Jaka wylewka samopoziomująca

6 wyświetleń

Jarek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 14:47:361.11.2004
do
Witam!

Przeleciałem archiwum grupy, strony producentów itp itd, ale nie moge
sie zdecydować jaka wybrac wylewke samopozimujaca.
Warunki brzegowe sa takie: grubosc < 2cm, powierzchnia max 16m2, ekipa
ktora twierdzi ze to juz robila (ale to twierdza wszyscy...), wylewka
powinna wytrzymac meble na kólkach i parkiet drewniany.
Na placu boju mam:
Mapei, Kerakoll, Atlas, Ceresit, Cekol i Knauf.

Bylbym wdzieczny za informacje od tych ktorzy mieli do czynienia z w/w
produkami i moga powiedziec jakie konkretnie maja wady - zalety sa na
folderach firmowych :)))

Szczegolnie interesuje mnie Mapei, bo moge go miec w dobrej cenie.

Jarek

E-zop

nieprzeczytany,
2 lis 2004, 17:48:432.11.2004
do

Użytkownik "Jarek" <ja...@poczta.srv.pl> napisał w wiadomości

Kaz sobie podac deklarowana wytrzymalosc na sciskanie i na zginanie.
Wtedy dopiero porownuj.
Malo ktory producent podaje to dobrowolnie.

E-zop

Włodek Chrzanowski

nieprzeczytany,
3 lis 2004, 02:37:253.11.2004
do
E-zop napisał(a):
>CIACH<

> Kaz sobie podac deklarowana wytrzymalosc na sciskanie i na zginanie.
> Wtedy dopiero porownuj.
> Malo ktory producent podaje to dobrowolnie.

http://www.optiroc.pl/produkt_szczegoly.php?id=982&groupID=334#9
co Ty opowiadasz, too podstawowe dane i napewno nie sa tajne. Czytanie
ze zrozumieniem od 4 kl. podstawówki i wałkują to aż do liceum.
--
pozdrawia Włodek Chrzanowski
ludzie, otwórzcie szafy i mówcie DO RZECZY

http://www.budowanie.tk

piast9

nieprzeczytany,
3 lis 2004, 08:11:493.11.2004
do
Polecam Cekol...

Użytkownik "Jarek" <ja...@poczta.srv.pl> napisał w wiadomości

Mach

nieprzeczytany,
3 lis 2004, 17:52:093.11.2004
do

> Polecam Cekol...

Na zewnatrz tez?

mach

E-zop

nieprzeczytany,
6 lis 2004, 17:09:466.11.2004
do

Użytkownik "Włodek Chrzanowski" <fals...@wp.xl.pl> napisał w wiadomości

Facet chce isc do sklepu, popatrzec na worki z wylewka i podjac decyzje.
A na tych workach nic nie stoi napisane.
Zaden internet mu w tym momencie nie pomoze.

Mam teraz przed soba katalog firmy Thomsit ( Henkel) i tam , na 5 kartkach
sa dosc obszerne opisy ( dwustronicowe ) 5 rodzajow wylewek.
Wytrzymalosc na sciskanie i zginanie podano tylko dla DWÓCH !!!

Teraz otwieram katalog innej, rownie szacownej firmy UZIN, zagladam do
srodka, a tam na 10 oferowanych wylewek posadzkowych nie podano tych
parametrow dla ŻADNEJ !!!

Pamietam, ze kiedys chodzilem po hurtowniach i chcialem te dane spisac z
opakowan i prawie nigdzie ich nie bylo.

Byc moze OPTIROCK akurat podaje te dane, ale jest w tym pewnie wyjatkiem.

Norma europejska EN 13813 wymaga od producenta wykonania wlasnych badan na
te dwa parametry , jak rowniez wymaga podania tych parametrow na
dokumentach, lub opakowaniu, ale w formie ZAKODOWANEJ !.

NP: EN 13813 CT - C35 - F7

Niewielu producentow podaje te parametry w formie opisowej, przystepnej dla
zwyklego klienta.

Na domiar zlego, wiekszosc chyba jeszcze oferentow tych produktow posluguje
sie waznymi jeszcze (polskimi - sprzed akcesji ) atestami ITB, ktore tego w
ogole nie wymagaly, wiec rowniez nikt tego nie podaje.

Poza tym oferentow jest tak wielu, ze trudno byloby szukac po internecie,
gdzie pewnie tez niewielu z nich te akurat dane podaje.

Tak wiec Wlodku Chrzanowski - nie chrzan w ten sposob, bo to, ze natknales
sie na jakis wyjatek, nie oznacza, ze masz wyjatkowy dar rozumienia
czegokolwiek.

