudlik" <r_p_u_...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam ponownie,
> Oto kolejne wątpliwości jakie mam odnośnie montażu parapetów wewnętrznych:

Ja wiem ze to jest glupia odpowiedz, ale:
Przejdz sie do 2-3 sklepow sprzedajacych okna pewnie beda mieli i parapety
(moze firm z twoimi oknami)
pogadaj ze sprzedawcami. Niekiedy takie rozmowy duzo daja; zas juz konkretne
pytania zadaj na grupie.

pozdrav!

rpudlik

Kudlaty wrote:

> - czym mniej wpuscisz parapet pod okno tym lepiej - masz mniejszy
> mostek cieplny - jesli zrobisz na czolo bedziesz mial pojawiajaca sie
> szczeline gdy okno PCV pracuje (latem sie rozszerza, zima kurczy)

Ale rama okna roszerza się raczej więcej na długości niż na grubości,
więc szczelina chyba raczej będzie w obydwu przypadkach, może nawet z
korzyścią rozwiązania z dosunięciem parapetu do czoła okna.
Przynajmniej tak mam teraz w mieszkaniu: parapety są wsunięte pod okno,
szczelina jest większa lub mniejsza, zależnie jak robotnikom wyszło, a
przez te większe szczeliny czuć jak wyraźnie wieje chłodem.

RobertP.

rpudlik

charloso wrote:

> [...]
> (moze firm z twoimi oknami)
> pogadaj ze sprzedawcami. Niekiedy takie rozmowy duzo daja; zas juz konkretne

Hmm, pierwsze pytanie wydawało mi się dość konkretne. Jak już mi
sprzedawca na nie odpowie to nie bardzo wiem czego bardziej
"konkretnego" mógłbym się dowiedzieć na grupie.
Jeśli chodzi o pytanie drugie: ja mam jakieś swoje preferencje poparte
zarówno przesłankami praktycznymi jak i estetycznymi, a pytałem o opinie
innych obecnych na grupie o ich zdanie w tym temacie, i może jakieś
argumenty które mogłem przeoczyć. Sprzedawca też pewnie będzie miał
jakieś zdanie, ale niekoniecznie uwzględni przy tym wszystkie aspekty
mnie interesujące.

P.S. Dzięki wszystkim za dyskusję

RobertP.

Virtual

> [...]
> 1)Jak powinno się prawidłowo montować parapety wewnętrzne: wsuwać pod ramę
> okna (jak głęboko?) czy raczej montować nieco wyżej i dosuwać do czoła

Mnie stolarz zrobił z frezem 0,5 cm x 0,5 cm, i częściowo wchodzi pod okno
oraz ładnie maskuje od frontu.

--
Virtual.