Pozdrawiam

E-zop

Włodek Chrzanowski

nieprzeczytany,
7 lis 2004, 05:49:517.11.2004
do
E-zop napisał(a):

> Facet chce isc do sklepu, popatrzec na worki z wylewka i podjac decyzje.
> A na tych workach nic nie stoi napisane.
> Zaden internet mu w tym momencie nie pomoze.

masz rację w sklepie już nie, ale skoro pisał tutaj tzn. jest przed
podjęciem decyzji i tutaj inernet jest w stanie mu pomuc

> Mam teraz przed soba katalog firmy Thomsit ( Henkel) i tam , na 5 kartkach
> sa dosc obszerne opisy ( dwustronicowe ) 5 rodzajow wylewek.
> Wytrzymalosc na sciskanie i zginanie podano tylko dla DWÓCH !!!

sprawdzę w poniedziałek

> Teraz otwieram katalog innej, rownie szacownej firmy UZIN, zagladam do
> srodka, a tam na 10 oferowanych wylewek posadzkowych nie podano tych
> parametrow dla ŻADNEJ !!!

nie prowadzimy sprzedaży, więc się nie wypowiadam

CIACH

> Niewielu producentow podaje te parametry w formie opisowej, przystepnej dla
> zwyklego klienta.

dostępne są, a przynajmniej powinny być Karty charakterystyk produktu

> Na domiar zlego, wiekszosc chyba jeszcze oferentow tych produktow posluguje
> sie waznymi jeszcze (polskimi - sprzed akcesji ) atestami ITB, ktore tego w
> ogole nie wymagaly, wiec rowniez nikt tego nie podaje.

co do ITB i dokumentow zgadzam się

> Poza tym oferentow jest tak wielu, ze trudno byloby szukac po internecie,
> gdzie pewnie tez niewielu z nich te akurat dane podaje.

w grę wchodzi tak naprawde kulku dobrych i sprawdzonych producentow

> Tak wiec Wlodku Chrzanowski - nie chrzan w ten sposob,

nie czuję się urażony osobistą wycieczką

bo to, ze natknales
> sie na jakis wyjatek, nie oznacza, ze masz wyjatkowy dar rozumienia
> czegokolwiek.

tu nie o dar zrozumienia chodzi, tym bardziej wyjątkowy, ale o potrzebę
zgromadzenia informacji *pełnej* i zweryfikowanie jej w miarę możliwości
osobistymi doświadczeniami

--
Pozdrawiam, Włodek Chrzanowski

ludzie, otwórzcie szafy i mówcie DO RZECZY

GG 4685701, http://www.budowanie.tk
wch4 MAŁPA wp KROPKA pl

Chlorek

nieprzeczytany,
9 lis 2004, 09:41:389.11.2004
do
Proponuję spojrzeć na stronię www.atlas.com.pl w atlasie architekta.
Pozdr
Chlorek

Mach

nieprzeczytany,
9 lis 2004, 12:53:079.11.2004
do

> Proponuję spojrzeć na stronię www.atlas.com.pl w atlasie architekta.

Tam przynajmniej mozna sie przekonac ze Atlas Plus ma oznaczenie C2 (wg UE
wytzrzym na zrywanie conajmniej 1N/mm kw) a w karcie technicznej producent
pisze o wytzrymalosci "<= 0,5 N/mm kw" => C1 :)

Mach

Chlorek

nieprzeczytany,
10 lis 2004, 07:38:3410.11.2004
do
nie polemizuję .. gdyż nie jestem od tego specjalistą :-)
ale w karcie technicznej Atlasa Plusa znalazłem oznaczenie przyczepność -
min. 1 MPa.
a w karcie zwykłej zaprawy - 0.5 Mpa .

Użytkownik "Mach" <mstrzelbi...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Mach

nieprzeczytany,
10 lis 2004, 11:40:3010.11.2004
> [...]

> nie polemizuję .. gdyż nie jestem od tego specjalistą :-)
> ale w karcie technicznej Atlasa Plusa znalazłem oznaczenie przyczepność -

Chyba widzielismy dwie rozne karty :)

Faktycznie juz poprawili tylko, ze podaja "przyczepnosc min 1Mpa" ciekawe na
jaka powierzchnie, bo jezeli na m2 to ok ale kto wie.... (w normie
funkcjonuje jednostka N/mm2 nie Mpa na nic)

Co dziwne bo wszyscy producenci sie chwala oznaczeniem C1 C2 TE itd (duze
pieczatki z przodu opakowania), Atlas pisze na worku z tylu malym druczkiem
C2 TE.

Mach

Mach

nieprzeczytany,
15 lis 2004, 18:22:4915.11.2004
do

Poprawka: Mpa to juz jest kompletna jednostka

mach

Nowe wiadomości: 0